بازدید 19477
۸

ریزش ساختمان دو کودک را به کام مرگ کشید

نه زلزله‌ای رخ داده و نه اتفاقی مانند انفجار رقم خورده، بلکه سهل انگاری حادثه‌ای دردناک رقم زده که بی شباهت به ریزش سازه‌ها پس از زلزله یا انفجار نیست؛ حادثه که نه، فاجعه‌ای که خدا می‌داند تا چه اندازه زیر پوست شهرهایمان خزیده است.
کد خبر: ۳۶۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲ 04 December 2013
نه زلزله‌ای رخ داده و نه اتفاقی مانند انفجار رقم خورده، بلکه سهل انگاری حادثه‌ای دردناک رقم زده که بی شباهت به ریزش سازه‌ها پس از زلزله یا انفجار نیست؛ حادثه که نه، فاجعه‌ای که خدا می‌داند تا چه اندازه زیر پوست شهرهایمان خزیده است.

به گزارش «تابناک»، ظهر دیروز، بر اثر ریزش یک ساختمان غیر اصولی در شهرک فاطمیه قم، عملیات آوار برداری با حضور نیروهای امدادی آغاز شد و پس از حدود ده ساعت، با کشف پیکر بی جان دو کودک شش و هشت ساله خاتمه یافت.


پوسته برجای مانده از ساختمان در حالی که طبقات آن فرو ریخته بود، حکایت از ساخت غیر اصولی ساختمان داشت و شنیده می‌شد که مالک بدون دریافت مجوز طبقه‌ای به بنا افزوده و البته هیچ اصل و اصولی را رعایت نکرده است.

هنگامی که نیروهای آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر در محل حادثه حضور یافتند، از گفته‌های مادر مضطرب دریافتند که هنگام ریزش، کودکان در زیرزمین منزل حضور داشته‌اند؛ با این اطلاع، کار آوار برداری با امید به اینکه کودکان در فضایی محبوس واقع شده باشند، به سرعت آغاز شد.

پس از ساعت ها تلاش نفس گیر، حوالی ساعت 18، پیکر بی جان کودک شش ساله از زیر آوار بیرون آمد اما سرنوشت کودک هشت ساله هنوز مشخص نبود.


از آغاز عملیات حدود ده ساعت می‌گذشت که امدادگران پیکر بی جان دومین کودک را هم از زیر آوار بیرون کشیدند تا صدای مهیبی که ظهر دیروز در شهرک فاطمیه پیچیده بود، به سکوتی غمبار گره بخورد.

گفتنی است محمد دلبری، شهردار قم با حضور در محل وقوع این حادثه از نزدیک در جریان علت وقوع این حادثه قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۸
مثل اینکه اگر حادثه ای اتفاق نیوفده صبحمون شب نمیشه!
بافت فرسوده نيست
ساخت و ساز غير مجاز و غير اصولي در انجا رواج دارد
هرچی سنگه مال پای لنگه
بسیار تاسف برانگیز است. آیا مشکلات اقتصادی این مردم عزیز را مجبور به زندگی در چنین مکانهایی نمی کند؟ آیا فکر می کنید این افراد هم اگر امکانات مالی کافی داشتند دوست نداشتند مانند بسیاری دیگر در خانه های مستحم و زیبا زندگی کنند؟
فایده حضور شهردار چیه؟
باید قبلش از این ساخت و سازها جلوگیری کرد
چه حالی داره اون پدر
این روند باید تا کی ادامه داشته باشه؟چرا روی کار مهندسین ساختمان و...نظارت اصولی انجام نمیشه؟
دیگه اینقدر از این خبرا شنیدم که اصلا احساس ناراحتی نمیکردم موقع خوندن این خبر، عین یه تکه سنگ. یه دفعه که بیاد بچه خودم افتادم گریه ام گرفت. خدا به ملت ما رحم کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست