بازدید 87633

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟

پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه ۱+۵ خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده‌اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره‌برداری از بازار ایران استفاده کنند. در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است.
کد خبر: ۳۶۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷ 30 November 2013
کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه ۱+۵ خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده‌اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره‌برداری از بازار ایران استفاده کنند.

به گزارش «تابناک»، در میان این خودروسازی‌های غربی، دو خود‌روسازی فرانسوی رنو و پژو، حتی هیأتی از هیأت مدیره خود را رهسپار ایران کرده‌اند تا در کنفرانسی که درباره خودروسازی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند؛ افزون بر این، دو خودروساز فرانسوی، خودروسازهای کره‌ای کیا و گروه خودروسازی سوزوکی هم نقش بسیاری در بازار ایران دارند که البته این دو تا‌کنون آمادگی خود را برای بهره بردن از فرصت شش ماهه توافق ایران و غرب اعلام نکرده‌اند.

بنا بر ‌این گزارش، آمادگی این دو خودروسازی فرانسوی و حضور نمایندگان آنها در تهران، در حالی است که پیش از این، برخی رسانه‌های ایرانی، خبر داده بودند که علاوه بر این دو خودروساز فرانسوی، نمایندگان کیا، فولکس واگن، هیوندایی و سوزوکی نیز در تهران حضور خواهند یافت؛ خبری که البته از سوی این شرکت‌ها تکذیب شد و ‌فقط دو خودرو‌سازی فرانسوی، خبر حضور خود را در تهران تأیید کردند.

در این باره باید گفت، شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۱۱ در اوج فروش خود، ۴۵۵‌ هزار خودرو در بازار خودروی تهران را از آن خود کرد که این میزان، تقریبا ۲۹ درصد بازار خودرو تهران در آن سال را شامل می‌شد، در حالی که شرکت رنو، نزدیک 6 درصد از بازار این کشور را در سال ۲۰۱۱ ‌در اختیار‌ داشت؛ تیراژی که در نیمه نخست سال جاری ایرانی، به حدود نصف رسیده است.

در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است. فورد و جی‌ام (دو خودرو‌ساز آمریکایی)، استفاده از یک شرکت سوم برای فروش خودرو به ایران به صورت برخط (آنلاین) را رد کرده‌اند، ولی شرکت فورد اعلام نموده که با دقت در حال شناسایی طرف‌های ایرانی برای همکاری در بازار ایران هستند؛ آن هم برای روزی که احتمالا فرا می‌رسد.

سخنگوی شرکت فورد اعلام کرد: همه الزامات مورد نیاز برای حضور در بازار ایران با توجه به تحریم‌های کنونی را انجام می‌دهد و به دقت تحولات موجود را رصد می‌کند.

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟
کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟



این خبر درحالی منتشر میشود که امروز وزیر صنعت و معدن و تجارت در همایش بین المللی صنعت خودرو اعلام کرده است : خودروسازان داخلی باید از خودروسازان جهانی بیاموزند. خودروسازان باید مشکلات داخلی و خارجی را مدیریت کرده و خود را به کلاس جهانی ارتقا دهند، در آن صورت دنیا به آن‌ها نیز روی خواهد آورد
.

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟

وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش کمی و کیفی تولید خودروها در کشور، اذعان کرده است: هیچ قرارداد جدیدی را در صنعت خودرو بدون ذکر شدن بند صادرات در آن نخواهیم پذیرفت ضمن آن که در تمام قراردادهایی که با خودروسازان خارجی امضا شده تبصره صادرات باید به آن‌ها اضافه شود. به گونه‌ای که 30 درصد تولیدات مشترک صادر شود.

با این تفاسیر گویا باید به زودی شاهد حضور خودروسازان مطرح خارجی در کشور برای وارد کردن شوکی به بدنه خودروسازی کشور و حرکت در راستای بهبود کیفی تولیدات خودرویی کشور باشیم. حرکتی که گویا حضور خودروسازان خارجی، از شرق آسیا تا آمریکا را در بر خواهد گرفت.


کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۳۲
انتشار یافته: ۱۸۰
چه افتخاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
همه چی برای پولداراست
سبزی ایلام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
هنوز اتفاقی نیفتاده ولی امیدوارم اگه قراره پیمانی بسته بشه به گونه ای باشه که با کمترین تحریم صنعت خودروسازی ایران تعطیل نشه . کی میخواهیم روی پای خود بایستیم . کره بعد از ما شروع کرده ببینید کجاست ما کجا؟
ناشناس
| United States |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
چطوره برا تنوع بیان نفری یک کارخونه یه خودرو بدن به هر ایرانی‌
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
کاش این اتفاق نیفته، کی میدونه بعد از پایان این 6 ماه چی میشه؟ از کجا معلوم تحریمها لغو بشه؟ کاش حداقل به این شکل باعث خروج ارز از کشور نشیم! تا زمانیکه معلوم نیست چه اتفاقی میافته بهتره که سرمایهء مملکت مدیریت بشه نه به این شکل و با هجوم شرکتهای خارجی سرمایهء مملکت از کشور خارج بشه و کارخانه های اونها از بحران خارج بشن و بعد دوباره ایران تحریم بشه
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
فکرشو بکن من که قبل از توافق ژنو خودروی لوکسم به نام پراید رو فروختم بزودی با پولش یه کرایسلز میخرم !!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
په نه په برای بی پولاست

آدم حسابی یه کاسه ماست هم پولیه
حالا مثلا پورشه و بوگاتی اومد ایران ما سوار میشیم! فورد هم مال از ما بهترونه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
نه دوست من شاید من شما هیچ وقت سوار نشیم ولی حداقل چهره شهر و خیابان ها یه سر و سامانی میگیره!
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
بله. ما بوگاتی سوار شدیم، اما دوست داریم ماشین آمریکایی هم سوار شویم، خسته شدیم از بوگاتی، مخصوصا که تو سربالایی خیلی صدا میده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
این محمد جعفر چی میگه؟ !! بوگاتی سوار شدی ؟! آره ؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
دوست عزیز،فورد ماشین هاز ارزان قیمت هم داره که اگه گمرک نخوره با قیمت های مناسب وارد میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خطاب به محمد جعفر.. آره آقا وقتیم کولر میگیری خوب راه نمیره..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
با عوض شدن چهره شهر مثلا به جای پیکان و پراید ، فورد و لامبورگینی ، چی عاید تو می شه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
فورد تو دنیا یه خودرو در کلاس متوسطه و قابل مقایسه با پورش و بوگاتی نیست. بعضی مدلهاشو میشه با ماشینهای ژاپنی و کره ای مقایسه کرد و بعضی رو با بنز و بی ام و .
بنابراین اگه به قیمت واقعی وارد بشه و جلوی سود هنگفت وارد کنندگان گرفته بشه میتونه توسط قشر متوسط خریداری بشه.
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در کشور کانادا هر کس فورد یا هیوندا میخره مشتری اول و آخرش خودشه، بر عکس تویوتا و هوندا که جنازشون هم در حال خرید و فروشند، بهتره ما هم در ایران با این دو شرکت معتبر ژاپنی همکاری کنیم
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
چنتا مدل ارزئنش رو هم بیارن ما هم سوار شیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
حداقل دست دومش را بعد 10 سال میتونیم سوار شیم که
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در جواب ناشناسي كه گفته چي عايد ما مي شه شايد ما نتونيم سوار اين ماشين ها بشيم ولي وقتي به صرفه جويي در مصرف سوخت آلايندگي كمتر وايمني بالاتر و ... نگاه مي كني واردات اين ماشين ها مي تونه براي همه منافعي داشته باشه مي دونم اين نظر من رو منتشر نمي كني
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
درسته فورد نمیتونیم سوار شیم ولی اگه بیاد اونموقع پراید میشه 500 هزار تومن،حداقل پراید سوار میشیم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
محمدجعفر جان رئیس کارخونه بوگاتی رو دعوا کردم و مراتب اعتراض شما رو بهش رسوندم. عذر خواهی کرد و گفت بزودی این مشکلو برطرف میکنه.
واسه چی باید واسه یه مشت فرغون بدرد نخور که خیلیاشون تبدیل به تابوت میشن بین 20 تا 40 میلیون تومن که معادل 7 تا 13 هزار دلار میشه پول بدیم ببینید تو دنیا با این پول چه ماشینایی و با چه کیفیتی میشه خرید
البته ناگفته نماند که درآمد ماهیانه ایرانی ها حدود 300 دلاره که یکدهم درآمد خارجیهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
و نا گفته نمونه که بهره وری کار ایرانی کمتر از یکدهم خارجیهاست ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
ناشناس گرامی اون کشورها که بحث بهره وری دارند نفت ندارند اما ما این همه ثروت داریم و این حق مردم هست با این حرفتان نمی توانید ساخت خودرویی که بد است توجیه کنید چطور درباره عربها که اینقدر پولدارند حرف از بهر وریشان نمی زنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در ضمن باید یک هماهنگی بین حقوق و بهره وری باشد. چطور میشه توقع داشت با درآمد کم بهترین بهره وری را انتظار داشت
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
راست می گه من پراید می خوام!!
ناشناس
| Canada |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
یه توتوتا کرولا 2006 دارم .قیمتش 6500 دلار گذاشتم . هنوزم علاف یه مشتری هستم. هیچ کس بهم زنگ نمیزنه.
مرگ بر فرانسه ماشینش بخوره تو سرش راش ندن تو ایران .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
موافقم ، فرانسه با این خباثت به مردم ایران ملعون است . نباید فرانسه را به این راحتی راه داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
نیاز به راه دادن یا ندادن نیست!
اگر همه برندها حضور فعال داشته باشند کسی طرف ماشین های فرانسوی نمیره!
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
علی آقا پس شما میگی ماشینای ساخت داخل (ارابه های مرگ ) را سوار شیم؟
کورش کبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
آقای ایرانی این پراید مال کره است وگرنه با پیکان و سمند به راحتی نمیشه مرد.
اینها بیان دیگه کی پژو و رنو میخره.یه سر گردن بالاترن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
کی میره شما دیگه
کشوری که گلوی ما رو داره فشار میده
دلارش رو با منت به شما میده
بعد شما با هیجان درب رو روی محصولاتش باز میکنید؟
چه شوخیه زیبایی
انشااله که اتومبیلهای آمریکایی میآیند چون سگشون به اتومبیلهای چینی و کرهای می ارزد
پاسخ ها
رضا از اهوازر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
چيني ها رو موافقم ولي كره اي ها الان بازار خود آمريكا رو هم گرفتن. بخصوص هيونداي
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خدا کنه ماشینهای امریکایی بیان تا لا اققل وضعیت اسفبار جاده ای کم بشه وخوبه که ادم یه رفیق اونهم خوبشو داشته باشه
رسول
| United Kingdom |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ایرانی جان، شما که میگی اگه ماشینهای امریکایی بیان وضعیت اسفبار جاده ای کم میشه، آخه اگه یه پرایدی بزنه به ماشین آمریکایی که دیگه چیزی ازش باقی نمیمونه.
حمید
| United States |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خود آمریکایی ها اتومبیل آمریکایی زیاد سوار نمیشوند چون خیلی پر خرج تر از بقیه اتومبیل ها هستند ...
Bayad az farance biniaz shod
hyundai, ford wa baghieh faghat reno pego na
باید از این فرصت استفاده کرد و چند خودروی جدید چینی وارد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
1+
با نظرات حال میکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
:)
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
مگه خوروی روسیه چه ایرادی دارن که بریم سراغ چینی ها؟!
دادماست
| United Kingdom |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من عاشق خودروی چینی هستم
سپهری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
شوخی باحالی بود مثبت دادم
خدا رو شکر داره درست میشه البته اگه بعضی ها بزارن و قدرت پول مردم برسه که بتونن بخرن.
باید این فرانسوی ها را تحریم کرد
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
نباید دیگه آشغالای فرانسوی رو توی ایران سوار شد ..
البته در بازار مصرف ایران قیمت حرف اول رو میزنه ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
جالبه اگر امریکا زیر توافقنامه زده بود اپل و مایکروسافت هم اشغال می شد !!! دوستان ایرباس که ساخت فرانسه هست حتی بهتر از بویینگ ساخت امریکاست اما شما اشکال خط مونتاژ ایران را به فرانسه ربط می دهید که دومین قدرت اقتصادی اروپاست عزیز سیاست را وارد اقتصاد نکن
رضا از اهوازر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آقاي ناشناس دوم كه طرفدار فرانسه اي، بی کیفیت بودن ماشيناي فرانسوي يه چيز ثابت شده است و هيچ ربطي به توافقنامه نداره. شاهدش هم اينكه به غير از فرانسه و ايران هيچ جاي دنيا ماشيناي فرانسوي رو سوار نميشن.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
عزیز دل برادر, با سواد, ایرباس رو کنسرسیوم اروپایی تولید میکنه فرانسه هم یکی از اعضای اونه نه سازنده ایرباس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اقا مسعود همین فرانسه 80 درصد انرژی اش انرژی اتمی ست یک کشور پیشرفته هست شما مگه تاحالا کشورهای مختلف سرزدی که می گی هیچ جای دنیا خودرو فرانسوی نمی خرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
جناب مسعود شعبه مرکزی ایرباس در فرانسه هست یه سر به ویکیپدیا بزن از خودت امار الکی در نیار حتی رییش فابریک بریجیر یک فرانسوی هست که خط مونتاژ نهایی اش تولوز فرانسه هست
بسيار كار خوبي است باعث رقابت مي شود
پاسخ ها
علی نخعی مقدم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اگه مسئولین عاقل باشن باید خط تولید جنرال موتور بیارن تو ایرانخودرو.فورد رو هم بدن به سایپا به پژو هم بگن خوش اومدی از اول
خواهشا روی این فرانسوی ها رو کم کنید تا یاد نگیرن هروقت دلشون خواست با ما بازی کنن!
هنوز برخورد لوران فابیوس رو یادمون نرفته.ضمنا اینا از اولین شرکتهایی بودن که ما رو تو تحریم ترک کردن!
بجای این خودرو واردکردن ها و پول های بادآورده را به امریکا سرازیر کردن فکری برای این شهر آلوده لعنت شده وسایر شهرها بکنید بخدا در مقابل دادگاه وجدان محکوم هستید با همان خودروهای پورشه در مقابل یک ملت بیچاره که راه نفسش گرفته شده با سرعت برانید و پز دهید بسه دیگه خودروی امریکائی وارد نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
بیشتر این آلودگی که می فرمائید به خاطر همین خودروهای غیر استاندارده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
استانبول جند برابر تهرانه تعداد ماشینا هم خیلی زیاده ولی چون همه ماشینها اروپایی و امریکایی و سوخت هم با کیفیت است هیچ دود و دمی در این شهر نمی بینید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
عزیز من، یکی از عوامل آلودگی هوا همین خودروهای غیر استاندارده
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
استانبول یه شهر باز و ساحلیه و مرتب باد جریان داره! آخه اونو با تهران مقایسه میکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
یکی از عوامل آلودگی هوا همین خودروهای غیر استاندارد و مهمتر از همه! سوخت کاملا غیر استاندارد....
چرا ما ایرانی ها ارزش برای خودمون نمیزاریم شرکت های فراسوی تو این مدت چقدر مار راذیت کردن حالا با افتخار دعوتشون کردین براتون متاسفم ترو خدا دوره فرانسه خط بکشششششششششششید
ماشین خوبشون به ما نمیدن 405 میندازن اونم 20 سال داریم تولید میکنم
من به شخصا اگر سوپر مارکت محل ام احترام نزاره ده تا کوچه اون ور تر میرم واسه خرید از اون خرید نمیکنم من برای خودم شخصیت قائلم
شما را نمیدونم ( مسولین عرض میکنم )
پاسخ ها
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
برادر یا خواهر ناشناس، اونا مجبور بودن، چون اگه قوانین تحریم رو رعایت نمی کردن آمریکا و کل دنیا تحریم و جریمه شون می کرد، والا از خداشون بود که بازار ایران رو همچنان داشته باشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
آقای محمد جعفر عزیز
چرا شرکتهای کره ای تونستند به ایران خودرو بدن اینا همش مسائل سیاسیه عزیزمن
فراسنه باید تحریم بشه
آقا ماشین گرون آمریکایی رو کی میتونه بخره برید تویوتا رو بیارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
ماشین های آمریکایی نسبتا ارزون و بسیار بادوام هستند.
با ٢۰ هزار دلار میشه یه توپش رو خرید، دیگه کی میره سراغ کره ای و ژاپنی و اروپایی؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من هم موافقم. تویوتا و هیوندای و کیاموتورز گزینه‌های خوبی هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
عزیز من آمریکایی ها خودشون ماشین کره ای و ژاپنی سوار میشن.......
jaye toyota khalieeeeeeeeeee ba un mashinaye badawam v kam masrafeshhhhhh
دلم خواست
دکتر به من گفته چون تا حالا آشغال سوار میشدی(ایران خودرو و سایپا) روشت رو عوض نکن فقط دوزش رو بر بالا والا میمیری.
همونطور که میدونین انگلیسی ها میگن ما اونقدر ثروتمند نشدیم که جنس های ارزون بخریم. به این معنی که خرید یک کالای ارزون قیمت برای مصرف کوتاه مدت خوبه و در نهایت پول بیشتری در درازمدت از جیبتون خارج میشه. دقیقا همون بلایی که چینی ها توی این چند سال سر ملت ایران آوردند.
حالا که تحریم خودرو برداشته شده و خودروسازهای خارجی برای ورود به مملکت دارند سر و دست میشکنند چرا اولویت رو به خودروسازهایی مثل BMW و بخصوص جنرال موتورز نمی دهیم؟هم امنیت مردم تضمین میشه و هم در دراز مدت ستون اقتصاد خانوارهای ایرانی رو مستحکم تر میکنه.
البته باید توطئه مافیای خودرو در داخل را بخوبی رصد و مهار کرد.
تابناک جون تبليغ کن
آمریکا خوش آمده
فرانسه رو بندازید بیرون
به امید رسیدن ان روز .و کاهش قیمت و افزایش کیفیت
خدا از دهنتون بشنوه!
به امید روزی که فراخوان بدن "پراید فرسوده خود را تحویل دهید و موستانگ 2014 بگیرید! "
آرزو بر جوانان عیب نیست،خرده نگیرید...
فورد و دوژ , لدفن !
به پژو حساسیت دارم :)
ماشين ارزون ميشه يا نه؟
امیدواریم روزی ماشین روز دنیا رو سوار بشیم
ولی وقتی قرار کف قیمت خودروها 40، 50 میلیون باشه باز مجبوریم بریم پراید بخریم!!!
خودروسازهای آمریکایی را رها کنید. پژو را بچسبید که برای انتقال تکنولوژی روز دنیا هر چه ماشین از رده خارج دارد در ایران تولید می کند و در صد خودش را می گیرد. از طرفی در مجامع بین المللی هم حامی ما است!!
کاش شولت هم بیاد.فقط کامارو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
شولت دیگه چیه ..شورولت . اول نوشتن یاد بگیر بعد اظهار نظر کن
اقا جون ننتون با امریکا هیا قرار داد ببندید
ای جانم ماشین رو ببین .
میخریم داداش .
الان یه BMW توی بندرعباس هست که فقط از اون نوع فقط یه دونه توی ایران هست که اونم مال یه بندری هست 22 سالشه . واویلا .
از کدوم خودروساز داخلی جناب وزیر حرف میزنن .
ایران خودرو که خط تولید پژو رو داره .
یا سایپا که محصولات عهد بوق کیا رو مونتاژ میکنه .؟
ایران خودرو ساز نداره .
همشون مونتاژ میکنن .
این رو خوب اومدید: "بهره‌برداری از بازار ایران"
انصافا همین 2-3 مورد رفع تحریم ایران هم برای سود اقتصادی خوشان است والا باید تحریم بانک مرکزی ما را برمی داشتند نه اینکه راه پرداخت اقساط به بانک جهانی رو باز کنند و به جای رفع تحریم خودروسازان، اجازه واردات خودرو به ما بدهند. همین توافق نفت را در استانه فصل سرما برایشان ارزانتر کرد تا از زمستان پر هزینه هم عبور کنند.
خنده های کری و ماچ و بوسه آنها بی دلیل نبود
ایران بهترین بازاره چون برای خودروساز 10 ملیون در میاد به مردم 20 ملیون می فروشه هیچ کس هم بهش کار نداره
خدا کنه ولی بالا فیرتا این پژو ورنو را بیرون بیاندازید.بابا به خدا این همه خودرو ساز خوب اخه ماشینهای این دو تا در مقابل خودروسازای ژاپنی وامریکایی قوطی هم حساب نمیشن. تو را به خدا مارا از دست این کلاهبردارهای بزرگ یعنی سایپا وایران خودرو راحت کنید تو را به خدا.
بالاخره من پرایدمو نگه دارم یا بفروشم ها ؟!!!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
پرایدو نگه دار حیفه
من برای خودرو سازان اروپایی و امریکایی متاسفم .با وجود پراید بزرگ ، پراید بی مانند ، پراید یگانه ، پراید عروس ... کسی اصولا به آنها فکر نمیکنه ...
خوشتون اومد؟!
با سلام
آمریکای شمالی خودروهای ژاپنی (Toyota و Honda) و خودردروهای شرکت هیوندای از کره بازار بسیار خوبی دارند، در حالیکه خودروهای آمریکایی و به ویژه فورد بازار چندانی ندارند. این مسئله در مورد خوروهای متوسط و کوچک تشدید می شود. به نظر می رسد اگر تصمیم به این کار هست، بهتر است ابتدا یک مطالعه روی کیفیت و نظر مشتری انجام گیرد، سپس به سمت انتخاب شرکت و مدل خودرو با توجه به بازار داخلی رفت. با احترام.
پاسخ ها
علیرضا
| United States |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
ناشناس جان، تو خودتی ناراحت نکنن. مردم فکر میکنن ماشینهای آمریکایی الان مثل همان ماشینهای سی چهل سال پیش با کیفیت هستن. متاسفانه گرانی نیروی کار و واردات قطعات کم کیفیت از کشورهای دیگه کیفیت ماشینهای آمریکایی رو به شدت پایین آورده مخصوصا در مورد ماشینهای سبک و سواری. خود آمریکاییها از دست پرخرجی ماشینهای آمریکایی ماشین ژاپنی و کره ای سوار میشن که هم ارزانه و هم بی دردسر. کمی هم ادا داد فوری راحت فروخته میشه.
شورلت با ابهت تره ! اونو هم بیارید !
ان شاا...
ما هم یه روز بتونیم از خودروهای با کیفیت، البته با قیمت متناسب و مقدور برای حداقل متوسط جامعه استفاده کنیم.
بگو ان شاا...
شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
روحاني مچكريم
هر چی میخواد بیاد ، بیاد.از خودرو ساخت ایران خیلی امنیت بهتر ومصرف کمتری دارن.مهم اینکه گمرگ ایقدر تعرقه نگیره تا بتونیم خرید کنیم.
ای جان ای جان!
بیاد،نیاد،همین الانش از ما بهترون همینا رو سوار میشن،فکر میکنید به قیمت واقعی وارد ایران میشه؟! به سرنوشت L90 دچار میشه که قرار بود زیر 10 میلیون بفروش بره و الان 37تومنه.بجای 200 میلیون،150 تومن میشه
عکسهای خیلی تـــخیلی بود .
خدایا همدلی مردم جهان را با ما ایرانیا دریغ نفرما
عمرا اگه نمایندگان مجلس بزارن مردم سوار خودروی با کیفیت بشن
خودروی با کیفیت یعنی تعطیلی ایران خودرو و سایپا که به هیچ عنوان اجازه نمی دن همچین اتفاقی بیفته چون توش شریکن
توجه توجه آخرین خبر با توجه به اینکه بیشتر سهام شرکت کیا در انحصار آمریکا یها میباشد پس از جلسات فشرده خودروسازان کشورمان با خودروسازهای آمریکائی پراید مجددا" وارد میشود تا برای نسلهای آینده باقی بماند .
ماشین های گرانقیمت ....... برید دنبال یه ماشینی که ارزون باشه کم مصرف و ایمن باشه .... ماشین برای پولدارا میخواهین وارد کنین؟؟؟؟؟
بهترین پاسخ به گربه رقصانی فرانسویها در زنو تحویل نگرفتن نمایندگان پژو و رنو در تهران است نباید به آن وقاحت در کنفرانس ژنو و خوش رقصی اولاند در اسراییل حالا به انها جایزه دهیم افکار عمومی از این نامرد های بی معرفت متنفر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
بله اقا بهترین کار هم همین هست فرانسه را از کشور پرت کنیم بیرون برود بچسبد به اعراب و اسراییل انوقت هم همین فرانسه توافقنامه ایران را وتو کند بابا دست از این دشمن سازی بردارید ایران را بسازید
بنده بخاطر مشکل ریوی وعارضه تنفسی وسرفه ممتد بهتر ازهردستگاه آلوده سنج محیط زیست نسبت به آلودگی هوا واکنش نشان می دهم شمارابه خدا بجای تولیداتومبیل وبنزین غیراستاندارد ازفرصت بدست آمده برای تغییر نگرش نسبت به تولید این دومحصول استفاده کنید.
ورود تکنولوژی رقابتی از اصول اساسی پیشرفت است.
خواهشمندیم هیات مدیره کمپانییهای پژو و رنو را در کنفرانس خودرو در تهران اصلا تحویل نگیرید بازار بزرگ ایران را بعنوان جایزه تقدیم این ها نکنید بگذارید بفهمند یکمن ماست چقدر روغن دارد
یعنی میشه ما هم امیدی به جونیمون داشته باشیم
8 سالش تو دوران آقای احمدی نژاد پرید
ممنون از آقای ظریف و روحانی
خدا رو شکر.بالاخره اینا به این نتیجه رسیدن که نباید مردم رو از خودروهای جهانی محروم کرد.
این فرانسویها را اصلا به ایران راه ندید خیلی بی حیا و پررو هستن
مسئولین باغیرت نباید کینه توزی فرانسه رو فراموش کنند
یعنی میشه که بشه !!!!!!!!!!!!!
فرانسوی ها رو راه ندین
بود آیا که در ........ بگشایند گره از کار فروبسته ما بگشایند
یعنی واقعا امکان این کار هست یا مثل آقای رویانیان که خودروسازان رو تهدید به واردات خودروهای هایبرید کرد و بعد هم رفت پرسپولیس
اخه موستانگ فورد یا کمرو شوربت با پژو قابل مقایسه هست؟؟

ما پژو نمیخوایم فرانسه رو بیخیالش بشید (همین الان هم در حال ورشکستگی هست)


خودروهای امریکایی رو وارد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
جنرال موتورز و هیوندا هم اوضاع اقتصادیشان خوب نیست ادرس غلط ندهید
علیرضا
| United States |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
از نظر زیبایی شما درست میفرمایید اما از نظر مصرف بهینه بنزین و قیمت خودرو و ارزش افزوده بعد از استفاده و کم خرجی تعمیر و قطعات، بله پژو اصل فرانسوی خیلی بهتره البته باز به پای ماشین ژاپنی یا کره ای نمی رسه.
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
کشوری که مردمش روی نفت خابیدند چرا در انتحاب خودرو اولویتشون مصرف بهینه بنزین باشه؟؟
بنده هیوندا ذکر نکردم.جرنال موتورز از موفق ترین خودرو سازهای امریکا هست کجا وضع اقتصادش بد هست؟

پزو شاید اغراق نباشه اگه بگم بدترین وضع اقتصادی رو توی صنعت خودروسازی دز چند سال گذشته داشته

خودرو امریکایی گران هست شکی نیست. اما برای یک عمر هست ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
سلام یه سری به تبریز و منطقه آزاد ارس بزنید انوقت می فهمید آمریکایها چه ماشینهایی تولید می کنند
با این وضع اقتصادی و قدرت خرید مردم باید خط تولید پیکان رو دوباره راه اندازی کنند
تاآلمان هست صنعت خودروسازی فرانسه حرفی برای گفتن نداره , فرانسه فقط قهوه اش خوبه
سلام لطفا پاي اين خودروهاي فرانسوي رو به ايران باز نكنيد هر چي كشته توي اين جاده ها از اين ماشيناي فرانسويه و امثال پرايده؟
ماشین امریکایی بهتره به شرط اینکه فقرا هم بتونن بخرن.از ماشینای بی کیفیت و گرون چینی خیلی بهتره...
معلومه نویسنده خواهان ورود خودرو فورد هستا، عکسای خیلی قشنگ گذاشته تا دهن بیننده هارو آب بندازه پیگیر اومدن فورد به ایران بشن
اگه این شرکت بیاد و ایرانی ها دست توش نبرن خویه . هم تو قیمتش دست نبرند و هم ماشین :|
ما مثل قبلها بايد از چين فقط سوزن ته گرد بخريم
انشالله که به زودی شاهد همه ماشینهای امریکایی در ایران باشم اونا که بیان قیمت ماشینا تو ایران خواه نا خواه میشکنه
فورد اومده خوش اومده
اما باید تویویا و هیوندا و کیا هم بیان
چون ماشینهای اسیایی (شرق اسیا) مثل ژاپن و کره به مراتب ارزونتر از ادیو و بنز وبی ام و و فورد و ... اروپایی امریکایی هستن

یه تویوتا یاریس هم بدن ما سواربشیم مثلا با قیمت حدودی 15 تومن هم برای ما خوبه
من توقع سوار شدن ماشینهای گران قیمت و لوکس المانی رو ندارم
اما یه ماشین خوب کم مصرف کم استهلاک داشته باشیم کافیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خوش اشتها :)
تویوتای یاریس تو بازار جهانی گرونه چه برسه به ایران (42 میلیون تومان در بازار جهانی)
البته آرزو بر جوانان عیب نیست ;)
این ماشین ها توی کشورهای عربی قیمتی نداره و ریخته ولی تو ایران به ده برابر می فروشند و گر نه ماستنگ جی تی رو با 4000 دینار میتونید گیر بیارید خیلی تمیزش! ای بابا!
شما ها هر چقدر دلتون میخواد خیال بافی کنید .همون کسی که طی این سالها .بجای مردم تصمیم گرفته وخودروهای مزخرفی مثل پراید رو باکیفیتی پایینتر از مدل کره ایش اونم با قیمت چند برابر به مردم تحمیل کرد!حالا هم پیشاپیش تصمیمش رو گرفته وبخوبی میدونه چکار میخواد بکنه.
نکته مهم اینه که از خودروسازا خواسته بشه سرمایه گذاری کنن و تکنولوژی روز رو انتقال بدن و اشتغال ایجاد کنن. اونوقته که به توسعه پایدار و قیمت پایین تر میرسیم.
فورد انواع و اقسام ماشینها را با قیمتهای مختلف تولید می کند که برخی از نمونه فرانسوی ارزان ترند. بنابراین فکر می کنم اگر حساب شده وارد بازار ایران شود بخش بزرگی از بازار ایران را بگیرد
خودرو سازای بزرگ دنیا برای هر قیمتی ماشین دارن ،اکثرا هم موتور های قوی تر و مصرف سوخت کمتر و امنیت بیشتری دارند.
خودروهای ژاپنی گزینه ی مناسبی برای کشور ماست و مدل های ارزان قیمت و خوبی دارند البته کمپانی های آلمانی مثل فوکس واگن هم خوبند و خودرو هایی در کلاس اقتصادی دارند .
ایها خیلی پررو و ما خیلی بی تفاوت
اینا باید یه گوشمالی به فرانسه بدن.
یعنی چی که تو مذاکرات از همه سختگیر تر بود حالا هم میخواد از همه بیشتر استفاده ببره.اگه پژو خوب بود مثل مزدا اجازه نمیداد اینا بعد از سی سال هنوز 405 تولید کنن تازه با هزار منت تو ایران 206 مال 15 سال پیشو تولید میکنن ت.اگه دست من بود بازار خورد رو بیشتر با کشورهای دیگه تغذیه میکردم. تازه ماشینای آمریکایی هم ارزون تر و هم برا اب و هوای ایران بهتره.
خودرو های آمریکایی تو کیفیت بی نظیرن. منطقه آزاد ارس و تبریز اکثرا خودروهای امریکایی مثل فورد و شورلت هستن یه سر وگردن از اروپایی ها بالاترن
پس تکلیف خودروهای یکبار مصرف چینی ها چی میشه باباصبر کنید
لیاقت و جون مردم بیشتر از اینها ارزشمند است شما را به خدا ، به این مردم بیشتر بها داده وخودرویی ایمن در اختیار انها قرار بدید.
متاسفانه هموطنان عزیز بخاطر دسترسی نداشن به تنوع خودرو در این سالها شدیدا به این مسائل علاقمند هستن و بدون در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و فنی اظهار علاقه میکنند.
متاسفانه تمایل به خرید ماشینهای اروپایی و آمریکایی در همه دنیا حتی در خود اروپا و آمریکا به شدت در حال افول هست و شرکتهاشون مشکل دارن. البته هر کدام سعی میکنن یک جوری مسئله رو حل کنن. مثلا خودروسازهای آمریکایی که کلا بازار خودروهای سبک و سواری از دستشون خارج شده، تمام توجهشون روی وانتهای بزرگ یا به اصطلاح تراک ها هست مثل فور سری F یا دوج سری RAM. این مدل خودروهای آمریکایی مشابه خارجی تقریبا ندارن و خوب یا بد در همه دنیا به فروش میرن و خریدا هم دلش بخواد نخواد انتخاب زیادی نداره اما در مورد سواری بازار بالعکس دست خودروهای ژاپنی و کره ای هست و چینی ها هم با خودروهای بسیار خوب دارن وارد بازی میشن. مثلا 20 سال پیش ورود کره به بازار خودرو.
خداکنه مردیم به خدا
شاید با این کارها صنعت خودروسازی ایران یه تکونی به خود بده ومهندسین طراح آن با تکنولوژی روز دنیا جلو بروند نه اینکه موتور پژورا بذارن تو پیکان و اسمشو بذارن صنعت خودرو سازی ببینید دنیای ماشین با چه سرعتی در حال پیشرفته ولی ما هنوز اندر خم پس کوجه ایم
زیاد ذوق زده نشید خودروهای آمریکایی اونقدر گرون هستند که فقط بعضی ها میتونن بخرن. همه چی برای پولداراست
پژو و رنو دارن عجله می کنن، چون میدونن اگه ما با فورد و بقیه خودروسازهای آمریکایی قرار داد ببندیم، دیگه باید خواب بازار ایران رو ببینند. عجب دنیایه، این دنیای اقتصاد! سیاست نوچه اقتصاده.
ماشینای آمریکایی بنزین قلپ قلپ میخورن
باید خودرو سازهای داخلی را تقویت نمود و از طرفی رقابت بین خودرو سازی داخلی و خارجی ایجاد نمود دولت باید سالانه حق گمرک ورود خودرو را کاهش دهد تا رقابت ایجاد شود
بی کیفیت ترین ماشین مال فرانسه هست که پر مصرف هست و استهلاکش زیاده به روز نیست و خرجش هم بالاست
ماهم مثل كشوراي عربي چي ميشه مگه. تنوع خودرو رو سوار شيم.
منم یه GMC شاسی بلند میخوام.
اولا چشمه باید از خودش بجوشه به نظرم ما باید با هر خودرو سازی خارجی قرارداد میبندیم موارد ذیل را مد نظر قرار دهی1-خودرو ها ایمنی بالایی داشته باشند 2- مصرف سوخت پایینی داشته باشند 3- انتقال تکنولوژی صورت گیرد 4-درصورت تحریم در بازار ایران بماند
شاید ندونید که پراید یه ماشین امریکایه و همون فورد فستیوا هست که بعدها به مزدا 121 و نهایتا پراید تغییر نام داد. الان هم بازم نمونه های پیشرفتش به نام فورد فیستا تولید میشن تو کانادا و امریکا.
من اصلا ضد امریکایی نیستم ولی تا زمانی که امریکا هواپیماهای بوینگشو به ما نمی فروشه بیخود می کنه خودروهای بادکرده رو دستشو بفروشه!
باباببببببببببببببببا اخه یکی واسه آلودگی هوا بگه این خودروها خیلی آلودگیشون کمتره.چهره عوض بشه یا نشه تنت سالم باشه
ما منتظر آن روز هستیممممممممم
تا وقتي پرايد و سمند هست هيچ كس اين ماشين ها را نميخرد حتا اگه هم قيمت باشه!
متشكرم كه باور كردين
اگه ماشینهای کارکرده دوسه سال پایینتر از مدل روز با گمرک کمتر وارد بشه بسیاری ازمردم قدرت خریدنشو نودارند وبازار هم ازاز حالت غیر رقابتی وانحصاری خودرو سازان داخلی در میاد
چینیا بگوشن تا در آخر ارزونترین و بی کیفیت ترین ماشینو وارد کنن و بازار ایران و بدست بگیرن .

حالا ببین اگه اینجور نشد
ظریف،روحانی مچکریم
کل کامنتا رو خوندم. هر کی یه چی میگه. به نظر من اگه قرار باشه یکی دو شرکت بیان جلو بازم چند سال دیگه مثل الان میشه. چه فرانسوی چه امریکایی چه کره ای و .... میدونی چرا؟ چون انحصار ایجاد میشه. اصلا باید واردات آزاد بشه و از همه شرکتا بخوان بیان و سرمایه گذاری کنن. اینطوری رقابت ایجاد میشه و انحصار میشکنه. و مردم از هر قشری و با هر درآمد و سلیقه ای دستشون واسه خرید بازه. این میشه یه سیستم ایده آل که البته میدونم دور از واقعیت کشور ماست. یه چیز دیگه اینکه با وجود این ایران خودرو و سایپا که زور هیچکس بهشون نمیرسه خدا کنه هر شرکتی قراره بیاد، باهاشون شراکت نکنه ، بلکه سهامشون رو کلا بخره. اینطوری خیلی زودتر به ماشین با کیفیت می رسیم. این چیزیه که تو خیلی از کشورهای دیگه و کمپانی های دیگه هم اتفاق افتاده. تابناک لطفا این کامنتو بزار. با بقیه متفاوته. ممنون میشم
ما دیگه پژو و رنو
نمی خواهیییییییییییییییییییییییم
با وجود شركتهاي مختلف خودروسازي كه اومدن ايران، دامنه انتخاب ما بيشتر شده. اين بار ما بايد شركتهاي فرانسوي پژو و رنو را تحريم كنيم.
حالا کی گفته اتومبیل های آمریکایی خوب هستند؟ خود آمریکاییها ترجیح میدهند اتومبیل های ژاپنی، کره ای و آلمانی سوار بشوند. چون اتومبیل های امریکایی خیلی زود پاشون به تعمیرگاه باز میشه و خیلی پرخرج هستند ...
خودرو های آمریکایی پر مصرف و سنگین و حجیم هستند که با شرایط آلودگی هوای تهران برای کشور ما مناسب نیستند.
من که یه پراید بهم بدن تا از این سرگردونی خودم و زن پا به ماهم دربیایم کافیمه.
فقط تویوتا بقیه باید برن بوق بزنن
فرانسه را کنار بزنید تا بفهمد که هر جا الکی ادعا نکند
تویوتا آقای جهان هست. باور کنین
اميدوارم با ورود ماشين هاي بروز و با كيفيت و
البته نه چندان گران خارجي

خودروسازان كشور ما به تكاپو بيفتن

و دست از توليد ماشين(به ظاهر ماشين)
بي كيفيت
دست بردارن.

و بازار واقعا رقابتي بشه.

و مردم ما حق انتخاب داشته باشن
من پیشنهاد میکنم خودروسازان داخلی پیش دستی کرده و در رقابت تنگاتنگ قیمت خودروهای داخلی را دو برابر کنند تا صرفه اقتصادی برای آنها داشته باشد اصلا عقلانی است پراید با این استاندارد بالا را کمتر از پنجاه میلیون بفروشیم؟خودمان را دست کم نگیریم.
من اون فورد قرمزه را میخوام.
در جواب دوستانی که میگن پولمون کجا بود فورد و فولکس واگن یا تویوتا سوار بشیم بگم که هر شرکت خودرو سازی 3 رنج قیمت خودرو وارد بازار میکنن . 1 معمولی : که پول همون پراید میشه البته با کیفیت 100 برابر بهتر و ایمن تر . 2 خودرو متوسط / 3 خودرهای اسپورت لوکس.
فقط با ژاپن قرارداد ببندیم چون هم ماشینهای شیک و کم مصرف و با دوامی مثل هوندا و تویوتا داره هم آدمهای خوبی هستند .
تا رقابت نباشه هیچ پیشرفتی عاید نمیشه.چند ساله به بهانه حمایت از تولید کننده داخلی در مملکت به روی خودروهای روز بسته هست یا انقدر عوارض میخوره تا محصولات داخلی بی کیفیت از رده خارج قابلیت فروش داشته باشه.واقعا خودرو سازهایی که بزرگ شدن مثل همین شرکتهای کره ای که برندشون تو همه دنیا شناخته میشه اینطور عمل کردند.اگر واقعا ما قابلیت خودروساز شدن رو نداریم حوب بریم سراغ یه صنعت دیگه بریم سراغ کشاورزی.چرا در حق مردم و مصرف کننده میلیونی ظلم میکنیم به بهانه اشتغال چند هزار نفر.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی