بازدید 11265
۹

ممنوعیت اعزام زنان تنهای زیر 45 سال به عمره

دستورالعملی را در خصوص این قانون تدوین کرده و به استانها ارسال کرده ایم تا بر اساس آن اعزام این افراد فقط با یکی از محارم خود انجام شود.
کد خبر: ۳۶۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷ 30 November 2013
معاون حج عمره سازمان حج و زیارت از ممنوعیت اعزام زنان و دختران تنهای زیر 45 سال به عمره خبر داد و گفت: دستورالعملی برای اعزام این زنان به یکی از محارمشان تدوین و به استانها ابلاغ شده است.

ناصر خدرنژاد در گفتگو با مهر با اشاره به این که شرایط عربستان به گونه ای است که از ورود زنان و دختران کمتر از سن 45 سال به تنهایی جلوگیری می شود گفت: دستورالعملی را در خصوص این قانون تدوین کرده و به استانها ارسال کرده ایم تا بر اساس آن اعزام این افراد فقط با یکی از محارم خود انجام شود.

وی تاکید کرد: سال های گذشته همین شرط و ممنوعیت برای اعزام زنان کمتر از 45 سال وجود داشته اما با روش های گوناگون این افراد اعزام می شدند که البته در برخی موارد با مشکلاتی رو به رو بوده ایم بطوریکه  قبل از ورود به عربستان به کشور بازگردانده شدند و بر همین اساس در سال جاری برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی دستورالعملی را تدوین کرده ایم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: این افراد می توانند با یکی از محارم خود مانند برادر، داماد، همسر، خواهرزاده، برادرزاده و غیره اعزام شوند اما در مجموع برای هیچ زن تنهایی در این سن ویزا ورود به عربستان صادر نمی شود.

وی در مورد تشکیل شورای عالی حج نیز گفت: زمان تشکیل این شورا بستگی به تصمیم رئیس جمهور دارد و زمان آن فعلا مشخص نشده است.

خدرنژاد همچنین در خصوص سهمیه حج دستگاه های مختلف نیز گفت: در حال حاضر بر اساس تصمیم شورای عالی حج که در گذشته گرفته شده بود این سهمیه ها اعمال می شود به طوری که هیچ دستگاهی سهمیه ای برای حج ندارد به جز خانواده شهدا، دانشجویان، ایثارگران و زوج های جوان.

وی در مورد اعزام زوج های جوان به عمره نیز گفت: با توجه به این که برخی از زوج های جوان برای آغاز زندگیشان به سفر معنوی حج می روند بر همین اساس در سال جاری اعزام این افراد را در دستور کار قرار دادیم به طوری که 5 هزار سهمیه نیز برای زوج های جوان در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به زودی طی روزهای آینده تاریخی که این زوج های جوان می توانند طی آن به عمره اعزام شوند اعلام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۹
با پوزش از محضر زوجهای جوان . بعضی از این زوجها قبل و بعد از حج مراسم جداگانه عروسی میگیرند و حرمت حج را نگه نمی دارند . بر مسئولین است در این مورد تصمیم درست اتخاذ کنند.
چراا ؟ دلیلش چیست ؟ اتفاقی افتاده ؟ بگین مردم بدونند ... لطفاً....
معنای پیشرفت و برابری را هم فهمیدیم پس لطفاً دستور بفرمایید زنهای تنها سرشان را بگذارند و بمیرند تا مسئولین از وضع این همه محدودیت( برای تنها سفر رفتن- رفتن به ورزشگاهها- خروج از کشور و...) خلاص شوند
اعزام به عمره به عنوان ماه عسل درست مثل اعزام دانش آموزی و دانشجویی نادرست و با عواقب نامناسب است اگر باور ندارید از عمره گذارانی که این سه دسته را در عربستان همراهی کرده اند بپرسید حرمت خانه خدا را نگهدارید چه نسبتی میان ماه عسل و سفر عمره است؟
چرا؟ چرا حالا فقط بالای 45 سال می تونن تنها برن؟ این عدد 45 از کجا اومد؟
ایجاد سهمیه برای انجام عملی واجب اشتباه و حرمت شرعی دارد .هر کسی که انجام حج بر او واجب شده باشد و نتواند به زیارت بیت الله الحرام برود و دارفانی را وداع کند گناهش به گردن کیست.حج سفر تفریحی و تشویقی و یا مستحبی نیست که به کسی بدهید یا بگیرید بلکه واجب شرعی ست حتی خود فرد هم نمی تواند ببخشد چه برسد به مسئولین کشور.
حتی شرعا باید مجدودیت را برای جوانان ایجاد کرد و ییران را سریع تر به حج فرستاد.
اگر آنها که به حج میروند درست انتخاب و کنترل شوند (زائر باشند نه توریست) چنین رسوائیهایی پدید نمی آید که برای ایرانیها شرط بگذارند. و زنانی که واقعاً زائر هستند از این فیض عظیم محروم بمانند.
گروههاي عمره دانش اموزي ودانشجويي وافرادي كه بيش از دوبار به حج مشرف شدند ممنوع شود تا افرادي زيادي كه آرزو دارند ودر صف انتظار هستند بتوانند مشرف بشوند...
5سال پیش سال87 این قانون نبود ومن همراه مادرم ثبت نام کردم حالا بعداز 5سال انتظار هزینه اعزام چند برابر شده که هیچ تازه باید مرد محرم هم همراه داشته باشیم تکلیف من که هیچ فامیل محرمی ندارم چیست مشکل من زن بودن است یا ایرانی بودن یا اینکه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار