بازدید 3805

تلاش ایران و ترکیه برای آتش بس در سوریه

کد خبر: ۳۶۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷ 28 November 2013
دویچه وله فارسی گزارش داد: وزیران خارجه ایران و ترکیه اعلام کردند که دو کشور تلاش می کنند تا قبل از تشکیل کنفرانس ژنو2 در سوریه آتش بس برقرار شود.
 
به گزارش ایرنا، شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی چهارشنبه شب در گزارشی نوشت: ˈ احمد داوداوغلوˈ، وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار از تهران با همتای ایرانی اش در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرد.
 
در این کنفرانس خبری وزیران امور خارجه دو کشور که در دو سال گذشته مواضعی متضاد در برابر بحران سوریه داشته اند، اعلام کردند که تلاش خواهند کرد تا پیش از برگزاری نشست ژنو2 شرایط ایجاد آتش بس در سوریه برقرار شود.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این کنفرانس خبری گفت که در مذاکراتی که با وزیر امور خارجه ترکیه داشتیم، ایران و ترکیه برسر بحران سوریه در چندین مورد به توافق کامل رسیدند و قرار بر این شد ادامه این مذاکرات در ترکیه انجام شود.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در کنفرانس مطبوعاتی تهران اعلام کرد که در زمان باقی مانده تا تشکیل کنفرانس ژنو2 در ماه ژانویه سال آینده میلادی، نباید بیکار نشست.
 
هدف برگزاری کنفرانس ژنو2 نشاندن نمایندگان دولت سوریه و همه گروه های مخالف آن بر سر میز مذاکره و یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه است.
 
ایده تشکیل این کنفرانس در ماه مه سال جاری میلادی به طور مشترک از سوی روسیه و آمریکا مطرح شد، اما اجرای آن تا کنون چندین بار به تعویق افتاده است.
 
در کنفرانس خبری تهران، یک خبرنگار ترک از وزیر امور خارجه ایران سوال کرد که ˈآیا با توجه به سیاست خارجی ایران در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی می توان انتظار داشت که ایران و حزب الله حمایت نظامی خود را از سوریه کاهش دهند؟ˈ
 
محمدجواد ظریف پاسخ به این سوال گفته است که ˈسیاست ایران در منطقه مداخله نکردن در امور داخلی کشورها است و همزمان سیاست ما حمایت از مقاومت در برابر زیاده طلبی های رژیم صهیونیستی می باشد.این سیاست اصولی ما است و تغییر نخواهد کرد و همچنان ادامه خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست