بازدید 8216

مشکلات امروز ناشی از رسوب سال‌ها پرداختن به ظواهر است

غلامرضا نوری
کد خبر: ۳۶۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵ 26 November 2013
«السلام عليك يا ابا عبداله»

   با درود به روان پاك شهيدان و امام شهداء و با عرض سلام و تسليت ايام عزاي حسيني خدمت همكاران عزيزم و مردم شريف ايران اسلامي و بويژه موكلين خودم در شهرها و روستاهاي شهرستان بستان‌آباد.

 درگذشت مبارز انقلابي زنده ياد عسگر اولادي را تسليت عرض مي‌كنم. ايشان كه عمري را صرف مبارزات انقلابي و ادامه آن راه نمودند و همواره برخوردي پدرانه و حكيمانه با موضوعات مختلف انقلاب و فرزندان انقلاب داشت خصوصاً موضوع گيريهاي اخيرشان براي ايجاد و روحيه همگراني و همدلي در بين نيروهاي انقلاب، ستودني هست و از اقدامات ماندگار تاريخ انقلاب خواهد بود.

سخني با هيأت حاكمه ايالات متحده :

   تا زماني كه شما امنيت خودتان را به امنيت رژيم اشغالگر قدس گره زده‌ايد يقين بدانيد نه رژيم صهيونيستي روي آرامش خواهد ديد و نه شما آسودگي خاطر خواهيد داشت و تا زماني كه حكومتهاي ديكتاتوري منطقه جايگاه و پايگاه شما براي برقراري ارتباطات و به اصطلاح خودتان براي برقراري امنيت در منطقه و جهان و تامين منافعتان باشند يقين بدانيد كه اين تامين منافع براي شما مقدور نخواهد بود و هزينه‌هاي آن به مراتب بيشتر از منافعش خواهد بود. بسيار متاسفم از اينكه شما نتوانستيد پس از سالها هنوز پيام انقلاب اسلامي را دريافت كنيد.
1-    اينكه نبايد درامور داخلي كشور ما دخالت مي‌كرديد و بايد عذرخواهي كنيد.
     2- اينكه با تكريم و احترام با جمهوري اسلامي ايران برخورد كنيد.

3- اينكه اين همه دشمني و كينه و تصويب قطعنامه و تحريم بر عليه اين ملت به كار نبنديد.

4- اينكه داراييهاي بلوكه شده كشورمان را آزاد كنيد.

اي كاش تعصبات مذهبي و مشغله كاري به شما اجازه مي‌داد تا دين اين ملت و مذهب اين ملت را بيشتر مي‌شناختيد. اي كاش با اسلام راستين و مكتب مترقي و پوياي تشيع و محرم و شهادت و حسين(ع) و زينب(س) و ابوالفضل(س)، ولو در حد اطلاع آشنايي پيدا مي‌كرديد. يقيناً به زمينه‌هايي مي رسيديد كه به دريافت پيامهاي روشن مقام معظم رهبري در تحريم سلاح هسته‌اي و عزم جمهوري اسلامي ايران براي برچيدن سلاحهاي كشتار جمعي از سراسر گيتي بهتر پي مي‌برديد.

   در اين صورت يقيناً پيام مهم رياست محترم جمهوري جناب آقاي دكتر روحاني رادر سازمان ملل بهتر دريافت مي‌كرديد كه ، بياييد حركتي براي مقابله با خشونت و افراطي‌گري كه درد اصلي جهان امروز است شروع كنيم.

در اين صورت مطمئناً، شما به باتلاق عراق فرو نمي‌رفتيد. به حمايت از تروريسم نمي‌پرداختيد.واينگونه به سوريه نمي‌تاختيد. تازه اين شروع دردسرهاي شماست و بايد دعا كنيد كه اين تروريستهاي جاني كه هيچ بويي از اسلام به مشام آنها نخورده و خودتان آنها را با مزه خون و جگر انسان آشنا ساخته‌ايد ، همگي در سوريه دفن شوند وگرنه هر يك از آنها چون بمب متحركي خطرناك در دنيا بر عليه امنيت خودتان خواهند بود.

كجايند 130 نماينده كنگره امريكا كه به آقا ي اوباما  نامه مي‌نوشتند و تقاضاي تغيير فضا و رفتار را در برابر ايران مي‌دادند؟

   آيا واقعاً نفوذ لابي صهيونيسم در اركان حكومتي امريكا اينگونه كارساز است؟ جاي بسي تعجب است. رژيمي كه در خاور ميانه بسان خانه عنكبوت گشته است اينگونه در هيأت حاكمه امريكا يكه‌تازي مي‌كند.

      اينجانب بعنوان نماينده ملت حمايت خود را به تأسي از مقام معظم رهبري از اقدامات هوشمندانه و مدبرانه و عزتمندانه رياست محترم جمهوري و همكارانشان كه تبلور اراده ملي ماست، در موضوعات ديپلماتيك و تعامل با دنيا براي برطرف ساختن تحريم هاي غير انساني و ظالمانه و همچنين مذاكرات هسته‌اي كه با اسلوبهاي علمي و فني متعارف و مقبول پيش مي‌رود و حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم اعلام مي‌دارم.

   اجازه مي‌خواهم به پاره‌اي از مسايل مهم جاري كشور نيز بپردازم. همكاران عزيز، دولتمردان زحمتكش، درحال حاضر ما علاوه بر مشكلات اقتصادي و معيشتي و اشتغال كه با آنها دست به گريبان هستيم و اين مشكلات رسوب سالها كم توجهي به قوانين و زيربناها و زيرساختها و پرداختن به ظواهر و روزمرگي بوده است. با مسايل جديد و مهم ديگري نيز مواجه هستيم از جمله:

1-    بحران در آب: سهم سرانه آب در كشور ما درحال حاضر حدود 1700 متر مكعب است كه بر اساس پيش‌بيني‌هاي دراز مدت اين رقم به 1000 متر مكعب در 20 سال آينده خواهد رسيد. يعني چيزي حدود نصف آب فعلي را در اختيار خواهيم داشت. لذا لازم است نسبت به سرمايه‌گذاريهاي اساسي در مصرف بهينه آب بويژه در بخش كشاورزي كه حدود 93 درصد آب را مصرف مي‌كند داشته باشيم.

2-    خشك شدن تالابها و درياچه‌ها:

بحراني است همه‌گير كه با شدت و حدت متفاوت در اغلب نقاط كشور اتفاق مي‌افتد و نمود بارز و خطرناك آن درياچه اروميه است. همانگونه كه مشكل درياچه اروميه مشكل همه كشور است همين‌طور هم ساير تالابهاي بحراني جزو مشكلات ملي ماست با يك نگاه مسئولانه ملي و حتي فراملي بايد به دنبال حل اين معضلات باشيم كه تمدن و زندگي در بسياري از نقاط كشورمان را با مشكل مواجه مي‌سازند.

3-    بحران در منافع طبيعي از جمله فرسايش خاك(كه منبع اصلي و سرمايه گرانبهاي توليد است) تخريب مراتع و بيابان‌زايي و از همه دردناكتر كاهش مساحت جنگلهاي كشور و خشكيدن برخي از گونه‌هاي نادر جنگلي.

4-    آلودگي هوا و ريزگردها و بارانهاي اسيدي و شدت فعاليت واحدهاي آلاينده دركشور.

5-    وابستگي زياد در مواد غذايي به واردات و لزوم سرمايه‌گذاري در امر امنيت غذايي كشور.

   فلذا تقاضا دارم كه هم دولت محترم و هم همكاران عزيزم، در امر بودجه 93 علاوه بر معيشت فعلي مردم به موارد مذكور عنايت بيشتري داشته و منابع موجود كشور را از جمله منابع صندوق توسعه ملي را به سمت رفع معضلات و بحرانهاي فوق‌الذكر هدايت كنيم كه مستقيماً با توليد و منابع توليد و سلامت جامعه مرتبط هستند اگر بي‌توجهي شود و منابع توليد يعني آب وخاك و منابع طبيعي و محيط زيست دچار مشكل شوند ديگر نه يك صندوق توسعه،كه صد صندوق توسعه هم نخواهد توانست ما را نجات دهد.

  چند خواسته ضروري نيز در خصوص مسائل مهم حوزه انتخابيه بستان‌آباد از مسئولان محترم اجرائي مربوطه دارم:

1-    بازگشايي هر چه سريعتر تونل بستان آباد- تبريز در مسير اتوبان و برخورد لازم بامسببين اين نوع بي‌كيفتي در برخي از پرو‍ژه هاي جديد الافتتاح.

2-    آسفالت مسير 3 كيلومتري بستان آباد به اتوبان كه دو سال است آماده شده و تنها يك لايه آسفالت لازم دارد و علرغم تذكرات مكرر هنوز عملي نشده است!

3-    تسريع در آسفالت راههاي روستائي شهرستان.

4-    تسريع در تكميل پروژه‌ها و مجتمع‌هاي آبرساني روستائي.

5-    تسريع در آبرساني به تالاب خشكيده قوريگل.

6-    تسريع در پروژ‌ه‌هاي ورزشي شهرستان بويژه  پروژه چمن مصنوعي ورزشگاه آزادي بستان‌آباد.

7-    تسريع در پرداخت وامهاي ازدواج و ضروري جوانان و مردم در بانكها.

8-    تسريع در ارائه اسناد رسمي به زمينهاي كشاروزي شهرستان و اراضي دولتي واگذار شده به مردم در داخل شهر.

9-    تجديد نظر در هزينه‌هاي دريافتي از صدور پروانه هاي ساختماني و انشعابات روستائي.
 در پايان ضمن تشكر از اقدام دولت در اعلام به موقع قيمت خريد گندم تقاضا دارم اين رويه و حفظ قيمتهاي منطقي در بازار براي ساير محصولات كشاورزي ادامه يابد.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی