بازدید 26906

واکنش بعدی نتانیاهو به توافق هسته‌ای چه خواهد بود؟ + فیلم

رژیم صهیونیستی خود را در صحنه جهانی تنها می‌بیند و به جز شیوخ عربستان و بعضی قانون‌گذاران آمریکایی کسی را در کنار خود نمی‌بیند. نتانیاهو بعد از بغض و تهدید امروز در برابر دوربین‌های تلویزیونی، چه واکنشی به توافق اولیه ایران و غرب نشان خواهد داد؟
کد خبر: ۳۵۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱ 24 November 2013
بعد از بغض و تهدید، واکنش نتانیاهو به توافق هسته‌ای چه خواهد بود؟رژیم صهیونیستی خود را در صحنه جهانی تنها می‌بیند و به جز شیوخ عربستان و بعضی قانون‌گذاران آمریکایی کسی را در کنار خود نمی‌بیند. نتانیاهو بعد از بغض و تهدید امروز در برابر دوربین‌های تلویزیونی، چه واکنشی به توافق اولیه ایران و غرب نشان خواهد داد؟

به گزارش «تابناک»، روزنامه اسرائیلی هاآرتص این سوال را مطرح کرده است که چه چیزی باید اسرائیلی‌ها را بیشتر نگران کند؟ این حقیقت که توافقی که نتانیاهو آن را «بسیار بد و شدیدا خطرناک» نامیده در ژنو امضا شده است یا این مساله که اسرائیل در صحنه بین‌المللی به گونه‌ای بازی کرده است که در صحنه جهانی به جز شیوخ عربستانی و سناتورهای آمریکایی کسی را در کنار خود نمی‌بیند؟

به نوشته هاآرتص از سوی دیگر این مساله نیز روشن نیست که فوری‌ترین تهدید برای امنیت اسرائیل کدام است؟ این که بر اساس برآورد مقامات اسرائیل، ایران از توافق با 5+1 برای پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای خود استفاده خواهد کرد یا این احتمال که تل آویو بار دیگر تلاش همه جانبه خشن و در عین حال بیهوده‌ای را علیه دولت آمریکا به راه اندازد تا به دنیا نشان دهد که اختلاف بین این رژیم و تنها متحد استراتژیک آن آشکارا ادامه خواهد یافت.

برای هاآرتص مساله این نیست که آیا نظر رژیم اسرائیل درست است یا خیر، بلکه این است که آیا هوشمندانه هم هست؟ این که آیا تهدید و تحقیر و حمله به مقامات آمریکایی، منافع اسرائیل را به پیش خواهد برد یا خیر؟

هاآرتص به مقایسه رفتار ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها پرداخته و نوشته هر چند ایرانی‌ها ظاهرا با نرمش وارد گفتگو‌ها شدند ولی بعدا در مذاکره کاملا جدی و سرسخت بودند، اوباما تلاش رسانه‌ای را برای بعد از توافق نگاه داشت و در ساعتی غیر معمول در انتهای شب به وقت ایالات متحده به دفاع محکم از توافق نامه پرداخت تا متحدانش فردا صبح و وقتی که در خاورمیانه از خواب بیدار می‌شوند شانس کمتری برای اعتراض داشته باشند.

مهم‌ترین مساله در توافق که فعلا باعث درگیری آمریکا و اسرائیل خواهد شد، تعهد آمریکا به این است که در دوره شش ماهه تحریمی علیه ایران تصویب نشود و این در حالی است که بعضی سناتورهای آمریکایی قصد تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را دارند و آیپک لابی حامی اسرائیل نیز به نحو بی‌سابقه‌ای وبه شکل علنی از آن حمایت کرده است و این نشان می‌دهد که اسرائیل این کار را سازماندهی کرده است.

برای همگان روشن است که تصویب تحریم‌ها توافق با ایران را نابود می‌کند، دولت آمریکا را تحقیر می‌کند، ائتلاف بین‌المللی علیه ایران را تضعیف کرده و خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند. می‌توان مطمئن بود که اوباما از هیچ تلاشی برای مقابله با این کار فروگذار نخواهد کرد، او خواستار رای دادن اعضای دموکرات کنگره بر اساس تصمیم حزبی خواهد شد، از افکار عمومی علیه چنین تحریم‌هایی استفاده خواهد کرد و در بدترین حالت با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری آن را وتو خواهد کرد.

چنین وضعیتی می‌تواند در قیاس با اختلافات اخیر آمریکا و اسرائیل به یک جنگ تمام عیار در قیاس با بازی بچگانه تشبیه شود و این آسیبی جدی و غیر قابل ترمیم بر روابط آمریکا و اسرائیل وارد خواهد کرد.

نتانیاهو در بخشی از سخنان خود بعد از توافق ایران با 5+1، گفته است که اسرائیل در صورت نیاز از خودش دفاع خواهد کرد. هاآرتص بر این اساس نوشته: اگر اسرائیل بر اساس تهدیدهای نتانیاهو تصمیم بگیرد کار بدتری انجام دهد و خودش از خودش دفاع کند، اوضاع بدتر هم خواهد شد و در وقت درگیری با ایران، رژیم اسرائیل به کمک دولتی نیاز دارد که این روزها در حال تحقیر و توهین به آن است!



نتانیاهو: شب گذشته یک توافق تاریخی روی نداد، یک اشتباه تاریخی روی داد. مانند توافق با کره شمالی در سال 2005، این توافق نیز دنیا را جایی امن‌تر نکرد. این توافق دنیا را به جایی بسیار خطرناک‌تر تبدیل کرد. می‌دانم که بسیاری و به خصوص در منطقه در نگرانی‌های اسرائیل شریکند و این به این دلیل است که جامعه جهانی سالها از ایران خواسته است که غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و اکنون برای اولین بار، جامعه بین‌المللی رسما رضایت داده است که ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد و این انحرافی غیرمستقیم از قطعنامه‌های شورای امنیت است. ایران گام‌هایی ظاهری و بی‌ارزش برداشته است که می‌تواند به راحتی و در چند هفته آنها را برگردد و در مقابل تحریم‌های را که در چندین سال اعمال شده است، تسهیل کرده است. ایران از تسهیل تحریم‌ها، میلیارد دلار کسب کرده است. فشار بر ایران برداشته می‌شود و کاهش می‌یابد و بدون این فشار، این گام ابتدایی (برای ایران) گام آخر هم خواهد بود. بدون ادامه فشار، ایران چه انگیزه‌ای خواهد داشت که گام‌هایی جدی برای برچیده قابلیت هسته‌ای خود بر دارد؟ چرا سانتریفیوزها و برنامه پلوتونیوم خود را بر چیند در حالی که در این توافق دست نخورده باقی مانده‌اند؟ بنابراین اسرائیل به این توافق متعهد نیست. ما نمی‌توانیم و اجازه نخواهیم داد که رژیمی که از نابودی اسرائیل سخن می‌گوید، ابزارهای دستیابی به این هدف را به دست آورد. ما اجازه نخواهیم ایران قابلیت دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد. اسرائیل دوستان و متحدان زیادی دارد ولی وقتی آنها اشتباه می‌کنند من ملزم هستم که اشتباه آنها را آشکارا اعلام کنم. این وظیفه قطعی من است که از تنها دولت یهودی دفاع کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۵
انتشار یافته: ۳۱
باش تا اموراتت بگذره
اگر هر کدوم از کاربران سایت تابناک یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد...
"بعد از بغض و تهدید، واکنش نتانیاهو به توافق هسته‌ای چه خواهد بود؟ "
- جواب: ترس و وحشت و اضطراب
برو بابا... تو برو نقاشیتو بکش!!!
خخخخخخخخ
میخوای بگیم سید حسن نصرالله از غصه درت بیاره؟
دم دست. یه ندا بدیم سه سوت با خاک یکسانت میکنه
همه ایرانی ها با هر عقیده ای که دارند در مورد اسرائیل نظرشون یکیه رژیم منفور !!!
واقعا حالمون ازش بهم میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
این یارو نتانیاهو واقعا عقب افتاده است. شده سنگ رو یخ هیچ کس هم به حرفش تره خرد نمی کنه.
برو خودتو جمع کن نتان یابو !!!!
به آمریکا بگین بیاد قلاده این سگ هار و نجس را بگیره داره زیادی سر و صدا میکنه!!! می خواد به ارباب آمریکا
هم حمله کنه
نتانیاهو سوراخه
نتانیاهو مثل کسی می مونه که سیلی خورده و چون زورش نمی رسه جواب سیلی رو بده رفته از دور داره بد دهنی می کنه تا یه کم آروم شه فقط صداس همین وگرنه خودش میدونه که در برابر ایران مگسم حساب نمیشه . داره سکته میزنه انشا الله
امیدوارم دکتر روحانی و بقیه سیاستمداران نظام به این مسئله توجه داشته باشند :دشمن هرچقدر هم مستاصل شده باشد نباید دست کم گرفت و همیشه باید مواظب ترفندهایش بود و راه را بر دسیسه چینی هایش بست .
این نوع موضع‌گیری رژیم جعلی در شرایطی که دیپلماسی جهانی سخن از تفاهم و صلح به میون میاره (گرچه بعضیها خصوصاً امریکا فقط حرف صلح رو میزنه و در عمل رفتاری متناقض و دوگانه دارن!!!)، نشان از بی خردی و پوچ عقلی رییس قبیله خونخوار و وحشی اســ ــرائـــ ـیـــ ـل داره....
ایشاا... که واکنش نتانیاهو به این توافق یه سکته قلبی باشه و به درک واصل بشه!
مه فشاند نور وسگ عوعو کند
این مرتیکه دیوونست حداقل رو کنگره آمریکا فشار میاره که تحریم تصویب کنه تا مذاکرات شکست بخوره، الان باید یه لابی تو آمریکا داشته باشیم ۱ میلیارد دلار اژ پول ها رو خرج لابی تو آمریکا کنیم.
یه کودکستانی بهتر از این مردک نقاشی میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
خدا لعنتش کنه
واقعا چرا باید کشور مصرف زده باشدوفرهنگ مصرف گرایی برای ما پاشنه اشیل ایجادکند که براحتی از طریق اعمال تحریم تهدید شویم. بیایید با عزم ملی،اتحاد،پشتکار ،بهره وری مناسب ومصرف بهینه منابع خود را از هجمه تهدید ها مصون کنیم.
اینکه میگن کسی که که خوابه رو می شه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد در مورد اسراییل(ناتانیاهو) کاملا صدق می کنه. خودشو عمیقا به خواب زده.
دنیای وارونه به این میگن
این جلاد کت و شلواری و کراواتی (برعکس جلادای قدیم که نقاب و ظاهر کریهی داشتند) داره برای صلح جهانی دل می سوزونه
احتمالا دولت اسرائیل تغییر خواهد کرد
دودستى بزن برسرت حالا كه كارازكار گذشت
امروز نا امید شدنت رو دیدیم امیدوارم یه روز نابود شدنت رو ببینیم.
من شلوار جین می‌پوشم و تو دهن اسرائیل میزنم
برو بمیر نتانیا هو
دیگه دیر شده اقای نتانیاهو. انهائیکه می خواسند ایران را در وضع لیبی ببینند حق هسته ای ما را ولو چند درصد تایید کردند .قطعا ازاین به بعددیپلماسی منطقی دیگر اجازه اجازه نخواهد داد اجماع بین المللی بر علیه ما صورت بگیرد.
اگه نتانیاهو ناراحته معنیش اینه که ما بردیم!
نميدونم چرا وقتي قيافه اش رو ميبينم ياد ميكروب و ويروس... ميفتم....
يعني قيافش رو ميبينم حالم به هم ميخوره...
بیچاره از ترس انگلیسش هم بهم ریخته
مهمترین کاری که دولت روحانی کرد اینکه شکاف ایجاد کرد بین آمریکا و اسرائیل
برو به جهنم
میره کلاس نقاشی تا نقاشیش خوب شه!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست