بازدید 25386

کاهش قیمت مسکن در پایتخت

کد خبر: ۳۵۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳ 23 November 2013
تعداد زیادی از آپارتمان‌ها به دلیل پول لازم بودن مالکان با قیمت‌هایی پایین تر از عرف کنونی بازار به فروش می‌رسند و فروشندگان تنها به دنبال دریافت پول نقد حتی به پایین‌ترین قیمت هستند.

به گزارش مهر، گشتی در بازار مسکن نشان می‌دهد که اغلب فروشندگان آپارتمان، قیمت‌ها را حتی از عرف منطقه هم پایین تر آورده اند و تنها به دنبال خریدار هستند، در غیراین صورت اگر فروشنده ای با قیمت‌های بالاتر قصد فروش داشته باشد، مشتری برای آن پیدا نمی‌شود.

براین اساس قیمت آپارتمان‌های نوساز در برخی از مناطق شمال تهران تا بیش از 3 میلیون تومان در هرمتر مربع پایین آمده و در مناطق مرکزی و جنوبی تهران تا بیش از یک میلیون تومان کاهش داشته است اما بازهم رکود بازار موجب شده که خریدار چندانی برای این واحدها وجود نداشته باشد.

به همین جهت، بساز بفروش‌ها که نیاز مبرمی به بازگشت سرمایه خود دارند، حتی حاضرند پایین تر از عرف بازار و با قیمت‌های بسیار کمتری آپارتمان‌های خود را به فروش برسانند، البته به شرط اینکه خریدار پول نقد داشته باشد.

در واقع بازار مسکن مناسب خریداران واقعی است که پول کافی و نقد برای خرید دارند، زیرا به دلیل کاهش سود حاشیه ای در این بازار، دلالان و بسازبفروش‌ها وارد نمی‌شوند، بنابراین خریداران واقعی می‌توانند با نرخ‌های بهتری به دنبال مسکن مناسب باشند.

یکی از فروشندگان آپارتمان‌های نوساز در این باره، گفت: از چند ماه پیش چند دستگاه آپارتمان را برای فروش به بنگاه سپرده بودم اما خریداری پیدا نشد به ناچار قیمت‌ها را حدود 700 هزار تومان در هرمترمربع پایین آوردم تا بتوانم واحدها را بفروشم.

وی افزود: البته به دنبال مشتری هستم که پول نقد داشته باشد اما وضعیت بازار طوری است که چنین مشتری کم پیدا می‌شود، بنابراین با هر شرایطی مجبور به فروش هستم.

قیمت برخی از آپارتمان‌ها در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی 62 متری و دو خوابه در مسعودیه با پارکینگ و انباری 145 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در افسریه خیابان هشتم، واحدی 65 متری و نوساز با پارکینگ 195 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در جنت آباد مخبری هم واحدی 65 متری و دوخوابه با پارکینگ و انباری و عمر 10 ساله 255 میلیون تومان به فروش می‌رسد و واحدی دیگری با همین متراژ در جلفا 325 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در جیحون تیموری آپارتمانی 64 متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری و عمر 12 ساله متری 2 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شود و در زمزم خیابان جهاد واحدی 65 متری و نوساز با پارکینگ متری 2 میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در عباس آباد سهروردی شمالی هم واحدی 60 متری با عمر 9 ساله و پارکینگ و انباری 324 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در مهرآباد جنوبی واحدی 56 متری با عمر 6 ساله با شرایط 15 میلیون تومان وام، 25 میلیون تومان رهن و متری 2 میلیون و 250 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

همچنین در تهران نو ایستگاه پل هم واحدی 64 متری و یکخوابه با پارکینگ 167 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در فردوس غرب آپارتمان 62 متری و دوخوابه ، نوساز با پارکینگ و انباری 315 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۴۴
هنوز قیمت ها اینقدر بالاست که آدم فکر خرید رو هم نمی تونه بکنه
پاسخ ها
س
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
این نمره منفی برای چی بود ؟؟؟؟؟؟ یعنی قیمت بالا نیست ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
درسته. موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
هر موقع رسید به 2 سال پیش آن موقع درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
وقتي فردوس متري 5 ميليون و 80 هزار تومنه! ميگيد اومده پايين؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
1)قیمت زمین اصلی رو هم حساب کن
2)قیمت بسیار بالای مصالح-جواز-اتش نشانی.....رو هم حساب کن(با نرخ جدید)
3)مقدار تورم 40%در نظر بگیر و البته یک موضوع دیگر
و اما:اگر به جای ساختن خانه هر جنس دیگری را انبار میکردنند و سه برابر(نسبت به سال قبل)میفروختند بسیا بهتر بود!!!!!!
شكرخدابازم پايين بياد
در خیابان جلفا آپارتمانی که دو سال پیش متری 3 میلیون بود الان 5 میلیون است. اگر نوساز باشه 6 میلیون. کجای آپارتمان 65 متری چند ساله به قیمت 325 میلیون کاهش یافته؟!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
5 ميليون براي جلفا!! معني پايين اومدن هم فهميديم!!
ایول فردا برم 2 تا بخرم خیلی قیمتها اومده پایین ..... مشتی من 27 سالمه دیگه امیدی به خرید خونه ندارم. از ماکه گذشت
درسته كه ارزون تر شده ولي هنوز كيلومترها با قيمت هاي واقعي فاصله داره
نمی دونم معیارشون چیه که میگن قیمت ها پایین اومده!!!!!!!!!!!!!1
قيمتها هنوز هم بسيار غيرواقعي و بالاست. در گرانترين شرايط ساخت يك متر آپارتمان در غربي ترين نقاط تهران (جنت آباد - صادقيه - شهران) متري 1 تا 1/200 براي سازنده تمام ميشد كه هم اكنون اين واحد ها را حدود 4/5 ميليون تومان قيمت گذاري كرده اند.
یکی نیست بگه وقتی تو جیب ملت اینهمه پول نقد نیست دیگه این تبلیغات واسه چیه؟
در اکثر نقاط نارمک قیمت خانه نسبت به یک سال ونیم پیش بیش از 2.5 برابر شده یعنی آپارتمان نوساز متری 3 تومانی شده 7 یا 8 و در برخی خیابان ها تا 9 میلیون تومان هم هست واتفاقا خریدار هم داره ! میگن باز هم می خواهد گران بشود و اصلا بساز وبفروشها حاضرند تا خرداد دیگه خانه شان خالی بماند تا سود چند برابری بدست آرند. تازه منطقه نارمک جزو جاهای متوسط در تهران بشمار می آید.
مطمئن باشید به دلایل زیر از سال 93 قیمت مسکن دوباره جهش خواهدکرد: 1-توقف مسکن مهر 2- کاهش شدید عرضه مسکن3- افزایش قیمت مصالح ساختمانی طی ماههای اخیر(که بااجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها شدت خواهد گرفت) 4- افزایش اجتناب ناپذیر وام خرید مسکن
این قیمتها برای زمانی بود که عین یک حباب یک حباب بالا رفت و یک عده الکی ثروتمند شدند چرا نباید یک کارمند یا کارگر و بازنشسته به راحتی بتواند خانه ای بخرد؟دلیلش عدم مدیریت و برنامه ریزی مدون دولتمردان بوده است که حالا فاصله طبقاتی از زمین است تا ثریا.... یک کارمند با این حقوق پایین حداقل 15 سال طول میکشد تا یک خانه نقلی بخرد
مسئولان نظام یه فکری به حال مردم بکنند.
قیمتها خیلی خیلی بالا است حتی اگر بتوانیم وام هم بگیریم باز نمی توانیم خانه ای بخریم ،قیمت هابه صورت کاذب 3برابر شده (متری650000با مصالح خوب وقیمت زمین هم سر شکن می شودحالا خودتان حساب کنید چند در م آید ........مطمعنا 3برابر در نمی آید بابا انصافتان شکر....
بلوار فردوس در اردیبهشت ماه یک واحد مسکونی را ( نوساز ) متری 6.2 میلیون گذاشته بودند. دیروز همان آپارتمان را متری 4.6 میلیون گذاشته ، جالبه که این قیمت نیز ، خریداری ندارد!!!
قیمت‌ها هنوز منصفانه نیست و با قدرت خرید اقشار کم درآمد هیچ تناسبی ندارد. خدا می‌داند که نداشتن سرپناه مناسب چه فشار روانی برای جوانان را موجب شده است.
تمرکز سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و باز تلخ بسیاری از بنگاهدارها برای خرید مسکن های ارزان به این گرانی وحشتناک دامن زد و حالا مردم نه راه پس دارند نه راه پیش نه می‌توانند خانه بخرند و نه می‌توانند بفروشند. چون واقعا ضرر می‌دهد.
با اين قيمت كه بالا گفته شد قيمت پايين نيامده و مالكان در برابر آمدن قيمت به پايين مقاومت مي‌كند. اگر به اندازه سكه پايين مي‌امد يعني تقريباً نصف مي‌شد خريدار هم زياد مي‌شد ولي قيمت پارسال تابستان در خيابان زمزم حدود يك ميليون و سيصد هزار تومان بود. كه به قيمت 2300 رسيد كه همان قيمت در بالا گفته‌اند. پس پايين نيامده است.
تابناك از اين خبر ها نزني بهتر است
سلام.فكر كنيد و بعد بفرمائيد كارمند با حقوق 1 تا 1.5 ميليون تومان (حداكثر ) چند متر و در كجا مي تواند يه آپارتمان بخرد؟!!!!
و در ضمن از كجا به كجا رسيده قيمتها كه الان ادعاي ارزان شدن قيمتها را مي كنند!!!!!
تابناک این ها زمانی که رکود بازار نبود همین قیمت بود کجای این قیمت ها پائین اومده و ارزون شده؟همه اش حرف .همین قیمت هایی که برای مثال آوردی مگه چند درصد ارزون شده؟وقتی همه چی از مواد غذایی گرفته تا مصالح ساختمانی و حامل های انرژی و لوازم الکترونیکی روز به روز گرونتر میشه کدوم عقل سلیم و کدوم منطق قبول میکنه که خونه ارزون بشه؟
موقع گرونی قیمت‌ها خیلی افزایش یافته الان یکم ارزون‌تر شده ولی هنوز هم قیمت‌ها بالاست
ساختمان متی 80-90 هزارتومان را چها صد برابر بالا بردن و جالب است که میگن پایین آومده . اگر رسید به جایی که هر ایرانی بتونه با کمی کمک از بانک خونه بخره اونوقت بگین پایین اومده . آخه خوننه متری 3-4-5- میلیون اون فقر فرهنگی و سوداگری مسکن سازان است و بس .
ما كه خواستيم رهن كنيم خانه 60 متري حوالي پونك و جنت آباد زير 50 ميليون پيدا نمي كني. خدايا خودت به فرياد همه اجاره نشين ها برس...
کجا آپارتمان پایین اومده میشه به من هم آدرس بدین ؟ پول نقد هم دارم
اپارتمان نخرید تا قیمتها پایین بیاد
اگه انصافو رعايت كنيم تنهاچيزي كه تو ابن مملكت قيمتش نسبتا مناسب و پايينه مسكنه شما يه ماشين كه قيمتش چند برابر شده يا حتي دستمال كاغذي كه قيمت اون بيش از سه برابر شده مقايسه كنيد ميفهميد كه پولي كه بابت اونا دادين چيزي واسه خريد خونه واستون نمونده.
واقعا از نظر شما این قیمتهای نجومی کاهش یافته است؟ خریداران واقعی قدرت خریدشان قیمتهای 2 سال پیش است که قیمتها 3/1 قیمت های فعلی بود و در عرض 2 سال اینهمه تورم در مسکن خرید را به یک رویا تبدیل کرده
در منطقه نارمك نوساز ٨٥متري ٥ ميليون تومان متري ، در حاليكه تا ٧/٥ هم رفته بود انشالله با چند مدت تحمل و نخريدن ملك بازار دلالي و بالا بردن قيمت ملك كساد ميشه.
سود ساخت و ساز درشرايط فعلي كمتر از 35% مي باشد بايد به دنبال يك مكانيسم براي كاهش هزينه توليد اين صنعت بود نه اينكه با زور بخواهيم قيمتها را كاهش دهيم. مثلا سهم شهرداري از سازندها به ازا هر متر ساخت چقدر مي باشد؟كم نيست
گاهی با خودم فکر می کنم که وقتی من جوان 28 ساله با مدرک فوق لیسانس و درآمد حدود 1800000 تومان در ماه هیچ امیدی به خانه دار شدن و ازدواج ندارم، چی به سر مملکت ما اومده که یه آدم تحصیلکرده که عمرش رو برای تحصیل گذاشته نمیتونه با خیال راحت اقدام به تشکیل زندگی کنه، صدا و سیمای ما هم که فقط از بدبختی و فقر و فلاکت دول و ملل اروپایی و آمریکایی میگه
سلام؛
تصور اینکه در آپارتمانی راه میروی که در هر قدم از معادل 3 و یا 7 و یا 12 میلیون تومان عبور میکنی آنهم نه در زمین که روی هوا!، وافعا لرزه بدل آما میاندازد!.یا حق.
قیمتها آنقدر بالا رفته که هرچقدر هم که راکد باشد و پایینتر بیاید، باز هم مردم توان خرید ندارند.
سلام آگهی دهنده خیابان زمزم خیابان جهاد در روزنامه همشهری بنده هستم تابناک جان بدون پارکینگ این قیمت است
4 مورد ارزانی در میلیون ها مورد گرانی... تابی، دلخوش به فانوسم مکن، اینجا مگر خورشید نیست...
این بلای خانمانسوز افزایش قیمت مسکن، شهرستانیها رو هم دربدر کرده. آپارتمانهای نوساز متری 800 تا 850 هزار تومانی یک سال پیش ساری الآن به متری 3 میلیون رسیده. بیشتر خریدارها هم تهرانیها هستند یا شهرستانیهای مقیم تهران! ما کارمندها چه گناهی کردیم که باید به آتیش اونا بسوزیم!
خیلی بیخودی رفته بالا حالا حالا ها باید بیاد پایین ... باید نصف بشه ... سکه 200 هزاری شده بالای یک میلیون پس باید خیلی بیاد پایین ...
آقايان تابناك واقع بينانه خبر منتشر كنيد واقعيت با حرف تفاوت داره واقعا اگه اينجوري يه خانه به قيمتي كه شما ميفرمائيد به ماهم معرفي كنيد
در خيابان جلفا نوساز الان متري 8 ميليون به فروش گذاشته شده است.
بعضی ها مثل من فقط خواننده این اخبار هستن. چه بره بالا چه بیاد پائین پولی در بساط نداریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی