بازدید 20048
با تصمیم کمیته کاهش آلودگی هوای تهران،

طرح زوج و فرد از در منازل تا اطلاع ثانوی تمدید شد

بحثی که روز گذشته بر سر لغو طرح زوج و فرد سراسری در تهران میان استانداری و پلیس راهور درگرفته بود، امروز با تصمیم کمیته کاهش آلودگی هوای تهران به ریاست استاندار، یک طرفه شد. این در حالی است که استاندار تهران در پاسخ به سوالی در این باره می‌گوید: احساس من این است که چنین نبود!
کد خبر: ۳۵۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ 16 November 2013
در نشست امروز کمیته کاهش آلودگی هوای استان تهران مصوب شد طرح زوج و فرد سراسری در تهران تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش، کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران به ریاست سیدحسین هاشمی، استاندار تهران و با حضور نمایندگان شهرداری، سازمان محیط زیست، پلیس راهور تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت در محل استانداری آغاز به کار کرد و در مهم‌ترین اقدام، تداوم طرح زوج و فرد سراسری به تصویب رسید تا اختلاف رخ داده میان استانداری و پلیس راهور در این باره، دست کم به طور موقت فیصله یابد.

در این نشست که پیگیری مصوبات نشست قبلی این کمیته و همچنین بررسی وضعیت و اخذ تصمیمات لازم برای روزهای آینده، در دستور کار قرار داشت، اعضا به رغم اعلام کاهش غلظت آلاینده‌های با قطر کمتر از 2.5 میکرون طی روزهای گذشته، تصمیمات زیر را اتخاذ کردند:
* طرح زوج و فرد تا اطلاع ثانوی از درب منازل اجرا می‌شود.

* فروش روزانه و هفتگی آرم‌های ترافیک تا زمان تشکیل جلسه شورای عالی ترافیک ممنوع اعلام شد.

* سایر مصوبات جلسه قبلی این کمیته نیز براساس تصمیم امروز کمیته، ملغی اعلام شد تا در صورت بحرانی‌شدن وضعیت آلودگی هوای تهران، مجددا جلسه‌ای تشکیل و برای آن تصمیم‌گیری شود.
طرح زوج و فرد از در منازل تا اطلاع ثانوی تمدید شد

حاشیه‌ها:

* غیبت محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران بود از جمله نکات جالب توجه این نشست بود. افتخار، مشاور حیدرزاده در این باره به خبرنگار «تابناک» گفت: از علت این غیبت آگاه نیستم ولی قطعا عدم حضور مدیر کل محیط زیست استان در این نشست با استاندار تهران هماهنگ شده است.
وی افزود: در این نشست سه تن از معاونان آقای حیدرزاده، "معاون فنی"، "معاون نظارت و پایش" و همچنین "معاون مدیر کل و رییس اداره کل محیط‌ زیست شهر تهران" حضور داشتند و این گونه نبوده که فردی از محیط زیست حضور نداشته باشد.

* مخالفت نماینده شهرداری با تداوم طرح زوج و فرد خودروها از در منازل، از دیگر نکات جالب توجه بود. پس از ابراز این مخالفت، استاندار تهران پیشنهاد داد: یک درجه از محدودیت ترددی کاهش پیدا کند اما این پیشنهاد باید در شورای عالی ترافیک تصویب شود. در ملاقات امروز با وزیر کشور از وی می‌خواهم جلسه شورای عالی ترافیک از هرچه زودتر تشکیل شود، ولی تا تشکیل این جلسه و تأیید این پیشنهاد، طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود.

* استاندار تهران با تاکید بر اینکه اجرای دو طرح زوج و فرد سراسری و ممنوعیت فروش طرح ترافیک برای پیشگیری از شدت آلایندگی هواست، گفت: طبق گزارش هواشناسی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بحران آلودگی هوای تهران را در کلانشهر تهران خواهیم داشت و برای اینکه بتوانیم به سلامت مردم کمک کرده، این دو طرح را اجرا می‌کنیم.

* هاشمی در پاسخ به اینکه روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی از پلیس راهور و استانداری مبنی بر لغو و اجرای طرح زوج و فرد اعلام شد، گفت: احساس من این است که چنین نبود!

گفتنی است بر اساس اعلام مدیر کل محیط زیست استان تهران، توقف زنگ ورزش و فعالیت بدنی در تمام مقاطع تحصیلی استان تهران ادامه خواهد داشت و لغو نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار