بازدید 27915

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران منتشر شد

گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران در حالی منتشر می شود که دولت آمریکا هم اکنون به طور جدی با چالش جلوگیری از وضع تحریم های جدید علیه ایران در کنگره روبروست. با این حال، به نظر می رسد این گزارش جدید می تواند با نشان دادن حسن نیت ایران، دلیل لازم را برای ضرورت امتیازدهی طرف مقابل در موضوع هسته ای فراهم کند.
کد خبر: ۳۵۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷ 14 November 2013
گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران منتشر شدگزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران در حالی منتشر می شود که دولت آمریکا هم اکنون به طور جدی با چالش جلوگیری از وضع تحریم های جدید علیه ایران در کنگره روبروست. با این حال، به نظر می رسد این گزارش جدید می تواند با نشان دادن حسن نیت ایران، دلیل لازم را برای ضرورت امتیازدهی طرف مقابل در موضوع هسته ای فراهم کند.

به گزارش «تابناک»، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود اشاره کرده که ایران عملاً توسعه سریع ظرفیت غنی سازی اورانیوم خود را – که در گزارش های قبلی مورد اشاره قرار گرفته و از آن به عنوان منبعی برای نگرانی جامعه بین المللی یاد می شد – متوقف کرده است.

به نوشته «رویترز»، این گزارش همچنین نشان می دهد که حجم ذخایر اورانیوم با غنای 20 درصد ایران نیز که غرب به شدت نسبت به آن حساسیت نشان داده،از ماه اوت تاکنون تنها 5 درصد افزایش داشته و اکنون به 196 کیلوگرم رسیده است.

با این حال، حجم این ذخایر هنوز کمتر از میزان 250 کیلوگرمی است که غرب و رژیم اسرائیل مدعی هستند ایران با استفاده از آن می تواند نسبت به ساخت سلاح هسته ای اقدام کند.

رویترز اشاره می کند که گزارش فصلی جدید آژانس، نخستین گزارشی است که منحصراً زمان روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس جمهور میانه رو ایران تاکنون را در بر می گیرد و نشانه ای از سیاست تنش زدایی دولت جدید با جامعه بین المللی و تلاش برای حل و فصل موضوع هسته ای است.

در بخش دیگری از گزارش آژانس آمده که طی سه ماهه اخیر، ایران تنها چهار عدد از سانتریفیوژهای نسل جدید خود را در نطنز وارد مدار کرده که به این ترتیب، تعداد کلی آن ها به 15240 عدد رسیده است. این در حالی است که در بازه زمانی سه ماهه قبلی، 1800 سانتریفیوژ از این نوع در تأسیسات هسته ای ایران نصب شده بود.

به هر حال، گزارش جدید آژانس می تواند به عنوان نشانه ای از جدیت و صداقت ایران در زمینه تلاش برای رسیدن به توافق در موضوع هسته ای ارزیابی شده و بهانه های موجود را از دست قدرت های جهانی بگیرد. البته این امر به شرطی اتفاق می افتد که مانند دور اخیر مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، رژیم اسرائیل با اعمال نفوذهای خود از طریق ابزارهای گوناگون، در مسیر دیپلماتیک موجود مانع تراشی نکند و یا کشورهای طرف مذاکره با ایران تحت تأثیر این مانع تراشی ها قرار نگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۱
در کنار این امر لازمست ایران رایزنیهای خود را به خصوص با آمریکا و تا حدودی فرانسه به شکل محرمانه تا زمان مذاکرات جدید انجام دهد. البته آمریکا نقش کد خدا دارد.
آفرین به مسوولان سازمان انرژی اتمی که با تدبیر مناسب زمینه ایجاد حساسیت و بهانه رو از کشورهای غربی گرفتند. حالا ایران با پشتوانه مناسبی وارد مذاکرات خواهد شد
چند سال پیش نیز ایران برای دو سال کاری شبیه این کار را انجام داد ولی پس از دو سال غرب هیچ اقدامی که نشان از حسن نیت آنها باشد انجام نداد و بازم همان نقشه به گونه دیگر اجرا می شود ولی این بار مردم هیچوقت به غرب خوش بین نخواهند شد
تاریخ نشان داده کشورهای استعمارگر در کاری که منفعتی که برای کشورهای دیگر دارد سنگ اندازی می کنند
ما حالا حسن نیت خودمونو نشون دادیم و اینم اون چیزی که غربیها و اروپایی ها می خواستن ، حالا دیگه چه بهونه دارن؟ ما از اولشم به این غربیها و اروپایی ها اعتماد نداشتیم و نداریم ، اونها هنوز هم فکر می کنند که کدخدای جهان هستند.
اميد وارم در اين دور از مذاكرات به موفقيت برسيم.
ان شاءالله با درايت رييس جمهور محترم وحمايتهاى مقام معظم رهبرى به نتايج خوبى در همه زمينه ها ميرسيم .
با اظهاراتی که آژانس اخیرا منتشر کرده غرب می بایست گامهای مثبت بردارد در غیر این صورت ایران باید بسرعت در سیاست خارجی یک تجدید نظر جدی نموده و یک برنامه ریزی حسابی با سیاست ایران بدون غرب بنماید چون مردم هم متوجه شدند که واقعا غرب بدنبال حل مسائل نیست
من موندم چرا نمیزاریم بیان بازدید کنن دهنشون بسته شه. این همه تحریم اینهمه تحدید بسه دیگه. دیگه امارات برای ما شاخو شونه میکشه. کی میشه محتاج دیگران نباشیم . خدا خودت کمکمون کن از این راه سخت سربلند بیرون بیایم. جانم فدای ایران جمانم فدای رهبر
تحریم ها توسط کنگره آمریکا علیه ایران بزودی تصویب میشود
به امید سربلندی ایران وبا آرزوی شکست سیاسی صهیونیست و وهابیت عربستان
روندی منطقی به نظر میرسه .... امیدوارم 1+5 تحت تاثیر زورگویی ها و زیاده طلبی رژیم صهیونیستی قرار نگیرد.
ببینم29آبان تیم مذاکره کننده ی هسته ای به چه نتیجه ای میرسند...
تیم قدرتمند دیپلماتیک و مذاکره کننده به ریاست دکتر ظریف میتونه زمینه ایجاد تعامل سازنده بین غرب و ایران رو فراهم کنه فقط برای رفع نقاط ابهامی که در طول سالیان طولانی برای دو طرف به وجود اومده نیاز به زمان و مذاکرات بیشتر داره
عالیست
امیدواریم که 1+5 حسن نیت داشته و برای حل موضوع هسته ای کشور مان جدی باشند و بهانه های بنی اسرائیلی نگیرند!
بسمه تعالی
با این کار خیلی موافق نیستم.اگر این "توقف توسعه سریع ظرفیت غنی سازی" انجام شد ولی در رفتار غربی ها تغییری ایجاد نشد ما دو را داریم. یا بیشتر عقب بکشیم. یا دوباره ظرفیت رو توسعه بدیم اونوقته میگن ای داد ایران روند توسعه ظرفیت غنی سازی رو از سر گرفته حتما یه خیالاتی تو سرش داره!
والا من که چشم آب نمی خوره . این دوره هم توافقی نمی شه .
من منتظرم یکم این قیمت ها بیاد پایین یه تب لت یا لب تاب بگیریم ولی بد بختی پایین بیان نیست قیمتا . آخرش هم وقتی بخرم فرداش قیمت ها میاد پایین . شانس که نداریم .
به تأسی از مولای شهیدمان حسین(ع) باید در این راه مقاومت کنیم و به هیچ وجه کنار نکشیم
دروغگویی آمریکا برای ما کاملا محرز است وهر گونه کوتاهرآمدن خیانت به مردم است
مرگ بر امریکا
حق همیشه با ایران بوده و هست .
امیدوارم به یاری خدا و امام حسین تمام مشکلات ازسر راه ایران برداشته بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار