بازدید 8478

12 آبان را روز احترام به قانون نام نهید!

سید احمد نبوی
کد خبر: ۳۵۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲ 04 November 2013
روز12 آبان را باید روز احترام به قانون نامگذاری کرد و در این راستا مسئولین کشور باید ثابت کنند که اجرای قانون و قانونگرایی مختص مردم عادی نیست. به این دلیل اعلام روز احترام به قانون می تواند روزی باشد که مردم خود را هم سطح مسئولین جمهوری اسلامی بدانند. به عبارت بهتر در «جمهوری اسلامی» اگر مسئولی تخلف و خروج از قانون کرد به همان عقوبتی گرفتار می آید که مردم عادی گرفتار می شوند.

اما، شاید سوال کنید چرا 12 آبان!؟ مگر در این روز چه با واقعه مهمی رخ داده است؟ این سوال اما یک پاسخ واضح و روشن دارد:

روز گذشته یعنی 12 آبانماه سال 92 آقای سعید مرتضوی پس از چند بار احضار به دادسرا و عدم حضور در آن و بی احترامی به ساحت دادگاه و قاضی که به تبع آن می بایستی حکم جلب ایشان صادر گردد مورد تخفیف واقع شده و بار دیگر دادسرا حکم احضار مجدد وی را صادر نمود که البته باز هم وی در دادسرا حضور نیافت و در گفت‌وگویی با سایت خبر ایران گفت: «من امروز در یزد هستم و طبیعتاً به دادسرا نخواهم رفت.»

بر این اساس می خواهم خاطره ای را به جناب آقای مرتضوی مرد متهم به تخلف و همچنین مرد قدرتمند در سایه ایران یادآور شوم. روزی که هفته نامه ندای اصلاحات (که بنده صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن بودم) به دلیل چاپ یک کاریکاتور در حال بررسی قضائی توسط جنابعالی بود، زمانی که تاریخ حضور در دادگاه را برایم مشخص کردید، شخصاً خدمت شما رسیده و گفتم که روز دادگاه بنده مصادف شده است با روزی که در بیمارستان وقت عمل جراحی بابت مجروحیت های زمان جنگ خود را دارم و از جنابعالی خواهش کردم تا تاریخ اولین احضار بنده را به دادگاه به چند هفته بعد تغییر دهید تا بتوانم حضور یافته و از قانون سرپیچی نکرده باشم.

لطفاً به توضیحات سطور قبل دقیق توجه نمائید، «اولین احضاریه بود»، «عدم حضور به دلیل عمل جراحی برای مجروحیت زمان جنگ بود»، «حضور شخصی قبل از تاریخ احضار در دادگاه داشتم» و «در خواست کتبی برای تغییر زمان دادگاه دادم».

و اما پاسخ جنابعالی بسیار جالب بود، درخواستم را جلویم انداختید و گفتید اگر در تاریخ مقرر حضور پیدا نکنی حکم جلب صادر می کنم و در هر کجا باشی، حتی بیمارستان، می گویم دستگیرت کنند و تحویل زندان دهند.

آقای مرتضوی متوجه شدید چرا روز 12 آبان 92 را باید روز قانونگرایی نامید!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی