بازدید 17418

آمریکایی‌ها خواستار مذاکره با ایران هستند

نظرسنجی‌ها‌ از افکار عمومی و مردم امریکا‌، نشان می‌دهد که بیشتر ملت امریکا خواستار مذاکره دولتشان با ایران هستند؛ اما اصلی که دولت امریکا باید به آن توجه کند، استقلال امریکا در تصمیم‌گیری است. متأسفانه دولت امریکا و شخص اوباما تحت تأثیر رژیم صهیونیستی است و لابی‌های صهیونیستی تأثیر بسیاری در تصمیم‌سازی آن‌ها دارد و نوعی دوگانگی و تناقض در اظهارات و کارهایشان دیده می‌شود.
کد خبر: ۳۵۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱ 06 November 2013
زارعی
پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا و حمایت همه‌جانبه ایشان از تیم مذاکره کننده به نظر می‌رسد که فضای سیاسی و دیپلماتیک به اندازه چشمگیری تلطیف تر شده است. 

‌در فضای کنونی کشور ‌که گویا راه برای تیم مذاکره کننده هموار‌تر شده است و فشارهایی که در مجلس شورای اسلامی وجود داشت رو به کاهش گذاشته، ‌انتظار می‌رود که مذاکره کنندگان کشور نیز با رعایت همه اصول ‌‌همه جانبه از مواضع ایران دفاع کنند.

غلام محمد زارعی ‌‌با اشاره به این موضوع گفت: در رأس تمام قوای کشور، رهبر انقلاب حضور دارند که همیشه فرمایش‌ها و بیاناتشان راهگشا و به تعادل درآورنده تمام امور بوده است. دولت باید با نگاه به شرایط و واقعیت‌های موجود و با هماهنگی کامل با رهبر انقلاب، بحث سیاست خارجی خود را دنبال کند. به هر میزان که قدرت سیاست خارجی و دیپلماسی ما در عرصه بین‌المللی کمرنگ شود و به حاشیه برود، دشمنان ملت ایران و همه کسانی که در مقابل مردم و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، به‌‌‌ همان میزان پررنگ‌تر و قوی‌تر شرایط بین‌المللی را علیه ملت ایران و به نفع خود تنظیم می‌کنند.

زارعی ‌در پاسخ به این ‌که برخی گروه‌ها و افراد که تمایلی به مذاکره با امریکا ندارند، سیاست خارجی و دیپلماسی دولت را زیر سؤال می‌برند و به رغم تأکید رهبر انقلاب بر حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور تهمت سازشکاری به آن‌ها می‌زنند و از سوی دیگر دولت نسبت به اقدامات این گروه‌ها اظهار نگرانی کرده و ناخواسته وارد بازی آن‌ها شده است، گفت: دولت جدا از ملت نیست. دولتی که به عنوان دولت تدبیر و امید، سکان خدمت به مردم را در شرایط موجود به دست گرفته، همانند دولت‌های گذشته برآمده از رأی و اراده ملت است.

این نماینده افزود: طبیعی است، ‌هر دولت و فردی ‌در مقام مسئولیت، منتقدانی داشته باشد. اگر به حاشیه‌ها بپردازیم، زمان از دست می‌رود. وقتی که دولت با هماهنگی رهبر انقلاب سیاست خارجی خود را تبیین می‌کند و به پیش می‌برد، دیگر حجت بر همه تمام است و جای ‌ترسی نیست. دولت باید شجاعانه و ولایتمدارانه سیاست خارجی کشور را تعقیب کند و ما این را حق ملت ایران ‌می‌دانیم که اهداف و خواسته‌هایشان توسط دولت عملیاتی شود. نباید در انزوا قرار بگیریم، چرا که با منزوی شدن ما دشمنانمان بهره خواهند برد و ملت هیچ بهره‌ای نخواهد برد؛ منتها با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت. آنچه ‌از دولت و سیاست خارجی‌اش دیده‌ایم، در چهارچوب این سه اصل و پیروی از رهبری است و دولت نباید با نگاه به مسائل حاشیه‌ای، خود‌ را از عرصه بین‌الملل دور کند و فرصت را از دولت و ملت بگیرد.

نماینده دنا افزود: هیچ‌گاه نمی‌گوییم که خوی استکباری وجود ندارد. خوی استبدادی دشمنان و ظلم ستیزی ملت ما همچنان وجود دارد؛ اما نباید به صرف این که دشمن خوی ستیزه‌جویی دارد دولت را در انفعال قرار دهیم و فرصت را از دولت بگیریم که این کار شایسته نیست. هر کجا دولت خواست از سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و یا خارج از نقطه نظرات رهبری حرکت کند، طبیعی است که ملت این اجازه را نخواهد داد، ولی این شرایط پدید نخواهد آمد.

این نماینده گفت: رهبر انقلاب در فرمایش‌های خود تأکید دوباره‌ای داشتند بر حمایت از دیپلماسی خارجی دولت و تداوم آن تا بتوان از فرصت‌ها استفاده کرد.

وی در پاسخ به این که همیشه افراط و تفریط بوده و بهانه‌ای بوده ‌برای حاشیه سازی‌های رسانه‌های بیگانه، توصیه شما برای مذاکرات و رفتار دولت امریکا چیست، گفت: نظرسنجی‌هایی که از افکار عمومی و مردم امریکا شده، نشان می‌دهد که بیشتر ملت امریکا خواستار مذاکره دولتشان با ایران هستند. اما اصلی که دولت امریکا باید به آن توجه کند، استقلال امریکا در تصمیم گیری است. متأسفانه دولت امریکا و شخص اوباما تحت تأثیر رژیم صهیونیستی است و لابی‌های صهیونیستی تأثیر زیادی در تصمیم‌سازی آن‌ها دارد و نوعی دوگانگی و تناقض در اظهارات و اقداماتشان دیده می‌شود.

زارعی افزود: دولت امریکا باید مستقل با دولت ایران مذاکره و صحبت کند و بر تصمیماتی که به آن می‌رسند، بایستد. نباید تحت تأثیر لابی صهیونیستی تصمیم بگیرد. ما رژیم صهیونیستی را نامشروع و غده‌ای سرطانی می‌دانیم و تحت هیچ شرایطی ماهیت و وجود چنین رژیمی را قبول نداریم. وقتی این دیدگاه هست، آن‌ها نیز به هیچ وجه مذاکره ایران و امریکا را نمی‌توانند بپذیرند، چون با ادامه این شرایط بیشتر در حاشیه قرار می‌گیرند. طبیعی است که رژیم صهیونیستی هیچ گونه روی خوشی به نظام جمهوری اسلامی ندارد؛ اما پرسش اینجاست که اگر امریکایی‌ها مدعی و مستقل هستند، چرا تحت تأثیر صهیونیست‌ها هستند و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرند؟ اگر این تأثیر نبود، روند مذاکرات ایران و امریکا خیلی سریع‌تر و قوی‌تر پیش می‌رفت. نقطه توقف در مذاکرات‌‌‌ همان فشارهای لابی صهیونیستی بر مسئولان امریکایی است.

این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: با توجه به این که استکبار جهانی خوی ستیزه جویی با جمهوری اسلامی را فراموش نکرده و در ابعاد گوناگون ادامه می‌دهد، طبیعی است که در روز ۱۳ آبان که روز مباره با استکبار جهانی است، ملت ایران و دانشجویان و دانش آموزان به صحنه خواهند آمد و فریاد مبارزه با استکبار ـ به معنای فکر و اندیشه‌ای که حاضر به پذیرش حقوق ملت‌ها نیست ـ سر خواهند داد؛ اما این به میدان آمدن باید نشان‌دهنده اعتدال‌گرایی ملت ایران باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۱۳
هر دم از این باغ بری می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
مسخره.
نمیشه ماهم مثل آدم های متمدن یه نظرسنجی در همین زمینه بکنیم و نتیجه رو هم اعلام کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
صادق جان نظرسنجی هم بشه باز چیزی درست نمیشه چون نوع سوال نتیجه رو معلوم می کنه.
مثلا اگه از من بپرسند آیا با ادامه دشمنی موافقید می گم نه ولی اگه از من بپرسند برای بهبود رابطه با امریکا حاضرید ایران کوتاه بیاد می گم نه.
خب حالا چه نتیجه ای از نظر من نوعی میشه گرفت؟
بحث اینه که تقریبا هر عقل سلیمی موافق رابطه دوستانه است ولی امریکا رابطه دوستانه با ایران رو بدون شرط نمی پذیره و شروطش سنگینه صادق جان.
اگر دولت آقای روحانی بتواند سیاست خارجی مد نظر مقام معظم رهبری را به مذاکره کنندگان غربی و دولشان بقبولاند از چند جهت برنده شده اول رهایی از تحریمها دوم پند پذیری از رهنمود های حضرت آقا سوم مشتی محکم بر دهان اسراییل و سعودی تروریست چهارم تبدیل ایران به قطب سیاسی نظامی بزرگ در منطقه
پس آقایون مخالف سیاستهای دولت کمی ...فقط کمی به نصایح سید بزرگوارمان گوش کنید....فقط کمی اگر میتوانید
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد نهال دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
ما امیدواریم که همه جا دوستی باشه ولی چه کنیم که امریکا تا حالا دشمنی رو ترجیح داده است.
همیشه یادمون باشه که ما تنها 50 درصد قضیه هستیم و اگر امریکا نخواهد هیچوقت رابطه ایران و امریکا یک رابطه دوستانه نخواهد شد مگر اینکه ما کلا سرسپرده اونها بشیم که البته نخواهیم شد.
منظورتون از ملت آمریکا همون کسایی هستن که تو بیست و سی می گفتن که نمی دونن ایران تو جنوب آفریقاست یا یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
کشور باید پیشرفت کنه که آوازش دنیا رو فرا بگیره
بهترین کار اینه که ایران و امریکا اختلافات خود را روی میز بگذارند و اول از همه آنها را تفکیک کنند و به طور جداگانه بررسی کنند.
مثلا ایران و امریکا مطمئنا سر مسئله اسرائیل به توافق نخواهند رسید.
اما شاید بر سر مسائلی همچون هسته ای یا سوریه به یک توافقی برسند.
لذا نباید بحث ها باید قاطی شود.
متاسفانه تا بین دو طرف بوی توافق به مشام می رسد اسرائیل فورا وارد شده و همه مسائل اخلافی ایران و امریکا را به امریکایی ها گوشزد می کند.
مثلا نتانیاهو قضیه 13 آبان را با تاکید زیادی به همه گوشزد کرد خب مردک آخه تو مگه کاسه داغتر از آشی؟
تا اسرائیل برای امریکا تعیین تکلیف میکنه اوضاع همینه چون اونا هستن که بیشترین استفاده را از این وضعیت میبرند
مذاکره یا وقت تلف کنی!!!!!!!
اسراییل نمیگذاره آمریکا با ایران توافق و مذاکره کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار