بازدید 5683

وزارت راه نه؛ بگویید وزارت مسکن مهر!

کد خبر: ۳۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ 30 October 2013
رئیس اسبق سازمان صنایع دریایی با انتقاد شدید از وزارت راه و شهرسازی در زمینه توجه به مسائل مرتبط با دریا گفت: حدود یک دهم جمعیت جهان معادل 700 میلیون نفر می‌توانند از ظرفیت ترانزیتی ایران استفاده کنند اما متاسفانه این ظرفیت تاکنون خالی مانده است.
 
به گزارش ایسنا، محمد احمدی بافنده با اشاره به اینکه وزارت راه عملا به وزارت مسکن مهر تبدیل شده و توجهی به دریا ندارد، گفت: مساحت کشور با احتساب مساحت آبی بالغ بر 1.8 میلیون متر مربع می‌شود که متاسفانه سال‌ها به اشتباه 1.6 میلیون متر مربع اعلام می‌شد.
 
او با اشاره به اینکه سالانه تعداد زیادی از ایرانی‌ها از طریق هوایی به حج عمره می‌روند، گفت: این سفرها از طریق خطوط هواپیمایی فرسوده انجام می‌شود، در حالی که می‌توان بخشی از سفرهای حج عمره را از طریق دریا انجام داد که این کار به توسعه صنایع دریایی و توریسم دریایی کشور نیز کمک می‌کند.
 
او با انتقاد از وضعیت شیلات کشور نیز گفت: ماهیگیری در سواحل جنوبی به شیوه سنتی انجام می‌شود؛ به طوری که به دلیل پایین بودن سطح صید مواد اولیه صنعت کنسروسازی هم به میزان کافی تامین نشده و بسیاری از کارخانه های این صنعت تعطیل شده‌اند.
 
احمدی با بیان اینکه صنعت اوراق کشتی می‌تواند برای کشور بسیار اشتغالزا باشد، گفت: اگر به همان میزان که از صنعت خودروسازی حمایت کردیم، از صنعت دریایی نیز حمایت می‌کردیم هم‌اکنون جزو کشورهای برتر دنیا در این صنعت بودیم.
 
به گفته رئیس اسبق سازمان صنایع دریایی حدود یک دهم جهان می‌توانند از ظرفیت ترانزیتی ایران استفاده کنند، با این وجود هم‌اکنون 81 درصد از ظرفیت ترانزیتی کشور خالی مانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی