بازدید 64780

خرج سیگار برگ این وکیل بدسابقه را هم از بیت‌المال بدهیم؟!

آیا انتخاب چنین شخصی برای چنین پرونده‌ای در شأن جمهوری اسلامی است و آیا هزینه سیگار برگ این وکیل بدسابقه برای پرونده‌ای که مشخص است به هیچ جا نمی‌رسد‌ نیز باید از‌ بیت‌المال پرداخت کرد و هزینه‌ای تازه به هزینه‌های اینچنینی افزود؟
کد خبر: ۳۵۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷ 30 October 2013
سلسله حملات صورت پذیرفته درباره حفظ و بهره‌برداری از یک وکیل بدنام برای پیگیری یک پرونده خودساخته پیرامون شکایت از عوامل فیلم‌های سینمایی هالیوودی، این پرسش را پیش می‌آورد که آیا اساساً هر گونه دفاع از چنین اشخاصی، محلی از اعراب دارد و با منطق همگون است؟

به گزارش «تابناک»، شکایت از سازندگان فیلم‌های «داستانی سینمایی» با مضامین ضدایرانی جزو رویکردهایی بود که در دوره مدیریت جواد شمقدری بر سازمان سینمایی پایه‌‌گذاری شد، کما این که در همین دوره هالیوود که به صنعت سینمای آمریکا اطلاق می‌شود، در حد یک «مکتب» ارتقای درجه گرفت و هزینه کلان برای دعوت عده‌ای به ایران و حمله به هالیوود نیز بخشی از رویکردی شد که هیچ دستاوردی ‌برای سینمای ایران و منافع سیاسی برای کشور نداشت.

«تابناک» با استدلال پیش از این ثابت کرد که این شکایات‌‌ از اساس بی حاصل است، زیرا کارگردان و تهیه‌کننده این اثر می‌توانند به آسانی در دادگاه‌ با طرح این ‌که آثار مذکور فیلم داستانی سینمایی هستند و نه مستند و بنابراین لزومی ندارد که مشابه وقایع تاریخی باشند و اساساً بر مبنای داستان‌پردازی نویسنده بوده، تبرئه شوند و در چنین شرایطی طبیعتاً تنها ایران متضرر خواهد شد که صدها هزار و چه بسا چند میلیون یورو هزینه کرده و سرانجام بازنده دادگاهی بوده که خود آغازش کرده است؛ بنابراین باید زمین بازی را اشتباه نگرفت و دریافت که پاسخ یک فیلم با مضامین ضدایرانی، یک فیلم در دفاع از ایران در همان مسیر داستانی است. خرج سیگار برگ این وکیل بدسابقه را هم از بیت المال بدهیم؟!

متأسفانه در این حوزه آنچنان ضعیف کار شده که اگر قرار باشد امروز فیلم‌های ضدصهیونیستی را ـ که واقعاً حرفی برای گفتن ‌و اثرگذاری عمیق و ظرفیت اکران بین‌المللی داشتند ـ ‌برشمریم، شمار آنها به رغم حجم بالای فیلم‌های سینمایی‌ به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد و دست‌کم آنچه‌ یک اثر واقعاً قابل قبول در این حوزه به چشم می‌آید، «بازمانده» ساخته زنده یاد سیف‌الله داد است که اگر کیفیت‌‌ همان اثر را تراز قرار داد، باز هم شمار فیلم‌های قابل دفاع این حوزه بسیار اندک است؛ بنابراین، به سراغ راه‌های ساده‌تر همچون بیانیه دادن و شکایت کردن می‌رویم که طبیعتاً بسیار کم‌اثر‌تر است.

در چنین شرایطی که اصل شکایت بر استدلال‌های ضعیف استوار است و استدلال منتقدان چنین اتلافِ انرژی و هزینه‌ای محکمتر از استدلال حامیان شکایت است، دفاع‌های جدی از وکیل در نظر گرفته شده برای این پرونده صورت می‌پذیرد و این مسأله حتی از اصل شکایت نیز پررنگ‌تر شده است!

در این میان «ایزابل کوتان‌‌ پِر»، وکیلی که برای این پرونده در نظر گرفته شده، از اصل موضوع شکایت بحث برانگیز‌تر شده و این موضوع پیش آمده که حتی بر فرض لزوم طرح این شکایت، چرا از اساتید خوش‌سابقه علم وکالت کشور یا وکلای مطرح جهان بهره‌برداری نکرد و فایده این همه اساتید وکالت که برخی شاگردانشان نیز جزو وکلای شاخص بین‌المللی هستند، چیست؟! خرج سیگار برگ این وکیل بدسابقه را هم از بیت المال بدهیم؟!

برای آنکه ثابت شود، علاوه بر اصل شکایت و بی‌حاصل بودنش، انتخاب این وکیل نیز اشتباه بوده، تنها مرور اندکی می‌کنیم بر عوارضی که این انتخاب داشت. به جز هزینه‌های بی‌حساب و کتابی که به این وکیل پرداخت شده، نخستین هزینه این انتخاب را در این سطح باید دید که هر رسانه معتبر جهانی در نقل خبر شکایت ایران از فیلم «آرگو»، به رزومه این وکیل بیش از اصل خبر پرداخته بود و اساساً انتخاب این وکیل با سوابق درخشانش یک اتفاق منفی است که ایران را در ردیف موکلین پیشین این شخص قرار می‌دهد.خرج سیگار برگ این وکیل بدسابقه را هم از بیت‌المال بدهیم؟!

ایزابل کوتان-پِر تجربه دستیاری و همکاری با ژاک ورگاس را دارد. ورگاس به واسطه دفاع از بسیاری از گروه‌های تروریستی و جنایتکاران جنگی مشهور نظیر کلاوس باربی جنایتکار نازی مشهور به قصاب لیون، اسلوبودان میلوسویچ دیکتاتور سابق صربستان و خمرهای سرخ، در جایگاه وکیل مدافع، به عنوان وکیل شیطان معرفی می‌شود و خانم ایزابل کوتان-پِر نیز از استادش تأسی کرده و سراغ پرونده‌هایی می‌رود که هیچ وکیلی با هیچ دستمزدی حاضر به دفاع از آنها نمی‌شود.

ایزابل کوتان-پِر علاوه بر آنکه وکیل و همسر ایلیچ رامیرز سانچز، ملقب به «کارلوس شغال» مزدور چپ و تروریست مشهور بود، از بد‌ترین پرونده‌های قابل تصور دفاع کرده و اتفاقاً در بیشتر این پرونده‌ها نیز به نوعی شکست خورده و در واقع صرفاً بدسابقه در موارد انتخابی نیست، بلکه در نتیجه دفاعیاتش نیز کارنامه یک برنده را ندارد. او جزو تیم وکلای پرونده زکریا موساوی از عوامل محاکمه شده درباره یازدهم سپتامبر بود که رسماً عضویتش در القاعده و اطلاعش از وقوع این حادثه تأیید شد و تأکید کرده بود، آرزو دارد هر روز یازده سپتامبر باشد و مشابه آن حادثه تکرار شود.

طبیعتاً برای چنین شخصی حکم اعدام صادر می‌شد؛ اما وکلای زکریا موساوی که کوتان-پر جزو آن‌ها بود با این استدلال که مرگ آرزوی این عضو ارشد القاعده است، خواستار حکم حبس ابد برای مجازات بیشترش شدند و اتفاقاً حکم اعدام با همین استدلال به حبس ابد تغییر کرد و به واقع با چنین نوابغی برای محکوم کردن آمریکا در پرونده «آرگو» طرف شده‌ایم که تنها مورد قابل دفاع از کارنامه‌اش، حضور در میان وکلای مدافع روژه گارودی بوده است!

ایزابل کوتان-پِر همچنین وکیل پرونده یوسف فوفانا، سردسته باند جنایتکار وحشی‌هاست؛ باندی که سابقه ربودن بیست یهودی و شکنجه شدید برخی از آن‌ها (بریدن، داغ‌گذاری و...) و کشتن یکی از این بیست تن که مراکشی تبار بوده را پس از سه هفته شکنجه در سال ۲۰۰۶ در کارنامه دارد و لابد فعالیت‌های ضدصهیونیستی این خانم نیز دفاع از چنین گروه‌هایی بوده است! او همچنین وکیل مدافع استلیو کاپو چی چی از چهره‌های نژادپرست فرانسه است که بر حذف ‌نژاد یهود ـ و نه صهیونیست ـ تأکید دارد و شعارهای آدولف هیتلر در این زمینه را می‌ستاید!

آنچه اشاره شد، بخش کوچکی از سوابق درخشان این وکیل است و کافی است اندکی جست‌و‌جو کنید تا با لیستی از پرونده‌های جالب‌تر این خانم آشنا شوید. با این اوصاف، سوای اینکه اساساً این پرونده محل شکایت ندارد و راهکار مقابله مؤثر از‌‌ همان جنس فیلم سازی است، باید از مدافعین چنین پروژه‌ای پرسید، آیا انتخاب چنین شخصی برای چنین پرونده‌ای در شأن جمهوری اسلامی است و آیا خرج سیگار برگ این وکیل بدسابقه برای پرونده‌ای که مشخص است به هیچ جا نمی‌رسد، نیز باید از محل بیت‌المال پرداخت ‌و هزینه‌ای تازه به هزینه‌های اینچنینی افزود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳۳
ایزابل کوتان-پِر و زندگی با شوهر تروریستش،مضمون فیلمهای زیادی در هالیوود شده است...
افرین تابناک جان به مورد خوبی اشاره کردید کاش کسانی باشند که به این حرفها گوش بدهند و جلوی این خرج تراشی های بیمورد را بگیرند و بیش از این از جیب ملت نبخشند .امیدوارم نظرم را درج نمایید .
دمش گرم زن خطرناکیه
تابناک حالا حالا ها باید از شاهکار های دولت قبلی اینجا خب بزاری ... تاسف فقط
تابناک نظرمو اصلاح می کنم... متنو کامل نخونده بودم... الان کامل خوندم... گویا این خانم تو پرونده هاش هم شکست زیاد داشته پس همچین پر استعداد هم نیست... منم موافق شمام...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
تابناك اصلا نظر قبلي ات رو درباره اين مطلب منتشر نكرده بود نگران نباش
یعنی میگین خرج سیگار برگش بیشتر ز 3000000000000 000 میشه ؟
آرگو فیلم سیاسی بود اما هیچ توهینی به ایران در بر نداشت
آفرین تابناک ... خیلی خوب عنوان کردی و میلیون ها نفر از شهروندان موافق نظر تو هستند .. ایکاش ذره ای از این بیت المال صرف افراد واقعا نیازمند هموطن که با آبرو و شرم و حیا با شکم خالی شب رو به صبح میرسونن صرف شود ..
یا خدا !
این طرف که خودش اصلا تروریست پرور بوده انگار ! غیر از بحث مالی و حقوقی , به نظر میاد طرف آدم خطرناکی هم باشه !
غایت واقعی عمل کورکورانه و بدون اندیشیدن
اصولا باندهای جنایتکار در جهان وکلای مخصوصی دارند ولی اینکه دولت ایران سراغ چنین وکلائی می رود جای سئوال دارد . چه کسانی چنین کسی را به دولت ایران معرفی کرده اند . مثلا این را مقایسه کنید با وکیل مصدق در دادگاه لاهه !!! خوب وکیل مشکل ندارد که انتخاب شده موکل مشکل دارد که چه وکیلی انتخاب کرده است !! اینطور نیست ! البته نظرات اینچنینی را که درج نخواهید کرد مسلما !
در زمان دولت قبل از این گاف ها زیاد بود.زمانی که تب انکار هلوکاست داغ بود گروههای مخالف هلوکاست رو به ایران دعوت کردند.بعدا کاشف به عمل اومد که یکه دو تا از این گروهها نئو نازی و ...گرا بودند.
برام جالبه که وقتی ما تو فیلمامون در مورد تاریخ ی کشور و واقیع از جانب خودمون حرف می زنیم ما درست می گیم ولی وقتی اونا حرف می زنن بازم ما درست می گیم . بعدم لازم نیست وزارت خونه ی کشور واسه ی فیلم درجه چندم اینقدر هزینه کنه. آرگو یا 300 اصلا چیز قابل عرضه ای نداشتن اگرم موفقیتی تو سینما داشتن فقط بخاطر حساسیتی بوده که از طرف ما بهش شده وگرنه بعید بوده تا همین حدم مطرح بشن. پس خدایی اول فکر کنیم بعد موضع بگیریم ، بعدم بهتره بع وضع سینمای داخلی خودمون برسیم تا هالیود.
فارغ از هزینه های مادی( این هزینه ها جای بحث بسیار دارد) که برخی از مدیران... برای کشور بوجود می آورند
هزینه ای که یک مدیران از نظر فرهنگی و بهتر دیده شدن این گونه فیلم ها و موارد دیگر و دیگر اثرات سوئی که بر کشور میگذارند
جای تاسف فراوان دارد
نمیگویم اینجا هم مثل کشور ژاپن که در صورت اشتباه مدیری به خودکشی با شمشیر بین انجامد
بلکه حداقل این مدیران شجاعت معذرت خواهی از مردم را داشته باشند وبه عنوان یک حرکت نمادین حقوق یک ماه خود را به خاطر خسارتی که به بیت المال زده اند در جهت کارهای فرهنگی یا کارهایی که منفعت آن به عام برسد مثل ساختن سرویس بهداشتی در پارک ها هزینه نمایند
تو هر جای دنیا بود این به اصطلاح مسئولین با این همه... به کشور محاکمه و صد در صد اشد مجازات برای آنها درخواست و تایید می شد....
کی واسطه شده تا این خانم بعنوان وکیل کشورمان انتخاب بشه در ضمن تا بحال چقدر گرفته؟ حتما دیگه پس هم نمیده
آدمها را از دوستاشون باید شناخت
خداييش اين حركت ها خيلي خنده داره، با اين كارمون داريم فيلم آرگو رو حداقل براي مردم كشورمون مهم تز از اون چيزي كه هست جلوه مي ديم، بعد از چيش مي خوان شكايت كنن بابا بي خيال بجاي اين كار دنبال ثبت جهاني خليج فارس باشيم بهتر نيست
بنظر بنده اونایی که عامل انتخاب این وکیل و همینطور این شکایت مسخره هستند یا خیلی ... تشریف دارند یا هدفشون ضربه زده به وجهه بین المللی ایران هست.
مطلب منطقی و متینی بود.
اون ادمی که هرروز ازاینا تعریف میکرد باید جوابگو باشه
سیغار بدم خدمتتون؟......
بینوا شمقدری که همراه باپایان کار روسایش ، کار او هم پایان گرفت. امااین مطالب مستند چرا همان موقع منتشر نشد؟
به نظر میاد این خبر رو باید تو صفحه بهداشت و حفظ سلامت می ذاشتین
سوال مسابقه پيامكي
به نظر شمااين وكيل با كدوم نرخ ارز سيگارشو ميخره
بعضی از آدم ها خیلی سطحی هستند ، پروسه ی انتخاب این فرد چگونه بوده ؟
از چه کسی برای این انتخاب مشاوره گرفته بودند ؟
و سوالات دیگر .. .
به نظر من پولی که باید بدن به این وکیل را بدن برای ساخت یک فیلم مناسب و خوب در جواب ارگو
چه اشکالی دارد میتوانید یارانه های مردم راقطع کنید و پول برگ این ...رابدهید
باید شمقدری رو در یک جلسه پرسش و پاسخ دو در رو در رسانه ملی قرار داد تا پاسخگوی ... هاش به این مملکت و سینماش باشه هرچند فکر کنم با پایان یک دولت منصوبینش هم ناپدید میشن..
انگار كه خيلى پول رو دستشون باد كرده بوده ...
ما هم فیلم ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی ساختیم شکایت در این مورد مسخره است!!!!!!
داستان انتخاب این وکیل هم مثل بازیکنان درجه سه خارجی که به جای بازیکنان درجه یک با مبالغ میلیاردی استخدام میشوند است !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست