بازدید 37639

افزایش چند باره بهای خودرو و جیب خالی مردم!

در حالی که چندی پیش، وزیر صنعت و معدن و تجارت، چراغ سبز افزایش قیمت را به خودروسازان نشان داد، بلافاصله شرکت‌های خودروسازی ‌یک به یک شروع به دورخیز برای افزایش دوباره بهای خودروهای داخلی کرده‌اند، تا جایی که مدیر عامل سایپا از افزایش قیمت تمام محصولات این شرکت خبر داده است.
کد خبر: ۳۵۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴ 29 October 2013
مدنی: قیمت تمام محصولات سایپا افزایش میابددر حالی که چندی پیش، وزیر صنعت و معدن و تجارت، چراغ سبز افزایش قیمت را به خودروسازان نشان داد، بلافاصله شرکت‌های خودروسازی ‌یک به یک شروع به دورخیز برای افزایش دوباره بهای خودروهای داخلی کرده‌اند، تا جایی که مدیر عامل سایپا از افزایش قیمت تمام محصولات این شرکت خبر داده است.

به گزارش «تابناک» پس از آن که وزیر صنعت و معدن و تجارت به یکباره اقدام به ختم غائله قیمت‌گذاری خودرو کرد و با صراحت هر چه تمام‌تر اعلام نمود که بهای خودرو کاهش نخواهد یافت و با اختصاص یافتن ارز آزاد‌ به خودروسازان باید منتظر افزایش قیمت خودروها باشیم، شرکت‌های خودروسازی بلافاصله با بهره از فرصتی که وزیر صنعت برای آنها آماده کرد، اقدام به دور‌خیز برای افزایش بهای خودرو کرده‌اند.

در این باره باید گفت، پس ‌از آن که مدیر عامل ایران خودرو از افزایش قیمت خودروهای خانواده پژو و رنو خبر داد، مدیر عامل سایپا نیز خبر از آن داده‌ که بهای خودروهای این شرکت افزایش خواهند یافت.

مدنی افزوده است: در گذشته قیمت انواع خودرو با ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شد، ولی هم‌اکنون بهای خودرو با ارز آزاد محاسبه می‌شود. به همین منظور، قیمت خودرو باز هم افزایش خواهد داشت، زیرا دیگر ارز مبادله‌ای به خودرو تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: همه محصولات سایپا شامل این افزایش قیمت خواهند بود و ‌خودروهایی که در شرکت خودروسازی سایپا مونتاژ می‌شوند به علت‌ارزبری بیشتری که دارند، احتمالا افزایش قیمت بیشتری هم خواهند داشت.

وی اشاره کرد: ما درخواست‌های افزایش قیمت در تمامی محصولات سایپا را به سازمان حمایت اعلام کرده‌ایم و منتظر پاسخ از سوی این سازمان برای اجرای افزایش قیمت‌ها هستیم.

جالب این ‌که مدیرعامل شرکت‌های خودروسازی، در حالی از تأثیر ارز آزاد بر افزایش قیمت خبر می‌دهد که پیش از این نیز به اذعان خود آنها، ارز مبادله‌ای در اختیار خودروسازان قرار نمی‌گرفت و آنها از بازار آزاد ارز خود را تهیه می‌کردند و این در حالی بود که مسئولان خودروسازی کشور، بارها اذعان کرده بودند که مجبور به تهیه ارز خود از بازار آزاد هستند.

در همین حال نعمت‌زاده در یک اظهار‌نظر جالب گفته بود: از این پس‌ خودروسازان ارز آزاد دریافت می‌کنند و‌ به علت تغییرات پیش آمده، امسال‌ ارز کل خودروهای سواری را به علت سهمیه‌بندی و تقسیم ارز روی ارز متقاضی یا آزاد بردیم و آن چیزی که برای قیمت‌ها قبلا محاسبه شده بود، بر مبنای ارز مبادله‌ای بود.

‌وزیر صنعت به گونه‌ای سخن گفته ‌که گویا ادعاهای پیشین خودروسازان درباره تهیه ارز از بازار آزاد را به کل نشنیده ‌و تهیه ارز آزاد، گویی رویداد جدیدی است که باید بنا بر ‌آن بهای خودرو افزایش یابد!

این در حالی است که هنوز درخواست‌های مشتریان و مصرف‌کنندگان در خصوص افزایش کیفیت خودروهای داخلی و ایجاد یک فضای رقابتی در صنعت خودرو محقق نشده ‌و سیاست‌های وزیر صنعت جدید ـ که گویا به یکباره از دهه 70 به 90 پرت شده است (!) ـ بر خلاف اظهارات پیشین خود وی نه در راستای ایجاد تحرک در صنعت خودرو با تدوین استراتژی‌های جدید، بلکه عملا فراهم کردن میدان تاخت‌و‌تاز برای خودروسازان، حتی بیش از آنچه پیشتر دیدیم، است.

از سوی دیگر، نعمت زاده عنوان کرده بود که از خودروسازان می‌خواهیم ‌قیمت‌ها را زیاد افزایش ندهند؛ اما مدنی از افزایش قیمت 30 درصدی خودروها خبر داده است؛ یعنی حتی بیش از آنچه سال گذشته سازمان حمایت برای افزایش قیمت خودرو مشخص کرده بود. در این باره باید گفت، یا خودروسازان و یا نعمت زاده منظور یکدیگر را از «زیاد» متوجه نشده‌اند!

‌همان گونه که پیشتر نیز گفته ‌شد، انتظار کاهش قیمتی که در بازار خودرو می‌رفت، به یکباره پایان می‌یابد و باید منتظر‌ ماند که تا چند روز دیگر، بهای خودروها دوباره با یک شیب تند میانگین 30 درصدی افزایش یابد. این درحالی است که هیچ اتفاقی در راستای تأمین نظریات مصرف‌کنندگان ـ نه از سوی دولت و نه از سوی مجلس ـ نیفتاده‌ و همچنان حمایت‌های وزیر صنعت از خودروسازان، ‌حاشیه امن تضمینی ‌برای تاخت آنها فراهم کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۲۸
انتشار یافته: ۱۷۸
قطعا اگر چنين شد پيش پرداختي كه براي خريد پرايد به سايپا داده ام پس ميگيرم
پياده بروم نمي خرم يعني نميتوانم بخرم بعد از 30 سال كارمندي
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
به اتحاد کشوری برای نخریدن خودرو بپیوندیم تا یا قیمتش درست بشه یا کیفیتش. باور کنید موثره. فعلا نیازتون رو ازماشینهای موجود (که کم هم نیست !!)برطرف کنین تا بعد.
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
اقا ما کلید که ندیدیم هیچ بلکه همش باز قفل داره میشه.گرانی در دولت جدید با همون اهنگ قبلی ادامه داره.پس ما کی باید کلید و ببینیم؟واقعا ارزش واقعی دلار 3000 تومنه؟یعنی از کشور های افریقایی هم ما بد بخت تر شدیم؟
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
هموطن عزیز اگه تمام مردم ایران به مانند شما فکر کنند نه خودرو گران میشود ، نه لبنیات ، نه نان و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
بهتر نیست حالا که افزایش قیمتها لحظه ای شده افزایش حقوق کارمندان هم ماهانه بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا کند؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
آقا ما بعد از چند سال واسه یه پراید ثبت نام کرده بودیم، اگه قیمتا بالا بره 100% پولم رو پس میگیرم پراید 20میلیونی نمیخوام.........
گنزق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
برگرداندن ارزش ریال به جایگاه خود....... خب لابد جایگاهش این جاها بوده دیگه.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
تصورش بکنید که پراید بشه 24 میلیون تومان !!!!
یعنی معادل یک خوردوی لوکس با امکانات ، در خارج از کشور !!!!!
کارمند ساده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
بنده از تمام کسانی که در فکر خرید خودرو هستند خواهش میکنم حد اقل مدتی از خرید این خودرو های بی کیفیت خودداری کنند به خدا هیچ اتفاق بدی واستون رخ نمیده
خواهش میکنم
خواهش میکنم
خواهش میکنم
بختیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
حیف از پولی که جهت خرید خودروی داخلی هزینه شود این شرکتها برشکسته شوند بهتر ازاینست که هرروز با روح وروان مردم بازی کنند که عواقب آن گریبانگیر کالاهای دیگر نیز شود نمی خرم وتبلیغ نخرید را هم همگانی خواهم کرد
انشاء الله کسی دیگر توان خرید خودروهای داخلی را نداشته و این کارخانه ها متوجه خیلی چیزها خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
آخه بدبختی اینه به محض اینکه گفتن یه چیزی داره گرون میشه واسه خریدش حمله میکنند
اخ جووون دوباره پراید 20 میلیون میشه!!!
كليد كجاست كه اين مشكل خودرو و افزايش قيمت داد مردم را در مي اورد .
ممنون كه اينقدر به فكر مردم بوديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
وقتی گرون بخری ارزشش رو بیشتر میدونی .....
این است روش انحصار گرایانه ....
تندر 90 و مگان قبول ولی پراید مگه چقدر ارزبری داره که بخواد گرون تر از این بشه؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
خداوكيلي پرايد قيمت واقعيش يك ميليون و پانصد هزار تومنه
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
باتوجه به اعلام نظرمدیری از مدیران سابق مگا موتور پراید 90%ساخت داخل شده است که نرخ خرید سایپا هردلار حدود2000تومان کل پراید زمانی که وارد ایران شد4500دلاربود90%داخلی که بانرخ دلار2000خرید میشود8.100و10%خرید خارجی هم بادلار5000تومان حساب کنیم میشود2.250جمعا10.450 هرچه اضافه تر از این مبلغ بگیرند سود است وقیمت ماشین پراید صادراتی هم همین 4500دلار حساب میکنند.
هر 6 ماه یکبار 30% ببرید بالا، به فکر مردم بدبخت هم نباشید...
واقعا که.. سایپا و ایران خودرو با هم کورس گذاشتند. مبادا یکی از دیگری برای افزایش قیمت جا بموند.
بعد از عمری با هزار قرض و قوله یک ماشین تو این سایپا ثبت نام کردیم. حالا باید نگران افزایش قیمت باشیم. واقعا که خیلی مدیریت بلدین.
بابا بسه....... سرمون درد گرفت از دست این افزایش قیمت. دیگه یک تیبا چی هست که میخوان بیشتر از 20 میلیون بکننش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
خبر نداری؟ الان قیمت کارخانه ای تیبا 20060000 آن هم غبر متالیک است.
خوبه این سایپا و ایران خودرو بهانه خوبی پیدا کردن که قیمت ها رو سالی 2 3 بار افزایش بدن. پارسال که ارز قیمتش خیلی بیشتر بود اون همه قیمت ها رو افزایش دادند. حالا بهانه جدید اینکه که ارز مرجع به ساخت خودرو تعلق نمی گیره. این قیمت ارز هم برای بعضی از شرکت ها منبع درآمد خوبی شده.
تا وقتی تعرفه واردات خود رو به حدودمعقول WTO نزدیک نشود آش همین آش است و کا سه همین کاسه.
باید ورود خودرو ازاد شود تا هم دست دلالان بسته شود هم خودرو سازیمان پیشرفت کند
جالبه. ماشیناشونو کسی نمیخره .بازارگرمی میکنن.شاید...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
واقعا گل گفتی .می خواهند مردم راتحریک به خرید کنند.
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
آخه بدبختی ما همین هست دیگه تا گفتن یه چیزی داره گرون میشه واسش صف میکشیم
مهرداد
| - |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
از ماست که بر ماست
آقا من می گم مردم 6 ماه ماشین نخرن اون موقع ببین چطوری به دست و پای مردم می افتن
مگر می شود به واردات خودرو ارز مبادله ای بدهند و برای تولید ندهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
به واردات خودرو ارز مبادله ای نمی دند تعرفش رو با ارز مبادله ای حساب می کنند .
اگه قرار باشه با ارز آزاد باشه به مردم اجازه داده بشه خودشون خودرو وارد كنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
به نظر من هم این مورد خیلی منطقی هست.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
یکم به فکر مردم باشین....
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
حرفتو باید طلا گرفت
تهنا یک راه وجود دارد اینهم اینکه واردات ماشین های خارجی رو آزاد کنن ببینمایرا خودرو و سایپا چیکار می کنن پراید رو هچکس 1 میلیون نمی خره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
مجاني هم بدن كسي نميخواد
یک کلام.یک فرصت ۵ ساله تا تعرفه ۲۰ درصدی خودرو ی خارجی ( به صورت ‍پلکانی سالیانه) و برای خودرو ساز داخلی برای بهبود کیفیت. این روش تنها راه اصلاح است. یک سیستم تا مجبور نشه خودش رو اصلاح نمی کنه.
صادر کنید به اروپا،ما که پول خریدن پراید نداریم !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
گل گفتی
فقط يك راه وجود داره
تحريم خريد از خودروسازهاي داخلي
شورشو درآوردن فقط به فكر سود خودشونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
آقا نخرید .................
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
تنها علاج گرون فروشی نخریدن جنس توسط مصرف کننده است. اگر یکسال نخریم قیمت ها منطقی می شوند. دولت و سازمان حمایت از تولیدکننده ( ببخشید مصرف کننده) بیشتر به فکر خودرو ساز هستند تا مصرف کننده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
سر برج میرم انصراف میدم .
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
باید این فرهنگ را جا بیاندازیم هر چه گران شد نخریم تا ببینیم بدون مشتری میخوان چکار کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
منم انصراف می دم
بی چاره مردم
باز هم تنها راه حل ، عدم خرید توسط مردم است.
من هفته پیش به سایپا رفتم سری بزنم دیدم با اینکه شرایط ویژه فروش گذاشته بودند ولی عدم استقبال مردم کاملا مشهود بود .
کمااینکه در سالهای قبل اینگونه فروشها با استقبال مردم مواجه بود.
فکر کنم قیمت ال90 که قرار بود جانشین پراید بشه از 45 میلیون به 65 میلیون برسه
مردم بزرگوار و ميهن پرست مدتي تحمل كنند و از خريد خودرو ساخت داخل خودداري كنند تا در كوتاه مدت شاهد التماس خودروسازان براي فروش محصولاتشان باشند . اين امر همچنين دست دلالان اين بازار را از فروش خودرو كه اقدام به بازار گرمي ميكنند كوتاه خواهد كرد
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
به خدا اگه دست به دست هم بدیم پراید میاد زیر 10ملیون ولی کو همت فقط مردم ما به فکر خودشون هستند
علی فر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
موافقم صد در صد . باید خودمون دست بالا بزنیم
بهونه خوبی بدست آوردن. نرخ ارز نرخ ارز !!! چرا حقوقها رو با نرخ ارز آزاد یا حتی نیمه آزاد اصلاح نمی کنن.
ما که از این نوع نرخ بندی سر در نمیاریم.
دومطلب در این زمینه قایل ذکر

1 اینکه چرا باید مردم توان عدم مدبربت دولت به جهت کاهش ارزش ریال رو بدهد.
2- حال که قرار است با نرخ ارز آزاد مردم خودرو بخرند چرا اجازه ورود ماشینهای خارجی در گرید های قیمت ماشین های دوشرکت سایپا و ایران خودرو رو نمی دهند؟. باقیمت رقابتی
یه همت لازمه تا هیچ کس خودرو داخلی نخره تا ببینیم خودروهاشون رو به چه کسی میخوان بفروشن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
توجه توجه
به علت خالي شدن جيب مردم توسط خودروسازان وطني !!! لطفا از خريد خودرو داخلي تا اطلاع ثانوي بپرهيزيد.
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
هموطنان عزيز بياييد و مردانگي كنيد آنها كه يك عمر خودرو نداشتند يك سال هم رويش
آنها هم كه داشتند فعلا به همون قناعت كنند عوض نكنند تا مشكل همه حتي خودروسازها هم حل شود
آخه اگه محصولات سایپا و ایران خودرو از ایمنی استاندارد برخوردار بودن یه حرفی نه اینکه این همه تلفات جاده ای رو به دلیل نبود ایمنی کافی این خودروها شاهدیم. ما منتظر بودیم کاهش پیدا کنه ولی به صراحت از نکاستن قیمت گفتن واقعا ناراحت کننده ست. بازار خودرو در کشور انحصاریه
اگر واردات خودرو آزاد میشد (برای عموم و نه فقط خواص!) و گمرک آن برداشته می شد، اینها با آن خودروهای بی کیفیت، ماستشان را کیسه می کردند!
اينا هم ميدونند ديگه كسي خودروي ايراني نميخره فلذا دارند تب خريد ايجاد ميكنند . بلكه فرجي بشه .مردم ايران را كه ميشناسيد!!!!!!!!!!!!!!!!! وقتي يك چيز گرون ميشه شروع به خريد ميكنند !!!!!!!!!!!!!!!!انبارها كه خالي شد بعد هم تكذيب ميكنند و فروش تمام!! و قيمت برميگرده به روال قبل
با توجه سياست بأنك مركزي در مورد أرز اين قيمتها الأقل تا دو سال ديگه تثبيت ميشه در اين صورت انتظار پرايد بيست و پژوي سي ميليوني طبيعي ميشه مردم در سأل اول نميخرن ولي سال دوم مجبور ميشن از طرفي چون فرصت به خود رو سازهاي خارجي عملا داده نميشه و خودروهاي اونا با قيمت خارج از توان قشر متوسط به بازار عرضه ميشه عملا خودروسازهاي داخلي سودده ميشوند ولي تنبلتر و بي تحركتر از حالا اين سياست ايران رو از بازار جهاني كه عقب مياندازه كه هيچ عملا ده سال به عقب برميگرداند فكر كنم اگر ميخواهيم فرصت تنفس بديم يك سال كافي باشه بعدش أعلام كنيم تعرفه واردات حذف ميشه در كلاس خودروهاي ارزان تا خودروسازها فكري به حال خودشون بكنند
اگه 100% ماشین ارزبری داشته باشه و اینها تا حالا ارز مبادله ی گرفته باشن 2500 تومان و ارز بازار آزاد هم 3000 تومان امروز باشه باز میشه 20% افزایش قیمت.
وقتی مردم خودرو را با هر قیمتی می خرند خوب لابد وظع خوبی دارند پس تحمل تورم 1000برابری رو هم دارند
کسی که خودرو نمی گیره الان تنها منبع سود خوردرو سازان همین افزایش قیمتها میباشه ماشا الله به این صنعت با این همه پیشرفت اروپا زانو بزن
بنظر شما اين افزايش قيمتها از سال قبل تا كنون فقط مشمول پرايد بوده چرا افزايش قيمت افسار گسيخته ساير خودروهاو ساير اقلام به چشم نمي آيد.خوب گرونه نخريد ولي مردم به اشتباه ميخرند چون ريشه اقتصاد ايران اشكال دارد.
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردم رو سرکار گذاشتن .....
در حال حاضر با اتفاقاتی که در بازار خودرو افتاده است ، خودرو های چینی به تدریج در حال باز کردن جای پای خود در ایران هستند . به نظر میرسد که این خودرو ها که تابحال ، با پیشرفتی که صنایع خودرو سازی چین در این چند سال داشته اند ، گوی سبقت را از نظر کیفیت و امکانات از خودروهای مونتاژ داخل ربوده بودند بزودی از نظر قیمت هم مقرون به صرفه تر خواهند بود
بگزاريد توليد داخلي باشد اما اجازه ورود خودرو و ازاد سازي نرخ با حضور خودرو هاي روز دنيا باشد چه اثراري به استاده از محصول بي كيفيت داخلي داريم
هيچ اشكالي نداره كه با ارز آزاد حساب كنن. فقط بگن قيمتش چند دلاره؟
چون قيمتي كه براي يك پرايد ميگذارن معادل قيمت يك بنزه. يك بنز معمولي الان تو دنيا چند دلاه؟
اگه بخواهي از شركت بنز يك ميليون تا بنز بخري يكي چند بهت ميدن ( عمده فروشي).
شما دوبله سوبله گمرك نگير ، قيمت خودروي داخلي رو هم با ارز آزاد حساب كن مردم حق انتخاب داشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
موافقم. دولت باید از خودروهای لوکس حق گمرکی بگیره
خوب حالا که همه چی برابر شده فکر کنم دیگه بهونه ای نباشه، باید تعرفه گمرکی را صفر کنن اونوقت باید دید کی از خودرو داخلی استفاده میکنه
بازا رخودرو دیگه بیش از این تحمل افزایش گرانی خودرو رو نداه یعنی عملا مردم دیگه خودرو خریداری نمی کنن با این وضع شرکتهای خودروسازی به سمت ورشکستگی پیش میرن واقعا این رو درک نمیکنن یا پیش خودشون میگن هرچقدر گرون بشه بازم مردم میخرن پس گرون کنیم
خدایا شکرت به قول معروف ما که توان خریدن نداریم شما هر چی دلتون میخاد قیمتو ببرین بالا واللللا.
واقعا از شرکت سایپاوایران خودروتشکرمیکنم به خاطر کیفیت وقیمت مناسب محصولاتشون !!!
به نظر من قیمت ها زیادم بالا نیست پول بی ارزش شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
شما نفست ازجای گرم بیرون میاد
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
پول بي ارزش شده قبول , ولي آيا درآمد محدود مردم مگر غير از همين پول بي ارزشه ؟ آخه كدوم كارمند و كارگر و كسبه جزء توان پس انداز 20 ميليون براي ارزونترين ماشين داخلي رو داره ؟ اوني هم كه پولداره خوب ميره ماشين خارجي ميخره ديگه نمياد پرايد بگيره .
درمورد این مسئله که گفته می شود واردات وتعرفه خودرو آزاد وبرداشته شود ، خوب بازخودروهایی وارد میکنند که بالای چندصد میلیون می فروشند آن وقت تعدای میتوانند از این مزایا برخوردارباشند.مگرطرف با ارز1226تومانی خودرووارد نکرد که با ارز3000تومانی فروخت.
قیمت خودرو همینه. ایراد نگیرید.
پاسخ ها
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
قیمت خودروهای خارجی به دلار رو ضربدر 3000 تومان کن ببین قیمت خودرو ( اونهم نه با کیفیت ایران خورو و سایپا) همینه یا نه.
به نظر من ما ایرانی ها هم باید مثل چینی ها از دوچرخه استفاده کنیم، هم خدمون سالم تریم، هم هوا هم اقتصاد خودروسازان حلال!
یکم به فکر مردم باشید............
ما زیاران چشم یاری داشتیم!!!!!!!!
حقوق کارگر در ایران 480 هزار تومانه و قیمت پراید (که هیچ جای دنیا ماشین حساب نمیشه) 17 میلیون تومان و اینطوری شاید تا 20 تومان بره. پس قیمت پراید 41 (با فرض پراید 17 میلیونی) برابر حقوق کارگره. هیچ جای دنیا همچین چیزی وجود نداره.
بابا شورش را در آوردید با این وضع باید قید ماشین را بزنیم و فقط به بچه پولدار نگاه کنیم که هر روز یک ماشین سوار می شوند
متاسفانه وقتي داخل كشور فكر سرمايه گذاري وجود ندارد همين است اقاجان ماخودرو سازنيستيم ونخواهخيم شد مابايد نقاط قوت خودمان راكه توليد فرش وپسته وزعفران وه0000000 راشناسايي كنيم خودرو واردكنيم تاحداقل مردم خودرو باكيفيت سواربشن وهم انرژي هدرنرودوخيلي مواردديگربنفع است
فقط افزایش قیمت بلدند نه افزایش کیفیت
بعد چند سال بی ماشینی یه وامی جور شد بعد حرف این اقای وزیر دیگه ماشین دست دوم قعطیش اومده.
کجای کار هستید هنوز اول پاییز هست
وقتي قيمت كالاي مادر بالا ميره. بلافاصله قيمت هاي كالاها و خدمات نيز بالا ميره. حالا بر اساس چه منطقي آقاي وزير تصميم به اين كار گرفتن خدا عالم است.
تنها راه حل ازاد سازی قیمت ها و سپردن تعیین قیمت به بازار می باشد و قطع هرگونه دخالت دولت
به قوا آن عزیز که می گفت : پراید 20 میلیونی کیلو چند؟
به نظر بنده آقای وزير که با اين صراحت از پايين نيامدن قيمت خودروها گفتند و زمينه را برای افزايش قيمت بيشتر فراهم کردند بايد با همان قاطعيت نيز از پايين آوردن تعرفه گمرکی واردات خودرو سخن بگويند تا از ظلم مضاعفی که به مصرف کننده گان خودروی ايرانی می شود جلوگيری کنند.
من صاحب يك خودرو داخلي هستم و سعي مي كنم تا وقتي كه توان رانندگي كردن دارم تعويضش نكنم. بقيه مردم هم اگر ماشين نو نخرند درست مي شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
اییییییول
شمارا به خدا نخرید . به دیگران هم بگوئید نخرند تا به دست وپایمان بیفتند . مطمئن باشید اگر استقامت کنید قیمتها به 2 سال پیش هم کاهش می یابد .
آقای رئیس جمهور الان وقت این نیست که از دولت قبل انتقاد کنید بلکه وقت اینه که به دولت خودتون فکر کنید و به اون همه وعده و وعیدی که به مردم دادید عمل کنید حداقل دستاوردهایهای دولت قبلی رو حفظ کنید ..
دليل كم شدن خريد جيب خالي مردم است. انهايي كه پرايد 7ميليوني را به ضرب و زور وام مي خريدند چطور مي تونن حالا براش 20 ميليون بدن. مطمئن هستم خودروسازهاي داخلي ديگه حتي نمي توانند خواب تيراژ بالاي سالهاي قبل را ببينند
1 دلار= 1 تومان ..... اونوقت همه مشکلات حل میشه...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
تو خود آمريكاش هم يك دلار = يك تومان نيست چه برسه به كشور جهان سومي مثل ايران .
بابا کسی به فکر مردم نیست
در پی افزایش قیمت خودرو،دوچرخه گران می شود.اخ جون
اینم از حماسه اقتصادی حتما بعد از گرانی خودرو نوبت بنزینه که حداقل 1000لیتری تومن بشه.
شما اگر راست میگید یه مدت از این شرکتها خرید نکنید ببینید چطور قیمت پایین می اید
موفقيت مداوم خودرو سازان در افزايش مكرر قيمتها نشان از قدرت فوق العاده زياد انها در چانه زني دارد .
سابقه نشون داده هر وقت قیمت کالایی بالا می ره مردم تمایل بیشتری واسه خرید نشون میدن. ایشالا اینبار اینطور نباشه، البته خیلی وقته این خصلت عادت ایرانی ها شده...
پول رایج کشور را هم به ارز نبدیل کنید تا خیال همه راحت باشد
بهترراه ممكن نخريدن است. امتحان كنيد.
نباید خودرو خرید
مهم اون چراغ سبزی بود که به خودروسازان نشون دادن! و این به معنی اینکه آقا ما نمی تونیم خودتون راهشا پیدا کنین ومیشه اینی که الان مبینین.....
با جرات هرچه تمام میگه 30٪ افزایش قیمت!
کجان اون مدعیان؟
حیفه به خدا همین 15 ،16 ملیون فعلی هم که مردم برا پراید می دن چند برابر قیمت واقعیشه تا برسه به افزایش 30 درصدی اصلا 50 درصد افزایش بدید کسی که نمیتونه بخره!!!!!!!!!!!!!!!!!
این خودرو ساز ها هم رگ خواب مردم رو فهمیدن. میگن تا پایان سال گرون نمی کنیم بعد 30 درصد افزایش قیمت داریم تا مردمی را که یاد گرفتن تا یه چیز می خواد گرون بشه براش صف می کشن رو واسه خرید قوطی هاشون تحریک کنند.
آقای روحانی مردم دارن نا امید میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
نا امید شدیم !!!!!!!!
روحانی مچکریم
من الان در کشور چین هستم، قیمت محصولات به مراتب بهتر و باکیفیت تر از محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت های کمتر از اینها به فروش میرسند، واقعا جای تعجب داره که اشکال کار کجاست؟!! من فکر میکنم ضعف مدیریت و نبود رقیب برای خوردوسازان داخلی دو عامل افزایش قیمتهای محصولات بی کیفیت آنهاست.
الآن خط تولید سایپا و ایرانخودرو به حالت نیمه تعطیل درآمده و هزینه ها از سود بسیار بیشتر شده است.حالا این افزایش قیمت و اینکه مردم منتظر کاهش قیمت نباشند را بکار برده اند تا مردم از ترس پشیمانی در آینده خرید کنند.پیشنهاد می کنم مردم خودروی دست دوم بخرند.
كليد كجاست كه اين معيشت مردمو 100 روزه حل ميكنم اين مشكل خودرو و افزايش قيمت تمام اقلام داد مردم را در اورده، مگر حقوق ماهارو با دلار محاسبه ميكنين هرروز افزايش-افزايش
دوستان عزيز,
علت افزايش قىمت خودروهاى داخلى, فقط کمک بهکم کردن فاصله با قيمت خودرو خارجى بوده.
با اينکه تىراژ توليد ما به اندازه ى خيلى کشورهاى ديگر هستش, وتازه اينکه ما داراى مواد اوليه ارزان هستيم, اين اتفاقات ميفته.
چطور همين خودرو مثل سمند در کشورهاى ديگه, ارزونتر فروخته ميشه.
وزير جواب بده
اگه به خودروسازها امتیاز افزایش قیمت میدید از یک طرف اونا رو تهدید به کاهش تعرفه واردات کنید تا آب به دست و پاشون بیفته خودشون رو جمع کنن بازار راحت الحلقوم ایرانی انحصاری گیر اوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
گل گفتی
پس چی شد اون وعده ها آقای روحانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا اگه تندر و تولید نکنن و آماده وارد کنن ارزونتر درمیاد برید سایت لوگان قیمتش 8500یورو تو جلفا ماشینهای بهتر از این هست 12000دلار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
دقیقا ها. مگان هم همینطوره 13500دلاره در اربیل عراق.
آخ جون همه چي ارزون شد
روحاني متشكريم
قيمت پرايد بشه 30 ميليون به خدا حاضريم پس واردات خودرو را آزاد كنيد هر كي خواست با ارز آزاد ماشين تهيه كنه
من یه تیبا 2 ثبت نام کردم میرم پولمو پس می گیرم ماشین نمی خوام آقا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
احسنت
با سلام: بهترین روش نخریدن و عدم استقبال مردم می باشد. اگه ماشین سوار مشیم که نمی میریم.
وزیر صنعت گفتند-قیمت خودروها براساس ارز مرجع میباشد. از ایشان پرسیده شود پژو 206 با قیمت 49 میلیون تومان با ارز مرجع چند میشود. با ارز آزاد سیزده هزار دلار میشود. با ارز مرجع حدود سی هزار دلار.
اون از دلار که نزاشتن ارزون بشه حالا هم میخان ماشین را گرون کنن.ممنون آقای روحانی !!!
آقا ما خودرو نخواستیم حالا که اینقدر خودروهای ساخت داخل با ارزشه صادر کنید ! شاید کمکی بشه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور!!!
مردم باید خودرو نخرندتا مثل کشور های دیگر تاخودرو ساز متوجه شوند
به جای تولیدخودرو بی کیفیت وقیمت بالا نمایندگی خودرو های اروپایی رادر ایران راهاندازی کنند.
واقعا توقع من از دکتر روحانی بیش از این حرف ها بود!!!
ما برای جلوگیری از تورم افسارگسیخته و ثبات اقتصادی به شما رای دادیم!!!
خواهش می کنم برای حفظ امیدواری مردم تدبیری بیندیشید!
این حق مردم نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
به همین خیال باش
مردم باید خودرو نخرندتا مثل کشور های دیگر تاخودرو ساز متوجه شوند
به جای تولیدخودرو بی کیفیت وقیمت بالا نمایندگی خودرو های اروپایی رادر ایران راهاندازی کنند.
باید تعرفه واردات خودرو کم شود و ماشین با ایمنی بیشتر و کیفیت و استاندارد وارد شود و این هزینه ها صرف مکانیزه کردن کشاورزی شود تا هم به خود کفائی برسیم و صادرات داشته باشیم و جلوی مهاجرت ها گرفته شود.
اگه مردم نخرند درست میشه
بنازم دولت تدبیر و امید
بذارین تا میتونن گرون کنند.و به شما ثابت بشه که مردم ایران با این همه گرونی بازم ماشینهای بی کیفیت رو میخرند.نمیدونم چرا ...
به خدا پدر مردم در اومده با حقوق 600تومنی کی صاحب خودرو می شویم خدا می داند...
آخه ادم عاقل.تو که با هزار قرض و وام و بدبختی میری اینهمه پول پراید و امثالش میدی.اگه پیاده بری میمیری؟یکی که پولش زیاده براش مهم نیست.تو چرا؟خدایا پرایدو بکن 100 میلیون
شمارا به خدا نخرید استقبال نکنید تا ارزون بشه به خدا اگه ما مردم نمی خریدیم دوباره مجبور بودن پرایدو بکنن هفت میلیون
خوب در کجای دنیا باید برای یه ماشین ۹۰% مالیات داد؟

اگر قیمت ّآر آزاد شده واردات رو هم با تعرفه ۱۰% آزاد کنید تا ببینیم با همین نرخ ۳۰۰۰ تومن کی‌ میره پراید بخره؟

یه پژو ۲۰۶ فرانسه همقیمت پراید است اگر واردات آزاد شود.......
به اميد پرايد 30 ميليوني $$$$$$ متشكريم
تورو خدا پرایدو گرون نکنید من بعد چند سال پس اندازم داشت میرسید که بخرم
ای مردم نخرید نخرید نخرید موتور سوارشین ولی ماشین نخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
موتوری که راه بره حداقل 4 تومنه
مردم همگی خرید ماشین دست اول را تحریم کنند بعد ببینند چطور همین پراید را با ارز آزاد با ده میلیونم به مردم می دن
ما که توان خریدن یه دوچرخه هم نداریم هر چی میخوان گرون کنن
ایرادی نداره .کم کم توان نان خریدن هم از دستمون میره
من بانخریدن خودرو به مدت حتی چند روزموافقم باعث گرانی تمام کالاها ازجمله خودرو مامردم هستیم اگرمدتی به خودمان سختی بدهیم وخریدنکنیم باورکنید قیمتها شکسته می شود وپایینمآید وخودروسازان مجبورمی شوند علاوه بر قیمت برای جلب مشتری کیفیت آن رانیز بالاببرند
خودرو خیلی ارزان است باید گران شود همه جای دنیا کی این قیمتهای پایین را برای خودرو تعیین می کنند بابا رو را برم خودرو 15000 دلاری می شود 45 میلیون اما اینجا بالای هشتاد میلیون می فروشند بعد می گویند ارزان است ضمنا آنقدر بی توجه و کم اطلاع هستند که نمی دانند مردم دیگر قدرت خرید ندارند رکود بازار مسکن را ندیدند؟
من اگه تا اخر عمر نتونم ماشین خارجی بخرم هیچ وقت ایرانی نمیخرم
همین الان هم کسی خودرو نمی خره با این کار می خوان شوک به مردم بدن که مردم برن خودرو ثبت نام کنند. اندکی صبر سحر نزدیک است
خیلی خوبه که فروش خودروساز داخلی گرانفروش کم شود ولی بدبختانه قیمت خوردرو کارکرده با قیمت خودرو نو هماهنگ میشود که در حالت خوشبینانه کاهش چندانی ندارد.
راه حل اساسی این است که مجلس قانونی تصویب کند و عوارض خودرو را کاهش دهد تا به سبب رقابتی شدن بازار قیمت تمام شده خودرو داخلی کاهش یابد. دولت مجبور به تبعیت از مجلس است چون نمیخواهد در این مسئله جلوی مجلس و مردم قرار بگیرد البته به شرط آنکه مجلس به فکر مردم باشد.
تو كه نميتوني قيمت ماشينو بياري پايين چه دليلي داره از كف قيمت خودرو صحبت كني؟
فقط چند روزی ویا چند ماهی نخرید همه چیز درست میشه انشاالله
اگه قرار با ارز آزاد قیمت خودرو محاسبه شود چرا اجازه نمی دید خودرو های خارجی وارد رقابت شوند و همچنان بازار انحصاری درست کردید و خودرو های داخلی بی کیفیت با قیمت گزاف به مردم میدید
آقاجان اصلا قیمت خودرویی مثل پراید 100 میلیون مرغ کیلویی 200 هزار تومن و ... حقوق مارو هم با همون قاعده افزایش بدین هییییییچ اشکالی نداره تازه کلاس هم داره همه میگن اوه اوه تو ایران قیمتا اینجوریییییه...
خوبه قطعات پراید از خارج وارد میشه که کیفیتش اینه. البته خارج ما ایرانی ها چین عزیز هستش.
دلار 1000تومان بود و پرايد7ميليون.دلار شد3600و پرايد شد18ميليون حالا دلار شده3000خودرو چرا بايد گرون بشه؟
اي كاش يكي هم پيدا مي شدودرباره حقوق پايين كارگران آن را بادلار3000توماني حساب مي كرد،چون تا60سالگي با3شيفت كاركردن بااين همه گراني يه...دچرخه هم نمي تونيم بخريم. شما هم بري پورشه بخري.
گل گفتی اگه مردم خودرو نخرند حتما خودرو ارزان میشود وخودروسازان به دست وپای ملت می افتند
من که میخوام برم یه دوچرخه خوب بخرم. هزهینه سوخت ندره، هزینه تعمیراتش هم نسبتا پایینه، هزینه سنگین بیمه مثل ماشین هم نداره، پشت ترافیک لازم نیست بمونی، برای محیط زیست خطری نداره، سلامتم رو تضمین می کنه، یه کلاه ایمنی هم میخرم برای امنیت بیشتر.
مردم با هم اتحاد ندارند اگر واقعا کسی ماشین صفر نخره و بمونه رو دستشون اونوقت می فهمند
تنهاراه رونق بازارخودرو کم کردن عمرخودروهای فرسوده به پانزده سال است.
بعد از قیمت مسکن حالا قیمت ماشین به جک تبدیل می شه. کلا زندگی جالبی داریم ما تو این کشور. یکی یکی آرزوهامون به محالات تبدیل می شه.

من به دکتر روحانی رای دادم که جلوی سقوط آزاد کشور رو بگیره. ازش انتظار معجزه ندارم. آقای روحانی کل چهار سال رو باید بذاره بلکه شاید وضعیت ممکلت ثبات پیدا کنه.
فقط تحريم خريد تا رسيدن به نتيجه قابل قبول تحريم ....................
من نمیخرم .
فکر کنم بعد از گرون شدن خودرو قیمت مسکن هم دوباره جهش کنه اون هم هم چه جهشی . !!! خدا به همه رحم کنه .
فروش خودروهاشون اومده پایین فقط میخوان مردمو تحریک کنن تا بخرن.خواهشن نخرید
واقعاً دردآور است. تنها راه نخریدن است. من خودم تصمیم گرفتم به عنوان یک جزء کوچک با این وضعیت ماشین نخرم. بیاید همه با هم این کار را بکنیم بعد معلوم میشه که پراید را 10 تومن هم می دهند. بابا بسه دیگه. چقدر رفاء مردم را نابود می کنید.
با كدام پول بخرم ؟
جیب خالی ماشین میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی