بازدید 55230

پایان مذاکرات دو روزه ژنو + بیانیه مشترک ایران و ۱+۵

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در ژنو در حالی وارد دومین روز خود شده که هر دو طرف، ضمن استقبال از محتوای گفت‌و‌گوهای روز گذشته، آن را مثبت و سازنده خوانده‌اند. در جریان دو نوبت گفت‌و‌گوهای صبح و عصر روز گذشته، پیشنهادی از سوی ایران به طرف مقابل ارائه شد که قرار است امروز درباره جزئیات آن بحث شود.
کد خبر: ۳۵۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ 16 October 2013
دومین روز مذاکرات هسته‌ای ژنو آغاز شد
مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در ژنو در حالی وارد دومین روز خود شده که هر دو طرف، ضمن استقبال از محتوای گفت‌و‌گوهای روز گذشته، آن را مثبت و سازنده خوانده‌اند. در جریان دو نوبت گفت‌و‌گوهای صبح و عصر روز گذشته، پیشنهادی از سوی ایران به طرف مقابل ارائه شد که قرار است امروز درباره جزئیات آن بحث شود.

به گزارش «تابناک»، پس از برگزاری دو دور گفت‌و‌گو در روز نخست مذاکرات، دور سوم این گفت‌و‌گو‌ها در ساختمان سازمان ملل در ژنو آغاز می‌شود. بر اساس گزارش‌های رسمی، روز گذشته طرح پیشنهادی ایران در موضوع هسته‌ای به طرف مقابل ارائه شد و قرار است امروز درباره جزئیات این طرح بحث و گفت‌و‌گو صورت گیرد.

به گفته منابع آگاه ایرانی، طرح جمهوری اسلامی ایران با عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق‌های جدید»، روز گذشته در قالب پاورپوینت به طرف مقابل ارائه شد. در این طرح، مراحل مختلف برای رسیدن به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای پیش بینی شده است. با این حال، قرار است تا زمان رسیدن به توافق، جزئیات طرح مذکور محرمانه ‌بماند.

شب گذشته و در پایان دو دور گفت‌و‌گو‌ها، کاخ سفید ضمن استقبال از مباحث مطرح ‌در مذاکرات، آن را «امیدبخش» توصیف کرده و وزارت خارجه آمریکا نیز این گفت‌و‌گو‌ها را «مثبت» ارزیابی نمود. مایکلمان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اشاره کرد که روز گذشته برای نخستین بار دو طرف وارد جزئیات مربوط به پیشنهاد‌های هسته‌ای شده و درباره مسائل فنی و تخصصی به بحث پرداختند.

گفتنی است، در پایان مذاکرات روز گذشته، دیداری دوجانبه نیز میان هیأت‌های ایرانی و آمریکایی انجام گرفت که طرف آمریکایی آن را مفید و سازنده خوانده است. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران تأکید کرده که در این دیدار، صرفاً مباحث مربوط به موضوع هسته‌ای مورد گفت‌و‌گو قرار گرفته است.

به هر حال، به نظر می‌رسد بخش جدی‌تر مباحث مربوط پرونده هسته‌ای ایران، در جریان مذاکرات امروز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اخبار تکمیلی:

* محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز چهارشنبه با وزیر خارجه سوئیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه سوییس در پاسخ به این ‌که سوییس برای دستیابی ایران و گروه ۱+۵ به یک توافق چگونه می‌تواند کمک کند‌، گفت: ایو رسیه قائم مقام وزارت امور خارجه ما به تازگی در ایران بود و ما نیز آمادگی لازم برای به عهده گرفتن می‌انجی‌گری را داریم؛ البته اتحادیه اروپا نیز در اینجا نقش مهمی دارد.

* «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز اول دور جدید مذاکرات هسته‌ای را «مفید» ارزیابی کرده و گفت، این گفت‌وگو‌ها «فرصتی واقعی» برای پیشرفت در راستای حل موضوع هسته‌ای است. وی افزود: اکنون فرصت واقعی‌ برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات وجود دارد و من به ایران توصیه می‌کنم هم امروز و هم در هفته‌های پیش‌ روی، این فرصت را غنیمت بشمارد.

* سید عباس عراقچی از برگزاری کنفرانس خبری در پایان روز دوم مذاکرات میان اشتون و ظریف خبر داد.

* سفیر کشورمان در سوییس از احتمال برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در ژنو خبر داد. وی همچنین گفت: احتمالا مذاکرات بعدی ماه آینده در نوامبر خواهد بود.

* عباس عراقچی‌ در مصاحبه با خبرگزاری «آی‌پی‌اس» گفت، ایران برای اجرای پروتکل الحاقی در پایان توافق هسته‌ای دوجانبه آمادگی دارد. وی در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: «پروتکل الحاقی بخشی از آخرین گام است. این گزینه روی میز است، اما نه در حال حاضر؛ بخشی از مرحله پایانی است».

* سید عباس عراقچی و ژاک اویبر، همتای فرانسوی‌اش پیش از آغاز دومین روز مذاکرات ایران و ۱+۵ در محل مذاکرات دیدار کردند؛ افزون ‌بر این، معاونان وزیران خارجه ایران و انگلیس نیز پیش از آغاز مذاکرات روز چهارشنبه دیدار کردند. در این دیدار مجید تخت روانچی با سایمون گس علاوه بر مسأله هسته‌‌ای و گفت‌وگو درباره مذاکرات بر سر موضوعات دوجانبه نیز گفت‌وگو کردند.


۱۳: ۱۶/ گروه ۱+۵ امروز پیش از آغاز روز دوم مذاکرات هسته‌ای در ژنو، جلسه داخلی داشته است. به گفته «مایکلمان» سخنگوی مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادی اروپا، این جلسه صبح امروز در سطح مدیران سیاسی کشور‌ها و به ریاست «کا‌ترین اشتون» مذاکره‌کننده ارشد ۱+۵، برگزار شده است. مان اعلام کرده ‌که این جلسه با هدف بحث در مورد «گام‌های بعدی» در روند مذاکرات برگزار شده است. وی همچنین از برگزاری دیدارهای دوجانبه میان اعضای مختلف گروه ۱+۵ خبر داده است.

۱۳:‌۲۰/ کابینه امنیتی اسرائیل روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست تا با هرگونه توافقنامه‌ای که به پایان برنامه هسته‌ای نظامی ایران منتهی نشود موافقت نکند. این کابینه در ادامه مدعی شد: هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران خواستار رسیدن به راه‌حل سیاسی است.

۱۳:‌۵۰/ یک مقام نزدیک به هیأت ایرانی به خبرنگار اعزامی از شبکه فرانس ۲۴ گفت که در صورت نیاز ایران آمادگی تمدید حضور خود در ژنو را دارد. شبکه خبری «فرانس ۲۴» به نقل از یک مقام نزدیک به هیأت ایرانی ادعا کرد که ایران درصورت نیاز و شرایط مذاکرات و درخواست طرف مقابل این آمادگی را دارد که یک روز دیگر هم مذاکرات را ادامه دهد.

۱۳:‌۵۲/ تخت روانچی، عضو مذاکره‌کننده ایرانی و سایمون گس، رئیس هیأت مذاکره‌کننده انگلیسی در دیدار با یکدیگر خواستار معرفی کاردار دو کشور تا دو هفته آینده شدند.

۱۴:‌۰۰/ سایت تحلیلی «المانیتور» به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد احتمال دارد جلسه دیگری ظرف دو هفته آینده، پس از اتمام مذاکرات ژنو برگزار شود. این منبع دیپلماتیک همچنین ادعا کرده ایرانی‌ها مایلند جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سایر وزرای خارجه در این جلسه حضور داشته باشند و خود وزیر خارجه آمریکا هم تمایل به شرکت در این جلسه دارد.

۱۴:‌۰۴/ یک منبع نزدیک به هیات‌های مذاکراتی ایران و ۱+۵ از احتمال انتشار بیانه‌ای مشترک در پایان مذاکرات خبر داد.

۱۴:‌‌۰۶/ بر خلاف اخبار انتشار یافته اولیه، مذاکرات ایران و ۱+۵ هنوز به طور رسمی آغاز نشده و با تأخیر برگزار می‌شود. به گزارش منابع خبری، نشست ایران و نمایندگان هیئت‌های مذاکراتی ۱+۵ به علت گفت‌وگوهای فشرده به تأخیر افتاده است. قرار بود این نشست ساعت ۱۱ به وقت محلی آغار شود.

۱۴:‌۱۲/ «آسوشیتدپرس» مدعی شد طرح ایران شامل کاهش سطح غنی‌سازی اورانیوم و پذیرش پروتکل الحاقی پیمان منع اشاعه هسته‌ای است. این خبرگزاری به نقل از یکی از منابع نزدیک به هیأت‌های مذاکره کننده با ایران مدعی شد که طرح پیشنهادی ایران شامل کاهش در سطح غنی‌سازی اورانیوم و نیز تعداد سانتریفیوژ‌هاست. این خبرگزاری همچنین مدعی شد که ایران درباره سطح غنی سازی پیشنهاد مذاکره داده است و همچنین پیشنهاد داده که پروتکل الحاقی را در صورت پذیرش حق غنی سازی از سوی غرب بررسی می‌کند.

۱۴:‌۲۴/ ظریف و اشتون برای جمع‌بندی مذاکرات عصر امروز مجددا دیدار می‌کنند.

۱۴:‌۲۹/ هیأت‌های مذاکره کننده ایران و شش قدرت جهانی نشست روز دوم مذاکرات هسته‌ای در ژنو را در مقر سازمان ملل را با تأخیر تقریبا ۲ ساعته آغاز کردند.

۱۴:‌۴۹/ دو طرف توافق کردند پس از نشست معاونان وزرای خارجه در نشست عصر ظریف و اشتون حضور یابند. همچنین دو طرف قرار است درباره نتیجه مذاکرات دو روزه در ژنو بیانیه مشترک صادر کنند.

۱۵:‌۱۰/ یک منبع آگاه از مذاکرات ژنو گفته ایران یک «چهارچوب دو مرحله‌ای» برای حل مناقشه هسته‌ای با غرب پیشنهاد داده است. این منبع دیپلماتیک در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری «برکینگ دیفنس» ادعا کرده ایران در مرحله اول این طرح که بین سه تا شش ماه طول خواهد کشید، غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را انجام نخواهد داد؛ به علاوه، تهران در این مرحله ضمن دادن اطمینان خاطر درباره فعالیت‌هایش در رآکتور اراک، اطلاعات بیشتری درباره این رآکتور ارائه خواهد داد و اجازه دسترسی‌های بیشتر به آن را فراهم خواهد نمود.

۱۵:‌۲۳/ یک روزنامه سوییسی به نقل از یک منبع نزدیک به هیأت مذاکره کننده ایرانی نوشت که طرح ایران شامل اجرای پروتکل الحاقی نمی‌شود. روزنامه رسمی و معتبر «تریبون دو ژنو» از تاثیرگذار‌ترین روزنامه‌های کشور سوئیس دراین باره نوشت: این پروتکل شامل اجرای بازرسی‌های گسترده‌تر از حال است.

۱۶:‌۰۲/ وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:

ادامه مذاکرات چند هفته دیگر در ژنو خواهد بود و در این فاصله اعضای ۱+۵ فرصت خواهند داشت در مورد جزئیات طرح ایران و اقداماتی که باید انجام دهند آمادگی لازم را کسب کنند... همان‌طور که قبلا هم خدمتتان عرض کردم، مذاکره و رسیدن به راه حل دشوار است و مذاکره در جزییات نیازمند زمان و دقت فراوان. نمی‌شود انتظار داشت که بی‌اعتمادی متقابل انباشته‌ای که میان دو طرف ایجاد شده است با یک جلسه مثبت و سازنده کاملا برطرف شود. البته همزمان نیاز به اعتماد عمومی هم هست چون یکی از شرایط توفیق مذاکرات بین‌المللی حفظ ماهیت محرمانه آن‌هاست و معمولا هر مقدار مذاکره‌کنندگان کمتر خبر به بیرون درز بدهند، بیشتر نشان جدی بودن مذاکرات و امکان رسیدن به توافق است.

۱۶:‌۵۰/ دور سوم مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ که ساعت ۱۳ به وقت محلی ژنو (۱۴:‌۳۰ به وقت تهران) شروع شده بود، لحظاتی پیش پایان یافت. دور چهارم مذاکرات ایران و ۱+۵ ساعت ۱۶:‌۳۰ به وقت ژنو (۱۸ به وقت تهران) به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار خواهد شد.

۱۷:‌۵۷/ نشست بعدی ایران و ۱+۵ هفتم و هشتم نوامبر (پانزدهم و شانزدهم‌ آبان) در ژنو برگزار خواهد شد و تصمیم گرفته شد که کمیته‌های کار‌شناسی با حضور متخصصان هسته‌ای و تحریم تشکیل شود.

۱۸:‌۰۱/ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان دور چهارم مذاکرات در نشست خبری جداگانه به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهند. قرار است طرفین بیانیه مشترکی را نیز منتشر کنند.

۱۸:‌۰۲/ هیأت‌های ایران و آلمان شرکت کننده در مذاکرات ایران و ۱+۵ به ریاست سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و پیتر لوکاس معاون وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست ژنو به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

۱۸:‌۰۵/ دور چهارم مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ با حضور محمد جواد ظریف و کا‌ترین اشتون لحظاتی پیش آغاز شد. انتظار می‌رود این جلسه، آخرین دور مذاکرات نشست ژنو باشد.

۱۸:‌۱۷/ یک دیپلمات غربی نزدیک به اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا اعلام کرده است که حق غنی سازی اورانیوم برای ایران را در چارچوب ان پی تی به رسمیت می‌شناسد. وی که نخواست نامش فاش شود،‌‌ تصریح کرد: تقریبا تمام گروه با این موضوع موافق هستند اما موضوع اختلاف جای دیگری است. این دیپلمات اروپایی به موارد مورد اختلاف اشاره‌ای نکرد.

۱۸:‌۱۹/ خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از یک دیپلمات روسیه که در مذاکرات ژنو حضور دارد، گزارش داد، فرایند مذاکرات نمایندگان گروه ۱+۵ با هیات ایرانی روبرو جلو بوده اما به کندی پیش می‌رود.

۱۸:‌۳۳/ بیانیه مشترک ایران و گروه ۱+۵:

هیأت‌های نمایندگی اعضایeu۳+۳ (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + ۳) و جمهوری اسلامی ایران به ریاست نماینده عالی اتحادیه اروبایی در سیاست خارجی و امنیتی و وزیر امور خارجه جمهوری أسلامی ایران دو روز مذاکرات محتوایی و با نگاهی رو به آینده در شهر ژنو در روزهای ١۵و١۶ اکتبر برگزار نمودند.

برپایه فضای مثبت اولین جلسه وزیران در نیویورک در تاریخ ٢۶ سبتامبر، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران کلیات طرحی را بعنوان مبنای مذاکرات ارائه نمود که توسط اعضای گروه eu۳+۳ (سه کشور عضو اتحادیه اروپایی + ۳) به عنوان مشارکتی مهم در فرآیند مذاکرات به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

أعضای هیأت‌های نمایندگی مشورت‌های دوجانبه و مشترکی پیرامون عناصر مختلف رهیافت پیشنهادی را به صورت عمیق پیگیری نمودند.

تصمیم گرفته شد که جلسه بعدی أعضای گروه در ژنو در تاریخ ٨ ـ ٧ نوامبر برگزار گردد.

اعضا همچنین موافقت نمودند که کار‌شناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم کشورهای eu۳+۳ (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + ۳) و جمهوری اسلامی ایران قبل از نشست آینده و برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.

۱۸:‌۳۴/ نشست دو روزه تیم مذاکره کننده کشورمان با نمایندگان قدرت‌های جهان در قالب گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای تهران لحظاتی قبل در ژنو پایان یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۹۶
به امید موفقیت......
به امید موفقیت......
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
دلیل منفی ها رو نمی فهمم
امیدوارم که اشتباه در کلیک باشد
parsa
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
کجای آرزوی موفقیت برای تیم ایرانی منفی داره؟این منفی زدنها یعنی چی؟
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
اینایی که منفی دادن یعنی امیدوارن مذاکرات شکست بخوره یا تیم مذاکره کننده ایرانی؟!!!!
یکی منو متقاعد کنه اینا ایرانین.
به امیدپیروزی وموفقیت تیم اقای ظریف درژنو
تابناک یه تحلیل از این مذاکرات بنویس.امیدی هست.نیست؟
موفق باشی آقای ظریف.
خدا كنه به نتيجه برنس خسته شديم از انتظار كشيدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
والا که گل گفتی...!
انشالله موفق باشید
پاسخ ها
مثبت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
تا چشم اینایی که منفی میدن دربیاد!!!!!!!!!!!!!!!!!
ومن الله توفیق...
کاش مذاکره شه و کار درست شه
خسته ایم و بریدیم دیگه به خدا
ما با دلی پر امید بی صبراته انتظار میکشیم به امید پیروزی تیم هستهای ایران دوستان دعا کنید
به امید نجات ملت ایران عزیز...
با تدبیر جناب آقای دکتر روحانی و دکتر ظریف و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری به حول قوه الهی همه مسائل از جمله بحث هسته ای حل خواهد شد.
به کوری چشم اسرائیل و اعراب خیانکار ان شاء الله پیروزی با ایران اسلامیست.
پیش به سوی موفقیت ...
انشااله....
بزن لایک قشنگه رو ...
توفیق روزافزون ، ان شاءالله
از دست پاچه شدن و خشمگین شدن دولت اسرائیل مشخص است که روند مثبت است و ان شاء الله هر چه سریعتر مسئله ی هسته ای و تحریم ها حل خواهند شد.امیدواریم این روند ادامه پیداکند و نتایاهو نیز از این عصبانیت بترکد.ان شاءالله
سربلندو پیروزباشی آقای ظریف وهیت همراه
مردم در انتظار حل مشکل هسته ای کشورند موفق و پیروز باشید...
خدایااین سرزمین راازوجوداشرارودشمنانش ایمن بدار
به امیدروزیکه سایه جنگ وتهدیدازسراین سرزمین ومردم صلح جویش کم شود
اانشاالله موفق می شوند
خواستن توانستن است .
به امید موفقیت و پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران
خداوندا نگهدار ظریف باش، واسه سلامتیش صلوات
خسته نباشید
انشالله به امیدپیروزی وموفقیت.....
اقای ظریف یه کم شجاع تر وحتما حلش کن البته بلا به دور
این که غربی ها و آمریکا ظالمانه برخورد میکنند مثل روز برای ما دانشگاهی ها روشن روشن است. .....اما..... باید دید که واقعیت بله واقعیت چیه و منافع را بر اساس واقعیت سنجید.
به یاری خدا ملت ایران به حق قانونی خود خواهد رسید
اگه کـــــاخ ســفیـــــــــدمذاکرات رو سازنده اعلام کرده یعنی شانس توافق بالاست.درودبردولت تدبیروامید
اینا که منفی میدن، مشکلشون با کیه؟
با آرزوی شادی روح شهدای هسته ای ...
به امید آنکه با حمایت یکپارچه ملت از دولت که پشتوانه دولت منتخب است مذاکرات به موفقیت برسد.یادمان نرود انتقاد جانبدارانه از دولت تنها به ضعیف کردن طرف مذاکره کننده ایرانی می انجامد.
به امید پیروزی و سرافرازی ایران عزیز
به امید پایانی خوش
روحانی و ظریف عزیز مــــــــــــــــوچکریم
خسته نباشید متشکر از اخبار لحظه به لحظه شما .........
اقای ظریف موفق باشید
می خواستم نظر دوستان رو بپرسم که نتیجه ی کلی رو چی پیش بینی می کنند‍ ؟
به امید مفقیت تیم هسته ای کشورمان انشاالله که این مذاکرات سرانجام خوبی داشته باشد
اینکه این نشست به شدت امیدوار کننده تر از نشستهای گذشته بود بسیار جای شادی داره
کور سوی امیدمان در حال درخشیدن است، امیدوارم هر چه زودتر این درد بیهوده مردم عزیر کشورمان تمام شود، به امید آن روز.
آقای ظریف من به نوبت خودم از شما نهایت تشکر دارم امیدوارم درد کمر شما هر چه زودتر التیام پیدا کند.نتیجه مذاکرات هر چه باشد ما از شما نهایت تشکر را داریم.واقعا خسته نباشید
این هم که شد مذاکره برای مذاکراه !
راه درست هیمنه یعنی تعامل با تمام دنیا در کنار حفظ غرور ملی . دمتون گرم و خدا پشت و پناهتون
انشالله ابعاد مثبت این مذاکرات در آینده نزدیک نمایانگر خواهد شد.
مذاکرات جاری را میتوان یکی از آزمون های تاریخی بین المللی بعد از فروپاشی بلوک شرق مورد ارزیابی قرارداد و دستاورد آن میتواند موجب شکل گرفتن گونه ای نو در مناسبات بین کشورها و حتی تغییراتی در روشهای سازمان ملل متحد و شورای امنیت بشود . شاید اکثر نخبگان جهان به نتیجه مثبت مذاکرات چشم دوخته اند.
مطمئنا اسرائیل دوست ندارد که این کار سامان بگیرد
دولت های غربی در قبال پذیرش حق غنی سازی محدود توسط ایران احتمالا خواهان برچیده شدن سایت فوردو و همچنین راکتور آب سنگین اراک می شوند،و همین موضوع مذاکرات را دشوار خواهد ساخت. به هر حال امیدواریم با درایت تیم مذاکره کننده و همدلی مردم و مسئولین کشور نتیجه مذاکرات حفظ حداکثری حقوق ملت ایران همراه با تعامل مثبت با جامعه جهانی باشد.
حق نگهدارتان
خب چی گفتن توی مذاکرات؟!
زنده باد تدبیر و امید......................
خوب بود نتیجه بد ست امده رو مشخص می کردند امیدواریم نتیجه مثبت خوبی بدست اورده باشند
نفهمیدیم چی شد ؟ شد یا نشد . اینطوریکه نمیشه .یه خبری یه نتیجه ای؟
امیدوارم که با تلاش اقای وظریف وهمکاران محترمشام در این امر خطیر موفق شوند خسته نباشید اقای ظریف
امیدوارم در آینده بسیار نزدیک ، شاهد ایجاد روابط بسیار نزدیک کشور عزیزمان ایران با همه کشورهای دنیا به ویژه قدرتهای بزرگ دینا باشیم تا با تعامل و نزدیکی با همه مردم دنیا ، رفاه و آسایش و شادی ایرانیان عزیز را شاهد باشیم ( البته با حفظ شان و منزلت و جایگاه بی بدیل ایران و ایرانی ) به امید خدا
به خاطر ایران وآینده فرزندانمان باید صبورباشیم و مقاوم.پیروزی نزدیک است.
از خدا می خواهم ایران را به سمت خیر و صلاح هدایت فرماید.
خب چی گفتن توی مذاکرات؟!
برگزاری جلسات به زبان انگلیسی با حال بود بادرایت دکتر ظریف بزودی شاهد جشن ملی خاتمه تحریم ها خواهیم بود
به نظر من امید به آینده خیلی بیشتر شده امیدوارم که این امید از بین نرود
ممنون ولي بالاخره نتيجه چي شد؟
موفقیت اینجوری مزه نداره حتما باید سرود پیروزی توی تلویزیون پخش بشه و مردم توی خیابون ها بریزن و نقل و نبات پخش کنند .ای حال میده شکست اسرائیل.
اقای ظریف خدا پشت و پناهتان
سلام
با مید سلامتی و موفقیت برای اقای ظریف ودولتمردان با خلوص ومدبر دولت روحانی
یا علی برادر ...
به امید موفقیت ایران و نتیجه مثبت مذاکرات...به خدا دیگه همه خسته شدن..ولی الان با این اتفاقات خوب داریم امید پیدا میکنیم
زنده باد دولت تدبیر و امید
آقای ظریف درود
انشااله با موفقیت این پرونده که جدا غیر ضروری ایجاد شده است . با خسته نباشید به آقای ظریف که واقعا از شاخص ترین وحرفه ای ترین دیپلمات های جهان به شمار میروند .با اتمام این موضوع وبرقراری رابطه ایران با اکثر کشورهای پیشرفته جهان بیشتر کشورهای همسایه منطقه ازجمله ترکیه وقطر که ازاین رهگذر واز فرصت در حاشیه بودن ایران به سودهای هنگفتی رسیده اند دیگر خبری نخواهد بود
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند
من ار چه در نظر یار خاکسار شدم
رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند
تنها اسرائیل وعربستان مخالف به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند
به همه ملت ایران تبریک میگم, این توافقات اولش مثله یه معامله میمونه که هر دو طرف میخوان شرایطو به سمته خودشون شیرین تر کنن , ولی هر دو به نیت انجام معامله اومدن , الانم فقط جزئیات مونده که اونم وقت میبره (حداقل شش ماه از الان به بعد)
همه ی ایران چشم انتظار این نشست ها هستند . انشالله که با خیر و خوبی و کوتاه امدن دو طرف آقای ظریف بتواند با ظرافت تمامش کند.
تنها توجه به اصول نظام و استراتژی تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری برای موفقیت کافی است.زنده باد جمهوری اسلامی ایران
زنده باد ظریف
با توکل به خداوپشتکار دولت تدبیر و امید به ایرانی آبادوقدرتمند امید داریم
خداقوت به هرکس باعث سربلندی ایران و ایرانی است :)
امیدوارم جناب دکتر ظریف وتیم مذاکره کننده پیروز باشندونتانیاهو شکست خوردگان این مذاکرات باشند.اعتدال پیروز است.
به امید پیروزی ایران و توافق و کاهش تحریم ها
به امید موفقیت دولت تدبیر و امید
امیدوارم که جناب ظرفیف موفق باشند.
راستش من باورم نمی شود که آمریکا کوتاه بیاید چون همه می دانیم که صهیونیست ها چه نفوذی در لایه های سرمایه داری آمریکا دارند.
فی الوقع طرف ما اشارت های تندروهای صهیونیست است نه لحن کری و امثالهم
انشاالله با هدایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولتمردان ورزیده وکاردان و تسلیم گروه های فشار نشدن مسوولان موفقیت قطعی است
سرافراز و پیروز باد ایران و ایرانی
به امید موفقیت
به امید دستاوردی موفقیت آمیز از این مذاکرات. مردم ایران منتظر نتایج مثبت هستند.
به امید خدا دو طرف به توافق برسن.
خدایا ابین ورق کی بر میگرده وکی میشه ما هم به دور از هرگونه تحریم راحت زندگی کنیم
اعضای تیم مذاکره کننده خدا قوت و خسته نباشید.
یعنی واقعا خیلی دوست دارم بدونم کیا - زدن ؟؟؟؟
یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازم تنها توافقی که صورت گرفته .زمان دور بعدی مزاکراته که !!!!!!
امیدوارم این دفعه مثل دفعات قبل نشه و موضوع دیگه بسته بشه یا این وری یا اون وری در هر صورت تکلیف ما مشخص بشه. البته به امید پیروزی و برقراری رابطه البته با عزت نه با ذلت. viva
جالبه اینهایی که نظر منفی میدن کی هستن ؟ طرف حتی به آرزوی موفقیت نظر منفی داده!انشاءاله که این طور نباشه چون هر ایرانی آزاده و وطن دوستی آرزوی سربلندی کشور عزیزمان ایران رامیکند. و بیگانگان و به قولی اجنبی آرزوی ناکامی برای ایران و ایرانی دارد.
امیدوارم نتیجه بخش باشد که انشاالله نتیجه مثبت است
درود بر ظریف و تیم مذاکره کنندش
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی