بازدید 14011

معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا دیدار کردند

کد خبر: ۳۵۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶ 15 October 2013
 «سيد عباس عراقچي» و «وندي شرمن»معاونان وزيران امور خارجه ايران و ايالات متحده آمريكا با يكديگر ديدار و گفت و گو كردند .

به گزارش خبرنگاران اعزامي ايرنا به ژنو، سيد عباس عراقچي معاون حقوقي و بين المللي وزير امور خارجه و وندي شرمن معاون وزير امور خارجه ايالات متحده آمريكا پس از پايان دور دوم مذاكرات ايران و ۱+۵ بصورت دو جانبه با يكديگر ديدار و گفت و گو كردند .

عراقچي بعد از پايان دور نخست گفت و گوهاي دو طرف در نشستي خبري در پاسخ به سوال ديگري كه آيا هيات آمريكايي درخواستي براي مذاكره دو جانبه با طرف ايراني داشته است يا نه، گفت: نه ما پيشنهادي براي مذاكره دو جانبه داشته ايم و نه به هيچ هياتي پيشنهاد داده ايم؛ تاكنون نيز پيشنهاد خاصي دريافت نكرده ايم.

با اين حال سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا كه در هيات اعزامي اين كشور به ژنو حضور دارد، اعلام كرده بود كه كشورش از نشست دو جانبه با ايران در حاشيه مذاكرات هسته اي ژنو استقبال مي كند.

«ماري هارف» در زمان تنفس مذاكرات بين ايران و گروه ۱+۵ اظهار داشت: ما از هر فرصتي براي نشست دو جانبه استقبال مي كنيم و از اين مساله سخن گفته ايم.

جان كري وزير امور خارجه آمريكا اوايل مهر ماه با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در نيويورك مذاكرات دو جانبه اي انجام داد و براي اولين بار پس از ۳۴ سال قطع رابطه سياسي ميان ايران و واشنگتن حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري كشورمان با باراك اوباما همتاي آمريكايي خود به صورت تلفني گفت و گو كرد.

دور جديد گفت و گوهاي ايران و گروه ۱+۵ از روز سه شنبه و به مدت دو روز در ژنو آغاز شده است. سرگئي ريابكوف معاون وزير امور خارجه روسيه و نماينده اين كشور در مذاكرات قدرت هاي بزرگ با ايران نيز صبح امروز و پيش از آغاز مذاكرات با سيدعباس عراقچي ديدار و گفت و گو كرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی