بازدید 7824

برکناری دایی درست نبود!

کد خبر: ۳۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹ 14 October 2013
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون در آن زمان تصمیم گرفت سرمربی تیم ملی تغییر کند اما به نظر من درست نبود.
  
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی کفاشیان در حاشیه اردوی تیم ملی فوتبال درباره بازی ملی‌پوشان با تایلند گفت: بعد از بازی با کره جنوبی که راهی جام جهانی شدیم این اولین اردویی است که برای یک بازی اصلی برگزار می‌شود. با تفکرات کادر فنی بازیکنان اضافه و کم شدند. این اردو و بازی برای ما مهم است و هم بازی تدارکاتی محسوب می‌شود تا کادر خودش را برای جام جهانی آماده کند هدف جام جهانی است. در واقع بازی با تایلند هم فال است و هم تماشا. یعنی هم بازی اصلی است و هم تدارکاتی. البته بعضی از کشورها مانند کره و ژاپن که برای مسابقات واجد شرایط شدند بازی تدارکاتی دارند و راحت‌تر از ما هستند.

وی درباره اظهارات علی‌آبادی که گفته بود علی دایی با خواسته احمدی‌نژاد برکنار شده تصریح کرد: نمی‌دانم.خواندم که نظر احمدی‌نژاد این بوده است فدراسیون آن موقع تصمیم گرفت سرمربی را تغییر دهد به صحیح یا غلط بودن این تصمیم کاری ندارم البته به نظرم درست نبود چون سرمربی باید نتیجه بگیرد. هیئت رئیسه این تصمیم را گرفت. علی‌آبادی گفته احمدی‌نژاد با دایی موافق نبوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که تا کی قرار است ایران بدون حریف تدارکاتی ادامه دهد، اظهار داشت: هر موقع زمانش فراهم شود. فرصت‌های خوبی فراهم شده و به خاطر راهیابی تیم ملی با جام جهانی پیشنهادهای خوبی داشته‌ایم اما باید بازی‌های مقدماتی و جام ملت‌‌ها را به پایان برسانیم.

کفاشیان همچنین درباره بدرقه نوجوانان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی درباره تشکیل کمیته اخلاق عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک همانطور که آیین‌نامه آمده کار را آغاز می‌کنیم بگذارید آیین‌نامه نهایی شود مرحله اول تعدادی از افراد را انتخاب می‌کنیم در مرحله بعد هم افراد طبق مجمع انتخاب می‌شوند البته مطابق هر کاری اول باید کارهای آزمایشی انجام شود.

کفاشیان همچنین درباره محسن قهرمانی گفت: کمیته‌ای که برای این کار شروع شده باید نظرش را بدهد تا ما نتیجه بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید بعضی از ورزشکاران جدید به تیم ملی اضافه شده‌‌اند و همین انتقاد برخی مربیان را در پی داشته خاطرنشان کرد: وقتی کی‌روش سرمربی شد تفاهم کردیم ورزشکارانی در خارج از کشور را به کار بگیرد. فرقی نمی‌کند آنها هم ایرانی هستند بنابراین هر کسی در خارج از کشور بتواند کمک کند استقبال می‌کنیم. جعلی هم نیست که بگوییم کمبود نیرو داریم تا از آنها استفاده کنیم رقابت همیشه باید باشد هر کسی که قوی‌تر باشد به تیم ملی می‌آید همانطور که دیدید کار کی‌روش نتیجه داد و قوچان‌نژاد که یک بازیکن مودب ایرانی است کشورمان را برای صعود به جام جهانی واجد شرایط کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما هم همراه کی‌روش به برزیل می‌روید، گفت: او قرار است برای مذاکره برود اما من برای قرعه‌کشی که آذرماه است به این کشور می‌روم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که فدراسیون چقدر برای بازی‌های دوستانه هزینه می‌کند گفت: ما برای تیم ملی زیاد هزینه نمی‌کنیم اسپانسرها این هزینه‌ها را قبول می‌کنند آنها باید منت بکشند الان خیلی‌ها به ما پیشنهاد می‌دهند. تیم ها باید منت ما را بکشند. حتی برای بازی مثل روسیه و برزیل حتی پول هم به ما دادند. ایران تیم بزرگی است حتی از آمریکا هم بزرگ تر است.

وی در ادامه درباره صحبت‌های دبیرکل کنفدراسیون آسیا مبنی بر حذف نام خلیج فارس و همچنین نامه فدراسیون فوتبال به فیفا، اظهار داشت: قبلا هم گفته‌‌ام این مسئله در حوزه ما نیست سیاسی است که باید حل شود اگر فوتبال آنها آنجا هم اقداماتی انجام می دهد تحت تاثیر حاکمان‌شان است آنچه برای ما مشخص است آنکه رفتار دوستانه‌ای ندارند مردم ما هم حساس هستند. فیفا گفته بود این موضوع سیاسی است و به ما ارتباطی ندارد اما ما نامه نوشتیم به مراجع بالاتر هم می‌گوییم که از نظر سیاسی این موضوع را حل کنید.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا درباره حذف 6 بازیکن نوجوانان زودتر اقدام نکردید، عنوان کرد: اصل قضیه این است که در هر صورت باید کار را درست انجام دهیم نمی‌توانیم بگوییم یک تیم قوی با بازیکنان دیگر بفرستیم. حدود 15-14 شهریور نامه‌ای از فیفا گرفتیم که به ما اعلام شد تنها بین سن 17 تا 18 سال با تشخیص MRI بازیکنان می‌توانند در مسابقه شرکت کنند با وجود اینکه قبلا MRI گرفته بودیم به کمیته پزشکی دستور دادیم این کار را انجام دهند دیدیم 5-4 بازیکن اصلی ما این مشکل را دارند فیفا هم گفته است به صورت تصادفی آزمایش می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد در بعضی از مناطق رشد خوبی دارند و سن شناسنامه‌ای‌شان را بیشتر نشان می‌دهد به ناچار گفتیم این بازیکنان را تغییر دهند تا به مشکل برنخوریم. برای ما صحت قضیه مهم است که این کار را پیش ببریم تیم زحمت کشیده بود اما بخشنامه فیفا بود امیدوارم این تیم هم نتیجه خوبی بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی