بازدید 89933
رقم‌هایی که تنها در ایران محرمانه است؛

تفاوت نیکی کریمی با نیکول کیدمن چیست؟!

در یک سو بعید است، قیمت یکی از قراردادهای کریمی را‌ شفاف بیابید و در سوی دیگر، سنت به سنت قراردادهای خانم بازیگر برای افکارعمومی مشخص است. کیدمن که با دریافت ۹۲۸ هزار دلار برای هر دقیقه حضور در یک مجموعه فیلم تبلیغاتی که هر یک چهار دقیقه و معادل ۳.‌۷۱ میلیون دلار تمام شد، عنوان گران‌ترین بازیگر را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرده بود، کارنامه مالی کاملاً شفافی دارد...
کد خبر: ۳۵۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲ 13 October 2013
یکی از خواسته‌های اساسی سینماگران در دوره جدید، همواره شفافیت مالی و آماری مدیران سازمان سینمایی و دیگر نهادهای بودجه‌ریز در حوزه سینما بوده است؛ رخدادی که به طور نسبی از سوی سینماگران صورت پذیرفته، ولی آیا این روحیه شفافیت نزد سینماگران ایران نیز هست یا وقتی به این سو می‌آییم، اعداد و ارقام، مسأله‌ای شخصی می‌شود؟!

به گزارش «تابناک»،‌‌ همان زمان که پروژه لاله بالا گرفت و تابناک از پرداخت ۶۵۷۰ میلیون تومان به این پروژه خبر داد، شنیده‌هایی درباره عوامل این پروژه نیز مطرح شد که در نوع خود جالب بود. ظاهراً با برخی از عوامل این فیلم قراردادی این گونه بسته شده که حتی در دوران تعطیلی پروژه نیز در اختیار این پروژه باشند و ماهیانه رقمی ‌دریافت کنند؛ برای نمونه، تورج منصوری، فیلمبردار‌ این پروژه با همین فرمول عجیب، ماهیانه ۳۵ میلیون تومان دریافت می‌کرد و بنا بر ‌این قرارداد، این رقم حتی در روزهایی که پروژه تعطیل بوده، به وی تعلق گرفته است.

در این میان، درباره دستمزدهای بازیگران این فیلم نیز گفت‌و‌شنودهای فراوانی درگرفته بود که «تابناک» به واسطه ‌اطمینان نداشتن از رقم آن‌ها، از بیانش صرف‌نظر کرد؛ هرچند نمی‌شد از رقم‌های چشمگیر آن‌ها به سادگی گذشت. برخی از بازیگران قراردادهایی شبیه منصوری امضا‌ کرده بودند و در واقع حتی بدون حضور جلوی دوربین و در زمان تعطیلی پروژه نیز دستمزد ماهیانه‌شان برقرار بود که شیوه چندان اقتصادی نیست؛ اما وقتی بودجه از بیت‌المال پرداخت می‌شود، میلیون‌ها تومان کمتر یا بیشتر چه توفیری می‌کند؟

در همین پروژه درباره رقم قرارداد نیکی کریمی نیز اعداد بسیار بزرگی مطرح می‌شد که سرانجام یکی از آگاهان به خبرنگار «تابناک» گفت: رقم قرارداد بسیار پایین‌تر از آنچه در افکار عمومی مطرح شده‌‌ و حتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان است؛ عددی که چند روز پیش در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

اما اعلام حدودی این رقم با یک واکنش ‌همراه بود: «اجازه ندارم رقم را بگویم. رقم قرارداد بازیگران، خصوصی و جزو مسائل شخصی‌شان است». نیکی کریمی نیز اساساً حاضر به گفت‌و‌گو نشد و گویا احتمال می‌دهد این روز‌ها درباره چه از او خواهند پرسید.

تفاوت نیکی کریمی با نیکول کیدمن چیست؟!

همین وضعیت درباره حمید فرخ‌نژاد نیز صادق بود و از قرارداد میلیاردی او برای فیلم پرهزینه استرداد متعلق به فارابی سخن به میان می‌آمد و در ‌‌نهایت تهیه کننده اعلام کرد او برای این پروژه ماهیانه ۸۰ میلیون دریافت کرده که با یک حساب سرانگشتی، برای شش ماه، ۴۸۰ میلیون تومان برآورد شد و در ‌‌نهایت تهیه‌کننده اعلام کرد، فرخ‌نژاد ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه دریافت کرده و در ‌‌نهایت مشخص نشد، فرخ‌نژاد دقیقاً چه رقمی گرفته، همان گونه که مشخص نشد نیکی کریمی چه رقمی دریافت کرد و آیا اعدادی که درباره قرارداد کریمی برای لاله گفته می‌شود درست‌ و آیا او گران‌ترین بازیگر کنونی سینمای ایران شده است؟

این فضا در حالی پیش روی سینمای ایران است که سینماگران به محض تغییر مدیریت درخواست شفاف‌سازی در خصوص پروژه‌ها کردند و امروز نیز بیش از صد سینماگر از شیوه تازه سازمان سینمایی و طباطبایی‌نژاد، رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حمایت کردند؛ اما این حمایت احتمالاً مشمول حال خودشان نمی‌شود. در واقع حتی بسیاری از سینماگرانی که پای این لیست را امضا‌ کرده‌اند، اگر بحث انتشار رقم دقیق قرارداد‌هایشان در یک دهه اخیر پیش کشیده شود، نخستین اشخاصی هستند که نسبت به این موضوع موضع منفی خواهند گرفت، چه رسد به آنهایی که در قبال این شفافیت اطلاعات سکوت‌ کردند.

بگذارید نیکی کریمی را که حاضر به گفت‌و‌گو نشد و هنوز درباره رقم قراردادش حرف و حدیث‌هایی در میان است، با نیکول کیدمن، بازیگر مشهور آمریکایی مقایسه کنیم. در یک سو، بعید است قیمت یکی از قراردادهای کریمی را ‌شفاف بیابید و در سوی دیگر، سنت به سنت قراردادهای خانم بازیگر برای افکار عمومی مشخص است.

کیدمن که ‌با دریافت ۹۲۸ هزار دلار برای هر دقیقه حضور در یک مجموعه فیلم تبلیغاتی ـ که هر یک چهار دقیقه و معادل ۳.‌۷۱ میلیون دلار تمام شد ـ عنوان گران‌ترین بازیگر را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرده بود، کارنامه مالی کاملاً شفافی دارد که می‌توان درباره تمامی بازیگران مطرح حاضر در اروپا و آمریکا، ‌مشابهش را یافت.

تفاوت نیکی کریمی با نیکول کیدمن چیست؟!

 ‌روزهای تندر (۱۹۹۰) ۲۰۰ هزار دلار
 بیلی باتگیت (۱۹۹۱) ۲۰۰ هزار دلار
 دور و دراز (۱۹۹۲) ۲۵۰ هزار دلار
 زندگی من (۱۹۹۳) ۵۰۰ هزار دلار
 بتمن برای همیشه (۱۹۹۵) ۲. ۵ میلیون دلار
 تصویر یک بانو (۱۹۹۶) ۲. ۵ میلیون دلار
 مصلح (۱۹۹۷) ۵ میلیون دلار
 جادوی سیاسی (۱۹۹۸) ۶ میلیون دلار
 چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹) ۶. ۵ میلیون دلار
 شهر فرشتگان (۲۰۰۱) ۷ میلیون دلار
 دیگران (۲۰۰۱) ۷ میلیون دلار
 دختر جشن تولد (۲۰۰۱) ۱. ۵ میلیون دلار
 ساعت‌ها (۲۰۰۲) ۷. ۵ میلیون دلار
 داگویل (۲۰۰۳) ۲. ۸ میلیون دلار
 کوهستان سرد (۲۰۰۳) ۱۵ میلیون دلار
 تولد (۲۰۰۴) ۱۵ میلیون دلار
 مترجم (۲۰۰۵) ۱۵ میلیون دلار
 افسون‌شده (۲۰۰۵) ۱۷ میلیون دلار
 تهاجم (۲۰۰۷) ۱۷ میلیون دلار
 استرالیا (۲۰۰۸) ۱۳ میلیون دلار
  
و به این صفحه نگاه کنید که برای سایر بازیگران نیز وجود دارد و درآمد بازیگران را به طور متوسط در ثانیه ارزیابی می‌کند؛ شفافیتی که بعید است در سال‌های آتی نیز به سادگی در کشورمان شاهدش باشیم و بزرگ‌ترین مانعش، بزرگ‌ترین ذینفع‌هایشان یا همان سینماگران هستند. آیا این محرمانه‌ها به مدد تدابیر مدیریتی در چهار سال پیش رو، کاملاً شفاف خواهد شد و اعلام دستمزدهای سینماگران به امری روتین و عادی مبدل خواهد شد که ارزیابی اقتصادی در سینمای ایران را ساده‌تر از گذشته سازد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵۵
انتشار یافته: ۷۴
مسئله عدم شفافيت مالي در ايران فقط محدود به سينماگران نيست بلكه به جز قشر كارگر و كارمند درآمد ساير اقشار نا مشخص است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
هنوز کارمند حقوق را دریافت نکرده مالیات را کسر کرده اند
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
همه ب.ز رو ميشناسن! آخر شفافيته. چي ميخواي ديگه؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ببخشید ما به غیر از دو دسته مگه چیز دیگه ای هم داریم مردم یا کارگر هستن یا کارمند دسته مایه دار هم کارگر خودشون هستن.
ابوالفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
هر وقت حرف از مالیات میشه این کارمندها فریادشان بلند میشه که ما فقط مالیات میدیم . یه نکته اینجا مغفول میمونه و اون اینه که کدوم کارمندی فقط با درآمد کارمندی میتونه زندگی کنه ؟؟ پس اون کارمند عزیز هم شغل دوم و یا سومی هم داره که درآمد اصلی اونو تشکیل میده و یک ریال هم بابتش مالیات نمیده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
کارمندان تنها اقشاری جامعه هستند که تمامی مباحث مربوط به حقوقشان شفاف است و باز باید گفت تنها قشر جامعه هستند که در زیر بار تورم و دیگر مسائل باید بیشترین بار را تحمل کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
بله در ايران فيش حقوقي جزء اسناد محرمانه به شمار مي رود. ضمن اين كه بسياري از دريافتي ها در فيش ها نمي آيد (البته براي بعضي ها)
به خاطر اينه كه تو كشور ما هر كي يه درآمد بالايي داشت بقيه اينقدر حسودند كه هر كاري براي نابوديش مي كنند و اگه بتونند براي پاپوش درست مي كنند.
اون جوك رو كه حتما شنيديد خدا به دو تا از هموطنان عزيزمون اين فرصت رو داد كه درخواستي از خالق داشته باشند اولي گفت خونه و ماشين و ويلا و .. دومي گفت من هيچي نميخوام هر چي به اولي دادي ازش بگير
پاسخ ها
علیک
| United States |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
شفافیت رو تو کار خصوصی و از جیب شخصی تون نگفتند، شفافیت رو برای هزینه کردن از حق و الناس و بیت المال گفتند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
به نظر من حتی اگر درست باشه که در حد خیلی کمی قبول دارم. با شفاف سازی قطعا این فرهنگ تغییر خواهد کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ایشون اگر به صورت خصوصی کار کرد و این قدر درآمد داشت فیلمی که ساخته بعد از پرداخت مالیات هرچی گرفت نوش جونش اما فیلم هایی که این ها بازی می کنند مثل خودرو سمند همه اش ضرر است و از جیب من و شما می رود مثل درآمد فوتبالی ها همه اش دولتی است
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
موضوع اصلی حسودی نیست. اونجا هر کس واقعا کار میکنه و یا استعداد یا هنری داره پولداره و در آمدش هم کاملا شفافه ؛ ولی تو کشور ما متاسفانه در بیشتر موارد عکس این موضوع صادقه.
ذلسوخته
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
جناب این چه حرفیه
وقتی درست عمل بشه چه واهمه ای هست؟
مشکل اینجاست که درست عمل نمیشه
اگر هزینه از جیب شخص و یا کارگردانی باشد مسئله چیز دیگریست ولی وقتی از بیت المال ست باید بین ارائه کار و نیروی مصروفی با هزینه کرد تعادلی باشد
چرا باید اینطور ناعادلانه و احمقانه هزینه کرد شود؟
شما نام اعتراض به بی عدالتی را حسادت نگذارید ،

حسادت به چه چیز؟

غبطه جایی مفهوم می یابد که ارزشی مطرح باشد این حرکت ها همه ضد ارزش ست .

لطفاً با دقت بیشتری نظر دهید.
وقتی از بیت المال باشه و کسی به تهیه کننده "نه"نگه همین میشه دیگه ! منم اگر تهیه کننده بودم و پول بازیگرا را از بیت المال می گرفتم میلیاردی با بازیگر قرارداد می بستم.
تابناک واقعا تو نیکول کیدمن را با نیکی کریمی مقایسه میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
دمت گرم این یکی رو خوب اومدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
مثل اینکه بحث شفافیت بود!!
آمر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
چرا مقايسه نكنه؟! مگه خانم كريمي از اين اجنبي ها چي كم داره؟چرا اينقدر بيگانه پرست شديم!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
ای ول خوشمان آمد.....نیکی = کیدمن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
اصلا قابل قیاس نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
راست میگه. پوشش نیکول کیدمن (با اینکه از همترازهای خودش در هالیود خیلی بهتره) اغلب خیلی بدتر از اینه که شما در تصویر اوردید و پوشش نیکی کریمی اغلب خیلی بهتر از اینه که در تصویر اوردید. عدالت رو رعایت نکردید. و البته مقایسه این دو نفر هم به خیلی مسائل ربط داره... بعضی آدمها به برهنگی علاقه دارن، بعضی به تبلیغ علاقه دارن و ...
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
خداییش حرف دلمو خوب زدی
اصلا در این حد و حدودا نیست این خانم
بیخیال بابا کیدمن کجا نیکی کریمی کجا!!!!این مقایسه شوخیشم زشته.اونا همه کارهاشون رو حساب کتابه.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
چندتا لایک داره؛ چندتاااااا
"""شفافیتی که بعید است در سال‌های آتی نیز به سادگی در کشورمان شاهدش باشیم """ مگر در سایر صنف و یا قشر های دیگر این شفافیت را شاهدش هستید؟ ( مثلاً عضو هیت مدیره غیر موظف در شرکت های مختلف!!؟ و امثالهم......) کدام یک از مسئولین و یا مقامات باکمال، راست و حسینی در آمد ماهیانه خود را اعلام کنند؟ خلاصه، اگر قرار است که در شهر مست گیرند....!!؟
فقط یکم اسم فامیلشون شبیه به همه!!!1ههههه
دوستان عزیز البته اگر مقایسه ای انجام میشود باید شرایط طرفین هم مقایسه شود.آیا خانم کریمی مثل کیدمن شرایط مهیا و آماده برای کار دارد.البته با درنظر گرفتن شرایط فرهنگی .یا امکاناتیکه در اختیار طرفین است برابر است؟باید کار دو طرف در شرایط برابر مقایسه شود.من معتقدم اگر شرایط فراهم باشد چه بسا بهتر از کیدمن زیاد داشته باشیم.بعد اینکه عدم شفافیت در ایران همه گیر است وتنها به هنرپیشه ها محدود نمیشود.
نا خواسته بهترین تبلیغ رو برای نیکی کردی!
آیا واقعاً این خانم با اون رفتارهای خاصش محلی برای مثال زدن برای مقایسه هستش !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
یعنی این رفتارهای خاص داره و او نداره؟!!!! ای بی انصاف. هی های من
بنظر من که بعضی از به اصطلاح ستاره های سینمای ایران باید دستمزداشونو با گریموراشون شریک شن. اغلب اینا هنر گریموره باباااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
نه ولي كريمي انصافا اينطور نيست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
هنر بازيگر به قيافه نيست به بازيش است
به نظر من تفاوت اصلی در قد این دو است. کیدمن حسابی قد بلنده و کریمی قد کوتاه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
چنان گفتی که اگه کسی این دو رو نبینه خیال میکنه کیدمن بسکتبالیست و .... بی انصافی هم اندازه داره.
مشكل مملكت حل شد
اگر شفافیت حاکم شود مالیاتها درست دریافت گردد کشور ما به رشد اقتصادی بالا و کم شدن فاصله طبقاتی خواهد رسید ونیازی به پول کثیف نفت نخواهیم داشت اما دریغ...
اینجا حتی در مورد تعداد و عنوان پست و مقام ها هم شفافیت نیست چه برسد به حقوق ودریافتی چه برسد به................ قراردادهای بخش خصوصی
وقتی ارزش هنر را با پول می سنجند هنرمند ما هم فقط زبان پول را می شناسد . بعد عاقبتش میشه اینکه هنری مثل تئاتر و نقاشی و خوشنویسی و ... فراموش میشه و فقط کارایی که بیشتر پول آور هستند هنری تر به چشم می ایند .
تفاوتهای زیادی دارند ام تنها شباهتشون اشتراک حروف اول نام و فامیلشان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
شباهتهاشون هم زیاده. هر دو زن هستن. هر دو بازیگر هستند. هر دو در کشورشون مشهور هستند. هر دو به نسبت مردمشون پردرآمد هستند. هر دو در جامعه شون نسبتا موجه هستند. هر دو در فستیوالهای بین المللی بارها شرکت کردن...
آن را که حساب پاک است-از محاسبه چه باک است
این ادما برای فرار از مالیات درآمد خودشون رو پنهان میکنند نه بواسطه حسودی دیگران
ساز و کار سینمای ما کلا غلط هست

به قول معروف
همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد
در ایران کدام مورد مالی شفاف بوده که بخواهیم در این مورد شفاف اعلام بشود
قضیه شفافیت مالی خیلی مهم تر از این حرف هاست. همینکه بعد از گذشت چند سال از اغاز هدفمندی یارانه ها هنوز به دلیل انکه خیلی ها دقیقا معملوم نیست واقعا نوی چه دهکی قرار گرفته اند این همه اختلال پرداختی تو این پروژه ایجاد کرده اند بدونیم قضیه مقایسه دوبازیگر نیست. قضیه همه ما مردم ایرانیم
ارزش گرفتن هر رقمی رو داره این کجا واون کجا
هر چقدر دریافتی داشته باشند ماحصل کارشان ، شاید بعضی مواقع ارزش دریافتی شان را داشته باشد . چرا دریافتیهای میلیاردی فوتبال را نمگوئید که ماحصل کارشان نیز زیاد تعریفی ندارد
نیکول کیدمن آمیکائی نیست استرالیئی است
مگه مالیات پرداخت نمی کنند؟؟؟
اگر مالیات درآمد اینها پرداخت بشه که نیازی به پرسیدن از خودشون نیست.
البته از نظر چهره لیلا حاتمی و نیکل کیدمن به هم شبیه ترند
نیکول کیدمن کجا کریمی کجا؟ به کجا دارین میرین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
قیاس مع الفارغ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
حالا مثلا با این مقایسه چه اتفاقی افتاد؟ که اینقدر نالانید؟ اصل مطلب و منظور تابناک رو فراموش کردید.
نیکول کیدمن اصلا آمریکایی نیست و متولد و بزرگ شده استرالیا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
متولد استرالیا وبزرگ شده ی امریکاس
صداقت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
در سايت imdb ببين . كيدمن در آمريكا به دنيا اومده وبزرگ شده ولي پدرش استراليايي است
من با اون ناشناس 100% موافق هستم.یادم میاد دوران دانشجویی وقتی راست حسینی میکفتم چقدر درآمدم هست اونقدر پشتم حرف میزدن تا آخر کله پا شدم.الان سرمم بره به هیجکس نمیگم چقدر درآمدم هست....
قیاس این دو با هم ظلم بزرگی بود که به عالم بازیگری و هنر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
چرا؟! .... ضمنا منظور تابناک مقایسه این دو نبود. مقایسه دو نوع عملکرد در مدیریت هست.
جایی که حقوق و دستمزد بازیگران فیلمی از بیت المال پرداخت می شود باید همه چیز شفاف باشه و ریز دستمزد نه تنها بازیگران بلکه تمامی دست اندرکاران فیلم اعلام بشه . ولی پروژه های خصوصی تنها عاملی که می تونه در اعلام ریز دستمزد اثر داشته باشه بحث مالیاته وگرنه بخش خصوصی مختاره . می خواد به هنرپیشه ای چند برابر عرف دستمزد بده به خودش مربوطه اما ، اما مالیات هنرپیشه جایی نرفته و نباید هم بره . والسلام
فرقش اینه که اونجا بنگاههای مالی کاملا خصوصیه ولی اینجا از بیت المال میره. اونجا کلی مالیات باید بدن اینجا همش میره تو جیب...
فرقشون تو این هست که نیکول کیدمن تو همه مصاحبه هاش گفته با افتخار مالیات حقوقش رو پرداخت میکنه چون به پیش رفت کشورش فکر میکنه .
این هنوز برای من روشن نشده چرا در مملکت ما علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده از قشر کارگر و کارمند هنوز مالیات بر حقوق دریافت می شود آیا در کشورهای دیگر نیز چنین است لطفا در صورت امکان پیگیری کنید
در ایران در هیچ صنفی شفافیت کامل وجود ندارد جز حقوق بگیران دولتی. اکثرا هم برای فرار از مالیاته.
خودم ازش بهتر بازی میکنم خدایش
نیکل کید من یک هنر پیشه بین المللی هست که در پنج قاره فیلم هاش روی پرده میره و کلی فروش داره. نسبت درآمد با هزینه اش درسته! اما نیکی کریمی چی؟
پروژه های میلیاردی از جیب بیت المال، قراردادهای میلیاردی در فوتبال از جیب بیت المال،اون وقت یک بچه تحت پوشش کمیته امداد باید پول دفتر مدادش را از این و آن گدایی کند چون کمیته امداد دیگه بودجه ای براش نمونده.
با مراجعه و رصد گردش حسابهاى بانكى و پايگاه داده هاى سازمان ثبت املاك مى توان به سادگى ٩٠درصد موارد را پيدا كرد ولى آيا اراده اين كار وجود دارد؟
من کارمند، پیارسال با حقوق حدود 12 میلیون تومان تو سال نزدیک به یک میلیون مالیات ازم کم شد.
یه رفیقی که لوستر فروش هست و حدود سالی 200 میلیون سود فقط داره، رفته بود 250 هزار تومن مالیات داده بود و بشدت شاکی بود که چرا اینقدر ازش مالیات گرفتن!!!!
فقط و فقط کارمندها شفافند و لاغیر. وگرنه الان با جمعیت 75 میلیونی نزدیک به 76 میلیون یارانه بگیر نداشتیم!!!!!!
دلیلش واضحه. اینجا وقتی میگن رقم قرارداد یک فوتبالیست یا بازیگر ایکس تومنه (رقم دقیق و واقعیش رو بگن) مردم ایران و رسانه های ایران (مثل خود تابناک) خیلی راحت و پر سر و صدا میگن "چه خبره، رقم چرا باید انقدر بالا باشه؟ باید نظارت بشه، باید کم بشه، باید مالیات بیشتر گرفته بشه، و غیره" اما رقم قرارداد ها در آمریکا و اروپا جا افتاده و دیدگاه و جو منفی رسانه ای علیه اونها به راه انداخته نمیشه. راستش منم بودم رقم قراردادم رو نمیگفتم. کما اینکه ما رقم حقوق چندرغازمون رو هم به هم نمیگیم
در آنجا اداره ماليات در صورت عدم شفافيت در آمد افراد چنان جريمه هايي اعمال ميكند كه طرف آرزو كند ايكاش در آمدم را شفاف گفته بودم و ماليات واقعي را پرداخت كرده بودم. ولي الحمدالله ما در دور زدن همه چيز استاديم و بدون توجه به ضايع شدن حقوق ديگران خود را زرنگ به حساب مي آوريم. وجالب اينكه بجاي نكوهش مورد تمجيد ديگران هم واقع ميشويم.
خدا پدر تابناک را بیامرزه که مسئله شفافیت را مطرح کرد. باید موضوع شفافیت دستمزد اهالی فوتبال که برای اون سقف 350 میلیونی تعریف شده (یعنی برای این مبلغ مالیات پرداخت میشه) ولیکن حداقل دستمزد ها دو برابر این مبلغ است و این یعنی فرار مالیاتی براساس قانون!!!!
قیاس مع الفارق نکن تابناک . کیدمن کجا و کریمی کجا
دلیلش واضحه. اینجا وقتی میگن رقم قرارداد یک فوتبالیست یا بازیگر ایکس تومنه (رقم دقیق و واقعیش رو بگن) مردم ایران و رسانه های ایران (مثل خود تابناک) خیلی راحت و پر سر و صدا میگن "چه خبره، رقم چرا باید انقدر بالا باشه؟ باید نظارت بشه، باید کم بشه، باید مالیات بیشتر گرفته بشه، و غیره" اما رقم قرارداد ها در آمریکا و اروپا جا افتاده و دیدگاه و جو منفی رسانه ای علیه اونها به راه انداخته نمیشه. راستش منم بودم رقم قراردادم رو نمیگفتم. کما اینکه ما رقم حقوق چندرغازمون رو هم به هم نمیگیم
ای کاش میزان مالیات پرداختی خانم کیدمن رو هم میگفتی و اینکه هموطناش چه میزان از دستمزدش بهره مند میشن (همون مالیات) اما درکشور ما این هنرمندان تافته جدا بافته مالیاتی از این پولای هنگفت پرداخت نمیکنن... شاید این بزرگترین هنر اونا باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار