بازدید 30012

ورود 2 بند جدید به قبوض آب

یک مقام آگاه در این باره گفت: دو ماه پیش اجرای بند 76 قانون بودجه 92 به شرکت‌های آبفای شهری کشور ابلاغ شد و بر اساس همین قانون شرکت‌ها تغییرات جدیدی را در قبوض آب مشترکان شهری اعمل کرده اند.
کد خبر: ۳۵۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸ 13 October 2013
در تازه‌ترین قبض آب صادر شده توسط وزارت نیرو ( 7 مهرماه 92) ، بندهای جدید اضافه شده که نرخ مصرف آب مشترکان شهری را با افزایش مواجه کرده است.

به گزارش مهر، بررسی‌ها حکایت از آن دارد که وزارت نیرو، هر مترمکعب آب مصرفی مشترکان شهری را در سکوت کامل خبری، به ازای هر مترمکعب 100 ریال در قالب «بند 76 قانون بودجه» گران‌تر کرده است.

در همین حال، جالب تر آن‌که وزارت نیرو بدون هیچ گونه اطلاع رسانی، مابه‌التفاوت این افزایش قیمت در نیمه اول سال را یکدفعه در قبض مشترکان در قالب بندی به نام "مانده قبلی" محاسبه کرده است.

در بند 76 قانون بودجه سال 92 کل کشور آمده است: «وزارت نیرو از طریق شرکت های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌ بهای ‌شهری به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ یکصد (100) ‌ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌ داری کل کشور واریز نماید. 100 درصد وجوه دریافتی تا سقف سیصد و نود میلیارد (390.000.000.000) ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی اختصاص می‌یابد. اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان های کشور در مقاطع 3 ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین معاونت برنامه‌ ریزی استانداری‌‌ ها و شرکت های آب و فاضلاب روستایی استان ها هزینه شود. اعتبار مذکور حسب وصولی‌ ها 100 درصد تخصیص‌ یافته و وجوه فوق به‌ عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نشده و مشمول مالیات نمی‌ شود.»

یک مقام آگاه در این باره گفت: دو ماه پیش اجرای بند 76 قانون بودجه 92 به شرکت‌های آبفای شهری کشور ابلاغ شد و بر اساس همین قانون شرکت‌ها تغییرات جدیدی را در قبوض آب مشترکان شهری اعمل کرده اند.

وی بیان داشت: برای گسترش خدمات رسانی به آب و فاضلاب روستایی کشور، قرار است از ماه جاری که در واقع در آخرین قبض صادرشده برای شهروندان اعمال شده است، برای هر مترمکعب آب مصرفی مشترکان 100 ریال اضافه دریافت صورت گیرد و منابع حاصل از آن به توسعه آبرسانی در روستاها اختصاص یابد.

این مقام آگاه خاطر نشان کرد: بنابراین دو بند جدید در قبوض دوره جدید مشترکان شهری کشور وارد شده که یکی مربوط به مانده بدهی مشترکان در 6 ماه اول سال از محل اجرای بند 76 قانون بودجه 92 است که تاکنون اعمال نشده بود و دیگری نیز اجرای این بند در ماه جاری و دریافت مبلغ 100 ریال برای هر مترمکعب مصرف خواهد بود.

آخرین قبض آب قبل از اعمال افزایش
ورود 2 بند جدید به قبوض آب

ورود 2 بند جدید به قبوض آب

ورود 2 بند جدید به قبوض آب
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۲۱
هردم از این باغ بری میرسد!!!
قیمت آب باید گران شود،متاسفانه فرهنگ استفاده از آب به هیچ عنوان در کشور ما جا نیافتاده است ... شاید با گران شدن مردم به خود بیایند و اسراف آن بپرهیزند
چرا اینقدر در منطقه چهار آب مصرف می شه؟
شرم آوره واقعا"
دست گلشون درد نکنه!!!!!!!!
با سلام

اگر390.000.000.000ریال تقسیم بر100 ریال گردد عدد حاصل - 3.900.000.000میلیون مترمکعب میزان آب قابل محاسبه خواهد بود

لطفا میزان مصرف سالانه کشور نیز مشخص گردد تا معلوم شود سقف دریافتی از مردم کی تمام خواهد شد.
تو تازه ترین قبض برق ما(محلات-استان مرکزی) هم همین برنامه بود
به همین شکل تو قالب بدهی قبلی اعمال شده ... اگه آپلود عکس داشتین تصویرش رو برای شما ارسال می کردم.
با سلام.ما مصرف کننده ها که متوجه این اعمال قانون های بی در و پیکر نمی شویم و اگر متوجه هم باشیم می گوییم این 10 یا 20 تومان چیزی نیست ولی وقتی در حجم کشور ببینیم ، جمع مبلغ آن ، سر به فلک می کشد!!!
این که خوبه برید ببینید که خرید امتیاز برق خانگی را در عرض 4 روز از 260 هزار تومان کردند 850 هزار تومان آخه رو چه حساب و کتابی؟!!!
اين همه درآمدي كه دولت از اين افزايش قيمت ها بدست مياره واقعا در كجا و صرف چه مخارجي ميشه؟ ما كه فقط افزايش ها را ديديم و از خدمات دولت چيزي نديديم!!!!!!
قابل توجه وزیر محترم کار ، ایشون فرموده بودن میخوان 20 % دیگه به حقوق ها اضافه کنن که البته هنوز قبضشو نفرستادن دولت برای پرداخت ، و البته اعلام کرده بودن که این افزایش از اول سال اجرا نمیشه و از زمان تصویبش اجرا میشه که معلوم نیست کی باشه ! این به نظر من حقیر سیاست یک بام و دو هوا میشه ، وقتی میخوان بگیرن عطف به ما سبق میشه و وقتی میخوان پرداخت کنن ، حالا وقت هست و اگر هم بدن از این به بعد !
چرا آب را به قطر ميفروشند؟!
و در عين حال آب را براي مردم گران ميكنند؟!
چند وقت پیش بود که اعلام کردند به هیچ وج افزایش قیمت در آب و گاز نداریم .
لطفا به آقایان وزارت نیرو بفرمایید ما اهوازی ها که بابت آب کم فشار و غیر شرب اهواز که مجبور به استفاده از پمپ آب و تصفیه آب خانگی هستیم و هر ماه از این بابت هزینه خرید فیلتر ، دستگاه تصفیه ؛ پمپ آب ......
می شویم هم باید حتما پرداخت کنیم ، بخدا دیگه نمی تونیم ، تابی جون تو بداد ما برس
برق گرون شده گاز گرون شده تلفن گرون شده
اب هم روش
45000 هزار تومن میدن 60000تومن میگیرن
در صورتی که واقعاً به توسعه شهری و روستایی و در نهایت به توسعه کشور کمک شود با پرداخت هر گونه وجوه قانونی از جان و دل موافقم.
آیا وظیفه مردم جهت توسعه آب شرب روستائی پرداخت هزینه هاست و یا دولت از محل درامد وظیفه دارد این امر را انجام دهد؟
باز هم خوب است که مثل قبض برق خانگی مالیات ارزش افزوده محاسبه نشده است همین هم شکر
این یارانه قطع کنن همه چی درست میشه از خودمون میگیرن به خودمونم میدن
اگر واقعا برای آبرسانی شرب روستا ها استفاده شود، حرفی نيست
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی