بازدید 3956

حمایت نمایندگان از تقویت بسیج رسانه

کد خبر: ۳۴۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴ 05 October 2013
محمود عاطفی گفت: هدف اصلی این طرح که با حمایت بی سابقه نمایندگان مجلس همراه شد، ایجاد زیرساخت قانونمند برای حضور گسترده و موثر مردمی در عرصه فعالیتهای رسانه ای کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود عاطفی رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت : چهار شنبه دهم مهر ماه طرح تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه کشور با امضای 238 نماینده مجلس اعلام وصول شد ودر دستور کار مجلس قرار گرفت. به همین منظور آقای محمود عاطفی رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در مصاحبه ای کم و کیف این طرح را تشریح کرد.



وی در خصوص دلایل مطرح شدن این طرح چنین توضیح داد: بی شک رسانه ها ، اعم از شنیداری ،دیداری و نوشتاری ، که اکنون با گستردگی فضای مجازی ، رشد غیر قابل تصوری یافته اند ، نقش تعیین کننده ای در شکل دهی ، سازماندهی ، جهت بخشی و هدایت بخش های مختلف فرهنگی سیاسی ، اقتصادی و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند به گونه ای که تعمیق و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی و ترویج ارزشهای والای انقلاب اسلامی در جوهره فعالیت هدفمند و ارزش مدار این حوزه است . نه تنها این مهم در شکل گیری تقویت وتوسعه سازمان بسیج رسانه را ضروری می نماید که مستلزم حمایت همه جانبه از جمله در حوزه پشتوانه های قانونی و مالی از سوی نهادهای مسئول است ؛ بنابراین با توجه به اینکه حوزه فعالیت رسانه ها و جامعه هدف سازمان بسیج رسانه از طریق قوانین موضوعه حداقل در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،وزارت کشور و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی به انجام می رسد،تقویت و توسعه بسیج رسانه مستلزم تهیه و تصویب قانونی خاص است تا زمینه همکاری،همیاری و تعامل قانونمند همه جانبه نهادهای مسئول و درگیر را فراهم سازد.



عاطفی در خصوص اهداف این طرح نیز گفت: هدف اصلی از ارائه طرح ایجاد زیرساختهای قانونمند برای حضور گسترده و موثر مردمی در عرصه فعالیتهای رسانه ای کشور است که امکان نقش آفرینی وبهره گیری از ظرفیت های موجود در چارچوب ضوابط و مقررات موضوعی در تعامل با نهاد و سازمان های متولی امر رسانه ها را فراهم می آورد. ضمن اینکه فعالیت های این سازمان نیز قانونمندتر خواهد شد.



عاطفی در پاسخ به این سئوال که آیا دیگر اقشار بسیج هم قانون خاص دارند گفت: تعدادی از اقشار تخصصی بسیج از جمله بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی دارای قانون خاص هستند.



رئیس سازمان بسیج کشور در ادامه مهم ترین موضوعات و موارد مطرح شده در طرح تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه کشور را بیان کرد . عاطفی گفت این طرح دارای یک ماده واحده و3 تبصره است که در ماده واحده این طرح آمده :



« به منظور جذب ، آموزش ، سازماندهی و بکارگیری نیروهای داوطلب مومن ، متخصص و فعال عرصه رسانه با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و فضیلت های اخلاقی ، ایجاد آمادگی دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق کمک به تقویت و توسعه جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی و همچنین تربیت و پرورش نیروهای رسانه ای با شاخص های انقلاب اسلامی ، سازمان بسیج رسانه، توسط بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت کشور و سازمان صداوسیما تقویت و توسعه می یابد.»



همچنین با هدف مشخص شدن سهم و وظیفه نها دهایی که مستقیم و یا غیر مستقیم می توانند به فعالیتهای سازمان بسیج رسانه کشور کمک نمایند 3 تبصره پیش بینی شده است که عبارتنداز :



تبصره 1- کلیه وزارتخانه ها ، موسسات و نهادهای دولتی و عمومی و شرکت هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولتی بهره مند میگردند مجازند بخشی از فعالیت های و طرح های فرهنگی ، آموزشی و رسانه ای خود را از طریق سازمان بسیج رسانه اجرا نمایند.



تبصره 2- دولت موظف است هرساله بخشی از اعتباراتی راکه برای اهداف فوق در بودجه سنواتی در نظر می گیرد ، در ردیف مستقلی به عنوان کمک به طرح های سازمان بسیج رسانه دراختیار سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دهد.



تبصره 3- آئین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه ماه توسط بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت کشور و سازمان صداوسیما تهیه و پس از تصویب ستادکل نیروهای مسلح لازم الاجرا خواهد بود .



عاطفی در پایان گفت : این طرح باهمراهی اکتریت نمایندگان جریان اصولگرا و اصلاح طلب مجلس همراه شد و در صورت تصویب نهایی و تایید شورای محترم نگهبان ، آیین نامه های اجرایی آن تهیه و اجرا خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل