بازدید 33855
شاکی دادستان سابق تهران مطرح کرد:

دغدغه ما این است که مبادا مرتضوی مثل خاوری شود!

عدم حضور فردی که حقوق خوانده و در پست بالایی در دستگاه قضا حضور داشته به رغم احضارهای متعدد، از یک سو تایید اتهامات منتسبه معنی خواهد داشت و از سوی دیگر تلاش متهم برای خریدن زمان و وقت کشی را نشان خواهد داد که نگران کننده است.
کد خبر: ۳۴۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲ 28 September 2013
فردی که نشست‌های دادگاه کهریزک را در میان خیل محافظان و با اسکورت‌ مسلح حضور می‌یافت این روزها آن چنان محو شده که رساندن احضاریه دادگاه به دست وی تبدیل به یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن شده است تا جایی که تنها راه فراخوانی وی، انتشار آگهی در روزنامه‌ها بوده و صدور دستور جلب وی از باب اتهامات مختلف دور از انتظار نیست!

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه میرمجید طاهری، وکیل خانواده مرحوم محسن روح‌الامینی از مشکلات دسترسی به دادستان سابق تهران و متهم ردیف نخست پرونده کهریزک خبر داد و احتمال انتشار آگهی احضار دادستان سابق تهران در روزنامه‌های کثیر الانتشار و حتی صدور دستور جلب وی را دور از انتظار ندانست، حالا نوبت دیگر شاکی سعید مرتضوی شده تا نسبت به در دسترس نبودن وی ابراز نگرانی کند.

پیمان حاج محمود عطار، وکیلی که به دستور مرتضوی، دادستان سابق بابت همکاری با پالیزدار، دستگیر و روانه زندان هم شده است، از روزی که از اتهامات منتسبه تبرئه شده، با تنظیم شکایتی علیه مرتضوی تبدیل به یکی از شاکیان این مقام سابق شده ولی به رغم معزول شدن مرتضوی از قضاوت و دادستانی، تاکنون کمتر توفیقی در رسیدگی به شکایت خود به دست آورده است؛ هرچند برخی ابعاد شکایتش مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دغدغه ما این است که مبادا مرتضوی مثل خاوری شود!عطار در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: در شرایطی که دادگاه «حسن.ص»، قاضی محاکمه کننده بنده و سایر همکاران تیم تحقیق و تفحص مجلس به سرپرستی آقای پالیزدار برگزار شده و با اعلام ختم دادرسی، منتظر اعلام رای نهایی دادگاه در این زمینه هستیم، هنوز احضار سعید مرتضوی، دادستان وقت که دستور بازداشت اینجانبان را به خطا صادر کرد صورت نگرفته است.

وی که معتقد است مرتضوی از احضار اطلاع دارد و تنها مکن است ابلاغ رسمی به وی صورت نگرفته باشد، می‌افزاید: این متهم طی دو هفته دو بار احضار شده است ولی تاکنون در دادسرا حضور نیافته است. چهارشنبه گذشته هنگامی که مطلع شدم دومین احضار وی نیز مفید فایده نشده است، با مشورت ترک همدانی، وکیلم تصمیم گرفتیم که در اولین فرصت از حقوق قانونی مان بهره بگیریم و در این راستا امروز درخواست جلب متهم را تسلیم بازپرس پرونده کردیم.

شاکی مرتضوی در تشریح روند قانونی ماجرا می‌گوید: دادسرا برای احضار متهم از آخرین آدرسی که در پرونده وی ثبت شده یا از مقامات قانونی قابل استحصال خواهد بود، بهره خواهد گرفت ولی اگر متهم در آدرس یافت نشود، هم زمان احضار وی از طریق انتشار آگهی در جراید و صدور دستور جلب متهم می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. اما به لحاظ آنکه پرونده شاکی خصوصی دارد، این اقدام می‌بایست با درخواست شاکی کلید بخورد که مراجعه امروز بنده به دادسرا نیز در همین راستا رخ داد.

دغدغه ما این است که مبادا مرتضوی مثل خاوری شود!

حاج محمود عطار می‌افزاید: البته امروز بازپرس صرفا درخواست بنده را دریافت کرد و تصمیم درباره آن را به بعد موکول کرد؛ به این معنی که دستوری پیرو درخواست ما صادر نشده است. اگر این درخواست منجر به صدور دستور جلب متهم شود، ممکن است حکم جلب وی را در اختیار شاکی قرار دهند تا با کمک ضابطان قانون اجرا شود ولی از آنجایی‌که نشانی متهم در دسترس نیست، شناسایی مکان متهم و اجرای این حکم به دادگستری محول خواهد شد.

این وکیل دادگستری در ادامه با اشاره به اصل «عدم دسترسی نباید مانع رسیدگی شود»، می‌گوید: به فرض که حتی جلب متهم هم مقدور نشد، دادسرا مکلف است کیفرخواست غیابی برای وی صادر کرده و پرونده را برای رسیدگی به دادگاه ارسال نماید که رسیدگی به پرونده در آن مرحله هم بدون حضور متهم ممکن است و دادگاه می‌تواند برای متهم حکم غیابی صادر نماید؛ حکمی که توسط متهم قابل واخواهی است. این مکانیزمی است که قانون برای مقابله با وقت کشی و اطاله دادرسی پیش‌بینی کرده است.

وی در پایان با ابراز نگرانی از در دسترس نبودن دادستان سابق تهران می‌گوید: به نظر ما عدم حضور فردی که حقوق خوانده و در پست بالایی در دستگاه قضا حضور داشته به رغم احضارهای متعدد، از یک سو تایید اتهامات منتسبه معنی خواهد داشت و از سوی دیگر تلاش متهم برای خریدن زمان و وقت کشی را نشان خواهد داد؛ اینجاست که نگرانی و دغدغه ما این است که مبادا در سایه این زمان خریدن، سعید مرتضوی هم به مانند محمودرضا خاوری از جای دیگری سربیاورد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۴۱
بابا رفته خارج ،قبلا هم گفتم اگه شما پشت گوشتون و دیدید مرتضوی رو هم میبینید.
تفت است
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
تفت کجا است
باز خاوری یه تخصصی داشت که خارجی ها قبولش کنن ، فکر نکنم ...............
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
اینم پول داره ناشناس جان
تخصص هیچکدام اونور آب بردردشون نمیخوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
بله. تازه مسائل مالی با جنايت خيلی فرق داره.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
البته ایشون هم متخصص هستن ولی تخصصشون بدرد اون ور اب نمیخوره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
تخصص کیلویی چنده عزیز من با پول همه چیز حل میشود.
این دیروز طزرجان بود
پاسخ ها
اهالی طزرجان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
منم تو کافی شاب باغ بهشت دیدمش
تو فرودگاه یه نفر رو بذارن و این فرد از هر کس که خواست از کشور خارج بشه بپرسه "تو مرتضوی هستی؟"، اگه مرتضوی بخواد از کشور خارج بشه و این ازش بپرسه، جواب میده آره من مرتضویم و همونجا سریع دستگیرش کنن. این راه حل من بعد از مدتی فکر و سنجش عمیق بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
ممدجفر بیا چایی بخور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
محمدجعفر نخودچی کشمش دارم بیا جیبت کنم. میگم چرا جزو تیم مذاکره کننده فوق هسته ای نشده ای من دیروز شدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
خطر نداشته باشه ممدجعفر
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
من هم با محمد جعفر موافقم ؟likeeeeeeeeeeee
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
نوشابه براش باز کن نه چایی !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
ترشی نخوری یه چیزی میشی
رفته متهمان سه هزار میلیاردی رو پیدا کنه بیاد
نگرانش نباشین
باید اعلامیه ای چاپ کنند و بالایش بنویسند wanted ، چرا خارج برود آنقدر این مملکت جا دارد که بتواند خودش را مدتی .........
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
پیشنهاد خوبیه! فکرشو بکن صفحه اول روزنامه عکسشو چاپ کنند و زیرش بنویسند با دستور مقام قضایی این عکس چاپ شده و هرکس این فرد را دید به پلیس خبر دهد. البته اگه یه جایزه 200 هزارتونی هم برای یافتنش بگزارند بدک نیست
نمیدانم شما(تابناک) کدام طرفی هستید اما از همین اتفاقات هست که متوجه می شویم قانون یعنی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
قانون یعنی خط کش. یا چیزی شبیه اون.
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت... چوب خدا صدا نداره اگر بخوره دوا نداره
با سلام .
می گویند 24 هزار مدرک وسند در تامین اجتماعی مفقود شده است !!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی هم ایشان بود ه حتما.
دست بردارین، یه چند نفر 3000 میلیارد پول ورداشتن اونقدر داد و بیداد کردید که زهر تنشون شد نذاشتین راحت از گلوشون پایین بره، حالا سر مرتضوی هم اونقدر از این اخبار بنویسین که اعصابش خورد بشه، این کارهاتون درست نیست، آدم باشین.
هنوز ماجرای کرباسچی و ... یادمان نرفته است. لااقل مرتضوی و خاوری و ...فرار می کنند، ولی پررویی بعضی ها به حدی است که دوباره پست و مقام می گیرند...
فکر کنم رفته کانادا تا حکم جلب آقای خاوری رابهش تحویل بده و زود زود بگر می گردد شاید حدود 50 یا 60 سال دیگه ناراحتش نباشید
ای بابا رفته به خاوری سر بزنه ایشان که ممنوع الخروج نبودن
ببینید دنیا هم می تواند دار مکافات باشد .
آخرش هم ميشود شك نكنيد، مگه ميشه تو اين كشور كه يكي پشه بجنبد عيان است انوقت ايشان معلوم نباشد كجا رفته اند
فرض کنیم از چنگال قانون فرار کردند ولی از چشم خدا که پنهان نمی مونند. بالاخره یه روزی باید جواب خدا را بدهند.
به همان روشی که خودش متهمانش راسوت ثانیه پیدامیکردعمل کنید.
سلام
قبلا ها يك نفر به اسم مدعي عموم بود از اينطور آدمها يا به ظاهر شبيه اونها شكايت مي كرد!
از آقاي محسني اژه اي بپرسيد اين آقاي مدعي العموم رفته مرخصي يا بازنشست شده كه از اون دادستان سابق شكايت نمي كنه يا جلبش نمي كنه؟!!!!
چقدر ساده اید ایشان جرات خارج رفتن بخاطر پرونده زهرا کاظمی تبعه کانادا که ایرانی تبار بود و در زندان در گذشت ندارد مطمئن باشید پاش به خارج برسد دولت کانادا از طریق اینترپل او را می گیرد.
چه جالب!
هر کی هر کاری دلش میخواد میکنه، بعد میره خارج،.... ما هم تو سایتا کامنت میزاریم!
چطور برای مردم نیرو انتظامی میفرستین به خونه شون ؟
رفته گل بچینه....تبعید اجباری به خارچ ازکشور
ببین، هر جا اون 20000 صفحه از پرونده تامین اجتماعی بود،مرتضوی هم همونجاست.
ضمناً تابناک تو هم یه چیزی میگی ولی انگار اون طرفی هستیاااااااااااااا
انشاالله تو کهریزک ببینیمش.
اینم زیادی می دونست پرش دادند رفت
بعضی ها قانون را جهت استفاده از ضعف های ودور زدن قانون میخوانند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل