بازدید 39386
کیوسک بین المللی «تابناک»

بازتاب مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک

برگزاری مذاکرات وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک و به ویژه دیدار رو در روی محمد جواد ظریف و جان کری، مهمترین موضوعی است که امروز در صدر اخبار رسانه های بین المللی جای گرفته است. در عین حال، سخنرانی روحانی در اجلاس خلع سلاح سازمان ملل و واکنش رژیم اسرائیل به این سخنان، از جمله دیگر مطالب مهم امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۴۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 27 September 2013
بازتاب مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک
برگزاری مذاکرات وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک و به ویژه دیدار رو در روی محمد جواد ظریف و جان کری، مهمترین موضوعی است که امروز در صدر اخبار رسانه های بین المللی جای گرفته است. در عین حال، سخنرانی روحانی در اجلاس خلع سلاح سازمان ملل و واکنش رژیم اسرائیل به این سخنان، از جمله دیگر مطالب مهم امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از این جمله است که تیتر یکی از مطالب خود را به دیدار مستقیم ظریف و کری اختصاص داده است. این خبرگزاری اشاره می کند که کری پس از دیدار رو در رو با ظریف اظهار داشته از لحن مثبت جدید ایران در مذاکرات هسته ای خرسند است. با این حال، وی گفته تنها یک ملاقات با وزیر خارجه ایران نمی تواند سبب حل و فصل نگرانی ها نسبت به برنامه هسته ای ایران شود. آسوشیتدپرس اشاره می کند کری پیشتر نیز گفته بود ایران باید تمایل خود را برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود نشان دهد.

بازتاب مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک

سایت شبکه خبری «ان بی سی نیوز» نیز ضمن پرداختن به این موضوع، از خرسندی وزرای خارجه ایران و آمریکا از لحن گفت و گوهای هسته ای خبر داده است. این سایت نیز به نقل از کری می نویسد: «نیازی به گفتن نیست که یک ملاقات و تغییر لحن، که البته مورد استقبال ماست، به سوالات موجود پاسخ نمی دهد و کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است». ان بی سی اشاره می کند که ظریف نیز مذاکرات را محتوایی و بنیادین خوانده و دیدگاه های مشابهی را مطرح کرده است. این سایت به نقل از ظریف می نویسد: «من از گام نخست راضی هستم و اکنون ما باید ببنیم که آیا می توانیم کلمات مثبت خود را با اقدامات جدی همراه سازیم؟».

بازتاب مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک

اما خبرگزاری فرانسه در مطلبی تحلیلی، به بررسی کلیت حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک پرداخته و می نویسد با وجود اینکه دیداری میان روحانی و اوباما صورت نگرفت، رئیس جمهور ایران توانست «یخ روابط را بشکند». این خبرگزاری در مطلب خود، تمرکزش را بر بررسی دیدگاه های مطبوعات اصلاح طلب و اصولگرای ایران درباره حضور روحانی در نیویورک قرار داده و می نویسد نه تنها مطبوعات اصلاح طلب از سخنان و مواضع روحانی در سازمان ملل تمجید کرده اند، بلکه این مواضع مورد تأیید «محافظه کاران» ایران نیز قرار گرفته است.

بازتاب مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک

در همین رابطه، یکی از دیگر موضوعاتی که از روز گذشته بازتاب بسیار گسترده ای در مطبوعات بین المللی داشته، سخنرانی روحانی در اجلاس خلع سلاح سازمان ملل بوده که روز گذشته برگزار شد. روزنامه «تلگراف» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد رئیس جمهور ایران از تمایل خود به داشتن «جهانی عاری از سلاح های هسته ای» سخن گفته است. تلگراف اشاره می کند که روحانی در این سخنرانی ضمن تکرار موضع ایران مبنی بر عدم تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای، جامعه بین المللی را به اعمال استانداردهای دوگانه متهم کرده و از رژیم اسرائیل نیز خواسته زرادخانه سلاح های هسته ای خود را تحت کنترل معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) قرار دهد.

بازتاب مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک

در نهایت، گفتنی است که رژیم اسرائیل نیز به این سخنان روحانی واکنش نشان داده و مدعی شده ایران سعی دارد با این گونه موضع گیری ها، توجه جهانی را از تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته ای منحرف کند. «دیلی استار» لبنان در مطلبی نوشته یووال استینیتز، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل گفته روحانی تلاش دارد «با لبخند، مسیر خود را به سوی بمب هموار کند». وی در ادامه اظهار داشته «این مرد، استاد حقه بازی است» و افزوده روحانی به جای اینکه از همراه شدن ایران با قطعنامه های شورای امنیت سخن بگوید، تلاش دارد تا توجه را به سمت رژیم اسرائیل معطوف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۲۳
صهيونيست ضد بشريت شما حقه باز هستيد كه از وجود تا انشالله عدم با حقه و دروغ روزگار ميگذرانيد !
كافر همه را به كيش خود پندارد
با تدبیر روحانی و ظریف آینده خوب و امیدوارکننده ای در انتظار ایران است
لبخند ما نسبت به جهانیانه نه رژیم منفور اسراییل ما حقه باز نیستیم بلکه دین و شرفمون ایجاب میکند به دور از این سلاحها باشیم واز هیچ کس هم هراسی نداریم.
وقتی اسراییل اینطور داره به اب و اتیش میزنه یعنی داریم راه درست رو میریم
اینجانب به عنوان یک ایرانی از کسانی که در جهت حل هوشمندانه مشکلات تلاش میکنند متشکرم.اما باید در پاسخ به این مقام اسرائئلی گفت قرار نیست همیشه شماها باحقه بازی و مظلوم نمائی سر دنیا را کلاه بگذارید.ضمنا سلاح های کشتار جمعی در هر شکل وگونهای نسل بشریت را تهدید می کند و باید امحاء شود.
اسرائیل مدعی است ما می خواهیم جهان را فریب دهیم که بمب هسته ای بسازیم......... خیلی خنده دار است. شما با قتل و خونریزی سرزمینی را اشغال کرده اید بدون مجوز و تعهد بمب هسته ای دارید به ما که در سرزمین باستانی خود هستیم و قرنهاست به کشوری حمله نکرده ایم ، تهمت می زنید!!!!!!!!!!! از آن حرفها عجیب و خنده دار است.
خودتان خجالت نمی کشید!!!!!!!!!!!!
زنده باد ایران عزیز و سربلند
روحانی متشکریم که حرف دلمان را زدی....
از حق خود دفاع می کنیم و حامی صلح و عدالتیم.
بمب هسته ای مخالف دین ، فرهنگ و تمدن ما است و به دشمنانمان بهانه بیشتر می دهد پس امنیت مارا در خطر بیشتر می اندازد. پس به چه منطقی مارا متهم می کنید؟؟؟
جالب و خنده دار است..........کسانی که از سلاح کشتار جمعی استفاده کرده، اشغالگری و ترور می کنند ، سایرین را متهم می کنند!!!!!!!!!!!!!!
مذاکره از موضع احترام و منافع متقابل به معنای تسلیم نیست......
روحانی متشکریم.............
وقتی آمریکا خواستار مذاکره است یعنی قدرت مارا قبول دارد.با حفظ منافع باید از این فرصت استفاده کنیم.
لطفا برای حفظ منافع ایران ، صبور باشید. مذاکره ، تسلیم نیست.
سلاح کشتار جمعی ، ضد بشریت و ضد انسانیت است و مخالف دین ، فرهنگ و تمدن ما
درزمانی که صدام به ما حمله کرد و از سلاح کشتار جمعی استفاده کرد از آن جنایت کار حمایت کردند ، حالا ما را به تلاش برای ساخت سلاح کشتار جمعی متهم می کنند و اسرائیل که سلاح کشتار جمعی دارد را ....
خودتان به ادعای حقوق بشرتان نمی خندید............
با با اين اسرائيل هم خيلي مسخره هست
من الله توفیق
با سخنان قاطع رئیس جمهور محبوبمان در مورد ایران هراسی ، حنای اسرائیل دیگر رنگ ندارد چرا که کشوری که خود دارای بمب اتمی است نمی تواند از این که شاید یا احتمالا کشور دیگری می خواهد به بمب اتمی دست یابد سخن بگوید و دیگران را بترساند یا بعبارتی سلاح هسته ای برای این رژیم و امثال آن آری و انرژی هسته ای برای ایران ما نه
ديگرسخنان بيهوده وپرازمهملات رژيم غاصب اسراييل درخصوص ايران براي مردم جهان اعتباري نداردوازسويي ايران نشان داده كه در اراده خودمبني بردوري ازسلاحهاي كشتار جمعي جدي بوده واين امرجزء اعتقادات وباورهاي ديني اين كشورميباشد بديهي است كه بعضي ازكشورهاازاين ارتباطات ناراحت باشندچون آنهااين ارتباطات را ازهرلحاظ بضررخودميبينند
اسراییلی ولگرد سرگردون!
بفهم داری به کی بی احترامی میکنی.
باید به دقت واکنش کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و قطر زیر نظر گرفته شود.
همچنین روند کار تا حصول یک نتیجه مشخص تسریع شود تا از سنگ اندازی کشورها جلوگیری شود.
به این دلیل که محتمل است این کشورها از این روند مثبت خوشحال نباشند.
این اسراییل که دم از ایران هسته ای می زند خودش که دارای سلاح هسته ای است واقعا مسخره است
هر چه ما منطقی تر و شفاف باشیم این عرو سک های خیمه شب بازی در مقابل ما عاجز تر خواهند بود ما باید منطقی عمل کنیم چون اساس رژیم اسراییل بر مبنای دروغ است و باید با دروغگو کاملا برعکس عملکرد تا در خانه خود بماند و از ناراحتی بمیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم