بازدید 24546
کیوسک بین المللی «تابناک»

مخالفت کانادا و رژیم اسرائیل با رویکرد دیپلماتیک جدید ایران

تقدیر دبیرکل سازمان ملل از تلاش های ایران در عرصه دیپلماتیک، تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای دیدار با روحانی، مواضع رئیس جمهور ایران درباره روابط با عربستان سعودی و موضع گیری منفی کانادا و رژیم اسرائیل نسبت به رویکرد جدید سیاست خارجی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۴۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 20 September 2013
مخالفت کانادا و رژیم اسرائیل با رویکرد دیپلماتیک جدید ایران
تقدیر دبیرکل سازمان ملل از تلاش های ایران در عرصه دیپلماتیک، تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای دیدار با روحانی، مواضع رئیس جمهور ایران درباره روابط با عربستان سعودی و موضع گیری منفی کانادا و رژیم اسرائیل نسبت به رویکرد جدید سیاست خارجی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به زمان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و تصمیم روحانی برای شرکت در این اجلاس از یک سو و تبادل پیام های مثبت میان ایران و آمریکا از سوی دیگر، بخش عمده ای از مطالب مطبوعات بین المللی درباره ایران به این موضوع اختصاص یافته است.

مخالفت کانادا و رژیم اسرائیل با رویکرد دیپلماتیک جدید ایران

در این رابطه، روزنامه «دیلی استار» لبنان اظهارات بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل را بازتاب داده که در دیدار با وزیر خارجه ایران، از تلاش های ایران برای پیشبرد روند گفت و گوی بین المللی تقدیر کرده است. به نوشته این روزنامه، بان در دیدار با ظریف ضمن تقدیر از تلاش های دولت جدید ایران برای تعامل با جامعه بین المللی، از اقدام اخیر ایران در آزادی شماری از زندانیان امنیتی نیز استقبال کرده است. وی همچنین از برنامه خود برای دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه حضور وی در سازمان ملل خبر داده است.

مخالفت کانادا و رژیم اسرائیل با رویکرد دیپلماتیک جدید ایران

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، دیگر شخصیت بین المللی است که از تصمیم خود برای دیدار با روحانی خبر داده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اولاند شب گذشته اظهار داشته پیام دعوت ارسال شده برای دیدار با روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی را پذیرفته و با رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد. وی گفته: «تصمیم دارم تا بنا به درخواست رئیس جمهور ایران، با وی دیدار کنم».

مخالفت کانادا و رژیم اسرائیل با رویکرد دیپلماتیک جدید ایران

اما رویکرد جدید ایران نسبت به عربستان سعودی، موضوعی است که خبرگزاری کویت آن را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری ضمن پرداختن به سخنان اخیر روحانی، از تمایل رئیس جمهور ایران به بهبود روابط با عربستان سخن گفته است. این خبرگزاری اشاره می کند که روحانی در سخنان خود، از ضرورت توسعه روابط با کشور همسایه و برادر، یعنی عربستان سعودی سخن گفته است. به گفته روحانی، دو کشور نفع مشترکی در حل و فصل مسائل جزئی موجود میان خود و محافظت از منافع خود در جهان اسلام دارند.

مخالفت کانادا و رژیم اسرائیل با رویکرد دیپلماتیک جدید ایران

اما مطابق معمول، فعال شدن ایران در عرصه دیپلماسی و رویکرد تعامل جویانه کشور، به مذاق برخی خوش نیامده است. در این زمینه، روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل را بازتاب داده که بار دیگر سخنان روحانی را «فریب» خوانده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو در واکنش به مصاحبه روحانی با شبکه خبری «ان بی سی» اظهار داشته جهان نباید فریب اظهارات آشتی جویانه رئیس جمهور ایران را بخورد. وی گفته: «ایرانی ها همچنان در حال فریب هستند تا سانتریفیوژهایشان به چرخش ادامه دهد. آزمون واقعی، در عمل حکومت ایران مشخص می شود، نه در جملات». نتانیاهو افزوده: «در حالی که روحانی به مصاحبه می نشیند، برنامه هسته ای ایران را نیز ادامه می دهد».

مخالفت کانادا و رژیم اسرائیل با رویکرد دیپلماتیک جدید ایران

در نهایت، کانادا نیز موضعی مشابه رژیم اسرائیل را بیان و تلاش کرده تا رویکرد جدید ایران در سیاست خارجی را زیر سوال ببرد. به نوشته «نشنال پست»، دفتر نخست وزیر کانادا اعلام کرده نسبت به رویکرد ایران «به شدت بدبین» است. در بیانیه دفتر نخست وزیری کانادا، مجموعه ای از اتهامات نیز علیه ایران مطرح شده و آمده: «ما همچنان نسبت به تعهد حکومت ایران به اصلاحات به شدت بدبین هستیم؛ زیرا برنامه هسته ای آن ها دست نخورده ادامه پیدا کرده، آن ها به تأمین مالی شبکه های تروریستی، از جمله حکومت جنایتکار اسد که با اتهام جنایت جنگی روبروست ادامه می دهند و همچنین نادیده گرفتن حقوق بشر از سوی آن ها نیز همچنان ادامه دارد».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۲۹
دولت فعلی تندرو استفان هارپر در کانادا شده بازیچه نتانیاهو اینو خود نماینده گان مجلس کانادا هم بهش گفته بودن. ولی فعلا بذار مثل اسپند رو آتیش بالا و پایین بپرن هردو شون...
كانادا نوكر و سگ اسرائيل است
کانادا هم شده کاسه داغتر از اش
در کانادا دولت در دست یک عده نئو محافظه کار عقب افتاده و دستمال کش اسراییل است که خود را نخود آشی کرده اند که به آنها ربطی ندارد.
پاسخ ها
محمد از بلفاست
| Ireland |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
کانادا در عرصه ی روابط بین الملل دارای وزن سیاسی نیست و بیشتر به خاطر مهاجر پذیر بودنش هست که مورد توجه قرار میگیره و الان میبینه برای اینکه یه خورده هم از نظر دیپلماتیک خودش را مطرح کنه نیاز داره به خورده خودش را بالا بکشه و با اقدامات بحث برانگیز خبرسازی کنه تا اسمش بیفته سر زبونها و به قول معروف الان اومده با گردن کلفت ترین کشور خاورمیانه و به نوعی یکی از قدرتهای تاثیر گذار دنیا یعنی ایران شاخ به شاخ شده که برای خودش اسم در کنه در حالی که میبینیم خیلی گنده تر از کانادا که آمریکا و انگلیس و فرانسه باشن دارن خدا خدا میکنه که ایران روابطش را با آمریکا بهبود بده و اونا بتونن توی ایران سفارتخونه باز کنن!! در چنین شرایطی کانادا با حماقت تمام سفارتش را در تهران بست فقط برای اینکه در مقابل نتانیاهو دم تکون بده تا اونها هم از این دولت در اقلیت حمایت کنن
سخنرانی کانادا و اسراییل در سازمان ملل علیه ایران خواهد بود حتی با وجود مواضع منطقی دولت جدید ایران.
روحانی باید پیام صلح مردم ایران به گوش مردم جهان از تریبون سازمان ملل برسونه
باید روابط گسترده و وسیع با همه کشورها داشته باشیم تا مداخلات و فتنه های اسرائیل رو خاموش کنیم
خوش می اید که کاناداییها دارند می بینند که در حال منزوی شدن هستند . آنها می خواستند ایران را منزوی کنند ولی موضوع داره برعکس می شه . درسته سیاست حساب و کتاب خودش را دارد ولی دلم می خواهد دولت مردان ما هنگام تقاضای کانادا برای باز گشایی و برقراری مجدد ارتباط سیاسی آنچنان با این کشور بی ادب و دست نشانده برخورد کنند که تمامی استخوانهای تکبرشان در جا خورد شود .
رفتار كانادا واقعا چندش آوره ايرانيهاي مقيم كانادا بايد تكوني بخورند
از روابط خوب ایران با دنیای غرب فقط اسرائیل ضرر می کنه
پس منتظر سنگ اندازی های اسرائیل باشید
کانادا سر پیازه یا تهش؟
بنظرم این رویکرد مثبت ایران برای خیل کثیری از کشورهای منطقه دردناک خواهد بود وشاید هم کارشکنی بکنن
ميشه يكي به اين كانادا لطفا بگه وقتي دو تا بزرگتر صحبت ميكنن تو ديگه پا برهنه ندو وسط حرفشون٠ اخه يكي نيست به اينها بگه شما اول برين عكس هاي ملكه اليزابت رو از در و ديوار مملكتتون ور دارين هر وقت مستقلا ادم شدين ان وقت اظهار وجود كنين٠ والا بخدا
به جهنم که کانادا و اسرائیل چی میخوان بگن ما اگر روابطمونو با آمریکا در چارچوب احترام متقابل و حفظ منافع ملی و البته با مقداری نرمش و انعطاف بتونیم برقرار کنیم دیگه هیچ اهمیتی نداره کانادا و اسرائیل و حتی اروپا چکار میخوان بکنن.
بهترین راهنما در جهتگیریهای سیاست بین المللی برای مسئولین سیاست خارجی همانا عکس العملهایی است که دشمنان از خود نشان می دهند . همانهایی که چندین سال است اتش بیار معرکه شده اند و مانع از ایجاد روابط ایران با ملل دنیا هستند و ما باید عکس گفته انها عمل کنیم .
کانادا از تانزانیا هم منفعل تر عمل میکنه.. تنها کسانی هم که به نتیجه انتخابات شک کردن کانادایی ها بودن بعد دیدن ملت دارن شادی میکنن حرفشونو پس گرفتن...
قبلا معروف بود که کانادا دنباله امریکاست ولی حالا شده دنباله اسرائیل. باز صد رحمت به قبل. آمریکا حداقل چند برابر بزرگتر و قویتر و پر جمعیتتر از کاناداست.
از ناتانياهو ودولت إسرائيل جز اين انتظارى نيست. زيرا عادى سازى روابط ايران با دنيا به ضرر انها است. ولى موضع دولت كانادا باعث تعجبه؟ جون اصولا ايران با كانادا موضوع مشترك ديبلماتيك زيادى نداره.
اونهم درست وقتى كه أمريكا اماده مذاكره است. تنها مى مونه درامد كانادا از مهاجرت وانتقال ثروت ايرانى ها كه متاسفانه در سال هاط كذشته سير صعودى كرفته بود' درست مثل دوبى كه همواره از شرايط انزواى ايران سود ميبره. حالا أكر دليل منطقى ديكرى در رابطه با موضع اخير كانادا ميدانيد لطفا اعلام بفرماييد .
کانادا هم شده کاسه ی داغتر از آش
یکی نیست به کانادا بگه تو کجای معادلات و معاملات جهانی هستی !!!
کانادایی که همه میدونن بیش از 80% تجارتش با آمریکاست و همه اون رو به عنوان یکی از ایالتهای آمریکا با حکمرانی بهودیها میشناسند !!
یادمه یک با کانادا برای آمریکا شاخ و شونه کشید و آمریکا واردات چوب رو از کانادا ممنوع کرد و کانادا افتاد به غلط کردن !!!
نخست وزیرش ( هارپر ) هم که 100 پله از اسراییلیها بدتره .
بنظر می رسد اقدامات افراطی دولت کانادا از اقدامات آمریکا و اسراییل نیز بدتر است که یکی از نمونه های بارز آن، رویکرد غیر منطقی شان در تعطیلی سفارت کانادا در تهران بود که خودشان بیشتر از این موضوع ضرر کردند. دارم کم کم به این نتیجه می رسم که دولتمردان کاندا نیز علاقه ای به حل و فصل مسائل ندارند و نانشان در اختلاف می پزد.
جا داره جامعه بزرگ ایرانیان کانادا که غالبا آدم حسابی و دارای نفوذند ، تکانی بخورند و از قدرت نرم خود استفاده مدنی کنند..
کانادا همیشه عقده ای عمل کرده نمیدونم عقده ی چی رو داره؟
اسراییل که وضعش معلومه. اما به دولت کانادا باید گفت شما لطفا خفه شید.
کانادا جون، اگه ایران از جنایتکار جنگی که اونم اثبات نشده حمایت میکنه شما که از تکفیریهای آدم خوار حمایت میکنین اسمتونو چی باید گذاشت
تدبیر رهبری موضع ایران را در جهان عوض کرد. با گفتمان صحیح حالا امثال کانادا و اسرائیل باید دنبال گوشی برای حرفهای مسخره خود باشند. از این که چه کسانی از ارتباط مستقیم ایران و آمریکا نگرانند میتوان فهمید منافع چه کسانی به خطر می افتد. به تعبیری وقتی اسرائیل از این موضوع نگران است و به ترس افتاده باید فهمبد که تصمیم ایران بهتربن تصمیم است
اتفاقا خوبه که کانادا و اسرائیل این حرفها رو زدن و قابله پیش بینی هم بود، چون یک سری افراطی گرای تندرو هستند که فقط دارن خودشون خراب می‌کنند
یکی نیست به این کانادا بگه بابا شما برین همون فکتونو شکار کنید.شما رو چه به این غلطا
کانادا و اسرائیل چرا فراموش کردن که، اگر سانتریفیوژها همچنان در حال چرخشه، خب تحریمها هم همچنان به قوت خود باقیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست