بازدید 34190
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

طرح ایران و روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه

در ادامه مباحث پیرامون بحران سوریه و بالا گرفتن بحث حمله آمریکا به این کشور، بخش عمده‌ای از مطالب امروز مطبوعات جهان، از جمله مطالب مربوط به ایران نیز به این موضوع اختصاص دارد. برنامه حسن روحانی برای سفر به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات بین‌المللی بوده است.
کد خبر: ۳۴۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 09 September 2013
طرح ایران و روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریهدر ادامه مباحث پیرامون بحران سوریه و بالا گرفتن بحث حمله آمریکا به این کشور، بخش عمده‌ای از مطالب امروز مطبوعات جهان، از جمله مطالب مربوط به ایران نیز به این موضوع اختصاص دارد. برنامه حسن روحانی برای سفر به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات بین‌المللی بوده است.

طرح ایران و روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه

به گزارش «تابناک»، در این رابطه، خبرگزاری «یونایتد‌پرس اینترنشنال» با انتشار مطلبی، از تدوین طرحی از سوی ایران، روسیه و سوریه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه خبر داده است.

به نوشته این خبرگزاری، سوریه و متحدان این کشور، یعنی ایران و روسیه، در حال تدوین طرحی برای انتقال قدرت در سوریه هستند که بتواند از اقدام نظامی آمریکا جلوگیری کند. بر پایه این گزارش، طرح مذکور در روزهای اخیر در جریان مذاکرات علاءالدین بروجردی، رئیس کمیته سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ایران و مقامات سوری در حال تدوین بوده است. هرچند جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست، ‌گفته می‌شود، مشتمل بر انتقال قدرت دمکراتیک در سوریه در فرایندی گام به گام است. 

طرح ایران و روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه

اما در مطلبی کاملاً متناقض، سایت خبری «آروتز شوا» مدعی شده در صورت حمله آمریکا به سوریه، ایران و حزب‌الله رهبری حملات متقابل طرف سوری را بر عهده خواهند گرفت. این سایت با اشاره به گزارشی که «از سوی یک کشور اروپایی» منتشر شده، می‌نویسد بشار اسد در روزهای اخیر، کنترل تأسیسات موشکی خود را به ایران و حزب الله واگذار کرده و قرار است، در صورت حمله آمریکا به سوریه، آن‌ها وظیفه انجام حملات متقابل را بر عهده بگیرند. از سوی دیگر، آروتز شوا می‌نویسد، حزب الله به تازگی بخش عمده‌ای از نیروهای خود را برای نبرد در سوریه بسیج کرده است. 

طرح ایران و روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه

خبرگزاری «ترند»، یکی از مطالب خود را به مواضع معاون اول رئیس‌جمهوری ایران درباره سوریه اختصاص داده و می‌نویسد، معاون اول رئیس جمهور ایران، بار دیگر بر حمایت تهران از دمشق تأکید کرده است. ترند اشاره می‌کند که اسحاق جهانگیری در گفت‌و‌گوی تلفنی با «وائل الحلقی»، نخست وزیر سوریه، اظهار داشته ایران به حمایت خود از محور مقاومت در منطقه ادامه خواهد داد. جهانگیری همچنین تأکید کرده که ایران مصمم به ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی خود با سوریه است. 

طرح ایران و روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه

سفر وزیر خارجه ایران به عراق نیز از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون در محور توجه رسانه‌ای بوده است. روزنامه «واشنگتن پست» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، وزیر خارجه ایران توانسته حمایت عراق را در مخالفت با تلاش‌های آمریکا برای انجام اقدام نظامی علیه سوریه به دست بیاورد و این نشانگر آن است که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سال ۲۰۱۱، روابط ایران و عراق تا چه میزان رشد یافته است.

این روزنامه در ادامه به موضع‌گیری‌های محمد جواد ظریف و «هوشیار زیباری»، همتای عراقی خود در مخالفت با حمله به سوریه ـ که در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک بیان شده ـ اشاره کرده است. 

طرح ایران و روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه

در پایان، جدای از بحث سوریه، سایت شبکه خبری «ان‌بی‌سی» توجه خود را به برنامه حسن روحانی برای سفر به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل معطوف کرده است. این سایت می‌نویسد، اظهارات احمدی‌نژاد در مخالفت با رژیم اسرائیل و نیز طرح نظریات دسیسه درباره رخدادهای ۱۱ سپتامبر، بیشتر سبب می‌شد که هیأت‌های غربی، جلسه سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل ترک کنند. با این حال، امسال همه توجهات به رئیس‌جمهور جدید ایران و سخنرانی وی در مجمع عمومی معطوف است. «ان‌بی‌سی» سخنرانی روحانی را فرصتی برای بهبود روابط ایران و غرب می‌داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۷
انتشار یافته: ۳۳
بابااینا می خوان به سوریه حمله کنند تا قیمت نفت را بالا ببرن چون امریکا تا دو سال دیگر بزرگترین صادرکننده نفت می شود چون اقتصاد خودشون تا چند وقت دیگه متکی به فروش نفت می شود میگن به یک تکنولوژی دست یاففتن که میتونن روزانه کلی نفت تولید کنند. و همچنین می خوان که دیگه کشورایی مثل ایران و روسیه و چین تو سوریه پایگاه نداشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
کاش به جای نظر دادن های احساسی کمی بیشتر وقت میگذاشتین و مطالعه و فکر میکردین در مورد این موضوع ، بر چه مبنایی تحلیل کردین و به نتیجه رسیدین که اقتصاد آمریکا متکی به فروش نفت میشود ؟؟؟
من فکر می کنم هدف اصلی ایران و روسیه جلوگیری از جنگ سوریه با آمریکاست نه فرماندهی جنگ.امیدوارم آقای روحانی و ظریف در این موضوع موفق باشند.
نتیجه آن معلوم است
روسا میکشن کنار و هزینه آن برای ایران باقی خواهد ماند
پاسخ ها
مهدی س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
حتی اگر اینطور هم بشه ، به هیچ وجه ما نباید کم بیاریم و کنار بکشیم. چون در اینصورت قطعا در یکی دو سال آینده باید تو مرزهای خودمون بجنگیم.
نمونه های دیگه موجود در دنیا مایه عبرت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
دمت گرم.گل گفتی ناشناس
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
متاسفانه حرف شما صحیح است!!
ولی ما اگر از پیچ تاریخی بگذریم موفق میشیم باید تا اخرش وایسیم و از منافع ایران حمایت کنیم تا از این به بعد جای پای محکمتری در دنیا داشته باشیم
فرزند اریوبرزن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
بله روس ها همیشه خنجر زدند ولی ما بخاطر روسیه اقدامی نکرده و نمی کنیم. ما برای مقاومت و ایستادگی اسلامی در برابر استعمار نوین هزینه داده ایم و می دهیم.
اشتباه ميكنن!! بهترين فرصت براي از بين بردن اسراييل رو نبايد از دست داد
پاسخ ها
علی
| United States |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
دوست عزیز احساسی صحبت نکنید احتمالا" طعم جنگ رو نچشیده اید.
آمريكا بخاطر امنيت بيشتر اسرائيل ميخواد به سوريه حمله كنه !
ایده آل است بهترین راه برای جلوگری از جنگ
چاره ای جز شکستن شاخ امریکا تو سوریه نیست
چون فردا نوبت ماست
جواب کلوخ انداز سنگ است
با وجود حزب الله در لبنان و قدرت دفاعی ارتش سوریه که به پشتوانه و حمایتهای ایران و روسیه ست، بعید میدونم آمریکا دست به چنین حماقتی بزنه! چون اول از همه به ضرر امنیت خاور میانه و به خصوص رژیم اسرائیله.مگر اینکه آمریکا بخواد از دست اسرائیل راحت بشه!
خاور میانه انبار باروته و اگه منفجر بشه اول از همه رژیم اسرائیل از بین میره و بعد خیلی از کشورهای جهان رو درگیر جنگ میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
اين موضوع كه بيشترين ضرر رو آمريكا داره از صهيونيست ها ميبينه تا حالا چندين مركز اطلاعاتي آمريكا رسما الام كردن . بعيد نيست كهيك طيف در آمريكا بخوان اينجوري صهيونيست ها رو ادب كنن
طی قرن معاصر روسها نشان دادند که در شرایط بحرانی متحدی مورد اعتماد برا هیچ کشوری نیستند
سوریه میدان قدرت نمایی بین ایران و آمریکا است اگر ایران عقب بکشد جنگ بعدی آمریکا با ایران است
ایمان داشته باشید که دراینده نزدیک امریکاهمین برخوردراباایران میکنه شایدهم محکمتر یعنی همه تاسیسات زیربنایی ونفتی ایران رابمباران میکنه به بهانه موضوع هسته ای. پس چه بهترکه همین حالابا تمام امکانات واتحادسه کشور سوریه روسیه وحزب لله لبنان پاسخ دندان شکنی به امریکا خصوصا اسراییل داده شود.
پاسخ ها
روح الله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
روسیه رو بیخیال شو!
علی
| United States |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
بنظر میاد همه دوستان کارشناس خبره جنگ هستند. که پیشاپیش نتیجه جنگ احتمالی را پیش بینی میکنند!!!
امریکا با هیاهویی که به راه انداخت جنگ نکرده تو منجلاب گیر کرد حالا اگه بخواد بجنگه بیشتر فرو میره اگه بخواد نجنگه از این خوارتر میشه بیچاره گیر کرده
به روس دل نبدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
درسته روسها قابل اعتماد نیستند
امیدوارم ایران باعقلانیت بتواند مانع حمله به سوریه شود ولی اگر حمله ای هم صورت گرفت دخالت مستقیم ایران کاراشتباهی است چون احتمال اینکه همه نقشه ها برای وارد کردن ایران به جنگ باشد دورازذهن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
منافع ايران فقط در ايران نيست . به نظر شما چرا آمريكا اول سراغ سوريه رفته بعد اعلا كرده حزب الله و بعد ايران . چون منافع استراتژيك در اتحاد اين سه محل وجود داره . دقت كنيين خاورميانه منبع جناه ها سياسي و اتحاد هاسا . پر قدرت ترين اتحاد همين يه كشور است . بقيه كشورها هر لحظه احتمال داده اتحادشون بشكنه مثل قطر كه عربستان در داخلش كودتا كرد حتي
علی
| United States |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
درود بر شما.
از اینکه می بینم چنین ملت فهیم و آگاهی داریم به خود می بالم.
ارتش امریکا با این جنگ خسارت های زیادی به بار میاره به خصوص برای خودش چون یک موشک کم کمش دو روز وقت میبره تا ساخته بشه و آمریکا فعلا در گیری های کوچیکی هم داره و این حماقتو نمیکنه که واسه هیچی به سوریه حمله کنه و درضمن اگر با حمله کنه هیچ وقت تن به تن نخواهد بود فقط موشک و جت و موشک هم موشک های کربونیته که آمریکا تازه بهشون دست یافته این نوع موشک ها حتی صدای ترکیدن هم ندارن ولی نیروگاه برق کل یه منطقرو از بین میبرن و در نتیجه هیچ چی به دست مردم نمیرسه و آخرشم پیروزی ماله امریکاست ولی آمریکا میدونه که خاورمیانه و اطرافش خیلی با ارزشن واسه همون جنگ رو شروع نمیکنه
من به كابينه حسن روحاني رئيس جمهور محترم ايمان دارم و اميدوارم در اين مساله موفق شوند.
به نظرم جنگ امریکا وایران بعیده و جهان درموردجنگ باسوریه موافقت نکرده چه برسه به ایران که هیچ کاری نکرده.بعدشم هزینه جنگ با ایران خیلی براشون زیاده.جنگ امریکا وسوریه فقط بخاطر امنیت اسراییل
به نظر من بهتر ئضعيت اقتصادي درست بشه ، الان وضعيتمون از زيمباوه بدتره واقعا جاي خجالت داره
اگر با تدبیر و واقع بینی با مسائل دور برمان مواجه نشویم راهی پرتگاه و تباهی کشور و همه دستاوردها خواهیم شد
روسیه خودش الان در محاصره متحدان امریکاست چاره ای نداره از ایران و سوریه طرفداری کنه یه طوری وجود روسیه به ایران سوریه گره خورده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست