بازدید 17876
با برگزاري اجلاس IOC؛ خبر خوش برای طرفداران ورزش اول ایران

کشتي در المپيک ماند

امشب تکلیف ماندن کشتی در المپیک مشخص شد و ورزش اول ایران (کشتی) در المپیک ماندنی شد. کمیته بین‌المللی المپیک، کشتی را برای المپیک‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ حفظ ‌و اسکواش و بیسبال را از لیست ورزش‌های حاضر در این المپیک‌ها حذف کرد.
کد خبر: ۳۴۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷ 08 September 2013
کشتي در المپيک ماند در یکصد‌و‌بیست‌و‌پنجمین اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک IOC که از روز گذشته در بوینس آیرس آرژانتین‌ برگزار شد، سرانجام درباره ماندن و یا حذف کشتی در المپیک رأی‌گیری ‌و این ورزش محبوب در کشورمان در المپیک ماندنی ‌و به اسکواش و بیسبال ـ سافتبال ترجیح داده شد.

به گزارش «تابناک»، نخست نمایندگان سه رشته بیس‌بال، اسکواش و کشتی به ترتیب بیست ‌‌دقیقه پایانی سخنان خود را برای حضور یکی از این سه رشته در رقابت‌های المپیک مطرح کردند و ده دقیقه نیز به پرسش‌های اعضا‌ پاسخ دادند.

کمیته بین‌المللی المپیک، کشتی را برای المپیک‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ حفظ ‌و اسکواش و بیسبال را از لیست ورزش‌های حاضر در این المپیک‌ها حذف کرد.

این در حالی است که کشتی از ورزش‌های باستانی المپیک است و از اولین المپیک مدرن تا کنون در بازی‌های المپیک بوده، ولی در زمستان گذشته، اعضای کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفتند این ورزش را برای کسب رأی حضور در المپیک به رقابت با هفت رشتهٔ دیگر (اسکواش، بیس‌بال، کاراته، ووشو، اسکیت، صخره‌نوردی و موج‌سواری روی تخته) بفرستند.

در جلسهٔ خرداد امسال در سن‌پترزبورگ، کشتی، اسکواش و بیس‌بال، پنج رشتهٔ دیگر را کنار زدند تا از میان این سه رشته، یکی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ برگزیده شود.

ماه گذشته، IOC اعلام کرد که یک وزن از کشتی آزاد و یک وزن از کشتی فرنگی مردان در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو کم و دو وزن به کشتی بانوان اضافه می‌شود. به نظر بیشتر کار‌شناسان این تصمیم IOC پیش‌زمینه‌ای برای حفظ کشتی در المپیک ۲۰۲۰ بود که با رأی امروز اعضای کمیته بین‌المللی المپیک، ورزش اول ایران در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ باقی ماند.
گفتنی است، شب گذشته شهر توکیو با رأی اکثریت اعضای کمیته بین‌المللی المپیک به‌ میزبانی بازی‌های تابستانی و پارالمپیک ۲۰۲۰ برگزیده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۵
خدارو شکر.کشتی ورزش اول ایرانه.یا علی
خیلی خوشحالم المپیک بدون کشتی مزه نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
خیلی بعیده در حضور روس ها مدال طلای المپیک به کشتی گیران ما برسه
شهاب
| United States |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
خوبه همین المپیک قبلی 4 تا طلا تو کشتی گرفتیما
کشتی خوبه ولی باید رو ورزش بوکس سرمایه گذاری کنیم دیدم گه در المپیک لندن قزاق ها باچند مدال طلای این رشته مثل اینکه از ما جلو زدن در استان لرستان وکرمانشاه استعدادهای ورزشی خیلی زیادن ولی امکانات محدود...
پا قدمو عشق کردی..
مبارک باشه کلی خوشحال شدم ایشالله با درایت مسولین و تلاش ورزشکاران دوباره این ورزش پرافتخار باستانی ایرانی به اوج برگرده
تبریک میگم
من واقعا دلم میخواست کشتی حذف بشه تا ببنیم مسئولای ورزش تو المپیک میخاستند چه کار کنند؟
خدا رو شکر
اینم آخرین خبر خوش تابستون به یاد موندنی...خدایا ترکوندی،مرسی
ایولللللللللللللللللللللللللللللللللل
یک بار دیگر توطئه ی آمریکا خنثی شد
مسئولین ازحالا بفکر حضور پررنگ باشند تا از این موقعیت استفاده بهینه گردد
خوشحال شدم
مسئولین ازحالا بفکر حضور پررنگ باشند تا از این موقعیت استفاده بهینه گردد
مسئولین ازحالا بفکر حضور پررنگ باشند تا از این موقعیت استفاده بهینه گردد
مسئولین ازحالا بفکر حضور پررنگ باشند تا از این موقعیت استفاده بهینه گردد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
یه چند بار دیگه بفرمایید تا بیشتر به گوش مسئولین برسد.
به افتخار کشتی جیغ دست هوراااااااااا
والا ما دلمون به کشتی و والیبال خوشه!!
ماکه میدونیم فوتبال ایران کشک..

باید از الان به فکر اوردن اقای بنا باشید..
روحانی مچکریم
من واقعا خوشحالم که کشتی در المپیک ماند
المپیک بدون کشتی یعنی هیچ!
ولی من نفهمیدم که اینا از اول چرا میخواستن یکی از این ورزشا رو حذف کنن؟!
نقش پر رنگ ایران در بقای کشتی در المپیک


رای به بقای کشتی در المپیک در حقیقت رای به اصالت شعار المپیک است چه اینکه این رشته ورزشی ریشه در تاریخ و سنن بسیاری از مردم جهان دارد.

اما این اتفاق برای ورزش ما یک اتفاق میمون و مبارک است به این جهت که علاوه بر اینکه کشتی هم برای ورزش ایران در المپیک ها مدال آور بوده و بار زیادی از کاروانهای المپیکی ایران بر دوش کشتی بوده است از جمله ورزش هایی است که ریشه در رگ و خون و آداب و سنن مردم دیار کهن ایران زمین دارد.
اکنون که این بار روانی از روی دوش ورزش ایران برداشته شد و رایزنی های شبانه روزی فدراسیون کشتی و قهرمانان و نام اوران ما در کنار حمایت رسانه های گروهی منجر به بقای کشتی در المپیک شد بر همه متولیان ورزش است که نگاهی عمیق تر به کشتی داشته باشند.
آنهاییکه تلاش ها و حضور کشتی ایران در تمامی میادین طی 20 ماه اخیر را بر نمی تابیدند و حضور موثر قهرمانان ایران در مقر سازمان ملل متحد را فاقد ارزش می دانستند یقینا پی به دیپلماسی قوی ایران برای حفظ کشتی در المپیک برده اند.
جام جهانی تهران و شور و شعفی که در ان مسابقات از سوی تماشاگران ایرانی بوجود آمد همه و همه برگ برنده هایی بود تا امروز فیلا سربلند از این عرصه دشوار بیرون آید و حالا رسالت کشتی ایران به عنوان قطبی بزرگ و تاثیر گذار در جهان بمراتب بیش از گذشته شده است.
امروز جا دارد بگوییم علیرغم همه تنگناها و تغییرات، ورزش کشتی هیچگاه از حرکت باز نایستاد و در همه زمینه ها مبارزه کرد تا ثمره این مبارزات را کشتی جهان ببیند و شهد شیرین آن بر کام کشتی دوستان و کشتی گیران و مردم ایران گوارا باشد.
در رقابت با دو رشته دیگری که رقیب کشتی در المپیک بودند فیلا و مسئولین آن توانستند با تکیه بر پایگاههای بزرگی که کشتی در سراسر جهان از جمله ایران- آمریکا- روسیه- و تمامی کشورهای صاحب نام ورزش دارد گوی سبقت را از آن ها ببرند و متعاقب آن موجی از شور و شعف جهان کشتی را فرا گرفت.
جا دارد بار دیگر این اتفاق مهم را به همه مردم ورزش دوست ایران- متولیان ورزش- رسانه هایی که بواقع همه جانبه از کشتی دفاع کردند- و بخصوص خانواده بزرگ کشتی تبریک بگوییم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست