بازدید 37968
۲

آیت‌لله هاشمی رفسنجانی، نقل قول درباره سوریه را تکذیب کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تکذیب نقل قولی از وی درباره سوریه، تهدیدات آمریکا برای اقدام نظامی علیه دمشق به بهانه اثبات نشده را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۳۴۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲ 07 September 2013
آیت‌لله هاشمی رفسنجانی، نقل قول درباره سوریه را تکذیب کردرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تکذیب نقل‌قولی از وی درباره سوریه، تهدیدات آمریکا برای اقدام نظامی علیه دمشق به بهانه اثبات نشده را به شدت محکوم کرد.

به‌گزارش «تابناک»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار امروز (شنبه) اعضای کمیته فرزندان شاهد و ایثارگران، با تأکید بر جایگاه رفیع و بی‌بدیل شهدا و جانبازان در نظام اسلامی گفت: شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها، گل سر‌سبد نیروهای ارزشی کشورند.

وی افزود: آنان از بالا‌ترین و ارزشمند‌ترین سرمایه، یعنی جان و هستی خود و عزیزانشان برای حفظ و تداوم انقلاب گذشته‌ و سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در واقع از جمله صاحبان اصلی انقلاب به شمار می‌روند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خون شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های معزز آنان و ایثارگران را ضامن حفظ و تداوم انقلاب در مسیر ‌درست خود توصیف کرد.

وی با اشاره به بحران‌هایی که برای جهان اسلام در حال تکوین است، به ویژه تهدیداتی که علیه کشور سوریه انجام می‌شود، گفت: استکبار جهانی درصدد سلطه بر مسلمانان و کشورهای اسلامی منطقه است و در مورد سوریه نیز تهدید به دخالت و حمله مستقیم در این کشور کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی با محکوم کردن شدید تهدیدات اخیر آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه کشور سوریه، تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون نیز مردم سوریه ـ که نزدیک دو سال است درگیر جنگ داخلی و انواع رنج‌ها و آوارگی کم‌سابقه‌اند ـ ‌مورد تهدید خارجی به بهانه‌های ‌اثبات نشده استفاده از سلاح شیمیایی قرار گرفته‌اند!

وی با انتقاد شدید از هم‌نوایی برخی رسانه‌های داخلی با اهداف دشمن، که حاضرند برای حفظ مصالح و منافع جناحی و سیاسی، به خاطر دستمالی قیصریه را به آتش بکشند، گفت: به تازگی نقلی از بنده در مورد سوریه، بهانه سوء‌استفاده و تخریب‌های جدید توسط این گونه رسانه‌ها را فراهم کرد که به‌هیچ ‌وجه درست نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی از جمله شیمیایی، توسط هر فرد یا گروه یا حکومتی در همه مکاتب و مذاهب به ویژه دین مبین اسلام، نکوهیده و محکوم است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: این دولت‌های غربی بودند که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، امکانات و مجوز به‌کارگیری این گونه سلاح‌ها را به عراق دادند.

وی تأکید کرد: ما بر پایه اعتقاداتمان به‌ رغم توانایی استفاده از چنین سلاح‌هایی، هرگز مقابله ‌به ‌مثل نکردیم و کاربرد چنین سلاح‌هایی را نیز محکوم می‌کنیم و آن را حرام می‌دانیم.

در آغاز این دیدار، میعاد صادقی، رئیس کمیته فرزندان شاهد و ایثارگران و ‌چند تن از حاضران ‌جداگانه سخنانی درباره ‌مسائل و مشکلات این خانواده‌ها و مراتب وفاداری و پایبندی آنان به اهداف و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و انتظارات ایثارگران بیان کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸۹
انتشار یافته: ۲
آفرین بر این شجاعت و درایت و اعتدال
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
الان شما از این متن همه این نتیجه ها رو گرفتین عایاااا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار