بازدید 81514

اين مناطق راهبردي عربستان، هدف موشك‌هاي سوريه قرار مي‌گيرد

سران آل سعود حاکم بر عربستان در ‌سه دهه گذشته، بیشترین حرص و تلاش را برای نابودی کشورهای اسلامی داشته و دارند. آن‌ها امروز تلاش دارند تا سوریه، یکی دیگر از کشورهای محور مقاومت را با موشک‌های آمریکایی و دلارهای نفتی خود به خاک سیاه بشنانند؛ اما نکته‌ای که به آن توجه نمی‌شود، میزان قدرت سوریه در انتقام‌گیری از سران سعودی است.
کد خبر: ۳۴۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰ 07 September 2013
اين مناطق راهبردي عربستان، هدف موشك‌هاي سوريه قرار مي‌گيردسران آل سعود حاکم بر عربستان در ‌سه دهه گذشته، بیشترین حرص و تلاش را برای نابودی کشورهای اسلامی داشته و دارند؛ آن‌ها در ‌این سال‌ها، یک‌ بار به عراق کمک کردند تا به ایران حمله کند، سپس به آمریکا کمک کردند تا عراق را نابود کند.

همچنین تلاش‌های آن‌ها برای نابودی مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست. آن‌ها امروز تلاش دارند تا سوریه، یکی دیگر از کشورهای محور مقاومت را با موشک‌های آمریکایی و دلارهای نفتی خود به خاک سیاه بشنانند.

به گزارش «تابناک»، آنچه سعودی‌ها در حال انجام آن هستند، اگر نگوییم بازی با آتش است، بازی با مرگ آنهاست، چرا که این بار آن‌ها بدقماری را آغاز کرده‌اند و در این قمار که تاکنون بیش از سی میلیارد دلار برای آن‌ها آب خورده، در تلاش برای سرنگونی نظام حاکم بر سوریه شکست سختی خورده‌اند و اکنون بر آن هستند تا پای آمریکایی‌هایی را به سوریه باز کنند و چون خود عرضه و جسارت کار یک‌جانبه را ندارند، دست به دامن آمریکایی‌ها شده‌اند تا شاید از این رهگذر، سوریه و نظام حاکم بر این کشور را هدف گیرند.

سعودی‌ها برای نابودی ارتش‌های قدرتمند و کشورهای حاضر در منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نمی‌کنند؛ هر چند خود ارتش باعرضه و جسارتی نداشته و به ‌رغم هزینه‌های ده‌ها میلیارد دلاری برای آن، در جنگ محدودی که با مبارزان جنبش الحوثی داشتند، شکست سنگینی را متحمل شدند.

سعودی‌ها در حکم ‌«محور فتنه» علیه جهان اسلام، گفته‌اند که ‌مستقیم در حمله به سوریه مشارکت خواهند کرد؛ مسأله‌ای که علاوه بر پرداخت هزینه‌های آمریکا، بی‌گمان با مشارکت مستقیم نظامی آن‌ها خواهد بود؛ اما آیا آن‌ها این بار هم جان سالم به در خواهند برد؟ آیا ارتش سوریه دخالت‌های سعودی‌ها که هزاران تن از مردم این کشور را به خاک و خون کشیده است، بدون پاسخ خواهد گذاشت؟ آیا سوریه از توان موشکی قدرتمند خود برای ضربه زدن به سعودی‌ها استفاده نخواهد کرد؟

این گزارش در صدد آن است تا برخی از اهداف تعریف شده توسط ارتش سوریه را ـ که قرار است آماج موشک‌های این کشور قرار بگیرد ـ ‌بررسی کند.

در این گزارش تلاش شده تا در یک برد ۱۵۰۰ کیلومتری که موشک‌های سوری به آن دست یافته‌اند، تنها به تعدادی از اهداف راهبردی که قرار است هدف قرار بگیرند، اشاره شود:

۱ ـ اهداف نظامی: عربستان یکی از بزرگ‌ترین انبارهای تسلیحاتی جهان را ‌دارد. این کشور در ‌چند دهه گذشته، صد‌ها میلیارد دلار سلاح از کشورها‌ ‌وارد کرده ‌و همه آن‌ها در مراکز گوناگونی در این کشور پراکنده شده‌اند؛ اما آنچه برای ارتش سوریه مهم است، مراکز نظامی است که هدف قرار دادن آن، از توان نظامی عربستان خواهد کاست.

شهر تبوک: این شهر قدیمی که امروز به یکی از مراکز مهم نظامی در عربستان تبدیل شده‌، ‌فرودگاه مهم نظامی به نام ملک فیصل و همچنین برخی از مراکز تحقیقاتی را در دل خود جای داده است. در این فرودگاه جنگنده‌های اف۱۵ سعودی به همراه میراژ‌ها و جنگنده‌های رافائل فرانسه وجود دارد. فاصله این شهر تا دمشق تنها ۵۵۰ کیلومتر است که با موشک‌های میان‌برد سوریه نیز می‌توان آن را هدف قرار داد.

شهر ریاض: پایتخت عربستان از استان سویدا در سوریه ۱۳۰۲ کیلومتر فاصله هوایی دارد. در این شهر، فرودگاه بین‌المللی ملک خالد است که یک مرکز مهم نظامی نیز به شمار می‌رود. هدف قرار گرفتن پایتخت سعودی‌ها، می‌تواند تا اندازه بسیاری معادلات را تغییر دهد. کاخ‌های سلطنتی و همچنین بیشتر اعضای خانواده آل‌سعود در ریاض ساکن هستند و برخورد هر موشک به این شهر بزرگ، می‌تواند سعودی‌های ترسو را آواره بیابان کند.

شهر الخرج: در این شهر، یکی از مهم‌ترین مراکز تسلیحاتی سعودی‌ها قرار داد. این شهر که در جنوب شرق ریاض است، فرودگاه مهم شاهزاده سلطان را در خود جای داده است. مؤسسه جنگ‌افزار‌سازی سعودی‌ها در این شهر مهم مستقر است و موشک‌های دور‌برد ساخت چین را هم سعودی‌ها در کوه‌های اطراف این شهر مستقر کرده‌اند. الخرج تا استان سویداء در جنوب سوریه ۱۳۹۰ کیلومتر فاصله هوایی دارد. این شهر مدرن‌ترین شهری است که آل سعود افتخار توسعه آن را پیدا کرده‌اند.

فرودگاه نظامی ظهران: این فرودگاه که یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های عربستان شمرده می‌شود، در نزدیکی خلیج فارس قرار داد. فاصله این منطقه که از جنوب شرق سوریه حدود ۱۴۵۰ کیلومتر است و موشک‌های برد بلند سوری به سادگی می‌توانند این مناطق را هدف قرار دهند.
در لیست مراکز نظامی سعودی‌ها البته مناطق دیگری نیز هست که ارتش سوریه و متحدان آن که به تصاویر ماهواره‌ای دسترسی دارند، بیشتر از آن آگاهند و بدون شک، از اهداف مهم توان موشکی سوریه به شمار خواهد رفت.


۲ ـ مراکز صنعتی: ‌صنعت در عربستان، عبارت است از مراکز نفتی. این کشور بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان ‌و دارای دو بندر مهم صادرات نفت است؛ نخست بندر رأس‌التنوره در شهر دمام در ساحل خلیج فارس، که در فاصله ۱۴۵۰ کیلومتری مرکز مهم موشکی سوریه در استان سویداست. در نزدیکی این بندر نفتی، پالایشگاه بزرگ بقیق قرار دارد که هدف قرار گرفتن آن می‌تواند عملاً سعودی‌ها را فلج کند.

دومین بندر مهم نفتی عربستان در ساحل دریای سرخ قرار دارد. بندر ینبع که عملاً یک شهر نفتی به شمار می‌رود و مهم‌ترین مرکز صادرات نفت عربستان به کشورهای غربی و آمریکاست. این بندر که در آن مخازن بزرگ و کوچک بسیار نفت وجود دارد، در فاصله ۹۵۰ کیلومتری مرزهای جنوبی سوریه واقع شده است. هدف قرار گرفتن این دو بندر نفتی که روزانه نزدیک ده میلیون بشکه نفت از آن‌ها صادر می‌شود، می‌تواند بهای نفت را به شکل وحشتناکی بالا ببرد.

بر پایه گزارش‌های موجود، هدف قرار دادن این بندر نفتی از نخستین اولویت‌های ارتش سوریه به شمار می‌رود، چرا که برخورد هر موشک‌ به آن می‌تواند تا ‌مدت‌ها آن را در آتش موشک‌های جولان سوریه بسوزاند.



شهر جده: این شهر که از آن به عنوان پایتخت دوم عربستان یاد می‌شود و محل خوشگذرانی شاهزاده‌های سعودی است و عملاً علمای وهابی‌ها در آن جایگاهی ندارند، در فاصله ۱۳۵۰ کیلومتری دمشق است و بی‌گمان‌ در هر جنگ گسترده احتمالی، مورد حمله قرار خواهد گرفت.

افزون بر موارد بالا، بزرگ‌ترین نقطه ضعف سعودی‌ها، مراکز آب‌شیرین‌کن آنهاست که همزمان وظیفه تولید برق را هم بر عهده دارند. این مراکز که در سواحل خلیج فارس و دریای سرخ پراکنده هستند و روزانه میلیون‌ها لیتر آب مصرفی شهروندان سعودی را تأمین می‌کنند، در صورت هدف قرار گرفتن، ریگزارهای عربستان را تشنه‌تر خواهند کرد.

در این میان، منابع آگاه می‌گویند که سوریه می‌خواهد، سعودی‌ها و به ویژه بندر بن سلطان را گوشمالی اساسی بدهد و از سوی دیگر، گفته می‌شود، در صورتی که جنگ گسترده‌ شود و پای کشورهای دیگر نیز به میدان نبرد سوریه باز شود، ‌هزاران موشک ‌دیگر نیز روانه کاخ‌های سعودی‌ها خواهد شد تا آن‌ها در آخرین ماجراجویی خونین خود، نابود شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۸۱
انتشار یافته: ۱۲۳
کاش سوریه چنین توان یا فرصتی میداشت ، متاسفانه در همان ابتدای حمله به سوریه تجهیزات و مراکز نظامی و دفاعی این کشور به شدت آسیب می بیند ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
جنگ حزب الله با اسرایییل را برایتان یادآور میشوم که خیالتان راحت شود سوریه هم میتواند کارهای بزرگی در این جنگ انجام دهد هرچند خود ممکن است زیاد آسیب بییند.
امینس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
من فکر می کنم برای اینجای قضیه هم فکری شده است،یعنی مطمئن باش سوریه قرار نیست بنشید و به تماشای بمباران تمام انبارها و سیلوهای موشکی خود بنشیند،از یک نقطه به بعد پاسخ سوریه شروع میشه...
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
فکر نمی کنم این فرصت رو نداشته باشه چون بهرحال تجهیزات موشکی قویی داره همانطور که رژیم اشغالگر قدس تو جنگهای با حزب الله نتونست کاری بکنه اینام فرصت ضربه زدن رو پیدا میکنن امید وارم البته
navid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
خیلی ساده ای عزیزم ...
سوریه یکی از قویترین پدافند های دتیا رو داره
در ضمن تجهیزات و موشکای اونا قابلیت جا به جایی رو داره . پس بهتره دعا کنیم برای سوریه که بدون شک یک قربانی از یک بازی بزرگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
جابجایی تسلیحات در زمان تهدید یک استراتژی ساده جنگی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
به امید حق شاید موشکهای سرگردان در مراکز وهابیها فرود بیاد.
بچه جنوب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
برادر من مطمئن باش ارتش سوریه توانمندیهای زیادی دارد که به موقع از آن استفاده خواهد کرد .
مطمئن باش شیب تند نابودی گردنکشان صهیونیست کاملا هویدا شده .
امیر ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
البته در سالهای گذشته دوستان سوریه نیز بیکار نبوده اند و اقداماتی را انجام داده اند تا با امید به خدا در شرایط ویژه، مانند چنگ 33 روزه دشمن غافلگیر شود اگر خدا بخواهد.
سيد مجيد حسيني ازنوجاني
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
آمريكا و اسرائيل دست به يكي شده اند موضوع جنگ را راه بياندازند و ايران هراسي راه بياندازند و چون ايران توانست خوب موضوع برادري با همسايه ها را تبيين كنند حالا رفته اند سمت سوريه و موضوع سوريه هراسي را راه انداخته اند و به كشورهايي مثل عربستان، قطر، اردن و امارات اسلحه مي فروشند.مشكل از كشورهاي حاشيه خليج فارس است كه از آمريكا اسلحه مي خرند و موجبات تشويق آمريكا به ايجاد رعب و وحشت جهت فروش اسلحه را فراهم مي كنند و زمينه بروز جنگ افروزي و نا امني را فراهم مي كنند.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
نه عزیز جان فکر میکنی واسه چی حمله نکرده امریکا؟ سوریه جابجایی تجهیزات گسترده داشته البته با کمک حزب ال.. و ایران. شک نکنید عربستان موشکباران میشه اما خوب خیلی اسیب نمیبینه.
صدرا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
نه برادر من... سوریه کشور انچنان کوچکی نیست که انقدر سریع نابود شود...حتی اسرائیل با این همه ادعا نتوانست جنوب لبنان و محل استقرار حزبالله را از بین ببرد بعد انوقت امریکا می تواند انقدر سریع همه توان سوریه را نابود کند!؟
امریکا کوبا و ویتنام رو هم نتونست کاری کنه
نسیم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
قابل ذکر خدمت دوست گرام؛ این نوشته ها شعر نیست و واقعیت دارد؛ آرزوی ما جنگ نیست ولی باید مهیا باشی، ضمنا" تمامی تدابیر براساس تهدید ها برنامه ریزی شده است؛یاخود خدا فقط به مردم عادی رحم کن
ناشناس
| United Kingdom |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
سوریه دو ساعت هم نمیتونه مقاومت کنه چه برسه به اینکه موشک شلیک کنه....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
یک ملت زمانی میتونه در برابر تهاجم خارجی مقاوت کنه و پیروز باشه که متحد باشه ملت سوریه الان تیکه تیکه شده و به جون هم افتادن دوست و دوشمن باهم قاطی شده همسایه های دیروز دوشمن هم شدن انتظار مقاومت از چنین ملتی بی فایدست حزب الله با سوریه فرق داره رزمنده گان حزب الله برای خدا برای اعتقادشون میجنگیدن این گونه جنگیدن شکست نداره همان طوری که ما تو جنگ تحمیلی جنگیدیم اما جنگ سوریه جنگ قدرته
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
همانطور که خود آمریکایی ها گفته اند این یک جنگ محدود است که صرفا توسط نیروی موشکی آمریکا انجام خواهد شد. این بدان معناست که مراکز ثابتی در سوریه هدف حمله قرار خواهند گرفت حال اینکه نیروی موشکی سوریه نیرویی متحرک و قابل انتقال و تغیر موضع است. سوریه میتواند اغلب واحدهای موشک انداز خود را از حمله نیروهای آمریکایی حفظ کند و از آن در موقع مناسب استفاده نماید.
با اینکه از جنگ خوشم نمیاد ولی این متن رو خیلی دوست داشتم !!!
درسته روسیه از سوریه اعلام حمایت کرده ولی این به معنای این نیست که سوریه ابر قدرت دنیا است. حالا دیدیم سوریه این اهداف را موشک باران کرد مگه عربستان دستش بسته است که به سوریه حمله کنه. خوب اونم حتما فکر این مسائل را کرده و داره رجز خوانی میکنه
عااااااالییییییییه!
باید حال عربستان رو اساسی گرفت
سوریه با کمک ایران به قابلیت ساخت و تولید انبوه موشک فاتح 110 رسیده که در سوریه بنام m-600 تولید میشود و صدها فروند از این موشک را در اختیار دارد و هیچ جیزی از موشک اسکند روسیه کم نداره.در صورت ارتقای راداری و اضافه شدن seeker الکترواپتیکال که در ایران دو سال پیش انجام شد عملا قابلیت نقطه زنی پیدا میکنه و میتونه علیه هدفهای زمینی و دریایی خیلی کارامد باشه بشرط اینکه در جنگ الکترونیک خیلی پیشرفته امریکا زمینگیر نشه
منتظر اون روز هستم که آوارگی وهابی ها رو ببینم
کاش این قضیه عملی بشه ، کاش همزمان با اسرائیل عربستان نیز مورد حمله قرار گیرد
ایول/اگه اجرایی بشه که خیلی خوبه
تابناك اين متن مثل آب رو اتش بود واسه من،،، اي كاش اين سعودي ها رو زودتر يك تنبيه اساسي ميكردن
بهترین راه حمله پیش دستانه است امریکا بامطرح کردن عملیان محدود میخواهد ابتدا حکومت راخاطرجمع کند که ازبین نخواهد رفت بنابراین دست به عملیات سنگسن برعلیه اسراییل وعربستان نزند وسوره نظاره گرباشدتاامکانات شیمیایی وموشکی ودرمرحله بعد نیروی هوایی سوریه رافلج نماید البته دوسه سال مهلت میدهد ودراخرتیرخلاص رامیزند.بنابراین سوریه باید حواسش جمع باشد فریب نخورد برای چندسال بیشترزنده بودن ازخودعکس العملی نشان ندهد.
سلام بر ناشناس 1
من فکر میکنم که ارتش سوریه بعد از دوسال جنگ تجربه و وقت کافی داشته تا تسلیحات کلیدیش رو جا خوبی نگه داره خصوصا اینکه از زمانی که تهدید غرب هم جدی شده تا امروز زمان و فرصت خوبی داشته اند تا مابقی رو هم سر و سامان بدند. از طرفی همانطور که در متن بالا نوشته دوستان سوریه بهش کمک می کنند و راهنمایی لازم رو حتما تا بحال داده اند. به امید روزی که هیچ کشوری پاش رو از گلیم خودش درازتر نکنه و خیال خاک دیگری به سرش نیفته.
اینا همش توهمه.در اولین ساعات جنگ کار بشارتمومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
من به عنوان یک نظامی به شما میگم صددرصد آمریکا در این حمله به شدت شکست میخوره البته اگر حمله ای در کار باشه
نوبت سعودیها هم میرسه. با پوله خودش نابود میکنه امریکا
یک فرض غلط وجود دارد. عربستان دست بسته منتظر نمی‌ماند تا سوریه هرکاری دلش میخواهد بکند
آرزویی دلکش است اما دریغ ...
عاليه . با هر كس بايد با زبان خودش صحبت كرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
چی عالیه؟
موشکهای سوری از سپر موشکی عبور میکند
واقعا شما اینجور نظری دارید؟؟؟؟ به نظر شما سعودی ها می شینند و موشکهای سوری را مشاهده می کنند که چطور نابودشون می کنه؟ واقعا که خنده داره این حرفها. شما فکر می کنید سعودیها هنوز شترسوار هستند و تو خیمه زندگی می کنند؟ با این حرفا به چی می خواید برسید؟ درحالحاضر سعودیها بهترین تجهیزات روزه دنیارو دارند برید یه کم تحقیق کنید بعدا نظر بدید.
پاسخ ها
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
اسراییل هم تو جنگ سی و سه روزه بهترین تجهیزات رو داشت آقای محقق
سوریه ب تنهایی هیچ شانسی نداره.امیدوارم هیچ جنگی در منطقه شکل نگیره
ضمن محکوم کردن هرگونه جنگ وخون ریزی درصورت قطعی شدن حمله به سوریه سوریها میبایست موشکهایشان قبل از حمله با تمهیدات وتنظیمات لازم به صورتی که فقط چکاندن ماشه باقی مانده باشد موشکهارا به سمت اهداف نفتی ونظامی پرتاب کنند تا این نفت بلای جان مردم خاورمیانه برا همیشه بسوزد.
همیشه رویا شیرین و دوست داشتنی است
باید دانست که موشکهای پاتریوت اخیرا در شبه جزیره مستقر شده اند و متاسفانه در صورت شروع جنگ تنها می توان از موشکهای کوتاه برد و با حجم آتش بیشتر استفاده کرد
با وجود اينكه جنگ هزينه زيادي براي منطقه دارد موافق گوشمالي سعودي هاي وهابي هستم
نبايد قدرت پاتريوت هاي عربستان رو دست كم گرفت
اگه سوریه این توان داشته باشه خوبه
کارشناس های نظامی هم در جنگ عراق با امریکا خیلی تحلیل کردند ولی همه تحلیل ها غلط از اب در اومد چون ممکنه توان سوریه بیشتر از این باشه و رو نکنه
با نظر ناشناس اول موافقم بعید میدانم سوریه فرصت استفاده از امکانات خود را پیدا کند ضمن اینکه معمولا آمریکا کلیه سیستم های ناو بری و کنترلی را قبلا از شروع آتش باری ازکار می اندازد
انشاء اله فتنه ای که برای نابودی اسلام در نظر دارند از بین می رود
اگه بشه ال سعود رو گوش مالی بدی چه شود
این رویا پردازی ها رو کنار بگذارید. خیلی از جنگ عراق و نقش پاتریوت ها نگذشته .
بسيار عاقلانه خواهد بود چه امريكا به سوريه حمله بكند يا نكند سوريه اين مراكز را با حملات موشكي نابود كند دلايل:
1- تمامي توطئه هاي حاضر عليه سوريه سر منشا سعودي دارد
2- مطمئنا سعودي ها به اين راحتي دست از سر سوريه برنخواهند داشت و توطئه ها ادامه دار خواهد بود
3- سوريه با اين كار يكي از دشمنان اصلي خود را از سر راه برخواهد داشت 4- سعودي ها براي تلافي چيزي ندارند چون در حال حاضر تمام توان خود را در اين راه گذاشتند لازم به ذكر است عربستان از نظر نيروي نظامي انساني بسيار ضعيف و اكثرا مزدور هستند
5- سوريه با اين كار آرامش اساسي در منطقه خاورميانه ايجاد خواهد كرد چون (پشتيباني تمامي تروريست هاي تكفيري ، سلفي و القاعده قطع خواهد شد)
به اميد چنين روزي
امریکا هیچی نیست ما متاسفانه به او بها دادیم
سوریه باید تمام هواپیماهای نیروی هوایی‌شان را قبل از اینکه توسط آمریکا از بین بروند به ایران منتقل کنند و حملهٔ تلافی جویانه فقط باید متمرکز به سمت اهداف و مراکز نفتی‌ عربستان باشه نه جای دیگر یا کشور دیگر
ان شاءالله روزی می رسه که از این وهابی های خبیث و جاهل انتقام می گیریم.
انتقام شیعیان مظلوم...
انتقام خون های ریخته شده...
انتقام بچه های بی گناه...
انتقام مادری مهربان!
به نظر من ما باید موشک های سوخت جامد دو هزار کیلومتری در اختیار سوریه بگذاریم و بعد از اتمام حمله امریکا گوشمالی اساسی به عربستان و اردن و ترکیه بدیم باور کنید چنین فرصتی به این زودی ها نصیب ایران و حزب الله و سوریه نخواهد شد ما باید تعیین کنیم جنگ تمام بشه و چطور تمام بشه قدرت نظامی مقاومت باید در منطقه دیده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
این عربستان که تا چند وقت پیش اعلام آمادگی برای پرداخت هزینه جنگ با ایران رو کرده بود بد نیست کمی تو حال و هوای تهدید فرو بره که بعدا پاشو از گلیمش درازتر نکنه
اینجوری که جنگ جهانی میشه...
جالب بود برای سوریه دعا می کنیم
با اينکه از جنگ متنفرم اما بنظرم بايد سران وهابي را يک گوشمالي اساسي داد خدا کند در صورت حمله به سوريه بتونه اين دو مرکز مهم صدور نفت عربستان کاملا از بين ببره
ممنونم تابناک عزیز. به این گزاش یک کار خلاقانه و بسیار زیبا است. ما به چنین تحلیلهایی نیاز داریم تا دشمنانمان در موضع انفعال قرار گیرند. حالا رسانه های سعودی هر موضعی بگیرند یک موضع منفعلانه است و شما یک پیشدستی رسانه ای بسیار هوشمندانه انجام داده اید.
عربستانم چون چوب دستشه و موشک نداره، فقط میتونه نیگا کنه
سوریه میتونه به مدد ناوهای رهگیر روسی واقع در سواحل خودش از شلیک اولین موشک دشمنان باخبر شده و واکنش سریع نشان بده
یک کشوری مثل سوریه که از عهده چند کلاشینکف بدست دو ساله نتونسته بر بیاد چطورمیتونه با عربستان و اسرائیل و امریکا بجنگه از قدیم گفتن سنگ بزرگ علامت نزدن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
نه خیر چندا تا نیستن چندین هزار تروریست که از تاکتیک جنگ نامنظم استفاده می کنن خیلی با حمله ی مستقیم دشمن فرق داره
خداوند سربازان سوری را استوار بدارد تا بتوانند جواب دندان شکنی به سر سپردگان وههابی بذهند انشالله
ای مردم ایران ودنیا این را بدانید که تمام فتنه ها ترورها -جنگ افروزیها- تحریمها و....در منطقه زیر سر سعودیهاست
اگر سوريه مي خواهد اين كار را بكند بايد از خارج سوريه و يا قبل از شروع جنگ دست بكار شد
آرزو بر جوانان عیب نیست ولی مواظب باشید موضوع برعکس نشود .
فکر میکنم بیشتر حالت تبلیغاتی داره که امریکا و متحداش منصرف بشوندکه قیمت نفت میره بالا و از این حرفها در هرصورت فاصله زیاده و موشکهاشو احتمالا بیشترشو رو هوامیزنند تابه عربستان بخاد برسه مگه اینکه موشک های سوریه ضد رادارباشه ..متاسفان در جنگها افراد بی گناه زیادی کشت یشوند ..فعلا که حمله نکرده.
باید دید سوریه چطور از امکاناتش میتونه استفاده کنه
و اینکه آیا عربستان اقدام متقابل انجام میده یا نه
تازه کماندوهای اردن رو باید به لیست حمله اضافه کرد مدتهاست توی اردن دارن برای جنگ آماده میشن
امیدوارم ایران بتونه از سوریه حمایت خوبی کنه هر چند برامون هزینه داره ولی این عربستانیارو باید ضایع کرد
تا زمانی که آمریکا از روسیه و چین چراغ سبز نبیند به سوریه حمله نخواهد کرد حتی اگر کل اتحادیه عرب در کنارش باشند .
در هر صورت خدا کنه جنگ نشه
بنظر من امریکا برای عربستان هم نقشه داره، کلا هدفش اینه که کشورهای منطقه رو وارد جنگ با هم کنه، همون جرقه در انبار باروت!
و من مطمئن هر چند انگلیس در ظاهر کنار کشیده ولی این کشور با تجربه جریان ها و اتفاقات رو هدایت خواهد کرد!
>>فقط امیدوارم کشورمون درگیر این جنگ نشه
با اینکه از آغاز جنگ راضی نیستیم اما اگر شروع شد انشاالله باعث شود خدا سیلی محکمی به وهابی های سعودی بزند
غیر واقعی به نظر میاد یعنی با عقلم جور در نمیاد مهندس
امیدورام کار هرگز به اینجا کشیده نشه که دو کشور مسلمان علنا با هم بجنگن
آقای نا شناس اینجوری هم نیست در جنگ 33 روزه نشان دادند با موشک نمیشود سکوهای پرتاب را نابود کرد .سوریه میتواند و انشا ء الله سعودیهای حامی صهیونیست ادب می شوند.
امريكا توي آغاز جنگ ،تمام مناطق مهم وقابل استفاده سوريه رو با خاك يكسان ميكنه. وسوريه توي حسرت شليك 1 موشك ميمونه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
عراق که هیچ پشتوانه ای نداشت دو ماه طول کشید. درسته امریکا قویه ولی افسانه نیست
در بیان اخبار دنبال آمال و آرزوها نباشید. خودتان هم بهتر از همه میدانید که سوریه اگر هم توان این کار را داشته باشد فرصتش را نخواهد داشت
رویا یا واقعیت
زمان همه چیز رو مشخص می کنه!
کسی که خودش همه جابرپاکننده آتش جنگ است روزی خودش گرفتار آتش های برافروخته برای دیگران خواهد شد.ای کاش سوریه بتواند مراکز مهم واستراتِیک عربستان را هدف قرار دهد تا جهان اسلام بتوان مدتها از دست این مفسدان راحت باشد.
واقعا نمیدونم چه اتفاقی برا ما بیافته اگه جنگ در این منطقه شروع بشه. ولی اینو میدونم که علیرغم تمان نقاط قوتی که برای سوریه و ایران وجود داره و با وجود تمام اضعافی که درموقعیت نظامی عربستان، ترکیه، آمریکا و اسرائیل مطرحه، ولی بازهم این حماقت اتفاق خواهد افتاد و شیطان همه چیز رو برای این گمراهان معکوس جلوه میده و این فتنه تمام منطقه رو درگیر خودش میکنه و این همون وعده الهی است که مؤمنان تک تک صهیونیستها رو از خونه هاشون بیرون میکشن و اسرائیل نابود میشه و دوبار قوم همیشه سرگردان یهود در سراسر زمین سرگردان میشن. مکرو و مکرالله، ان الله خیروالماکرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
لطفا اگر از آیات قرآن استفاده میکنید درست بنویسید. متشکرم
لجاجت و زياده خواهي انسان ها داره جامعه بشري را به كجا مي بره به اين راحتي ملت ها در مقابل هم قرار گرفته اند و همشون فكر ميكنند همه حق با اونهاست و قدر صلح و امنيت را نمي فهمند
باید با قلدرهایی مثل آمریکا قلدرمابانه حرف زد . باید منافع آمریکا را در هرجای دنیا قطع کرد و به خاک سیاه نشاند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
فکر میکنی سوریه مثلا چند دقیقه دوام بیاره ؟؟؟
با نظر ناشناس اول موافقم. عراق و لیبی هم دارای ارتش قدرتمندی بودند ولی عملا هیچ کدام نتوانستند از آنها استفاده کنند. قذافی به اندازه تمام سالهای حکومتش از فرانسه موشک هایی با بردهای مختلف خریداری کرده بود ولی عملا نتوانست از هیچ کدامشان استفاده کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
از موشک های غربی نمیشه در مقابل غربی ها استفاده کرد چون اونا با داشتن کدهای تک تک موشک ها به راحتی آب خوردن اونارو هک میکنن مثل کاری که آمریکا با موشک های ناوچه های ایرانی در خلیج فارس کرد. ولی وقتی موشکت مید این ایران باشه داستان متفاوت میشه
خيلي ساده انگارانه است كه تصور كنيم عربستان هم دست روي دست ميگذاره تا سوريه براحتي مواضعش رو موشكبارون كنه؟ احتمال نميدين از همين هواپيماها و موشكها بر ضد خود سوريه استفاده بشه و قبل از اينكه سوريه فرصت واكنش پيدا كنه از همه طرف (شمال بوسيله تركيه ، شرق بوسيله آمريكا و عربستان و قطر ، غرب و جنوب غربي اسرائيل و آمريكا) مورد حمله قرار بگيره و همه تجهيزات نظاميش در عرض چند ساعت دود بشه و به هوا بره؟
ايكاش فرصتهاي دفاعي سوريه رو مينوشتيد چون واقعا سوريه حتي به كمك حزب الله لبنان قدرت تهاجمي گسترده ندارد.
افرين به برادران سوري كه همه ريز نقطه هارا رصد ميكند درود بر شرفتان
ازخدای متعال میخواهیم اتش کفاروظالمین روبخودشان بازگرداند وبه مردم مظلوم سوریه لطف وکرمش را جاری کند. انشاالله
سوریه میتواند هواپیماهای نظامی خود را به ایران منتقل کرده تا هم از حملات آمریکا مصون بمانند و هم اینکه از طریق خاک ایران به موقع به تاسیسات عربستان حمله کنند. شما فقط تصور کنید که حتی طرح این مسئله در رسانه های بین المللی میتواند اوباما را از تصمیم وارد شدن به این جنگ منصرف کند. برای دولت ما هم عوارض چندانی ندارد. جنگ است و شترسواری هم دو لا دو لا نمیشود. اگر آینده سوریه به آینده ما گره خورده الان وقت عمل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
در مناقشات سوریه هیچ حمله ای از خاک ما نباید صورت بگیره بنظر من.
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
در نظر گرفتن منافع ملي از همه چيز واجبتره و ايران بايد بيطرفي خودش را حفظ كند و فقط به حمايت معنوي بپردازد.
هدف از حمله نابودي نظام سوريه است
پس دمشق بايد با اولين هشدار حمله
كه از سوي روسيه دريافت ميكند مراكز
ياد شده را علاوه بر اسراييل بدون لحظه اي درنگ آماج حمله موشك هاي زمين به زمين قرارد دهد و هشدار اين حمله را
هم اكنون به عربستان و اسراييل دهد.
آرزوی هر مسلمانه.
کاش انسانها میتونستن بجای شناسایی مناطق استراتژیک نظامی واسه جنگ، مناطق استراتژیک فقر آدمها رو شناسایی میکردن و بجای فرستادن موشکهای میلیون دلاری، کمکهای بشر دوستانه میلیون دلاری رو ارسال میکردن.
امیداوارم این چنین باشد که شما می گویید. و ایران نباید به راحتی متحد خود سوریه را تنها بگذارد.
كشورهاي اروپايي با آن همه اختلاف اساسي مذهبي و قومي و... اتحاديه تشكيل ميدهند اونوقت خاورميانه هاي جهان سومي به جان هم ميافتند و پولها خرج ميكنن براي رفاه كشورهاي پيشرفته و... پول و امكانات خود را خرج درگيري و برادر كشي و هم نوع كشي و... ميكنند شايد بگوييد كار آنهاست(غربيها) تا سود برند اگر نظر شما درست باشد آيا هيچ نفر عاقلي پيدا نميشود كه بگويد اختلافات بس است آيا ما هم مانند اروپاييها نيازمند تجربه بد جنگ جهاني دوم آنهاهستيم. چرا نبايد درس بگيريم؟ تا كي مردمان ما درگير اختلافات قومي و نژادي و بدبختي و فلاكت باشند؟. افغانستان و پاكستان نمونه بارز درگيري و... در مقياس كوچك است چه سودي نصيب خود و ديگران كرده اند؟ . شايد كمي دير باشد ولي فكر اتحاديه خاورميانه در صلح وصفا و مودت و دوستي و رفاه مردم 500 ميليوني مردم منطقه ميتواند از طرف عاقليني از كشورهاي بزرگ و تاثير گذار مثل ايران عربستان مصر تركيه و... فراهم گردد. و...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
پشت پرده همه اتفاقات انگلیسه. اونها هستند که طراحی میکنند. اوضاع امروز افغانستان و پاکستان نتیجه صد سال برنامه ریزی انگلیسی هاست
سوریه توانمندی بسیار قوی در سیستم های موشکی داره و میتونه موشکهای بالای 2500 کیلومتر روهم شلیک کنه. اگه بزنه چه حالی میده
اگر ارتش سوريه چنين قابليت هايي داشت محال بود توسط عده معدودي مخالف اونهم با حداقل امكانات تسلط بر نيمي از سوريه را از دست بده.
نيروي هوايي عربستان بزرگترين و مجهزترين نيرو در خاورميانه است. لطفا واقع بين باشيد.
پاسخ ها
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
كاملا باهات موافقم. ارتش سوريه اينقدر ضعيفه كه نياز به كمك شبه نظاميان حزب الله كه فاقد هرگونه سلاح سنگين هستند داره
امریکا چند هدف را در سوریه دنبال می کند
مثلا:
*ارتش زودتر ضعیفتر شود و اسد سقوط کند
*بعد از سقوط اسد تسلیهات ارتش بدست افراطیها نیوفتد و اسرائیل جان و حتی خودش تهدید نشوند
*ایران در موقعیت ضعف بخصوص در مذاکرات هسته ای تبدیل شود
و ...
اجسنت به تابناک ! آفرین آفرین ... سالها بود که از خواندن مقاله ای اینچنین شاد نشده بودم . چندین روز بود که میخواستم پیام بدهم بهترین هدف سوریه برای بازدارندگی عربستان و قطر است . شما با مدرک نوشتید .
اميدواريم انشاءاله وهابيهاي خبيث به سزاي اعمال ننگينشان برسند
متشکرم از تابناک وزین بدلیل انعکاس این متن زیبا که حرف دل مردم مسلمان ایران و عراق است که از فتنه سعودي‌ها عليه جهان اسلام چه رنج ها و گرفتاری هایی تاکنون متحمل شده اند. انشالله که واقعا همچون جدیتی در کار باشد که کار این سعودیهای خائن یکسره گردد.
این اطلاعات را سوریه ارائه کرده یا ما فکر می کنیم سوریه باید این کار را انجام دهد .
در صورت اسیب دیدن سوریه می توان از موشکهای غیبی هم استفاده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
موشک غیبی چیه دیگه؟!
این موضوع بیشتر داستان سرایی است چون با واقعیت فاصله دارد و سوریه متاسفانه قدرت و امکان چنین کاری را ندارد . البته بنده به عنوان یک ایرانی امیدوارم خداوند مردم مظلوم سوریه را نجات دهد و القاعده و وهابیون و اسراییل را به بدترین عذاب دچار کند و نقشه شوم آمریکا و متحدانش از جمله ترکیه و قطر و فرانسه را نقش بر آب کند.
انشاالله
خواب خوبی بود.چسبید
راهبرد بسیار خوبی را تحلیل نموده اید. جمهوری اسلامی ایران نبایستی سوریه را تنها گذارد . سوریه از همه جهات برای ایران فوق استراتژیک است . حمایتهای سوریه از ایران در زمان جنگ 8 ساله فراموش شدنی نیست و خوب است که رسانه ها من جمله رسانه ملی برای نسلهای سوم و چهارم انقلاب در این زمینه اطلاع رسانی منصفانه ای را صورت دهد.
پروردگارا به حرمت امام رضا (ع) و بانو فاطمه معصومه (س ) همانطوریکه رسول بزرگوارت را در جنگهای احد و بدر با نیروهای غیبی یاری فرمودی سوریه را نیز که امروز در مقابل ابوجهلها وابولهبهای روزگار تنها مانده یاری فرما و پیروز و سربلند و مصمم تر از قبل از این فتنه برهان . / آمین
از معدود کسانی که در کامنت هاشون فکر مردم سوریه هم بودن تشکر می کنم. ایکاش اینقدر راحت راجع به جنگ صحبت نکنیم. به قول خیلی خیلی معروف، «خودمونو جای اونا (مردم سوریه) بذاریم». بعضیامون اینجا نشستیم و ماجراجویی می کنیم.
خدا کند قبل از اینکه غرب بخواهد سکوهای موشکی را بزند سوریه گوشمالی حسابی به ترکیه و عربستان و اردون و امارات و قطر و دشمن درجه یک اسرائیل بدهد اسکله نفتی جیهان هم اروپا را در کمبود نفت نگه می دارد البته همه اینها شرط این است که قبل از نابودی نابود کنی
من فکر میکنم جنگ تبعات بسیار بسیار بدی خواهد داشت استفاده احتمالی از سلاح های میکروبی و شیمیایی منطقه را خیلی دگرگون خواهد داشت بهتر است از صلح صحبت کنیم
مگه زمان جنگ عراق با آمریکا صدام تونست حتی 1 موشک شلیک کنه؟
امام علی(ع) الحرب حیله
تمام جنگ حیله است .نباید فکر کنیم دشمنان صادقانه رفتار میکنند تا ماهم صادقانه اهداف خود از جنگ احتمالی حرف بزنیم هر چیزی که دشمن را متحیر میکند را باید گفت .وهر کاری که موجب تقویت جبهه انقلاب اسلامی میشود راباید برنامه ریزی کرد
آمریکایی ها به تنها یی می تونند خاورمیانه را تصرف کنند چه برسه سوریه
عراق تا چند ساعت از حذف همه رادارهایش از جنگ بی اطلاع بود سوریه چطور می تواند از لحظه بر خواست موشکها و بالگردها و هواپیماهای نامرئی مطلع شود نکند یک دفعه مردم دنیا بینند مردم سوریه را درخواب کشتند و کشور را تصرف کردند بدون شلیک یک گلوله از طرف سوریها واقعا وضعیت راداری و ضد هوایی سوریه چه طور است توانش در برابر هواپیماهای اسرائیلی که در حد صفر بود
کدوم موشک سوری 1500 کیلومتر برد داره ؟ اسکاد های سوری به زحمت 600 تا رو بزنن مگر ما بهشون شهاب بدیم که این کار اشتباه ترین کار ممکنه
دوستان عزیز: باید دانست همیشه جنگ را افرادی مدیریت و رهبری می کنند که خود تامیادین جنگ فاصله زیادی دارند و هیچ وقت هیچکدام از طرفین به اهداف پیش بینی شده نخواهند رسید.
بین سوریه و ایران و لبنان و عراق در این جنگ مرزی وجود ندارد و این را همه می دانند چون نابودی هریک نقطه پایان دیگری است پس این کشورهای متهد قطعاً پیروز جنگ هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی