بازدید 45419
گزارش کامل «تابناک» از گروگان‌گیری جنجالی پایتخت؛

فیلم: گلوله‌ای از این شات‌گان‌ها و تک تیراندازها شلیک نشد

تیم‌های وسیعی از پلیس رهایی گروگان مجهز به چند تک تیرانداز، مسلسل‌های اتوماتیک، شات‌گان و... مستقر شدند.‌ سنندجی ‌این خبر را که گروگان‌گیر‌ پس از حضور در اتاقش، کلت کمری خودش ‌برایش گروگان‌گیر کشیده‌ از سنندجی گرفته و این گونه گروگان‌گیری شده، رد و ادعا کرد... او در پاسخ به پرسش خبرنگار «تابناک»، مبنی بر این که یعنی اساساً گروگان‌گیر سلاحی ندارد، گفت: «من سلاحی ندیدم»!
کد خبر: ۳۴۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵ 04 September 2013
در روزی که هیچ مقام مسئولی، حاضر به پاسخگوی به خبرنگاران و نمایندگان افکارعمومی در حادثه ده ساعته گروگان گیری نشد، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در اظهاراتی خلاف واقع، اساساً وقوع هر گونه گروگان‌گیری و همچنین به گروگان گرفته شدنش را رد کرد و هیچ پاسخی به این که لشکر پلیس‌های رهایی گروگان سا‌عت‌ها به چه مشغول بودند، نداد و گفت: «این را باید از خودشان بپرسید!».

به گزارش «تابناک»، از پیش از ظهر امروز، «پیمان سنندجی»، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، یکی از مدیران این شرکت و یک تن دیگر توسط یک کارمند اخراج‌شده از شرکت اتوبوسرانی، در دفتر مدیرعامل این شرکت ـ متعلق به شهرداری تهران ـ به گروگان گرفته شدند تا این ساختمان توسط پلیس محاصره شود. البته هنگامی که ‌مشخص شد ماجرا جدی‌تر از آن است که افسران پلیس، توان حلش را از راه‌های معمول داشته باشند، پلیس رهایی گروگان وارد عمل ‌‌شد.

تیم‌های وسیعی از پلیس رهایی گروگان مجهز به چند تک تیرانداز، مسلسل‌های اتوماتیک، شات‌گان و... در ساختمان‌های روبه‌روی دفتر مدیرعامل اتوبوسرانی، در پشت پنجره‌ها و ‌بالای سقف ساختمان این دفتر ـ که طبقه فوقانی بانک شهر شعبه هنگامِ تهران نیز بود ـ مستقر شدند و در این میان، شاهد ساعت‌ها مذاکره میان گروگان‌گیر و نیروهای پلیس بودیم؛ گروگان‌گیری که به رغم غیرحرفه‌ای بودن، رفتار مجرمانه حرفه‌ای داشت و به خوبی پنجره‌ها را پوشانده بود تا عملاً امکان مشخص شدن موقعیتش برای تک تیرانداز‌ها ناممکن باشد.

فیلم: گلوله‌ای از این شات‌گان‌ها و تک تیراندازها شلیک نشد

در این میان، ظاهراً ‌آوردن خانواده یکی از گروگان‌ها به صحنه حادثه، منجر به آزادی یکی از سه گروگان می‌شود و آن گونه که شواهد نشان می‌داد، مدیرعامل اتوبوسرانی نیز به وی وعده داده بوده که بگوید، هیچ گروگان‌گیری انجام نشده و گروگان‌گیر اساساً دستگیر نمی‌شود. شاید به همین دلیل ‌پیمان سنندجی‌ ـ که ظاهراً خود ساعت‌ها میان گروگان‌ها بوده ـ توانست بیرون بیاید و در جمع خبرنگار‌ها در ادعایی کاملاً خلاف شواهد و طبیعتاً خلاف واقع بگوید که اساساً گروگان‌گیری در کار نبوده است!

سنندجی همچنین این خبر را که گروگان‌گیر، پس از حضور در اتاقش، کلت کمری سنندجی که او برایش کشیده را از سنندجی گرفته و گروگان‌گیری بدین شکل رقم خورده را‌ رد ‌و ادعا کرد، موضوع‌ «اختلاف» دو کارمند است که یکی از آن‌ها مانع خروج آن یکی از اتاق مدیرعامل شده و در پاسخ به پرسش خبرنگار «تابناک»، مبنی بر اینکه یعنی اساساً گروگان‌گیر سلاحی ندارد، گفت: «من سلاحی ندیدم»!

سنندجی که عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در مواجهه با این که از صبح تا به حال چرا برای بیان این موضوع از اتاقش خارج نشده، گفت: «من تازه متوجه حضور شما شدم‌» و در پاسخ به این که پس حضور این همه پلیس رهایی گروگان و قرار گرفتن در موقعیت حمله، برای یک اختلاف ساده بود، در پاسخی عجیب‌تر گفت: «این را از خودشان بپرسید» و ظاهراً این مدیر، خبرنگاران را فاقد کمترین قدرت استدلال و منطق دانسته بود!

فیلم: گلوله‌ای از این شات‌گان‌ها و تک تیراندازها شلیک نشد

سرانجام و به ظاهر‌ با وعده رفع اتهام گروگان‌گیر از چنین اتهام سنگینی، گروگان گیر حاضر به تسلیم شده و یا از موقعیت مسلط غافل شده و با گاز اشک‌آوری که در پایان ماجرا شلیک شده بود، خلع سلاح می‌شود. متأسفانه به واسطه ‌پاسخگو نبودن هیچ یک از مقامات مسئول، آگاهی‌رسانی در این زمینه با ابهاماتی همراه بود و روایت خبرنگار «تابناک» نیز همچون دیگر رسانه‌ها بنا به ‌شواهد بوده است.

هرچند گلوله‌ای از این شات‌گان‌ها و تک تیرانداز‌ها شلیک نشد و این گروگان‌گیری نیز ـ که یکی از معدود گروگان‌گیری‌های چند سال اخیر در پایتخت است ـ بدون خونریزی پایان یافت، ‌در عین حال باید چشم‌انتظار پاسخگویی شفاف و صریح مسئولان امر در روزهای پیش روی بود تا ابعاد و جزئیات این حادثه برای عموم مشخص شود و قضاوت درباره آنچه در شرکت اتوبوسرانی رخ داده، ساده‌تر از شرایط پرابهام کنونی باشد.

هم‌اکنون فیلم این رخداد عجیب را البته تا آنجا که امکان تصویربرداری از جزئیات رهایی گروگان و حضور نیروهای رهایی گروگان پلیس تا انتقال متهم ماجرا بود،‌ در «تابناک» ببینید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۰
انتشار یافته: ۲۷
جالبیش اینه طرف قسم خدا هم میخوره!!!!
اولین هشدارهای جوانان بیکار،البته آخرین گزینه بیکارهای محترم هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
بیکاری دلیل بر این نمیشه ادم هر غلطی بکنه.
گرانی بی کاری وضع بد محیط خرج خانواده ازدواج سربازی مردم دارن دیوانه می شن از این کار ها می کنن
شاید گروگان گیر مجبورش کرده بوده اینا رو بگه تا بقیه رو آزاد کنه...
بابا ای ول گروگانگیری هم داریم ما تو کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
به کجا چنین شتابان!
مردم جای این که از محل فرار کنن وایسادن تماشا!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
مردم کلا با حالی داریم، همش دنبال هیجان و دعوای تماشایی هستند
مانور بوده بابا بی خیال..........!!!!!!!!!!!
بابا خبری نبوده یه جدال لفظی بین دو نفر. اشتباه اطلاعاتی پلیس و رسانه ها. یکی زنگ میزد دفتر مدیر عامل بجای اینکه به پلیس زنگ بزنه. پلیس هم بجای ارتیست بازی یه کار حرفه ای مییکرد و با به اصطلاح گروگانگیر ارتباط برقرار میکرد تا حالا مدرکی برای این همه لشگرکشی داشته باشه.
شاید آقای مدیرعامل واقعا"میخواد به قولش عمل کنه چرا شما گیر میدین.........
حالا قضیه به خوبی و خوشی و بدون خون و خونریزی تموم شده ، شما ناراحتید ؟!!!
واقعا، گروگانگیری بوده یا پشت صحنه فیلمه
احتمالا گروگان گیر کارد به استخونش رسیده بوده و زده به سیم آخر
خدا خیرش بده ، سنندجی داره قضیه رو رفع و جارو میکنه . فکر نمی کنم کار بدی باشه
از سر خوشی که اینکارو نکرده. بیکاری بد دردی هست.
پلیس های ویژه در تمامی کشورها هرگز صورتشان را جلوی دوربین به نمایش نمی گذارند ولی در ایران پلیسهای ویژه ما نه تنها این کار رو نمی کنند بلکه با خبرنگاران هم مصاحبه می کنند و تصاویرشان همجا پخش می شود !!!!!!!!!!!!
اين وسط نيرو ويژه چرا با مردم صحبت مي كنه و جلوي در ايستاده مگه هر نيرويي وظيفه ي تعريف شده نداره
احسن
کار آقای سنندجی یک کار در مقوله مدیریت بحران و در سطح عالی انجام شد که باید مورد تقدیر قرار بگیره
خندم گرفت
به اين ميگن مديريت بحران. آفرين بر آقاي سنندجي كه خوب از عهده اين موضوع بر اومد.
همچی تیتر کرده بودی: فیلم: ...
فک کردم 30 دقیقه ای هاست خوشحال شدم!!!
اصلا نمی خواهم قضاوت کنم شاید کارمند اخراجی واقعا از سرناچاری دست به این عمل زده اما در هر حال باید این نکته را هم در نظر داشت که گروگانگیری در کشور ما بندرت اتفاق می افتد و اگر به گونه ای عمل شود که هر کس بخود جرات اینکار را بدهد رفته رفته آمار این جرم نیز همانند سرقت و زورگیری و قتل و ... افزایش می یابد
بیکاری= گروگان گیری، دزدی و جنون
من نفهمیدم چرا یک کارمند اتوبوس رانی اسلحه داره ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی