بازدید 69988
پایان عملیات نجات گروگان در هشتمین ساعت + تصاویر

گروگان‌گیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

ساعاتی پیش، «پیمان سنندجی»، رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و دو تن دیگر توسط یک فرد اخراج ‌شده از کار، در دفتر مدیر عامل این شرکت به گروگان گرفته شدند. پس از گذشت ساعت‌ها از شروع گروگانگیری، مدیر گروگان گرفته شده در جمع خبرنگاران حضور یافت و همه چیز را تکذیب کرد!
کد خبر: ۳۴۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ 04 September 2013
در پی اختلاف با یک فرد اخراج شده از کار، مديرکل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به همراه دو تن دیگر به گروگان گرفته شدند.

گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسراني تهرانبه گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش، پیمان سنندجی، رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، یکی از مدیران این شرکت و یک تن دیگر توسط یک فرد اخراج‌شده از کار، در دفتر مدیر عامل این شرکت به گروگان گرفته شدند.

‌بنا بر این گزارش، ماجرا از این قرار است که حوالی ظهر امروز، جمعی از اخراج‌شدگان سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه برای گفت‌وگو با رئیس این شرکت، راهی سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه در خیابان هنگام شده و یکی از ایشان به نام «ب. س» به نمایندگی از جمع، وارد اتاق مدیرعامل می‌شود و در ادامه، گروگان‌گیری ـ به شکلی که تشریح نشده ـ رقم می‌خورد!.

گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

این گزارش حاکی است، گروگانگیر مردی چهل ساله است که به ‌رانندگی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشغول به کار بوده و پس از آن به بخش تصادفات منتقل شده و سرانجام پس ‌از مدتی از کار بیرون شده؛ این در حالی است که برخی رسانه‌ها در تشریح دلایل اخراج وی، نداشتن صلاحيت بر پایه حکم اداره کل کار تهران را اعلام کرده‌اند، ولی اخبار دیگر، حکایت از اخراج وی به دلیل خوابیدن در محل کار (بی نظمی) دارد.

حضور رئیس پلیس پیشگیری و فرمانده انتظامی تهران در محل

اما کمی پس از انتشار خبر وقوع این گروگانگیری عجیب، خبر رسید که سرهنگ خانچرلی، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای ایجاد آرامش و بازداری گروگان‌گیر از ادامه اقدام خود، وارد ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی شده است.

گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

با حضور این مقام انتظامی، نیروهای رهایی گروگان نیز در محل حضور یافتند تا در حالی که بر ازدحام جمعیت هر لحظه افزوده‌تر شده و از ورود خبرنگاران به ساختمان جلوگیری می‌شد، سردار ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران هم در محل حادثه حضور یافته و عمليات را به دست گیرد.

برخی شنیده‌ها حاکی است که ظاهرا فرد گروگانگیر در آغاز حضور در ساختمان، اسلحه به همراه نداشته و در کش و قوسی که به وجود آمده، اسلحه یکی از مدیران سازمان را ربوده و گروگانگیری ‌کرده است؛ در حالی که اخبار دیگر، حکایت از آن دارند که گروگانگیری با سلاحی انجام شده که «ب.س» با خود ‌داشته است.

از استقرار پلیس تک‌تیرانداز تا حضور خانواده گروگانگیر

آخرین اخبار از محل رویداد، حاکی از آن است که فرد سومی هم در زمره گروگان گرفته‌شدگان بوده که گروگانگیر او را رها کرده است، حال آن که دختر و پسر گروگانگیر هم در محل حضور دارند و تلاش می‌کنند، پدرشان را از ادامه کار منصرف کنند ولی تا کنون توفیقی به دست نیاورده‌اند.

گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

این در حالی است که ماموران پلیس در نقاط گوناگون ساختمان و حتی چند تک تیرانداز بر بام ساختمان‌های مجاور هم مستقر شده‌اند تا اوضاع کاملا در تسلط پلیس باشد.

مرتضی تورک، معاون امنیتی دادستان تهران و همچنین برادر گروگانگیر هم از جمله دیگر افرادی هستند که خود را به محل رسانده اند.

گفتنی است، اتاق مدیر عامل، محلی که گروگانگیری در آن جریان دارد، در طبقه فوقانی یک بانک واقع شده و پنجره ای دارد که رو به خیابان باز می‌شود.

تا این لحظه خواسته گروگانگیر از ادامه کارش، دست کم برای اصحاب رسانه و خبرنگارانی که در محل مستقر هستند پوشیده مانده است.

گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

مدیر گروگان گرفته شده با خبرنگاران صحبت و همه چیز را تکذیب کرد!

لحظاتی پیش (دقایقی از ساعت 17 گذشته)، سنندجی، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به پرسش‌های ایشان، گروگانگیری را تکذیب کرد و مدعی شد، تنها حادثه رخ داده، درگیری بین دو کارمند بوده که یکی اخراج شده بوده و وی دستور بازگشت به کار وی را صادر کرده است!

سنندجی مدعی شد که این درگیری به دفتر وی کشیده شده و فرد اخراجی از خروج وی از اتاق نیز جلوگیری نکرده، ولی توضیحی نداد که اگر شرح ماجرا این بوده، چه ضرورتی داشته که نه تنها مجموعه مأموران پلیس مسلح در ساختمان مستقر شوند، بلکه فرماندهان ارشد انتظامی و دیگر مسئولان در محل شرکت اتوبوسرانی حضور بیابند؟!

گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

سنندجی در پاسخ به پرسش خبرنگار «تابناک» که آیا فرد اخراج شده اسلحه داشته یا خیر، گفت: من سلاحی ندیدم!

این ادعاها در حالی از طرف مدیر عامل اتوبوسرانی مطرح می‌شود که استقرار پلیس در محل ادامه داشته و نه تنها خبری از گروگانگیر و دومین فرد گروگان گرفته شده در دست نیست، بلکه گفته می‌شود به دلیل تداوم مذاکرات با وی، شاید عملیات تا ساعاتی دیگر و فرا رسیدن شامگاه تداوم یابد.

این در حالی است که پیشتر، مسئول ارتباط با رسانه‌های این سازمان در تماس تلفنی، ‌وقوع هر گونه حادثه‌‌ در ساختمان شرکت را رد کرده و گفته بود: در صورتی که سازمان موضعی در مورد چیزی بگیرد، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد!

گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

گروگانگیری ادامه دارد

یک شاهد عینی به خبرنگار «تابناک» گفت: گروگانگیری همچنان ادامه داشته و تلاش برای رهایی نفر آخر ادامه دارد.

گفتنی است تا کنون مسئولان انتظامی، به ویژه فرمانده انتظامی تهران حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران نشده‌اند و به رغم ادعای مدیر عامل شرکت مبنی بر تکذیب ماجرا، هنوز از ورود خبرنگاران به ساختمان جلوگیری می‌شود.

پایان عملیات با گاز اشک‌آور

سرانجام پس از گذشت هفت هشت ساعت از ماجرا، حوالی ساعت 19، نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و ضربتی وارد اتاق مدیر عامل شده و ضمن دستگیری فرد گروگانگیر، آخرین گروگان را آزاد کردند.

این گزارش حاکی است که فرد گروگانگیر برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شده، ولی نکته جالب توجه اینجاست که هیچ کدام از خبرنگاران این انتقال را ندیده و گروگان آزاد شده نیز در جمع خبرنگاران حضور نیافته است.

گفتنی است، مسئولان انتظامی حاضر در محل نیز به میان خبرنگاران ‌نیامده و توضیحی ـ ولو خلاصه و کوتاه و در حد اعلام پایان عملیات! ـ نداده‌اند تا حاضران در محل به پایان عملیات با دیده تردید بنگرند؛ هرچند پراکنده شدن نیروهای مستقر در محل، مهر تأییدی بر ختم شدن ماجرا بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۷۶
انتشار یافته: ۷۴
شما انتظار چی دارین؟؟
.....................
نتیجه این همه مشکلات اقتصادی,مشکلات موجود تو جامعه و تحمل فشارها همینه
تازه این یک بخش کوچیکه
انقدر به طرف فشار اومده که لحظه ای خودش رو نتونسته کنترل کنه - وای به اون روزی که بیچاره متاهل هم باشه
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
بجای اینکه تک تیرانداز مستقر کنید بچه های اون بنده خدارو بی پدر کنید بهتره اونایی که اخراج کردید به کار برگردونید...خب مگه چند صد دستگاه اتوبوس چدید به خط تهران اضافه نکردید؟؟؟پس چرا دارید اخراج میکندی به جای جذب نیرو!!
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
بی عقلی و عدم کنترل بر نفس رو توجیه نکن دوست عزیز
یعنی انسانی که قراره خلیفه الهی باشه اینقدر بدبخت شده که به خاطر فشار مالی نفهمه داره چیکار میکنه!
توجیه نکن لطفا عمل اشتباه رو
سید مجید حسینی ازنوجانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
انتظار دارید سسندجی گروگانگیری را تایید کند تا راننده بدبخت اعدام شود؟؟؟!!!!!!!
بابا انصاف داشته باشید اینقدر گیر ندهید.
فقر و فشار زندگی هر کاری را از آدم نشان می دهد و نتیجه اش این است که یک فرد خانواده دار که دنبال نان حلال بوده برای گرفتن حق خود در حین عصبانیت کاری می کند که گروگانگیری نام می گیرد.
""اسلحه یکی از مدیران سازمان"""
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این که این بدبخت کار خلاف قانون انجام داده شکی نیست.اما واقعاً ریشه این مشکلات کجاست؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
شاید ریشه مشکل این یکی همان بی نظمی و عدم رعایت ظوابط محل کار باشد کسی چه می داند؟
هر چند قابل توجیه نیست ولی فشار زندگی از یک آدم معمولی چه چیزهایی که نمی سازه... گروگانگیر،سارق،قاتل یا هر چیز دیگر!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
دوست عزیز چرا قابل توجیه نیست؟!!
وقتی یک انسان به خاطر یه لقمه نون شرمنده زن وبچش بشه اون موقع میشه گفت چی قابل توجیه نیست
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
یعنی اگه شما تنها روشت برای به دست آوردن مایحتاج زندگی خود و خانوادت این باشه ، این کار رو نمیکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
انسانی که گرسنه بشود و انواع و اقسام فشار روش باشد دیگر تمام ارزشها و فضلیتهای انسانی اش از بین می رود و به یک موجود خطرناک تبدیل می شود.
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
جواد جان، هر کسی از اسب افتاد نباید از اصل هم بیوفته که برادر من!
چرا باید یک مدیر اسلحه حمل کند؟
پاسخ ها
کاوه
| - |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
تابناک الان 10 تا نظر را تایید کردی چرا نظر منو تایید نمیکنی هیچوقت ؟ با اسمم مشکل داری ؟؟؟؟ من در پاسخ به این نظر نوشته بودم : چرا باید حمل کند و چرا باید خلع سلاح شود ؟ نمایندگان مجلس هم درخواست مجوز حمل سلاح را داشتند چندی پیش !! مگه اینجا آمریکائه که همه اسلحه دارند ؟ جواب بدهند که این مدیر چرا اسلحه داشته و چرا خلع سلاح شده ؟؟؟؟ چرا نظرات منو تایید نمیکنی ؟؟؟؟
کار گروگانگیری اشتباه است و نتیجه دلخواه بدست نمی اید. ولی از این طرف اخراج نمودن یک کارمند که در این اوضاع و احوال اقتصادی و گرانی ها نان آور و سرپرستی یک خانواده را بر عهده دارد نیز جای بررسی و تجدید نظر دارد تا مردم چنین از خود بی خود نشوند.
من جزو افرادی بودم که همیشه می گفتم همه خوبند مگر برعکس ان ثابت بشه.الان کم کم دارم به برعکس این جمله فکر می کنم.

گرفتاری معیشتی و بیکاری به صورت جدی در برخی تبدیل به بیماری شده و از این به بعد باید شاهد اتفاقات ناگوارتری هم باشیم واین موضوع اصلا شوخی بردار نیست.

در همین تابناک از آمار بیکاری افراد در خانوار تهرانی خواندم که به شدت متاثر شدم.

در اطرااف خودم چه افراد زیادی را می بینم که به دلیل بیکاری و نیازمندی شدید عقده ای شده اند و از زمین و زمان طلب دارند.

اقای روحانی در این 4 سال فقط و فقط روی رفع این معضل کار کند تا در این دنیا و ان دنیا عاقبت به خیر باشد.

باور کنید با برنامه ریزی درست و سختگیری و نظم و قانون می شود بخش از این مشکلات را حل کردو

همین گروگانگیری را مطمئن باشید ریشه در فقر و بیکاری دارد.

امیدوارم عاقبت این اتفاق ختم به خیر بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
با عرض معذرت این جمله همه خوبن مگر عکسش ثابت بشه مال جوامع متمدنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
ببخشید دوست عزیز شما از کدوم کشور نظرتو درج کردی اینجا ایرانه با تمدن 7000 ساله
به خدا دلم برای این آقای گروگانگیر میسوزه.تو این وضعیت اقتصادی اخراج هم شده.مطمئن باشین که این بنده خدا خودشم الان پشیمونه.به خدا حق این آدم اعدام یا مرگ نیست.تورو خدا یه بزرگی بیاد واسطه شه تا به سلامتی این قضیه تموم شه ، اون گروگان گیر هم برگرده سر خونه زندگیش.
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
برگرده سر کارش ؟ فیلم هندیه مگه ؟!؟!؟
همین آدمای بی نظم مملکت مارو به این روز انداختن ؛ اتفاقا باید حاشیه امنیتشون از بین بره که مجبور شن نظم داشته باشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
جناب آقای سجاد اصولا شما فکر هم میکنی ؟ مشخصه که 4 کلمه از اینور اونور شنیدی همینجور الکی همه رو اینجا نوشتی.حاشیه امنش از بین بره ؟ یارو اخراج شده قبلا، اخراج.آدمی که اخراج میشه اصلا حاشیه امن داشته ؟ اگه حاشیه امن داشت اخراج میشد ؟ اصلا میدونی حاشیه امن یعنی چی ؟
اول فکر کن بعد حرف بزن.آفرین پسر خوب.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
سجاد خان برات متاسفم نفست از جای گرم بلند می شه
بيچاره گناهي نداره تحت فشار مجبور شده اين كار رو انجام بده !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
اگه همین به قول شما بیچاره یه نفرو تحت فشار بکشه جی میگی؟
نتیجه فشار روانی و اقتصادی به مردم...
باید ریشه یابی بشه.بیشتر مشکلات از تصمیمات عجولانه و اشتباه مدیران ناشی میشه.
آخه بعد دوازده سال کار در سن چهل سالگی با داشتن چندتا بچه کجا بره که اخراجش میکنید توی این وضع پریشان اقتصادی جامعه واقعا واویلاست.بیچاره رو به جنون رسوندن
یاد فیلم آژانس شیشه ای افتادم...
اساحه مال يه مامور بوده نه يكي از مديران!!!!!!
نباید فراموش کنیم که اونم یک انسانه . اون نه قاتل نه جنایتکار بلکه فقط یه پدر که شرمنده زن وبچش شده . امیدوارم این مشکل هرچه زودتر حل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
این جوزی شرمندگیش خیلی بیشتره
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
انسانها هم خطا میکنند و باید تاوان اعمالشان را بپذیرند
آقا گرانی بیداد می کند. فکر می کردیم با دولت جدید لااقل اوضاع بدتر نشه ولی همه چیز از دلار گرفته تا میوه و غذا روز به روز گرانتر می شود. امروز مادرم رفته بو خرید ولی بنده خدا با اعصاب خورد از گرانی سرسام آور برگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
دولت جدید مگه چند وقته سر کار اومده ؟ حداقل 6 ماه صبر باید کرد
مشكلات اقتصادي
حالا همه هی میگن فشار اقتصادی این بابا رو اینطوری کرده، خب این درست، اما چرا کسی نمیپرسه که چرا یه مرتبه این بابا رو از رانندگی کناز گذاشتن و فرستادنش به بخش تصادفات؛ و مرتبه بعد هم اخراجش کردن؟!!
آیا ممکن نیست این جناب گروگان گیر یه مشکل جدی داشته و یه مرتبه هم به جای اخراج بهش ارفاق کردن و فرستادنش بخش تصادفات؟!!
به قول یه بابایی میگفت آدم همه جاش در بره hما بدنامیش در نره، حالا این گرونی و مشکلات اقتصادی بیچاره هم بدنامیش در رفته، هرمشکل اخلاقی، امنیتی، اجتماعی و ... تو مملکت پیدا میشه همه سریع میگن تقصیر اقتصاده، درسته که مشکلات اقتصادی سرسام آوره و همه مردم رو بیچاه کرده اما یه ذره اخلاق و انسانیت هم خوب چیزیه، مگه این رئیس شرکت و اون یکی همکارش زن و بچه ندارن که حالا باید تا کی بترسن و بلرزن، تازه مساله امنیت روانی اجتماعی هم به جای خودش، آخه کدوم وجدان و خدا و پیغمبری میگه اگه تو زندگی به تنگ اومیدن برین گروگانگیری؟! بابا اخلاق اخلاق اخلاق..
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
اخلاقت من و کشته معلم اخلاق
حرفات قشنگه ولی آیا خودت با اخلاق هستی یا نه هنوز گرمی و سردی نکشیدی که بفهمی چه خبره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
خوش اخلاق جان! شرط میبندم شما خودت مدیر رده بالایی هستی یا ازینایی هستی که فرصتی برای خوشخدمتی به بالادستیت از دست نمیدی!
کجا زندگی میکنی؟ جزیره ی سرنتی پیتی؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
انگار خداروشکرشما سیر هستید! اگه گرسنه شدید بعد نظرتون همین بود اونوقت حق باشماست.
ایا میدونی وقتی کارد به استخون برسه بعدش چی میشه؟ همین حالا آینده نامفهومشم روشن شد. زندان
خدا بهش رحم کنه
آقا نیروی انتظامی نمی خواد بهش بگویید از فردا بیاید سر کار دست از گروگانگیر ی بر می دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
بعد از این کار از فردا هرکی بدلیل مشکلات اخلاقی ، اجتماعی ، کم کاری و ... اخراج بشه میره گروگان میگیره و مشکلش حل میشه .
پس سلامت اداری و خدمت رسانی به مردم کجا میره
تیغ بران گر بدستت داد چرخ روزگار
هرچه میخواهی بکن،اما مبر نان کسی.
گرانی بیداد می کنه، افراد عائله مند تحت فشار اقتصادی و روانی هستند، جامعه عصبی شده...
ما همگی ناراحتیم امیدواریم این قضیه به خیر و خوشی به پایان برسد و آرزوی سلامتی هم برای مهندس سنندجی و هم برای همکار ایشان داریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
آقا عملاً ما داریم مثل خارجی ها می شیمها؟!
نمیدونم چرا یاد آژانس شیشه ای افتادم. نه؟؟؟!!!
اونایی که میگن نتیجه فشار اقتصادی و روانی نیست، خوب بگن نتیجه چیه نکنه نتیجه کهکشان راه شیری
اسلحه حراست بوده دیگه فکر کردی اسلحه آبدارچی بوده مثلا قوری؟!!!! :)
خواهش مى كنم اين موضوع روانشانسى را همه مطالعه كنند
بطور كلى در جوامعى كه فشار روحى افراد در نقش ساسى كرو آنها بروز مى كند حاصل مى شود
ریشه اینجور مشکلات گرانی و تورم و بیکاری است. مطمئن باشید مادامیکه مشکلات اقتصادی حل نشود، انتظار وقایعی بدتر از این هم باید داشت. نیروی انتظامی تسکین دهنده است، درمان و علاج مشکل نیست!
بابا این گونه مسائل شوخی بردار نیست باید برا معیشت مردم یه فکری کرد.
احتمالا مي خواسته با مدير عامل شوخي كنه كه.......
اخه چرا باید یک نفرو با 40 سال سن و 2 تا بچه از کارش اخراج کنن؟
من خیلی تر سیدم اقا بداد مردم برسید به امنیت توجه کنید
گروگان گیری به هرشکلش مزموم است و قابل توجیه نمی باشد مملکت قانون دارد و هرکه خلاف ان و خودسر بخواهد اقدامی تنش زا انجام بدهد باید تاوان عملش را بسختی بدهد تا درس عبرتی باشد برای انانی که خودرا بالاتر از قانون می پندارند . دیوان عدالت اداری برای همچین روزهائی است اگر کارمندی شاکی بود میتواند از ان طریق احقاق حق کند . این فرد که موجبات ناامنی و تشنج برای ساعاتی در جامعه شده است باید بشدت تنبیه گردد .
شاید واقعا اتفاقی نیفتاده.
و فقط مانور پلیس بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
شایدم دیش جمع می کردند!
اگر قرار باشه گروگانگیری رو با وضعیت اقتصادی توجیه کنیم چه شود؟ امیدوارم این افرادی که چنین نظریاتی می دهند اگر خودشون و یا یکی از عزیزانشون گروگان گرفته می شد هم همین را بگویند.
آقا من مسئولیت گروگانگیری رو قبول می کنم!
اگه این آقای اخراجی خدای ناکرده با دلیل موجه و قانع کننده ای اخراج شده باشه اگه باهاش برخورد نمیشد معلوم نبود تا چند وقت دیگه مسافرهای کدوم اتوبوسی رو گروگان میگرفت .
البته خدا کنه این وضعیت بد اقتصادی هر چه زودتر برطرف بشه یا لااقل کمتر بشه ولی این دلیلی بر این نیست که کسی بره این قبیل کارها رو انجام بده
مثل آژانس شیشه ای
پیش میاد دیگه دوستان توقع دارند با زن وبچه طرف رو اخراج میکنن براشون بنر تشکر بزنن و گل ببرن همین میشه که میبینید
اینها هیچ کدام دلیل گروگان گیری نمیشه. فردی که خواهان یک زندگی شرافتمندانه است سرکار نمیخوابه! چرا بقیه را اخراج نکردند. خیلی از ماها متاسفانه وقتی احساس کردیم زیر پایمان محکم است و بقول دوست عزیزی دارای حاشیه امنیت کافی شدیم دیگه بازده کاریمان میاد پایین. نمونه اش زمان کار مفید در جامعه خودمان است. خودمان رو هم توجیه میکنیم: حقوقمون کمه! مالیاتمون زیاده! چرا ما مالیات بدیم فلانی که شغل آزاد داره نده! حق بیمه خیلی از حقوقمون کم میشه! سرویس رفت و برگشت نداریم! و ...
در صورتیکه هیچکدام از این موارد توجیه کننده کم کاری نیست.
با توجه به اینکه اخراج شده بود رفته داخل اسلحه نگهبان را گرفته بود و رفته بود در مورد اخراجش برگشت به کار کار داشت طبق صحبت با یکی از کارکنان
با این حساب گروگانگیر از همه بیگناه تره
اگه قرار باشه مجازات نشه که فاتحه امنیت خوندست.
مشکلات معیشتی مسبب این اتفاقات وبدتر از این مسائل نیز هست.مسئولان کمی تیز بینانه تر به مسائل نگاه کنند.
امن از بیکاری؟
بدبخت بود بدبختر شد خانوادش گناه دارن .
اگر افراد تامين باشند كار خلافي انجام دادند بايد به شدت با آنان برخورد شود نه زمانيكه گراني گريه افراد متوسط وپايين جامعه را درآورده وباعث شرمندگي پدر خانواده نزد بچه هايش گرديده. سير ازگرسنه خبر نداره سواره از پياده
اصلا نمی خواهم قضاوت کنم شاید کارمند اخراجی واقعا از سرناچاری دست به این عمل زده اما در هر حال باید این نکته را هم در نظر داشت که گروگانگیری در کشور ما بندرت اتفاق می افتد و اگر به گونه ای عمل شود که هر کس بخود جرات اینکار را بدهد رفته رفته آمار این جرم نیز همانند سرقت و زورگیری و قتل و ... افزایش می یابد
اگه هرکی هر جا بهش فشار اومد بره گروگانگیری که سنگ رو سنگ نمی مونه هیچی احساس امنیت نمیکنه! مگر در حال حاضر تو همین شهر تهران هزاران هزار نفر بهشون ظلم شده حالا همه اینها بیان گروگانگیری کنند.....مشکلات باید ریشه ای حل شود.
مثل فیلمای خارجی شد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست