بازدید 4588

نگاه مربیان بزرگ به جام‌جهانی

کد خبر: ۳۴۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷ 03 September 2013
مثلث نوشت:

شمارش معکوس برای جام‌جهانی 2014 آغاز شده و حالا تیم‌ها با جدیت بیشتری خود را برای حضوری قدرتمند در این رقابت‌ها آماده می‌کنند. برزیل به عنوان میزبان رقابت‌ها به همراه ایران، ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی پنج تیمی هستند که صعودشان را به جام‌جهانی مسجل کرده‌اند. البته در این بین تیم‌هایی هم هستند که فاصله کمی با حضور در این رقابت‌ها دارند؛ تیم‌هایی مثل فرانسه، اسپانیا، هلند، آلمان، ایتالیا، پرتغال و آرژانتین فاصله زیادی با صعود ندارند و می‌توان از همین حالا آنها را مسافران برزیل دانست. هر کدام از این تیم‌ها می‌توانند در جام‌جهانی به عنوان یک مدعی ظاهر شوند و تا مراحل پایانی رقابت‌ها پیش روند. بازی دوستانه‌ای که در سراسر جهان برگزار شد تنور کنفرانس‌های خبری را حسابی داغ کرده بود و این فرصت مناسبی است که ببینیم مربیان هر کدام از این تیم‌ها مدعی و پرمهره تا چه حد به حضور موفق تیم‌شان در جام بیستم امیدوارند.

فیلیپه اسکولاری (برزیل)
«برزیل بارها ثابت کرده که بهترین تیم دنیاست. ما یک کار سخت را شروع کرده‌ایم و تا حالا همه‌چیز خوب پیش رفته است. برزیل اکنون در مسیر قهرمانی در جام‌جهانی سال آینده قرار گرفته و با اینکه یک سال به آغاز این رقابت‌ها باقی مانده است خود را به عنوان اولین مدعی معرفی کرده است. اکنون به ما بستگی دارد که در جام‌جهانی که در خانه‌مان برگزار می‌شود به قهرمانی برسیم. حضور در جام‌جهانی خانگی و ثبت یک رکورد تاریخی، انگیزه من برای بازگشت بود تنها مربی‌ای که توانست دو بار قهرمان جام‌جهانی شود ویتوریو پوتزو بود که در سال‌های 1934 و 1938 ایتالیا را قهرمان جهان کرد. من می‌خواهم دومین نفر باشم. ایتالیا یک جام‌جهانی را در خانه از دست داد؛ همین‌طور فرانسه و آلمان. آنها یک جام‌ را هم در خانه بردند. اکنون نوبت ماست. این چیزی است که من به تیم گفته‌ام. می‌خواهم تنها در مورد چیزهای مثبت صحبت کنم.»

الخاندرو سابه‌یا (آرژانتین)
«آرژانتین همیشه در جام‌جهانی به عنوان یک مدعی کار را شروع کرده اما متأسفانه نقاط ضعفی وجود داشته و اجازه نداده که کار با قهرمانی به اتمام برسد. هدف ما برطرف کردن این نقاط ضعف و در نهایت قهرمانی است. آرژانتین پتانسیل لازم برای قهرمای در هر تورنمنت بزرگی را دارد. ما در مرحله انتخابی ثابت کرده‌ایم که بهترین و آماده‌ترین تیم آمریکای جنوبی هستیم و می‌توانیم از این شرایط مطلوب نهایت بهره را ببریم. ما در آرژانتین بازیکنانی داریم که خیلی از تیم‌های دیگر در حسرت داشتن آنها هستند. بازیکنانی مثل مسی، هیگواین، آخرووزانتی»

یواخیم‌لو (آلمان)
«تیم شرایط بسیار بهتری نسبت به قبل دارد. ورود بازیکنان با کیفیتی مانند گوندوگان و ماریو گوتزه کیفیت فنی تیم ما را بالا برده است. انتظارت زیادی از خودمان داریم. تیم ما در جام‌جهانی برزیل با قدرت حضور پیدا خواهد کرد و می‌تواند قهرمان این رقابت‌ها شود. با این حال تیم‌های مدعی دیگی هم هستند که می‌توانند به قهرمانی برسند. بنابراین باید برای حریفان‌ در جام‌جهانی احترام قائل باشیم. تیم آلمان ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است که باعث شده کیفیت تیمی بالایی داشته باشیم. این تیم آینده فوتبال آلمان است و می‌تواند تا سال‌ها نتایج خوبی کسب کند.»

لوئیز ون گل(هلند)
به نظر من آلمان و هلند در فینال این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. من طرفدار این دو تیم هستم و دوست دارم که این دو تیم در فینال حضور داشته باشند. البته باید واقع‌بین بود. ما باید قبول کنیم که در حال حاضر چند تیم مثل آلمان، اسپانیا، و برزیل جلوتر از ما هستند و ما شاید مدعی شماره چهار رقابت‌ها باشیم اما چیزی که ما را امیدوار باقی نگه می‌دارد این است که در فوتبال کوچکترین اتفاق می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد. در فینالی که با اسپانیا داشتیم، حریف کاملاً تیم برتر میدان بود اما اگر روبن از دو موقعیت به دست آمده استفاده می‌کرد ما می‌توانستیم قهرمان شویم. حالا هلند تیمی باتجربه است و آموخته که باید از تک موقعیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند»

ویسنته دل‌بوسکه (اسپانیا)
هنوز از نظر جسمی به بهترین وضعیت خود نرسیده‌ایم. بعد از دو قهرمانی در اروپا و یک قهرمانی در جهان حالا وارد فاز جدیدی شده‌ایم. ما یک از یک دوران طلایی حالا بیشتر به جوانگرایی فکر می‌کنیم و قصد داریم آینده فوتبال اسپانیا را هم تضمین کنیم. من به عنوان سرمربی اسپانیا بسیار خوشحالم و به وجود این بازیکنان متعصب و پرتلاش افتخار می‌کنم، فلسفه ما تغییر نکرده و هنوز هم سعی می‌نیم با حفظ توپ رقیب را تحت فشار قرار دهیم. به همین فلسفه پا به جام‌جهانی می‌گذاریم و سعی میک‌نیم یک بار دیگر قهرمان جهان شویم فعلاً مهمترین نکته رسیدن به آمادگی کامل تا قبل از شروع رقابت‌هاست.

چزاره پراندلی (ایتالیا)
ما از هر دو لحاظ فنی و تاکتیکی به این نتیجه رسیده‌ایم که چطور باید بازی کنیم. من مطمئنم که ما به حفظ پایداری و استقامت نیاز داریم. ما طوری که باید بازی می‌کنیم و روحیه ایتالیایی را نشان می‌دهیم. فعلاً از همه چیز راضی هستم چرا که برنامه‌های ما خیلی خوب پیش رفته است. در حال حضار من حقیقتاً نمی‌توانم به سوالات مربوط به جام‌جهانی پاسخ بدهم ما ابتدا باید در مسابقات مقدماتی جواز حضور در جام‌جهانی را کسب نماییم. در این مدت زمان باقی‌مانده برطرف کردن نقاط ضعف مهم‌ترین هدف ماست. باید مقابل دروازه حریفان عملکرد خوبی داشته باشید. باید مقابل دروازه حریفان مصمم‌تر نشان دهیم و زمانی که در نیمه زمین حریف بازی می‌کنیم بتوانیم خود را به دروازه نزدیک کنیم.

کارلوس کروش (ایران)
آیا ایران می‌تواند قهرمان جام‌جهانی شود؟ هیچ‌کس این چنین فکر نمی‌کند. ما خیلی از رسیدن به این هدف بسیار بزرگ دور هستیم. فوتبال ایران فاصله زیادی با قدرت‌های بزرگی نظیر اسپانیا، آرژانتین، آلمان، انگلیس یا ایتالیا دارد. ما باید این حقیقت را بپذیریم. ما باید برای جام‌جهانی 2014 برزیل تیمی قابل اطمینان و باارزش را تشکیل دهیم که همه هواداران فوتبال در ایران را خوشحال و مسرور کند چطور این کار را بکنیم؟ با یک برنامه‌ریزی بلندمدت و فشرده با چنین برنامه‌ای است که ما می‌توانیم در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم. در غیر این صورت قادر نخواهیم بود که برابر تیم‌های بزرگ عملکرد خوبی داشته باشیم. به شرطی این تورنمنت برای فوتبال ایران مفید واقع می‌شود که کیفیت فوتبال ایران پس از جام‌جهانی بااکنون فرق کند.
جام‌جهانی باید به فوتبال ایران کمک کند که ورزشگاه بهتر، لیگ پویاتر، چمن بهتر، مربیان بهتر و فوتبال جذاب‌تر داشته باشد. آنچه ما از جام‌جهانی 2014 می‌خواهیم این است که فوتبال مانسبت به آنچه الان است بهتر شود. به شکل خلاصه‌تر هدف ما این است که یک گام بزرگ به جلو برداریم و به پله‌ای برسیم که ژاپن و کره پیش از ما رسیده‌اند و جایگاه خودمان را بین سه قطب برتر فوتبال آسیا تثبیت کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی