بازدید 31520
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

«اگر اوباما به سوریه حمله نکند، به ایران هم حمله نخواهد کرد»

امروز نیز بخش عمده مطالب مطبوعات بین‌المللی درباره ایران، به موضوع سوریه و ارتباط آن با ایران اختصاص دارد. در این میان، پس از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای موکول کردن حمله به سوریه به رأی کنگره، شماری از مطبوعات جهانی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که تعلل آمریکا در این زمینه، چه تأثیری بر دیدگاه رژیم اسرائیل درباره تمایل آمریکا به مقابله با برنامه هسته‌ای ایران خواهد داشت.
کد خبر: ۳۴۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 02 September 2013
«اگر اوباما به سوریه حمله نکند، به ایران هم حمله نخواهد کرد»امروز نیز بخش عمده مطالب مطبوعات بین‌المللی درباره ایران، به موضوع سوریه و ارتباط آن با ایران اختصاص دارد. در این میان، پس از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای موکول کردن حمله به سوریه به رأی کنگره، شماری از مطبوعات جهانی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که تعلل آمریکا در این زمینه، چه تأثیری بر دیدگاه رژیم اسرائیل درباره تمایل آمریکا به مقابله با برنامه هسته‌ای ایران خواهد داشت.
 
به گزارش «تابناک»، در این رابطه، روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات یکی از سناتورهای آمریکایی را بازتاب داده که خوستار حمله آمریکا به سوریه به منظور اطمینان بخشیدن به رژیم اسرائیل درباره ایران شده است.

به نوشته این روزنامه، «جان مک کین» اظهار داشته، بی‌عملی آمریکا در قبال سوریه، می‌تواند این پیام را برای ایران و رژیم اسرائیل بفرستد که واشنگتن در زمینه جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران نیز جدی نیست.

به گفته وی، اقدام اوباما در به تعویق انداختن حمله به سوریه، در باور رژیم اسرائیل نسبت به تعهد آمریکا برای محافظت از این رژیم در مقابل ایران، تزلزل ایجاد کرده است.

اما به جز این روزنامه، برخی مطبوعات دیگر به همین موضوع پرداخته‌اند. خبرگزاری «رویترز» در این زمینه اظهارات نخست‌وزیر و برخی دیگر از مقامات رژیم اسرائیل را مورد توجه قرار داده است.

به نوشته این خبرگزاری، نتانیاهو در واکنش به تأخیر تصمیم حمله آمریکا به سوریه، اظهار داشته رژیم اسرائیل از خود مطمئن است و می‌تواند به تنهایی از پس دشمنان خود برآید. در عین حال، یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده، اظهار داشته اگر اوباما درباره سوریه از خود تردید نشان می‌دهد، این بدان معناست که درباره حمله احتمالی به ایران نیز بیش از حد تعلل خواهد کرد و در ‌‌نهایت، رژیم اسرائیل ناچار خواهد شد به تنهایی دست به چنین حمله‌ای بزند.

‌«لس آنجلس تایمز» روزنامه دیگری است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد از دید بسیاری از تحلیلگران، تصمیم لحظه آخر اوباما برای به تعویق انداختن حمله به سوریه، نشانه‌ای از عدم تمایل دولت آمریکا نسبت به توسل به اقدامات تهاجمی در خاورمیانه است و این موضوع، بیش از همه برای رژیم اسرائیل که برای تأمین امنیت خود به آمریکا وابسته است، نگران کننده می‌باشد.

به باور این روزنامه، حتی در صورتی که اوباما نهایتاً تصمیم به حمله به سوریه بگیرد، تعلل وی در این زمینه، موضع آن دسته از اسرائیلی‌ها را که بر این باورند این رژیم باید‌ یکجانبه علیه ایران اقدام کند ‌تقویت می‌کند. در همین راستا، لس آنجلس تایمز اشاره می‌کند که تصمیم اخیر باراک اوباما، روز گذشته تیتر اصلی بیشتر مطبوعات اسرائیلی را از آن خود کرده بود.

اما «شانگهای دیلی» نظر دیگری در این زمینه دارد. به باور این روزنامه، مقایسه اقدام اوباما در قبال سوریه با اقدام احتمالی علیه ایران، مثل «مقایسه سیب با پرتقال» است، زیرا استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، مسأله‌ای داخلی و تهدیدی برای گروه‌های حاضر در این کشور است، ولی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، ‌‌مستقیم امنیت ملی نزدیک‌ترین متحدان آمریکا، یعنی رژیم اسرائیل، عربستان، اردن و امارات را تهدید می‌کند.
این روزنامه بر این باور است تعلل آمریکا در قبال سوریه، موضوعی تاکتیکی است و از این طریق، آمریکا می‌تواند نوع اقدام علیه سوریه و همچنین میزان تأثیرگذاری هر یک از گزینه‌های مطرح علیه سوریه را ‌ارزیابی کند.

در پایان، خبرگزاری فرانسه اخبار مربوط به سفر هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سوریه را بازتاب داده و می‌نویسد، یک مقام ارشد ایرانی، روز گذشته هشدار داده که در صورت انجام اقدام نظامی از سوی آمریکا علیه سوریه، منافع آمریکا در منطقه با خطر روبه‌رو خواهد شد.

این خبرگزاری به نقل از علاءالدین بروجردی، رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌نویسد: «من امیدوارم ‌با توجه به شرایط حساس منطقه، آمریکا ‌هیچ اقدام عجولانه و غیرعقلایی نکند. آمریکایی‌ها نمی‌توانند کشورهای منطقه را تهدید کنند و انتظار داشته باشند که منافع خودشان مورد تهدید قرار نگیرد».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۵
انتشار یافته: ۵۴
اگز حمله کنه من شخصا اماده دفاع از خاک کشورم هستم........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
آمريكا مي خواست آرايش نظامي كشورهاي متحدسوريه رو محك بزنه و اين كاررو كرد مطمئنا اين آرايش به نفع آمريكا نبود و اگرنه صددرصد اقدام نظاميش رو انجام ميداد.سفرهيئت پارلماني ما به سوريه و صحبت هاي آقاي بروجردي كه بسيارقاطعانه بود حرف آخرايران بود و اونها ميدونن كه ماايراني ها با كسي برسرامنيت كشورمون كه درحال حاضراين امنيت به مرزهاي سوريه و لبنان گسترش پيدا كرده اصلا شوخي نداريم .مطمئنا كشورهاي كوچكي مثل امارات ،قطرو...خصوصا رژيم اشغالگرقدس لقمه خوبي براي ماهستندوعدم امنيت حتي يك روزه دراين مكانها يعني مرگ دائمي اونها وفررارميلياردها دلارسرمايه و متخصصين آنجاوگراني چندده دلاري نفت معضليه كه بعدازآن اروپا و خصوصا كشورتركيه رو با نابودي حتمي روبرو خواهدكرد.
مهدی
| - |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
یعنی اون هایی که منفی میدن حاضر به دفاع نیستند؟؟؟؟!!!!!!
کمیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
یعنی تا این لحظه 86 تا منفی؟ یعنی میخواین صاف صاف بشینین تا که بیان حلقه گل بندازن دور سرتون؟ یعنی سر خاک کشورتونم معامله می کنین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
این 120 تا منفی از کشورشان دفاع نمی کنند؟
غیرت هم خوب چیزیه!
اسرائیل به صورت یک جانبه علیه ایران اقدام کند ؟؟؟
هییین؟
چی میگه؟
مکه تا حالا میتونسته حمله کنه هههه بچه ها + بدین
پاسخ ها
عمو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
اسرائیل سال هاست که تهدید حمله می کند ولی
عمل نمی کند.
چرا هر وقت صحبت از گفتگوی بین کشورمان و امریکا میشود از این اتفاقات میفته؟واضح است که رزیم صهیونیستی در بین مخالفان سوریه نفوذ کرده و عامل حمله شیمیایی بوده همرا قطر یها.
من نمی دانم این مقامات غربی و این رژیم قلابی اسرائیل تا کی می خواهند برای منطقه کری بخونن شما که در جنگ 33 روز از گروه کوچکی که مورد حمایت معنوی ماست (ایران) چگونه می خواهید بر ما غالب شوید به آنها بگوئید این قدر کری نخونید ما تنگستانی ها برای نابودی شما کافی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
احسنت

حق پشت و پناهتون
اتحاد آمریکا با تروریست های القاعده پس از سالها شعار و خونریزی برای مبارزه با القاعده ، و جنگ نیابتی القاعده در سوریه برای آمریکا ، به خودی خود نمایانگر ناتوانی آمریکا برای اقدام نظامی بر علیه ایران است
پس نیازی به حمله ی نظامی به سوریه نیست تا ما از آمریکا بترسیم.
ضمنا حمله ی نظامی به ایران یا حتی به سوریه همانند یک شمشیر دولبه است که ممکن است ایران را مجبور کند برای حفظ کیان خود ، برنامه ی هسته ای اش را به سمت تولید سلاح سوق دهد و آن وقت بازنده ی اصلی اسراییل خواهد بود
تجربه نشان داده كه در خاورميانه طي 24ساعت ايدئولوژي يك كشور تغيير ميكند و ممكنه يك كشور دوست امريكا به دشمن سرسخت او تبديل شود.پس اين تحليلها نميتواند از اينده خاورميانه تصويري روشن در اختيار بگذارد.
به نظر من آمریکا و اسرائیل جرأت حمله به ایران را ندارند.مطمئن باشید که اگر حتی یک درصد هم جرأت داشتند تا الآن اینکار را کرده بودند.خودشان میدانند ایران دیگه مثل قبلا نیست و قدرت نظامی و پشتوانه مردمی برخوردار است که زیر پرچم ولایت هستند.
از وقتی که ایران پهباد آمریکایی را سالم بدست آورد,آمریکایی ها دچار سردرگمی شده اند که توان نظامی ایران چقدر است و تا چقدرش را اطلاع ندارند.این حرفی است که سران نظامی آمریکا میگویند که در اخبار هم منعکس شده.
این مورچه ها چی میگن؟ زیر دست و پا بیان له میشن آ!!! نگی نگفتیم!
عجب استدلالی! می خواهید بگویید اگر حمله کرد پس به ما هم حمله می کند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
نه بابا منظورشون اینه اگر به سوریه با این وضعی که نسبت به حالت معمول خسته تر شده حمله نکنه عمرا به ایران که از نظر پایگاه مردمی و نظامی قوی تره حمل کنه
اینا از سایه خودشون هم میترسن
اینا از سایه خودشون هم میترسن
يكي نيست به اين اسرائيل بگه آمريكا كه بزرگترته نميتونه حمله كنه بعد تو كه نوچه آمريكايي چي كار ميخوايي بكني؟؟من موندم چرا اسرائيل هنوز روي نقشه جهانه؟
این غربیها همه چیز را ارزیابی میکنند اگر منفعتی توش نباشه هیچ اقدامی نمیکنند
لابد حمله به سوریه هم خیلی چرب و چیلی نیست (دخلش به خرجش نمی ارزه)
از انجایی که قسمت دوم فرض کاملا صحیحه پس قسمت اول هم کاملا صحیح خواهد بود!!
اسرائیل نشان داد که به این دلیل در منطقه نعره می کشد که از حمایت آمریکا برخوردار است و چنانچه آمریکا حمایت خود از این رژیم را کاهش دهد به همه خواسته های دولتهای همسایه با خواری وذلت آری خواد گفت . وسرزمینهای اشغالی را با خواست خود برای جان به در بردن تقیم صاحبانشان خواهد کرد .
رژیمی ترسو ؛ بی هویت و گدا صفت که قدرت را گدایی می کند منتها با پر رو گری و نوچه گری . اسرائیل من را یاد ملیجک ناصرالدین شاه انداخت که آب از دماغش آویزوان بود ولی به خاطر حمایتی که از طرف شاه داشت دیگران در مقابلش اظهار ترس می کردند .
راستی آمریکا چرا تا این اندازه بچه ناقص العقل و مزاحم را که جز آبرو ریزی چیری برای شندارد حمایت می کند .
صرفا به خاطر سرمایه گذاریهای یهودیها و صهیونیستها در بانکهای آمریکا و موسسات تجاری آنها .
اگر آمریکا حقوق ملتهای مظلوم را رعایت کند آنها چندین برابر صهیونیستها برای آمریکا موثر و ثروت خیز خواهند بود و آمریکا از حمایت و احترام بین المللی نی زبرخوردار خواهد شد
آقای نتانیاهو خبیث اینقدر بلوف ورجزخوانی نکن دیگه همه جهانیان دست تورا خواندند وقدرت نظامی تورا در 33و22 روز سنجیدند. ننه من غریبم در نیار با اظهارات کذایی می خواهید ازدیگران مایه بگذارید اوباما اگر عقل داشته باشد با طناب پوسیده تو به ته چاه نمیرود.
پ چی شد روسیه این همه الدورد دولدورم میکرد ساکت شده؟!
کلا روس ها هیچ وقت ندیدیم هیچ جای دنیا بر عکس امریکا که منافع کشورهایی که بهش وابسته هستن رو نامردی نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
گل گفتی. از روسها هیچی به هم پیمانانش نمی رسد.
روز نامه شانگهای دیلی با تحلیل کذایی خود ایران هراسی راه انداخته است. مگر ایران دنبال سلاح هسته ای است که بخواهد اسراییل یا عربستان ویا امارات و یااردن را بزند.این روز نامه اگر سردبیر منصفی دارد ونمی ترسد یک مقدار هم در مورد سلاح اتمی اسراییل تحلیل بنویسد ممنون میشویم
بگذارید تا نشست سران 20 در سنپنرزبورگ برقرار شود
نتایج حاصل از ان مهمترین عوامل تاثیر گذار بر معادلات فعلی خاور میانه از دید قدرتهای برتر است.
درهر صورت کشور مان باید روی توانایی خود حساب باز کندکه
به خارندگی سرانگشت من
نخارد کسی درجهان پشت من
عدم تمایل اوباما کجا بود. اگر به برد ۵۰ ۵۰ هم امید داشتند حمله می کردن. همین تصمیم برای حمله از منظر قدرت که از منظر ضعف است. آمریکا داره قدرتش رو تو دنیا از دست می ده و می ترسه با حمله به سوریه این کار شتاب نیز بگیره.
به نام خدا. سلام بر همه دوستان.
وقوع جنگ در خاورمیانه یک پدیده عادی است.
تنها عاملی که باعث شد، اوباما حمله به سوریه را به تعویق بیاندازد وجود مقاومت اسلامی است. آن ها از قدرت مقاومت و بخصوص حزب الله لبنان آگاهی دارند و می دانند که نبرد با حزب الله چه نبرد سختی است! آن ها هنوز جنگ 33 روزه را به یاد دارند. آن ها می دانند که القصیر را حزب الله آزاد کرد. پس به این نکته هم آگاهی دارند که در صورت وقوع جنگ و حمله به سوریه حزب الله ساکت نخواهد ماند و عرصه را برای رژیم صهیونیستی تنگ خواهد کرد.
در مورد ایران قضیه فرق دارد. ایران یک کشور کوچک نیست، مردم ایران مردمی نیستند که نسبت به خاکشان بی تفاوت باشند. مردم ایران مردمی آگاه هستند. نیروهای مسلح ایران نیروهای با انگیزه و خلاقی هستند که می توانند شرایط متفاوتی را در صحنه نبرد برای نیروهای متخاصم مهیا کنند. عکس العمل فرماندهان ایرانی در صحنه نبرد فوق العاده و غیر قابل تصور است. به هر حال قدرت ما هم کم نیست و در برابر آمریکا دستمان پر است. حمله به ایران هزینه های بسیار بسیار فراوانی برای آمریکا دارد که آن ها را وادار می کند بی گدار به آب نزنند.
آمریکا سرانجام پس از ظاهر سازی و کسب مجوز از سنا و احتمالا سازمان ملل به سوریه حمله خواهد کرد اما دخالت ایران در سوریه میتونه بهانه ای مشروع و موجه برای جنگ با ایران به آمریکا و غرب بده
پاسخ ها
غلام اسحاق خان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
بعدش چي ميشه؟؟؟؟؟!!!
تاخير در حمله آمريكا به سوريه معني ديگري نيز ميتواند داشته باشد، اگر آمريكا به سوريه جرأت حمله ندارد ديگر اسرائيل بهتر است از حمله به ايران سخني به گزاف نگويد
چه باید کرد در فرصت باقی مانده؟
مشورت نخست وزیر انگلیس و بالطبع رئیس جمهور آمریکا با پارلمان و کنگره برای تصمیم گیری ورود نظامی به کیس سوریه دارای ابعاد گوناگون و حائز اهمیتی است که نیازمند بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق تر می باشد با این وجود همانگونه که قابل پیش بینی بود وضعیت اسفبار اقتصادی غربی و درس هایی که از جنگ های عراق و افغانستان آموخته اند نخست وزیر و رئیس جمهور آمریکا را وادار به امری بی سابقه در این دو کشور کرد تا هم مشروعیتی برای بلوفی که سالیان از آن دم می زنند نزد افکار عمومی و همپیمان منطقه ای شان داشته باشند و هم اینکه با انداختن مسئولیت بدوش پارلمان و کنکره علاوه بر بیمه کردن منافع جناحی و حزبی خودشان این تصور را با شانتاژهای ماهرانه تبلیغاتی در افکار عمومی خصوصا ایران و جهبه مقاومت بوجود آوردن که ما نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا خواستیم اما کنگره اجازه ندادن پس همچنان حواستان جمع باشد که تهدیدات ما بلوف نیست و وقتی رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا می گوید عدم واکنش ما سبب جسور شدن ایران و حزبالله می شود یعنی اینکه لاف های تاکتیکی دیگر بی اثر می شوند و آن موقع است تمامی افکار جهانی از جمله متحدان ما خواهند دانست که وضع ما خرابتر از آنست که آنها تصور می کردند. متاسفانه عده ای که نه شناختی از سیاست و دوست و دشمن دارند و نه فهمی از منافع و امنیت ملی و همواره بدلیل منافع همسوشان با اینها همصدا می شوند و لاف های انها در نزد افکار عمومی توجیح می نمایند.
بیچاره سگان چولاغ به چه در یوزگی رسیدن که حتی از زوزه های خود سراسیمه شده اند و از لاف ها و گزاف گویی های خارج از حد و اندازه خود به دام و کلافی سر درگم مبتلا شده که نه راه پس و نه راه پیش دارند.
باید از فرصت کنونی استفاده نمود اول اینکه اصل تبلیغات سازماندهی مخالفان مسلح دولت سوریه در نزد افکار جهانی مورد و سئوال و پرسش قرار داد که این حجم از ویدئوها تا چه میزان ساختگی و توام با تبلیغات سازمان یافته به منظور متاثر کردن افکار عمومی و توجیه تهاجم نظامی به این کشور بوده است و با یاداوری همین نوع از تبلیغات ها و دروغ ها که بعدا در جنگ عراق آشکار شد کمک گرفت. فراتر از این احتمال این سناریو را از قول کارشناسان سازمان ملل یا منابع دیگر که نخواسته اند نامشان فاش شود بیان کرد که در بعضی از خانه ها در مناطق اعلام شده که مورد تهاجم شیمیایی قرار گرفتند هیچگونه آثاری از حمله موشکی یافت نشده اما در این خانه ها در مناطقی که در دست گروه های مخالف دولت سوریه بوده آثار بکار بردن مواد شمیایی محرز شده است که بعید نیست بعضی از قربانیان اخیر از جمله کودکان و زنان در این خانه مسموم شده باشند و نیروهای مخالف دولت سوریه به منظور تشویش اذهان عمومی و ترغیب متحدین خود دست به چنین جنایتی زده باشند. در هر صورت با ایجاد هر بیشتر ابهام و سئوال با تبلیغات منسجم و هماهنگ خصوصا مصاحبه های مهم با خبرنگاران بین اللملی هم مخالفان متحدین آنها را زیر سئوال در نزد افکار عمومی برد و هم اینکه هر احتمال جنگ طلبان را از اساس نامشروع صرف نظر از تصمیم نهایی کنگره آمریکا کرد.
پاسخ ها
اشتباهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
آقا لطفاً پایان نامتو اینجا ارائه نده. یه جمله نظرتو بگو تا مفید بوده باشی. کی آخه میشینه اینو بخونه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
عجب دل پری داشتی برادر!
خوب خود اوباما هم گفت که کنگره باید به این حمله رای مثبت دهد که جهان بداند
آمریکا به تعهد های خود در جهان پایبند است این همه فهمیدند که منظوری برای ایران داشت. درسته؟
بهترین دفاع حمله است سوریه جلوتر اسرائیل را موشک باران بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
این تفکر چیست!!؟؟؟
در جواب برادر امیر
اولا اسراییل نوچه امریکا نیست خود امریکا زیر دست اسراییله
دوما تا زمانی که منو تو بلند نشیم این کشور رو نقشه هست و متحدینش هم بیشتر میشه!
اسراییل سست تر از خانه ی عنکوبت است
مشکل اصلی منطقه که باعث شده آمریکا از اون طرف دنیا برای خاورمیانه درطول نیم قرن اخیر شاخ و شونه بکشه و تهدید کنه حکام زیر دست ودیکتاتور عرب هستن . حامانی مثل امیر قطر یا پادشاه عربستان.تا وقتی که کشورهای خاورمیانه نتونند درحد مطلوبی باهم همکاری کنند و به این باور برسن که منافع مشترک زیادی دارن حال و حکایت همین خواهد بود. وگرنه غرب دربرابر اسلام ومقاومت اسلامی درک درستی نداره . به قول سید حسن نصرالله غرب نمیدونه معنی لبیک یا حسین یعنی چی
به امید پیروزی
با شروع جنگ آمریکا، دولت آمریکا مشروعیت خودش رو در بین مردم خودش از دست میده. چه برسه توی دنیا.
ضمن اینکه مثل جریان عراق توفیقی به دست نمیاره و بهانه ای برای زدن اسرائیل به سوریه و حزب الله میده.
به ایران هم چپ نگاه کنن، اسرائیل رو می ترکونیم.
کاری به سوریه ندارم اما اگر بخوان دوباره سمت ما بیان با تمام وجود از خاکمون دفاع میکنیم...مرگا به من که با پر طاووس عالمی یک موی گربه وطنم را عوض کنم..جاویدان ایران..
سلام،نگرانی امریکا فقط اینه که در صورت تغیر حکومت سوریه برای اسرائیل مشکل ایجاد بشه،وگرنه به طور حتم تا حالا حمله کرده بود.
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اه اه بو میده
از پس کوچیکتر از ایرانش بر نمیاد اون وقت میخواد تنهایی به ایران حمله کنه...
به نظر من ما ایرانیها باید با تمام اختلاف نظرها ،متحدتر و قویتر شویم.مسولین و مردم کشور ما باید بدانند ،هر کشوری حتی اگر با تهدید لفظی حنجره خود را پاره کند ،با اتحاد و امنیت پایدار داخلی ایرانیان ،راه به جایی نمیبرد.
در برابر هم موضع خصمانه نگیریم.همه با هم به کشور خود علاقه داریم.نه تند برویم و نه عقب بمانیم.
درود بر همه دوستداران ایران و ایمان
خدا کنه جنگ نشه. جنگ خوب نیست.
اگرحمله کنه این فرصت رابرای مامحیامیکنه تاشراسرائیل روهرچه زودتربکنیم ماشروع کننده نیستیم اما وای به روزی که پاش بیفته اسرائیل رانابودمیکنیم مامنتظر چنین فرصتی هستیم
سلام به همگی
دوستان حمله به ایران غیر ممکنه، چون همه غربیا میدونند ملت ایران یک تیکه از خاکشونو به هیشکی نمیدن،این حرفای اسراییل و امریکا همش کشکه، ما گرچه شبا گشنه بمونیم اما حاضر نخواهیم بود یه اجنبی بیاد سقف خونمونو رو سر مادرمون بریزه،در صورت حمله به ایران،ایران از طرف روسیه و چین حمایت خواهد شد، این حرفارو من خودم از مردم روسی میشنوم،با اینکه مسکو هستم اما شروع جنگ از خاکم دفاع خواهم کرد براام مهم نیست شهید میشم یا نه، مهم خاک پاک ایرانمه.
پاسخ ها
اشتباهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
حمله موشکی و با هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود. چطور میخوای دفاع کنی؟!
جمله رو داشته باش و بخند
رژیم اسرائیل از خود مطمئن است و می تواند به تنهایی از پس دشمنان خود برآید
زرشک..
اگر امريكا به سوريه حمله بكنه مطمئن باشه ايران تو خليج فارس بهش حمله ميكنه .
شاید همه اینها برنامه ریزی آمریکا برای حمله ایران و متحدینش به اسرائیل باشه!!

با این طرح هم تا حدودی از دست اسرائیل خلاص میشوند و هم مجوزی برای حمله به ایران دستشون میاد.

به هر حال باید خیلی با دقت و سیاست عمل کنیم.
اینها در31شهریورماه 59حمله کردن ولی ایرانهای با غیرت جواب دندان شکنی بهشون دادن تاقرنها ازیادشون نره جوانمردی وغیرت ایرانی را برم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار