بازدید 51722
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب سخنان ظریف درباره مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها

بازتاب سخنان شب گذشته محمد جواد ظریف در یک برنامه تلویزیونی، انتظار ایران و روسیه برای از‌سرگیری هر چه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای، تصمیمات وزیر نفت جدید ایران در عرصه داخلی و جهانی و ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۴۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 23 August 2013
بازتاب سخنان ظریف درباره مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها
بازتاب سخنان شب گذشته محمد جواد ظریف در یک برنامه تلویزیونی، انتظار ایران و روسیه برای از‌سرگیری هر چه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای، تصمیمات وزیر نفت جدید ایران در عرصه داخلی و جهانی و ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب سخنان ظریف درباره مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها

به گزارش «تابناک»، سخنان شب گذشته وزیر خارجه کشورمان در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا»، در شماری از مطبوعات و رسانه‌های جهانی بازتاب داشته است. روزنامه «واشنگتن پست» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، وزیر خارجه جدید ایران گفته تحریم‌های غرب نمی‌تواند ایران را وادار به تغییر سیاست خود در زمینه برنامه هسته‌ای کند؛ هرچند، دولت رئیس جمهور جدید این کشور در حال در پیش گرفتن رویکرد جدیدی نسبت به غرب است.

این روزنامه اشاره می‌کند که محمد جواد ظریف تأکید کرده ایران در مذاکرات با قدرت‌های جهانی، حقوق هسته‌ای خود را‌‌ رها نمی‌کند. واشنگتن پست همچنین اشاره می‌کند که قرار است ظریف مسئولیت مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ را بر عهده بگیرد.

بازتاب سخنان ظریف درباره مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها

در همین حال، روزنامه «شانگهای دیلی» از انتظار ایران و روسیه برای از‌سرگیری هرچه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای خبر داده است. این روزنامه به نقل از وزارت خارجه روسیه می‌نویسد، دیپلمات‌های ارشد ایرانی و روس، انتظار دارند که مذاکرات هسته‌ای ایران به سرعت از سر گرفته شود.

شانگهای دیلی اشاره می‌کند ‌در جریان یک تماس تلفنی میان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و سرگئی لاوروف، همتای روس وی، دو طرف به ارزیابی وضعیت موجود پیرامون برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و بر ضرورت از‌سر‌گیری مذاکرات به منظور حل و فصل مسائل موجود تأکید کرده‌اند. پیشتر سخنگوی وزارت خارجه روسیه از استقبال کشورش از رویکرد شفاف و منعطف ایران در مذاکرات خبر داده بود.

بازتاب سخنان ظریف درباره مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها

بیژن نامدار زنگنه، دیگر وزیر ایرانی است که سخنان اخیرش مورد توجه مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است.

در این باره، روزنامه «دیلی استار» لبنان می‌نویسد، زنگنه در نخستین روزهای دوره جدید وزارتش برنامه‌ای را برای بازگرداندن تولید نفت ایران به سطح پیش از سال ۲۰۰۵ تدوین کرده و ضمن اشاره به در جریان بودن یک «جنگ قیمت» برای بازگرداندن مشتریان قدیمی، از بازگرداندن مدیران باسابقه‌ای که در دولت پیش در حاشیه قرار گرفته بودند، سخن گفته است.

این روزنامه به نقل از زنگنه می‌نویسد: «ما تنها از آن‌هایی که جای ما را در بازارهای نفت جهان گرفته‌اند، می‌خواهیم بدانند که وقتی ما بار دیگر به این بازار‌ها بازگردیم، آن‌ها باید کاهش بهای نفت را بپذیرند و یا تولید نفت خود را کاهش دهند تا فضایی را برای نفت ایران پدید ‌بیاورند».

بازتاب سخنان ظریف درباره مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها

در پایان در ادامه واکنش‌ها به حمله شیمیایی اخیر در سوریه، نخست وزیر رژیم اسرائیل اظهاراتی را مطرح کرده که در آن، بار دیگر ادعا‌ها و اتهاماتی را متوجه ایران نموده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو ضمن متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور، مدعی شده ایران از سوریه به مانند یک «محوطه آزمایش» استفاده می‌کند.

‌وی گفته: «سوریه به محوطه آزمایش ایران تبدیل شده است. ایران اکنون به دقت به واکنش جهان نسبت به قساوت‌های انجام شده از سوی دولت دست نشانده‌اش، یعنی سوریه و گروه واسطه‌اش، یعنی حزب الله نگاه می‌کند». وی افزوده: «این رویدادها بار دیگر ثابت می‌کند که ما نباید اجازه دهیم، خطرناک‌ترین رژیم‌های دنیا به خطرناک‌ترین سلاح‌های دنیا دست پیدا کنند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۱۳
خیلی از مشکلات فعلی ما نتیجه عملکرد بد و سو مدیریت است و اگرچه در تحریم ناجوانمردانه و بیرحمی قرار داریم اما با مدیریت صحیح ثابت خواهیم کرد که اگر تابحال در شرایط سخت بوده ایم درصد کمی از آن به تحریمها ربط داره و بقیه اش به مدیران بی تجربه برمی گرده که انشاا... بزودی آن هم برطرف خواهد شد.
مرگ برشیطان بزرگ واسرائیل خون آشام.
امیدوارم دستگاه دیپلماسی جدید ایران به یاری خدا ، جلوی هوچیگری های کشورهای دشمن ایران رو بگیره
طوری که رابطه داشته باشیم و منافع خودمون رو بیشتر داشته باشیم
بنظر می آیددر این برهه از زمان استفاده از سلاح شمیایی در سوریه رژیم منحوس اسراییل نقش اساسی دارد یاخودش استفاده کرده یا بنا به دستورش تروریستها این کاررا کردند.در هر صورت اعمال رژیم اسراییل در طول تاریخ همیشه اختلاف افکنی ومزورانه بوده وآب را گل آلود میکند تا ماهی بگیرد.متاسفانه سازمان بین المللی وکشورهای غرب هم میدانند کار کار اسراییل است ولی عمدا نظام سوریه را مقصر می دانند.در صورتی که همه میدانند در این موقعیت هیچ موقع سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نمیکند چون اخیرا در میدان نبرد پیروزیهای بیشتری بدست آورده است.
آقای نتانیاهو حرکات شما بسیار شرم آور است شما سلاحهای اتمی بسبار خطرناک در اختیار دارید شما به هیچ عنوان به هیچ یک از اصول انسانی وبین المللی متعهد نیستید وبه لبنان و سوریه آشکارا حمله میکنید جالب شما که تهدید برای تمام کره خاکی هستید این مطالب را بیان می کنید واقعا نفرین بر شما که شیطان مجسم هستید.
در حقیقت آمریکا به دنبال رابطه با ایران است ولی رژیم صهیو نستی این اجازه رو به آمریکا نمیدهد چون آمریکا مطیع این رژیم است
واقعا ادبیات دکتر ظریف افتخار آفرین است جای خوشحالیست حضور ایشان در وزارت...
مگرخطرناکتر از رژیم اشغالگر صهیونیزم هم داریم؟ هم اکنون هم که به خطرناکترین سلاح مجهز است ؟ اگر نباید این تجربه تکرار شود ، بایستی آن جرسومه را از بین برد.
سیاست های غلط ما این سگ را هار تر کرده تا با هر اتفاقی به ما چنگ و دندون نشون بده و هر اتفاقی در هر گوشه دنیا را به ما ربط بده
«این وقایع بار دیگر ثابت می کند که ما نباید اجازه دهیم خطرناک ترین رژیم های دنیا به خطرناک ترین سلاح های دنیا دست پیدا کنند».
اين دنيا چه خبره
((رطب خورده خو منع خرما كند))
اسرائيل به خاطرترس ازايران درمنطقه خواب خوشي نخواهدداشت .وگرنه ازكشورهاي عربي خيالش راحته .پس واي به اون روزكه ازايران هم خيالش راحت باشه .
از بعد از انقلاب ایران در بدترین شرایط اقتصادی ،سیاسی، جنگ ،ناامنی و.... قرارگرفته . همانطور که میدونید تحریم قبلا" بوده و هیچ اتفاقی ، وضع بدتر از این نخواهد شد. ما حاضریم همه چیزمون رو از دست بدیم ولی ایران و اسلام عزیز را حفظ کنیم
به هیچکس هم نیازی نداریم مثل کره شمالی میتوانیم روی پای خودمون بایستیم .
ملت شهید پرور ما تا اخر ایستاده است . حاضریم از مال و جان و ناموس خودمون برای اسلام بگذریم. مرگ بر امریکا و اسراییل و انگلیس خیانتکار
ما باید با سیاست درست وقدرت چانه زنی ودیپلماسی مناسب اولآ از حقوق هسته ای کشورمان دفاع کنیم
ثانیآ:مردم دنیا را قانع کنیم که حرفها ی مسئولین اسرییلی دروغ ویاوه ای بیش نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی