بازدید 182086
جسد هافبک تیم ملی در چاه کهریزک

جزییات قتل بازیکن سابق تیم ملی

با اعلام ناپدید شدن امید، تحقیقات برای یافتن سرنخی از حضور این فرد آغاز شد تا این که پس از ساعاتی در تماس تلفنی با خانواده این فرد، مشخص شد، افرادی برای آزادی وی طلب صد میلیون تومان پول نقد کردند که با تماس این افراد، تحقیقات وارد مرحله آدم‌ربایی شد. وقتی خانوادهٔ دربندی پس از آگاهی از قتل فرزندشان با پلیس صحبت کرده بودند، مأموران پلیس به آن‌ها گفته بودند چون ما می‌دانستیم او کشته شده، به شما گفتیم پول را پرداخت نکنید
کد خبر: ۳۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۹ 19 August 2013
جزییات قتل بازیکن سابق تیم ملیامید دربندی، هافبک سابق تیم نیروی زمینی و تیم نونهالان و بازیکن نوجوانان و جوانان سایپا در پانزدهم مرداد ماه امسال ناپدید شده و خانواده وی با مراجعه به کلانتری این امر را اعلام می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، پلیس آگاهی تهران از کشف جسد هافبک دفاعی تیم ملی نونهالان، نیروی زمینی و جوانان سایپا در چاهی در محدوده کهریزک و رسیدگی به این پرونده در شعبه ویژه قتل خبر داد.

اظهارات پدر مقتول

رضا دربندی، پدر امید دربندی دربارهٔ قتل پسرش گفت: یک هفته پیش، پسرم ساعت ۱۰ به فروشگاه رفت تا خواهرش را به منزل بیاورد. در بین راه سه تن او را می‌دزدند و پس از یک ساعت با ما تماس گرفتند و ‌گفتند که ۱۰۰ میلیون به آن‌ها بدهیم. آن‌ها به من گفتند، پسرم دست آنهاست و فردا به شما شماره حسابی می‌دهیم تا با پرداخت پول فرزندم آزاد شود.

وی گفت: فردا صبح به من زنگ زدند و گفتند ۱۰ میلیون پول بریزم تا فرزندم آزاد شود. ۱۰ میلیون را با هر سختی بود جور کردم و به حسابشان ریختم؛ اما پسرم را آزاد نکردند. به من گفتند، فردا ۱۰۰ میلیون بده تا او را آزاد کنیم. به آن‌ها گفتم پس بگذارید حداقل با پسرم صحبت کنم. به یکباره صدای پسرم را شنیدم که داد زد پول را ندهید.

دربندی در ادامه افزود: به آن‌ها گفتم یک نشانی به من بدهید، ولی آن‌ها این کار را نکردند و به روزهای بعد کشیده شد. به هر حال چندین بار این تماس‌ها تکرار شد و من هر بار می‌گفتم نشانی بدهید که او زنده است، ولی آن‌ها می‌گفتند فردا صدایش را می‌شنوی یا مثلا پس‌فردا می‌گذاریم با او صحبت کنی. 
مرحوم امید دربندی
جزییات قتل بازیکن سابق تیم ملی

وی همچنین افزود: حتی یک بار به آن‌ها گفتم اگر راست می‌گویید ‌پسرم زنده است از او بپرسید کت و شلوار عیدش چه رنگی بود. آن‌ها به من گفتند اگر پول را به حسابشان نریزم سر و پای پسرم را می‌برند. به هر حال پلیس، در ‌‌نهایت جسد فرزندم را در یک چاه سمت امین‌آباد پیدا کرد و آن طور که پلیس می‌گفت آن‌ها‌‌ همان روز اول فرزندم را کشته بودند.

رضا دربندی گفت:‌ پلیس به دنبال پروندهٔ آنهاست و آن‌گونه که به من گفته‌اند، آدم‌ربایان از هرات افغانستان با ما تماس می‌گرفتند.

دربندی در ادامه سخنانش با اشاره به سوابق فوتبالی فرزندش بیان کرد: در اردبیل که بودیم، امید در تیم ملی نونهالان بازی می‌کرد. به خاطرش به تهران آمدیم و در نونهالان پاس و نوجوانان این تیم مشغول بازی شد. در سایپا هم در تیم‌های نوجوانان و جوانانش حضور داشت و الان در نیروی زمینی برای ‌سربازی‌اش بازی می‌کرد.

پدر امید دربندی، مراسم ختم فرزندش را در تاریخ روز جمعه مسجد امام صادق (ع) بین فلکه اول و دوم صادقیه ساعت ۱۸ تا ۱۹:‌۳۰ ‌اعلام نمود و گفت: از شما می‌خواهم که این ماجرا را رسانه‌ای کنید. از پسر من گذشت، ولی باید با عاملان این مسائل به شدت برخورد شود. از پلیس هم می‌خواهم تشکر کنم. آن‌ها هم تلاش زیادی انجام دادند.

با اعلام مفقود شدن امید، تحقیقات برای یافتن سرنخی از حضور این فرد آغاز شد تا اینکه پس از ساعاتی در تماس تلفنی با خانواده این فرد مشخص شد که افرادی برای آزادی وی طلب ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد کردند که با تماس این افراد، تحقیقات وارد مرحله آدم‌ربایی شد.

 اعلام نظر پلیس آگاهی

تحقیقات پلیس برای یافتن نشانی از محل نگهداری امید ادامه یافت تا این که در نوزدهم مرداد ماه جسد وی در چاهی در محدوده کهریزک کشف شد.

بنا بر اعلام پلیس آگاهی، هم‌اکنون پرونده با توجه به کشف جسد و وقوع جنایت به منظور شناسایی متهم یا متهمان به قتل به اداره دهم شعبه ویژه قتل فرستاده شده و جسد برای تعیین علت فوت به پزشکی‌قانونی منتقل می‌شود.

سخنان سرپرست تیم فوتبال نیروی زمینی

حسین اخوت، سرپرست تیم فوتبال نیروی زمینی گفت: امید دربندی دو ماه پیش خدمت سربازی و همکاری‌اش با باشگاه نیروی زمینی تمام شده بود و از این‌که شنیدیم او با صد ضربه چاقو کشته شده بسیار ناراحت شدیم.

وی با بیان این‌ که امروز (دوشنبه) چهارمین روز قتل امید دربندی است، دربارهٔ حضور آن مرحوم در تیم نیروی زمینی اظهار کرد: دربندی بازیکن رده امید و تیم نیروهای مسلح باشگاه نیروی زمینی و بازیکن جوان و خوبی بود که به خاطر حضورش در نیروی زمینی، خانواده‌اش هم سال گذشته از اردبیل به تهران نقل مکان کرده بودند.

سرپرست تیم نیروی زمینی با اشاره به رویدادهای پیرامون گروگان‌گیری و سرانجام قتل این جوان، ‌اظهار کرد: ظاهرا دربندی در حوالی تهران محبوس بوده؛ اما تماس‌هایی که با خانواده او گرفته می‌شد، از افغانستان بوده است. خانواده ایشان ۱۰ میلیون تومان را به گروگان‌گیران داده بودند و بعد از آن وقتی با مطالبه ۱۰۰ میلیون تومانی آن‌ها مواجه شده بودند، پلیس از آن‌ها خواسته بود تا این مبلغ را به گروگان‌گیر‌ها ندهند که ‌آن‌ها هم ندادند و متأسفانه فرزندشان هم کشته شد.

وارد کردن ناجوانمردانه ۱۰۰ ضربه چاقو به بدن امید

وی همچنین افزود: عموی امید در محلی که گروگان‌گیر‌ها گفته بودند جسد این جوان را آن‌جا انداخته‌اند، حاضر شده بود و گویا ۱۰۰ ضربه چاقو به بدن امید وارد کرده بودند. وقتی خانوادهٔ دربندی بعد از آگاهی از قتل فرزندشان با پلیس صحبت کرده بودند، مأموران پلیس به آن‌ها گفته بودند چون ما می‌دانستیم او کشته شده ‌به شما گفتیم پول را پرداخت نکنید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸۴
انتشار یافته: ۶۰
پدرش روز دوم صدايش را پشت تلفن شنيده
خدا قاتلينش رو لعنت كنه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
خدا رحمتش کنه،امیدوارم روزی برسه که همه درامنیت وآسایش زندگی کنن وشاهد شنیدن اخباراینچنینی نباشیم
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
یه سوال؟
ما تا چه وقت باید شاهد حضور افغانیها در کشورمون باشیم؟
اونها چه سودی برای مردم ایران دارند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
برادرانه از اونایی که منفی دادن می خوام هرچه سریعتر خودشونو به یک دکتر نشون بدن چون فقط آدم بسیار مریض می تونه الان منفی بده !!!
خدا بیامرزدش هموطن خوبمون توسط همزبوناش به قتل رسید واقعا ناراحت کننده است تسلیت به خانواده اقا امید.یه سوال؟افغانهای ایران تا کی باید موجب ناامنی بشن.جوابه مهمان نوازیه ما اینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
مهمون یه روز دو روز نه که تا نوروز!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
البته لازم به ذکره که از افغانستان تماس گرفتن نه این که افغانی باشن. معمولا برای این که ردیابیشون مشکل بشه از یه کشور خارجی تماس میگیرین. مثلا توی همین برنامه ماه عسل کسانی که پسر اون طلا فروش رو دزدیده بودن هم از خارج تماس میگرفتن (فکر کنم یا از پاکستان یا افغانستان و یا ترکمنستان بوده و چون اهل استان گلستان بودند احتمالا ترکمنستان بوده)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
یک بار دیگر نظر خودت را بخوان ببین معلوم هست که چه گفته ای.
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
کاملا هم معلومه که چی گفته. حق داره. از افغانستان تماس گرفتند رد گم کنند نه که افغانی باشند. وگرنه پدر مقتول از لهجه شون همون اول می فهمید افغانیند و لازم نبود پلیس بگه.
وضعیت امنیتی به روز افتاده اونوقت بنده با عمسرم رفته بودیم پارک مامور نیروی انتظامی با بدترین نوع رفتار با بنده و همسرم برخورد کرد
in ast AMNIAT DAR.....
پلیس کجاست؟چاقو کش ها درتمام نقاط کشور جولان میدن آدم میترسه از این اخبار
فقط اعدام آدم ربایان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
آدم ربایی یه چیز قتل یه چیز دیگه
ادم هایی مثل تو بودند که ایران رو به اینجا رساندند
جناب اشنا با اعمال شما سال هاست که اشناییم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
بزار بگيرنشون بعد حكم بده جناب قاضي .....!!!!
بسیار تاسف انگیز است.
صد حیف از این جوان. امیدواریم پلیس هر چه سریعتر عاملانش را پیدا کند و در ملا عام گردن بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
در ملاءعام گردن زند؟
برخی ها از اون پشت بام افتادند
ایول به پلیس می دونسته گروگان مرده آدم یاد کشورهای اروپایی میوفته که برای آزاد کردن یک گروگان چندین ملیون دلار صرف هزینه می کنند
خدا قاتلان رو لعنت کنه
خدا رحمتش کنه.
ولی اگه از هرات افغانستان تماس میگرفتن پس چطور پدرش صداشو پشت تلفن شنیده که گفته پول را پرداخت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
بابا لابد همدست داشتند
شماره حساب دادند تا پول را به حسابشان بریزند ا نوقت پلیس نتونسته اونها را پیدا کنه جسد در تهران است اونوقت اد م ربایان از قندهار تلفن زده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
همدست داشتند دیگه
اولا که ثابت نشده افغانی است ثانیا هم بشه مگر افغانیها انسان نیستنن اونا هم ممکنه جرم مرتکب بشن قاتل شن مقتول شنمگر ایرانی در غرب دوبی ترکیه ژاپن و جرم انجام نمیده؟؟؟ باید اخراج بشن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
نه نباید اخراج بشن . باید بمونن تا بیشتر نا امنی کنن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
شما که از افغانستان هستی بگو تا کی ایران باید میزبان این همه افغانی باشه؟
شما حاضری دو میلیون بنگلادشی رو در افغانستان سی سال اسکان دهید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
تعداد افغان هایی که در ایران کشته می شوند خیلی بیشتر است
ولی سکوت رسانه ای....
درضمن بهتر است موارد جنایی را به ملت یا نژادی خاص ربط ندهیم
باید علت این جنایات ریشه یابی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
جاناسخن از زبان ما میگویی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
عدم برابری اجتماعی و اقتصادی
فقر فرهنگی
از ادم هایی که تو بیغوله دنیا اومدن و بزرگ شدن نباید انتظار زیادی داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
برو بابا دلت خوشه
عاقبت مارو خدا خیر کنه...
چرا پدرش بلافاصله پلیس را در جریان نگذاشته ؛ این اشتباه کمی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
مگه شارژ داشته؟
... وضعیت حجاب را دنبال کنه!!! واقعا آیند.....
تاسف
دو مامور نیروی انتظامی با موتور من رو جلوی ورزشگاه شیرودی با 60 سال سن بازدید بدنی کردند و با کنایه ......
به نظرم وباتوجه به اینکه سی سال افغانی ها نزد بنده کارکرده اند افغانها آدم های خوب ودرستکارمیباشند اما دربینشان اندک افراد ناسالم هم پیدا میشود که این هم طبیعی است ولی وقتی که افغانی که با دست خالی وگرسنه وارد ایران میشود از همان روز اول با نان خشک مشغول بکار جهت محارج خود میگردد لذا درقتل این جوان عزیز حتما ایرانی بوده اند ویا ایرانی ها با افغانها دست داشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
ما حرفمون اینه که چرا حالاکه امنیت در افغانستان برقراره بازم این همه افغانی در ایرانند؟؟؟ خوب و بد رو هر ملتی دارن . همه یک ملت که بد نیستند اما وقتش رسیده افغانها اخراج بشن.به هر حال مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی هم بوجود آمده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
مگه تاجیک ایرانی (آریایی) به حساب نمیاد؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
از لهجه معلومه افغانی ها!
بابا بیخیال پلیس،...
بابا بیخیال پلیس، اون زحمتکشها کارای واجبتری دارن.......!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
بامزه
اتباع بیگانه مجازبه افتتاح حساب دربانکهای ایرانی نمیباشند. 10میلون به حساب چه کسی واریز شده ؟کی وکجا برداشت شده ؟ویا به حساب کی منتقل شده؟؟؟
کی گفته افغانی آدم نیست ولی حضور غیر قانونی چند میلیونی آنها در کشور خطر بزرگیست . هر زمان بخواهند میآیند وهروقت بخواهند میروند . در هیچ کجای جهان چنین نیست حتی در خود افغانستان .
اللهم کل ولیک فرج
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
همین جوری دعا می کنید که ظهور به تأخیر می افته دیگه!
اللهم عجل لولیک الفرج ...
یا
اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن ...
درضمن یه جاش ابهام داره. اگه صدای پسرش شنیده وجسدش کهریزک بوده پس ایران بوده چرا گفتن از هرات زنگ زدن؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
حتما سیمکارت خارجی خریدن؟؟از داخل یا لب مرز زنگ زدن تا ردشونو نزنن
خدا لعنت کند این حیوان های بی وجدان را که بزودی هم به دام می افتند ولی افسوس که !!!!!
دعا کنید امنیت برقرار شه
از شماره حساب كه ميشه رد شون رو گرفت!!
خدا رحمتش كند
بنده با 98سال سن چنین چیزی ندیده بودم
کسی که آدم ربایی کرده با 100 ضربه طرفو میکشه؟ این قتل یک جورایی انگار از روی کینه بوده
با وجود اینهمه اعدام بازم قتل بازم تجاوز بسه بابا ...........کی عبرت میشه؟ اصلاً مسلمونی؟ دل داری؟ صدام حیوون اینکارو میکرد خوراک سگ ها شد
مطمئن هستم این قتل برنامه ریزی شده است برای نا امن جلوه دادن ایران برای کسب پول نبوده
آدم ربایی که دنبال پول باشد 100 ضربه چاقو نمی زند. ماجرا یک جورهایی مشکوک است . تماس از افغانستان گمراه کننده پلیس و مردم است .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی