بازدید 9012

بررسی وضعیت آخرین وزیر پیشنهادی روحانی

عملکرد مسعود سلطانی فر ، به عنوان اخرین وزیر معرفی شده برای تصدی وزارت ورزش و جوانان زیر زره بین نمایندگان مردم بررسی می شود.مرادی و قادرمرزی به عنوان اولین مخالف و کاتب به عوان موافق از عملکرد وزیر پیشنهادی دفاع کرد
کد خبر: ۳۳۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷ 15 August 2013
زنگنه از قسم خلاف خوردن تا افتخار مدیریتی کشورعملکرد مسعود سلطانی فر ، به عنوان اخرین وزیر معرفی شده برای تصدی وزارت ورزش و جوانان زیر زره بین نمایندگان مردم بررسی می شود.مرادی و قادرمرزی به عنوان اولین مخالف و کاتب به عوان موافق از عملکرد وزیر پیشنهادی دفاع کرد

صلاحیت برخی وزرای پیشنهادی روحانی زیر سوال رفته است

سالار مرادی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز پنجشنبه پارلمان در سخنانی به عنوان نماینده مخالف سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: این جانب از جمله نمایندگانی بودم که در موضوع تحقق حماسه سیاسی، ضمن احترام برای همه کاندیداهای ریاست جمهور، با افتخار به صورت رسمی و در منطقه کردستان از برنامه‌ها و افکار و شخصیت آقای روحانی حمایت کرده و خواهم کرده، قطعاً حمایت بنده و رای 72 درصدی مردم کردستان به آقای روحانی، حمایت از برنامه‌های وی بوده است.

وی افزود: امید ما دراین دولت توجه به حقوق افرادی است که تاکنون یا کمتر مورد توجه قرار گرفتند یا باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرند.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ‌آقای روحانی! قرار ما این بود که از ظرفیت نیروهای کرد و اهل سنت در کابینه استفاده شود، امیدواریم در سایر سطوح و بدنه دولت از ظرفیت نیروهای اهل سنت و کرد کشور نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه ناگفته نماند مخالفتم با آقای سلطانی‌فر هیچ‌گونه منافاتی با شایستگی‌ها و توانمندی‌های وی در سوابق اجرایی کشور ندارد، گفت: آقای سلطانی‌فر! مروری بر سوابق سیاسی شما جدا از سال 58 تا 60 نشان می‌دهد که جنابعالی از سال 61 تا 88 در بحث‌های مختلف وزارت کشور بوده‌اید، بر این اساس حضور شما در وزارت ورزش سایه سنگینی بر این وزارتخانه می‌گستراند و این سوال مطرح می‌شود که آیا شما همچون روال مردم از ورزش به عنوان پلکانی که برای دست یافتن به مناصب مختلف استفاده می‌شد، استفاده می‌کنید و این روال را ادامه می‌دهید؟

به گفته وی، در بسیاری از استان‌ها هیئت‌های ورزشی را کسانی مدیریت می‌کنند که نه سابقه ورزشی دارند و نه ورزشکار بوده‌اند بلکه افرادی با سوابق سیاسی هستند؛ جنابعالی برای توسعه ورزش معلولان جسمی و حرکتی چه برنامه‌ای دارید؟ آیا برای بیمه و اشتغال ورزشکاران برنامه‌ای را در نظر گرفته‌اید؟

نماینده سنندج در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به طرح سوالات دیگری پرداخت و گفت: برنامه شما (سلطانی‌فر) برای ورزش بانوان چیست؟ سهم جوانان در دستگاه شما آیا همان یک معاونت که در حد خیلی کمرنگ دیده شده خواهد بود و یا اینکه با توجه به موضوع مهم تربیت جوانان، تدابیر دیگری در این زمینه اندیشیده‌اید؟ باید از جوانان در حوزه اشتغال حمایت جدی شود.

سالار مرادی در خاتمه خاطرنشان کرد: آقای روحانی‌!به دلایل و بهانه‌هایی صلاحیت برخی وزرای پیشنهادی شما زیر سوال رفته است، باید نمایندگان مجلس بدانند رایی که امروز می‌خواهند بدهند بر اساس منافع ملی نه بر اساس جریان‌های سیاسی یا فرهنگی باشد.

سلطانی‌فر برای وزارت ورزش تخصص ندارد

حامد قادرمرزی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (پنجشنبه)‌پارلمان در سخنانی به عنوان مخالف سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: همیشه دم از شایسته‌سالاری می‌زنیم اما باید بدانیم که آقای سلطانی‌فر که 34 سال در این کشور خدمت کرده تنها 32 سال در مناصب مختلف وزارت کشور بوده است.

قادرمرزی ادامه داد:‌وی فارغ‌التحصیل علوم سیاسی است و فوق لیسانس علوم سیاسی دارد، این همه فارغ‌التحصیل ورزشی در کشور داریم آیا حضور فردی با این تحصیلات در وزارت ورزش با شایسته‌سالاری هماهنگی دارد؟.

وی همچنین گفت:‌ آیا اینکه یک نفر که سوابقش استاندار و معاون امنیتی - سیاسی استاندار بوده و تخصص ورزشی ندارد، بیاید در رأس ورزش کشور قرار بگیرد، با شایسته‌سالاری هماهنگی دارد؟ انتصاب وی در وزارت ورزش عادلانه نیست و با اعتدال هم‌خوانی ندارد.

نماینده دهلران در مجلس همچنین تصریح کرد: عرصه مدیریت ملی، عرصه شخص و حادثه نیست، نباید در این میان حادثه را بر برنامه و تدبیر ترجیح دهیم.

وی در خاتمه گفت: با آقای سلطانی‌فرد به لحاظ نبود تخصص و تجربه کارکرد در وزارت ورزش، مخالفم و امیدوارم امروز مجلس به خاطر شایسته سالاری به سلطانی‌فر رای ندهد.


افتخار سطانی‌فر دوری از افراط ‌گرایی و سیاسی‌‌کاری است

محمدرضا کاتب نماینده گرمسار در مجلس، به عنوان نماینده موافق سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش بعدازظهر امروز در صحن علنی مجلس اظهار داشت: یکی از بزرگترین ویژگی کابینه آقای روحانی این است که تصمیم‌گیری برای نمایندگان بسیار سهل و آسان است. امام حسن مجتبی (ع) فرمودند اگر آینده افراد را می‌خواهید به خوبی تشخیص دهید، راهش این است که گذشته آنها را مرور و ارزیابی کنید.

وی افزود: امروز کابینه‌ای که معرفی شده همه امتحان پس داده هستند و می‌توانید به آنها نمره دهید و امتیازبندی کنید؛ امروز کشتی مدیریت کشور ما در طوفان تحریم‌های دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته است. اگر بخواهیم در این شرایط سخت این کشتی مدیریت را به ساحل برسانیم باید با بالاترین وفاق، عقلانیت و دانش بتوانیم در بهترین زمان ممکن این تهدیدها را به فرصت‌های طلایی تبدیل کنیم.

نماینده گرمسار افزود: یکی از عرصه‌هایی که می‌تواند رشد و بالندگی و افتخارات بین‌المللی برای نظام جمهوری اسلامی ایران کسب کند حضور در عرصه‌‌های بین‌المللی ورزش است که نشان از توانمندی جوانان ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: یکی از مخالفان گفت آقای سلطانی‌فر کار سیاسی کرده، باید بگویم کسی که 20 سال افتخار دارد در نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح استانداری و معاونت استانداری کار مدیریت کلان کند و امروز دانش‌‌آموخته دکترای مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه است، آیا فقط کار سیاسی بلد است؟

کاتب ادامه داد: کسی که توانسته است 20 سال افتخار مدیریت کلان سیاسی کشور را داشته باشد نمی‌تواند امروز اشرافیت در مسائل جوانان و ورزش داشته باشد؛ کسی که 20 سال رئیس کمیسیون اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور بوده و مسائل جوانان را به خوبی رقم می‌زده آیا نمی‌تواند این مسئولیت را برعهده داشته باشد.

وی تصریح کرد: در خصوص اشرافیت و اطلاعاتی که آقای سلطانی‌فر با خود دارد بهترین جمله آن بود که آقای روحانی گفت که وی کامپیوتر سیار ورزشی است.

کاتب تصریح کرد: اگر یک مسئول ورزشی را بعد از 34 سال پیدا کردید قبل از انتصابش در مسئولیت ورزشی سابقه ورزشی داشت و دو سال سابقه قائم مقامی سازمان تربیت‌بدنی امروز به آقای سلطانی‌فر ایراد بگیرید.

کاتب یادآور شد: تنها کسی که امروز بعد از 34 سال هم از لحاظ نظری و علمی سابقه مدیریت دارد و در طول مدت 20 سال هیچ‌وقت قانع به شرایط روز هم نبوده است و هم سابقه کلان مدیریت ورزش در مدت 2 سال بوده است.

وی گفت: امیدواریم با این فعالیت ارزشمندی که آقای سلطانی‌فر در طول این مدت داشت و این نشانه پایبندی و علاقه‌مندی وی به نظام جمهوری اسلامی ایران است که در همه دوره‌ها و همه عرصه‌ها در طول 20 سال پذیرفت، به وی رأی داده شود؛ کسی که نشانه افتخارش دوری از افراط‌گرایی و سیاسی‌ کاری در طول 20 سال بعد از انقلاب بوده است.

مطالبه نمایندگان درخصوص مصوبات سفرهای استانی رهبر انقلاب

نماینده شیروان گفت: توجه جدی به مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌ها که برخی از آن به علت عدم تخصیص 100 درصد منابع و اعتبار، اجرایی یا نهایی نشده است مورد مطالبه همه نمایندگان و ملت شریف ایران اسلامی است.

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، ضمن تبریک به حسن روحانی رییس جمهور برای انتخابت دو گزینه پیشنهادی کشور و دفاع که بدون مخالف صلاحیتشان بررسی شد، گفت: انشاءالله امروز مجلس شورای اسلامی به دلیل ولایت‌پذیری آقای رییس جمهور، سابقه و رفتار مورد تایید مقام معظم رهبری و به امید جاری بودن همین منش در دولت یازدهم،‌به کابینه رای اعتماد خواهد داد.

وی خطاب به روحانی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و توصیه معظم‌له به تعامل و وحدت و پاسداشت رای ملت شریف ایران اسلامی و اعتقاد راسخ مجلس و دولت در جهت حل مشکلات کشور و بخصوص معیشت مردم، کابینه جنابعالی مورد حمایت و همکاری خواهد بود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در این راستا توجه جدی به مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌ها که برخی از آن به علت عدم تخصیص 100 درصد منابع و اعتبار، اجرایی یا نهایی نشده است مورد مطالبه همه نمایندگان و ملت شریف ایران اسلامی است.

عزیزی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس افزود: در اهمیت وزارت ورزش و جوانان همین بس که امام راحل و مقام معظم رهبری ورزش را تکلیف الهی و کلید سلامتی نامیده‌اند و ورزشکاران و پهلوانان، به مولای متقیان علی‌(ع) تاسی و اقتدا می‌جویند.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش یک چهره سیاسی است

نماینده موافق گزینه پیشنهادی ورزش گفت: مخالفت من با بعضی از برنامه‌های سلطانی‌فر به معنای مخالفت با کل کابینه و دولت نیست.

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه در جلسه علنی پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان یادآور شد: در ابتدا در مورد آقای روحانی بگویم که در زمان مجلس چهارم و پنجم به خصوص مجلس چهارم که موضوع استان شدن قزوین رأی نیاورد و باعث بروز اتفاقاتی شد وی تدبیری اتخاذ کردند که قزوین استان شد.

وی با بیان اینکه مخالفتم با بعضی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به معنای مخالفت با کل کابینه و دولت نیست به سخنرانی خود در موافقت با کلیت کابینه اشاره کرد و افزود: من در زمان صحبت درباره کلیت کابینه مواضع خود را درباره دولت بیان کردم.

وی با اشاره به ادغام سازمان‌های تربیت‌بدنی و جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت: این اقدام به دلیل حساسیت ورزش و جوانان و نظر مجلس صورت گرفت.

وی به بیان برخی از نقطه‌نظرات معصومین و مقام معظم رهبری درباره ورزش پرداخت و گفت: باید ورزش را به مردم بیاموزیم تا بدان اهتمام داشته باشند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی ورزش چهره سیاسی است، تصریح کرد: در واقع وزارت ورزش و جوانان نه تنها به یک وزیر بلکه نیاز به چند وزیر دارد و همه از جمله رئیس‌جمهور و وزرا باید برای مدیریت آن کمک کنند.

وی در ادامه سخنان خود با طرح سؤالاتی از وزیر پیشنهادی ورزش از جمله مسئله دو شغله‌ها خواستار پاسخ‌گویی مسعود سلطانی‌فرد شد.

وی همچنین ادامه داد: امروز امکانات مناطق محروم بسیار کم است و آقای سلطانی‌فرد در هنگام سخنرانیشان بگویند چه برنامه‌ای برای تقویت ورزش مناطق محروم و دورافتاده دارند.

رحمانی از لزوم هماهنگ‌سازی خانه‌های ورزش سخن گفت و از گزینه پیشنهادی پرسید که در این باب چه اقداماتی انجام خواهید داد.

وی در ادامه سخنان خود به ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: آقای سلطانی‌فرد باید پاسخ دهند که چه برنامه‌هایی در حوزه جوانان دارند و نباید این بخش وزارتخانه مذکور مورد غفلت واقع شود.

وی اضافه کرد: البته یکسری مسائل در مورد آقای سلطانی‌فر وجود دارد مبنی بر اینکه وی در انگلستان تحصیل کرده که خواستار اینم که ایشان در این باره پاسخگو باشد.

سلطانی‌فر آمده است تا به استقلال کامل فدراسیون‌ها بپردازد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در خانه ملت گفت: من معتقدم امروز مدیر ورزش باید سیاست‌مداری چیره‌دست نیز باشد و رابطه ورزش و سیاست جدا ناشدنی است.

قاسم احمدی لاشکی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در حمایت از گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گفت: من معتقدم باید وزیری پرکار در حوزه ورزش و جوانان حضور داشته باشد و از معرفی آقای سلطانی فر تشکر می‌کنم چرا که فردی معرفی شد که سال‌ها در این عرصه تلاش ویژه‌ای را داشته است.

وی با بیان اینکه آقای سلطانی‌فر قدری مظلوم واقع شده است، افزود: ما امروز در خصوص فردی صحبت می‌کنیم که معاونت سیاسی حداقل سه استان را برعهده داشته است و استاندار سه استان بوده است و ریاست شورای ورزش استان را نیز برعهده داشته؛ استاندار یعنی کسی که ریاست شورای جوانان استان را نیز برعهده دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان در برنامه‌های خود این وعده را داده است که به حوزه جوانان نیز همانند ورزش توجه خاصی داشته باشد که بیکاری، وضعیت ازدواج، مسکن جوانان و از همه مهمتر نخبگان زیر مجموعه این حوزه هستند؛ نخبگانی که در اثر عدم توجه، مشکل اساسی پدیده فرار مغزها را در جامعه بوجود آورده است.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: سلطانی فر امروز آمده است تا به استقلال کامل فدراسیون‌ها بپردازد، امروز قریب 13 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. قالب فدراسیون‌ها دچار مشکلات مالی هستند. که قرار است تا ساماندهی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: اینکه سلطانی‌فر با توجه به سابقه استانداری و در کنار هم قرار دادن اقتصاد و ورزش، مشکلات اقتصادی این بخش را حل کند، یک پوئن مثبت برای وی است. توجه وی به ورزش همگانی و توجه به تقویت جایگاه ورزش پیشکسوتان،‌سرمایه‌گذاری در تمام رشته‌های ورزش از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی خواهد بود.

وی ادامه داد: توجه به باشگاه‌های با اصالت کشور، انجام اقداماتی برای آنها، توجه ویژه به ورزش بانوان، تشکیل مراکز استعدادیابی در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی است که می‌توان به آن پرداخت.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در خانه ملت اظهار داشت: سلطانی‌فر همچنین به آسیب‌شناسی در حوزه ورزش نیز پرداخته است که ناکارآمدی و سلیقه‌ای عمل کردن در اعمال روش‌های مدیریتی در سازمان‌های ورزشی، ‌وسایل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در ورزش و ضعف نظام فناوری و اطلاعات و ارتباطات ورزش کشور و نبود اطلاعات و آمار درست از جمله آسیب‌های شناسایی شده توسط وزیر پیشنهادی است.

وی تصریح کرد: به نظر من امروز مدیر ورزش باید سیاست‌مداری چیره‌دست نیز باشد من معتقدم رابطه ورزش و سیاست جدا ناشدنی است.


قصد خاصی از مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش نداشته و ندارم

نماینده مخالف با گزینه پیشنهادی وزارت ورزش گفت: قصد خاصی از مخالفت با مسعود سلطانی نداشته و ندارم.

عثمان احمدی نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پنجشنبه پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش با اشاره به خلق حماسه سیاسی در 24 خردادماه از مردم به دلیل حضور گسترده در انتخابات تقدیر کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که به همت دولت و کابینه جدید و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی حماسه اقتصادی هم محقق شده و گام دیگری در راستای اعتلای کشور برداشته شود.

احمدی همچنین کشتار بی‌رحمانه و ددمنشانه مردم بی‌گناه مصر و سوریه به خصوص کودکان مظلوم کرد در سوریه را توسط عمال آمریکایی و رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس وزرای پیشنهادی را افرادی انقلابی، ولایت‌مدار، پایبند به اصول قانون اساسی و متعهد برشمرد و گفت: چنانچه موارد مشهودی از عدم پایبندی این افراد به نظام و منافع ملی داشتند قطع به یقین آقای روحانی آنها را معرفی نمی‌کرد و مجلس هم چنین وزرایی را پذیرش نمی‌کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید به دغدغه مردم که همانا مشکلات اقتصادی است توجه کرده و در رفع آنها و ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان بکوشد.

احمدی با بیان اینکه قصد خاصی از مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نداشته و ندارم ، تصریح کرد: شاید به دلیل فشارهایی که منطقه کردنشین و بعضاً اهل سنت تحمل می‌کنند در اینجا سخن می‌گویم زیرا معتقدم که چرا باید با رأی 5 -6 میلیونی مردم کرد و اهل سنت که به دکتر روحانی دادند توجه آنچنانی به نخبگان این مناطق نشده است.

وی همچنین به بیان بخشی از مشکلات موجود در منطقه خود پرداخت و خواستار رسیدگی دولت جدید به این مشکلات شد.

این نماینده مردم در مجلس خواستار توجه بیشتر مسعود سلطانی‌فر به ورزش همگانی شد و با برشمردن رویدادهای مهم ورزشی از لزوم برنامه‌ریزی برای مسابقات اینچنینی سخن گفت.

سلطانی‌فر در صحن علنی مجلس:
مبارزه با فساد، تبعیض و دلالی در ورزش را در دستور کار قرار خواهم داد

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش گفت: در تلاشم با احیای فضیلت‌ها، ارزش‌ها، روحیه و خصلت پهلوانی در ورزش و با قانونگرایی به مبارزه بی‌امان با فساد، رانت، تبعیض، دلالی و بداخلاقی در صحنه ورزش به جد بپردازم.

مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان عصر امروز در صحن علنی مجلس اظهار داشت: جای بسی افتخار است که در ایامی که ملت با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب خالق حماسه سیاسی شدند و موجی از شعف، طراوت و امید را در سراسر خاک پاک ایران اسلامی به وجود آورده و جهانیان را به تحسین واداشتند و گفتمان اعتدال را ذیل گفتمان انقلاب اسلامی شکل دادند این سرباز کوچک امام و رهبری معظم انقلاب مشمول عنایت رئیس جمهور قرار گرفتم.

وی افزود: بنده به عنوان فرزند انقلاب،امام و رهبری و سربازی کوچک در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور افتخار خدمت‌گذاری به مردم ایران را داشتم، بیش از 20 سال در 6 استان کشور، 12 سال عهده‌دار سمت استانداری در سه استان مرکزی، زنجان و گیلان و 8 سال به عنوان معاون استانداری‌های هرمزگان، همدان و فارس انجام وظیفه کرده‌ام.

وزیر پیشنهادی ورزش گفت:‌در تمام این مدت مسئولیت امور ورزش و جوانان استان‌های مختلف را در کمیته‌های هماهنگی، نظارتی و برنامه‌ریزی داخل استان‌ها را برعهده داشتم؛ اولین مسئول ورزش کشور هستم که بعد از پیروزی انقلاب در صورت کسب رأی اعتماد به هنگام تصدی مسئولیت ورزش کشور و وزارت ورزش و جوانان دارای دو سال سابقه مدیریت در این بخش بودم.

وی تأکید کرد:‌نزدیک  به 20 سال است که ارتباطم به دلایل شخصی، علاقه‌ام به محافل ورزشی، قهرمانان، فدراسیون‌ها و موضوعات ورزشی مرتبط بوده و همواره در این سال‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با ورزش، ورزشکاران و تحولات ورزشی داشته‌ام.

سلطانی‌فر افزود: شاید ادعای بی‌موردی نباشد که بگویم در بین مسئولین سیاسی و اجرایی کشور ورزش را به خوبی می‌شناسم و با مسائل جوانان تا حد امکان آشنایی دارم و در خصوص روند ورزش کشور در قبل و بعد از پیروزی انقلاب دارای تحلیل مشخص، آسیب‌شناسی جدی و نسخه درمانی برای حل مشکلات هستم.

وی گفت: اگرچه مشکلات فراوانی در این عرصه چه در عرصه ورزش و چه در عرصه جوانان وجود دارد و به مشکلات ، تنگناها و معضلات پیش‌رو واقف هستم اما آمده‌ام تا با همت بلند ملت و بازوان پولادین ورزشکاران و تجربه گران‌سنگ پیشکسوتان و دانش و اندیشه دانشگاهیان و متخصصین امر ورزش از همه ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی برای ارتقای ورزش، بهره‌وری هوشمندانه کنم و صدای ورش پهلوانی و اخلاق‌مدار ایران اسلامی را به گوش جهان برسانم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش اظهار داشت: با نگاه توسعه‌ای به امر ورزش همگانی، پرورشی و قهرمانی و با گام‌های بلند و مؤثر می‌توان وضعیت موجود را با همفکری با اصحاب اندیشه و رسانه و نمایندگان ملت و مرکز پژوهش‌های مجلس به وضعیتی مطلوب تبدیل کرد و ساختار محکمی برای ورزش رقم زد.

وی ادامه داد: در تلاشم با احیای فضیلت‌ها، ارزش‌ها، روحیه و خصلت پهلوانی در ورزش و با قانونگرایی به مبارزه بی‌امان با فساد و رانت و تبعیض و دلالی و بداخلاقی در صحنه ورزش به جد بپردازم و در سطح مدیریتی با تنظیم قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌ها تلاش مستمری برای بازسازی اخلاقی و توسعه فضیلت‌های دینی و انقلابی در ورزش داشته باشم و در بازار غوغازده ورزش از جاده صداقت، پاکی و پاک‌دستی عبور کنم.

سلطانی‌فر گفت:‌ نمایندگان محترم که بارها در جلسات مختلف از بی‌عدالتی در توزیع امکانات ورزشی، منابع و دیگر امکانات انتقاد کردید، ان‌شاءالله در توزیع عادلانه امکانات ورزشی در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق محروم و روستاهای دوردست اقدام جدی نمایید.

وی تأکید کرد:‌ بسیار خوشحالم در جلساتی که طی 10 روز گذشته در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف داشتم نمایندگان مجلس را بسیار واقف و مسلط و دلسوز در امر ورزش دیدم و این پشتوانه بسیار خوبی است برای هر کسی که در این وزارتخانه مسئولیت یابد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش ادامه داد: امیدوارم این تعامل همفکری و این دلسوزی در روزها و ماه‌های آینده استمرار یابد که مطمئناً ضامن بقا و موفقیت‌های ماست.

سلطانی‌فر اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان از دو بخش ورزش  و جوانان تشکیل شده و بنده به طور خلاصه به اهم برنامه‌ها و سیاست‌ها و راهکارهایم برای حل مشکلات ورزش و جوانان خواهم پرداخت.

وی گفت: ما در ورزش یک سری مسائل فعلی و فوری داریم که باید در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود که از جمله آنها  رسیدگی به وضعیت بلاتکلیفی تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی است که حدود 15 فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می‌شود که باید سریعاً تعیین و تکلیف شوند.

سلطانی‌فر ادامه داد:‌ در کنار ورزش همگانی، پرداختن به ورزش در آموزش و پرورش از مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های ما خواهد بود که با کمک وزارت آموزش و پرورش به صورت گسترده و اساسی به این امر پرداخته خواهد شد.

وی افزود: در ورزش قهرمانی، علی‌رغم موفقیت‌های خوبی که در سال‌های اخیر کسب شده اما هنوز اختلاف ما با جهان بسیار است و دستاوردهای ما در این زمینه در مقایسه با کشورهای موفق دنیا در این عرصه بسیار زیاد است.

وزیر پیشنهادی برای ورزش و جوانان ادامه داد: پتانسیل و توانمندی جوانان کشور ما در عرصه ورزش قهرمانی بسیار بالاتر از کارنامه‌ای است که امروز بدست آمده است. البته مقایسه میان موفقیت‌های ورزشی بعد از پیروزی انقلاب و پیش از آن حکایت از آن دارد که کارنامه جمهوری اسلامی ایران در عرصه ورزش نیز بسیار موفق‌تر از ورزش در گذشته بوده است اگر چه ما در گذشته در رشته‌هایی قهرمانی‌هایی را کسب کرده‌ایم اما مجموع ارزیابی‌ها از این حکایت دارد که دستاورد ما پس از پیروزی انقلاب بسیار چشمگیرتر و ارزنده‌تر از دستاوردهای پیش از پیروزی انقلاب بوده است.

سلطانی‌فر اضافه کرد: شیوه اداره امروز کشور را مورد نقد قرار دادیم و تلاش کردیم تا به ریشه و مشکل اصلی و متعاقبا به راهکار حل این مشکل دست یابیم.

وی ادامه داد: برای اینکه ما بتوانیم به دستاورد مناسبی در عرصه ورزش اعم از ورزش همگانی دست یابیم باید نگاهمان به ساختار و اداره کشور تغییر کند و از وضعیت فعلی که دولت عهده‌دار بسیاری از امور است و بخش خصوصی فدراسیون‌های ورزشی و قهرمانان رشته‌های مختلف کمتر در فرآیند تصمیم‌گیری دخالت دارند، دوری کنیم.

گزینه وزارت ورزش و جوانان افزود: اگر می‌خواهیم در عرصه‌های مختلف ورزشی چه ورزش همگانی و چه ورزش قهرمانی موفق باشیم باید شیوه مدیریتی خود را با شیوه مدیریتی که در برخی کشورهای دنیا که با فرهنگ ما سازگار است، مطابقت دهیم تا بتوانیم به شرایطی برسیم که امور اجرایی به فدراسیون‌های ورزشی سپرده شود و وزیر ورزش به برنامه‌ریزی و نظارت بپردازد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش اظهار داشت: استقلال و توانمندی فدراسیون‌های ورزشی از مهمترین سیاست‌های کاری من خواهد بود.

وی افزود: ساماندهی حضور گسترده‌تر بخش خصوصی در ورزش از دیگر مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های ماست و تلاش ما بر این خواهد بود تا نظام جامعه باشگاه‌داری با تصویب مجلس در برنامه کاری قرار دارد تا اداره برنامه‌های ورزش بر عهده باشگاه‌ها و بخش خصوصی باشد.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای کلی، پروژه‌های نیمه تمام حوزه ورزش و تربیت بدنی حدود 3200 پروژه است که بر اساس ارزش‌های فعلی نیازمند 4500 میلیارد تومان اعتبار است و این درحالی است که مجموعه اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان در بخش تربیت بدنی با وجود 240 هزار میلیارد تومان است. اگر ما بخواهیم با این روند به کار ادامه دهیم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه تربیت بدنی نیازمند زمانی بالای 15 سال و امکانات است.

وی افزود: هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک یکی از برنامه‌های ماست چرا که ما از عدم هماهنگی میان وزارت ورزش و کمیته ملی ورزش کشور در بخش قهرمانی زحمات زیادی را متحمل شدیم. این ناهماهنگی در طول سال‌های گذشته مشکلات زیادی را در کشور بوجود آورده که امیدواریم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. و با هماهنگی و همگرایی به دستاوردهای بهتری دست یابیم.

وزیر پیشنهادی برای ورزش و جوانان اضافه کرد: در بخش خصوصی‌سازی با توجه به الزامی که در مجلس به قانون بودجه گذاشته واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی جزو برنامه‌های فوری ما خواهد بود و امیدواریم تا با کمک مجلس و حمایت نمایندگان این کار هرچه زودتر انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مشکلات عدیده باشگاه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: ‌ظرف چند روز گذشته خبرهایی از باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و دسته یک فوتبال کشور به بنده رسیده است که رسیدگی به امور این باشگاه‌ها نیز در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت.

سلطانی‌فر در ادامه از ورزش کارگری و نیروهای مسلح به عنوان برنامه‌های اصلی خود نام برد و گفت: تمرکز بر روی این دو محور یکی از مهمترین روش‌های ما در جهت رشد و توسعه ورزش خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به ورزش‌های بومی و سنتی رسیدگی به این حوزه را نیز به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های خود در وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.

ورزش اقلیت‌های مذهبی حوزه بعدی بود که سلطانی‌فر تأکید کرد برای ارتقای آن تلاش خواهد کرد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: در زمینه اصلاح ساختار ورزش و اصلاح مدیریت در ورزش مباحث زیادی را با شما در کمیسیون‌های مختلف داشته‌ام که این مهم به سرانجام نخواهد رسید مگر با کمک، حمایت و پشتیبانی شما عزیزان.

سلطانی‌فر در ادامه پیشنهاد داد: کارگروه مشترک با اعضای فراکسیون ورزش، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجلس تشکیل شود که این کارگروه بتواند وزیر آینده را در دستیابی به اهداف ارتقای ورزش یاری کند.

سلطانی‌فر با اشاره به رقم سرانه ورزش کشور تصریح کرد: گفته می‌شود سرانه ورزش در کشور ما 70 سانتیمتر مربع است اما پس از بررسی‌های دقیق دریافتیم که این رقم حدود 55 سانتیمتر است. در حالیکه میانگین دنیا 2 متر است و برای رسیدن به آن میانگین باید تلاش بسیار جدی انجام دهیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه سخنان خود را به جوانان اختصاص داد و افزود: در بخش جوانان از حساسیت خاصی برخوردار هستیم. این حوزه یک حوزه فرابخشی است و ما در این راستا نیازمند کمک همه وزارتخانه‌ها و حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.

سلطانی‌فر با تأکید بر عدم رفع مشکلات جوانان در سالهای گذشته اظهار داشت: فرآیند اداره و برنامه‌ریزی در مورد جوانان از 20 سال گذشته تا اکنون به گونه‌ای بوده که در مدل‌های مختلف هنوز نتوانستیم مشکلات جوانان را حل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات جوانان افزود: حل مشکلات فکری، معنوی و مادی آنان باید در دستور کار قرار گیرد و می‌توان از تحصیل، اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت به عنوان اصلی‌ترین مشکلات جوانان نام برد که برای حل این مشکلات نیازمند همکاری همه وزارتخانه‌ها هستیم.

وی در پایان با اشاره به اظهارات مطرح شده مبنی بر داشتن گرین‌کارت و تحصیل در انگلیس تصریح کرد: بنده هرگز به انگلیس سفر نکرده‌ و به دنبال گرین‌کارت هم نبوده‌ام،‌اگر کسی مدرک و سندی دارد ارائه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست