بازدید 57863
ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

محمدعلی نجفی از برنامه و سوابق خود دفاع کرد

من 35 سال پیش تحصیلات خود در آمریکا نیمه کاره گذاشته و به ایران آمدم در حالیکه بهترین پیشنهادها را داشتم اما به عشق ایران و شهید چمران آمدم.حال می‌گویند بنده رییس جمهور نشده‌ام چون با حکومت اسلامی مخالفم! این چه حرفی است که گفته می‌شود. چیزی که به من نمی‌چسبد را نچسبانید.
کد خبر: ۳۳۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵ 12 August 2013
مجلس با وزارت آموزش و پرورش وارد بررسی صلاحیت وزرا شد

با پایان بررسی برنامه کاری دولت و ترکیب کلی اعضای کابینه، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرا شد. طبق ترتیب الفبا، وزارت آموزش پرورش و وزیر پیشنهادی آن یعنی محمدعلی نجفی اولین وزارتخانه‌ای بود که کار بررسی صلاحیت وزیر آن شروع شده است که بعد از جلسه عصر دوشنبه، در صبح سه شنبه پیگیری می‌شود.

احمد امیرآبادی نماینده مخالف: ایراد به سوابق وزیر پیشنهادی در وزارت آموزش پرورش و انتخابات سال 88

امیرآبادی نماینده قم اولین فردی بود که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی به ایراد نطق پرداخت. وی در جلسه علنی عصر دوشنبه مجلس در مخالفت با محمد علی نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک خلق حماسه سیاسی و تبریک پیروزی در انتخابات به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی! باید قبول کنیم که وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه مهم و کلیدی در کشور مطرح است و تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت این وزارتخانه افزوده است.

وی با بیان اینکه مخالفتش با گزینه آموزش و پرورش به معنای مخالفت با دولت نیست، افزود: آموزش و پرورش یادگار شهیدان رجایی و باهنر است و این وزارتخانه با 11 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی اهمیت بسزایی دارد که باید علی‌رغم زحمات 8 ساله آقای نجفی در آموزش و پرورش، عملکرد ایشان را نقد کنیم.

امیرآبادی با انتقاد از عملکرد گزینه وزیر آموزش و پرورش در طرح نظام آموزشی کشور که به گفته وی با زحمات چندین ساله شهید رجایی فعال شده بود گفت: در بحث تربیتی که یک بحث مهم در آموزش و پرورش آقای نجفی چه عملکردی داشته است؛ تغییر نظام آموزشی در دوره ایشان از دوره متوسطه آغاز شد در حالی که این طرح مورد تاکید همگان بود.

نماینده مردم قم با بیان اینکه در دوره وزارت نجفی حوزه تربیتی معلمان محدود شد، خاطر نشان کرد: عملکرد آقای نجفی نشان می‌دهد که ایشان اعتقادی به حوزه پرورشی در حوزه آموزش و پرورش نداشته است در حوزه ایشان بخش پرورشی کمرنگ شد و در دوره‌های بعدی حذف شد گرچه دیگران هم مقصر بوده اما چون ایشان 8 سال وزیر بوده سهمشان بیشتر است و در حقیقت آزموده را آزمودن خطا است.

وی خطاب به نجفی گفت: در برنامه شما بحث تأمین اخلاقی دانش‌آموزان و انس آنها با قرآن دیده نمی‌شود در دوران 8 سال وزارتخانه خود گرچه تأکید می‌کنید که با حوزه‌های علمیه در ارتباط بودید اما بگویید چند تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه و مراکز دینی داشته‌اید؛ چند بار با مراجع اعظام تقلید دیدار کرده‌اید.

امیرآبادی با انتقاد از عدم برنامه نجفی برای کیفی‌سازی مدارس دولتی خطاب به وی گفت: مردم از کجا بیاورند برای تحصیل فرزندان خود به مدارس غیرانتفاعی پول بدهند آیا نباید ما مدارس دولتی را کیفی می‌کردیم؟

وی با بیان اینکه نمی‌خواهد در مخالفت با گزینه وزارت آموزش و پرورش بحث سیاسی مطرح کند گفت: متأسفانه آقای رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش به جای یک چهره علمی و فرهنگی یک چهره سیاسی معرفی کرده است که به گفته خودش حتی یک روز در مدرسه معلم نبوده و یک مدرسه هم مدیریت نکرده جزء اینکه 8 سال وزیر آموزش و پرورش بوده است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه نمی‌توانیم از کنار فتنه 88 به آسانی عبور کنیم اظهار داشت: در فتنه 88 برخی با اطلاع و با علم نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند و قانون‌شکنی خسارات سنگینی را به ملت وارد کرده‌اند و ما نمی‌توانیم از این موضوع به راحتی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه نجفی در انتخابات 88 در ستاد میرحسین موسوی بوده است افزود: در ستاد انتخاباتی افراد بودن جرم نیست اما اینکه بعد از اعلام نتیجه انتخابات مدعی شود که 11 میلیون رأی جا‌به‌جا شده است باید پاسخگو باشد؟ باید آقای نجفی پاسخ بدهد که چرا برخی با بیانیه‌های آنها به خیابان‌ها ریختند و به نظام خسارت وارد کرده‌اند.

امیر‌آبادی افزود: بعد از خطبه‌های مقام معظم رهبری در 29 خرداد این بود باید پاسخ بدهند که چرا آن هزینه را به نظام وارد کرده‌اند.

آقای نجفی شما چه کاره بودید که در سال 88 مراجع تقلید نامه نوشتید گرچه نوشتن نامه به مراجع تقلید جرم نیست اما وارد کردن آن اتهامات در آن نامه به نظام اسلامی درست بود.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای گروهی جهت دلجویی از آسیب‌دیدگان فتنه 88 خطاب به نجفی گفت لطفا بفرمایید شما چه کاره بودید که در آن زمان در مناطق مختلف حضور می یافتید و می‌گفتید که به نمایندگی از موسوی و کروبی می‌خواهید از آسیب‌دیدگان دلجویی کنید.

وی افزود: آقای نجفی در جمع کمیته ستاد آموزش و پرورش کروبی اظهاراتی داشتند که آن را در اختیار همکاران خواهم گذاشت.

امیر‌آبادی در بخش پایانی خود با طرح این سؤال از نجفی که برنامه شما برای ارتقاء فرهنگیان و ارتقاء کیفی مدارس دولتی چیست خطاب به نجفی گفت: آنچه در سال 88 اتفاق افتاد را فتنه می‌دانید یا نه آیا اصلا اعتقادی به تقلب دارید و آیا فتنه‌گران را محکوم می‌کنید.

وی افزود: آقای نجفی در زمانی که در شورای شهر بودند با نام‌گذاری یک میدان به نام 9 دی که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که باید پاسخگو باشند.


عثمانی نماینده موافق: آموزش و پرورش از انرژی هسته‌ای مهم‌تر است

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، اولین نماینده‌ای بود که در موافقت با محمد علی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس گفت: فتنه جدیدی در راه است و این فتنه هم این است که عده‌ای می‌خواهند مجلس را در مقابل اراده ملت قرار دهند هر چند اطمینان داریم که مجلس معتدل و عدالت گرای ما در این دام نخواهد افتاد.

وی افزود: هر کسی که جزء جریان فتنه بوده باشد نه روحانی که مورد تایید رهبری است او را به کابینه راه می‌دهد و نه مجلس به چنین کسی رای اعتماد خواهد داد. بحث فتنه جریانی انحرافی است که با مطرح کردن آن و نسبت دادن این جریان به برخی افراد می‌خواهند شکافی بین اراده ملت و هوشیاری نمایندگان ایجاد کنند.

عثمانی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در نهاد جامعه تصریح کرد: آموزش و پرورش مهمترین وزارت موجود در دولت است. بذر فرهنگ و مدنی هم در آموزش و پرورش کاشته می‌شود و دانش آموزان مسیر خود را در این دوره طی می‌کند. دانشجوی موفق امروز دانش آموز موفق دیروز است و آموزش و پرورش محصولی را عرضه می‌کند که نیاز دانشگاه ما است و اهمیت دانشگاه برای نظام به اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب آن را کارخانه آدم سازی معرفی می‌کند و ورودی این کارخانه آموزش و پرورش است.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه خاطر نشان کرد: اگر آموزش و پرورش اصلاح شود جامعه ما اصلاح شده است، بزهکاران و افراد نابهنجار کسانی هستند که در زمان تحصیل در آموزش و پرورش مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: صحبت امروز ما درباره وزیری است که قرار است چنین وزارتخانه مهمی را اداره کند و مسلما باید فردی باشد که در شان نظام جمهوری اسلامی ما باشد.

عثمانی در ادامه گفت: آموزش و پرورش از سد ساختن، راه ساختن و حتی انرژی هسته‌ای مهمتر است اگر ما نسل فردا را به درستی نسازیم چه کسانی می‌خواهند به جای روحانی‌ها، لاریجانی‌ها و احمدی‌نژاد‌ها کشور را مدیریت کنند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با برشمردن ویژگی‌های وزیر علوم تصریح کرد: مدیریت آموزش و پرورش باید یک مدیریت کارآمد، برنامه‌ای و آینده نگر باشد، فقط نمی‌شود وضع امروز را دید و براساس برنامه‌های کوتاه مدت برای این وزارتخانه برنامه ریزی کرد.

وی افزود: اگر امروز از نجفی رضایت وجود دارد ناشی از اقدامات خوبی او در گذشته است. آموزش و پرورش باید کاری کند که شرایط معلم شدن و معلم ماندن به خوبی حفظ شود، که معلم شدن آسان و معلم ماندن سخت است اما برنامه‌های نجفی برای این موارد مدون است.

عثمانی خطاب به مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من از نماینده مخالف محترم تعجب می‌کنم که برنامه‌های نجفی را به عنوان ابهام مطرح کردند. هشت سال گذشت و هیچ کسی درباره معیشت معلمان صحبت نکرد اما حالا همه به فکر معیشت فرهنگیان افتادند.

وی افزود: معلمان به واسطه اینکه نتوانستند تورم را به لایه‌های دیگر جامعه منتقل کنند بیشترین فشار را تحمل کردند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: به عقیده ما موافقان نجفی، او بعد از شهید رجایی بهترین گزینه برای وزارت آموزش و پرورش است، در همین روزهای گذشته ما پیامک‌های زیادی دریافت کردیم که محتوای همه این پیامک‌ها دفاع از نجفی در صحن مجلس بود.

وی افزود: وقتی عملکرد نجفی را در گذشته می‌بینیم متوجه می‌شویم که او براساس شاخص‌ها نه براساس شعارها عمل کرده است. معلم وقتی به معلم بودنش افتخار می‌کندکه معیشت او درست شود. معلم وقتی می‌تواند دغدغه بچه‌های مردم را داشته باشد که دغدغه فرزند خودش را نداشته باشد.

عثمانی در ادامه خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که به نجفی کمک کنیم و بدانیم کمک به او کمک به آموزش و پرورش و نظام است.

وی در پایان خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: از نجفی می‌خواهیم همانطور که در گذشته نگذاشت آموزش و پرورش سیاسی شود حالا هم راه را برای جناح‌ها و باندهای مختلف در آموزش و پرورش ببندد.

آموزش و پرورش خون رگ پیکر نظام است و نجفی تنها کسی است که می‌تواند کشتی شکسته این وزارتخانه را ترمیم کند.



غلام‌محمد زارعی: نجفی در حوادث سال 88 مواضع افراد ناپخته را تعدیل کرد

نماینده مردم بویراحمد و دنا با رد مسوولیت محمدعلی نجفی در ستاد مهدی کروبی گفت: ایشان در ستاد آقای کروبی هیچ سمتی نداشت، بلکه به دلیل سابقه‌اش در انقلاب، نقش تعدیل‌کننده مواضع تند افراد ناپخته در حوادث سال 88 را ایفا کرد.

غلام‌محمد زارعی در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنانی که علیه محمدعلی نجفی مطرح شد را اتهام دانست و افزود: ایشان در ستاد آقای کروبی در سال 88 هیچ سمتی نداشت.

وی از نمایندگان خواست تا نگاه سیاسی به کابینه دکتر روحانی کنار گذاشته و اجازه دهند شرایط برزخی حاکم بر قوه مجریه برداشته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، دوران وزارت محمدعلی نجفی در آموزش و پرورش را دورانی درخشان توصیف کرد و گفت: توجه به مسائل تربیتی و شکوفایی برنامه‌های قرآنی در دوران مدیریتی دکتر نجفی در آموزش و پرورش و به وقوع پیوست گنجاندن برنامه نماز در مدارس در آن دوران تقویت شد.

نماینده بویراحمد و دنا توجه به معیشت فرهنگیان را از خاطرات جامعه فرهنگی کشور از دوران وزارت نجفی در آموزش و پرورش برشمرد و افزود: توجه به توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم در دوره دکتر نجفی 18 برابر شد و افزایش احداث درمانگاه‌های فرهنگیان در مناطق دور افتاده و محروم با رشد 206 درصدی روبه رو شد، همچنین تصویب قانون شورای‌های آموزش و پرورش و و اگذاری مسوولیت‌های به مراکز استان‌ها از شاهکارهای دوران دکتر نجفی است.


زاکانی و مخالفت شدید با وزارت نجفی

علیرضا زاکانی دومین و آخرین مخالف وزارت نجفی بود. سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس موضع اعتقادی و شخصیت سیاسی نجفی را به عنوان بخشی از دلایل خود در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد.

علیرضا زاکانی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی نوبت عصر امروز یکی از دلایل مخالفت خود را با نجفی، شخصیت سیاسی او خواند و گفت: شخصیت سیاسی آقای نجفی شخصیتی معتدل برای اداره جایی به نام آموزش و پرورش نیست.

وی افزود: اگر ما بحث فتنه را مطرح می‌کنیم، چون فتنه یک ملاک و شاخص است به طوری که اگر در زمان انقلاب، کسی انقلابی نبود، به او انگشت اتهام می‌زدند، یا در دوران جنگ کسی که به رغم توانایی، خانه‌نشینی کرد، او مورد انتقاد قرار می‌گرفت؛ همین موضوع در مورد اتفاقات سال 78 نیز صادق است، صادق است که آقای روحانی در 23 تیر آن سال آن سخنرانی را مطرح کردند، آن روز روز امتحان بود و ما به ایشان افتخار می‌کنیم.

سخنگوی فراکسیون صاولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: اگر راجع به فتنه صحبت می‌کنیم، چون اصل فتنه را براندازی و طرح نظام سلطه و طرح اسرائیلی آمریکایی می‌دانیم که عده‌ای در داخل تصدی آن را دانسته و یا ندانسته به عهده گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در دوم تیرماه سال 78 از پشت همین تریبون با نمایندگان صحبت کردم و گفتم که جمع زیادی به انتخابات معترضند و سوال دارند، نظام باید به این سوال آنها «رای من کو» پاسخ دهند، در این بین عده قلیلی هستند که آتش‌بیار معرکه‌اند و آتش‌افروزی می‌کنند، طبیعتا نظام برای تامین امنیت خود باید با آنها برخورد کند.

زاکانی اضافه کرد: فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب در انتخابات سالم سال 88. فتنه یعنی اینکه اتهام جنایت و تجاوز را به نظام اسلامی و مامورین این نظام مقدس زدن و اگر می‌گوییم فتنه، منظورمان این است که با شعار قانون، قانون‌شکنی کردند، لذا اساسا ما راجع به معترضین صحبت نمی‌کنیم چون آنها پاسخ خود را گرفتند و در 9 دی پاسخ فتنه‌گران را دادند، ما از کسانی صحبت می‌کنیم که آتش‌بیار این معرکه بودند.

زاکانی با اشاره به مسوولیتش برای پیگیری قضایای بعد از سال 88 در دوران مجلس هشتم گفت: یکی از وظایفی که ما مسوول پیگیر آن بودیم، ترکیبی شامل آقای ابوترابی، جلالی، نادران و بنده بودیم که مامور شدیم تا پیش آقای رضایی، کروبی و موسوی برویم تا از آنها بپرسیم که مشکل کجاست؛ اولین نکته‌ای که بعد از گزارش آقای ابوترابی، آقای هاشمی در روز چهارشنبه 27 تیر 88 گفتند، این بود که صبح روز شنبه یعنی فردای انتخابات و زمانی که هنوز رای‌ها در حال شمارش بود، آقای خاتمی به ایشان زنگ زده و گفتند که با بنده کار دارند، آقای هاشمی نیز از آنها می‌خواهند که ظهر پیش آنها بیاید، ظهر همان روز آقایان خاتمی، موسوی و سیدحسن خمینی پیش آقای هاشمی رفتند و طبق گفته آقای هاشمی، اینها گفته‌اند که معتقد به تقلب هستند و راه‌های قانونی را آقای موسوی قبول ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: شاید آنها آن روز متوجه واقعیت نشدند ولی چرا تا امروز زبان در کام گذاشته و صحبت نمی‌کنند، این چه مرامی است؟

زاکانی یادآور شد: ما خدمت آقایان موسوی، رضایی و کروبی رسیدیم و دو بار پیش آقای هاشمی هم رفتیم، اینها یک کلمه استدلال راجع به فتنه نداشتند، ما متحیر بودیم که اعتراض اینها به چه دلیل است، آقای هاشمی پاسخ ما را دادند و گفتند که اینها از ظهر شنبه یعنی فردای انتخابات ادعای تقلب کردند و قوانین را قبول ندارند.

زاکانی افزود: آقای لاریجانی در مجلس برای بررسی اتهام تجاوزی که آقای کروبی به نظام مقدس زدند دو گروه در مجلس هشتم تشکیل دادند. اگر بعضی از دوستان اطلاعی ندارند، ما زنده‌ایم و نمرده‌ایم و می‌توانیم اینها را توضیح بدهیم، اگر این دوستان اطلاعی ندارد، اشکال از بنده است که چیزی نگفته‌ام.

وی افزود: آقایان نظام را متهم به تجاوز کرده‌اند که ماحصل این اتهام این شد که هر دو گروه در مجلس به این نتیجه رسیدند که این اتهام از اساس باطل است، سه نفر در قوه قضاییه مسوول رسیدگی شدند و بررسی کردند و به این موضوع رسیدند که این اتهام دروغ است که آقای کروبی گفتند شما که فهمیدید این اتهام دروغ است پس چرا اعلام نمی‌کنید؟ ولی باز هم هیچ صحبتی نشد.

زاکانی خطاب به نمایندگان گفت: دوستان عزیز بیراهه نروید. ما کجا داریم می‌رویم؟ آقای نجفی در همان ایام این اقدام آقای کروبی را شجاعانه خواند، اما آقای نجفی شما از نظام و شهدا خجالت نکشیدید؟

وی افزود: شما در کمیسیون آموزش آمدید ولی رویتان نشد که چیزی بگویید و حتی نگفتید که بحث فساد را قبول ندارید، این همان فتنه‌ای است که همه را زمین‌گیر کرد.

زاکانی اضافه کرد: از طرف دیگر آقای تاج‌بخش این موضوع را برملا کرد که 10 سال برای این کار برنامه‌ریزی صورت گرفته است اما آقای نجفی در نامه خود به مراجع، گفته‌اند که اسف‌بارتر این است که دستگاه‌های امنیتی مصرانه در پی اثبات فرضیه، خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه است و برای معرفی فعالان به عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند، آقای نجفی این نامه را با این مضامین ارسال کرده است ولی اگر کسی در روز روشن نور خورشید را نمی‌بیند، ما بنا نداریم که آن را مسوول و سرآمد مسوولان قرار بدهیم.

زاکانی تاکید کرد: ما حق نداریم عنان کار را به دست کسی بدهیم که ماحصلش را می‌توان در نامه آقای نجفی به مراجع دید که به نظام اتهام می‌زنند، ایشان در بخشی از نامه خود اینگونه آورده است که «به راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لقای اسلام زندگی می‌کنند با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه‌پذیر است و چگونه با سکوت می‌توان در قبال این همه خشونت، داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است. این روزها دریافت اخبار نگران‌کننده در مورد سلامت جسمی و روانی بسیاری از بازداشت‌شدگان در دامنه نگرانی‌ها افزوده است.»

زاکانی اضافه کرد: ما در همه این موارد کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم که آقای بروجردی می‌تواند گزارش دهد، کمیسیون امنیت ملی در همان دوران کمیته‌ای را تشکیل داد که در زندان‌ها رفتند و با شرایطی مواجه شدند که 180 درجه برخلاف این اظهارات است. این موارد قبل از اظهارات مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 نیست بلکه مربوط به دو ماه بعد یعنی مردادماه است.

وی خطاب به نجفی گفت: آقای نجفی شما برای ما محترم هستید ولی من در شورای عالی هلال‌احمر بودم که به منازل می‌رفتند، می‌گفتند قبل از آن جناب آقای نجفی با یک خانمی می‌آیند و می‌گویند که ما نماینده موسوی و کروبی هستیم، پس چرا شما مدعی نظام نیستید، آقای توکلی و نادران مامور بررسی شدند که می‌توانند شهادت دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که در مجلس بر سلایق سیاسی تصمیم گرفته نشود.

نماینده تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دلایل دیگر مخالفت خود را با نجفی موضع اعتقادی‌اش خواند و گفت: در نظام ارزشی اسلام انسان، دو بعد مادی و معنوی دارد که در مقابل در نظام غرب بعد مادی تنها مورد توجه قرار می‌گیرد. طبیعتا مسوولان جامعه اسلامی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کند و بنده از این جهت با آقای نجفی مخالفم که از بعد اعتقادی آن جامعیت و اعتقاد لازم را به جایگاه آموزش و پرورش ندارد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی با فرمایشات امام و رهبری به رشد فضایل انسانی توجه دارد، گفت: برهمین اساس قانون برنامه توسعه بر تحولی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تاکید دارد که محصول آن سند بنیادین توسعه در حوزه تعلیم و تربیت شده است که آقای نجفی در برنامه‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که شورایی را برای بررسی سند تشکیل می‌دهد، این در حالی است که چندین وقت است در دولت دهم برای این سند کار می‌شود.

زاکانی با اشاره به دوران مدیریت نجفی در وزارت آموزش و پرورش گفت: دوران وزارت آقای نجفی نشان می‌دهد که در این دوران ابعاد اعتقادی کمرنگ شده است که با توجه به این دوره به خوبی می‌توان در مورد عملکرد آقای نجفی قضاوت کرد.

وی در پایان گفت که آموزش و پرورش به تحول بر پایه نگاه درست به انسان نیازمند است که اعتقاد ما براین است که آقای نجفی معتقد به ایجاد این تحول نیست.


بعد از نطق مخالفت زاکانی، ساعت کاری مجلس به پایان رسید و نطق بعد در موافقت با وزارت نجفی و سخنان وی در دفاع از خود به جلسه صبح سه شنبه مجلس موکول شد.

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، صبح سه شنبه با سخنرانی سومین نماینده در موافقت با وزیر پیشنهادی آغاز شد. در وقت اول موافقت با وزیر در عصر دوشنبه، دو نماینده مجموعا پانزده دقیقه نطق کردند. موافق سوم وزیر، مهرداد بائوج لاهوتی بود.


نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: سرکشی دکتر نجفی به خانواده‌های حوادث سال 88 مصوبه شورای شهر تهران بود و گزارش ‌آن به مقام معظم رهبری ارجاع شد که مسوول دفتر ایشان به انضمام نامه‌ای، این گزارش را به اطلاع اعضای شورای امنیت ملی رساند.

مهرداد لاهوتی در دفاع از محمدعلی نجفی وزیر پیشنهاد آموزش و پرورش گفت: گزارش ماموریت دکتر نجفی برای سرکشی به خانواده‌های حوادث سال 88 باید به درستی به اطلاع جامعه رسانده شود.

وی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران که دکتر نجفی نیز عضوی از آن شورا بود، هیاتی ماموریت یافت تا از خانواده‌ها‌ی حوادث سال 88 سرکشی کند که این ماموریت توسط این هیات انجام شد و گزارش آن تقدیم مقام معظم رهبری گردید در برخی از این گزارش آمده است همه خانواده‌های حوادث سال 88 از اقشار ضعیف جامعه هستند و اکثرا سابقه حضور در جبهه و سابقه ایثارگری دارند. گزارش مفصل هیات به انضمام نامه‌ی حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی مسوول دفتر مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شد.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به نقل قول غیرواقعی از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: از ایشان نقل کردند که از «وقتی از ایشان پرسیدم که آیا رییس جمهور می‌شوید ایشان گفتند که کسی رییس جمهور می‌شود که به نظام اعتقاد داشته باشد» این سخن دروغ محض است آیا می‌شود که کسی سالها در بخش‌های مختلف نظام خدمت کرده باشد ولی نظام را قبول نداشته باشد؟ آیا در حالی که برای استخدام یک آبدارچی از دستگا‌های نظارتی استعلام می‌شود آیا امکان دارد برای تصدی پست‌های عالی نظام استعلامی نشود؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های بیست گانه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: دکتر نجفی از 22 محور برنامه پنجم توسعه در بیست محور برنامه دارد این میزان توجه به قانون برنامه در کانون توجه هیچ وزیری نیست.

وی تاسیس شوراهای آموزش و پرورش،‌واگذاری تصدی‌گری‌های دولت به استانداران و فرمانداران و مردم، تاسیس سه پژوهشکده، یک دانشگاه، سازمان کودکان استثنایی و هزاران مدرسه را در دوران مسوولیت نجفی در وزارت آموزش و پرورش و سایر مسوولیت‌های دولتی اجرا شده دانست.

وی با بیان اینکه نماز مدارس در زمان دکتر نجفی پایه‌گذاری شد، گفت: از حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی رییس نهضت سوادآموزی بپرسید که نماز مدارس در زمان چه کسی پایه‌گذاری شد؟ یا یکی از مخالفان، تاسیس مدارس غیردولتی را مورد انتقاد قرار داد، در پاسخ به این همکار گرامی باید گفت تاسیس این مدارس به مردم تحمیل نشد بلکه کمکی در جهت کاهش بار مالی دولت بود حال اگر مخالف این مدارس هستید می‌توانید با قانون این مدارس را تعطیل کرده و بار مالی آن را بر دوش دولت بگذارید.

نماینده مردم لنگرود با تاکید بر اینکه فرهنگیان چشم به راه تصمیم مجلس درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند، گفت: بیش از 100 فرهنگی با بنده تماس گرفتند و گفتند در مجلس بگویید که دکتر نجفی چه خدمات ارزنده‌ای در آموزش و پرورش ایجاد کردند. فرهنگیان امروز از نمایندگان انتظار دارند با رای بالایی دکتر نجفی را برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب کنند.

وی متذکر شد: آموزش و پرورش امروز نیازمند تغییر و تحول است و دکتر نجفی با برنامه‌هایی که در دست دارد اجرایی سند بنیادین آموزش و پرورش را به صورت تدریجی با تدبیر در دستور کار دارد.



دفاع وزیر پیشنهادی از صلاحیت و برنامه خود


محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که در دفاع از خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: اینکه مباحث مربوط به وزارتخانه‌ها و آن هم آموزش و پرورش اولویت پیدا کرده گرچه براساس حروف الفبا بوده اما به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم درآینده مجلس و دولت به تقدم آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها توجه داشته باشند
.

وی با بیان اینکه قلمروی فعالیت آموزش و پرورش از هر لحاظ بزرگترین و موثرترین قلمروی خدمات دولت است، گفت: هیچ خانواده‌ای در کشور نیست که نسبت به آموزش و پرورش و تصمیمات آن حساس نباشد البته از این مهمتر رسالتی است که بر دوش آموزش و پرورش در کشور گذاشته شده است و آن پرورش نسل آینده کشور و انسان‌هایی شایسته و کارآمد است که از نظام جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌هایش دفاع کند.

نجفی تصریح کرد: فعالیت آموزش و پرورش چون با روح و ذهن حساس کودکان،‌نوجوانان و جوانان سر و کار دارد بسیار ظریف‌،پیچیده و عمیق است لذا هر تصمیمی در آموزش و پرورش باید فارغ از شتاب‌زدگی و سیاست‌زدگی بوده و مبتنی بر هماهنگی میان اجزای کلی نظام تعلیم و تربیت اتخاذ شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش استفاده از تجربیات گذشته و پیروی از اندیشه و برنامه‌های راهبردی را از ضروریات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: یکی از ضعف‌های گذشته فقدان برنامه راهبردی در آموزش و پرورش بوده است. لذا در سالیان گذشته بعضی از تصمیمات ضد و نقیض گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین امتیازات آموزش و پرورش اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست‌های کلی این حوزه است که به تایید رهبری رسیده است و در سال 92 ابلاغ شده، گفت: این اسناد سندهای مادری هستند که به اعتقاد من در بیست سال آینده اساس آموزش و پرورش باید بر مبنای آنها گذاشته شود گرچه سندهایی مانند سند چشم‌انداز،‌نقشه جامع علمی کشور و برنامه 5 ساله نیز وجود دارد اما باید در 20 سال آینده بتوانیم اهداف منظور شده در سند تحول و سیاست‌های کلی محقق سازیم.

نجفی خاطر نشان کرد: تحقق آنچه در این اسناد آمده است مستلزم آن است که تصمیمات به دور از شتاب‌زدگی اتخاذ شود و از نیروهای کارشناس و توانمندی استفاده شود که نقشه راه را تبیین کرده و برنامه عملیاتی برای اجرایی سند تحول ارائه کنند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به صحبت‌های زاکانی گفت: زاکانی در مخالفت با برنامه‌های من اعلام کرد که من قصد تغییر در سند تحول را دارم در حالی که اینگونه نیست و بنده می‌گویم که محتوای سند می‌تواند تغییر کند که در جهت آن مجمعی از نخبگان تشکیل شده و اهداف آنچه که در دو سال اخیر در سند مطرح شده، تهیه نقشه راه برای اجرای سند و بررسی محتوایی در سند را پیگیری کنند. چرا که براساس سند تحول بنیادین هر 5 سال یکبار باید این سند مورد بازنگری قرار گرفته و نتیجه آن به شورای عالی فرهنگی اعلام شود.

وی با بیان اینکه بنده 59 برنامه برای این وزارتخانه پیش‌بینی کرده‌ام که غیر از دو مورد آن مابقی مستند به سند تحول و سیاست‌های کلی است، گفت: در مورد سند تقریبا تمام اجزای آن در برنامه ارائه شده توسط من پیش‌بینی شده است.

نجفی با اعتقاد به اینکه غایت آموزش و پرورش تربیت است که آموزش ابزار آن و تربیت هدف آن است، گفت: اگر تربیت نادیده گرفته شود اصل آموزش و پرورش مهمل می‌شود بنابراین بنده چگونه می‌توانم مخالف تربیت باشم. در حالی که در برنامه‌های خود صحبت از تعمیق فعالیت‌های تربیتی دارم نه حذف آن،‌خیلی عجیب است که اکنون گفته می‌شود معاونت پرورشی آموزش و پرورش در زمان تصدی من بر این وزارتخانه منحل شده در حالی که اینطور نبوده است‌ آقای امیرآبادی در سخنان خود مطرح کرد که در دوره من برای انحلال این معاونت زمینه‌سازی شد تا در دوره بعد این کار انجام شود در حالی که در دوره پس از من در زمان آقای مظفر انجام شد که خودشان اینجا حضور دارند. لذا این موضوع چه ارتباطی با من دارد که گفته می‌شود شش سال قبل برای منحل شدن این معاونت زمینه‌سازی شد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به در نظر گرفتن چشم‌انداز آینده فعالیت‌های پرورشی در برنامه‌های خود اظهار کرد: همان حرفی که در سال 76 گفتم اکنون با زبانی علمی‌تر در سند تحول بیان شده است. لذا معتقدم قوی‌ترین معاونت آموزش و پرورش معاونت پرورشی بوده است.

نجفی در بخش دیگری از سخنانشی با اشاره به اینکه روح و جان تمام اجزای آموزش و پرورش باید تعالیم دینی باشد، اظهار کرد: معتقدم اگر دین و روح دینی در تعلیم وتربیت دمیده می‌شود باید مبتنی بر تعالیم دینی باشد و انتخاب دانش‌آموزان و تقویت حس دینی در آنها اصلی است که باید آزادانه باشد وگرنه با تحمیل نمی‌شود زیرا دانش‌آموز دین گریز خواهد شد.

وی ادامه داد: من 35 سال پیش تحصیلات خود در آمریکا نیمه کاره گذاشته و به ایران آمدم در حالیکه بهترین پیشنهادها را داشتم اما به عشق ایران و شهید چمران آمدم.حال می‌گویند بنده رییس جمهور نشده‌ام چون با حکومت اسلامی مخالفم! این چه حرفی است که گفته می‌شود زیرا من کسی هستم که در دوران تصدی خود در آموزش و پرورش از برجسته‌ترین روحانیون مانند آقایان قرائتی و محمدیان در معاونت‌های خود استفاده کرده‌ام بعد می‌گویند ارتباط من با حوزه‌های علمیه قطع بوده است این جور مصاحبه و جوسازی چه معنایی دارد؟ چیزی که به من نمی‌چسبد نچسبانید.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون 80 درصد فرهنگیان از آمدن من به آموزش و پرورش خوشحال هستند اما چرا برخی حرف‌ها گفته می‌شود یعنی می‌گویید 9 سال کار ضدارزشی کردم اما اینها نفهمیدند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌هایش در دفاع از عملکرد خود در حوزه دینی در آموزش و پرورش،‌گفت: در دوره من فعالیت‌های دینی در مدارس اوج گرفت و دارالقرآن‌های دانش‌آموزی، فرهنگ نماز و روزه شکل گرفت و این دستگاه به عنوان برجسته‌ترین دستگاه قرآنی کشور شناخته شد.

به گزارش ایسنا، نجفی با بیان اینکه متاسفم که از خودم دفاع و تعریف می‌کنم، عنوان کرد: من به این خاطر رییس‌جمهور نشدم که نمی‌خواستم در بین مردم از خودم تعریف کنم. رییس‌جمهور باید در بین مردم از خودش تعریف و دفاع می‌کرد.

وی در ادامه بحث فرهنگ دینی، خاطرنشان کرد: فرهنگ نماز در دوره من تشکیل شد. می‌توانید زنگ بزنید و از آقای قرائتی بپرسید البته نمی‌دانم ایشان چه جوابی می‌دهد. بعضی آقایانی هم که با من دوست بودند حالا با من مخالفت می‌کنند و می‌گویند این نجفی آن نجفی قبل نیست. مگر شما همان افراد سال‌های 60 تا 65 هستید.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اضافه کرد: من فرهنگ دینی را در کتاب‌ها ترویج کردم. آقای حدادعادل هم اینجا است و در اکثر دوره‌هایی که من متصدی وزارت آموزش و پروش بودم به عنوان معاون فعالیت می‌کرد. ایشان می‌توانند جواب بدهند که من فرهنگ دینی را تضعیف کردم یا نه.

نجفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به مساله دیگری که مخالفان او مطرح کردند، پرداخت و خاطرنشان کرد: گفتند که من تربیت معلم‌ها را منحل کردم، این یک تهمت است. امروز همین یکی از دوستان از خوزستان با من تماس گرفت و گفت زمانی که تو آمدی شش مرکز تربیت معلم داشتیم و بعد از اینکه رفتی تعدادشان به 60 تا تبدیل شده بود. من به تربیت معلم‌ها هویت بخشیدم. متاسفانه دقت در این زمینه کم است.

وی با استناد به گزارشی که تهیه کرده بود، توضیح داد: در صفحه 60 این گزارش درباره تربیت معلم‌ها گفته‌ام؛ ما 57 هزار دانشجو در پانزده رشته داشتیم که سیزده رشته در شورای برنامه‌ریزی وزارت آموزش عالی تصویب شده بود. توصیه من به وزیر بعدی آموزش و پرورش برای تربیت معلم‌ها این بود که برنامه‌ریزی منسجم و بهتری داشته باشند و همه آنها را در دانشگاه فرهنگیان جمع کنند،‌ این چیزی بود که من شانزده سال پیش گفتم اما سال 90 تازه تصویب شد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: من شانزده سال پیش گفتم که دانشگاه فرهنگیان باید تصویب شود اما حالا عده پز دانشگاه تربیت معلم را می‌دهند و می‌گویند من با آن مخالف بودم؛ دانشگاه فرهنگیان باید تشخص علمی پیدا کند و کسی که در آن کار می‌کند احساس کند هیچ کمبودی نسبت به دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی ندارد از این رو من بسیاری از برنامه‌های اجرایی و مدیریتی را تغییر می‌دهم اما با آن مخالف نیستم. من شانزده سال پیش گفتم دانشگاه فرهنگیان باید تاسیس شود و حالا بعد از چهارده سال تصویب شده است، این از عجایب و از مصادیق پوشاندن حقیقت است.

نجفی در پاسخ به مساله دیگری که مخالفان مطرح می‌کردند، گفت: برخی مخالفان اصرار می‌کنند که حقوق فرهنگیان را اضافه کرده‌اند؛ چهار مولفه برای رضایت شغلی فرهنگیان وجود دارد که به دلیل کمبود وقت توضیح نمی‌دهم. یکی از آنها حقوق و مزایای فرهنگیان است. این خانواده شریف در کشور رضایت شغلی برایشان مهم است. مهم است که احساس کنند کرامت و منزلت‌ اجتماعی‌شان در آموزش و پرورش حفظ شده است. مهم است که دانش حرفه‌ای برای سر و کله زدن با دانش‌آموزان را داشته باشند. اینکه یک معلم را بدون آموزش سر کلاس ششم بفرستیم و او نتواند به دانش‌آموز جواب بدهد خُرد کردن معلم و از بین بردن رضایت شغلی اوست.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به سیستم 3 3 6 در آموزش و پرورش، تصریح کرد: اگر این نظام باید اجرا شود که من با آن موافق هستم باید اشکالات را برطرف کنیم. تقدم‌ها و تاخرها باید رعایت شود. بخشی از این بلایی که از آن سر ما آمده ناشی از همین‌ شعارزدگی‌ها و عوام‌زدگی‌هاست.

وی گفت: من به تمامی برنامه‌های خود در 59 بندی که آوردم معتقدم و به اجرای تک تک آنها اعتقاد دارم. همه آنها را اجرا می‌کنم مگر اینکه احساس کنم در یکی از آنها اشتباهی بوده و باید اصلاح شود.

نجفی درباره مواضع سیاسی خود نیز توضیح داد: متاسفانه مخالفان بحث را جای دیگری بردند و مسائل سیاسی را مطرح کردند که جواب دادن به آن وقت زیادی لازم دارد. من در جلسات زیادی با نمایندگان شرکت کردم و به سوالات آنها جواب دادم. قرار شد باز هم در جلسات دیگری شرکت کنم. روز یکشنبه خواهش کردم جلسه بگذاریم که من بتوانم توضیح بدهم اما وقتی پیگیر شدم دیدم جلسه تشکیل نمی‌شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خطاب به نمایندگان مخالف، گفت: شما در یک امر موفق شدید و آن هم این است که باعث شدید 10، 12 دقیقه از وقتی را که باید برای آموزش و پرورش و پیامی که دارم کار کنم روی برنامه‌های سیاسی بگذارم.

وی ادامه داد: من به عنوان یک عضو سیاسی شورای شهر به قول یکی از نمایندگان با خانم الف به خانواده کسانی که لطمه دیده بودند سر زدیم. زنی بود که شوهرش را از دست داده بود و با دو بچه یتیم بی‌پناه و بی‌کس مانده بود. او در تظاهرات شرکت نکرده بود بلکه در داورخانه بود که تیر خورده بود. اگر ما علاقه‌مند به نظام هستیم باید به سمت این افراد برویم وگرنه آنها به سوی رسانه‌های بیگانه می‌روند. ما این کار را کردیم اما شما باید به عنوان نماینده‌های تهران این کار را انجام می‌دادید.

نجفی اضافه کرد: ما دو بار به مقام معظم رهبری گزارش دادیم و ایشان هم گزارش را به شورای عالی امنیت ملی فرستادند. حالا ما بدهکار هم شده‌ایم، متاسفم که این حرف‌ها را می‌زنم.

وی افزود: نظام ما یک نظام ولایی است و در راس آن هم رهبری است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دامه دفاعیات خود عنوان کرد: بنده و سایر بزرگوارانی که قبول زحمت کردند تا آسایش خود و خانواده‌شان را فدا کنند و وارد این میدان شدند پایبند به ولایت و منویات اصول نظام هستند. این چه سوالی است که شما می‌پرسید. وزارت چه چیزی برای ما دارد که بخواهیم وزیر شویم. من شانزده سال پیش پست وزارت آموزش و پرورش را ترک کردم اما همیشه دغدغه‌ام آموزش و پرورش بود و با معلم‌ها هم در ارتباط بودند حالا هم مخالف وزیر شدنم بودم اما به دو دلیل حاضر به قبول این تکلیف شدم؛ یکی تکلیف دکتر روحانی بود که گفت برای تو تکلیف می‌کنم، من هم گفتم اگر نظرتان عوض شد و شخص بهتری پیدا کردید خوشحال می‌شوم.

نجفی ادامه داد: دومین مورد اصرار فرهنگیان بود. من در روز گذشته 560 اس‌ام‌اس داشتم و اکثر آنها را هم نمی‌شناختم، 500 ایمیل هم برایم آمد. خیلی‌ها گفتند برای اینکه من وزیر شوم ختم قرآن گرفته‌اند. من دست رد به سینه این افراد نمی‌زنم. تمام سعی‌ام را کردم که نمایندگان را توجیه کنم چون دست دوستی به روحانی داده بودم و خلاف مروت بود که کاری کنم رای نیاورم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال 67 زمانی که نخست‌وزیر موسوی و مقام معظم رهبری رییس‌جمهور بودند من را صدا کردند و گفتند کار مهمی است که باید انجام بدهم. آن زمان هم به خاطر درخواست ایشان بود که آموزش و پرورش را پذیرفتم وگرنه من رییس دانشکده ریاضی دانشگاه شریف بودم. از دانشجوهای من بپرسید در کلاس‌های ریاضی من 250 دانشجو شرکت می‌کنند اما یک کلمه حرف سیاسی نمی‌زنم چون معتقدم در جایی که کار می‌کنم نباید حرف سیاسی زده شود.

نجفی گفت: روز سه‌شنبه بعد از انتخابات به من تلفن شد و گفتند باید به جلسه‌ای بیایی. من از طرف ستاد کسی در آن جلسه شرکت نکردم، آنها مرا دعوت کردند. اتفاقا دو تن از وزرای پیشنهادی دیگر هم در آن جلسه شرکت کرده بودند. این افتخاری بود برای ما که در آن جلسه شرکت کنیم. رهبری در آن جلسه خودشان جلسه را اداره می‌کردند و وقت می‌دادند. جمع‌بندی ایشان هم این بود که نباید خلاف قانون کار کنیم. به دو سه نفر از اعضای شورای نگهبان که در آنجا بودند از جمله آقای کدخدایی، گفتند بروید بررسی کنید و فصل‌الخطاب با شماست.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: من قبل از نماز جمعه 29 خرداد هم مطیع بودم. می‌گویند مردم را تحریک کردی که در راهپیمایی‌ها شرکت کنند. من این کار را نکردم و مثل آقای مطهری هم معتقدم تا قبل از 29 خرداد هر کس در راهپیمایی شرکت می‌کرد خلاف قانون نبود. اگر یک شاهد پیدا کردید که من در راهپیمایی شرکت می‌کنم قبول می‌کنم که راس فتنه بودم.

وی تصریح کرد: ما در تمام مدت تلاش کردیم آب بر آتش فتنه بریزیم و آن را خاموش کنیم اما کسانی هستند که می‌خواهند با هر انگیزه‌ای بنزین روی این آتش بریزند که هنوز هم می‌ریزند.

نجفی تاکید کرد: بحث من این بود که خلافی به نظام نسبت داده می‌شود مثل بحث کهریزک که دو حالت دارد یا اصلا اتفاق نیفتاده که باید از دامن نظام پاک شود یا حادثه‌ای بوده که چند نفر خودسر آن را انجام داده بودند که باید اعلام شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به صحبت دیگر مخالفان اشاره کرد و گفت: به نقل از من می‌گویند آقای کروبی خوب کاری کرده که این حرف را زده است اما شروعش با آقای کروبی نبوده است. این حرف را به عنوان شایعه گفتند البته اگر به آن صفت" دروغ" بگوییم بهتر از "شایعه" است که آن را در رسانه‌های دیگر گسترش دادند.

وی در پاسخ به مساله دیگر به مخالفان خود عنوان کرد: می‌گویند شما با نامگذاری میدان 9 دی مخالف بودید. نام میدان آیت‌الله حق‌شناس بود، من مخالف بودم که آن را میدان 9 دی بگذارند چون ایشان(آیت‌الله حق‌شناس) از علما و مقامات بود. در قم هم تونل غدیر را 9 دی نام گذاشتند اما به خاطر حساسیت علما آن را عوض کردند. آنجا علما نزدیک بودند و اعتراض کردند لذا اعتراض جواب داد.

وی درمورد کسانی که در مورد او چنین انتقاداتی را مطرح می‌کنند، گفت: آقایانی که این مسائل را مطرح می‌کنند یک طرف مساله را می‌گویند و یک طرف دیگر را نمی‌گویند.

نجفی ادامه داد: من یک تحلیلگر سیاسی‌ام اما معتقدم در نظام اجرایی کشور مثل آموزش و پرورش اعمال سلیقه سیاسی خیانت به امانت مردم است چون من دانش‌آموزان را امانت مردم می‌بینم. در 9 سالی که من فعالیت آموزشی کردم یک نمونه بیاورید که من اعمال نظر سیاسی کرده باشم. آقای حدادعادل هم شهادت می‌دهند که تیم من یک تیم فراجناحی بود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ کدام از وزرا به روحانی تحمیل نشدند، گفت: یک ماه پیش آقای زاهدی رییس کمیسیون آموزش مجلس به من گفت نظر کمیسیون این است که یکی از اعضای کمیسیون آموزش، وزیر شود من هم عین همین صحبت را به آقای روحانی منتقل کردم اما ایشان اصرار داشتند که خود من وزیر باشم حالا هم که این مسئولیت را پذیرفتم به این امید آمدم که ذخیره‌ای برای آخرتم باشد. من نمی‌خواستم برگردم فقط به خاطر معلم‌ها برگشتم.

نجفی گفت: بر اساس وجدان خودتان به من رای بدهید اگر من رای آوردم آن را به فال نیک می‌گیرم و با قوت می‌پذیرم و امیدوارم بتوانم آن را خوب انجام بدهم اگر رای نیاوردم دست شما را می‌فشارم چون این تکلیف را از روی دوش من برداشتید.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خطاب به نمایندگان، گفت: حل مشکل آموزش و پرورش کشور نیاز به قیام نظام دارد. اگر وزیر شدم مفروض می‌گیرم که شما از من حمایت می‌کنید و سعی می‌کنم با مجلس تعامل داشته باشم و اگر وزیر نشدم می‌دانم که جا برای خدمت در این مملکت زیاد است و من برای خدمت به مردم آماده‌ام.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۶۲
انتشار یافته: ۷۳
تازه معلوم شد که نجفی عجب آدم ماهیه! روحانی متشکریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
کاش مجلسیا این نظرات رو بخونن. ای مثبت ها رو ببینن. بابا نظ مردم هم مهمه دیگه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
من معلم از نجفی راضی هستم .باور کنید معلمها امروز خیلی دغدغه دارند
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
به سایت تابناک پیشنهاد میدهم شما بهتر است در مورد هر وزیر نظر چند کارشناس موافق و مخالف ولی متخصص را که مستقل نظر میدهند را می آوردید. نمایندگان موافق و مخالف متاسفانه فقط سیاسی بحث میکنند و نتیجه اش هم همین نظراتی است که میخوانید.
بعضی از نماینده ها با بی انصافی کامل نظر می دادند و صحبت می کردن... دل آدم ازین همه کینه میگره... خدا به داد ایران برسه...
دم زاکانی گرم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
واقعا کی هستی؟
دم زاكانی گرم عالی بود
پاسخ ها
اميدوار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
دم شما هم گرم كه نظر بدي و اين همه منفي جمع كني. خدا رو شكر مردم هنوز قدرت تحليلي دارند و با داد و فرياد عقب نمي نشينند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
از شما دوست عزیز می پرسم 8 سال گذشته آقای ذاکانی از وضعیت معیشت معلمان و وضعیت تحصیلی دانش آموزان خبرداشتند یا نداشتند اگرداشتند و حرف نزدند وا مصیبتا و اگر خبر نداشتند چرا استعفا نمی دهند اینکه کسی در مقام قانون گذاری دنبال گم شده خود بگردد کار بدی است ایشان بهتر است تا چهارسال سعه صدر داشته باشند
«زاکانی ابراز امیدواری کرد که در مجلس بر سلایق سیاسی تصمیم گرفته نشود»!!
در حالی که یک دلیل اجرایی و مدیریتی نیاورده و تمام دلایلش سیاسی و سلیقه ای است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
دمت گرم...
در مورد وزرا باکارمندهای ادارت مربوطه نیز پرس وجو کنید در مورد اقای نجفی اموزش وپرورش خوب اداره می شد هر چند که رفاه معلمین در هیچ دوره ای مد نظر نبوده وربطی به دوران ایشان ندار دلطفا در جامعه ارامش بر قرار کنید
برای آقای زاکانی متاسف هستم.
نجفی= امید فرهنگیان =رفاه پیشرفت =اینده
معرفی آقای نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اقدامی رور به عقب تلقی می شود چرا که ایشان تجربه گرانبهای معلمی را در کارنامه ندارد و از وسوی دیگر اجرای نظام جدید و نا کار آمد ترمی در دوره ایشان آسیب های جبران ناپذیری را برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرد
امیدوارم که مابقی وزرا از این طیف نباشند
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
من که نمیدونم چند سالتونه ولی من خودم دوره نظام ترمی بودم به نظرم اون طرح فقط بخاطر بد اجرا شدن و نبود زیر ساخت شکست خورد
شماها که نبودین یا نمیدونین قرار بود مدارس پیش دانشگاهی از دبیرستان جدا بشن ولی مدرسه نبود تعداد بچه ها زیاد بود
همونایی که سال 60-64 به دنیا اومده بودن
نشد که جرا بشه در ضمن آموزش و پرورش بودجه نداشت مدرسه بخره یا اجاره کنه مشکل یکی دوتا نبود من پدر و مادرم 30 سال تو آموزش و پرورش بودن نصف فامیلمونم معلمن همه موافق نجفی هستن
بهتر از اون تا حالا نبوده
شاید کسایی باشن که وزیرهای بهتری باشن ولی قرار نیست بگردیم یکیو پیدا کنیم
این آدم
در زمان وزارت آقاي نجفي تحول بسيار خوبي در آموزش و پرورش :
1- انتصاب مديران كارآمد
2- افزايش حقوق جهشي
3- صندوق ذخيره فرهنگيان
4- نوسازي و تجهيز مدارس
5- شوراهاي آموزش و پرورش
6-برطرف شدن نگرشهاي تنگ نظرانه
مافرهنگیان از وزارت جناب آقای دکتر نجفی حمایت می کنیم واز آقایان مجلسی می خواهیم دنبال بهانه های بنی اسرائیلی نگردند به قول آقای عثمانی تو این هشت سال کجابودیدکه ازحقوق ما دفاع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
احسنت
اميد است نمايندگان محترم انتظارات دولت وملت را برآورده ساخته ودولت را در راستاي تامين منافع ملت ياري نمايند...
کاشکی یاد میگرفتیم مثل دوبرادر باهم رفتار کنیم حرفهای هم رو بشنویم و دوستانه قضاوت کنیم خواه بپذیریم خواه نپذیریم دیگه توهین و تحقیر چرا دوستان؟ دنیا ارزش نداره انسانیت و اخلاق و آخرت و آرامش رو فدای بداخلاقی کنیم. بیایید باهم مهربون باشیم. مطمئن باشیم صد سال دیگه هیچ کدوم در این دنیا نمی مونیم و همه زیر خروارها خاک هستیم. بیاییم قضاوتهامون بر مبنای عقل و دین و انسانیت باشه نه حب و بغض های کور و نسنجیده دنیا هزاران سال قبل شکل گرفته و شاید هزاران سالبعد هم بمونه این ماییم که فرصت زیستنمون خیلی محدوده و شاید فردا در این عالم خاکی نباشیم پس چه خوب که اخلاق و انسانیت را سرمایه این راه سازیم. انصاف داشتن بخصوص در عالم سیاست دشوار است
بهترین گزینه(یکی از بهترین گزینه ها) برای وزارت مهم آموزش وپرورش دکتر نجفی می باشد.
خدا پشت وپناهت اقای نجفی.
علارغم اختلاف ديدگاه سياسيم با آقاي نجفي ولي بنظرم به صلاحه آموزش وپرورش هست كه توانمندترين گزينه حال نظام براي اين پست انخاب شه كه دكتر نجفي هستن
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
علیرغم هم نظری با دیدگاه سیاسی آقای نجفی؛ مثبت ای که به این کامنت دادم، به دلیل این موضوع نبود، به این دلیل بود که دوست خوبم آقا مهدی فارغ از نظرات شخصی، گزینه ی مد نظرش رو اعلام میکنه
برای پیشرفت این مملکت، ما به 70 میلیون هموطن اینطوری نیاز داریم
بهترين گزينه براي وزارت آموزش و پرورش آقاي نجفي است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
متاسفم
مگر مدارس غیرانتفاعی و پولی و مادی کردن آموزشی که میبایست رایگان باشد کار ایشان نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
دوست عزیز همچنان مدارس رایگان وجود دارد؛ ایشان امکانی را فراهم کرد تا اونهایی که پول دارند اگر خواستند به مدارس غیرانتفاعی بروند و همین حجم دانش آموزان مدارس دولتی را هم کرد و باعث شد حقوق معلمها را بتونه زیاد کنه
این بده؟؟؟؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
دوست عزیز ما خودمون فرهنگی هستیم مدارس غیر انتفاعی برای کاستن از بارمالی سنگین آموزش وپرورش راه اندازی شد.بارمالی که بیش از 90 درصد سهم بودجه آن مصروف پرداخت حقوق کارکنان میشودومدتهاست برای ارتقاو اجرای برنامه ها سرانه ای پرداخت نشده است
كيومرث
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
به عنوان يك معلم با 28 سال سابقه فكر مي كنم افتتاح مدارس غير انتفاعي به نفع اقشار نيازمند جامعه هم بود زيرا با باز شدن اين مدارس بودجه دولت صرف افراد توانمند جامعه نمي شود و ساير افراد سهم بيشتري از بودجه دولت را دريافت مي كنند . همچنين هزاران معلم نيز با تدريس در اين مدارس از درآمد بيشتري بهره مي برند. تجربه هم نشان داده كه بسياري از اين مدارس در امور آموزشي و پرورشي رقابت تنگاتنگي با بهترين مدارس شهرشان دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
مگه مدرسه دولتیو ازت گرفتن نفرست برادر من
اينجانب افتخار اين را داشته ام كه از سوي ايشان دو جلسه در شوراي شهر تهران دعوت شده و راجه به مسائل خيريه آموزشي صحبت كردم، فراي مسايلي كه به ايشان نسبت داده مي شود بسيار انسان متين و متخصص است كه از جزء محدود نفراتي است كه مي توان لفظ مدير را برايشان بكار برد و علي رغم كسالت اخيرشان بايد از ايشان استقبال شود و الا انساني كه در سن 27 سالگي تو اين مملكت وزير بوده و چند سال سابقه خدمت در رده هاي بالاي اجرايي مملكت داشته، در اين سن و سال هيچ عطشي به قدرت و صدارت و وزارت ندارد نشان به اين نشان كه ايشان حتي در دوره چهارم شوراها كانديد هم نشدند و عنوان كردند ميخواهند كارهاي شخصي ناتمام پيگيري كنند. از اينرو راي اعتماد دادن يا ندادن برعهده مجلس است و از اختيار ما خارج ولي تشكر از جسارت اقاي روحاني بخاطر معرفي ايشان و تشكر از دكتر نجفي بخاطر شجاعت در قبول مسئوليت. ان شا الله موفق باشيد
خداييش كه حرف حساب جواب نداره. نجفي با منطق و درست و حسابي از خودش دفاع كرد.
من فرهنگی از دفاع منطقی و با متانت و خوب دکترنجفی خوشحال شدم انشاا... رای اعتمادبگیره
پاسخ آقاي نجفي عالي بود قابل توجه اقايان اميرابادي و زاكاني.
نجفی به روشنی از اظهارنظر فرار کرده و این نکته ای نیست که از چشم نمایندگان دور بماند
مطمئن باشید رأی نخواهد آورد
روحاني مچكريم ميخواهيمت نجفي هيچ وزيري مانند نجفي شان و مقام معلم را به فرهنگيان و آموزش و پرورش نتوانست بازگرداند
يكي از فرهنگيان شاغل در دوره نجفي و حال حاضر
حرفهای مخالفان بهترین دفاع برای آقای نجفی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
به خدا من یک معلم هستم .بهترین نظر را شما دادید .خدا امواتت را بیامرزد.
من معلمی هستمئ که الان بازنشسته ام اما نجفی وزیری بود که هم از نظر سیاسی واجرای آموزش وپرورش را بااجرای نظام ماحدی به ویرانه تبدیل کرد چون شیرازه آموزش وپرورش خصوصا در دبیرستانها چنان از هم پاشید که تا 50 سال دیگر هم اصلاح نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
شعار توخالي که نشد حرف. يک مصداقي يک شاهدي مي اوردي. آدم بازنشسته هيجاني حرف نمي زند دوست گرامي. براي دنياي ديگران همه چيز و از جمله فضايل اخلاقي را به حراج نگذاريم
من از نمايندگان محترم متعجبم كه براي عدم موافق بودن خودشان با يك وزير وارد حرفهاي حاشيه اي مي شوند و چرا مخالفتشان را با دليل و سند نمي آورند
احساسي نظر ندهيد بامنطق حرف بزنيدبه علت عدم برنامه ريزي ايشان بنده وهزاران همكاربنده بعدازاتمام دانشسراي تربيت معلم 3سال بلاتكليف وسرگردان باتحمل هزاران حرف نادرست مردم مانديم وبعدازشكايات متعددبه ديوان عدالت اداري رديف استخدامي داده شد.آيا عمر3سال كم است كجاست برنامه ريزي ايشان كه اينقدر تعريف مي كنيد؟برويد تحقيق كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
برويد خدا را شكر كنيد كه بعد از سه سال استخدام شديد. شوهر بنده الان 17 سال است كه در سازمان فني و حرفه اي به صورت حق التدريس كار مي كند و اگر ساعت هاي كارييش پر شود حداكثر 600 هزار تومان حقوق مي گيرد و اگر يك روز مثل امروز بگويند كه بودجه نداريم و نصف ساعت كلاسي به مربي تعلق بگيرد كه ديگه واويلا. تازه بعد از 17 سال قراره استخدام بشن اون هم از طريق آزمون سراسري و در كنار افرادي كه تازه از راه رسيده اند.
خواهشاً ثبت كنيد تا به داد امثال ما هم برسند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
چه طور مشکل خودت را به هزاران نفر دیگر تعمیم می دهی و اساس برنامه ریزی کلان یک وزارت خانه را به دلیل مشکل خودت زیر سووال می بری
همین نگاههای تنگ نظرانه افرادی مثل زاکانی باعث شد که آموزش وپرورش ما به نابودی کشیده شد اگر کسی مصلحت ملت ونظام را بخواهد باید باتفکر بیشتر نسبت به مسائل مهم صحبت کند. ما اگر آموزش وپرورش خوب نداشته باشیم.نمی توانیم درسائر زمینه ها موفق باشیم.لذا از نمایندگان محترم خواهش می کنیم با رای بالا به آقای دکتر نجفی در ساختن آموزش وپرورش ایران اسلامی ما فرهنگیان را یاری کنند. از سایت وزین تابناک تقاضا می کنیم صدای مارا به نمایندگان بزرگوار ملت برسانند.
من مخالف اقای نجفی بودم اما با دفاعی که ازخودش کرد اورا شایسته میدانم امیدوارم رای بیاورد
با مدارس غیر انتفاعی ضربه ای به آموزش و پرورش زد که دیگر کمر راست نکرد سیستم ارزشیابی را نابود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
اگه ممکنه خودتان را معرفی کنید و با دلیل و مدرک محکه پسند حرف بزنید
دم آقای روحانی گرم بهترین وزیر را برای- آموزش وپرورش معرفی کرده ایشان درسال هفتادو شش -هفتادو هفت کلیه نیروهای نهضت که شرایط داشتن جذب آموزش وپرورش کردند تقدیر تشکر از ایشان رادارم
آمدن نجفي به اموزش و پرورش يكي از نكات مثبت كابيه است. سابقه و خدمات ارزنده وي و همكارانش در اموزش وپرورش را هيچ إنسان واقع بيني نمي تواند كتمان كند. برنامه وي نيز نؤيد بخش آينده روشن تر براي اموزش و پرورش است
دکتر نجفی یک فرد به معنی کلمه انسان و مدیر و عالم به علم روزه
چه وزیر شدین آقای دکتر چه نه هیچی چیزی از سوابق درخشان شما کم نمی کند
امیدوارم سلامت باشند
و خدا نگهدارش
بنده هم امیدوارم ایشون رای بیارن و حرکت رو به جلویی رو داشته باشند.
بهترین گزینه برای آموزش و پرورش است.همین
آقای دکتر نجفی یکی از بهترین گزینه ها برای تصدی وزارت آموزش وپرورش می باشد وتجربیات ارزشمند ایشان در طول 9 سال دوره وزارت ، گواه روشنی براین ادعا می باشد انتظار می رود که نمایندگان مجلس به آن رأی اعتماد بدهند به عنوان یک فرهنگی موافق وزارت ایشان می باشم
من يك فرهنگي هستم كه در قم خدمت مي كنم و از صحبت هاي آقاي اميرآبادي متاسفم اي كاش با چند معلم مشورت مي كردند. گفته هاي ايشان بازتاب نظرات خودشان است نه فرهنگيان براي آقاي نجفي آرزوي موفقيت داريم.
من معلمی هستم که هم در دوران آقای دکتر نجفی کار کردم و هم در این 8 سال اخیر. اگر در دوران آقای دکتر نجفی هیچ کاری هم صورت نگرفته باشه که البته خیلی کارها انجام شده حداقل جو مدارس قابل تحمل بوده ولی الان خیلی غیر قابل تحمل شده ، همه چیز تظاهر و نمایشه مخصوصا امور پرورشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
من هم به عنوان فرهنگی گفته دوستم را صد در صد تایید می کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
منم به عنوان یک فرهنگی صحه میگذارم
مطمئن باشید کسی که سیاستش برسابقه فرهنگیش غلبه دارد نمیتواند وزیر خوبی برای آموزش وپرورش باشد نه نجفی بلکه هرکس دیگر.
ما باید افتخار کنیم که جناب آقای نجفی ای بار مسولیت راپذیرفتند.چرا که جز با سابقه ترین ها در میان وزیران هستند .همچنین مدیریت ایشان بر سازمان مدیریت نوید فصلی نو در منزلت ومعیشت معلمان دارد.ما فرهنگیان با حمایت قاطع خویش از دکتر نجفی به دنبال منزلت از دست رفته معلمین هستیم.
خدا را شكر كه مردم مجلس را به صورت زنده مشاهده مي كنند.
درود بر نجفي
به عنوان یکی فرهنگی متاسفم که بعضی نمایندگان مجلس در مطالب خود به برنامه وزرا نگاهی نمی کنند و هنوز دنبال مسایل جناحی و وحاشیه ای کشور هستند.زمان در گذر است و بعضی هنوز در بدیهیات به سر میبرند.هیچکدام از نمایندگان تا به حال پیشنهادی برای بهتر شدن امور در جلسات مجلس به وزرا نداده اند. سوگند خدمت فراموش کرده وفکر انتقام وانتقاد غیر اصولی خلوت ذهنشان را تسخیر نموده است.این عزیزان سال های گذشته کجا بودند که مدارس بدون هزینه سرانه به سر می برد ند و دریغ از تذکر ،اعتراض،و کمک و مساعدتی که امور مالی مدارس را یاری نماید.
جناب اقای لاریجانی ونمایندگان عزیز ،اقای نجفی مدیر توانمندومورد اقبال فرهنگیان کشور می باشدوباعث امید فرهنگیان شده اند
امید و تدبیر شاخصه ی ایشان است.
باوركنيدامروز تنها روزي بود كه به معلم بودن خود افتخار كردم.بااين دفاعيه حساب شده اي كه جناب نجفي برعليه اتهامات واردشده انجام دادندثابت كردندكه ازتوان مديريتي بالايي براي مرتفع نمودن مشكلات آموزش وپرورش برخوردارند.دردوره قبلي وزارت آقاي نجفي مجلس ايشون رواستيضاح كرد به خوبي به ياددارم كه آنچنان با دلايل متقن ومحكم ازعملكرد خوددفاع نمودكه راي مجدد مجلس به ايشان ازراي اوليه بالاتر بود.واقعا براشون آرزوي سربلندي دارم
قبل از آقای نجفی که ثبت نم درمدارس اجبارا در محل زندگی و با ارائه تاییدیه محلی بودن بو،. مدارس نمونه مردمی و غیر انتفاعی نبود ،مدارس 3 شیفته بود اوضاع چه از نظر آموزشی و چه برخورد و رفتار با دانش آموزان بسیار نامناسب بود. آقای نجفی با فکر باز و منطقی مدارس نمونه مردمی را به دانش آموزان مستعد اختصاص دادند و تامین هزینه مدارس غیر انتفاعی را به حانواده های پر در آمد .واگذار کردند. بدین ترتیب هزینه آموزش و پرورش کاهش بافت و راه برای تامین هزینه برنامه های ساختاری باز شد. این حرکت نقش مهمی در شکوفایی استعداد های درخشان و از بین رفتن مدارس 3 شیفته و بی کیفیت داشته اشت.
بنده دید سیساسی ندارم و سیاسی نظر نمی دهم.
افرادی که با مباحث فلسفی و تخصصی آموزش و پرورش آشنا هستند میدانند که ایشان نظریه اموزشی شان را از نظام آمریکا و لیبرتارین ها گرفته اند که نتایج خوبی در آمریکا نداشته است.
بنده بیاد دارم یکی از وزرای سابق تایوان میگفتند از آمریکا دو چیز را نگیرید: یکی نظام بهداشت دومی هم آموزش و پرورش
بیاد دارم موقع شنیدن این حرف ها یکی از استادان بنام امریکایی هم بودند و تایید میکردند این نظر را.
بعدا که به آمریکا اومدم دیدم واقعا راست گفتند. خصوصی سازی اموزش و پرورش مخصوصا در دوران راهنمایی و دبیرستان به فاجعه اجتماعی و ضعف سواد و علوم منجر شده و کیفیت آموزشی بسیار کاهش یافته و رتبه امریکا در علوم سی ام شده است. واقعا حیف است که این اتفاق برای ایران بیافتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
کاملا متین است. خود آمریکایی ها چند سالی است که روی نظام آموزشی فنلاند که چندین سال است رتبه برتر در دنیا را دارد تحقیق می کنند.
نظر بنده 24 ساعت بعد چه فایده ای داره اکنون که شما فقط نظر مخالفین زودتر درج می کنین میخواستم حداقل افکار عمومی بدونن که ما فرهنگیان خواهان دکتر نجفی هستیم کسی که هیچوقت خدماتش از یاد فرهنگیان نمی ره- مدیران کار آمد - صندوق ذخیره - ارتقای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان توجه به تربیت معلمان
اگر باوری به محبوبیت ایشان بین فرهنگیان ندارید حداقل یک نظر سنجی بذارین بعد هرچی شد اعلام کنین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست