بازدید 42120
نخستین نشست علنی مجلس به پایان رسید

فهرست وزرای پیشنهادی به شرکت سهامی خاص شبیه است

وزرای پیشنهادی ایشان به شرکت سهامی خاص شبیه است. آخوندی سهم ناطق نوری و پورمحمدی سهم آیت‌الله آملی است و مهندس حجتی سهم عبدالله نوری. این چه پیوندی است؟ این چه دولتی است؟ دولت باید شفاف و شیشه‌ای باشد. دولت روحانی، دولت کارگزار شماره 2 است.
کد خبر: ۳۳۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲ 12 August 2013
نمایندگان و گزینه پیشنهادی وزارت دفاعبنا به قرعه‌کشی انجام شده در حضور تابش، توکلی،‌دستغیب، محمدی،‌ رسایی از هجده‌ نماینده ‌مخالف ثبت‌نام، اسامی محمد دهقان،‌ عطاءالله حکیمی‌، بزرگواری، حمید رسایی و جواد کریمی قدوسی به عنوان مخالف به قید قرعه درآمد.

به گزارش «تابناک»، برای کلیات رأی اعتماد پنج تن‌‌ موافق و پنج تن‌‌ ‌مخالف پس از سخنان ریاست جمهوری دیدگاه‌های خود را می‌گویند.

به گفته منشی هیأت رئیسه مجلس، از ۱۴۸ نماینده که موافق کلیات رأی اعتماد ‌نام‌نوییس کردند، نام‌های احمد شوهانی، ‌جلیل جعفری، غلامعلی جعفرزاده، ‌حمیدرضا فولادگر و عباسعلی منصوری به عنوان موافق کلیات رأی اعتماد به قید قرعه درآمدند.

حاجی دلیگانی، ‌‌مخالف اول، خطاب به رئیس‌جمهور گفت: برخی وزرای ‌پیشنهادی شما، ‌توانایی لازم برای اجرای برنامه‌هایتان را ندارند. آقای روحانی! اولین موردی که در برنامه‌تان توجه نشده، خلق حماسه اقتصادی است.

نحوه ادامه دادن هدفمندی یارانه‌ها که تا کنون ۴۲ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی پرداخت می‌شود، ۲۸ هزار میلیارد از محل درآمد است، بقیه را از کجا تأمین خواهید کرد؟ آیا حامل‌های انرژی را گران خواهید کرد؟ کسری پرداختی نقدی به مردم بناست از کجا تأمین شود؟ سهم بهداشت و درمان و کمک به تولید از کجا تأمین خواهد شد؟

حاجی خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام از معضلات کشور است. برای نزدیک ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام در برنامه شما چیزی در نظرگ رفته نشده است. برای مسکن مهر، چه تدبیری شده است؟ تدبیر دولت برای تأمین مسکن و مقابله با رشد قیمت‌های فزاینده و افزایش نرخ رهن و اجاره چیست؟ قرار است با پروژه مسکن مهر نیمه کاره و نیمه تمام چه برخوردی ‌شود؟ آیا قرار است‌‌ رها شود یا تکمیل؟ الان موضوع ۳۰ میلیون تومان وام مسکن مهر در هاله‌ای از ابهام است!

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان گفت: دولت تدبیر و امید در برنامه‌اش معین نکرده که برای افزایش درآمد قشرهای کم‌درآمد چه تدبیری دارد. آقای روحانی! به نظر شما با روزی ۱۰ هزار تومان می‌شود زندگی کرد و خانه خرید و پسر زن داد و دختر شوهر داد؟ چگونه جلوی ویژه خواری افراد را در بخش‌های دولتی و خصوصی خواهید گرفت؟ آقایان وزرای پیشنهادی آیا می‌دانند و شما می‌دانید آمار طلاق چه تعدادی است. برای زندگی این‌ها و ‌فرزندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی چه تدبیری اندیشیده شده است؟ برای بیمارانی که بیمه نیستند و یا بیمه هستند و هزینه درمان ندارند و به همین دلیل در منزل می‌مانند و از نرفتن دکتر در انتظار مرگ هستند چه تدبیری اندیشیده شده است؟ چاره شما برای تبعیض‌های ناروا در پرداخت‌ها چیست؟ تدبیر شما برای تبعیض در بخش هزینه‌های ورزش چیست؟

‌حاجی دلیگانی افزود: واقعیت این است که سال ۹۱ در بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان کسر بودجه داشتیم. در برنامه شما، راهکاری که با این مسأله در سال ۹۲ مواجه نشویم، پیش‌بینی نشده؛ افزون بر این که سهم دولت در هزینه‌های جاری بسیار زیاد است. در سال ۹۱، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان به هزینه جاری اختصاص یافته و در سال ۹۲ نیز ۱۲۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و مجلس هم ۷ هزار میلیارد به این اضافه کرده. چه تدبیری برای این وضع دارید؟

وی خطاب به روحانی تأکید کرد: اعتدال حرکت بین حق و باطل نیست، بلکه بین افراط و تفریط است. برخی وزرای پیشنهادی اگر رأی بیاورند، قطعاً حرکات افراطی انجام خواهند داد. در آزمون فتنه ۸۸ رد شده و سقوط کردند و نمره قبولی نگرفتند و در جبهه مقابل ایستادند، آیا تعریف اعتدالگرا به این‌ها رواست؟

‌حاجی ادامه داد: در برنامه دولت برنامه‌ای برای ایجاد انضباط مالی در دولت و شفاف سازی مبادلات اقتصادی و تعادل بخشی بین درآمد و هزینه پیش بینی نشده است.

بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان دومین مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: وزرای پیشنهادی ایشان به شرکت سهامی خاص شبیه است. آخوندی سهم ناطق نوری است. پورمحمدی سهم آیت الله آملی است و مهندس حجتی سهم عبدالله نوری. این چه پیوندی است؟ این چه دولتی است؟ دولت باید شفاف و شیشه‌ای باشد. دولت روحانی دولت کارگزار شماره ۲ است.

بخشایش گفت: در دولت شما سهم نسل سوم و چهارم کجاست؟ سن متوسط دولت ۶۲ سال است و بیشتر به دولت سالمندان شبیه است.

احمد شوهانی به عنوان نماینده موافق : لازم است به روحانی اعتماد کنیم
وی گفت: روحانی همواره مشی‌اش اعتدالی بوده و همه وزرای پیشنهادی مشی اعتدالی دارند و نمایندگان کمک کنند این کابینه رأی بگیرد. مشی اعتدالی منافاتی با انقلابی‌گری و اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد. لازم است به روحانی و کابینه‌ای که معرفی کرده اعتماد کنیم‌.

توجه به اخلاق اسلامی و تخصص و اعتدال در کابینه دیده می‌شود. وزن علمی کابینه پیشنهادی بسیار بالاست و با کابینه‌های سابق می‌شود مقایسه کرد. معدل علمی این کابینه بالا‌تر از همه کابینه‌های قبلی است.

نقطه قوت کابینه، تجربه بالای کابینه است. آن‌ها که مدعی هستند معدل کابینه بالاست که البته این گونه هم نیست. اگر جوانان را معرفی می‌کرد نمایندگان از کم‌تجربگی آنان انتقاد نمی‌کردند؟ اگر دولت قبلی افراد باتجربه را معرفی می‌کرد، وضعیت این گونه نبود.

شوهانی در ادامه سخنان خود: علم و تجربه در کابینه پیشنهادی جمع شده و بلافاصله بعد از رأی اعتماد کارهای وزرا شروع می‌شود و نیاز به کسب تجربه جدید ندارند.

‌کاظم جلالی به عنوان موافق کلیات : اتهام شرکت سهامی به دولت بی جاست

وی با بیان اینکه در شرایط حساسی هستیم، گفت: در شرایطی دولت جدید را تشکیل می‌دهیم که هم در درون مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی هستیم و هم در خارج مشکلات جدی داریم. در سال ۹۱ با کسری بودجه شدید مواجه بودیم. در سال ۹۲ قطعا بودجه با آن رقمی که تصویب کردیم، محقق نخواهد شد. بدهی دولت بالای ۲۰۰ هزار ‌میلیارد تومان برآورد می‌شود.

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی رأی اعتماد به کابینه روحانی که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در موافقت با کلیت و خط مشی دولت یازدهم گفت: ما در شرایطی دولت جدید را تشکیل می‌دهیم که هم به لحاظ داخلی مردم دارای مشکلات جدی معیشتی هستند و هم در سطح بین‌المللی مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: در سال 91 ما با کسر بودجه شدید مواجه بودیم و از میزان 142 هزار میلیارد تومان بودجه، 5/94 هزار میلیارد تومان محقق شد، در سال 92 قطعا رقمی که تصویب کرده‌ایم محقق نخواهد شد، بدهکاری‌های دولت بالای 200 هزار میلیارد تومان است و میزان تورم در داخل کشور در بخش خروجی‌ها بر اساس آمار رسمی حدود 62 درصد است و به شکل میانگین 42 درصد تورم داریم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت جدید در شرایط کمبود نقدینگی و عدم استفاده کامل از واحدهای صنعتی و بیکاری شدید تحصیل‌کردگان کشور را تحویل گرفته است.

جلالی گفت: در این وضعیت اگر ما به جای آقای روحانی باشیم کشور را باید با چه مدیرانی اداره کنیم؟ آیا ما فرصت آزمون و خطا داریم؟ آیا ما می‌توانیم کلاس اکابر تشکیل دهیم؟ آیا ما می‌توانیم دوره طرح کاد بگذرانیم و یا باید شخصیت‌هایی که توانایی مدیریت کشور را در شرایط فعلی را دارند بپذیریم.

وی افزود: همه ما مطلعیم که برخی از افراد پیشنهادی برای وزارت اصرار داشتند که وزیر نشوند، چرا که آنها هم درک درستی از مسائل کشور دارند و هم می دانند مسئولیت پذیرفتن در این شرایط کشور بسیار سخت است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌از این رو ما نباید به بهانه سن به دنبال رد کردن آنها باشیم. به نظر من این مسئله غیر منصفانه است و یا وارد کردن اتهامات دیگری همچون بحث شرکت سهامی بیجاست.

جلالی گفت: به نظر ما علی‌رغم برخی از نقاط ضعف، ترکیب کابینه از مجربین است و امیدواریم بتوانند با استفاده از مجربین کار را در دست بگیرند.

وی با اشاره به شرایط متخصصین برای در دست گرفتن مسائل گفت: در مؤلفه‌هایی که آقای روحانی اشاره کردند، شرایط همچون اسلام‌مداری، دین‌مداری، صیانت از ارزش‌های دینی و دوری از افراط‌گری مشاهده می‌شود، برخی از شرایط نیز مربوط به پاک‌دستی و برخی دیگر مربوط به صلاحیت‌های حرفه‌ای بود.

وی افزود: در داخل مجلس برخی فضاسازی‌های حرفه‌ای انجام داده‌اند و این فضاسازی‌ها به نفع کشور نیست. بی‌تردید معیار ما در خصوص بحث فتنه بیانات مقام معظم رهبری است و هر کس که در فتنه است نباید عضو کابینه باشد.

وی افزود: ما باید به مر فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم و اینکه کسانی در ستاد افرادی بودند که از سوی شورای نگهبان تایید شدند ، آیا می‌توان آنها را فتنه‌گر حساب کرد؟ کسانی که به کاندیداهای دیگر رای دادند را می‌توان فتنه‌گر حساب کرد؟ آیا کسانی که در چارچوب قانون به نتایج انتخابات اعتراض کردند را می‌توان فتنه‌گر حساب کرد؟ بطور حتم آنها فتنه‌گر نیستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کسانی که بعد از 29 خرداد و بیانات مقام معظم رهبری نقض قانون کردند و بعد از تایید نتیجه شورای نگهبان مردم را دعوت به تظاهرات خیابانی کردند می‌توانند جزو فتنه‌گران باشند.

وی افزود: برخی گرایشان در داخل مجلس است که 95 درصد مردم را جزو فتنه‌گران می داند و ما روی هر کسی که دست می‌گذاریم می‌گویند فتنه گر است. ما در ابتدای همین دوره زمانی که می‌خواستیم برای هیئت رئیسه انتخابات مشترک انجام دهیم برخی دوستان آمدند و گفتند که ما در مجلس 40 تا 50 فتنه‌گر داریم.

جلالی گفت: بقیه را نیز ساکت فتنه محسوب می‌کردند، برخی‌ها بالاخره بر موج فتنه سوار شدند و با فتنه تجارت کردند و بیشتر به فتنه پرداختند .وی در پایان دفاع از کابینه دولت را به پیروی از اعتدال و اطاعت و پیروی تام از مقام معظم رهبری منوط کرد.


حکیمی: نماینده مخالف کلیات

وی با اشاره به اینکه در دوران رقابت‌های انتخاباتی از روحانی حمایت می‌کرده، گفت: آقای روحانی! دکترا و سرهنگ نبودن باعث پیروزی نشد بلکه اجتهاد و لباس دینی شما باعث پیروزی شد. ولی متاسفانه بعد از پیروزی، درب ستاد شما به روی اصولگرایان بسته شد. متاسفانه بعد از انتخابات افرادی در ستاد شما جمع شدند که از اصحاب فتنه بوده و در انتخابات یار شما نبودند.

آقای روحانی! در جلسه‌ای که شما هم حضور داشتید، یکی از اصحاب فتنه خطاب به شما گفت که وقتی شما دبیر شورای امنیت ملی بودید و کروبی رئیس مجلس و خاتمی رئیس‌جمهور، شما نتوانستید کاری کنید. الان برای چه آمدید؟ مشکل رهبر انقلاب است. شما در پاسخ به این سخنان هیچ عکس العملی نشان ندادید و سکوت کردید. ولی یکی از فرزندان شهدا اعتراض و جلسه را ترک کرد.

ظریف صددرصد غربی فکر میکند و برای ملت ایران باید بگویم که پایان نامه فوق لیسانس و دکترای وی با چه کسی بوده است. آقای روحانی! چه خبر است و چه فکری در سر دارید؟ آیا روحانی قبل از انتخابات با بعد از انتخابات متمایز و متفاوت است؟ چرا به دنبال احیای فتنه هستید؟ آیا دنبال کودتای سفید هستید؟ امیدوارم هرچه سریعتر تغییراتی در کابینه‌تان داشته و در مسیر نظام و ولایت حرکت کنید.

شما صحبت از قانونمندی کردید ولی معاون شما در اولین قدم نقض قانون کرد که دیوان عدالت اداری بر آن ایراد گرفت.

در جلسه‌ای که خدمت هاشمی رفسنجانی بودیم ایشان شورای نگهبان را ماشین امضای رهبری نامیدند که ما جلسه را در اعتراض به سخنانش ترک کردیم. ولی شما خانواده وی را به مراسم تحلیف دعوت کردید.

آقای روحانی! کابینه شما بوی امنیتی می دهد و به دنبال احیای مسائلی هستید که تازه کشور از دستش راحت شده بود. آیا در کشور اینهمه جوان تحصیلکرده نیستند که برخیشان در کابینه استفاده شوند؟

آقای نعمت‌زاده را باید پدربزرگ صنعت بنامیم نه پدر صنعت.

نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره ستادهای مردمی تنظیم کردیم که تکلیف ستادها را مشخص کند.

مجلس اجازه نخواهد داد فتنه‌ای دیگر صورت گیرد.




پیش از سخنان نماینده خلخال، احمد توکلی در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: آقای رئیس شما چرا فقط تذکر می‌دهید به نمایندگان که سر جایشان بنشینند؟ آیین نامه تکلیف را مشخص کرده. نمایندگان خودشان باید مراعات کنند. حرمت امام‌زاده را باید متولی نگه دارد. این برنامه الان مستقیم از صداوسیما درحال پخش است. شما باید بار دوم اخطار بدهید و بار سوم پیگیری‌های شدید‌تر.


جعفری سخنان خود را آغاز کرد و در حمایت از کلیات گفت: دولت بهترین برنامه کاربردی را ارائه کرده است.


مخالفین گفتند دولت برنامه ندارد، در حالی که هم دولت و هم وزرا، برنامه‌های کاربردی بسیاری ارائه کردند. قاطعانه می‌گویم که این دولت با برنامه‌ترین دولت خواهد بود.

یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر به عنوان موافق کلیات برنامه دولت حسن روحانی پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

وی گفت، برخی از مخالفان کلیات برنامه‌های دولت حسن روحانی به جای مخالفت فحش دادند. وی از موافقان و مخالفان خواست با استدلال و بر اساس برنامه صحبت کنند.

نماینده مشکین‌شهر گفت:حضور گرم حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به پرشور شدن انتخابات و زنده کردن امید و نشاط در مردم کمک کرد.

اسدی تأکید کرد: آقای روحانی خیز بلندی برای توسعه پایدار کشور برداشته و می‌گوید، شناخت کافی نسبت به مسائل ‌کشور دارد. ایشان با همین شناخت اولویت‌بندی‌ها را مشخص و برنامه‌اش را تدوین کرده است.

وی افزود: آقای روحانی کابینه‌ای قوی تدارک دیده ‌که ان‌شاءالله شاهد توسعه پایدار کشور در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

این نماینده موافق کلیات برنامه دولت یازدهم اضافه کرد: معیشت و مشکلات مردم در اولویت مجلس است و این مجلس بانشاط دولت را یاری خواهد کرد؛ بنابراین، آنهایی که نقد منصفانه نکردند، دوباره برنامه آقای روحانی را بخوانند.

محمدعلی بزرگواری، ‌مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم، پشت تریبون مجلس رفت

وی ضمن تبریک به حسن روحانی، وی را از شخصیت‌های برجسته نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مجلس باید مدرسی باشد. اینجا جای چاخان‌گویی و وکیل‌الدوله‌ها نیست. مطمئناً خود وزیرانی که رأی می‌آورند، با این چاپلوسان برخورد خواهند کرد. کسی تا دیروز دست احمدی‌نژاد را می‌بوسید، امروز چه کار‌ها که نمی‌کند.

بزرگواری گفت: در دولت اصلاحات و دولت نهم و دهم شعار جوان‌گرایی گوش فلک را کر‌ کرد اما برویم از صندوق عتیقه آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی وزیر در‌بیاوریم؟ برخی از این وزرا را بخواهیم در برخی پروژه‌ها ببریم، باید سرم به آن‌ها وصل کنیم. وقتی در رأس این نظام رهبری عزیز در ‌چهار سال از فتنه ۸۸ سخن می‌گویند که فتنه‌گران مملکت ما را به پرتگاه سقوط می‌بردند و نظام ما را به عنوان نظام متقلب معرفی کرده بودند، آیا رواست که از اهالی و طرفداران فتنه در کابینه استفاده کنیم؟ از کسانی که به نمایندگی از سران فتنه در جلسه با رهبری شرکت کردند؟ باز برویم از همین‌ افراد استفاده کنیم و آرامش کشور را به هم بزنیم؟ چرا حرف اساسی نزنیم؟ چرا اگر از فتنه حرف بزنیم، می‌گویند این‌ها افراطی هستند؟ پس رهبری اولین افراطی است!

وی اضافه کرد: ما با فتنه‌گران سر سازش نخواهیم داشت. هزینه‌های بزرگی را به نظام تحمیل کردند. فقط از خدا می‌ترسم. از هیچ کس نمی‌ترسم. ما دوست شما هستیم و می‌خواهیم تعامل شما را پاسخ بدهیم. ما از انتخاب خیلی از وزرا و معاونان تشکر می‌کنیم اما بگذارید روی آن‌ها که حرف داریم، حرفمان را بزنیم.

این نماینده تأکید کرد: آقای زنگنه بیاید و باز هم آن آقازاده دله دزد مهدی هاشمی بیاید و میدان‌دار شود؟ نباید به او رأی داد. این آقازاده‌های دله‌دزد به نظام و روحانیت خیلی ضربه زدند.
یونس اسدی تأکید کرد: غرور و تکبر اجازه نداد این آخوند بزرگوار درست صحبت کند. خود ایشان هم می‌داند که چقدر دستمال‌کش دولت بوده است. حالا به من می‌گوید چاپلوس.

لاریجانی تأکید کرد: این کلمه چاپلوس خوب نبود، شما هم چیزی روی آن نگذارید.

 مهرداد بذرپاش نماینده تهران به عنوان نماینده مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم پشت تریبون قرار گرفت

وی گفت: افراد شایسته‌ای در کابینه پیشنهادی روحانی حضور دارند اما باید کمک کنیم آقای روحانی از ملاحظات و مصلحت‌اندیشی‌های تحمیلی عبور کند. چند تن از افراد مرتبط با فتنه ۸۸ که برخی ابا دارند اسم فتنه را به کار ببرند، در کابینه حضور دارند که تحمیل شده‌اند. مجلس نمی‌تواند از این موضوع بگذرد. فتنه سوءتفاهم نبود. فتنه ۸۸ یک شاخص انتخاب است. آن‌ها علیه مردم کودتا کردند. کابینه فعلی توان اجرای وعده‌های آقای روحانی را نخواهد داشت. این کابینه به شدت مسن است. آقای هاشمی بعد از اینکه شما نام‌نویسی کردید، کاندیدا شد و تا سه روز آخر هم از شما حمایت نکرد لذا شما بدانید که فقط به خدا و مردم بدهکار هستید. کابینه شما شرکت سهامی شده است. آیا در میان کاندیداهای ریاست جمهوری و دولت سابق هیچ کس شایسته نبود؟ شما گفتید من کلید دارم نه داس!

بذرپاش تأکید کرد: هر کدام از مسئولان اقتصادی دولت شما تز اقتصادی خاص خود را دارند! آیا این هماهنگی است؟ می‌گویند شما ژنرال‌ها را انتخاب کرده‌اید؛ آیا بقیه سرباز هستند؟

جعفرزاده در موافقت با کلیت: بر همگان و به ویژه مسئولان کشور در هر رده‌ای واجب است خواستار اقتدار منافع و عزت مردم باشند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علنی مجلس در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت گفت: انتخابات شکوهمند 24 خرداد 92 و حضور حماسی ملت در پای صندوق‌های رای، نمادی از مردم‌سالاری و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود. مردم در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و تدابیر مقام معظم رهبری اراده جمعی خود را برای بهبود سرنوشت‌شان از طریق اعمال تغییرات به کمک صندوق رأی و به شیوه‌ای دموکراتیک اعلام کردند.

وی افزود: بر همگان و به ویژه مسئولان کشور در هر رده‌ای واجب است خواستار اقتدار منافع و عزت مردم باشند و توان خود را برای پاسخگویی به مطالبات مشروع و به حق آنان به کار بگیرند. قوه مجریه منتخب مردم نیز موظف است در کنار سایر قوا و تحت هدایت رهنمودهای مقام معظم رهبری وظایف سنگینی را که در قانون اساسی مقرر شده به انجام برسانند و دین خود را نسبت به کشور، نظام و مردم ایفا کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتیجه رفتار عقلانی و مبتنی بر مردم‌سالاری ملت شریف ایران حتی در مدت کوتاه بعد از انتخابات نیز ثمرات فراوانی داشته و برگزاری انتخابات 24 خرداد گام‌های مهمی به سوی بازسازی اعتماد عمومی، بازسازی سرمایه اجتماعی، نزدیک کردن بیش از پیش مردم و حاکمیت و تضمین اسلامیت نظام با جمهوریت، بازآفرینی امید و نشاط ملی، ایجاد فرصت‌های ملی برای حل معضلات و چالش‌های بین‌المللی، پیدایش زمینه‌های احیای اخلاق و تجربه آرامش، دمیدن گفتمان جدید در جامعه، فراهم کردن نشاط سیاسی و آماده شدن زمینه تضارب آراء و تعامل احزاب و گروه‌ها برداشته شده است.

جعفرزاده ادامه داد: بدیهی است که این مسیر باید تداوم پیدا کند و ثمرات اعتدال‌گرایی که اکثریت ملت ایران آن را برگزیده‌اند بیش از پیش آشکار و نهادینه شود. تداوم این مسیر نیازمند بینشی روشن در رابطه با مبانی عملی دولت و رئوس برنامه‌هایی است که دولت در نظر دارد تا در چهار سال‌ آینده به مرور آنها را اعلام کند.

وی در بیان مبانی، اهداف و اولویت‌های راهبردی دولت و روح حاکم خط مشی برنامه‌ها و اقدامات دولت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بنیان دینی دارد و بدون اندیشه دینی معنویت و اخلاق اسلامی هویت انقلاب و جمهوری اسلامی از بین می‌رود. اعتدال‌‌گرایی در رفتار دولتمردان، تصمیم‌گیری و اجرای در دولت، تصمیم‌گیری بر مبنای خرد جمعی اگرچه کاربرد خرد جمعی در ذیل مفهوم اعتدال است لیکن به دلیل اهمیت آن و خسارتی که کشور در گذشته به دلیل ضعف در پایبندی به خرد جمعی متحمل شده دولت یازدهم بر استفاده از خرد جمعی در همه سطوح و به شکل سازمان یافته تاکید دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، خاطرنشان کرد: محوریت منافع ملی، تلاش برای تحقق اصول، حکمرانی شایسته، واقع‌بینی، رعایت حقوق شهروندی، تعهد به رشد و توسعه همه‌جانبه، ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان، مبارزه با فساد، بهسازی و بازآفرینی ظرفیت نهاد دولت، تعامل با قوا بر پایه چارچوب‌های قانونی و تامین خواست ملت، پایدار سازی محیط زیست، تکیه بر مردم، حمایت از نسل جوان و تعامل سازنده در روابط بین‌الملل از جمله اهداف و اولویت‌های دولت یازدهم است، تعامل سازنده با دنیا بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت همواره مورد تاکید نظام جمهوری اسلامی بوده و آخرین بار مقام معظم رهبری در 29 تیر 1392 در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام بر این واقعیت تاکید کردند بدون رابطه سازنده با دنیا نمی‌توانیم منافع کشور را تامین کنیم و بالاخص در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم که بیشترین فشارهای خارجی ظالمانه بر کشور وارد می‌شود.

جعفرزاده افزود: هدف نهایی برنامه اقتصادی دولت یازدهم بهبود وضعیت رفاهی مردم، افزایش قدرت خرید خانوار و کاهش شکاف درآمدی است. طبق بررسی‌های من در اهداف راهبردی حوزه اقتصادی بهبود وضعیت رفاهی مردم، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید خانوار، اشتغال‌آفرینی پایدار و مهار بیکاری، کاهش فقر و شکاف درآمدی و گسترش عدالت اقتصادی، ایجاد و تعادل در بازارهای مختلف، تعامل سازنده با اقتصاد جهانی، تحکیم بنیان‌های اقتصاد داخلی، اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب‌پذیری از شوک‌های خارجی است.

وی ادامه داد: قطعا این راهبرد ناظر بر تدوین برنامه همه‌جانبه و عملیاتی برای رفع نابسامانی‌ها و حل مسائل ضروری ضروری است که برخی از موارد آن را ذکر می‌کنم. ایجاد وفاق در مورد چالش‌ها و گزینه‌های پیش‌رو بین دولت و سایر قوا و نخبگان در حوزه سیاست داخلی و خارجی به منظور جذب حمایت حداکثری در اجرای سیاست‌های اقتصادی مد نظر دولت است. اطمینان از تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، تشریح وضع اقتصادی موجود کشور با هدف مدیریت انتظارات و تبیین گفتمان اقتصادی اعتدال، راهبرد اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی اشتغال‌زا.

نماینده مردم رشت با اشاره به سیاست‌های ارزی و تجاری دولت یازدهم اظهار داشت: کاهش نوسانات نرخ ارز با اعمال کنترل بر رشد نقدینگی و رفع تدریجی عدم قطعیت‌های غیراقتصادی، اجرای سیاست‌های یکسان‌سازی نرخ ارز همگام با کنترل تورم در یک فرآیند تدریجی در اهداف ارزی دولت یازدهم دیده می‌شود.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در سیاست‌های پولی و بانکی سیاست پولی معطوف به هدف نهایی کنترل تورم در میان‌مدت از طریق کنترل نقدینگی به عنوان شرط لازم ایجاد ثبات اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و افزایش درجه استقلال بانک مرکزی در انتخاب ابزارهای پولی نیز ملاحظه شده است.

نماینده مردم رشت در خانه ملت ادامه داد: در حوزه اجتماعی در چهار سال آینده منظور از رویکرد مبتنی بر توسعه اجتماعی این است که در برنامه‌های دولت اهداف متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به صورت کل‌نگر در نظر گرفته شده، فرآیند توسعه در ارتباط با ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی به صورت برنامه‌ریزی و عملی دیده شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اضافه کرد: برنامه‌های حوزه اجتماعی دولت یازدهم امکان و فرصتی را برای جامعه فراهم می‌آورد تا در فعالیت اقتصادی مشارکت پیدا کند و برای تامین نیازهای خود تلاش کند. دسترسی بدون تبعیض به خدمات و تامین اجتماعی را برای آحاد جامعه مهیا می‌کند و فرصت‌ها را برای کسب درآمد دارایی و ارتقای کیفیت زندگی مردم به صورت عادلانه توزیع می‌کند.


علی لاریجانی در پایان جلسه علنی نوبت صبح مجلس تأکید کرد: برخی مطالب نباید گفته می‌شد. توهین بود. پیغامی رئیس قوه قضاییه داده‌اند که عرض می‌کنم. یکی از آقایان گفتند که رئیس قوه قضاییه سهمیه‌ای داشته است‌ اما ایشان پیغام دادند که این حرف نادرست‌ و بنا بر ‌قانون اساسی وزیر دادگستری باید با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه انتخاب شود که این سهمیه نیست، روند قانونی است. آن چیزی را هم که گفتند تصمیم معاون اول رئیس جمهور را رئیس دیوان عدالت خلاف قانون و ملغی دانستند، رئیس قوه قضاییه پیغام دادند که هیأت عمومی دیوان باید در این باره رأی دهند؛ بنابراین، نظر رئیس دیوان نظر شخصی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۳۹
انتشار یافته: ۸۴
با صحنه هايي كه از مجلس مي بينيم اين نمايندگان در عوض سرعت دادن به كار دولت در فكر سياست بازي هستند . اوضاع اقتصادي مردم برايشان اهميت ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
واقعا سخن درستی است،خودشان که الحمدالله مشکلی ندارن
علی عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
کاملا درست است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
این اقای حکیمی نماینده کجا هستند ؟
کرمانشاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
آقای حکیمی نماینده ملت است یا نماینده خودش؟
من که نفهمیدم منظورش چیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
انصافا در مورد شرکت سهامی بیراه نگفته. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
جالبه این اقای حکیمی که می گفت من تنها نفر از مجلس هستم که به طور رسمی از آقای روحانی حمایت کردم حالا چی شد انقدر مخالف شدن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
بابا نمایندن
نمی خوای که فقط دس رو دس بزارن نکنه آقای روحانی ناراحت بشه
آقای دلیگانی
این چیزایی که شما در باب مخالفت بیان کردید،خیلی هاش ربطی به دولت جدید نداره. موارد ذکر شده تو بودجه سال 92 باید بهش توجه میشد. تو این هشت سال گذشته متوجه نشدین نمیشه با روزی ده هزار تومن حقوق نون و پنیر هم خورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
درسته برادر،
آقای دلیگانی بگوید که بودجه ای را که مطمئن هستید محقق نمی شود چرا تصویب کردید؟
تا بحال کجا بودید که امروز نگران سهم تولید و بهداشت از یارانه ها شده اید؟ تا امروز احمدی نژاد از کجا یارانه خانوار را می داد که آقای روحانی نمی تواند از آنجا بدهد؟
اگر پرداخت یارانه ها از محل غیر مصوب یا غیر قانونی بوده چرا کسی به احمدی نژاد چیزی نگفت؟
این ایرادات که به بودجه و وضعیت اقتصادی مملکت میگیرید رو باید کمی زودتر به احمدی نژاد میگفتید!!!!!
این نماینده ها یه دفعه یاد این مشکلات افتادن؟ انگار نه انگار که این مشکلات در این 8 سال وجود داشتن.
دولت قبلی کجا بودی؟؟؟؟
عطاءالله حکیمی‌ ?!

توی هشت سال اقای احمدی نژاد کجا بودی دوست عزیز ؟
یکی جلوی این اقای حکیمی رو بگیره هرچی میگه مخالف خواست مردمه...
جناب حاجي دليگاني اين افاضات را چرا زمان دولت نهم ودهم نفرموديد وچشم بسته براساس تفكرات حزبي و سياسي دولتي و وزيراني را هم فكران شما برگزيدند كه مملكت را و وضع امروز درآورده بهتراست اين سوآلهار را درقالب شكوائيه از دولت نهم ودهم براي قوه قضائيه بفرستيد تا آن مديري كه قطعنامه هارا كاغذ پاره مي خواند و همه چيز را با شعارخوب وآرام جلوه ميداد پاسخگو باشند
بودجه را خودشان تصويب كرده و حالا بعد از يك زمان اندك ايراد ميكيرند. خجابت هم خوبه والا. اين اقاي جديد در بودجه نويسي دخيل بوده كه به او ايراد وارد مي كنيد؟
به خدا انصاف هم خوب چیزیه.

جناب آقای حاجی دلیگانی در زمانی که طرح هدفمندی یارانه ها تصویب میشد، کجا تشریف داشتند و چرا آن زمان صحبتی نکردند؟
آقای روحانی همه اش 10 روه که دولت را تحویل گرفته و باید در این 10 روز برای همه آن کارهایی که 8 سال مجلس گرامی بر آن صحه گذاشته راه حل ارائه کنند؟
در مورد پروژه های نیمه تمام چرا ایشان بعنوان نماینده مجلس در دولت قبلی تذکری نداده اند؟ مگر آن پروزه ها را آقای روحانی ایجاد کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
با سلام، لطفا قبل از اظهار نظر مطالب را دقيقا مطالعه كنيد، منظور آقاي حاجي اين نيست كه قبلا مشكلي وجود نداشت يا مقصر مشكلات موجود آقاي روحاني است،‌ منظور وي اين است كه كابينه موجود(برخي از وزرا) توان حل اين مشكلات را ندارد.
الان تازه مجلسيان يادشون افتاده اينهمه بدبختي داريم مردم كه 8 ساله دارن ميگن بابا ول كنيد روحاني رو بزاريد كارشو شروع كنه آخه واسه 40 هزار پرو‍ژه كه غير كارشناسي و تبليغاتي كلگنگ زني شده در وضعيتي كه 50 هزار ميلياد كسر بودجه وجود داره و تازه با وجودپرداخت چند هزار ميليارد تومن يارانه چي ميشه كرد
مشكلاتي كه اقايان مخالف بيان كردهاند همه درست و به جاست ولي چند مطلب را اين اقايان به دور از سياست بازي و سهم خواهي با در نظر گرفتن مشكلات مردم و مهمتي از همه انصاف و اينكه خدايي ان بالا ناظر بر اعمال ماست واز مكنونات قلبي همه اگاهي كامل دارد"بايد ياداور شد.1-اين مشكلات همه ارثيه اي كه دولت قبلي بدون گوش كردن به مشورت هاي كارشناسان براي اين دولت گذاشته وبايد انصاف داشت و كمك كرد تا اين مشكلات به نفع مردم در يك برنامه زماني مناسب حل شود.2-اين اقايان 8 ساله اين مشكلات را چرا نمي ديدندو ايا در عرض اين دو هفته همه اين مشكلات روييده اند.3- به همه كشور هاي مترقي كه از فاز ازمون وخطا رد شده اند اگر نگاهي بشود سياستمردانشان تلفيقي از نيروهاي باتجربه و جوان است واين نقطه قوت است نه نفقطه ضعف.
آقایان نماینده مجلس: این رییس جمهور نماینده ما مردمه حواستون به صحبتاتون باشه ما رای دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
و البته نمایندگان مجلس هم با انتخاب مردم انتخاب می شوند!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
نماينده هاي مجلس هم نماينده ما مردم هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
آقا محمد! چرا نمی گی : آقای رییس جمهور، به نظرات نمایندگان مجلس احترام بگذار، چون انتخاب مردم بودند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اا چه جالب نمایندگان رو مردم انتخاب مبکنن؟؟!!!!!! نمیدونستم؟ ممنون از اطلاع رسانیتون
آقای حکیمی .شما نماینده مردم هستین همان مردمی که به شما رای دادن .پس از مردم تبعیت کنید . این مردم به دکتر روحانی رای دادن پس شما هم با مردم باشین .
سلام
فکر می کنم این سوالات که مخالفان داشتند همه اتهاماتی است که به دولت نهم و دهم وارد می کنند
بهتر نیست قبل از هر سخن اول فکر کنند که کجا را نشانه گرفته اند
آقای حاجی دلیگانی،
این هشت سال دولتهای نهم و دهم کجا بودی که تازه مشکلات مردم یادت افتاده؟؟؟؟
ايران رو به سربلندي و بزرگي است، لطفا سنگ اندازي نكنيد و براي بهبود حال مردم چاره انديشي كنيد نه براي ورود وزراي مورد نظرتان به كابينه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
سنگ اندازی کجا بود نماینده و مردم حق مخالفت دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
دوست عزیر مخالفت با چی؟ این نمایندگان باید در مورد برنامه اظهار نظر می کردند، نه اینکه با توهین کابینه را زیر سوال ببرند
اقبال عمومی مردم چه اصلاح طلب و چه اصولگرا حتی خیلی بیشتر از جمعیت 18 میلیونی که در موقع رای گیری به ایشون رای دادن با دکتر روحانی هست
واقعا جای تاسف داره که بعضیها قبل از شروع به کار ایشون اینجور حملات تندی رو به گزینه های رئیس جمهوری که مورد تایید و اقبال مردم هست اون هم در مجلسی که باید منافع مردم رو حفظ کنه دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
دقیقا
من خودم به دکتر رضایی رای دادم ولی الان دکتر روحانی رئیس جمهور ماست و دکتر رضایی هم به ایشون تبریک گفته و ما هم ازشون حمایت میکنیم
تمام مشکلات این مملکت زیر سر روحانی بود و ما نمی دانستیم!!!!!؟؟؟ خوب شد بهش رای دادیم تا بیاد و تو این مجلس فرمایشی محاکمه بشه...
واقعا متاسفم تازه یادت افتاده با 10000 تومان نان و پنیر نمیشه خورد؟
این نماینده در این 8 سال کجا بودند؟؟!!
توهین و .... و ....

مدیریت ضعیف است...

اینجا مجلس نمایندگان مردمه؟!!

قرار این اشخاص "الگو" باشن واسه ی مردم؟؟؟؟

واقعا تاسف انگیزه...

چی بگم....

تابناک نظر منو بذار!
آقای
حکیمی دیگر افراطی گری خریدار ندارد لطفا به انتخاب مردم احترام بگذارید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
اجازه بدهید نمایندگان حرفشان را بگویند
افراطی گری = حرف زدن!!!!
اعتدال = سکوت!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
ناشناس اینا زمان احمدی نژاد چرا حرف نمیزدن؟ چرا کسی جواب نمیداد اون موقع؟
Hamed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
آقای عزیز!
اولا نماینده, در مورد برنامه ها حرف بزنه!!
دوما بدون توهین و .... و ... حرفش رو بزنه!!!
نه اینکه زمین چنین است و زمان چنان است و همش بگه فتنه گر و .....
اشتباهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
دمت گرم حامد جان. دقیقاً
اين هشت سال كجا بودين لطفا به راي مردم يكبار هم شده به بدين اين مردم بودن كه به دكتر روحاني راي دادن
وااااااااااااااقعا که.....
افسئس و تاسف
پاسخ ها
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
افسوس
طرز برخورد مخالفان طلبكارانه و خودخواهانه است ، مردم تمامي چيزهايي كه شما مخالفان مي گوييد مي دانستند و به ايشان راي دادند ، به ايشان و وزرايشان اعتماد و احترام كنيد، به مردم اعتماد و احترام كرده ايد
فرمایشات جناب حاجی دلیگانی بر عکس فرمایشات آقای احمدی نژاد در گزارش عملکرد دولت است. بالاخره این مشکلات وجود دارند یا نه؟
این 8 سال که جای نبودن
بودن
فقط نمیتونستن اظهار نظر کنند..
با سلام
موافقان و مخالفان زمان کمی دارند بهتر است به جای 10 نفر 4 نفر به مدت طولانی تری جمع بندی نظرات را ا علام نمایند .
بهتر است اگر مشکل سیاسی و عقیدتی مطرح است قبل از علنی شدن در صحن مجلس استعلام لازم ازمراجع ذیصلاح انجام گردد . پس از تائید نمایندگان به برنامه ها و شاخصه ها و اهداف دقت نمایند و موافقت یا مخالفت نمایند.
تندروی تا کی؟
اگه صلاحه،هر کدوم از این به روز رسانی هارو با زدن ساعت وقوعش اعلام کنید تا بدونیم در چه زمانی شروع شده.نظمش بهتر میشه.

این خبر در حال بروز رسانی هست؟
روی سخنم با نمایندگان محترم است روحانی انتخاب ملت است این نمایندگان مدتی بعد به رای همین مردم محتاجند خود را تاج سر مردم ندانندپس بدور از افراطی گری و جناح بندی روی برنامه های وزرا نظر بدهند نه براساس روش فکری یا جناحی
ببخشید میتونم بپرسم اونجا مجلس کدوم کشوره که دارن این حرف ها را اونجا می زنند؟ من هرچی گوش میدم هیچکس از مشکلات مردم ایران حرف نمی زنه !!!!
متاسفانه اظهارنظر مخالفان طلبكارانه است ،آنهم از کسی که هنوز کاری را شروع نکرده است
همچنان همه چیزغیرازخودا را زیر سوال میبرندواهانت میکنندوکجای شرع ودینی که از آن دم میزنند چنین نوشته نمیدانم
مردم تمامي چيزهايي كه شماالان میگویید رامي دانستند و به ايشان راي دادند ، به خواست مردم احترام بگذارید
مطرح کردن سن و فتنه،چیزهایی که قضاوت درباره شان سلیقه ای است اما ما خطکش داریم به آن نگاه کنیم نه به عقل و فهم خودمان
سن و دانش یعنی تجربه که دراین زمان بیش از پیش به آن نیاز داریم نه صرفا نیروی جوانی
نیروی جوانی باید به تجربه کمک کند و سیساستهایش را پیاده کند
مملکت در ثبات نیست که بخواهیم جوانها زمام امور را به دست گیرند.چراخودتان از نمایندگی مجلس کنار نمیروید و بازهم نامزد میشوید؟مگر نه اینکه به تجربه و دانشتان میبالید؟
از بهانه جوئی دست بردارید و دل به دریای ملت بدهید و کمک کنید دولت کارش را بکند
شما فرصت استیضاح دارید فرصت سوال و جواب دارید اما نه اول کار بگذارید کمی بگذرد
شماچقدر عجولید و درعجبم در این سالهای گذشته چه صبری داشتید
به آقای روحانی تبریک میگویم که مخالفان هیچ نداشتند بگویند جز سن و انتصاب وزار به فتنه و نتوانستند اشکالی منطقی بگیرند و صرفا بهانه جوئی کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
آفرین به هوش و درایت و عدالت درگفتار تو هموطن
نمایندگان به اصطلاح مردم در مجلس، لطفا یکبار هم به انتخاب مردم احترام بگذارید (اگر سیاست بازی بذاره)
سلام

آقای دکتر روحانی اصلا ناراحت نشو ما مردم دوستت داریم وبه انتخابت احترام میگذاریم
در این شرایط باید به حل مشکلات کشور فکر کرد.....
انصافا مردم در انتخابات مجلس باید نمایندگانی انتخاب کنند که در درجه اول با ادب ونزاکت وبعد متخصص وبا سواد باشند آبروی مجلس با این حتاکی ها ازبین رفت
حکیمی نماینده شهرستان رودباره .
حکیمی امروز بیشتر تخریب کرد تا اینکه بخاد صلاحیتهای کابینه رو مورد بحث قرار دهد
اين آقايان در عرض اين هشت سال واقعا كجا بودند اينها فقط به قكر تحقير دولت هستند نه به فكر منافع ملي واقعا كه
به این میگن فرار به جلو
آقای حاجی طوری صحبت کردند که گویی این مشکلات توسط دولت جدید به وجود آمده و می بایست حل شود!!! نمی دانم امثال ایشان در زمانی که دلسوزان این کشور اتفاقات را پیش بینی می کردند و هشدار می دادند، کجا بودند؟؟؟
آقای حاجی این مشکلات که شما گفتید به مانند همان سنگهایی است که در ته چاه ریخته شده و درآوردنشان به این سادگی نیست، به وظیفه اتان عمل کنید و به دور از تعصب های جناحی وزرا را انتخاب نمایید و هر زمان که دیدید دولت به خطا می رود هشدار دهید.
این آقایان که به سن وزرای معرفی شده ایراد دارند آیا میفرمایند یک جوان 25 - 26 ساله باید معرفی شود ؟ آیا به طور معمول مگر یک فرد با مدرک کارشناسی که پس از سربازی به استخدام در آید به غیر از این است که حدود 25 سال دارد و باید حداقل 20 سال تجربه تمامی خم و چمهای کار وزارتخانه مربوطه و ... را چشیده باشد تا بتواند شایسته احراز این مسئولیت شود . ضمن اینکه اگر دلیل سن برای کابینه مطرح است پس آقایان مجلسی نیز جای خود را به جوانها بدهند
انصافا اين انتقادا رو بايد از ريس جمهور گذشته مي كرديد ولي افسوس
این نماینده ای که در صحن علنی اسم مهدی هاشمی را به عنوان دله دزد آورد باید در دادگاه محاکمه شود چون هنوز در هیچ دادگاهی این اتهامات تایید نشده وسخن ایشان توهین و تهمت به حساب می آید. چطور متهمان اختلاس تا روزهای آخر با علامت اختصاری (م_خ)و... نامیده میشدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
چرا عزیز من. تأیید شده.
با سلام
خب شماهایی که این همه مثبت میدین به این نظرات مخالف، بینی و بین الله، هیچ کدام از وزرای سابق به درد نمی خوردند که انتخاب نشدن؟
ما بهترین افتخارات ورزشیمون تو همین دولت دهم بود یا نبود؟ تو المپیک بهترین رتبه بندی کشورمون رقم خورد یا نخورد؟
جایگاه علمی ما در این چند مدت چطور ؟
از این وزیرای سابق، از این کاندیداهای ریاست جمهوری، اصلا از کل اصولگراها جمعا سه نفر شایسته بودند و هیچ کس دیگری شایستگی نداشت؟
خدایی نداشت ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
آفرین هادی
یعنی ما این هشت سال هیچ پیشرفتی نداشتیم؟
انصاف هم خوب چیزیه
به وضوح می بینم که همین کسایی که منفی میدن، چهار سال دیگه چطور از آقای روحانی عزیز هم ناراضی اند
چرا ؟ چون بی انصافند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
آقا هادی من نه به آقای روحانی رای دادم و نه آقای خاتمی. اما در مورد انتخاب و پیشنهاد وزرا روسای دولت حق دارند از افراد همسو با تفکر خود برای اصلاح امور جامعه در این روزگار سخت استفاده کنند نه افرادی که همسو با تفکر من و شما هستند. خیلی از وزرای پیشنهادی مثل همین آقای زنگنه به لحاظ تجربی و عملکرد موفق از طرف وزرای نفت دولتهای نهم و دهم احمدی نژاد حمایت شده و حالا اینطوری داره سلاخی میشه. بعدشم مگر آقای احمدی نژاد همین 3 وزیر را از اصلاح طلبان در کابینه پذیرفت. به همون خدایی که گذاشتی وسط و مردم رو اون قسم میدی یعنی در کابینه آقای خاتمی آدم درست و حسابی پیدا نمی شد؟
با انصاف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
خیلی بی انصافین شما جماعت.
مگه تو دولت شما چند تا اصلاح طلب بود.
ضمنا بهبود جایگاه علمی قطعا یه روند طبیعی توی هر دولتیه نکنه انتظار دارین وضعیت علمی کشور مثل وضعیت اقتصادیمون بد تر هم بشه! شما باید بگی دولت فلان طرح رو داد یا فلان حمایت رو کرد که باعث شد روند بهبود وضعیت علمی کشور با شیب بیشتری زیاد بشه.
به نظر من هیچ بهبودی قابل دفاع نیست و فقط قابل تقدیر هست "چون وظیفه است" تنها باید کمبودها یا بدترشدن ها رو مطرح، محکوم و پی گیری کرد.
از ماست که برماست. مردم باید در انتخابات بعد مجلس به اشخاصی رای بدهند که حامی شان باشد نه به اشخاصی که حافظ منافع حزب و یا گروه خاصی هستند.
گویا نماینده ازاد است و مصونیت دارد توهین کند!!!!! و دیگران محکوم به سکوتند!!!
تازه یادت افتاده با 10000 تومان نان و پنیر نمیشه خورد؟ چرا تو دولت اخمدي نزاد كسي اينا رو دنبال نميكرد؟ شما كه ميگفتيد تحريم اثري ندارد و اوضاع مردم خوبه
نظر تون چيه روحاني همان كابينه اجمدي نژاد رو معرفي كنند براي راي اعتماد؟
اینطور که از صحبت های نمایندگان مخالف استنباط می شود یا پیام انتخابات را نگرفته اند و یا شرایط حاضر مملکت را درک نمی کنند!!! با تاسف.
سلام جاي تعجب است كه نمايندگان مطرح كشور با عنوان موافق يا مخالف صحبت نمي كنند- اسم برخي از نمايندگان موافق يا مخالف را اولين بار است ميشنوم-البته بنده فردي هستم كه مستمر اخبار سايت ها را رصد مي كنم و اين صحبت ها از روي احساسات نيست
انتظار این است که نمایندگان مردم تحلیل مناسبی از وضعیت کشور داشته باشند و مخالفت یاحتی موافقت شان منطقی وحرف حساب باشد.نه مثل آقای بذر باش فقط استدلالشان فتنه و.....ایشان باید بداند که وظیفه اش چیست وبه آن عمل کند زدن تهمت وافترا که کاری ندارد ونیازی به تخصصندارد.
واقعا رفتار نماینده ها شرم آوره! حداقل تو جلسه ای که داره مستقیم پخش می شه، مواظب کارها و حرفاشون باشن. لاریجانی هر پنج دقیقه یه بار باید دونه دونه خواهش می کرد که نماینده ها بشینن سرجاشون. حرفای مخالف هام که همه پر از توهین و افترا! چطوری به خودشون جرات می دن اینجوری تهمت بزنن؟!
پاسخ ها
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
نمایندگان اگر بخاطر حفظ منافع مردم به سر و کله همدیگر هم بزند ایرادی ندارد. فقط امروز برخی نمایندگان بخاطر منافع شخصی به همدیگر توهین می کردند که این آبروی مجلس رو در سطح جهانی نیز زیر سوال می برد
آقای حاجی میدانم که جرأت آن را دارید که به دولت احمدی‌نژاد انتقاد کنید ولی انصاف این است پا روی عدالت نگذارید و محکم و راسخ به مشکلاتی که دولت احمدی‌نژاد به ایران اسلامی وارد کرده است اشاره کنید. آن‌ها را مورد بررسی بدهید و مجرمان را محکوم و مجازات کنید
مشکل از ماست که بر اساس قبیله نسب و فامیل رای میدیم نه بر اساس درکشون سوادشون تخصصشون مردمی بودنشون ....
اولا" کاش نمایندگان محترم مخالف با ادبیات بهتر و بدون نسبت تهمت و افتراء به دیگران مطالب خودشون مطرح کنند ثانیا"با این کسر اعتبارات و وضع اقتصادی دولت یازدهم تحویل گرفته خدا به داد شان برسه
آقای بذر پاش میشه توضیح بدهند که اصولا خودشان چگونه وارد سیاست شدند؟؟؟ سابقه کاری ایشون چقدر بوده؟ موفقیتهاشون چی بوده؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی