بازدید 88051
تغییر رویکرد راهور از جریمه و توقیف (موتورگیری!) به آموزش؛

ابتکار جالب پلیس راهور برای گذاشتن کلاه بر سر موتورسواران!

کارهای دوره‌ای پلیس برای مقابله با موتور‌سواران متخلف، جز اثربخشی چند‌روزه و موضعی، هرگز نتوانسته از تخلفات بی‌شمار این دسته از رانندگان بکاهد تا جایی که مثلا، تمدید چندباره و ‌گاه ماهانه طرح‌هایی همچون مقابله با موتورسوارانی که طول تونل توحید را می‌پیمودند هم نتوانسته مانع رفتن آنها به این راه زیر‌زمینی شود تا به روایت فیلم‌های دلخراش ثبت شده، هر از چندگاهی یکی از ایشان بر اثر مسمویت منوکسید‌کربن...
کد خبر: ۳۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵ 07 August 2013
در ابتدای تونل توحید که سر بچرخانی، ‌تکراری بودن تابلوی هشدار‌دهنده ‌ممنوعیت ورود موتور سیکلت توجهتان را به خود جلب می‌کند؛ اما تقریبا غیر‌ممکن است یک بار طول تونل را بپیمایید و‌ موتور‌سیکلت در آن نبینید؛ این نکته را بگذارید کنار تا بعد درباره آن بگوییم.

به گزارش «تابناک»، شاید شما هم ‌این دست بیلبورد‌ها دیده ‌باشید که شعار «منتظریم...» با خط نستعلیق در آن گنجانده شده است؛ تابلوهایی که در آن‌ها پدری سوار بر موتور‌سیکلت تصویر شده که ‌کنار در منزل خیره به فرزندش مانده و در حال گرفتن کلاه ایمنی از دستان وی است و شعار «منتظریم...» درج شده در حاشیه تصویر، انتظار خانواده به بازگشت پدر به منزل را سفید‌خوانی می‌کند؛ انتظار به سالم برگشتن سرپرست و نا‌ن‌آور خانواده.

تلاش برای گذاشتن کلاه ایمنی بر سر موتورساران، گاه با اقدامات سخاوتمندانه‌ای مثل اهدای کلاه به ایشان هم همراه بوده ولی نتیجه آن چیزی نبوده که انتظار می‌رفت

به رغم وجود این دست کارهای فرهنگی، کافی است این بار که از خیابان می‌گذرید، نگاه دقیق‌تری به سیل موتور سیکلت سوارانی بیندازید که بیشترشان بی‌قاعده این سو و آن سو می‌روند و شمار تخلفاتشان اینقدر فزونی یافته و بیرون از کنترل به نظر می‌رسد که به تازگی پلیس پایتخت را مجبور کرده، معابر ویژه عبور اتوبوس را با درهای کشویی ببندد‌ و یک سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی را برای هر در‌ مأمور بگمارد تا تنها راه را زمان عبور و مرور اتوبوس‌ها باز کند تا شاید مسیر ویژه، مسیر موتور سیکلت به نظر نرسد.

این در حالی است که اقدامات دوره‌ای پلیس برای مقابله با موتور‌سواران متخلف، جز اثر‌بخشی چند روزه و موضعی، اثر چندانی نداشته و هرگز نتوانسته از تخلفات بی‌شمار این دسته از رانندگان بکاهد تا جایی که مثلا تمدید چند باره و‌ گاه ماهانه طرح‌هایی همچون مقابله با موتورسوارانی که طول تونل بزرگ درون شهری پایتخت، توحید را می‌پیمودند هم نتوانسته مانع استفاده ایشان از این راه زیر‌زمینی شده و به روایت فیلم‌های متعدد و دلخراشی که از حوادث پیش آمده برای موتور‌سواران درون تونل ثبت شده است، هر از چندگاهی یکی از این رانندگانِ خطر کرده بر اثر کمبود اکسیژن و مسمومیت ناشی از انباشت گاز بی‌رنگ منوکسید کربن، به دیواره تونل یا خودروهای عبوری برخورد کرده و اگر خوش شانس بوده و جان نبازد، دست کم ‌آسیب‌هایی بسیار جدی ببیند.

ابتکار جالب راهنمایی و رانندگی برای آموزش به موتورسواران متخلف

این رویدادهای ناخوشایند که نه انبوه تابلوهای اعلان ممنوعیت حمل و نقل موتور‌سیکلت در ابتدای تونل مانع تکرار آن شده و نه راهکاری مانند جریمه و یا حتی شکل ناخوش اعمال قانون (پدیده‌ای که به «موتورگیری» معرف حضور شهروندان است!)، در زدودن آن از چهره خیابان‌های شهرهای ‌کشورمان موفقیت زیادی به دست نیاورده، همه و همه موجب نشده تا مسئولان راهنمایی و رانندگی در اصلاح فرهنگ ترافیکی و ‌‌نظم بخشیدن به شهر و برقرار کردن ایمنی در سطحی بالا‌تر برای شهروندان کوتاه بیاید و در نتیجه همین مسئولیت پذیری، به تازگی ابتکاری در دستور کار ایشان قرار گرفته که در‌خور تقدیر است.

در این طرح که به ظاهر‌ راهنمایی و رانندگی نوآور آن است، مأموران راهور مستقر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران، با دیدن موتورسواران متخلف، به ویژه آن دسته از آنانی که بدون استفاده از کلاه ایمنی به سواری مشغولند، ایشان را متوقف کرده و ضمن دریافت گواهی‌نامه ‌یا کارت و یا بیمه نامه موتور سیکلت‌، نه برگ جریمه‌ای صادر می‌کنند و طبیعتا نه خبری از توقیف وسیله نقلیه فرد خاطی در میان است، بلکه تنها یک برگه رنگ و رو رفتهٔ کپی شده در اختیار وی می‌گذارند که روی آن مشخصات شناسایی موتور سیکلت، راکب، مدرک دریافت شده و نام افسر راهنمایی و رانندگی قید شده و به موجب آن از راننده خاطی خواسته شده تا به آدرسی که آمده، مراجعه کرده و پس از حضور در یک کلاس آموزشی، مدرک توقیف شده خود را دریافت کند.

ابتکار جالب راهنمایی و رانندگی برای آموزش به موتورسواران متخلف

در ادامه کافی است، راننده در کلاس حضور پیدا کرده و به روایت تصاویر از خطراتی که در کمین رانندگان خاطی نشسته آگاه شود تا هر بار که خواست سوار بر موتورسیکلتش، راهی را برود، تصاویر هشدار دهنده را به یاد آورده و فراموش نکند که استفاده از کلاه ایمنی و مرتکب نشدن تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌تواند چه سرنوشت خوشی برای وی به همراه آورده و تکرار اشتباهات گذشته تا چه اندازه ممکن است تلخ تمام شود.

اینجاست که امید به شکل‌گیری فرهنگ مطلوب در استفاده از موتورسیکلت پر رنگ شده و هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند که راهنمایی و رانندگی در آموزش کوتاهی کرده و یا تنها به دنبال جریمه کردن است؛ اکنون ‌تصور کنیم که چنین طرح به غایت نکویی در سراسر کشور فراگیر شده و تکامل بیابد تا مثلا یک بار شرکت راننده در این کلاس به معنای اتمام حجت با وی تلقی شده و در صورت تکرار تخلف، جریمه در نظر گرفته شده برای راننده خاطی تشدید شود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۲
انتشار یافته: ۱۲۹
واقعا موتور گیری کار زشت و زننده ای بود.
فرد را یک هفته از زندگی می انداخت و دست آخر با کلی هزینه و اهانت، یک موتور داغون شده تحویلمان می دادند.
البته هنوز هم ادامه داره
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
قبول ندارم .
کار زشت رعایت نکردن قانونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
این کارها شده و هنوز برخی سربه راه نمی شدند وای به روزی که همین کارها هم نمی شد
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
کار زشت حرکات و ویراژهای موتور سوار هاست که مراعات هیچ چیز و هیچ کس رو نمی کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
به جای اینکه فرهنگ سازی بکنند می اومدند موتور را می گرفتند-توی یزد هوا اونقدر داغ میشه که اگر توی ظهر کلاه سرت باشه مغزت پخته میشه-اگر کلاه استانداردی توی کشور موجود بود همه استفاده می کردند.
یکی دیگه از معایب موتورگیری تعقیب و گریز اون هست که عده ای برای اینکه موتورشون توقیف نشه به فرمان ایست پلیس گوش نمیدهند ، به جز اینکه با این کارشون باعث عادت به فرار از قانون میشه چندین مورد مرگ هم در اثر این تعقیب و گریز ها رخ داده.
معایب دیگه:
به دلیل اینکه کلی از وقت پلیس های گرامی صرف موتور گیری میشه
1.اگر موتوری دزدیده بشه دیگه امکان پیداشدن اون توسط پلیس نیست
2.افرادی که ویراژ میدند وموتورشون نقصی داره به راحتی عبور و مرور می کنند
3.وقتی برای توقیف موتورهای بدونه پلاک ندارند
4. کمتر می توانند روی عبور و مرور نظارت داشته باشند
و...
حالا با این همه معایب موتور گیری کار درستیه؟؟؟
به جای این کار بیایند ببینند دلیلی که مردم کلاه سر نمیزارند چیه و مشکلات اون را حل کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اتفاقا واسه متخلف اقدام بجایی هست
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اگر جان انسان برای شما ارزش داشت این حرف را نمی زدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
کار غیر قانونی توقیف اموال مردمه! مگر یک اتومبیل سواری یا یک کامیون و تریلی که تخلف میکنه , ماشینش متوقف و به پارکینگ میره ؟ اگر موتور سوار عمل غیر قانونی انجام داد به فراخور عملش باید جریمه شود و توقیف خودرو موضوعیت ندارد و خلاف قانون است. ضمن اینکه بسیاری از این وسیله برای ارتزاق خود استفاده میکنند . باید یاد آور شد که بجز جریمه و آموزش , میتوان مشوق هایی برای موتورسواران غیر خاطی در نظر گرفت.
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
اقدام زشت، کار موتور سوارهاست.. دوستم رو در سوئد حدود 600 هزار تومن جریمه کردن میدونید بخاطر چی؟ چون توی یه جاده خلوت، راهنمای گردش به راست نزده بود.. میدونید چی سوار بود؟ یک دوچرخه.. نظر اروپایی ها اینه که موتور، دوچرخه یا ماشین، همه به یک اندازه جریمه میشن چون همه دارن از جاده استفاده می کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
علاوه بر گرفتن موتور راکب موتور رو هم روانه زندان کنن تا شاید دست از این تخلفات و به خطر انداختن جان مردم دست بردارن
ناشناس
| Finland |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
واقعا زشته که وقتی من در اینجا از مراعات قانون در ایران تعریف کردم یکی از دوستان که 3 روز به ایران سفر کرده بود از وحشت خود از موتورسوارانی گفت که در پیاده رو بو بدون کلاه ایمنی حرکت می کردند. باید همه با هم کمک کنیم تا در قرن 21 شاهد این رفتارها نباشیم.
بايد مقررات سختگيرانه و جديدي براي تردد موتور سواران تنظيم شود تا بواسطه جريمه هاي در نظر گرفته براي اين مقررات، موتورسواران مجبور به رعايت اين مقررات شوند.
مثلا
١- بسياري از موتور سواران بعد از توقيف موتور، بدليل بالا بودن خلافي ترجيح مي دهند كه يك موتور جديد بخرند و همين موجب عدم رعايت مقررات توسط ايشان مي شود.
٢- خيلي از موتورسواران با خيال راحت و سرعتي كمتر از خودروها در خط سبقت حركت مي كنند، كه موجب بروز حوادث يا ترافيك در خط سرعت مي شود. پيشنهاد مي شود قانوني تنظيم شود كه موتور سواران مكلف به تردد در خط يك باشند و در صورت تردد در خط دو و سه (سبقت) و بروز هر گونه حادثه، مسئوليت حادثه بعهده موتورسوار باشد و موظف به جبران خسارت خودروي طرف حادثه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
یعنی شما فکر می کنید با مقررات درست می شود تا زمانی که ما برای موتور سوار ارزش قائل نباشیم او خودش ارزشمند می شود؟؟!!
سعید
| Netherlands |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
دوستان گلم سلام
به نظر شما بهتر نیست یکم واقع بینانه تر و منطقی تر به مسائل نگاه کنیم.
اگر به نظرتون کلاه های ایمنی استاندارد نیستند باید به اطلاعتون برسونم که تمامی کلاه های استاندارد که برای حتی مسابقات موتور سواری و اتومبیل رانی استفاده می شوند و الزاماً در بیشتر مواقع باید دارای استانداردهای فراتر از معمول هم باشند و اصتلاحاً هومولوگ گفته میشوند بیش از این که دوستان
میفرمایند گرم و خفقان آور است در ضمن انواع کلاه های استاندارد که به صورت بین المللی هم مورد تائید است در ایران وجود دارد. ولی قیمت های کلاه بسیار متفاوت و از تقریباً 30.000 تومان تا 6.000.000 تومان موجود است
این بسته به توان ماست که کدام را انتخواب کنیم ولی ملاک خوب بودن کلاه به گرانی آن نیست و کلاه های با قیمت مناسب هم میتوان استفاده کرد.
در ضمن همانطور که همه دوستان می دانند با استاندارد های ضعیف کشور ما که موتور سیکلت های ارزان قیمت را تولید می کند نه تنها نباید سرعت بالا و حرکات نمایشی در آورد بلکه باید با احتیاط بیشتر از دیگر موتورهای دارای استاندارد روز دنیا رفتار کرد .
متاسفانه به علت عدم استفاده صحیح بسیاری از موتور سواران اکثراً شاهد حوادث ناگوار برای خودشان و دیگران و ایجاد اضطراب و ناراحتی برای سایر افراد و خانواده ها میشوند. در صورتی که موتور سیکلت هم مانند دیگر لوزم می تونه خیلی کمک به راحت زندگی کردن بکنه
توي اصفهان كارت سوخت هم باطل مي شود.

راستي توي شهر هاي بزرگ ژين شما اصلا موتور نمي بينيد ممنوع است لطفا چك كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
از اون حرفها زدی!! تو ژاپن موتور زیاده ولی همگی رعایت مقررات رانندگی را می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
دوست عزیز منظورش از ژین، چین بوده که درست هم هست. شما در بسیاری از کشورها از جمله چین و ارمنستان و ... موتور نمی بینید
عالى
اين نوع آموزش تو خاطر ميمونه
سلام وخسته نباشیدبتمامی زحمت کشان درپلیس راهورناجا،عزیزان کادرو وظیفه ،انشا الله که این حرکت،دنباله دارباشد،من چندوقت پیش درکمربندی نجف آباد درحال حرکت بودم که یک موتورسیکلت جلوی یک نیسان پیچید وچون متوسط سرعت دووسیله نقلیه به ۸۰کیلومترمیرسیدموتوارسوارازروی موتورپرت وبصورت خوابیده چندین بارسرش بازمین برخوردکردولی خداراشکر کلاه کاسکت داشت وزنده ماند.
چقدر جالب و خوب. آفرین بر مسئولین
میخوام بدونم تو خوزستان با این گرما چه جور کلاه ایمنی بزنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
پاسخ ها
ابراهيم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
منم خوزستانيم، موتور دارم و كلاه هم ميزارم. حتي تو اوج گرما. اتفاقا كلاه تو تابستون باعث عدم تابش مستقيم آفتاب سوزان به سر آدم ميشه و هچنين باعث ميشه كه بواسطه سايه اي كه رو چشم ايجاد ميكنه ديدمون تو جاده بهتر باشه. پس بيخود بهانه نيارين كه خداي نكرده يك عمر پشيماني و...
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
برادر، بنده تو امارات که بودم موتور داشتم. تو تابستون و زمستون کاسکت میذاشتم سرم. شرجی و داغ. تابستوناش مثل سونا بود. چرا؟ چون جریمه هاش واقعا سنگینه و کاسکت نذاشتن از بالاترین جریمه ها رو داره. یه چیزی حدود 2 میلیون تومن. آقا جریمه ها رو سنگین کنید ببین هیشکی جرات میکنه خلاف کنه؟ درسته اونجا درآمدا بالاتره ولی این مبلغ برای همه مخصوصا حقوق بگیرا مبلغ قابل توجهیه و برای خیلیا کمر شکن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
مرگ بهتر است یا گرما؟ همانجوری که سایر کلاه ها بر سر گذاشته می شود بذارید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
كلاه ايمني ببا سيستن خنك كننده دار هم هست، كافيه وارد كشور شود
صمد از تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
وقتی توی گرمای شدید خوزستان میتونی زیر آفتاب سوزان موتورسواری کنی پس حتما" میتونی کلاه کاسکت هم بذاری
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
من خودم موتورسوارم-اتفاقا كلاه كه توي تابستون ميذارم از اشعه هاي خورشيد جلوگيري ميكنه و بهتر از اينه كه كلاه نذاري- خواهشا كلاههاي استاندارد وارد شود كه ديد بيشتري هم به موتورسوار بدهد كيفيت بالاتري هم داشته باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
در عربستان ، حتي پليس هم كلاه كاسك نمي گذارد . در ايران كلاه كاسك استاندارد وجود ندارد واگر پيدا شود قيمتش از ارزش موتور بيشتر است .
مالزی یه موتور سوار بدون کلاه نمیشه دید. اگر شش ماه زندان بگذارند برای این تخلف ملت مراعات خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خوبه شما قانونگذار نیستی تو این مملکت وگرنه که ..
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
قبلش بايد چندين هكتار زمين بخري چندين مهندس استخدام كني تا چندين زندان طراحي كنند براي چندين هزار نفر كه همگي عضوي از يك خانواده اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
توی هند هم همینطور، موتور سوار بدون کلاه پیدا نمیشه
بسیار عالی. دست طراح این طرح درد نکند
به نظر می رسد چنین اقدامی از سوی راهنمایی و رانندگی یک فرهنگ سازی خوبیه.
البته می بایست تداوم داشته باشد و ماموران محترم راهنمایی نیر کمی با ملایمت با آنها رفتار کنند.
حداقل این را در ذهن موتورسوار تداعی میکند که دیگر موتورسواری خلافنیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
موتور سواری خلاف نیست دوست من عدم رعایت قانون خلافه
اقدام بسیار بجایی است و البته شما رسانه نیز باید کمک کنید.
نباید مثل رسانه ملی در برنامه ای زنده(فیتیله) به قشر پیک موتوری توهین شود.
ای کاش ما هم تهرانی بودیم . ما توی گرد وخاک ئاریم جون می دیم تو جنوب کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ما تو تهرون هم گرد و خاک داریم ، آلودگی شدید هوا داریم، ترافیک داریم ... متوسط سن هم شده 49 سال ... خوبه؟ تشریف بیارید
تا زماني كه پليس موتور سوارها راهم مانند خودرو سوارها مردماني شريف وزحمت كش كه همچون تمام اقشار ديگر در بين آنها متخلف هم پيدا مي شود ، نگاهش تغيير نكند وبا قانون كلاه خود ، وسيله امرار معاش موتور سوار ضعيف را نخواباند، آنهم كلاه خود غير استاندارد كه در تابستان راكب را كلافه مي نمايد ، هيچگاه امور درست نخواهد شد . بايد اول فرهنگ پليس ما عوض شود وياد بگيرد تعزير ابتدا راهنمائي وهدايت مي باشد ، نه جريمه وتحقير ومچ گيري .
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
بخشی از حرفاتون درست
ولی باور کنید موتور سوار ها واقعا افراطی خلاف می کنن.
خودشون هیچ ، جون بقیه هم براشون اهمیت نداره.
واقعا قانون گریزی تو قشر موتور سوار بیش از حده.
به خصوص رد شدن از چراغ قرمز و پیاده روی!
باید سخت گیری بشه تا فرهنگ جا بیافته وگر نه با آفرین آفرین هیچی درست نمیشه
باید امنیت باشه وقتی کلاهش را روی موتور گذاشت کسی نبرش
طرح جالبی است. انشالله مانع بروز تصادفات دلخراش شود.
این کار رو هم از خارجی ها تقلید میکنن.از خودشون هیچ ابتکاری ندارن. امیدوارم تاثیر گذار باشه.
پاسخ ها
جواد
| Kazakhstan |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ببین که طرح خوبیه و اینکه همت کردن اجراش میکنن عالیه!

فقط بلدین ایراد بگیرینا!
اگه موتور راکب خاطی را برای بار دوم که گرفتن اوراقش کنن دیگه کی جرات تخلف داره؟ مثلا با بلدوزر از روش رد شن
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خوب شد شما قاضی نشدی
وگر نه می خواستی با تانک از رو دزدا و معتادا رد شی.
دیگه کی سالم می موند!
همه این اقدامات محدود به شهر تهران است بقیه شهرها هم که مهم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
توی یزد مدت طولانی هست که این طرح اجرا میشه. آخه تو یزد تعداد موتورها از تعداد آدما بیشتره فک کنم.
احسنت
جالب بود.
ما که یک موتور نینجا 600 سی سی داشتیم و با قیمت 67 میلیون تومان خریداری کرده بودیم همه چیز داشتیم گواهینامه کارت موتور بیمه خلاف هم نکردم کلاه هم داشتم
ازمون گرفتن و الان 7 ماه هست دنبالش هستم و نمیدن بهمون و فقط دلیلشون اینه که موتور سنگین هست
پاسخ ها
م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خوب شما تخلف بزرگی مرتکب شدید!!
کجاش تخلف نیست!!؟
پدر مردم در اوردن همین موتورهابا سرعت جنون آمیزشون.
جعفری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
67 تا میدادی زانتیا عجب بشری هستی تو
با 600 سی سی میخواشتی چکار کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
ايول مايه دار ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
موتور 600 کارت و بیمه نداره! حقیقت رو بگو!
اینکار خوبیه ولی اینم گذری هست چون فرهنگسازی جامع باید انجام بشه چون هیچ کس رو با زور نمیشه به کاری وا داشت چون اونا مجبور هستن اینکارو بکنن.همه هم مطمئنا بدون فیلم دیدن و نشان دادن خطرات میدونن کاراشون پر خطر هست ولی عادت نادرستی از ابتدا پیدا کردن که با چند تا کار نمیشه درستش کردن البته در درصد بالا.نمیدونم چرا مسئولای مرتبط واسه فرهنگسازی درست برای هر کاری ازکودکی و مدرسه شروع نمیکنن و مقطعی یه کاری میکنن و بعد یه مدت انتظار جواب وسیع دارن و وقتی دیدن نمیشه میرن سراغ یه کار دیگه به قولی دور خودشون میچرخن.خود من بیشتر شعرای کودکی رو بدون اینکه بخوام حفظ هستم و یا خیلی کارای دیگه اون زمان رو ولی الان بخوامم حفظ کنم چیزیرو یا عادتم رو عوض کنم خیلی خیلی سخت تو افکارم بعد مدتی میمونه
پاسخ ها
صمد از تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
آموزش فرهنگ رانندگی بایستی از دوران پیش دبستانی بایستی شروع شود و تا پایان دیپلم ادامه یابد در اینصورت میتوان امیدوار بود که فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه راه بیفتدو در آینده شاهد رانندگی منظم در خیابانها باشیم و بایستی احترام به قوانین رانندگی جزو ارزشها حساب شود
تابناک جان همچینم تاثیر نداره اکاره این موتور سوارا ازین حرفا گذشته بالا درختم نگا کنی یه موتوری هس
بالاخره راهنمايي هم جزو رانندكي شد خدارو شكر........
تو این گرمای تابستون خود نیروی انتظامی هم کلاه سر نمیگزاره و دستشون میگیرن. اگه تو این گرما کلاه سر بزاری از کلافه شدن و گرما تصادف نکنی خیلیه. همه قبول دارن که کلاه نذاشتن چقدر خطرناکه اما جوانب دیگه را هم در نظر بگیرین
آخه اينها كه اكثرا نه گواهينامه دارند نه بيمه
به نظر من بايد بگن هر موتوري كه تصادف كرد مقصره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
واقعيتش همينه. من كه تا حالا نديدم يك موتورسوار قانون رو رعايت كنه. واقعاً بايد از موتورسوارها ترسيد.
همین که یارو یک روز از کارش باید بزنه بیاد کلاس بدترین جریمه است
بنظر من فرهنگسازی کار یک روز و دوروز نیست
با استمرار این قبیل کارها در دراز مدت این دشته از مشکلات حل خواهد شد انشا الله
gasange
علت تخلفات زیاد رانندگی ضعف و عدو اقتدار پلیس و جریمه های کم است. موتور سوارها بارها در طول روز از جلوی پلیس چراغ قرمز را رد می کنند و پلیس هم هیچ عکس العملی نشان نمی دهد.
عالیه. بخاطر خودمون بهمون سخت بگیرید
تابناک با این همه ادعا خیلی عقبی من 89 تا 90 افسر راهنمایی رانندگی وظیفه بودم این طرح مهر و آبان 90 اجرا می شد!!!!!!!!!!!!!!
آقایان بجای این کارها باید طرح جمع آوری سراسری موتور سیلکت را در کشور اجرا کنند. به این ترتیب جلوی بیشتر از نیمی از تصادفهای منجر به جرح و فوت در کشور گرفته می شود. ضمن آنکه دزدی و کیف قاپی با موتور یکی از پدیده های شوم امروز جامعه ماست که با درصد بالایی از موفقیت دزدان همراه است. پس بهتر است با جمع آوری تمام موتور سیکلتهای کشور (همه بجز متور سیکلتهای نیروهای مسلح و تیمهای امداد و نجات و موتورهای درون پیستهای مسابقه) جلوی این بلای خانمان سوز را برای همیشه بگیریم.
پاسخ ها
هادي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
خوب شد شما تصميم گير نيستي
همين جمع كنيد
پاك كردن صورت مسئله راحت ترين راه است نه !!!!!
معضل موتور سیکلت ها مخصوصا در تهران بسیار جدی هست. نزدیک به غیر ممکن هست که یکی تو تهران زندگی کنه و حداقل یک مورد تصادف فجیع موتور سیکلت ندیده باشه. دیدن این صحنه ها بسیار دردناک وتاسف بار هست و همه رو بدون شک ناراحت میکنه.
واقعا دمشون گرم. در این زمینه هر حرکتی هر چند کوچک و ناچیز هم باشه باز هم جای تحسین و تقدیر فراوان داره.
طرح جالبی هست . خوبه که در همه ی شهر ها راه بیوفته .
کاش هیئتی مسائل موتور سواران و مسائل پلیس را و قوانین را بطور دقیق کارشناسی می کرد تا شاید راه حلی پیدا می شد
چه بپذیرم یانه کلاه از واجبات موتورسواریه .پیشنهادمیکنم برای این کار نیروی انتظامی هر موتور سوار بدون کلاه که گرفت یک کلاه بهش بده همونجا هم پول کلاه را بصورت قبض جریمه بده دستش .
بزن کف قشنگروووووووووووووووووووووووووو
به به خوشم اومد به اين ميگن فرهنگ اينجوري پليس فرهنگ خودشو نشون ميده و باعث ايجاد فرهنگ سازي هم ميشه يك برخورد نرم و آموزنده.... فقط ميمونه خود شهروند كه فرهنگشو مطابقت بده
اگر مثل معمول فقط برای تهران هزینه نکنند مابقی شهر ها هم جزو همین کشور هستند
کلاه بدین و بزارین سرشون و پولش رو هم بگیرین و بهتر رنگش خاص باشه تا معلوم شه کی قانون رو رعایت نکرده
ایرانی ها فرهنگ موتور سواری ندارند به هیچ وجه
به نظر من هم جریمه سنگین بگیرند ولی یک کلاه گرون قیمت و عالی که دارای هواکش و راحت باشد به فرد بدهند!!!!البته جریمه در حد قیمت کلاه و نهایتا 5-10 هزار تومان بیشتر باشد!
دمتان گرم ايول كارجالبي بود
مثل اینکه پلیس هم قرار شده با زبان تکریم با مردم برخورد کنه.ممنونیم.
با سلام
مشکل هوای تونل توحید با نصب صفحات حائل بین دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال رفع گردیده است و دیگر دلیلی ندارد که موتورسواران از این معبر سواره رو استفاده نکرده و خودشان را اسیر ترافیک سنگین و چراغ قرمزهای متعدّد نمایند.در ضمن خلافهای راهنمائی و رانندگی فراوان و متعدّدی که در تهران صورت میگیرد تنها منحصر به موتورسواران نبوده و ماشین سواران و حتّی عابران پیاده نیز خلافهای زیادی را در سطح معابر سواره رو مرتکب میشوند.من خودم یک پیک موتوری هستم و سروکارم سالهاست که دائماً با خیابانهای تهران است و هر روزه شاهد تخلفهای متعدّد و متنوّعی از جانب بسیاری از رانندگان اتومبیلها و حتّی عابران پیاذه میباشم. تخلّفهائی همچون: سبقت از سمت راست،عدم مراعات فاصلۀ ایمن، گردش به چپ یا راست بدون استفاده از راهنما، پارک دوبله حتّی گاهی سه ردیفه، فرار از چراغ قرمز، عدم رانندگی بین خطوط، تغییر لاین دادنهای ناگهانی و بی قاعده،استفاده نکردن از کمربند ایمنی یا صرفاً ظاهرسازی و تظاهر به استفادۀ از آن، عدم مراعات سرعت مجاز به هنگام خلوت بودن مسیر، عدم مراعات حق تقدّم،پارک کردن اتومبیل در مکان پارک ممنوع.......از جانب رانندگان اتومبیل و از جانب عابران پیاده استفاده از معبر سواره رو جهت تردّد، عبور از عرض خیابان با وجود قرمز بودن چراغ راهنمائی...
چنین نباشیم که عیوب دیگران را ببینیم و عیوب خود را خیر.عزّت زیاد
خيلي وقته واژه موتور مساوي با نقض قوانين راهنمايي و رانندگيه،مساوي با قانون شكني، تضييع حقوق همه مردم،مساوي با ...
كاش با اينگونه اقدامها بشه براي اين جماعت محترم و كمي بي مبالات يه كاراي خوبي كرد كه هم خير دنيا توش باشه و هم خير آخرت.
بعد از اینکه فرهنگ موتور سواری درست شد این فرهنگ دوچرخه سواری هم درست کنید با دوچرخه بریم سرکار خسته شدم از اتوبوس و مترو
ای کاش یه دونه از این کلاه رو هم به من میدادند
سلام، توی کشورهایی که مردم علاقه بیشتری به دوچرخه سواری نسبت به استفاده از ماشین دارند، یک سری از مامورهای راهنمایی و رانندگی با استیشن پراز کلاه و پوشش شبرنگ کنار خیابان می ایستند و هر کس بدون کلاه و پوشش شبرنگ دوچرخه سواری کنه، کلاه و پوشش بهشون می دهند و پولشو می گیرند!! و اگر طرف پول نداشته باشه وسیله رو توقیف میکنند. این بجای جریمه است. فرض کنید یک نفر تو منزلش 10 تا کلاه داشته باشه!!! هر چند که ما ایرانیها با چونه زدن از زیرش دَر می ریم. باید یک فکری بهحال قانون گریریزیمون کنیم!
با سلام
ضمن تشكر از اجراي اين طرح براي رانندگان موتور سوار متخلف بايد اين را ياد آور شد كه بحث روزمره گي و فراموشي دو عاملي هستند كه بايست با آنها مقابله شود. لذا دوره هاي باز آموزي نه تنها براي رانندگان متخلف بلكه براي دارنگان گواهينامه نيز بايست انجام پذيرد چه راننده منخلف موتورسيكلت چه راننده ماهر و با تجربه تريلي. با تشكر
به نظر من هم باید اقدامات سخت گیرانه تری برای مقابله با موتور سواران متخلف در نظر گرفته شود مانند ابطال گواهینامه، بیمه نامه، جریمه های فوق العاده سنگین و حتی حبس.
چرا جلو واردات مونور را حالا گرفتن جریمه سنگین را تایید میکنم
فقط با فرهنگ سازی که چنین چیزهایی میتونن دائمی باشن اگه جریمه زیاد بشه یا هر جبر دیگه ای در جایی که پلیس نباشه بازم تکرار میشه فرد باید خودش به این دید برسه همین و بس
متاسفانه فرهنگ رانندگی در جامعه ضعیفه . تخلف با موتور سیکلت بخاطر کوچک بودن و مانور بالا بیشتر انجام میشه ، اما تخلفات اتومبیلها بسیار وحشتناک تره . خروجهای چشم بسته از پارک، حرکات مارپیچ و سبقت از چپ، عدم رعایت فاصله ی طولی تا جایی که به فاصله ی یک متر از پشت سر یک موتور سیکلت حرکت میکنند! ترمزهای ناگهانی برای یک مسافر که ترافیک و تصادفات بسیاری ایجاد میکنند و .... . همه ی اینها تخلفاتی هستند جان دیگران را واقعاً به خطر میاندازند ولی موتورسوارها تنها با جان خودشان بازی میکنند .
بسیار عالی به امید روزی که موتور بطور کلی حذف شود
هزینه این کلاههای اهدایی را کی میده ؟ وضیفه پلیس اجرای قا نون است اگر شخصی قانون را اجرا نمیکنه مستحق مجازات است والا مملکت میشه شیر توشیر مثل الان که اکثر قریب به اتفاق موتور سوارها این وضعیت را در همه مملکت ایجاد کردند پلیس باید طرحی را با همکاری قوه قضائیه تهیه بو به گذارد که مثلا اگر موتور سواری تعدادتخلفاتش از سقف مجازی گذشت موتور راکب را برای همیشه توقیف و یا اقدامات باز دارنده دیگری که مو جب بر گرداندن امنیت به شهروندان میشود....
هیچ کاری زورکی جواب نداده که این بخواد دومی باشه.
ضمن اینکه خیلی جالبه اگه یه موتور بره تو پیاده رو همه صداشون درمیاد که مگه پیاده رو جای موتوره؟ اما اگه صد نفر بیان تو خیابون راه برن کسی به اینها نمیگه مگه خیابان جای عابرپیاده هست؟
بهترین راه حل ممکن این است که موتور سوران بدون کلاه را متوقف و بجای جریمه قیمت کلاه را مطالبه کنند و در ازاء آن کلاه به راکب و سرنشین بدهند و در صورت نداشتن پول موتور سیکلت را به پارکینگ هدایت کنند. چون این امر موجب میشود که موتور سوارانی که در خانه اشان به همین دلیل کلاه های ایمنی زیادی داشته باشند برای فرار از خرید کلاه یا توقیف موتور حتماً کلاه ایمنی به همراه داشته باشند.
لطفا تک چرخ هم نزنید
بيشترين تخلفات از نظر راهنمايي رانندگي و جرم هايي مثل سرقت و زورگيري با موتور

سيكلت انجام ميشه.

من خيلي از موتور سيكلت ها رو ميبينم كه

يا پلاك ندارن يا به نحوي پلاكشونو مخفي كردن.
لطفا مامورين راهنمايي و رانندگي با مواجه

شدن با اين افراد . سوء پيشينه اين افرادو

در بيارن. و حتما پي گي باشن شايد اين

افراد همون افراد متخلف باشند.
من نمیدونم چرا ایرانی ها توجیه رو خوب بلدند
عزیز من قانون میگه کلاه بزار
فردا تصادف کردی و سرت ضربه دید خوبه؟
من نمیدونم دوستان با کودوم منطقی میان میگن که تقصیر کلاه هست و هوال گرمه و ..
اینها توجیه هست
قانون برای همه هست
یکی میگه تابستون گ
رمه کلاه نمیه گذاشت همون ادم زمستون هم نمیزاره
چرا بهونه میارید و توجیه میکنید
قانون قانون قانون
واسلام
آقا بیایید یه کاری کنید، هر کی کلاه نداشت یا جریمه و خواباندن موتور - و یا اینکه اگر مدارکشان درست بود و بیمه داشتند و فقط کلاه نداشتند همان لحظه یک کلاه ایمنی استاندارد و مرغوب با کمترین هزینه به ایشان بفروشند. والله فکر خوبیه ها !!! هر موتور سواری دو تا از این کلاهها به اجبار بخره، همیشه سرش میذاره به خدا، اینطوری این بنده خداهای زحمتکش و پر تلاش کمتر تو خیابون ها جلوی پشم همه پر پر می شوند. به امید اعتلای فرهنگ رانندگی و موتوری در ایران!
مهمترین نکته اینه که کسایی که مرتکب همچین تخلفاتی میشن فکر نمی کنن. اگه کمی فکر کنن نه احتیاج به موتورگیری هست نه احتیاج به کلاس و نه جریمه!
فرهنگ سازی از طریق آموزش های مؤثر و هدفمند و برنامه ریزی شده، در تمام کشورهای دنیا جهت نهادینه کردن رفتارهای سالم و به تعبیری مهندسی رفتار، رایج و کارساز و کارآمد است و در کشور ما هم هیچ راهکاری مؤثرتر از آموزش برای تعدیل مخاطرات مرتبط با سلامت و تأمین و حفظ سلامت نخواهد بود ولی متأسفانه برای آموزش اهمیت مناسب قائل نیستیم و بیشتر شعار داده می شود تا عمل درست
یادآوری کنم که آموزش یک فعالیت علمی و هوشمندانه است و به هیچ وجه آموزش مساوی با حرف زدن و یا نشاند دادن یک فیلم نیست بلکه پایه و اساس روانشناسانه دارد و مهارت و تبحر و مهارت های ارتباطی آموزش دهنده، نقش اساسی را ایفا می کنند
به هر حال ممنون از اشارۀ تابناک به این موضوع مهم
از اسم فرهنگ سازی معلومه که فرهنگ اکثریت قشر موتوسوار باید عوض بشه بعدش هم اگر کار سلبی و توقیف و... انجام بشه دیگه نه زشته . ناپسند
بلکه کار به جا و مهمی میشه
چرا نمیتوان موتورسواران را در قالب مقررات رانندگی گنجاند؟
چرا نمیتوان جلو تردد موتورسواران را از پیاده رو ها گرفت به نحوی که وقتی به عابر پیاده رو میرسند بوق زده و گاز میدند تا کنار برود و راه را برای موتورسوار باز کند؟
برخورد قاطع و فراگیر تنها راه برای برخورد با تخلفات موتورسواران است.
پیام اخلاقی پیام اقای مصطفی نبی لو:موتورسواران عزیز به اندازه کافی باخود پول به همراه داشته باشین مچکریم.
تا بحال ندیده ام که پلیس با خاطیان بطور جدی رفتار کنه، همین امر موجب سوء استفاده شده است نه تنها برای موتور سواران بلکه رانندگان نیز این روزها قوانین را نه تنها جدی نمی گیرند بلکه اصلا توجهی به آن ندارند.
با سلام خدمت سايت محترم تابناك
طرح آموزش راكبان موتورسيكلتها به شكل علمي و همراه با توزيع گسترده كلاه در كليه مناطق استان و با تأكيد بر مناطق داراي توان مالي كمتر نخستين بار در استان فارس و توسط اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان فارس انجام شده است. كه همچنان اين طرح براي سال سوم ادامه دارد.
بنده خودم موتور سوار هستم
دقيقا پارسال بنده رو در ميدان آزادي به علت نداشتن كلاه ايمني به همين كلاسها فرستادند توي خيابان بهبودي
بايد تشكر كنم از عزيزان راهنمايي رانندگي چون بعد از اون كلاس آموزشي تازه بنده فهميدم چه كلاهي ايمني داره چه كلاهي خوبه و نكات ديگر و از كلاس مستقيما رفتم يك كلاه خريدم و از اون روز به بعد كلاه را هميشه استفاده ميكنم ممنون
با سلام من پیشنهاد میدهم یک تصمیم قاطع و صحیح یک بار برای همیشه دولتمردان ما مانند سعودی ها بگیرند انهم اینکه از همین فردا هیچ موتور سیکلتی در شهر حق تردد نداشته باشد
خدای نکرده باید یکی از اعضای خانواده یه بلایی سرش بیاد تا اونوقت ما عقلمون بیاد سر جاش! ....والا!
با سلام
همیشه همه گفتند که کلاه ایمنی استفاده کنید در غیر این صورت بر خورد میکنیم.....بدون اینکه برای یک بار هم که شده به علل استفاده ننمودن موتور سواران از کلاه توجه کنند. همه جونشون رو دوست دارند و به مزایای کلاه ایمنی واقفند اما یک سری مشکلات وجود دارداستاندارد نبودن کلاهها از یک سو و نبودن امنیت برای کلاه در زمان عدم استفاده از کلاه از سوی دیگر سبب شده است که رقبتی به استفاده از کلاه نباشد .....نمی شود که همیشه و همه جا کلاه را دستمان بگیریم و این سو و آن سو برویم کلاه را هم اگر روی موتور بگذاریم خیلی سریع به سرقت میرود..از مسئولین میخواهم پیش از سختگیری برای موتور سواران مبارزه با سارقان را تشدید کنند
یکی به این نکته اشاره نکرد که عبور موتورسیکلت از پیاده رو دمار از روزگار عابرین پیاده درآورده، پارک موتورسیکلت توی پیاده رو مانع تردد میشه... کی بالاخره این فرهنگ باید درست بشه؟؟؟
چند تا مساله اصلی وجود داره:
- چرا موتور سواران تابع قوانین رانندگی نمیشوند؟
- اگر وسیله نقلیه هستند ، پس شامل قانون میشوند . اگر نیستند ، چرا در هنگام تصادف ، که قریب به اکثریت مقصر هستند ، عوارض ان دامن راننده ماشین میشود؟ از کارو زندگی میافتی تا بخوای دیه اقا رو بدی !!!
- داخل پیاده رو محل عبور ازاد موتور سوار است !!!!
ورود ممنوع ، اصولا برای موتور معنی نداره . اصلا واسه موتور پیاده رو هارو ساختن !!!
کلا رانندگی بین خطوط ، امری خنده داره . چه برای موتور چه برای ماشین !!!!
یکی از کارای بدی که مسافرین داخل شهری میکنن، اینه که چرا رعایت موتور سواری که با سرعت داره از سمت راست سبقت میگیره رو نمیکنن !!! آخه بنده خدا ها خیلی دیرشون شده !!! اول باید صبر کنی موتور رد بشه ، اگر احیانا موتور دیگه ای نبود ، از ماشین پیاده شی !!!!
اصولا موتور ساخته شده واسه اینکه شب تو کوچه و خیابون با اوون بوغ های دل نواز و البته چاغهای پر نور ، نوازشی بر گوش و چشم باقی افراد جامعه داشته باشه !!!!!! که با این کار معمولا خوانواده موتور سوار موجبات لطف دیگران قرار میگیره !!!! (:
تا به حال تصور کردید اگه یک شب موتور سوار همسایه ، اگه ساعت 2 شب با گازو ... نیاد تو حیاط یا پارکینگ خوونه و اهل منزل رو با بوغ برای کمک به حمل خرید به کمک نطلبه ، چه شب خدای نکرده خوبی واسه بقیه ساکنین آپارتمان رقم میخوره ؟!!! اگه بد خواب نشید ،صبح از خواب بی سر درد بلند بشید ، کی میخواد جواب گو باشه ؟!!!!
منفی ترین نکته تو فرهنگ چندین هزار ساله ما ایرانیها اینه که از خیلی وقت پیش باید موتور میداشتیم !!!!
ای دل غافل !!!!!!!
من به تازگی درسم تمام شده. درخواست گواهینامه دادم میگن نه کارت پایان خدمت داری و نه گواهی اشتغال به تحصیل پس نمیشه گواهینامه بگیری!!!!
خوب حالا من نباید موتورم رو سوار شم چون قوانین نقص داره؟؟؟!!!
به این میگن فرهنگ سازی صحیح احست واقعاموتورگیری کارزشت وناصحیجی بودکه بایدزودترمتوقف شود
آقاجون مشکل اصلی بیکاریه!!!
تو همین تهران اگه کار درست و مطمعن بود حداقل 70 درصد از موتور سوارا کم میشد!
مشکل بعدی هم ترافیکه!
سعی کنید مشکلات رو ریشه ای شناسایی کنید.
پارسال برج 11در اتوبان مدرس جنوب به شمال در حال رانندگی بودم همین که راهنما زدم و میخواستم بسمت همت غرب بروم ناگهان از عقب ماشینم صدایی آمد آینه را نگاه کردم دیدم موتوری داره رو زمین سر میخوره فوری دنده عقب گرفتم که ماشینها از روشون رد نشن دیدم راکب بعلت نداشتن کلاه از سرش خون میزنه بیرون خلاصه طرف خونریزی مغزی کرده بود پلیسم منو مقصر کرد(ناجوانمردانه)میخواستم بدونم اگه کلاه سرش بود این اتفاق می افتاد الان تاوانشو من باید بدم مسوولان یه فکری برای این موتوریهای متخلف بکنن الان 6 ماهه که بلا تکلیفم چون اگه مرده بود راحت تر بودم
پاسخ ها
ارغوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
تو هم مثل راهنمایی رانندگی فکر خودتی...اگه میمرد خانواده اون یه جوان رو از دست میدادن خوب بود...وقتی مقصر خودتی چه ربطی به کلاه اون داره...یهو پیچیدی و بعد که ترکوندی موتور سوار رو یاد اینه دیدن افتادی
با سلام و احترام
یکی از کار های موثری که می توانست صورت بگیرد همین بود ، ولی می ایست به راهکار های دیگر هم فکر کرد.
موفق باشید
برید به موتور سوارایی گیر بدین که الکی دور دور میکنن...نه موتور سوار بیچاره ای که معاش خانواده رو درمیاره...کلاه کاملا استاندارد ارزون خود راهنمایی رانندگی تحویل ما بده با نرخ مناسب اونوقت ببینید کلاه سرمان میزاریم یا نه؟هزار جا مشکل داریم و اومدیم برای جان موتور سوار دلسوزی میکنیم.بخدا اگه برای جان ما باشه ...هزاران دست انداز و خیابون ناجور داریم در سطح راهها...هزاران چاله خطرناک داریم...اگه میخواین فرهنگ سازی بشه باید یک بار هدفمند هزینه کنن و گرنه با جریمه به هیچ جا نمیرسن.
موتور گرفتن توسط راهنمایی و رانندگی یکی از بدترین و زشت ترین صحنه ها در شهر ماست که امیدوارم راه حل دیگه ای براش تدبیر کنن.بخدا و بخدا و بخدا این کار جواب نمیده.
اگه برای جون مردم دارن تلاش میکنند بجای جریمه و پول و انتقال به پارکینگ خیلی کارا میتونند بکنند یعنی اگه موتور طرف رو پنچر کنند بدهن دستش بهتر از یک هفته توقیف کنند
خیلی ها همین موتور سیکلتشون وسیله کارشونه و کمک نون آور خانوادشونه
همه قانون درست ولی كلاه كاسكت به خود طرف مربوطه كه بذاره یا نه اصلا دوست داره بمیره
اینهایی که بی دلیل موتور میگیرن

نون حروم می برن سر سفره شون
نتیجه شم می بینن تو زندگی شون
گواهینامه داشته باشی با مدارک و کلاه ایمنی کسی کارت نداره حتما کلاه ایمنی نمیگذارید یا مدارک نداری که پلیس اذیت میکنه
احترام به قانون بگذارید کسی کار نداره بهتون وقتی بی احترامی به قانون میکنید پلیس گیر میده بهتون
اصلا کار درستی نمیکنید
من پیک کار میکنم دیروز موتورمو بخاطر همراه نداشتن کلاه گرفتن و خابوندن و یه هفته باید بخابه که تو این گرونیا با کلی پرداخت جریمه باید یه هفته هم از کار بیوفتم من فقط یه سوال دارم نداشتن کلاه بجز اینکه واسه ی خودم خطر داشته باشه ایا واسه کسی دیگه خطر داره؟چرا باید موتور منو متوقف کنن و از کارو زندگی بندازن اونم واسه چیزی ک فقط جون خودمو به خطر میندازه حالا کاش قوانینشون برای همه باشه ادم نمیسوزه ولی متاسفانه قوانین بی سرو تهشون فقط برای قشر ضعیفه هرکی هم بگه اینجوری نیست معلومه تو این مملکت زندگی نمیکنه
یه کلاه کاسکت گذاشتن چه عیبی داره
خب کلاه کاسکت بذار نه پلیس گیر میده نه جریمه میشی
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی