بازدید 3274

نجات 1250 سیل‌زده در 4 استان

کد خبر: ۳۳۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸ 07 August 2013


رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات جان 1250 سیل‌زده در 15 شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود مظفر در تشریح گزارش سیل و آبگرفتگی کشور با بیان اینکه جاری‌شدن سیل در چهار استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان موجب ورود خسارات شد، گفت: بر اثر جاری‌شدن سیل در این چهار استان، 15 شهرستان و 52 روستا دچار خسارت و آسیب‌دیدگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های خاش و ایرانشهر و همچنین 35 روستای تابعه دچار آسیب شد، گفت: جاری‌شدن سیل موجب آسیب‌دیدگی 12 روستا و شهرستان‌های بم، جیرفت، بافت و ساردوئیه در استان کرمان و همچنین شهرستان‌های فساء، شیراز، زرین‌دشت در استان فارس و منطقه گوهران در هرمزگان شد.

مظفر با بیان اینکه در حال حاضر 280 امدادگر در قالب 40 تیم وظیفه امدادرسانی به سیل‌زدگان را بر عهده دارند، گفت: بر اثر جاری‌شدن سیل و آبگرفتگی این چهار استان، 1250 تن امدادرسانی شدند و امدادگران با توزیع 300 دستگاه چادر نسبت به اسکان اضطراری 820 تن اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام عملیات نجات و انتقال به نقاط امن 80 تن، گفت: روز گذشته یک دستگاه اتوبوس در محور ایرانشهر - چابهار طعمه بالاآمدن سطح آب رودخانه‌فصلی شد که با کمک امدادگران این اتوبوس و مسافرانش که هر لحظه احتمال مرگ آنان وجود داشت، نجات پیدا کردند و همچنین امدادگران 10 خودروی سواری محبوس شده در سیل محور بم – دلیجان را رها کردند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین در مورد متوفیان این سیل، گفت: متاسفانه در این مدت دو تن جان خود را از دست داده‌اند که پسربچه‌ای هشت ساله در روستای «ولی‌آباد» ‌خاش و دختربچه‌ای 10 ساله در بم جان خود را از دست داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی