بازدید 14848

عکس زن ناشناس تنها سرنخ کلاهبرداری

کد خبر: ۳۳۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 06 August 2013
    
 عکس يک زن ناشناس تنها سرنخ پليس براي شناسايي اعضاي باند کلاهبرداران تلفني است.

به گزارش مردم سالاری، مالک يک فروشگاه رنگ و تجهيزات ساختماني با مراجعه به کلانتري 114 غياثي به مأموران اعلام داشت توسط شخصي که مدعي خريد رنگ ساختماني از وي بوده و از او درخواست کرده تا براي دريافت پول به دستگاه خودپرداز مراجعه کند، مورد کلاهبرداري قرار گرفته است .

 با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «کلاهبرداري» و به دستور شعبه پنجم بازپرسي دادسراي ناحيه 14 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: « درساعت 20:30 روز پانزدهم دي90 فردي ضمن معرفي خود به نام منوچهر رضايي، از طريق تلفني درخواست خريد تعدادي رنگ از طريق تلفني را کرد و به بهانه واريز پول اقدام به گرفتن شماره کارت کرد و مدعي شد که مبلغ 600 هزار تومان را به صورت علي‌الحساب به حساب واريز و ما بقي آن را هنگام تحويل رنگ مي‌پردازد؛ اين شخص در ساعت 21 شب همان روز مجددا با بنده تماس گرفت و گفت: « مبلغ فوق را به حسابتان واريز کردم لطفا بريد حسابتان را چک کنيد «و بنده نيز همان موقع به خودپرداز شعبه خيابان طيب مراجعه و موجودي حساب خود را کنترل کردم اما مبلغي به حساب بنده واريز نشده بود! موضوع را به آقاي منوچهر رضايي اعلام و ايشان نيز درخواست کرد تا کارت عابربانک را به دستگاه وارد و رمزي که او مي‌گويد وارد کنم و من نيز رمز را وارد، اما پس از انجام عمليات بانکي متوجه شدم که مبلغي در حدود دو ميليون تومان از حسابم برداشت شده و اين شخص به همين راحتي از من کلاهبرداري کرده است» .

با آغاز رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان در اولين مرحله به بررسي تراکنش مالي شماره حسابي پرداختند که مبلغ دو ميليون تومان متعلق به مالباخته به آن واريز شده بود و از طريق آن توانستند تعداد ديگري از مالباختگاني را که به همين شيوه در نقاط مختلف شهر تهران مورد کلاهبرداري قرار گرفته بودند، شناسايي کنند .

در ادامه تحقيقات و با شناسايي صاحب حساب مشخص شد که صاحب حساب نه تنها فردي به نام منوچهر رضايي نيست، بلکه حساب متعلق به يک خانم جواني 30 ساله است .

کارآگاهان در بررسي مدارک شناسايي ارائه شده براي افتتاح حساب اطلاع پيدا کردند که تصوير استفاده شده در مدارک شناسايي ارائه شده به بانک، به هيچ عنوان شباهتي به تصوير صاحب مدارک ندارد؛ در ادامه، کارآگاهان به تحقيق از صاحب حساب پرداخته و اين خانم جوان نيز پس از اطلاع از موضوع اعلام داشت که از وجود حساب فوق هيچ اطلاعي ندارد؛ وي در ادامه اظهاراتش و با ارائه شکايت خود مبني بر «سرقت مدارک شناسايي» عنوان داشت: چندي پيش و در داخل ايستگاه اتوبوس‌هاي BRT، کيف حاوي مدارک شناسايي ام مورد سرقت قرار گرفت و من نيز بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، موضوع را از طريق کلانتري اطلاع دادم .

 سرهنگ محمداشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، درادامه اعلام اين خبر گفت: «با توجه به سوء استفاده از مدارک شناسايي مسروقه در افتتاح حساب بانکي، دستور انتشار تصوير استفاده شده در مدارک شناسايي مسروقه از سوي مقام محترم قضايي صادر شده؛ لذا از کليه شهروندان محترم که موفق به شناسايي تصوير فوق شدند درخواست مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هويت صاحب تصوير، محل سکونت و ... اين شخص را را از طريق شماره تماس‌هاي 21868240 و 33190004 در اختيار کارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند »
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی