بازدید 42154

ماجرای تحریف سخنان روحانی در روز قدس

کد خبر: ۳۳۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲ 02 August 2013
اظهارنظر رئیس جمهور منتخب ایران در روز قدس درباره رژیم صهیونیستی به خاطر تحریفی که در آن صورت گرفت، به شدت در رسانه‌ها جنجال آفرید.

به گزارش خبرگزاری فارس، از آنجائیکه امسال راهپیمایی روز قدس مصادف شد با آستانه واگذاری قدرت به حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران، موضع‌گیری رسمی او درباره رژیم صهیونیستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. از این رو بود که وقتی روحانی در جمع خبرنگاران اسرائیل را «زخمی کهنه» خواند که «سال‌هاست در سایه اشغال سرزمین مقدس فلسطین و قدس عزیز در منطقه بر بدن دنیای اسلام نشسته است»، به سرعت اظهارنظر او در صدر اخبار رسانه‌های بین‌المللی به ویژه اسرائیلی قرار گرفت اما با یک «تحریف» که ظاهرا ماحصل اشتباه برخی از رسانه‌های داخلی در نقل سخنان روحانی بوده است و دقیقا همین نکته تحریف شده، محور اصلی بازتاب‌های آنها قرار گرفت.

در نتیجه همه رسانه‌های غربی و صهیونیستی بر روی این موضوع مانور دادند که روحانی گفته، «اسرائیل زخمی کهنه بر بدن جهان اسلام است که باید از میان برود.»

شبکه خبری ان‌بی‌سی، خبرگزاری رویترز، نشریه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه خبری فاکس‌نیوز، پایگاه اسرائیلی عاروتص شوع و روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف از جمله این رسانه‌ها بودند.

در حالی که لحظه به لحظه بر تعداد بازتاب‌های بین‌المللی سخنان تحریف شده، سخنان روحانی افزوده می‌شد، شبکه خبری بی‌بی‌سی در مطالبی که توئیت می‌کرد، از اشتباه در انعکاس سخنان روحانی خبر داد و نوشت: «در فیلمی که از حضور حسن روحانی در تظاهرات روز قدس در تهران منتشر شده، وی حرفی درباره "از میان رفتن اسرائیل" نمی‌زند.»

بعد از آن بود که روند انتشار این خبر متوقف شد. این نکته به اندازه‌ای حائز اهمیت بود که «توماس اردبرینک»، مقاله‌نویس روزنامه نیویورک تایمز گفت: «روحانی نسبت به سایرین فردی بسیار میانه‌روست. رسانه‌های داخلی ایران زمانی که سخنان مقامات‌شان را نقل قول می‌کنند، باید با دقت بیشتری عمل کنند.»


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار