بازدید 21668

وعده اوباما به نتانیاهو مبنی بر اقدام علیه ایران

در روزهای اخیر، منابع گوناگونی ادعا کرده‌اند که دولت آمریکا و شخص اوباما با افزایش فشار‌ها بر ایران موافق نبوده و خواستار پیشبرد فرایند دیپلماتیک است. با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی است، اوباما و نتانیاهو به توافقی پشت پرده دست یافته‌اند که نتیجه آن، اقدام آمریکا علیه ایران خواهد بود.
کد خبر: ۳۳۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷ 02 August 2013
وعده اوباما به نتانیاهو مبنی بر اقدام علیه ایران
در روزهای اخیر، منابع گوناگونی ادعا کرده‌اند که دولت آمریکا و شخص اوباما با افزایش فشار‌ها بر ایران موافق نبوده و خواستار پیشبرد فرایند دیپلماتیک است. با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی است، اوباما و نتانیاهو به توافقی پشت پرده دست یافته‌اند که نتیجه آن، اقدام آمریکا علیه ایران خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل تعهد داده که در صورت پایبند بودن این رژیم به مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها، طی ماه‌های آتی آمریکا به اقدامی علیه ایران دست می‌زند.

سایت اسرائیلی «آروتز شوا» که این خبر را به نقل از «یک منبع امنیتی» منتشر کرده، می‌افزاید اوباما هیچ موافقت‌نامه مشخصی را با نتانیاهو نبسته و صرفاً تعهدی کلی به وی داده است؛ افزون بر این، مشخص نیست که تعهد اوباما، صرفاً منوط به ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها بوده و یا مشروط به موفقیت این مذاکرات است.

آروتز شوا می‌نویسد احتمال دارد موافقت نتانیاهو با آزاد کردن زندانیان فلسطینی که به تازگی صورت گرفت نیز از همین توافق با اوباما سرچشمه گرفته باشد. در همین راستا، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره دلیل آزاد کردن این زندانیان گفته بود: «شاید یک روز ملاحظات استراتژیکی که در پس تصمیم به آزادی زندانیان فلسطینی بوده، آشکار شود».

در هفته‌های اخیر، دولت آمریکا تلاش آشکاری برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان رژیم اسرائیل و فلسطین انجام داد که در پایان، سبب برگزاری دیداری میان نمایندگان دو طرف در آمریکا در روز سه شنبه شد. قرار است پس از بررسی گزینه‌ها و تدوین راهبردهای مذاکراتی، دو طرف چند ماه دیگر دوباره با یکدیگر دیدار کنند.

به هر حال، در صورتی که گزارش «آروتز شوا» درست باشد، ادعاهای اخیر دولت آمریکا مبنی بر تلاش برای پیشبرد روند دیپلماسی با دولت جدید ایران، به کلی زیر سؤال می‌رود. این ادعا‌ها تا اندازه‌ای بود که حتی در پی تصویب تحریم‌های جدید در کنگره آمریکا علیه ایران، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به انتقاد از آن پرداخته و این تحریم‌ها را سبب آسیب زدن به روند دیپلماسی در قبال ایران دانست؛ اما آن گونه که از گزارش اخیر برمی‌آید، گویا دولت آمریکا نیز از نظر رویکرد در قبال ایران، تفاوت چندانی با کنگره این کشور ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۳۷
این اقدام کنگره آمریکا به نوعی التیماتوم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
والا ما جنگ و بدبختی رو دوست نداریم ، اما اگر بجای مذاکره دنبال جنگ او این داستانها هستند هنوز سربند زمان جبهه رو دور ننداختیم ، هنوزم سینه زن امام حسینیم ، عمرمون هم کردیم ، ماییم و نوای بی نوایی ، بسم ا... اگر حریف مایی
قابل توجه افرادی که میگن باید با امریکا مذاکره کنیم
در صورت نیاز امریکا به متحد خودش هم به خاطر اسرائیل پشت می کنه
برن گمشن
درود بر ایران و ایرانی
پاسخ ها
رضام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
خداییش اونائی که منفی دادن فقطبگن اینجادیگه چرامنفی؟وطن فروشین؟صهیونیستین؟یاواقعانافهمین؟
فکر نکنم از تنور این آمریکاییها آبی برای مردم ایران گرم شود به نظر من بهتر است سیاسیون کار خودشان را بکنند اگر شد که چه بهتر تعامل میکنیم وگر نه در همین اثنا ملت باید آماده شود به راستی دستش را روی زانوی خودش بگذارد و این هم شدنی نیست مگر با وحدت و پایداری که اگر چنین کنیم در هر دوصورت ضرر نخواهیم کرد. به هر حال باید از جنگ و درگیری دوری کرد.چون به نفع هیچکس نیست.
اوباما در قبال نشانده شدن در کاخ سفید به خدمت صهیونیستهای یهودی در آمده است. چرا موضوع به این سادگی را نمی فهمید؟ او فردیخودپسند نیست. او مهره ی صهیونیست هاست و آنها او را بخاطر پوست سیاهش انتخاب کردند و به مردم آمریکا غالب کردند که تعداد بیشتری را با خود همراه سازند.

او نوکرپست و برده یهودی های صهیونیست است که قول داده در خدمت آنها از هیچ پست فروگذار نکند که در عوض در کاخ سفید بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
موافقم چون اوباما حتی درمورد رای ناعادلانه و نژادپرستانه دادگاه در رابطه با ان قاتل سفید پوست عکس العمل مناسبی نشان نداد
محسن ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
احسنت به تو .
دقیقا همینطوره . امریکا , اسرائیل رو زمین مقدس شون میدونه پس نوکری شده برای گسترش این رژیم جعلی.
بی شک رفتار کنگره وریس جمهور امریکا همان بازی پلیس خوب و پلیس بد است روشهای به ظاهر متفاوت اما با هدفی مشترک .نباید ساده و زود باور بود
به فضل الهی ایران همیشه پیروزه
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
واقعیت امر این هست که در آمریکا سیاست های اصلی را لابی قدرتمند اسراییل لابی کمپانی های اسلحه سازی و نومحافظه‌ مثل جان بولتن و امثال ها تایین میکنند .واقعا حرف رهبری درست هست که به این جانور نمیشه اعتماد کرد.
انگلیس هم مثل آمریکاییها همین رفتار را بزودی نشان خواهند داد
لعنت بر امریکای صهیونیستی
خداوند انشاالله شرشان را به خودشان برگرداند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این منفیها دیگه خیلی خنده داره!!
حالا تازه معنی سخنان مقام معظم رهبری درباره عدم اعتماد به آمریکاییها را می فهمم .آنها به محض اینکه سستی در ملت و دولت در دفاع از حقوق هسته ای را احساس کنند به چیزی جزء تامین حداکثری منافع خود در منطقه فکر نمی کنند .
زنده باد ایران هسته ای سربلند .
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اگر ما یک قدم عقب بنشینیم اونا........
اوباما در هر شرايطي متحد اسراييل است و تمامي رفتارهاي اخير صرفاً تاكتيكي است وراهبرد نيل تا فرات به فراموشي نرفته است. ايران بايد بيشتر از هر زماني دقت كند.
پاسخ ها
رشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نه تنها اوباما بلکه همه سیاستمداران آمریکا
جنگ نمیخوایم فقط همین
پاسخ ها
رهگذر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اگه لازم باشه جنگ هم می‌کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
دست من و تو نیست.
اوباما در هر شرايطي متحد اسراييل است و تمامي رفتارهاي اخير صرفاً تاكتيكي است وراهبرد نيل تا فرات به فراموشي نرفته است. ايران بايد بيشتر از هر زماني دقت كند.
آخه یکی نیست به این اوباما بگه ، بذار روحانی بشینه روی صندلی ریاست جمهوری بعد شروع کن تحریم کردن...
بعد انتظار داری ایران روی خوش نشون بده؟ تحریماتون که مارو فلج نکرد ولی شما رو بدجوری کنف کرد ... روحانی هم به امید خدا میاد مشکلات اقتصادی حل میشه. تا کور بشن این آمریکایی ها.
حمله نظامی هم بخوان بکنن که اول خدا رو داریم بعدشم یه ارتش و سپاه و بسیج... کی میتونه اینا رو شکست بده؟
اگر این خبر درست باشه و منظور از اقدام علیه ایران حمله نظامی باشه،آمریکا برای انجام این کار یا از ناوهای جنگی خود استفاده میکنه،یا از پایگاه نظامی خود در بحرین استفاده میکنه.شاید هم از کشور های منطقه نظیر امارات،کویت و یا آذربایجان استفاده کنه.در هر صورت جمهوری اسلامی با توان دفاعی که دارد می تواند آمریکایی ها و یا هر کشور دیگری رو به شدت منکوب کنه.البته تلفات انسانی و ویرانی هایی هم در زیر ساخت های ما ایجاد خواهد کرد ولی برای استقلال و عزت باید از این گذرگاه ها گذشت.البته ان شا الله که درگیری صورت نمی گیرد و من معتقدم این صحبت ها فعلا بلفی بیش نیست.ولی اگر درگیری صورت بگیرد ما تا آخر ایستاده ایم وبه قول امام(ره):جنگ جنگ است و عزت وشرف ما در گرو همین جنگ است.
پاسخ ها
مسلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
من بهتون منفی دادم به این خاطر که موافق با حتی یک تلفات هم نیستم. برای زیر ساخت های این مملکت سالها زحمت کشیده شده و مردم هم حق زندگی دارن. به چه قیمتی طرفدار جنگید؟؟؟ اینجا دیگه عراق نیست ، صحبت اسراییل و آمریکاست که تا دندان مسلح هستن.
گردن اوباما بشکنه، اینا مشکلشون بحث هسته ای نیست. از اساس با ما مشکل دارن
موضوع هسته ای بهانه ای است که در پشت ان هزاران خواست ناگفته ی امریکاعلیه ایران وجود دارد امریکا ماهیت حکومت ایران را نمی تواند بپذیرد از هر گونه تلاش برای فروپاشی ان استفاده می کند با این تصور که بین ملت ودولت جدای هست اما ملت ودولت در اروزی ایران اباد وسربلند تندرست یک دل وهمراه هستند وهر گونه کوشش با این تفکر(جدای دولت وملت ) نادرست است امریکا در اندیشه یک دست کردن خاورمیانه بسود خویش بیرون کردن دیگر رقبا است زیرا اینجا هارتلند جهان کنون مااست اما هر گز این اروزی انها براورده نخواهد شد محور ایران در خاورمیانه محور انتخابات ازاد است ومحور مورد حمایت امریکا در خاورمیانه بوی از انتخابات وازادی وحقوق بشر نبرده اند واین سندی روشن از دروغ بودن ادعاهای امریکا در باره خاورمیانه و دموکراسی است در گذشته در زمان اتحاد جماهیر شوروی روسها از یوغ استبداد کا گ ب به امریکا پناه می بردند اینک افرادی دانا از ماهیت نظام ضد انسانی امریکا همچون اسنودن به روسیه پناه می اورند تاریخ مرموزانه فرداها ی تاریخ کشورها را را پیش بینی می کند اگر با دید زرف به رویدادها ی جهان نگریسته شود
امریکا به هیچ عهد و پیمانی پای بند نیست امریکا ابزار دستی شده برای گسترش اسرائیل از نیل تا فرات . که به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که این اتفاق بیفته .
اسرائیل باید سرنگون بشه.
دوستان توجه کنند که یهودیان جهان هم در دو طیف تفاوت میانه رو (طرفدار صلح با فلسطین) و جنگ طلب و افراطی (مانند نتانیاهو) هستند... اوباما توسط گروه اول ساپورت می شود و گروه دوم ضد او هستند که بخاطر این ضدیت با کنگره و سنای آمریکا همسو شده اند.
آمریکا نشان داده که هیچوقت دنبال توافق بینابین که منفعت دو طرف در آن لحاظ شده باشد نیست و فقط دنبال دستیابی به تمام حرف هایش است یک قدم عقب نشینی ما برابر است با چند قدم پیشروی آمریکا.دوست نداشتم دشمن اینطوری باشد اما واقعا همینطوری هستند.
فشار یهودیها بردولت اوباما اینقدر زیاده که هیچوقت با آمریکا به نتیجه نمی رسیم و بهترین راه حل مشکل
1-ادامه غنی سازی
2- تهدید به بستن تنگه هرمز
متاسفانه بعضی از انسانهاماهیت کثیف آمریکا را نشناختند. البته همه انسانها می خواهند بادنیا حتی با آمریکا تعامل وروابط حسنه داشته باشند وهیچ احدی ازدشمنی وجنگ خونریزی خوششان نمی آید ولی آیا افکار پلید سران آمریکا هم اینگونه اشت؟ یا بخوی وحشی گری عادت کردند که نمونه آن اقدام جدید کنگره آمریکا بر علیه ایران میباشد.البته آن آدم ها که آمریکارا ناجی میدانند یواش یواش با گذشت زمان مثل قضیه سوریه اسدرا متهم میدانستند بعدا فهمیدند متهم اصلی تروریستهای دست پرورده استکبار است به ماهیت پلید آمریکا هم پی میبرند.
بزودی تاثیر منفی رویدادهای اخیر بویژه تحریم جدید بر بازار بورس آشکارخواهدشد
ایرانیان، حواستان را جمع کنید تا دشمن را زمینگیر کنیم نه اینکه دشمن ما را زمینگیر کند. ما باید در همه ی زمینه ها پیشرفت کنیم. اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، علمی و ..... . فقط به یک زمینه اکتفا نکنیم که انسانها و کشوری پیشرفته در یک زمینه می شویم و نقاط ضعفمان بسیار خواهد بود.
بايد اينها رو سر جاشون نشوند اول اسرائيل بعد آمريكا
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی