بازدید 10173

واکنش چین به تصویب تحریمهای جدید بر ضد ایران

کد خبر: ۳۳۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵ 02 August 2013
چین بزرگترین شریک تجاری و مهمترین مشتری نفت ایران بار دیگر مخالفت خود را با اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری آمریکا بر ضد کشورمان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ در حالی که نمایندگان کنگره آمریکا به تازگی طرح افزایش تحریم ها بر ضد صادرات نفت ایران را به تصویب رسانده اند، دولت چین به شدت با اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری بر ضد تهران مخالفت کرده است.

طرح کنگره آمریکا با هدف کاهش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران تنظیم شده و با حمایت 400 نماینده کنگره روبرو شده است. مهمترین هدف از اعمال تحریم های نفتی بیشتر بر ضد ایران، افزایش فشارها برای متوقف کردن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران بوده است.

نمایندگان آمریکایی مجازات های سنگینی را برای کشورهایی که به خرید نفت از ایران ادامه دهند، تعیین کرده اند.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، چین همواره بر حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق مسالمت آمیز و گفت و گو تاکید کرده و مخالف اعمال تحریم های یک جانبه از سوی یک کشور و بر اساس قوانین داخلی آن کشور بوده است.

این بیانیه افزود: چین به خصوص با اعمال تحریم هایی که به ضرر منافع کشور ثالث است مخالف است.

موفقیت هرگونه تحریم جدید بر ضد ایران بستگی زیادی به چین دارد که مهمترین مشتری نفت تهران به شمار می رود. چین بارها مخالفت خود را با اعمال تحریم های یک جانبه خارج از شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است.

چین واردات نفت خود از ایران را طی سال گذشته 21 درصد کاهش داده است ولی علت اصلی این مساله بیشتر به علت اختلافات ایران و چین در سه ماه نخست سال گذشته بوده است.

مقام های رسمی صنعت نفت چین بر این باورند که میزان واردات نفت چین از ایران امسال نسبت به سال قبل 5 تا 10 درصد کاهش خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست