بازدید 24715
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

اتهام‌زنی سرکرده «القاعده» علیه ایران و حزب‌الله

نگرانی دولت آمریکا از بخش‌هایی از طرح تحریم‌های جدید ایران، استقبال نتانیاهو از تحریم‌های جدید، تغییر رویکرد ایران در فرستادن کمک‌های خود برای گروه‌های فلسطینی در غزه، اظهارات توهین‌آمیز یک نماینده مجلس ترکیه علیه ایران و اتهامات سرکرده القاعده علیه ایران و حزب‌الله، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۳۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 02 August 2013
اتهام‌زنی سرکرده «القاعده» علیه ایران و حزب‌الله
نگرانی دولت آمریکا از بخش‌هایی از طرح تحریم‌های جدید ایران، استقبال نتانیاهو از تحریم‌های جدید، تغییر رویکرد ایران در فرستادن کمک‌های خود برای گروه‌های فلسطینی در غزه، اظهارات توهین‌آمیز یک نماینده مجلس ترکیه علیه ایران و اتهامات سرکرده القاعده علیه ایران و حزب‌الله، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در پی وضع تحریم‌های جدید از سوی مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است.

خبرگزاری کویت با انتشار مطلبی در این زمینه، از نگرانی دولت اوباما نسبت به این تحریم‌های جدید سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، دولت اوباما از این طرح که درست سه روز پیش از آغاز به کار رسمی رئیس جمهور جدید تصویب شد، حمایت نمی‌کند. «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته دولت آمریکا نسبت به بخش‌هایی از این طرح نگرانی‌هایی دارد و از طریق تماس با کنگره، می‌خواهد این طرح را برای رأی‌گیری در سنا اصلاح کند. وی گفته هر گونه تحریمی علیه ایران‌ باید به شیوه «مسئولانه» وضع شود!

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل از اقدام مجلس نمایندگان در وضع تحریم‌های جدید تقدیر کرده است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو ضمن استقبال از تحریم‌های جدید، اظهار داشته: «پس از انتخابات ایران، مجلس نمایندگان پیام صریحی ‌برای حکومت ایران فرستاد، مبنی بر اینکه تا زمانی که ایران تعهدات خود را انجام نداده و تلاش خود برای دستیابی به توانایی سلاح هسته‌ای را متوقف نکرده، فشار افزایش خواهد یافت... ما در مورد ایران، تنها بر اساس رفتارش قضاوت می‌کنیم». این روزنامه به موضع ایران در قبال تحریم‌های جدید نیز اشاره کرده و می‌نویسد از دید ایران، نه تنها این تحریم‌ها به حل مسأله هسته‌ای ایران کمکی نمی‌کند، بلکه باعث پیچیده‌تر شدن موضوع نیز می‌شود.

در مطلبی مربوط به فلسطین، روزنامه «نیویورک تایمز» به موضوع روابط ایران با سازمان‌های فلسطینی پرداخته و می‌نویسد، در غزه، ایران متحد دیگری را به جای حماس یافته و حمایت‌های خود را به این متحد معطوف کرده است.

به نوشته این روزنامه، کمک‌های ایران که در قالب غذا، کالا و موارد دیگر به غزه فرستاده می‌شود، پیش از این عمدتاً به دست حماس می‌رسید، ولی اکنون این کمک‌ها مستقیما‌ برای جنبش جهاد اسلامی فرستاده می‌شود و اعضای این جنبش، توزیع آن را در منطقه، از جمله سهیم کردن حماس در این کمک‌ها را بر عهده دارند. بر خلاف حماس، جنبش جهاد اسلامی در سال‌های اخیر، همواره از مواضع ایران در مسائل گوناگون منطقه‌ای حمایت کرده است.

با این حال، یک مقام ترک در اظهاراتی علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شده ایران هیچ اهمیتی به جهان اسلام و مسلمانان نمی‌دهد. به نوشته «تودی زمان»، آیهان صفر اوستون، رئیس کمیته بازرسی حقوق بشر پارلمان ترکیه مدعی شده ایران هیچ گونه واکنشی به سرکوب مسلمانان نشان نداده و سیاستی خودمحورانه را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به رویدادهای اخیر در مصر و درگیری‌های خشونت‌بار پس از سقوط مرسی و موضع ایران در این زمینه، اظهار داشته ایران انتظار دارد کل جهان اسلام در خدمتش باشد و خود هیچ گامی برای کمک به آن‌ها بر‌نمی‌دارد. وی در ادامه اظهارات توهین‌آمیزی را درباره نظام جمهوری اسلامی بیان کرده است. اوستون همچنین راهبرد ایران در قبال جهان اسلام را «مکارانه» دانسته است.

در پایان «عرب نیوز» اظهارات اخیر «ایمن الظواهری»، سرکرده القاعده را بازتاب داده که اظهاراتی را علیه ایران و حزب‌الله مطرح کرده است. به نوشته این روزنامه، ظواهری گفته حزب‌الله با فعالیت‌های خود نشان داده که «ابزاری برای توسعه طلبی» ایران است. وی گفته سخنان سید حسن نصرالله در تأیید حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه، «نقابی که همواره وی پشت آن مخفی بوده را کنار زده است». وی نصرالله را مسئول اجرای «برنامه‌های صفوی‌های (ایرانیان) تکفیری» دانسته و مجموعه اتهامات دیگری را نیز متوجه ایران و حزب‌الله کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۳
انتشار یافته: ۱۸
واقعا مطالبی که درمورد ایران میگن خیلی خنده داره مخصوصا اون یارو ریس القاعده با اون نماینده ترکیه
انگار این ها واقعا نفهمن
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ببين كار دنيا به كجا رسيده كه سركرده تروريستها در مورد ايرانيان سربلند نظر مي ده
تركيه بايد حالا حالا ها تاوان جنايت هاش توي سوريه رو بده.القاعده ميگه حزب الله ابزار توسعه طلبي ايرانه!خودش القاعده ابزار توسعه طلبي كيه!!!!؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
یک مسلمان ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
القاعده ابزار توسعه عثمانیان و ال سعود و اسراییل و امریکاست . مرگ بر القاعده و تمام هم پیمانانش ننگ بر ال سعود و قطر که باعث بدبینی و تقفکر غلط نسبت به اسلام شده اند. ضمنا ترکیه بره گندهای تاریخشو پاک کنه که سرار تجاوز و دروغ و سلطه طلبیه . یه مطلب به سر کرده الظالمه (القاعده) دارم گویا ظاهرا خب دارند لشکر سفیانی رو درست میکنند تا انتقام بدر و حنین و.... رو از ال رسول ص بگیرند باید بدونند که مرگ همواره چون سایه ای به دنباشون هست ان روز که محضر رسول ص خدا همه امت اسلام هستند انروز روز شرم برایشان خواهد بود وبا روی سیاه محشور میشوند انها که دستشان به خون مسلمین اغشته هست .بترسید از ان روز که نبی اکرم ص سوال کند این چه اعمالیست که دارید ووووو ....... اللهم عجل لولیک الفرج
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
مسلمه
القاعده ابزار توسعه طلبی آمریکا و وهابیت هست
راستی اگر القاعده نبود.آمریکا به چه بهانه ای وارد منطقه می شد؟
این القاعده شامل کشورهای عربستان-قطر و آمریکاست و اتهام زنی آنها چیز تازه ایی نیست.
القاعده =آمریکا-قطر-عربستان-اسراییل
چه اخباری ! همه دشمن ما بودن که ، یکی نگفت ایران خوبه همه فقط بد بیراه گفتن .
مسئول این وضعیت ناجور سیاست خارجی کیه ؟
سوالی ازنماینده ترکیه دارم ,ان زمانی که مصر عزیز دررویارویی باحسنی مبارک خبیث مظلومانه مبارزه میکردتنهامدافعش کی بود؟.ایهان عزیزبجای ناراحتی ازمواضع عقلانی ودرست ایران ,یه نیم نگاهی به سیاست اشتباه نخست وزیرکشورت واشتباهات مرسی خان وعلت کله پاشدنش داشته باش!!!
اگر قرار باشد فروش نفت ایران صفر شود باید عبور نفت از تنگه هرمز هم صفر شود
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ایران باید در مقابل تحریمهای شدید واکنش مستقیم و تهدیدآمیز نسبت به حضور آمریکاییها در منطقه و بخصوص خلیج فارس نشون بده. و از منافع خودش به شدت محافظت کنه. مطمئن باشید مردم هم با همه وجود حمایت خواهند کرد...
اگه ما دشمن مسلمانان هستیم چرا همه فشارهای آمریکا و اسرائیل به سمت ایران است و هیچ کاری به ترکیه و عربستان ندارند
من نمی دونم این همسایه به ظاهر مسلمان ما که تو کشورش همه نوع امکانات غیر اسلامی وجود داره از کاباره بگیر تا هر چه که اسلام اون رو نهی کرده چطور دم از اسلام میزنه و ما ایرانیها رو که پای آرمانهای امام موندیم را نقد میکنه اگه خیلی آرمانهای انساندوستانه دارند پس حکایت موشک پاتریوت تو مرز شون چیه از چی مستحسن
ببین کی به ما ما میگه تکفیری
تو دنيا رسم شده هر سياستمداري كه ميخواد اسمش رسانه اي بشه و سري تو سرها در بياره بر ضد ايران موضع ميگيره.اقاي ايهان صفر اون موقع كه اقاي اغلو گفت نماز عيد فطر رو در مسجد اموي دمشق ميخوانيم و هزاران تروريست رو به سوريه سرازير كرديد تا به جان و مال و ناموس مردم سوريه تجاوز كنند شما کجا بودي و حالا براي ما بچه مسلمون شدي...
بنظر من الان وقت اون رسيده از ان پي تي خارج و تمام دوربين هاي آژانس را از مراكز هسته اي جمع آوري كنيم.ما كه هر كاري مي كنيم آنها بازي در مي آورند نفت ما را تحريم مي كنند... شايد عدو شود سبب خير و ما از وابستگي به نفت خلاص شويم و برويم سراغ توليد البته سخت است و اين كار اقتصاددانان بزرگ است و صد البته بشرط آنكه مسئولان هم همانند مردم زندگي كنند و تحريمها بروي زندگي مرفه آنها و خانواده هايشان تاثير اندكي بگذارد آنوقت ببينند مردم چگونه نظام سلطه را به زانو در ميآورند
همين مونده كه القاعده و تركيه به ما گير بدن
اگه دستم به نتانياهو برسه ...
مرگ بر اسرائيل صهيونيست
ترکیه بواسطه پیشینه تاریخی خود که همانا نان به نرخ روز خوردن است از مواضع ما ناراحت میباشد. چون سیاست های شفاف روحیه منافقان را افشا و رسوا میکند باید به این کشور گفت کسب این در آمدها در عرصه سیاسی و گردشگری شما را بیشتر در منجلاب فرو میبرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار