بازدید 37482

تصویب تحریم برای صفر کردن صادرات نفت ایران توسط آمریکا

روز گذشته، طرح تحریمی جدید آمریکا ‌علیه ایران که از سوی مجلس نمایندگان آمریکا تهیه و تدوین شده بود، در مجلس به رأی‌ گذاشته شد و با اکثریت آرا‌ تصویب شد. این در حالی است که منتقدان این طرح، خواهان تعویق رأی‌گیری و دادن فرصت به روحانی شده بودند.
کد خبر: ۳۳۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵ 01 August 2013
تحریم های جدید با 400 رای تصویب شدروز گذشته، طرح تحریمی جدید آمریکا ‌علیه ایران که از سوی مجلس نمایندگان آمریکا تهیه و تدوین شده بود، در مجلس به رأی‌ گذاشته شد و با اکثریت آرا‌ تصویب شد. این در حالی است که منتقدان این طرح، خواهان تعویق رأی‌گیری و دادن فرصت به روحانی شده بودند.

به گزارش «تابناک»، دیروز طرح جدید تحریمی آمریکا علیه ایران در راستای توقف کامل صادرات نفت کشور‌ در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی‌ گذاشته شد و با چهارصد رأی موافق در برابر بیست رأی مخالف به تصویب رسید.

این در حالی است که این طرح تنها چند روز‌ پیش از حضور روحانی در رأس دولت به تصویب رسیده‌ و به قانون جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران تبدیل می‌شود!

بنا بر این گزارش، «اد رویس» از طراحان این طرح در این باره گفته است: شاید روحانی‌‌ رئیس جمهوری جدید باشد، ولی به راه خود ‌در ادامه برنامه هسته‌ای ‌پیش خواهد رفت؛ بنابراین، تحریم‌های سخت و شکننده اقتصادی و سیاسی برای متوقف کردن ایران لازم و ضروری است.

نیوریورک تایمز در این باره گزارش داده است: با توجه به فضای مجلس، به تصویب رسیدن این طرح پیش از این تقریبا مسجل بود، ولی زمان تصویب آن در نظر برخی از نمایندگان مجلس آمریکا، ‌کاری خصومت آمیز از‌ سوی آمریکا علیه ایران در آستانه حضور رئیس‌جمهوری جدید در رأس قدرت تفسیر می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: «گری سیک» مشاور سابق کار‌تر، فورد و ریگان و همچنین استاد دانشگاه کلمبیا که متخصص مطالعات ایرانی نیز هست، در این باره گفته است، اکنون ایران ‌نمونه بارزی از مواردی است که می‌تواند بنا بر ‌آن‌ ادعا کند، آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. اکنون نیز کنگره آمریکا با تصویب طرح مجلس، تلاش می‌کند‌ این باور ایرانیان را تأیید کند.

اما وریس و دیگر نمایندگان حامی این طرح با رد این باور عنوان کرده‌اند: تلاش‌های تقنینی برای افزایش تحریم‌های ایران نباید بنا بر ‌تقویم سیاسی ایران تغییری داشته باشد.

از سویی، نیویورک تایمز گزارش داده است، این اقدام کنگره همچنین به معنای اقبال سرد به نامه‌ای است که در آن شانزده تن از نمایندگان مجلس آمریکا، خواهان به تعویق افتادن رأی‌گیری بر سر این طرح بودند.

«ارل بلومنور» از نمایندگان مخالف طرح گفته است: من امیدوارم آنچه در ایران روی داده، به تغییرات در سیاست خارجی ایران منجر شود، ولی ما با این کار ‌به ایرانیان گفتیم که برای ما مهم نیست، شما چه می‌کنید. وی از کار همکاران خود در تصویب طرح به شدت انتقاد کرده است.

گفتنی است، طرح جدید تحریمی در صورت تصویب در کنگره و تبدیل شدن به قانون، اقدامات لازم برای قطع کامل باقی مانده صادرات نفت کشور، از طریق تهدید مشتریان نفتی به جرایم سنگین را پیگیری می‌کند.

همچنین با تنگ‌تر کردن حصار مالی بر ایران، همه مبادلات ارزی با ایران را ‌تحریم ‌خواهد کرد و از سویی با وسعت بخشیدن به تحریم‌های سابق، بخش‌های خودرو، معادن ساخت و ساز و مهندسی ایران را نیز به لیست سیاه می‌‌افزاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۹۹
انتشار یافته: ۳۱
اگر مردم صبوری به خرج بدهند عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد،
این تحریم میتونه ما را مجبور به پایه گذاری اقتصادی قوی بدون هیچگونه وابستگی به نفت و درآمدهای غیر پایدار کنه و راههای درآمدی جدید پیش روی دولت قرار می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
میدونی اقتصاد یعنی چی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ما اقتصادمون ویران شده دوست عزیز چی میگی شما؟ یکم وضع زندگیه مردم رو ببین شما خیلی توهمت بالاست.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
حتماً همين طوره
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
فعلا که میبینی هر کاری خواسه کرده، شما خود را به خواب زده اید ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دیگه چه غلطی می خوای بکنه؟
اصلا معنای غلط رو می دونی؟
مرگ بر آمریکا
وعده دیدار تنگه هرمز مواجهه ایران مصمم در برابر همه دنیای استکبار و تمامیت خواه
پاسخ ها
چوپان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
به نظر من یا تو نمیدونی جنگ چیه یا جنگ را فقط از تلوزیون دیدی.
بله ! این بود حسن نیت کشوری که خود را آماده ی مذاکره با ایران میدونه و هر روز داره بیشتر خباثت خودش را نشون میده ...
ما زیر بار حرف زور نمیریم ... والسلام
الان وقت آن رسیده ایران تنگه هرمز را ببنده تا ببینیم امریکا چه غلطی خواهد کرد مرگ یک بار شیون هم یک بار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
عزیز دل ما نمی توانیم تنگه را ببندیم.
خوب جواب ساده لوحان داخلی طرفدار رابطه با امریکا را دادند
یعنی ما کار خودمون را می کنیم حالا احمدی نژاد باشه روحانی
برای رفع مشگلات سیاسی بین ایران و آمریکا لازم است فضای تندروی در مجالس نمایندگان هردو کشور تحت کنترل دولتهای دو کشور قرار گیرد تا از این وضعیت احساسی خارج شده و عقلانیت و اعتدال حاکم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
باشه بهشون میگم
آقای عزیزی که نوشتی آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند...اگه یکم مطالعه کنی میبینی که آمریکا خودش به تنهایی یه قاره س که میگیم یه کشوره !!!هر ایالتش یه کشوره یعنی چندیدن کشور همزمان ما رو تحریم کردن پس خواهشا از این نظرهای عامیانه دیگه ندید ببینیم چیکار میتونیم انجام بدیم ممنونم.
ما به اقتصاد بدون نفت هم دست پیدا کنیم کالاهای ایرانی تحریم میشه به هر حال هر روزنه ای که سبب درآمد زایی برای کشور بشه رو ببندند دیگه کاری نمیشود کرد.
مشکل ریشه ایست دوستان با اینکه بگوییم تنگه هرمز میبندیم هیچ چیزی درست نمیشود امروز گفتار سیاسی خوب و معقولانه حرف اول رو میزنه نه زور بیجا
تاصهیونیزم هست این تحریم ها هست مرگ برصهیونیزم
مرگ بر صهیونیسم جهانی. مرگ بر آمریکا. بذر تنفر بکارید تا نتیجه آن را ببینید.
مجلس هم طرحی را تصویب کند که در صورت قانونی شدن طرح مجلس نمایندگان , ایران هم بر تردد کشتی های حامل نفت به آمریکا از تنگه هرمز محدودیت ایجاد کند.
اگر واقعا خود مان رااصلاح کنیم وبدونه تبعیذ با هم باشیم امریکا هیچ غلطی نمیکند
مشكل آمريكايي ها اينست كه اگر ببينند كشوري مانند ايران صحبت از اعتماد سازي مي كند آن را ناشي از فشارها مي دانند حالا كه رئيس دولت داراي بيشترين پشتوانه مردمي و همگرائي ملي مي باشد نبايد صحبتي از عقب نشيني مطرح گردد بايد در مسئله هسته اي گامي به جلو برداشت و سپس پاي ميز مذاكره رفت اين تنها راه مذاكره با امريكا بدون دادن آدرس غلط به تندروهاي جمهوري خواه در مجلس نمايندگان است ما ملت تا آخرايستاده ايم.
با این وجود بهترین پاسخی که میتونیم به آمریکا بدیم چی بایدباشه؟درصورت قطع همکاری واکنش اونهاچیست؟
لابی صهیونیستی تمام تلاشها در امریکا را برای مصالحه بهم میزنه.تعدادی از دولتمردان امریکا بخصوص دموکراتها خواهان گفتگو با ایران هستند ولی جمهوری خواهان که عمدتا از لابی صهیونیستی هستند و در سنا حضور دارند،خواهان فشار گسترده بر ایران هستند.
آمریکا نتیجه ی مطلوب از این تحریمها نخواهد گرفت.واقعا شرکتها و سازمانهایی که به نوعی از صادرات نفتی ایران سود می برند نمیتونند از سود معاملات نفتی با ایران چشم پوشی کنند. به نظرم اگه اجرایی هم بشه این تحریم دوامی نخواهد داشت. آمریکا و هم پیمانانش( که طرف معاملات نفتی ایران هستند) که میتونند با هم مذاکره کنند(اگه ایران و آمریکا نمیتونند)
خواهشا" همینطوری نظر ندهید.
تحریم یعنی = بدبختی که شامل خیلی از موارد می شود.
اگر آمریکا هم تحریم شود بیچاره میشه
اگر چین که نفت ندارد تحریم بشود چه بلایی به سرش می آید. تولیداتش رو چطور بفروشه ؟
بیاید به خودمان حداقل دروغ نگوئیم
ما از نظر پالایشگاه وسایر تاسیسات نفت وگاز همچنین نیروگاه کاملا وابسته ایم شاید مقداری از آن تجهیزات را بتوانیم تولید کنیم ولی مواد اولیه همان ها نیز وارداتی است
مخصوصا تجهیزات تکنولوژی بالا همانند توربین گاز وتجهیزات ابزاردقیق وپمپ ها !
اگر این شرایط ادامه پیدا کند تا حداکثر 3تا 4 سال آینده تولید برق ونفت وگاز به حداقل می رسد
حق پیروز است چه بخواهند چه نخواهند.
طرح گنگره براي به صفر رساندن صادرات نفت ايران تصويت شد كه بايد به تاييد مجلس سنا و اوباما در ماه سپتامر برسد.
اميدوارم با درايت و تدبير مسئولان با روند مذاكرات مثبت جلو اين طرح گرفته شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست