بازدید 70934

آخرین گمانه‌زنی‌ها از ترکیب کابینه یازدهم + اسامی

در حالی که محمود احمدی‌نژاد برای آخرین بار در دوره ریاست جمهوری‌اش به همراه هیأت دولت به مشهد رفته ‌تا آخرین نشست دولتش را در آنجا برگزار کند، نامزدهای پیشنهادی چند وزارت‌خانه دیگر در دولت یازدهم تقریبا قطعی شده‌اند؛ گویا سرانجام قرعه وزارت کشور به نام سید محمود علوی افتاده است.
کد خبر: ۳۳۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵ 31 July 2013
آخرین گمانه‌زنی‌ها از ترکیب کابینه یازدهم + اسامی

در حالی که محمود احمدی‌نژاد برای آخرین بار در دوره ریاست‌جمهوری خود به همراه هیأت دولت به مشهد رفته ‌تا آخرین جلسه دولتش را در آنجا برگزار کند، نامزدهای پیشنهادی چند وزارت‌خانه دیگر در دولت یازدهم تقریبا قطعی شده‌اند تا ‌یکشنبه آینده رسما و کتبا به مجلس اعلام ‌‌کنند.

پیش از این گفته شده‌ که حضور اسحاق جهانگیری‌ برای ‌معاون اولی رئیس جمهور، محمد جواد ظریف به سمت وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه به سمت وزیر نفت، حمید چیت چیان به سمت وزیر نیرو، محمد علی نجفی به سمت وزیر آموزش و پرورش، محمود حجتی به سمت وزیر جهاد کشاورزی، عباس احمد آخوندی به سمت وزیر راه و شهرسازی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی به سمت وزارت بهداشت و علی ربیعی برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قطعی شده است. نام‌‌های جدید و گمانه‌زنی‌های مطرح، این احتمالات را ‌خدشه‌دار نکرده است.

حضور اکبر ترکان به ‌مشاور ارشدی و رئیس گروه مشاورین رئیس‌جمهور، علی‌عسکری به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمد فروزنده ‌دبیر شورای عالی امنیت ملی و رضا صالحی امیری‌، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم همچنان به قوت خود باقی است.

هر چند پیش از این حسین فریدون به ‌عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور گزینه اصلی دانسته می‌شد، در خبر‌ها آمده است که با رایزنی‌های انجام گرفته ‌پس از ‌معرفی نشدن مرتضی بانک به سمت وزیر پیشنهادی رفاه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطرح شدن علی ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه، بانک به دفتر رئیس جمهور رفته و ریاست دفتر دکتر روحانی را بر عهده خواهد گرفت.

اما محمدباقر نوبخت همچنان اصلی‌ترین گزینه برای معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است؛ هر چند به تازگی نام دکتر منظور هم برای این پست مطرح شده است. نام دکتر مسعود نیلی و محمد نهاوندیان نیز برای همین پست و ریاست بانک مرکزی مطرح است.

علی جنتی گزینه احتمالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در حال آماده کردن برنامه‌های خود برای ارائه به مجلس است، اظهار داشت: به امید خدا در روزی که‌ خدمت نمایندگان محترم باشم، برنامه‌ کامل خود را ارائه خواهم داد.

وی افزود: گویا بنده تنها گزینه این وزارتخانه هستم و تنها از من برنامه خواسته بودند.

هرچند ‌‌امروز نام محمد شریعتمداری به سمت وزیر احتمالی کشور مطرح شد، شنیده‌ها از قطعی شدن معرفی سید محمود علوی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور در دولت یازدهم به مجلس حکایت دارد و همچنین گویا معرفی سردار حسین دهقان به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به قطعیت رسیده است.

سردار دهقان نیز خود در گفت‌وگویی تأکید کرد که رئیس جمهور منتخب برای معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع از او برنامه خواسته است. دهقان با تأیید ارائه برنامه‌هایش برای تصدی وزارت دفاع به رئیس‌جمهور منتخب گفته، هم‌اکنون گزینه دیگری برای وزارت دفاع مطرح نیست. دهقان پیشتر سابقه معاونت رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانشینی وزیر دفاع را در کارنامه دارد.

یک منبع نزدیک به علی طیب‌نیا، انتخاب وی به‌عنوان جدی‌ترین گزینه برای معرفی ‌وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی را تأیید کرده و گفته وی در حال تدوین برنامه برای تقدیم آن به مجلس است.

وی با بیان اینکه طیب‌نیا به‌ درخواست و دعوت حسن روحانی پاسخ مثبت داده است، تصریح کرد: برنامه‌های وی در حوزه اقتصاد در حال نهایی شدن است و قرار است این برنامه‌ها هم به حسن روحانی و ‌نمایندگان مجلس ارائه شود. علی طبیب‌نیا عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و معروف به «متخصص مقابله با تورم» است.

محمود واعظی معاون پژوهش‌های سیاست خارجی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفته است: با من برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت شده ‌و برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه داده‌ام. ارائه برنامه به ‌معنای این نیست که من گزینه نهایی وزارتخانه خواهم بود و قطعاً با افراد دیگری نیز جز من صحبت شده است. از سید ابوالحسن فیروزآبادی نیز برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری نیز نام برده می‌شود. معاون روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک دارای مدرک دکترای روابط بین‌الملل و همچنین فوق‎لیسانس مهندسی الکترونیک است.

هر چند پیش از این نام فرجی دانا به عنوان وزیر پیشنهادی علوم جدی دانسته می‌شد، ‌گمانه‌زنی‌ها در این مورد ادامه دارد. جعفر توفیقی وزیر علوم دولت دوم خاتمی گفته است یکی از گزینه‌های وزارت علوم بودم اما منتفی شد و از من برنامه‌ای نخواستند. احتمال داده می‌شود، وی معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور آینده شود.

رضا مکنون، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جعفر میلی منفرد گزینه‌های اصلی فعلی برای وزارت علوم هستند. میلی منفرد سوابقی همچون قائم مقامی وزیر علوم، معاونت طرح و برنامه وزارت علوم، عضویت در هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر را در کارنامه دارد و مدتی هم در سال ۸۲ از سوی سید محمد خاتمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

مسعود سلطانی‌فر گزینه اصلی مطرح برای وزارت ورزش و جوانان گفته است: با بنده در این زمینه صحبت شده، ولی تنها گزینه وزارت‌خانه نیستم و افزون بر من، دو تن دیگر نیز مطرح هستند و نظر نهایی را آقای روحانی اعلام می‌کنند. سعید فائقی، بیژن ذوالفقارنسب و حتی محمد دادکان دیگر گزینه‌های احتمالی برای این وزارت‌خانه هستند.

محدرضا نعمت‌زاده گزینه مطرح برای وزارت صنعت معدن و تجارت هم گفته است: این گمانه‌‌زنی است و صحبت دراین باره بها دادن به گمانه‌زنی‌هاست؛ این نام‌ها را تأیید نمی‌کنیم.

از حجت‌الاسلام شفیعی، شوشتری و محسن قمی نیز به‌ عنوان گزینه‌هایی‌ وزارت اطلاعات نام برده می‌شود.

و در پایان این که گفته می‌شود حسینعلی امیری، عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان که برای عضویت در این شورا از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی نشد، گزینه جدی وزارت دادگستری است. گویا امیری یک گام تا معرفی‌اش به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری به مجلس از سوی دکتر حسن روحانی فاصله دارد؛ آن هم بسته به این است که گفت‌وگویی بین رئیس جمهور منتخب و رئیس قوه قضائیه صورت بگیرد و در صورت موافقت آیت‌الله لاریجانی، امیری عضوی از کابینه یازدهم باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۱۰
ای بابا چه کاریه این همه گمانه زنی تا یکشنبه صبر کنیم معلوم میشه چه کسانی اعضایه کابینه هستن دیگه
این دولت اگه میخواد موفق باشه باید به اساتید دانشگاه توجه خوبی بکنه.
وزارت بهداشت چی؟
امیدوارم بتونه خیلی خوب این اوضاع درهمو جمع کنه
این همه وقت وگمانه برای چی بود.اینهاکه درالبوم دولتهای ده سال پیش بودندوهمان لحطظه اخرالبوم رابازمی کردید
پس اقای عارف جایگاهش کجاست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
روی چشم ما جا دارند!!!!!!!!
ناشناس
| - |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
انشاله به وقتش
همه اش حرف بود پس کجا می خواد از کاندیداهای دیگه استفاده کنه
خيلي هاشون قبلا در راس كار بوده اند معني نداره دوباره مطرح شوهد كساني معرفي شوند كه انگيزه كار كردن داسته باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست