بازدید 12714
خوانده می‌شوید:

در سال‌های اخیر، وضعیت بیکاری پیرامون شما چه تغییری کرده است؟

وضعیت اشتغال، نرخ بیکاری و آمار مشاغل ایجاد شده، مورد بحث و درگیری این روزهای سیاستمداران کشور است. در سال‌های اخیر، بیکاری و اشتغال در میان خانواده و دوستان و اطرافیان شما چه تغییری داشته است؟ این گزارش با دیدگاه‌های شما کامل خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱ 31 July 2013
وضعیت بیکاری در اطراف شما در سالهای اخیر چه تغییری کرده است؟
بنا بر گزارش مرکز آمار ایران، اقتصاد ایران در پاییز سال ۱۳۹۱، نزدیک دو میلیون و ششصد و هشتاد هزار نفر بیکار داشته ‌که معادل ۱۱.‌۲ درصد از ۲۳.‌۹ میلیون نفر جمعیت فعال کشور است. بنا به آمار منتشره، ایران در سال ۱۳۸۴ نیز تقریبا همین تعداد بیکار داشته است. در آن سال نیز ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر بیکار بوده‌اند. بر پایه آمار دولتی، نرخ بیکاری در سال ۱۳۸۴، برابر ۱۱.‌۵ درصد بوده است.
با وجود ادعای دولت مبنی بر ایجاد میلیونی شغل در سال‌های اخیر، آمار افراد شاغل اضافه شده به جمعیت شاغل در این دوره هفت، هشت ساله بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر بوده است؛ جالب این ‌که آقای عارف هم در دوران انتخابات، آمار مشابهی از ایجاد شغل را در دوران اصلاحات مطرح کرده ‌که در صورت معادل دانستن آن با کاهش شمار بیکاران‌ به معنای کاهش سالانه ۳ درصدی نرخ بیکاری و البته غیرعقلانی است.

گویا هر دو دولت، میزان شغل ایجاد شده و شمار افراد اضافه شده به جمعیت شاغل را دو مفهوم متفاوت در نظر گرفته‌اند.

اکنون پرسش خوانده می‌شوید امروز این است که:

* در سال‌های اخیر، وضعیت بیکاری در پیرامون شما چه تغییری کرده است؟

* شغل‌های افراد جدید شاغل بیشتر در چه حوزه‌هایی بوده است؟

* آیا این افراد از شغل خود راضی‌اند؟

* رابطه کار انجام شده و دستمزد دریافتی در این سال‌ها در یک نگاه بلندمدت چه تغییری کرده است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۷۳
آنچه که من در بستگان، آشنایان، دوستان واقوام خود دراین هشت ساله اخیر نسبت به قبل از آن می توانم بگویم این است:
عدم توانایی در شاغل شدن وبه عبارت دیگر بیکاری مزمن ویا شغلهای کاذب.
نارضایتی مطلق از شرایط کاری ویا بهتر بگوییم شرایط بی کاری وتلاش برای مهاجرت به هرنحوممکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یعنی هشت سال پیش شغل بود؟
الله اکبر از این جوی که ما میگیریم بعضی افراد اینقدر جو گیرند اگه برن مرغداری تخم میکنند.
الان هم جو کوبیدن 8 ساله دیگه ...قبلشم تو اطرافیانم همین بودن که هستن تا بوده همین بوده...کی ما روز خوش داشتیم که تو این هشت سال ازش محروم شده باشیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سرور گرامی تا حالا مرغداری نرفتم ببینم چی پیش میاد.ولی 18 سال بود با مدرک مهندسی الکترونیک در تحقیق و توسعه بزرگترین شرکتهای تولید تلوزیون این کشور کار میکردم .الان 11 ماهه مطلقا ً بیکارم و چون آخرین شرکتی که کار کردم قبل از تعطیل شدن ده ماه بیشتر سابقه نداشتم بر اساس یک بخشنامه مسخره که می گوید حداقل سابقه در آخرین کارگاه نباید کمتر از 12 ماه باشد بیمه بیکاری هم شامل حالم نمیشود .با دو فرزند 16 و 14 ساله و قسط و....نان خور بابا جانم هستم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
هشت سال پیشترشم شغل نبود ولی مثلا یعنی قراره باگذشت زمان وضعیتمون بهتر بشه نه اینکه هشت سال پیش باالان یه جور باشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
راستی درادامه باید بگم حقوق اون ده ماه را هم که در سال 90 بوده، طی یک چک به تاریخ 25 دی ماه 92 همین هفته پیش دریافت کردم .با معذرت از جو زدگی اگه لازم باشه مدرارک هم قابل ارساله.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دوست عزیزی که فرمودید ۸سال پیش، آن زمان هرکه یه لیسانس یا فوق می گرفت، اگر سواد داشت در ادارات قراردادی هم شده کار می کرد یا پروژه می گرفت.مخصوصا در علوم انسانی،برای مهندسی باز بدلیل شرایط بیشتر کار شاید باشه.اون۲۰۰تومنی هم که می دادن از ۲میلیوا الان بیشتر ارزش و کاربرد داشت.لطفا چاپ بفرملیید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مگه مهمه که تو این مملکت شغل داشته باشی یا نداشته باشی.با این وضع درامد به نظر من فرقی نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
هشت سال پیش اگر هم کسی بیکار بود مثل خود من با یه تقلای مختصر بالاخره یه کار موقت که بتونه نون زن و بچه اش رو دربیاره جور میشد ولی حالا درآمد همون کار موقت تغییری نکرده ولی هزینه ها ده برابر شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
یعنی نباید وضعمون با 8 سال پیش فرق کنه؟!!!1
باید در جا بزنیم ؟ این ارقام دولتتون که چیز دیگه ای رو ادعا میکنه.
تا زمانی که فرهنگ ما ایرانی ها در خرید تولیدات داخلی درست نشود وضعیت بیکاری درست نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما اصلا تولید داخلی نداریم همه مانتاژکار وسایل اشغالن نمونه:پراید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آقای ناشناس اگه جنس خوب تولید بشه چرا کسی نخره! حتما میخریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آخه فرهنگ تولیدمونم درست نیست.
قیمتهای دولا پهنا.
یه جاکلیدی خریده بودم 3500 یا 4000 تومن که روش یه ساعت داشت از قضا شیشه ی ساعت شکست بردم ساعت سازی گفتم آقا یه شیشه بندازی چقدر میشه گفت 3000تومن.
اونجا بود که گفتم خدا پدر و مادر چینی ها رو بیامرزه.
جنس تو چین تولید شده تولید کننده ازش خورده ، صادر کننده هم روش کشیده وارد کننده هم ازش خورده خرده فروش تو بازار هم سودشو برده قیمتش شده 3500 ،آقا یه شیشه میندازه 3000تومن.
اینم فرهنگ حمایت از داخل.
احسان.ب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فرمایش شما درسته اما اجازه بدید نکاتی رو اضافه کنم.
در کشور ما استاندارد جایگاهی که باید رو نداره.
نظارت هم به شکل کامل و سالم وجود نداره و البته فرهنگ ما لااقل تا این اواخر این بوده که جنس ارزون رو ترجیح می دیم.
نظارت و محدودیت هدفمند و کارشناسانه ای هم روی واردات وجود نداره.
جنس بی کیفیت و غیر استاندارد و ارزان وارد کشور می شه و در بازار توزیع می شه و علی رغم عدم کیفیت مانعی برای فروش آن نخواهد بود, و حالا تولید کننده داخلی باید با این کالا رقابت کنه! نتیجه اینکه باید از کیفیت کار کم کنه, تعدیل نیرو انجام بده, حقوق کارکنان را کاهش بده و ...
استاندارد که البته در کشور ما دولتیه جلوی ورود و توزیع و فروش جنس بد رو نگرفت و حالا جلوی تولید جنس بد در کشور رو هم یا نمی تونه بگیره یا مصلحت نمی دونه چون به صلاح آمارها نیست!
مردم هم که نمی تونن به هیج علامت استاندارد و made in . . . هم اعتماد کنن چون الکیه پس از چی و کی حمایت کنن تازه اگه اهلش باشن! همون ارزنه رو می خرن.
امثال این حقیر که مهندسی خوندم , باید با حداقل قانون کار (480تومن) حالا کمی بیشتر زندگی کنم و البته ازدواج کنم!(33 سال سن دارم وبیکارم و مجرد)
هم نظارت بر واردات و هم بر تولید و هم بر کیفیت و متولی استاندارد و همین طور متولی فرهنگ سازی و. . . در کشور ما دولت است. اینکه چرا این همه زحمت گردن دولت افتاده و اینکه با وجود این همه مدیران . . . وضعیت اینه, منم نمی دونم یا نمی گم که سانسور نشم. حرف زیاد دارم ولی همین بسه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
در پاسخ به ناشناس دوم : مگه ما جنس خوب هم میتونیم تولید کنیم؟ من خودم تو یه شرکت خیلی بزرگ تو صنعت نفت و گاز دارم کار میکنم شیر فشار بالای زیر دریا که هفتاد سال پیش از بلاد کفر وارد این مملکت شده و رقته زیر آب آوردن تحویل دادن کپی کتیم از روش نشد که نشد . تکنولوژی هفتاد سال پیش میفهمی که چی میگم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
داداش گلم یه نگاه به پیامای بازرگانی تلوزیون خودمون بنداز 90 درصد تبلیغ چیپسو پفکو مایع دستشوییو اینجور چیزاس من که از خدامه روی یه کالا ببینم نوشته Made in IRAN اونوقت با جان و دل میخرم و حتی احساس غرور میکنم
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
دوست عزیز که ساعتت را بردی شیشه بندازی دقت کن. من تو آلمان یک ساعت بردم تعمیر کنم گفت 35 یورو بعد پرسیدم نو اش چند گفت 15 یورو
داستان تعمیر چیز دیگست.مشکل شغل تو ایران ریشه اش مشکل سرماییه گذاری های نامتوازن است.مثلا بخش مسکن را ببین هر کی کار خودش را رها کرده رفته تو مسکن بخش تولید هم از بی پولی رنج میبرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
از تعداد منفی هایی که به این کامنت داده شده معلوم میشه هیچ امیدی به رفع مشکل اشتغال نیست.مردم ما بیگانه پرست هستند و کیفیت فقط لق لق زبونشونه.به عنوان یک شاغل در بخش صنعت شاهد هستم که اجناس بنجل چینی رو به اجناس ایرانی با کیفیتتر ترجیح میدن.و درک نمیکنند که با ایجاد اشتغال برای چینی ها و کره ای ها فرصت اشتغال رو از فرزندان خودشون میگیرن.بعد هم دادشون از مشکل بیکاری به هفت آسمون میرسه...
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ولله ما که یه کارگاه تولیدی زدیم، کلا در منطقه ما نسل بیکاران منقرض شده و کارگاه تولیدی بدون کارگر مانده و ما ماندیم و سرمایه خوابیده...
خلاصه کلام اینکه ما 5 میلیون بیکار داریم و 15 میلیون هم سر کار بی کار !!!!
در هر خانواده حداقل 2 بيكار سرافراز وجود دارد و كسانيكه شاغل هستند در آمدشان صرف خريد نان ميشود
بهتره اول تعریفی درست از شاغل و بیکار داشته باشیم !
مثلا تعریفی که کسی در هفته یک ساعت مشغول به کاری باشه شاغل محسوب می شه خنده داره !
بعد از درست کردن یک تعریف
نوبت مدیریت رشته های تحصیلی و تحول درسی تو ایران که دانشجو به محض فارغ التحصیلی بلا فاصله وارد بازار کار شه
دهه 60 متولد نشده باشه !!!
کنترل جمعیت داشته باشیم !
والا بلا هیچ کشوری با بستن درب هاش به پیشرفت نرسیده
بهترنشده که هیچ بسیار بدترهم شده
شركت قبلي ما به لطف مديران بسيار لايقش حدود 15 تا كارمند جوان را اخراج كرد .
البته از حق نگذريم كه 15 نفر ديگه را استخدام كرد ، ولي از خطه سر سبز خودشون
فقط بگم تا سال 90 هم من شاغل بودم هم همسرم.
ولی الان هر دو با مدرک دانشگاهی و آشنایی با زبان خارجی و تجربه بالای ده سال و تخصص کافی بیکار خونه نشسیم و دریغ از کار اونم متناسب با سالها تجربه و تخصص.فقط میشه گفت دولت احمدی نژاد ایران و ویران و مردم بیچاره و بیمار روانی کرد.
تو خانواده همسرم هم برادر و خواهر حصیلکرده اش سه سال بیکارن و برای امرار معاش دست به دامن شغلهای کاذب شدن.
واقعا جای تاسف داره...
پاسخ ها
یاس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
این همه جایی هست.
برادر من با فوق لیسانس فیزیک، پس از کلی این در و اون در زدن، الان کاری غیر مرتبط با رشته اش با درآمد بسیار پایین داره و پدرم کمک خرجشونه، خانمش هم با مدرک فوق لیسانس بیکاره . خواهرم با مدرک فوق لیسانس آموزش ابتدایی بیکاره چون ستخدام توی آموزش و پرورش برای از ما بهترونه، یک خواهر همسرم با فوق لیسانس علوم اجتماعی بیکاره و خودش کارهای تحقیقاتی انجام میده، اون خواهر همسرم هم که از ایران گذاشت رفت . من و همسرم هم زمان دولت آقای خاتمی سر کار رفتیم و این شانس ما بود که کمی زودتر به دنیا اومدیم و الا معلوم نبود چی می شد.
قراردادي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
دقيقا درست گفتي الان توخونه ما خواهر ليسانسه من بيكار وبرادرم هم تقريبا بيكار تازه يكي ديگه هم داريم كه شهريور دكترا ميگيره حتما اونم بيكار خواهد بود فقط اين پدرو مادرها هستن كه باديدن بچه ها مثل شمع آب ميشن .
اون چی که من تو این چندسال دیدم بیکاری حداقل 5برابرشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خالی نبندید لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
خالی نیست عین واقعیته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
تازه حداقل ها... اصن یع وضی شده .

حداکثر اگه بخوای حساب کنی 10 برابر شده . یعنی بیکاری برابر 112 درصد شده! یعنی یه 10 ملیون جمعیت به دنیا نیومده هم بیکار اند
اصن یه همچو خواننده هایی داریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
امان از این مرفهین بی درد.خالی نبندید لطفا ؟!
هیچ...تا بوده همین بوده.
وضع اقتصادی هم همینطور همیشه ی خدا هرچی حقوق ما بیشتر میشد بازار هم چند قدم جلوتر میرفت.
خلاصه اینکه من تا یادم میاد همیشه جیبم چند گامی عقب تر از بازار بوده و هفتم گرو هشتم.
با این حال خدا رو شکر.البته من فقط از خدا راضی هستم و از خدا تشکر کردم بندگان خدا به اسم خودشون مصادره نکنند.
طی 8تا6 سال گذشته 4 فرزند (3 دختر 1پسر) با مدارک لیسانس در رشته های شیلات وکامپیوترو زبان و ریاضی علیرغم پیگیری ... هیچ کدام کار پیدر نکرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خدا بهتون صبر بده
1-در طی سالهای اخیر افراد بسیاری که در شغلی مشغول بودند بیکار شدند چه برسد به آنهایی که می خواستند سرکار بروند.
2-اکثراٌ شغلهای کاذب و غیر مرتبط شامل دلالی یا همان واسطه گری، بساز و بفروش و بسیاری از مشاغلی که غیر مرتبط با تخصص و تجربه افراد دارای تخصص و تجربه اختصاص داشته و برای افراد جوان بدون سابقه هم یا بیکارند و یا شغلهای کاذب و غیر مرتبط.
3-مسلماٌ خیر مگر در وارد واسطه گری که با توجه به تورم افسار گسیخته بهترین فضا برای این افراد برای رسیدن به سوئ استفاده هایشان از اوضاع است.
4-بهتر است این مهم را با تورم مقایسه نماییم چرا که با منهدم شدن اقتصاد کشور طی 2 سال اخیر با پیش درآمد تحریم ها و وعدم مدیریت کلان همه و همه سبب دوری فاصله دست مزدههابا تورم گردید
وضعیت بیکاری در سالها اخیر قطعا بدتر از قبل شده. در خانواده خودم اقوام نزدیک حداقل 6 جوان بیکار سراغ دارم که با احتساب دوستانم بالای 20 نفر می شوند.
جالب است برادر من در سال 80 با مدرک کارشناسی برق به راحتی در یک شرکت دولتی استخدام شد اما امروز مدرک کارشناسی عملا ارزشی ندارد. از طرف دیگر خودم نزدیک 5 سال است با چند طرح تولیدی بسیار خوب با توجیه اقتصادی عالی به دنبال ایجاد اشتغال برای خودم و جوانانی مانند خودم هستم اما به هر دری می زنم بسته است و سرمایه لازم و پشتیبانی های دولتی تامین نمی شوند ...
همچنین با انباشت بیکاری در سالهای اخیر بعید می دانم به این زودی ها معضل اشتغال جوانان و به تبع آن ازدواجشان حل بشود !!
موقعي كه ليسانس گرفتم يازده سال پيش بود كه بلافاصله جذب يكي از سازمانهاي دولتي شدم. به دليلي از آنجا جدا شدم و سه سال بعدش در دولت نهم با فوق ليسانس تا به همين امروز ديگه نتونستم وارد بازار كار بشم.
همچنين خواهر و برادرم
هيچي؟ من شغل داشتم، اما الان بيكارم!
وقتي بي رويه دانشگاه پذيرش ميكنه و دانشجو را شاغل حساب ميكنند معلوم است كه معتقدند بيكاري كم شده اما انچه در دنياي واغعي ديده ميشه بيكاري و بيكاريه
منم بعد از 11 سال کار 2 سال پیش بیکار شدم , برادرم هم الان 6 ماه از سربازی آمده مهندس الکترونیک بیکاره , خوبه بابام بازنشسته است حقوق می گیره وگرنه مرده بودیم از گرسنگی
کار بلد باشند و حال کار داشته باشند ، کار هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
هستم باهات اساسی.
دانشگاه که شده....
هر بی دستو پایی دو روز میره دانشگاه 4واحد درسو به هزار ضربو زورو پولو ...پاس میکنه و بعد ادعای خدایی داره .دوزار هم کار بلد نیست.
یاسر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
راس میگه سر چهار راه صبح ساعت 7
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کار که فتو فراووونه.دیگه کارتونم نمیصرفه از تو اشغالا جم کنیم.! شاخص رشد اقتصادی هم که فقط چند درصد افت کرده. منفی شده. ! احتمالا تو محله شما تو US وضع خوبه. اما تو شهر صنعتی ما AC اراک سیتی خبری نیی.
رامین میم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تو دولت فعلی که 8 سال بر مردم حکومت کرد و آخر هم این همه قرض و بدهی بالا آورد و همه چی رو به هم ریخت اما خدایی اگه کسی حال کار کردن رو داشته باشه تو بازار افتضاح فعلی هم میشه درآمد خیلی خوبی داشت
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اجازه بدهید برای نظری که نوشتم توضیحی داشته باشم .

وقتی شما آقا یا خانم عزیز تشریف میبرید مثلا رشته مکانیک سیالات ، خوب عزیز من شما باید حداقل 5 نرم افزار قدرتمند این رشته را به طرز بسیار قوی بلد باشید . و دروس اصلی رشته خود را هم به صورت قوی مسلط باشید .

در مورد مثلا رشته کامپیوتر : شما کسی را دیده اید که برنامه نویس قوی باشد یا مثلا Active directory را خورده باشد و الان بیکار باشد ؟

اینها همه ناشی از انتظارات زیاد و تنبلی و خود بزرگ بینی نسل جدید ماست که نه کار بلدند و کار میکنند و فقط Iphone 5 میخواهند و اگر نداشته باشند احساس فقر میکنند .

در مورد دانشگاه هم بگم ،من خودم خارج از ایران هم تحصیل کرده ام ؛ آنها هم مثل ما یک مشت تئوری بیهوده را تکرار میکنند . این خود شمائید که باید بجنبید !.
محمد
| United Kingdom |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
منم با این حرف که کار هست موافقم
و با اینکه مردم حال کار ندارن هم موافقم
اما دلیل حال کار نداشتن اینه که دخل و خرج بهم نمیخونه
بطور مثال شرکتی با ماهی 300 هزار تومان استخدام میکنه خب به نظر شما خرج یه زن و شوهر در ماه چقدره؟ با 300 تومن میتونن زندگی کنن؟
جوان 32 ساله مهندس مجرد بیکار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شاید تو تهران اینطور باشه کمی ولی من تو شهرستان خودم کسایی میشناسم حاضرن تو زمینه تحصیلی خودشون مجانی کار کنن ولی همینم پیدا نمکنن .خودم با 8 سال سابقه کاری 2 ساله بیکار شدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بله دقیقا کار هست من یه جا می شناسم که همین الان تا 30 نفر را راحت جواب میده فقط تورو خدا دیگه به هر کسی نگین فردا صبح همگی برین اونجا میدان توحید شرکت چراغ قرمز نحوه کارش هم به این شکله که بلافاصله چراغ که قرمز شد کار شروع میشه و با چراغ قرمز استراحت میخوره بهش و این سیکل از ساعت شش و نیم صبح شروع و تا پاسی از شب ادامه داره که میشه شیفتی کرد که فشار نیاد مشاغل مورد نیاز هم 1- لنگ فروش 2- سی دی فروش 3- بادکنک فروش- 4- فروشنده مجسمه حیوانات 5- سیگار فروش- 6- گلفروش- 7- دستمال کاغذی فروش 8- فال فروش
در ضمن این مشاغل قابل تعمیم به همه چهارراهای تهران بزرگ نیز می باشد
پس نگویید کار نیست هست بابا از فکر هم باید استفاده کرد
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
قربونت برم یه کار هم برای من پیدا کن.لیسانس کامپیوتر و رتبه شانزده المپیاد کامپیوتر در سال 88 مدرک هم موجوده.شماره تلفن بدم؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
منم موافقم کار هست چون خود من بیست ساله تو این کشور کار میکنم ولی کاری که آدم بتونه رو آینده اش حساب کنه و دخل و خرج زندکیش دربیاد خدایی به ندرت پیدا میشه
رامین میم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
رفقا دم همتون گرم حق با شما هاست اما به نظر من همیشه آدم باید طرزفکرش مهندسی باشه ونه مدرکش البته این فقط نظر منه
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
یکی حرف دل مارو زد.
البته یه چیزی رو هم قبول دارم که سیستم آموزشی هم اشکال داره، ملت فقط دنبال مدرکن ولی تخصص صفر! یعنی صفرا!
من خودم 25 سالمه ارشد کامپیوترم، دید تخصصی دارم، برنامه نویسی بلدم و ...، به هر حال تو این سال‌ها واقعا دنبال تخصص بودم، از سال 90 کنار دانشجویی هفته ای دوروز سر کار میرفتم که شرکتمون از خداش بود 7 روزه هفته هم برم. حقوقم ساعتی حدود 12 میگرفتم، الان بخاطر درگریری های دفاع کارنمیکنم.
دوستام هم که کار بلدن ساعتی 15 راحت دارن میگیرن. چون کاری که میکنن برای شرکتاشون چندین برابر ارزش داره.
الانم از خدامه که دفاع کنم تموم شه بره، خودم شرکت راه بندازم و کار کنم.
آدم کاری باشی و تخصص داشته باشی کار هست، البته تخصص رو با مدرک اشتباه نگیرید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
تا چند وقت پیش کاملاً با این حرف شما موافق بودم که " کار بلد بودن و حال کار کردن داشتن شرط داشتن کاری است" اما در حال حاضر شرایط اقتصادی مملکت بازار کار رو کاملاً متاثر کرده .من مهندس کامپیوترم کار تخصصی دارم و درآمد خوبی هم دارم اما باید منصف بود حجم پروژه ها و میزان گردش مالی و حجم کار شرکت ما در سه سال اخیر بسیار کاهش پیدا کرده این فقط وضع ما نیست اکثر شرکتهای همکار هم با همین وضع روبه رو شدند. وزارتخانه ها توان پرداخت هزینه پروژه های انجام شده را ندارند و بخش خصوصی را متضرر کرده اند.
چنانچه وضعیت پروژه های ما به حداقل 5 سال پیش بازگرددد توانایی استخدام حداقل 12 کارشناس را داریم ولی افسوس .........
من که هر شرکتی میشناسم متشکل از افراد فامیله والا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اره والا مثل خودم تازه پسر خالم برام كار پيدا كرده بود (ذوب اهن) شيش ماهه قرارداد بستن باهام هيچي ديگه الان سه ماه ور دل بابامم.!!
مهندسین مشاور در گیلان با 15 نفر پرسنل کارشناس از سال 81 فعالیت میکردیم ولی از سال 1391 بدلیل تعطیلی کارهای عمرانی و عدم پرداخت کارکردها پرسنل به 5 نفر کاهش داده شد و اکپریت بیکار شده ها از بیمه بیکاری برخوردار هستند و ما بعنوان مدیران شرکت هیچ درامدی نداریم . بقیه مشاوران و پیمانکاران مشابه ما هستند
سلام
اونچه که من اطرافم میبینم تحصیلکرده هایی هستند که متاسفانه برخی از آنها از دانشگاه های معتبر مدرک گرفته اند و بیکارند
نکته خیلی ظریف اینجاست که کسایی که درس نخوندن البته نه به لطف دولت به لطف همت خود زده اند تو کار آزاد و رضایت چندانی هم ندارند و کارهای خدماتی میکنن
و فعلا اونچه که میبینیم و واقعیت هست تعداد بسیار زیاد تحصیلکرده هایی است که بیکار در اطراف زندگی ام وجود دارند و کسی هم به فکرشان نیست
امیدوارم که با تفکر مثبت و جدیدی که در دولت جدید هست
به فکر ما جوونها باشن و یه قدم خیری بردارن
وگرنه جوونهای ما بیچاره و بد بخت میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
فقط جوونا بدبخت نمی شن
جوونها آینده کشور هستند
اگر براشون فکری نشه آینده کشور بحرانیه
حالا هی بیان بگن تولید نسل کمه
فساد زیاد شده
سن ازدواج بالا رفته
این مسئولین کشور بچه هاشونو با پارتی میذارن سر کار، از دل مردم خبر ندارن.
نمی فهمن وقتی میگیم توی هر خونواده ای جوون تحصیلکرده بیکار هست یعنی چی
نمی فهمن حال جوونی رو که بهترین سالهای زندگیش داره مثل برق و باد میگذره و هیچ کاری نمیتونه برای خودش و آینده اش بکنه.
نمی فهمن حال پدر مادرشو.
فقط آمارای دروغی اشتغال رو برای پز دادن مطرح میکنن که بگن راندمان کاریمون بالا بوده
بالاخره یک روزی هم باید جواب خدا رو بدن
بترسن از روزی که توی کارنامه اعمالشون گناهانی رو ببینند که که روحشون هم ازشون خبر نداره
خدایا همه جوونها رو نجات بده
در اطرافيان ما ( همسايه ها + فاميل ) 21 جوان تحصيلكرده بيكار 27 سال به بالاي مجرد وجود دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فقط زحمت بکش آمارشو از دست ندی حواست جمع باشه
خواهر خانم من با 10 سال سابقه کار به علت شرایط بد اقتصادی با ورشکستگی شرکتشان امسال بیکار شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چه معنی داره زن کار کنه بهتر که ورشکست شد
پيرامون ما ، بيكاري بيداد ميكند .
شرکتها متشکل از افراد فامیل وتعلق گرفتن حقوق غیر منصفانه به دلیل همون فامیل و غیر فامیل بودن
من زمان خاتمی 53هزار تومان می گرفتم اقای احمدی نزاده ا150 هزارتومان به حقوق ما بازنشسته اضافه کرد الان هم 1200 هزار تومان می گیرم پسرم منهدس است پارس جنوبی کار می کند دختر دکترا نانو دارذ در دانش بنیان است اکثرا بچه فامیل که تحصیلات بالا دارند شاغل هستند شما ها شاغل را این می دانید که در اداره دولتی کار کند من خودم جزه افرادی بودم که آمار می گرفتنداکثزا جون فرزندان شان کار دولتی نداشتند می گفتند فرزندانمان بیکار است کار در کار دولتی داشتن می دانستند
پاسخ ها
مراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مهندس جان اگه نظرات رو بخونی خیلی ها گفتن کار هست نگفتن کار نیست. اما نکته اینه که با برجی 500 هزار توان نمیشه به طرف گفت شاغل. از طرفی مردم حق دارن کار دولتی طلب کنن چون اول راحت میتونی ضامن همدیگه بشید و وام بگیرید و قسطش رو سر وقت بدی. ام کار غیر دولتی تکلیفت معلوم نیست. و یه چیز دیگه، خود جنابعالی دختر بزرگ کردی شاخ شمشاد حالا اگه دو خاستگار بیاد یکیش کار دولتی و درآمد مشخص داشته باشه و یکیش کار آزاد کدومو ترجیح میدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شما اول یاد بگیر ارقام چه جوری مینویسن بعد راجب ملت اظهار نظر کن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شما مصداق بارز کسی هستی که نفسش از جای گرم بلند میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پارتی های خوبی داری پدر جان سفارش مارو هم بکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آمار دادن شما خیلی آشنا هست! آدم رو یاد بعضیا میندازه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
مرفه بی درد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
کارررررررررر، دولتی و خصوصی نداره کار باشه ،فرق نمیکنه.خوش به حال شما و خونوادتون
بیکاری؟ نه خیلی هم عالی هیچ دوشواری نداریم ما ما همه افراد خانه مشغولند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آره داریم تو خونه مگس میزنیم اینم شغلیه واسه خودش!!
من در شهرك صنعتي شمس آباد در 45 كيلومتري اتوبان تهران / قم كار ميكنم .
هر روز ميشنويم كه فلان كارخونه تعدادي از پرسنل خودش رو اخراج كرده .
امروز علاوه بر شيوع بيكاري در بين اطرافيان و آشنايان، نارضايتي از درآمد و عدم تناسب با هزينه ها در بين شاغلين موضوعي قابل تامل است بطوريكه اغلب ايشان يا از شغل خود رضايت ندارند و بدنبال كار جديد و يا شغل دوم و حتي سوم هستند. اين پديده در كنار بي كاري موضوع بسيار مهمي است كه بايد به آن توجه ويژه كنيم. اين موضوع بشدت روي كاهش راندمان شاغلين موجود تاثيرات منفي مي گذارد.
در خانواده بنده ، 3 جوان تحصيل كرده ليسانس بيكار وجود دارد .
مشت ، نشان خروار است .
برادر من لیسانس کامپیوتر از دانشگاه علوم و فنون بابل دارند. فوق لیسانس رو از یکی از دانشگاههای تهران گرفتند. دو مقاله در ژورنالهای آمریکایی چاپ کردند و الان 5 ماهه که دنبال کاره
الان هم شاغل هستند ولی از بهمن ماه پارسال حقوق نگرفته اند.................................
علیرغم میل باطنی، خانواده راضی به مهاجرت ایشان شدند و فقط به خاطر سرخوردگی ای که تو این پنج ماه پیدا کرده داره خانواده اش رو ترک میکنه و میره

کی مسئولهههههههههههههههه؟
پاسخ ها
lمهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
هیچکی,مسئول نداریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دشمن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بره خارج ارشد کامپیوتر داشته باشه
برنامه نویسی واقعا بلد باشه میتونه راحت تو یه شرکت معتبر کار پیدا بکنه
همین شرایط تو ایران یعنی باید بری کنار خیابون سیگار بفروشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
پدر آمرزیده تو با این سواد و تخصص باید برای ده نفر کار درست کنی نه که خودت دنبال کار بدویی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
کامپیوتر کار بلد باشه بیکار نیست
بیکاری خیلی خیلی افزایش پیدا کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
نخیر هم
بيكاري در زمان دولت مهرگستر !!!! به حداكثر رسيد .
وضعيت ايجاد اشتغال ، فوق العاده وحشتناك است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اصلا اینجوری نیست شما دچار توهمی
یک حساب سرانگشتی لازمه
از سال 84 تا حالا چند نفر فارغ التحصیل دانشگاه داشتیم ، و چند نفر از پادگانها و مراکز نظامی ترخیص شدند . این افراد الان کجا هستند و چکار میکنند . همه از بیکاری و گرسنگی مردند ؟ حتما به یه کاری مشغولند دیگه .
نمیخوام از دولت حمایت کنم و ادعاهای عجیب و غریب دولت رو هم قبول ندارم ولی بیایید کمی با انصاف باشیم و دست از سر احمدی نژاد برداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حرف زدن که کنتور نداره هرچی دلت میخواد بگو! دوست عزیز من یکی از همون فارغ التحصیلای سال 84 تا الان هستم که اگه نبود حمایت خانواده و پول تو جیبی پدرم نبود الان باید به قول شما مرده بودم! با مدرک کارشناسی ارشد شیمی تجزیه و پایان نامهء نانو بعد از گذراندن خدمت نظام وظیفه الان 17 ماهه دارم دنبال کار میگردم ولی هرچی بیشتر میگردم ناامیدتر میشم...
سه تا آزمون استخدامی دولتی شرکت کردم که جواب هیچکدوم بعد از گذشت ماهها هنوز اعلام نشده! چند جا مصاحبه استخدامی رفتم ولی همه سابقهء کار میخوان آخه یکی نیست بگه بابا من از کجا سابقهء کار بیارم طرف رفت حموم راهش ندادن گفتن خیلی کثیفی اول برو حموم بعد بیا حموم!!!
تا حالا نزدیک به 420 جا رزومه و مدارک فرستادم ولی همشون یا سابقه کار خواستن یا حقوق زیر 600هزارتومن میدن، شاید بگی خوب 600هزار تومن برای شروع خوبه بله حق با شماست ولی به شرطی که کارش توی شهر خودت باشه و مجبور نباشی به شهر دیگری مهاجرت کنی که اونوقت ندونی 600هزار تومن رو خرج زندگی کنی یا کرایه خونه بدی یا پس انداز کنی اون هم در حالیکه 31 سالت شده و هنوز هیچ پشتوانه ای جز خدا و حمایت پدر نداری...
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کجان؟ خونه باباشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
امیرخان انگشتات مشکل دارند عزیزم
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اگر معیار شما از کار داشتن این که زنده هستند واقعا برای تو متاسفم چند نفر شما دیدید یا شنیدید که از گرسنگی مرده باشند احتمالا دولت هم مثل تو فکر میکنه که این قدر به خودش تبریک میگه
مراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
داش امیر حرفت درست. هر کسی رفته سر یه کار اما خداوکیلی کار با ماهی 600 هزار تومن منطقیه؟ آره خوبه ولی واسه مجرد. واسه متاهل چی؟ یه خونواده دونفره که فقط نون و تخم مرغ بخورن (6تا نون 6تا تخم مرغ روزانه) 110000 خرج دارن. در صورتیکه میانگین جمعیت خانوار ایرانی 3.5 تا 4 نفره. این در صورتیه که طرف خودش خونه داشته باشه و هیچ هزینه دیگه ای نداشته باشه حتی لباس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اینا کجا هستند ، خونه باباشون دارن با نون بخور و نمیر سر می کنن دیگه مگه همه بیکارا باید از گرسنگی بمیرند؟ منطقت منو کشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بله منصف هستیم شما هم کمی خرد داشته باشین
من و خیلی از بیکار هایی که میشناسم خونه پدریمون هستیم پدر بازنشسته!
پدرم چه گناهی کرده که باید تو این سن و سال خرج من رو بده
آیا چند سال قبل اینطوری بوده؟
عوام فریبی بسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما یه نکته رو در نظر نگرفتید الان پیک جمعیت ما بکار رسیده مشکل هم مشکل احمدی نژاد نیست از دولتهای قبل برای این جمعیت باید فکر کار، مسکن و ازدواج میکردن این چیزا 20 سال برنامه ریزی میخواد ولی کو کجا حالا ببینید چند سال بعد هم مشکل بیمه و درمان این پیک جمعیت رو خواهیم داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
مثل من دارن از حقوق بازنشستگی والدین میخورن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این بابا خیلی منطقی و کار درسته وا!!!!!!!!!!!
بنده با مدرك تحصيلي فوق ليسانس مكانيك ، مسافر كشي ميكنم .
در اصل ، اينجانب بيكار پنهان ميباشم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خوبه ادامه بده فقط دربستی زیاد کارنکنی ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما در حسرت یه شغل متناسب با رشتت هستی!!
شما بگو شغل نامرتبط با رشته اصلا هست؟!
قبل از اینکه آگهی استخدام بیاد بیرون تمام نیازهاشون پر میشه از فامیل بازی و آشنا بازی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
چطور دانشجوی لیسانس همین رشته سه سوت کار پیدا میکنه
در جواب این سوال یک :d کافیست. ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است؟
اینجانب فوق لیسانس برق ازدانشگاه ملی و بیکار هستم به نظرشما من تو درس خوندن چه اشتباهی کردم وگناه من چیه که بهترین رشته ریاضی حالا بیکاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ببخشید نام دانشگاه ملی 30 سال است تغییر کرده واگر شما 30 سال پیش درس خوانده اید باید مثل من بازنشسته باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
شما مثل من پارتی نداشتی حتما
من در سال ۸۶ از یکی از دانشگاه های خوب در یکی از رشته های مهندسی با بازار خوب فارغ التحصیل شدم اما تا اونجایی که خبر دارم عده زیادی از هم کلاسی هام بعد از ۶ سال یا تازه کار مناس‍ب ب‍یدا کردن یا هنوز بی کارن؟!!!!
دیگه خودتون قضاوت کنیننننننننننن!!!
اكثر شهرك هاي صنعتي مجاور تهران با خطر تعطيلي روبروست .
در این چندسال تجربیات من در زمینه اشتغال به صورت زیر بوده است:
1-وجودبیش از 5میلیون افغانی وعراقی و.....درکشورکه بیش از 90 درصد آنها شاغلند وسوء استفاده کارفرمایان از این بابت که پول بیمه و...نمی پردازند .
2-تلقین به جوانان که ایرانی فقط پشت میز نشینی را دوست داره و کاری نیست.
3-تبلیغات گسترده وفرهنگ سازی غلط که همه چیز با دانشگاه رفتن تحقق می یابد با این کار میلیونها جوان با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و.....بیکارشدندودیگر شخصیتشان اجازه نمی دهد دست به هر کاری بزنند.
4-استفاده از بازنشستگان،جلوگیری از بازنشستگی پیش از موعد توسط دستگاههای دولتی.
5-تحریم ها و تهدیدها و......باعث شد مواد اولیه به کارخانجات و تولیدکنندگان نرسد و بسیاری تعدیل نیروکنند وواقعا چاره ای نداشتند.
6-به کارگیری نیروهای خانم با کمترین حقوق ممکن و حداکثر کار .
7-واردات کالاهای چینی توسط دلالان ورانتخواران و آقازادهها باعث نابودی کارگاههای تولیدی کوچک شد
8-پارتی بازی در استخدام ها
9-وجود افراد زیادی که چند شغله هستندمثلا من خودم شخصی را می شناسم توی نیروی انتظامی شاغل است ودر کنار آن تاکسی هم داره البته منظورم مسافرکشی با وسیله شخصی خودش نیست این کار مشکلی ندارد منظورم تاکسی دارد که با قوانین اتحادیه تاکسیرانی و نیروهای مسلح منافات داره این یعنی از بین بردن یک شغل
10-افزایش شغل های کاذب مثل فروش شارژ،......در مترو،خیابن و اماکن شلوغ ویا تراکت پخش کردن و .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
با مورد شش مشکل دارم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اینم اضافه کن واسه هر استخدامی پول ازت گرفتن با هزار بهانه! که خود همین پولا کسری بودجه یه سازمان رو رفع کردن
دروغ گویی تو روز روشن دیگه مد شده
مسلمانی از بین رفته امریکا و اروپا بیشتر مسلمان هست با اینکه مسیحی یا بی دین هستن ولی رفتار مسلمانی رو دارن
ما فقط در اسم مسلمانیم در دنیا هم هیچی نیستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
خدا خیرت بده
حرف دامه
بدبختی اونجاست که ما هم که خواستیم یک شغل مختصر با 10 کارمند راه بندازیم چندان کله پامون کردند که تا عمر دارم سراغ اشتغال زایی نمی رم و همین قدر که خودم و خانواده ام رو سیر کنم بسه
من با مدرک دکتری(یک رشته فنی) هنوز بعد از 4 سال هنوز کار دائمی ندارم. حق التدریس دانشگاه ها هم که انقدر کم و دیر پرداخت می شه که به کار چندانی نمی یاد. پروژه ها هم مدتهاست اغلب تعطیل هستند.مدرک انچنانی ، مقلات وکتاب هایی که ما نوشتیم هم جاش شده در کوزه.متاسفانه مثل من داخل دوستانم داخل کل کشور در رشته های مختلف زیاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اعتراض دارم!
یعنی چی آقا شما با این حرفتان همه چیز اصول یک مملکت رو زیر سوال می برید!
اگر دکتری رشته فنی داری بسم الله آستین هاتو بزن بالا خودت کار ایجاد کن
یعنی شما بعد از دکتری گرفتن نفهمیدی که باید امثال شما کارآفرین هم باشند!!!
پناه برخدا
درسته مشکلات هست بی مهری های دولت هم هست ولی دیگه اینطور نمی تونه باشه که یک دکتر رشته فنی نتونه یک شغل برای خودش دست و پا کنه!! نکنه می خوای وزیر بشی یا مدیر کل! کوتاه بیا برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
من به جای مسئولین از شما و امثال شما عذر می خوام ....
کاظمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
من و همسرم بیشتر از دوساله که از مقطع دکترای دانشگاه علوم پزشکی تهران (قطب علمی کشور) فارغ التحصیل شدیم و با وجود تلاش فراوان در پیچ و خمهای اداری و البته باندبازیها به دام افتادیم تا همین امروز هیچ کاری حتی حق التدریس هم پیدا نکردیم، آیا غیر از رفتن چاره دیگری داریم؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ناشناس عزیز ایشون دکترن؟ انتظار داری برن چی کار کنن. جایگاه اصلیشون دانشگاه و کار پژوهشیه که اینروزا نیرو نمیگیرن. شما فکر کردی یکی که مثلا دکتری مکانیک داره باید خودش باید بره مکانیکی بزنه؟ یا دکترای برق یه برقکش فوقالعادست؟ نه عزیز یه دکترای مکانیک فقط با کمک دولت میتونه به شغلی که 12 سال واسش تو دانشگاه درس خونده برسه. شما فک نکم بدونی اصلا دکتری چیه و چند واحد داره
پنجاه جوان بي كار و تحصيل كرده در يك خاندان سيصد نفره بقيه هم كودك يا پير هستند اين امار فاميلي است
در این 8 ساله بسیاری از دوستان من کار و شغل خود را از دست دادند چون یا شرکت ما دیگر پروژه ای نداشت و یا کارفرما (دولت) دیگر پولی نداشت که صرف پروژه های مطالعات مهندسی کند
خود من مجبور شدم از یکی از بهترین مشاوران صنعت آب و برق و سد سازی ایران به یک شرکت درجه 2 یا 3 پیمانکاری نقل مکان کنم تا در آخرین پروژه های باقیمانده در آنجا به انجام کارهای غیر تخصصی بپردازم
در محل جدید کار من هفته گذشته تازه حقوق اسفندماه پرستل پرداخت شده است و به دلیل تمامی شرایط فوق الذکر همگی دعاگوی دولت عدالت محور هستیم!
وقتی این همه واحد تولیدی تعطیل شده کشاورزی خوابیده صنعت خودرو تولیدش نصف شده و هزاران مشکل دیگه یعنی بیکاری بیشتر شده این که یه حساب بسیار ساده است ولی این اقایان همه را یه مشت عوام حساب می کنند
من دانشجوی دکترا هستم و بیکار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دانشجو که خودش شاغل محسوب میشه.

در این بین بد نیست یادآوری کنم بر اساس مقررات وزارت علوم نمی توان هم شغل داشت و هم دانشجو بود و دانشگاه باید از ثبت نام افرادیکه شاغل هستند خودداری کند مگر آنکه نامه موافقت رسمی دستگاه مربوطه با موضوع مرخصی شغلی وی را تحویل دانشگاه دهد متاسفانه این قانون مدتهاست مورد توجه قرار نمی گیرد نتیجه اش این شده که بسیاری افراد با همین وضعیت آمده اند و اصطلاحا درجه علمی شان را افزایش میدهند ولی سواد لازم را ندارند این یکی از بزرگترین ضربه هایی است که دولت جاری به آینده این مملکت وارد کرد.
من و داداشم 27 و 25 سال سن لیسانس حقوق ، 2 سال بیکار . دلمون رو فقط به آزمونهای ... خوش کردیم .
خودم به لطف سیاست دولت ارابتدای امسال باورشکست شدن شرکتمون به همراه 200نفردیگه بیکار شدم
من که بعد از 3سال از گدشت مدرک کارشناسی ارشد از امیرکبیر بیکارم!
دوستان زیادی هم دارم که هیچکدوم سر کار نرفتن. بارنشسته زیاد سراغ دارم ولی کسی جدید استخدام نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
منم شرایط مشابهی دارم. دانشگاه ازاد حق التدریسم. خدا پدر دانشگاه ازاد رو بیامرزه لااقل خرج لباسمونو ازش در میاریم. بعد دانشجوهای خودم با لیسانسای در پیت همگی چون پارتی دارن شاغلن..
اگر ما اینطوری به مسعله نگاه کنیم بسیاری از مشکلات حت میشود(در این هشت سال اسامی بسیاری از نهاد ها و ارگانها عوض شد مانند سازمان تامیین اجتماعی وکار کنان این نهادها دیگر کارکنان ارگان دیگری بودند)پس نتیجه میگیریم که تعداد بسیار زیادی کار تولید شده است.ما که دیگه تو تمام فامیلمون بیکار نداریم.
مگه توایران بیکاری هم هست برادرمن چراتوطئه می کنی ؟
والا من که شغلم ازاده و از طرف دولت تا حالا خیری به ما نرسیده...هر شرکت یا سازمان دولتی هم کارم گیر کرده به چشم دیدم یه خانواده اونجا چادر زدن و دارن با خوبی و خوشی زندگی میکنن...سرباز فراری هم هستم با 30 سال سن ..دولت و نظام وظیفه هم کاری کردن که به کسانی که سربازی نرفتن نه شغلی داده بشه نه اجازه درس خواندن و نه گرفتن گواهینامه و پاسپورت.... کلا نصف کسانی که کار دارن یا شاغل هستن از حرکت خودشون بوده نه اینکه دولت اشتغال زایی کرده باشه...یا شغل ازاد دارن یا شغل کاذب دارن یا هر کسی رفته یه مغازه اجاره کرده و یه مشت جنس ریحته توش...وگرنه کار آفرینی نشده
سه سال دارم از جیب می خورم...بی سوادم نیستم..بی کارم نیستم! اما نوع کارم خدماتی است ولی سه سال است که دارم از جیبم و حساب بانکیم می خورم!...کار من بشکلی است که وابسته به فراهم بودن کسب و کار پر رونق برای سایرین است. من مشاور سرمایه گذاری تجاری ام....اما ظاهرا تجارتی برای کسی باقی نمانده که از من مشاوره بخواهند!...! ...تا 4 سال پیش درآمدم آنچنان بود که دوتا ماشین خارجی بروز داشتم اما الان یکی را برای مخارج این سه سال فروختم...وای بحال آن بندگان خدا که حقوق بگیر بودن یا پس انداز و اندوخته ای نداشتند!
خوب من خاطرم هست كه در دولتهاي قبل از احمدي نژاد ايجاد پروژهاي عمراني به عنوان راه حل سريع والبته كوتاه مدت اشتغال تعريف ميشد وتاثير گذار هم بود كارهايي مثل طرح احداث پتروشيمي ها،پالايشگاهها،صنايع خودروسازي،صنايع سيمان......ازاين دست بودند كه آمار بيكاري رو سريع پايين مياورد به غير از وضعيت نسبتاً باثبات اقتصادي كه بازار كسب وكار روهم رونق دار ميكرد
حالا توتلويزيون هركي مياد ميگه وضع خرابه توخيابون ميگن پدرمون در اومده،بازنشسته ها گريان ومستاصل هستند بيكاري توفاميل زياد شده بازنشتگان درعين حال افسرده وحالشون خرابه چون سابقاً بعداز بازنشستگي شرايط كاردوم بعداز مدتي جستجو فراهم ميشد ولي حالا موندنشون توخونه بحث ودرگيري غالباً ايجاد ميكنه وايضاً دخترها وپسرها وبايددانست كه بيكاري خود عامل هزاران معلول ديگر ميشود كه همگي منفي هستند وبيكاري اثر مثبت نداره
حالا تواين شرايط وقتي درحضور رهبري ومردم ومحافل ميان امار مثبت آرائه ميكنن من كه صورتم كش مياد!!!!يعني أمار به زبان ساده ميكه أكر خوبه چقدر خوبه واگر بده چقدر بده نه اينكه بد را خوب نشون بده وخوب رو بد!!!خوب به اين كار كه علم آمار نميگن اين در سياست تعريف ميشه والبته معانى ناخوشايندي هم داره كه نميشه گفت
همه خانواده من بیکارن ما 4 نفریم و یه مقدار پول تو بانک داریم از سودش خرجمون در مییاد پدر خانواده آدم تنبلیه و صبح تا شب پای تلوزیون منم هیچ جا کار گیر نیاوردم من لیسانس دارم و شهر ما اکثرا اونهایی که کار خوب داشتن یا تعویض کردن کارشون یا یه کار سطح پایین تر رو یا بیکار تو این چند سال بدبخت شدیم بدبخت
چو دانی و پرسی "خوانده می شویدت" اشتباست!!
آخه چه شاغلی ما خانوادمون 4 نفرس 3نفرمون شاغلیم 9 مونم گرو 8مون میباشد
من در شرکتی کار می کنم که 300 نفر پرسنل داشت ، در سه سال اخیر تعداد نفرات شرکت کاهش یافته و الان 180 نفر هستیم.
در منطقه صنعتی که من کار می کنم ده ها شرکت با وضعیت اسف بارتر از شرکت ما وجود دارد.
بنابراین بنده هرگز آمار دولت را قبول نخواهم کرد ، چرا که از کذب بودن آن در بخش صنعت یک شهر بزرگ کاملا مطمئن هستم.
دروع از بدترین گناهان است.
شغل ایجاد کردن دولت اینجوری بوده که یه مجموعه ای با ۵۰۰نفر نیرو بعلت بی پولی تعطیل میشده بعد یه وامی بهش میدادن ایندفعه ۲۰۰نفر از اداره کار معرفی میشدن میگن ۲۰۰نفر شاغل شدن راستم میگه اما نگفته برا این افراد چندنفر بیکار شدن ما یه شرکت خصوصی سال ۷۹تاسیس کردیم همه هم فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر کشور سال ۸۹بخاطر اداره دارایی مجبور به فروش فیش حج خودمون شدیم و اداره دارایی گفت درشو ببندید شرکتی که کارمنداش سهامدارن و سهامدارانش خودشون کار میکنن نباشه بهتره و با کمال نا باوری از ما هیجده میلیوت گرفت و جالب اینکه یه کارخانه بزرگ با ۴۵۰نفر پرسنل جمع پرداهت داراییش ۱۲۰میلیون بود کارخانه ۲۵۰میلیاردی سود و درامدش ۸برابر مابوده وقتی هم اعتراض کردیم که کل این شرکت ما با بیست نفر پرسنل تعطیل میشه گفتند بهتر بعد از تعطیلیراز اداره کار تناس گرفتند که ما به شما تهسیلات میدیم به شرطی که نیروهاتونو از اداره کار تامین کنید حالا خودتون قضاوت کنید بیست نفر بیکار شدن بعد در ازای وام ده نفر از اداره کار برن سرکار به این کار میگن کلاه سر امار گذاشتن .
تابی جون میدونم نمیزاری حداقل خودت بخون
دوبرابر این کار میکردم درامدم خوب بود اما دولت بادادن وام به برخیها باعث افت کار من تا حد نصف شده و درامدم نصف شده عوضش اونهائی که وام گرفتند کار منو کساد کردند هنوز به جائی نرسیده اند وچون تو کار من ناشی بودند تمام سرمایشونو از دست دادند و بیخود دست وپا میزنند
در سالهای اخیر به دلایل مختلفی تعداد قابل توجهی از نیروهای کار افغان کشور مارا ترک کرده اند. این مورد اصلا در ان امارها دیده نمیشود.
من در زمینه ی کامپیوتر کار میکنم. نگم 8 سال ولی در 4 سال اخیر، از 5 شرکتی که باهاشون کار میکردم 3 تاشون به خاک سیاه نشستن تمام نیروهاشون را هم ترخیص کردن. اون دوتایی هم که باقی موندن یکی دولتی بود اون یکی هم صاحبش بساز و بفروش بود که البته اونم به شدت ضرر داد ولی شرکتش باقی موند. اینا موقعیت های شغلی بود که از بین رفت. دوستانی هم که اونجا مشغول بودن یک سری هاشون جاهای دیگه کار پیدا کردن. مابقی هم زمینه کاریشون را تغییر دادن.
این داستان جامعه نرم افزارمون بود. سخت افزارهم اوضاع مشابهی داره. برادرم توی یک شرکت سخت افزاری مسئول فروش بود. می گفت این اواخر روی اجناسی مثل لپتاپ و پیسی در حد 5 هزار تومن 10 هزار تومن سود داشتیم. حالا دیگه خودتون ببینید چه شغلی میتونه ایجاد شده باشه.
در سالهای اخیر به دلایل مختلفی تعداد قابل توجهی از نیروهای کار افغان کشور مارا ترک کرده اند. این مورد اصلا در ان امارها دیده نمیشود.
خیلی خوب شده پیرامون من و حدود 20 تا از همکارام که از ایران رفتیم!!!
ما يك شركت پيمانكاري هستيم كه ٣٥٠ نفر پرسنل تحت پوشش بيمه داشتيم. از ٤سال گذشته به اينور نيروهاي ما به ١٥ نفر تقليل پيدا كرده است.اكثر آنها بيكارند.
بخدا تمام جوانها بیکار و از غصه خوردن مریضی اعصاب گرفتن.
کسی نیست به داد این مملکت برسه!!!خدا میدونه داغون شدیم و بیچاره
در اي سالها اشتغال كه موضوع جالبي شده :
يادم نميره كه آقاي جهرمي گفت كه من بيكاري رو ريشه كن ميكنم ولي وضع اشتغال در جاهايي كه من مي بينم اينجوريه :
1- به دليل خيل عظيم نيروي كار و بيكاري گسترده نبيش از نيمي از بستگان من بيكار هستند
2- به دليل خيل بيكاران ف كارفرماياتن با سوئ استفاده از دادن مزاياي قانوني سر باز مي زننند و با گرفتن برگه هاي سفيد اقدام به قانوني نشان دادن كارها مي نماند
3- بازرسين وزارت كار هم به صورت ادواري سر مي زنند و به علت .... كري نمي كنند و مي روند
4- در بسياري از سازمانها اشتغال به صورت پيماني جا افتاده است كه سبب ايجاد تبعيض گسترده شده است .به عنوان مثال حقوق كارمند رسمي با ساعت كار كمتر و مزاياي جانبي بيشتر بيش از يك ميليون و حقوق كارمند پيمانكار با امنيت شغل پايين پانصد هزار تومان
5- ايمني در بسياري از كارگاهها صفر شده و هر روز حادثه رخ مي دهد .
6- بيشترين شغلهاي ايجاد شده بزاريابي مي باشد و كه به نوعي دلال بازي است
7- بسياري از جاها به كارگران عليرغمتصريح در قانون حقوق نمي دهند و فرد بايد حقوق را از جاهاي ديگر تامين كند به عنوان مثال د پمپ بنزين از باقي مانده پول رانندگان ، در كارواش از انعام و بازرسين برق پيمانكاري از رشوه !!!
8- بسياري از افراد با مدك ليسانس به كار رانندگي تاكسي و آژانس و يا حتي خدماتي و رفتگر دچار شده اند من خودم تو شركتمون راننده ليسان عمران با 10 سال سابقه و آبدارچي فوق ديپلم متالوژيه
9- به جز بخش دولتي در ساير جاها حقوق ها دير پرداخت ميشه از 2 ماه تا 20 ماه خودم ديدم ولي عرف بازار حدود سه ماهه ( مزد كارگر بعد از خشك شدن عرق و رفتن به حمام پرداخت مي شود!!!!)
10- در بسياري از ادارات بيمه به جاي 30 روز 22 روز پرداخت مي شود و بهانه آن هم پاره وقت بوئدن و ساعتي بودن است در صورتي كه نيرو دايم مشغول به كار است
11- بسياري از مشاغل دايمي و كارخانه اي از بين رفته و تبديل به مشاغل موقت شده است .
12- به ديليل وضع نا مناسب اقتصادي بسياري از نخبگان و كارآفرينان از كشور خارج شده و به ساير كشورها رفته اند .
13- در بسياري از شهركهاي صنعتي كارخانه ها به صورت نيمه تعطيل هستند و كارگران را اخراج مي كنند.
14- به دليل حجم بالاي پروژه هاي نيمه تمام كارگران بعد از تعطيلي پروژه بيكار و خانه نشين شده اند ( بودجه عمراني سال 92 صفر است )
15- كارفرما باتوجه به شراي موجود حق هر گونه توهين و اخراج بدون دليل را به خود مي دهد چون قراردادها يك ماهه هستند !!!!
16- حقوق قانوني كارگران ازجمله مرخصي و روز تعطيل و پرداخت اضافه كار رعايت نمي شود به عنوان مثال كارگر هر چه قد كار كند 600 هزار تومان مي دهند و كاري ندارند كه مثلا 100 ساعت اضافه كار اجباري داشته است و اصلا مرخصي و روز تعطيل در بسياري از كارخانه ها بي معني شده است
من و همسرم هردو دکتر هستیم و هردو
خدا شاهد است که نه اهل بخور و بپوش و بریز و بپاشیم نه اهل مسافرت و ....
بعد 4 سال زندگی مشترک در یک خانه 70 متری تو کرج بعلت بالا رفتن اجاره خانه دیگه توان نشستن تو همین خونه رو هم نداریم. امروز رفتم بانک برای یک وام 5 میلیونی اقدام کردم تا بگذارم رو پول پیش و برم چهار تا محله پایینتر یه مدتی هم اینجور زندگی کنیم ببینیم آیا فرج و گشایشی حاصل میشه یا نه.
ما که شاغلیم اینیم وای به حال بقیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما دکتر چی هستی؟!
والا الان که دور دور شماهاست تا میری دکتر الکی میگین فلانی برو یه چکاب بکن فلان جا واسه هر مریض که چه عرض کنم هر مشتری پورسانت میگیرین
دست میزنین پول میگیرین
ماشالله با این اوضاعی هم که به وجود اومده خودتون تو مطب مستقیم دارو هم میفروشین!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
مگه فقط پزشکا دکترن که مثال هم آوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اصلا شما پزشکا مریض می بینید؟! یا فقط دست به خودکار و نسخه تا زودتر مریض را از مطب پرت کنید بیرون؟! پول و پول و پول همین.
کاظمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
جناب ناشناس، برای افزایش اطلاعاتتون عرض میکنم که هر دکتری پزشک نیست!!!!! امان از دست بی دانشییییی
سلام
میخوام به عنوان کسی که لیسانس فوق لیسانس و حالا دانشجوی دکترا در دانشگاه دولتی هستم عرض کنم بالای 90 درصد همکلاسیهای سابق و فعلیم بیکارن.من هم در استخدام سازمانی هستم وکاری که برای آنها انجام میدم هیچ ربطی به چیزایی که در دانشگاه ها خوندم نداره.به همین علت برای من زجر آوره.لازم بذکره که برای اینکار تو آزمون استخدامی با صدوپنجاه هزار نفر رقابت کردم و نهایتا پنج هزار نفر قبول شدیم
تابناک
تابناک
تابناک
مثلاخواستی بی طرف باشی این چه نظرسنجی یک طرفه ای است معلومه که فقط کسانی که درمورد بیکاری نظرشون مثبت است نظر میدن.بله این دولت هم ایرادات زیادی داره ولی کشور ما8سال پیش حدود 3میلیون بیکار داشت الان هم همین حدوداست .بله خوب نیست ولی جوری میگیدانگاری بیکاری 5-6میلیون یا بیشتر شده.
باور کنید که 75 میلیون نفر سرکار رفتن البته بدون درآمد........
تو رو به هر چی می پرستی این رو بزار رو سایت مردم از بس نوشتم و نمایش داده نشد.
اگه منظور از ایجاد شغل توی این هشت سال سی دی فروشی و گل فروشی و جوراب فروشی و غیره توی خیابونها و مترو هست که ماشالله خوب رشدی داره اما اساسا این شغلها کاذب هستند. اما سراغ اشتغال در ادارات دولتی میریم که چیزی جز پارتی بازی نداره و الآن من یک پرونده قطور دارم که متاسفانه چون پارتی ندارم به ثمر نرسیده. شرکتهای خصوصی هم که الان خانمهای چادری را استخدام نمی کنند. و حقوقشان 480 هزارتومان وزارت کار است و کاری به مدرک تحصیلی برای پرداخت حقوق ندارن. با این هزینه ها با این حقوق چه بکنیم خدا داند. بیشتر اطرافیان من در دولتهای قبلی سرکار رفتند و در اداره جات هم مشغول شدند . الان بیشتر شغلهای کاذب رواج دارد که اونهم باتحصیلات دانشگاهی هم خونی ندارد.
من از حدود سال 80 وارد بازار کار شدم. چند سالی عسلویه کار میکردم. هیچ وقت هم غصه کار نداشتم. به راحتی کار گیرم میومد. سال 85 تو یه پروژه مدیر فنی بودم، ماهی 1/100 میلیون حقوق میگرفتم. الان با 12 سال حقوق یه کار نیمه وقت دارم. سرپرست نظارت یه پروژه هستم که به دلیل نبود اعتبار یه روز در میون میرم سر کار وماهی 450 هزار تومان حقوق میگیرم با بیمه 15 روز در ماه. تازه من شانس آوردم خیلی از دوستای دیگه بیکارن. یه همشیره هم دارم رتبه 3 کارشناسی ارشد تو رشته خودش بوده الان بیکار هستش.
در بیرجند بجز کویر تایر و کاشی نیلوفر ودو سه واحد دیگه تمام واحدها تعطیل شده اند و فعلا سرمایه داران با زمین ومسکن سرگرمند و قیمتها رو تصاعدی بالا بردند؟
اینکه وضعیت اشتغال و مخصوصا حقوق توی ایران شدیدا مشکل داره، شکی توش نیست!
اما در اطراف من (دوستان و خانواده ام) اکثرا شاغل شدند.
در شهر قم و تهران
شکر و منت خدای را عز و جل که دو فرزند بیکار دم بخت داشتیم و تحصیلکرده و بیکار و خودمان را هم از کار بیکار کردند !!!و حالا مانده ایم چکار کنیم ؟؟؟؟ و منتظر اقای روحانی و اگر نشود میسر اوضاع شاید در فکر زدن جیب مردم و مغازه ای و چرخ طهافی ما که عرضه زدن بانک و قدرت دلالی و رانتخواری نداریم !!!
خودم یک دفتر کوچیک داشتم که مهر ماه سال گذشته به خاطر بالا رفتن قیمت ارز کله پا شد . الانم خودم بیکار تو خونه نشستم
به جز بیکاران مطلقی که در اکثر خوانواده ها هست بسیاری از افراد هم با وجود نداشتن شغل و یا حداقل ساعت کاری در این مملکت شاغل محسوب میشوند.... همچنین خیلی ازین افراد هیچ گونه تضمین و آینده شغلی و بیمه ای نیز ندارند
خانواده ما 5برادر و2 خواهر فقط 2 نفر سرکاریم همه هم 20 سال یالا ؟؟
تابناک این نظرات را برای کسانی که لازم است بفرست
با توجه به ثروت عظیم ملی فکر کنم اگه هیچکس کار نکنه و برخی هم جلوی دهانشونا بگیرن همین ثروت برای همه مردم بسه
سلام
تابناك عزيز بنده با 10 سال سابقه كار دارم بيكار ميشم واي به حال جوانهايي كه تازه دنبال كار هستن .
با تایید تمام موضوعات ذکر شده و حاد شدن مساله ی بیکاری خصوصا در سال های 91-92 که گریبانگیر افراد بسیاری از جمله خود من با 13 سال سابقه ی کار بوده ،نکاتی به نظرم قابل ذکر هستند که میتوان به علل ذکر شده اضافه نمود.
عدم تخصص کافی و نداشتن سابقه ی
کاری مفید ،2 موضوع کاملا مشخص برای جویندگان جدید الورودکار هست
یه سوال تعجب بر انگیز برام به وجود اومده...اگه کار نیست(که واقعا نیست!)پس این نیازمندیها که هر روز در 150 صفحه به بالا چاپ میشه و حدود 20-30 صفحه اش فقط استخدامه،از کارگر تا مهندس و دکتر ،قطعا باید بعد از مدتی، دیگه نه بیکاری مونده باشه و نه نیازی به استخدام،اما هر روز آگهی های جدید تر چاپ میشه و نیاز به کارگر و ....!.
در مورد شغل های خدماتی بدون تخصص ،بنده به نتیجه ای نرسیدم،اما در مورد مشاغل تخصصی،یکی از علل بیکار موندن خیل عظیمی از جوونا باید عدم داشتن سابقه ی کاری(که از شروط امروزه ی استخدامه) و همچنین ناهماهنگی مابین نیاز بازار و آنچه که در دانشگاه ها تدریس میشه رو عنوان نمود،بنده آرشیتکت هستم،یه بار به عنوان نمونه تو نیازمندی ها ، آگهی تدریس معماری (با تکیه بر نیاز بازار ) چاپ کردم،تماس های زیاد گرفته شده ،ناشی از تایید مطلب فوق الذکر بود.(نیاز بازار )
تمامی مسایل و مشکلات به وجود آمده در سال های اخیر که ناشی از سیاست های غلط دولت در زمینه ی اشتغال زایی بوده و وجود تحریم های کمر شکن و گرانی و ناتوانی کارفرما ها در پراخت حداقل حقوق ها و پارتی بازی ها و استفاده از نیرو های چند بار بازنشسته! و قفل شدن بسیاری از پروژه های عمرانی خصوصی و دولتی و کشیده شدن بسیاری از مردم به سمت دلالی و واسطه گری و نا امیدی بسیاری از جوان ها از کسب حقوقی مناسب در کنار شغل مرتبط با تخصص هایشان به کنار......اباید این رو هم اضافه کرد که هیچ ارگان و نهادی عملا مسوولیت هدایت افراد جویای کار رو به سمت مشاغل تخصصی نداره ،قطعا بدون این که مشخص بشه آمار افراد آماده ی کار و جویای کار و آمار نیازمندی های بازار کار برای یک شغل خاص چقدر هست ، نمی توان مشخص نمود که مثلا در رشته ی معماری چه تعداد مهندس جویای کار وجود داره و چه تعداد از شرکت های مشاور یا پروژه ها چه تعداد مهندس رو نیازمندند،نتیجتا در این آشفته بازار عده ای چند پروژه رو که حتی فرصت سرکشی در روز را برای همه ی آنها را ندارند در اختیار داشته و بسیاری دیگر از افراد مهندس و لایق،جویای حداقل یه پروژه! نتیجتا
خیلی ها از فرط بیکاری دارن ادامه ی تحصیل میدن، که با این اوصاف تا چند سال آینده وضع بدتر میشه که بهتر نخواهد شد .
به نظرم اگه به جای بالا بردن رتبه ی مدرک دانشگاهی ،رتیه ی یادگیری کار حرفه ای بالا برده میشد،هم جویای کار با توان حرفه ای بالاتر زودتر وارد بازار میشد و هم کارفرما، زودتر به نتیجه می رسید.
شما در طول یه خیابون که نگاه می کنید یا فست فودی می بینید یا سوپر مارکت یا معاملات املاک! با کلی نیروی جوان(متخصص و غیره)و.........
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!
يكي از اقوام نزديك من، صاحب يك كارگاه توليدي بود كه 4 - 5 نفر براش كار مي كردند
در سالهاي اخير مجبور شد كه كارگاه رو تعطيل كنه و الان خودش هم مسافر كشي مي كنه
من با 33 سال سن و فوق لیسانس بیکارم. هیچ پارتی هم ندارم...
اگر خدا کاری برام نکنه هیچ امیدی هم به آینده ندارم...
ازدواج هم نکردم یعنی نتونستم بخاطر بی پولی و...
من در سال 88 در آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب شدم. در آمدم خوب نیست ولی از کارم راضیم .
اما در این 3 سال پدرم، برادرم و همسرم که همه از مهندسین کارا و با سابقه ای بودند به دلیل کم کردن نیرو کار در شرکت هایی که استخدام بودند بیکار شدند و علی رغم تلاش بسیار نتوانستند در جای مناسبی مشغول به کار شوند.
من تا پارسال تو شهر خودمون مشغول كار بودم
راضي هم بودم ولي ميخواستم بيشتر پيشرفت كنم اومدم تهران
الان هم حقوق خوبي ميگيرم هرچند كارم سخته ولي علاقه دارم به حسابرسي
همكلاسي هاي من الان همشون بيكارن درحاليكه اگه بخوان ميتونن كار هم پيدا كنن
مردم خودشونو زدن به تنبلي
پاسخ ها
حسابرس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
سلام
من هم حسابرس هستم دوساله کار می کنم صبح تا ساعت 10 شب ...زونکن هم جابه جا می کنم از ساعتی 1000تومن شروع کردم تا الان که کل دریافتیم 550000تومن هستم(بااضافه کاری و پاداش مدیر) فوق لیسانس حسابداری هم هستم(پایان نامه ام مونده) سربازی هم رفتم 27سال سن دارم هیچی هم پول ندارم
همکاریم ولی خوشبحالت که راضی هستی!!!موسسه ه.م
خودم و برادرم هفته ای دو روز میرفتیم حق تدریسی دانشگاه آزاد درس می دادیم.خرج خوراکمون را می تونیم بدیم. من که دیگه حاظر نیستم برم اونجا درس بدم. الانم داریم به سلامتی آماده می شیم تافل بدیم اپلای کنیم برای دکترا بریم خارج. شایدم برای کار. درست میشه به هرحال. به مرکز آمار بگو شما غصه نخور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
منم مثل شما. فقط تفاوتم اینه برادر ندارم. خودم تنهایی دارم کارای شما رو میکنم. اخه هزینه اپلای هم زیاد شده. خرید مدرکو هزینه ازمون تافل و جی ار ای و هزینه گرفتن ویزا و ...اونم با این قیمت دلار تا بیای بری حداقل 30 میلیون باید از جیب بدی
اگه مي خواهيد رقم رشد واقعي بيكارها رو بدونيد

بجاي سوال طرح كردن، يك نگاهي به آمار بازديدهاي امروز سايت تون بزنيد

ببينيد نسبت به 8 سال پيش چقدر تغيير كرده!
D:
من دانشجوی دکترام چند سال قبل دانشجویان دکترا 6 الی 7 ماه بعد از پذیرش اولیه در دانشگاه جهت بورسیه، در وزارت علوم استخدام شده و دارای حقوق می شدند اما الان بعضا تا 2 سال خبری از حقوق نیست و حتی خیلی از بچه ها با سن 30 به بالا هیچ امیدی به شغلدار شدن ندارن.چطوره که بعضیا میلیاردی خرج میکنن میلیلاردی اختلاس میکنن جوونی که بخاطر بی شغلی نه میتونه ازدواج کنه نه رمقی جهت تشکیل زندگی داره گناهشون گردن کیه،الان کسانی که دلال بازی میکنن بالاترین درامد را دارن،من شهربابک کرمان زندگی میکنم چند نفر مثل اختاپوس افتادن به جون شهر زمین تو قسمتی از شهر متری 13میلیونه!!!!!!! من جوون باید سر بزارم بمیرم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
دوست عزیز 10 تا 20 برابر شدن دانشجویان دکترا در این 3 سال را دقت نکردی سال 87 کل پذیرش دانشجویان دکترا 1300 نفر بود و الان نزدیک 20 هزار نفر من اینها رو همون وقت دیدم بعضی ها ندیدند.
با سلام اشتغال در اطرافیان کسانی که فارغ التحصیل در حوزه کشاورزی بودن خوب بوده البته با توجه به این که سایت منفی بافی هستین میدونم نظر من رو منتشر نمی کنین
پاسخ ها
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
منظور ایشان واقع نگره..
من از بقیه معذرت میخوام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آخه یه دروغی بگو که بشه، کشاورزی که بیشترین آمار بیکاری رو تو رشته های مهندسی داره، دوست خود من نفر اول دکتری مهندسی کشاورزی بیکاره و در به در دنبال تدریس یه جایی میگرده
با سلام،دولتهای گذشته که به شهر بروجرد نگاهی نداشته اند در دولت مهر گستر هم کوچکترین تغییری در چهره این شهر دیده نشد. از سال 1370 چند تا کارخونه وجود داشته که فقط همونها به زور و زحمت سرپا هستند.
عمرا این دولت و دولت های دیگه با طرز تفکری که دارن بتونن البته درستش اینه که بخوان کاری برای این فاجعه بکنن
توی خونواده ما و فامیل همه تحصیلات بالا لیسانس داریم اما هیچی حتی برای نظافتچی بودن درخواست دادم میگن باید ده تومن چک و سفته بذاری بعد برای شغل رفتگری تو شهرداری که میخواستن به اونی دادن که اشنا داشت
سلام
به نظر من بیکاری بیشتر شده و سطح بیکاری در قشر تحصیل کرده افزایش پیدا کرده و اگر کاری هم گیر بیاد سطح در آمد با مخارج هم خونی ندارد.
والا در اطراف ما اونایی که شاغل بودن بیکار شدن و او نایی که بیار بودن کماکان بیکار. تازه اونایی که الان کار میکنن با این وضع تورم درامدشون تغریبا نصف شده
فوق ليسانس دارم، دوساله فارغ التحصيل شدم، 6 جا مصاحبه رفتم، نزديك به 50 تا رزومه فرستادم، هنوز كه هنوزه بيكارم، خدايا چشم اين مردم فقط به توئه
نجاتمون بده از اين وضعيت
والا در اطراف ما اونایی که شاغل بودن بیکار شدن و او نایی که بیار بودن کماکان بیکار. تازه اونایی که الان کار میکنن با این وضع تورم درامدشون تغریبا نصف شده
عالی بود! این همه آدم یکجا اینجوری در تاریخ این کشور سرکار نرفته بودند!
خوشحال شدم این همه تحصیل کرده بیکار دیدم اخه پسرم دارای فوق لیسانس مهندسی یک رشته سخت فنی است بعد از چهار سال بیکار است هرجا در ازمون قبول شده در مصاحبه رد همیشه اورا سرکوفت میزدم تو عرضه نداری ببین همه کار دارند واو همیشه جواب داده طبقه متوسط که پول وپارتی ندارد تحصیلات عالیه اشتباه است
پاسخ ها
یه پسر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
"خوشحال"ی تلخ تو از گریه غم انگیزترست!..
حدود یکسال است کلیه پروژه های آب و فاضلاب روستایی یزد (تقریبن 500 تا پروژه) به خاطر نبود بودجه (دقت کنید نبود) بصورت کامل تعطیل شده و در نتیجه حدود 1200 نفر بصورت مستقیم بیکار شده اند من یکی از مهندسین ناظر پروژه ها بودم
اکثر پیمانکاران هم ورشکست شده اند
خدابخیر گرداند حالا حالاها هم خبری از بودجه نیست
من فقط یک چیزی میگم !

آزمون استخدامی که واسه وزارت نفت انجام شد نمره من 1200 شد. اینا 1000 مد نظرشون بوده. حالا مار نداریم به این من رو خیلی راحت رد کردند. دوستانی که از قبل آشنا داشتند اومده بودن به من گفتند بابا نیا واسه آزمون . مارو گفتن فقط بیاید آزمون بدید الکی . چون طرف آشنا داره ! توی تمام ادارات و شرکت های دیگه هم همینطوره . یک عده آدم میان سر کار که بعضی هاشون اصلا فهم و شعور شاغل بودن رو حتی ندارن
وقتی درامدشرکتها دربهترین حالت یک سوم شده چطوری می توان ادعا کرد اشتغال قبلی برقراربمونه؟ چه برسد به اینکه کارگر یا کارمند جدید استخدام شده باشند!!! استخدامهای دولتی هم که کاملا سرکاریه نمونش استخدام مهندسین ناظر کشاورزی که بعد از 3 سال همچنان رو هواست
با سلام
من خودم در سال 79 که در رشته مکانیک فارغ التحصیل شدم حتی یک روز هم بیکار نماندم واز بین حداقل 5 مورد پیشنهاد که داشتم انتخاب کردم ولی الان اصلا شرایط مانند آن موقع نیست وبیکار تحصیل کرده به راحتی در هر خانواده یک نفر وجود دارد
اوضاع کار بسیار خرابه
دولت مقصره
برادران گرامی توجه شما را به ریشه تمام مشکلات قتصادی ،که بیکاری جزِیی از آن است جلب می کنم.یک کلام ختم کلام و آن بانکداری ربوی آن هم با سود های بسیار زیادکه حتی در دول غربی هم چنین نیست .ما کشور مسلمانیم و سود بانکی 20 درصد است آنجا بلاد کفر است و سود 3 درصد یا کمتر است.وقتی بانک فاسد شد آنگاه رانت خواری می شود،اختلاس می شود تبعیض می شود ،تولید داخلی فلج می شود ،آقا زاده میلیاردی وام می گیرد ،گمرک هم به تبع آن دچار انحراف و قاچاق می شود و...
من الان 3 سال با مدرک فوق لیسانس بیکارم تا هالا کلی رزومه دادم و کلی تو آزمونهای استخدامی شرکت کردم و کلی هم در خواست رسمی و غیر رسمی دادم ولی تا حالا هیچی...
این سر نوشت ماست که نه پارتی داریم نه پدرمان پولداره بی گناه شرمنده اییم نه کاری نه در آمدی نه زنی نه زندگی و نه حتی امیدی....خدا به دادمون برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
منم فوق مکانیک درام و بیکار. ما ادمای بی پول بی پارتی کلا نباید ادامه تحصیل میدادیم. ادامه تحصیل مال طبقه نجیب زادگان نه ما. اونا دانشگاه ازاد مدرک میگیرن میرن سر کار. ما علم و صنعت مدرک گرفتیم شدیم ول و بیکار.
وقتی کسی میخواد اشتغال زایی کنه یا تولیدی راهبندازه اینقدر چوب لای چرخش میکنن ومالیاتهای جور واجور میگیرن که ادم از خیرش میگذره تازه باید مواد اولیا مرغوب روهم وارد کرد
چه عرض کنم ؟ اگر حقیقت را بنویسم شما که حذف می کنید . کار کیمیاست سال پنجاه و چهار در یک روز در شهر تهران من در پنج جای تهران پنج کار مناسب پیدا کردم . کار های آبرومندانه و نون و آب دار .
من یکی با مدرک لیسانس عمران که 5ساله به لطف دولت مهرپرور عدالت ورز بیکارم...سرکار بودم که بیکار شدم و به هر جایی زدم نشد که نشد و سال به سال هم بدتر شد..الان 30 سالم شده نه کاری دارم نه دیگه پولی دارم خودمو رفتو ریس کنم ازدواج که دیگه از ما گذشت نوش جون قشر مرفه!!!
در دولت سازندگی بیکار بودیم و در دولت عدالت محور وضعیت بدتر شد حالا هم که دولت تدبیر و امید خا رحم کنه؟
تا حالا دنبال طرح توجیحی برای ایجاد کار رفتین به تاریخ هاش نگاه کنین راحت 70 درصد مربوط به سال 80 تا 84 هستش .
ما تو خانواده مادری و پدری یکی دو نفر کار دارن اونم چه کارهایی دلالی و فروشندگی همشون تحصیل کرده هستند بقیه بیکار در نزد مادرشان دوره خانه داری می گذرانند
بنده مترجم زبان انگلیسی ، مدرس تافل در ضمن مدتی کار هنری کردم مدیرتصویربرداری در یک پروژه نود دقیقه ای ، ساخت تعدادی مستند برای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ،کلی هم کار صداگذاری و تدوین غیر خطی کردم ، الان واقعا دنبال کار نمیرم چرا ؟ چون مگه چقدر می خواد گیرم بیاد؟ اگه تو موسسه کار کنم باید 6 روز هفته 8 صبح کلاس بردارم تا 5 بعد از ظهر ، آخر ماه با کسر درصد موسسه یه چیزی حول و حوش 950 تا یک میلیون و 100 گیرم میاد ، اگه تمام سال رو کار کنم اصلا هم تفریح و استراحت نکنم آخر سال با صرف هزینه های جانبی یه چیزی نزدیک 10 تا 11 میلیون تومن پس انداز کردم تدریس خصوصی هم که بازارش افتضاح شده ، تدریس خصوصی باید جلسه ای حداقل 40 هزار تومن بگیرم که از این سر شهر برم اون سر شهر که ته اش یه چیزی برام بمونه ، الان دیگه ملت اونقدر قدرت پرداخت هزینه اینجوری رو ندارن ، تقریبا 90درصد کلاسهای خصوصی ام نصفه کاره کنسل شده ، چرا ؟چون زبان آموز بینوا نداره بابت 10 جلسه 400 هزار تومن بهم بده، از کجا بیاره؟ می خواد تافل یا آیلتس هم بگیره، وقتی به این چیزا فکر می کنم واقعا غمم می گیره . من خونه بابام زندگی میکنم الان 33 سالمه چند سال کار کنم که بتونم یه خونه 50 متری اجاره کنم؟یا بتونم هزینه های تشکیل خانواده رو بدم؟ برای کارای کارگردانی و تصویربرداری و تدوین هم که ماشااله اینقدر باند بازیه که اصلا عطاءش رو به لقاءش بخشیدم ،هنوز طرحایی که نوشتم تو مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی داره خاک می خوره، طرحهای آقایون باید ساخته بشه ، کسی چه می دونه من کیم؟ پارتیم کیه؟اینقدر من و بردند آوردن آخر سر هم انگار نه انگار ، کسی نبود بهم بگه مشتی خرت به چند؟ تازه دست مزدها رو هم که می دونید باید با بدبختی از حلقوم تهیه کننده بکشم بیرون که واقعا ارزشش رو نداره که روح و روان آدم فرسوده میشه. آخه کار و فعالیت انگیزه می خواد ، آینده نگری و امید می خواد ، آدم میگه این روزا این سختی رو می کشم پس فردا نتیجه اش رو می بینم ، تشکیل خانواده میدم ، رشد می کنم ، اما متأسفانه اینطور نیست ، هیچ ضابطه ای برای اشتغال در کار نیست
شركت توليدى برادر من سال گذشته با صد و بيست كارمند و كارگر تعطيل شد!
در منطقه مرودشت استان فارس با آن همه استعداده کشاورزی، گردشگری و صنعتی‌ اکثر بچهای خانواده ما بیکار هستند و یا به شوق دست فروشی و کاذب روی آورده اند. در این منطقه کارخانه‌‌ آزمایش، آرد و نان و یک مجتمع گوشت تعطیل شده و هیچ کارخانه‌‌ دیگری هم راه نیفتاده است.مجتمع پتروشیمی شیراز که در دو قدمی اینجاست هم نیروهاش رو کم می‌کنه.مواد هم که بیداد می‌کند. به همین خاطر خیلی‌ها حاضرند خاطر مرگ رو قبول کنن و به کشور‌های دیگر پناهنده بشن.
کار هست اما نه دخل وخرج به هم میخوره والبته اسمش کاره والا بیگاریه شهرک صنعتی بیرجند 80درصد کارگاهها تعطیل شده تو4سال اخیر اشک ادم در میاد کلی ادم بیکار شد فاجعه بهتمام رو میشه اینجا دید وتاتهشو خوند چه خبره
برادر من 28 ساله لیسانس نفت بیکار !.از همکلاسیهاش دو نفر آنهم از طرف عنایات غیبی بالا! دو نفر استخدام شدند آنهم 7ترمه تمام کرده و نمرات بالا با کمترین حضور در کلاس! دو سه تا هم در شرایط بسیار بد با 400تا600وبدون استخدام مشغول اند. مشکلات عصبی از بیکاری از بیعدالتی از عدم استقلال از محتاج بودن به دیگران از عدم توانایی یا بهتر بگم جرات فکرندن به ازدواج و...و..........
من الان در خانه چهار نفر با مدارک کارشناسی وکار شناس ارشد دارم دونفرشان 6سال است با این مدارک بیکار هستند خودم هم یک بازنشسته فرهنگی هستم ماندم که چه کار کنم ...شاید....
من از سال 67 تا 91 یعنی 24 سال درس خوندم سربازی رفتم و پشت کنکور بودم بعد 24 سال با مدرک ارشد حدود 16 ماهه در به در دنبال کارم ....در ضمن در اظرافیان من هم همه جوانه به این درد مبتلا هستن ئر کرمانشاه وکردستان باید برا کار به کردستان عراق جنگ زده برویم اونجاهم شرکتها وکمپانیهای خارجی به این دلیل که ایرانی هستیم به ماها کار نمیدن چون در لیست سیاه قرار داریم. دیگه شما خود بخوانید شرح مفصل از این مجمل..
من دکترا و خانم بنده فوق لیسانسه. هر دوتامون بیکاریم کارهایی چون تدریس اینقدر حقوقش کمه که بهتره توی خونه بمونیم یادمه برای زندگیم برنامه ریزی کرده بودم که اگر دکترا بگیرم زندگیم خوب میشه هر روز که میرم بیرون ناراحت میشم مردم سوار پراید میشن اما من حتی یک فرغون هم ندارم خونه و چیزهای دیگه که رویا شده
منم هر کی رو دور بر خودم میبینم بیکاره! خوذمم بیکار...
هرخونه یکی دوتا بیکار داره واین 8 سال هم فرصت از دست رفت و 700 میلیارد دلارهم حروم شدیه امار الکی هم میدن 12 درصدبنظر من باید مرکز امار ایران باید زیر نظررهبری کار کنه تا دستوری امارها بالا پایین نشه
من در یک شرکت خصوصی کار میکنم که 6 یال پیش 370 نیرو داشت و الان 117 تا و 5 ماه حقوق عقب افتاده
آقا راست میگن این دولتی ها دیگه نمی بینید چقدر آدم قبض به دست تو خیابون وایستادندکه تا ترمز کنی یک قبض برات بنویسند و دولا و پهنا ازتو پول پارک کردن بگیرند اینها شغل نیست خیلی بی انصافید یا چقدر جوون تحصیل کرده رو نمی بینید توی بنگاه های مسکن یا ماشین مثل قارچ رشد کرده نشستند و مشغول کار جدول حل کردن هستند . بنظر شما اینها شغل نیست تو این هشت سال پس حتما منظور شما اینه که بروند توی یک کارخونه کار کارپری انجام بدند یا برند رو زمین کشاورزی کنند تا شغل باشه
من كارشناسى كامپيوتر ام را گرفتم هرجا رفتم دنبال كار دولتى،پيدا نكردم،تو آزمون ها هم شركت كردم ولى چون پارتى نداشتم نتونستم كه تو ادارات دولتى استخدام شم،سابقه كارى هم نداشتم و شركتهاى خصوصى هم رغبتى نداشتند كه من رو استخدام كنم،تا بالاخره تو يك شركتى با حقوق كم استخدام شدم،بعد از يكسال كه تجربه كسب كردم رفتم يك شركت درست و حسابى،اونجا ٣سال كار كردم و با ميل خودم خارج شدم و شركت خودم رو با هزار قرض و پس اندازم(بدون وام چون ضامن نداشتم) راه اندازى كردم،البته صندوق مهر ده ميليون تصويب كرد واسه پرداخت وام ولى ضامن نداشتم و بهم ندادند،امروز شدم مديرعامل شركت خودم با ٧نفر كارمند كه طبق قانون كار استخدامشون كردم،ماهى ٦٢٠ مجرد ه و داراى يك فرزند نزديك ٦٦٨ا با بيمه كه نزديك ١١٠ تومن هم هزينه بيمه اشان هست كه پرداخت ميكنم،بگذريم.دوستان من كه پارتى داشتند و استخدام دولتى شدند با هزار اضافه كارى ماهى يك ميليون نيست درآمدشان،ولى من حدود ٣تا ٥ درآمدم ميشه،ضمن اينكه برخورد كارمنداى دولت رو در لحظه گرفتن صورت وضعيت هام كامل ميبينم و حسادتشون رو به سادگى ميشه ديد و ابراز ميكنن و افسوس ميخورن،خدا رو هميشه شكر ميكنم كه پارتى نداشتم كه استخدام دولت شم،چون اون موقع مجبور بودم يا با حقوق كم و اختيار كم در خصوص روزهاى زندگيم بسادم .همه شما دوستان تحصيلكرده رو هم پيشنهاد ميكنم كه به فكر راه اندازى كسب و كار خودتون باشيد،همين الان كه تصميم بگيرم برم سفر يا فردا نرم سر كار اختيار با خودمه،بيمه رو هم دارم نزديك ماهى ١٥٠ رد ميكنم و بازنشستگى رو هم دارم.البته از اين كه شرايط اقتصادى خوب نيس قبول دارم،ولى باور دارم اگر وضعيت اقتصادى بهتر بشه،من پيشرفت بهترى نسبت به كارمندان دولت خواهم داشت كما اينكه الان بهتره و نگرانيم بابت از دست دادن ميز كارم هم كمتره. اميدوارم شاهد سربلندى همه ايرانيان در همه عرصه ها باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اولین کاری که من کردم در زمان دانشجویی ام بود تو یه مدرسه راهنمایی کامپیوتر درس می دادم زمانش طوری بود که من اصلا فرصت نمی کردم ناهار بخورم مستقیم از دانشگاه می رفتم مدرسه گاهی بعد از مدرسه ساعت چهار و اینا یک نان می گرفتم و می خوردم اگه درست یادم باشه ماهی شش هزار تومان سال 77 .
اولین برنامه خودم رو که فروختم با دیسکت با دوچرخه می رفتم تا براشون نصب کنم بعضی وقت ها که مثلا شنبه قرار می گذاشتیم من از چهار شنبه تا صبح شنبه پشت کامپیوتر بودم یعنی کمتر از 2 ساعت خواب در شبانه روز حدود 80 هزار تومان گرفتم که 30 تومانش را واسطه قرار داد برداشت! البته هنوز دانشجو هم بودم
دومین برنامه ای می خواستم بفروشم بعد از کار بسیار زیاد یک شکست تمام عیار شد و آّبرو و حیثیت ما رو هم برد خیلی خیلی زیاد روش کار کردم ولی خوب ناوارد بودم 420 هزار تومان قرار داد یک ریال هم نگرفتم بد و بیراه و غیره هم نصیبم شد

توهین نباشه ولی من تو دانشگاه هیچ اردویی نرفتم امکانات تفریحی و غیره رو سال چهارم فهمیدم چیا بوده دخترای دانشکده که بقیه اسم هم روشون گذاشته بودن رو هم نمی شناختیم!!
حالا همه دنبال یک شغل خوب و با پرستیژ و حقوق مناسب هستند چقدر بی خوابی کشیده اید چند بار شکست خورده اید چند بار پول از دست مردم گرفته اید چند بار کاری که به درد مردم بخورد انجام داده اید؟
شركت توليدى برادر من سال گذشته با صد و بيست كارمند و كارگر تعطيل شد!
من 33 سالمه فوق لیسانس متاهل دارای یک فرزند زنم هم لیسانس و بیکار برادرم هم 30 ساله لیسانس بیکار مادر بیچارم با حقوق مستمری خرج مارو میده جالب اینکه دوستای که درس نخوندن اکثرا شاغل هستند همه چی وارونس قبلا اونا به ما حسودیشون میشد الان ما به اونا! آینده ما چی میشه مثلا کشور نفت خیز و ثروتمندی هستیم
باید خود کفا باشیم تا بتونیم نرخ بیکاری رو کم کنیم
رفیق من تو دوهفته شش تا کار عوض کرده‌بود کاراشم فقط اسمش عوض میشده تو همشون باید یه کار میکرده: خرحمالی
از هشت صبح تا هشت شب باحقوق خیلی پایین. بنده خدا داره ازافسردگی میمیره.همه افسرده شدن.
لرستان چه در 8 سال پیش چه الان از نظر بیکاری رتبه اولو داره......مادیگه نمیدونیم کار چیه!!!!!!!تحصیلات داشته باشی یا نه فرقی نداره!!!!!!مرکز استان یا سایر شهرستانها باز فرقی نداره!!!!!!اینجا بیکاری بیداد میکنه!!!!!! دولت مهرگستر قرار بود اگه اینجا آباد نشه خودش بیل و کلنگ برداره و آبادش کنه!!!!!!!!! و اینجا همچنان ویران است........آیا کسی صدای ما را میشنود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من با مدرک ارشد یکی از دانشگاه های ممتاز 5 روز تو هفته از صبح تا شب میرفتم دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور حق التدریس.بالاخره کارامو جور کردم از ایران زدم بیرون و اینجا مشغول به کار شدم. در ضمن دختر هستم و کاری که کردم هیچ پسری تو فامیل و همسایه نکرده بود. الان روزی هزار بار خدا را شکر میکنم.
شرکت ما اون موقعی که دلار 900 تومان بود (سال 90) در آمدش 203 میلیارد تومان بود (فورش ما کلا به دلار هستش) ولی سال 91 فروش سالانه با دلار 3500 تومانی شده 103 میلیارد تومان. همش هم به شکل طلب مونده و دولت پول نداره که بدهی خودش رو تصفیه کنه. الان شرکت تو پرداخت حقوق هم کم آورده.
یکی از آشنایان نزدیک بنده نزدیک 2 ساله بیکاره و مجبوره بره آژانس کار کنه. خود من هم شاغلم ولی هیچ امنیت شغلی نداریم. توی شرکت دولتی قراردادها 1 ماهه هم شد.
بنده دكتراي عمران دارم و 7 ساله كه در يكي از شركتهاي خوب مهندس مشاور كار ميكنم. ولي با وجود اينكه جزو نيروهاي كليدي شركت هستم، استرس از دست دادن كارم را دارم. شركت ما سال 84 با 200 نفر پرسنل سالانه حداقل يك ميليون دلار سود خالص داشت ولي الان ضررده شده و تعداد پرسنل را به كمتر از 50 نفر كاهش داده و اگه وضع به همين صورت پيش بره سال بعد قطعاً تعطيله
مشكل اشتغال تا مديريت خرد و كلان درست نشود هيچ موقع درست نمي شود
دیروز دم غروب سه مرد میانسال محترم سر کوچه بودند یکی شان نزدیک آمد و گفت کارگریم، اما کار نداریم و درخواست پول برای خرید غذا کرد.
چند روز پیش پیرمردی کارت بازنشستگی اش را نشان داد و گفت به خدا کم می آورم و درخواست کمک کرد.
امکان ندارد 30 ثانیه پشت چراغ قرمز بمانید و یک کودک، دختر نوجوان، معتاد ... مستقیم یا غیر مستقیم از شما تقاضای کمک نکند.
مردان و جوانان زیادی از استان های محروم نانشان را در تهران جستجو می کنند و کافی است در جاهایی مثل میدان امام حسین کمی قدم بزنید تا با رنج این افراد آشنا شوید.
بهترین روش اشتغال شده است باز زدن هندوانه و خربزه پشت وانت و فروختن آنها در تهران و تهیه یک خرجی مختصر برای زن و بچه در شهرستان.

نیازی نیست شعاری یا علمی نگاه کنیم. به هرحال همه نیاز به پول و درآمد دارند. در این سالها راه های اشتغال و کسب درآمد تغییر کرده و به سمت شغل کاذب، تکدی، سرقت و زورگیری رفته است.
من در اطرافم بيكار نميبينم همه كارمند هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
احتمالا الان تو اداره هستی نه؟
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
رضا جان کدوم طرفایی که اطرافت بیکار نیست همه کارمندن. داخل شهر هم نمیری. عجب بابا نکنه ژاپنی جایی هستی. منظور ما ایرانه پسر .
به اطلاع میرسونم عزیزان فقط ایرانی ها داخل کشور نظر بدن.....
تعداد زیادی دانشجو در گرایش های مختلف فنی و مهندسی که با فارق التحصیل شدن نتوانستند کار پیدا کنند و تنها به کارهای کاذبی مثل خواندن دوباره برای رسیدن به مقطع ارشد پرداختند و جو ناامیدی و سرخوردگی در میان این قشر. که بازتاب آن در جامعه تبدیل شد به این که تعداد داوطلبان ریاضی و فیزیک کنکور سراسری به یک سوم داوطلبان تجربی برسد وافراد با استعداد تنها برای پزشک شدن(تنها کور سوس اشتغال) تلاش می کنند و متاسفانه خالی شدن تدریجی دانشگاه های فنی از استعداد های مطلوب. و این نیست جز حاصل اقتصاد نفتی که نیازی به کار مهندسی نمی بیند( داستان پراید و بازگشت پیکان) و دولتی که به جای تقویت صنعت تنها شو های نمایشی بزرگ برگزار میکرد و مدیرانی که تنها آمار می دهند.
شاید به جا نباشه . ولی چرا به فکر این هستید که بقیه برای شما فرصت شغلی ایجاد کنند شما خودتون برای بقیه فرصت شغلی ایجاد کنید. نگید نمیشه که خیلی ها این کار را کرده اند و جواب داده. کاری سختیه و همت بلند میخواهد ولی جواب میده از تو حرکت از خدا برکت اما اصولی. حالا شما حتما میگید نمیشه و پول نیست از این حرفا، اگر پول توی این کشور نبود آدم های نبودند که ماشین های میلیاردی صد میلیونی سوار شوند یا خونه های متری بیست میلیونی خرید و فروش بشه یا اینکه بیشتر مردم موبایلهای میلیونی خرید فروش می کنند (تازه هفته یکبار هم عوض میکن) یا برای خرید لب تاب یا گوشی فلان برند به قیمت نمی دونم چقدر صف بگیرند یا ماشین روزی خیلی اجاره کنند اون هم برای چی برای .....
پس میشه از مردم پول در آورد برای همه هم کافیه
من برادرم در یکی از شرکتهای پیمانکاری برای سهرداری بود که الان بیکار شدن و حتی حقوق معوقعه رو هم بهشون تا الان نداده. پسرم هم 24 سالشه و دیپلمه و دائم دنبال کار هست تا الان تو مغازه های محتلف فروشندگی می کرد ولی به خاطر وضعیت بد کاسبی و حقوق کمی که می دادند ماهی 300 هزار تومان دیگه ادامه نداد الان رفته تو یه املاک ولی اونجا هم راضی نیست میگه تو هر ماه 3 تا قرارداد می بندم خیلی گیرم بیاد 350 هزارتومنه که اونم دو ماه بعدش به هم می دن
بابا دمت گرم امروز این صفحه رو به پدر مادرم نشون دادم،که من تنها نیستم هزدقیقه داشتن سرکوفت پسر عموم رو میزدن که هم سن تو ازدواج کرده بچه داره سر کاره( البته به لطف پدرش(عموی اینجانب) معاون شرکتشونه، ناگفته نماند چندبار بهشون رو انداختیم میگن کار نیست ملت بیکارن پسرتون بره بگرده پیدا میشه)
یک شرکت خصوصی داشتیم که بعد از 10 سال پارسال تعطیل شد! حداقل 4 یا 5 تا از دوستن هم می شناسم که همین بلا سرشان آمد و اثرات مهرورزی دولت هم به آنها رسید!
همه ماهی یه ساعت کار کنند و بیکار نباشند . یک ساعت. خخخخخخخ . بیکاری نداریم
یک شرکت خصوصی داشتیم که بعد از 10 سال پارسال تعطیل شد! حداقل 4 یا 5 تا از دوستن هم می شناسم که همین بلا سرشان آمد و اثرات مهرورزی دولت هم به آنها رسید!
جذب دانشجوی دکتری 56 هزار نفر -قبلا با یک سوم این تعداد میرفتن یه کشورو فتح میکردن.
ما تو جنوب زندگی میکنیم
داداشم لیسانس داره 5 ساله خبرنگاره روزنامه اس
مجرده روش نمیشه به نامزدش بگه کِی انشالله با هم عروسی میکنیم آخه باور کنید حسابش خالیه.

همسایمون وضع مالیش از ما ضعیف تره. دوسال پیش پسرشون با هزارتا گرفتاری با ویزای پاکستان رفت دوبی شد از نگهبونای برج خلیفه(بگم که ایشون دیپلم ناقص هستن) الان الحمدلله ماهانه به پول ایران 16 تومن حقوق دارن ، زن گرفت،ماشین گرفت،خونه خرید داره زندگیشو میکنه
دولت راست میگه!!!
پرداخت وام بدون برنامه را اشتغال حساب میکنه!
پشتیبانان خانگی را مجوز نداده
زیرساخت برای فعالیتهای خانگی و خوشه ای ایجاد نکرده؟
بدانیم 42 درصد اقتصاد چین کسب و کار های خانگی است!
305 شغل خانگی تصویب شده اما بعلت اینکه مدیران به آن اعتقاد ندارند کار خاصی صورت نگرفته
اکثر کارهای ساختمانی را افغانی ها گرفته اند (بادرامد بالا)فکرکنم تاچند سال دیگه ما بنا، سنگ کار ،گچکار ،نما کار ایرانی نداشته باشیم همینطور سنگبری ها و کشاورزی وجدیدا مکانیکی خودرها ما ایرانی ها غیرت کارکردن نداریم البته مسئولین بیفکری هم داریم
درخانواده چهار نفره زندگی میکنم که ماهانه صدهزارتومن هم درآمد ندارم البته یارانه ای که احمدی نژاد میده مستقیم میره قبض آب وبرق ...باز خدارو شکرمیکنم که تنم سالمه...امیدوارم هیچکی بیکار نباشه درمملکتمان انشاالله
من و دوستانم از سال 89 تا حالا که از مکانیک پلی تکنیک فارغ التحصیل شدیم هیچ کاری پیدا نکردیم و هر جا دنبال کار میریم ما رو مسخره میکنند. میگن آخه کو کار؟؟
بیکاری رواز زیاد شدن دست فروشان جوان در خیابانها میشه فهمید
خواهرم مدرک ارشد داره و ازدواج هم کرده 2 ساله دنباله کاره و متاسفانه تا الان بیکاره.برادرم هم 7 ساله ازدواج کرده و شغل کاذب داره. خودمم که دانشجوری ارشدم و بیکارم. پدر و مادرم هر دو بازنشسته آموزش و پرورش که در مجموع 2 میلیون حقوق میگیرن که دخل و خرجمون نمیخونه به زور میتونیم یه ماه رو با انقد پول سپری کنیم.بعضی وقتا هم کم میاریم.قبل از دوره ریاست احمدی نژاد خیلی وضعمون خوب بود اون موقع ها تونستیم خونه بگیریم ماشین زیر پایی گرفته بودیم ولی بعد ریاست احمدی نژاد هم اوایلش خوب بود ولی بعدش ورق برگشت و همش هم پسرفت داشتیم.خانواده ما که به قول معروف دو حقوقه هست وضعیتش اینطوری، وای به حال بقیه...
من مدیر کاریابی یک شهر 30 هزار نفره با امار 6000 هزار نفری بیکار فوق دیپلم به بالا هستم
این طور که شما می گویید ما در سوریه که یک کشور خراب است زندگی میکنیم این همه مردم که مسافرت می رونند این همه ماشینهای مدل بالا در خیابان شهرها که رفت وامد می کنند این خانه ها وعروسهای نجملتی که در این کشوذ است پس مال از ما بهتران است
اینکه برا قبولی در ادارات دولتی حتما پارتی نیازه درست نیست .من خودم بدون هیچ پارتی ای با شرکت در ازمون استانداری قبول شدم
اینکه من فوق لیسانسم و بیکارم هم جای بحث داره باید دید از چه رشته ای و کدوم دانشگاه چون الان ما شا ال.. دانشگاه های ازاد و غیر انتفاعی ............ چی بگم؟
بله اگر شامل بند پ باشی شغل داری . البته باید بگم افزایش دانشجو مساویست با بیکاری
لازم به توضیح نیست .دیگه از این واضح تر چجوری باید باشه.
الان 27 سالمه یک سال و نیمه ازدواج کردم و هنوز نتونستم یه خونه و یه سری لوازم اولیه زندگیو محیا کنم . خرج عقدمم از حاصل 10 سال کارگری برای پدرم و باقیشم از کمک پدرم بوده.خوده پدرم هم کارگره ولی خوب اوستای ما حساب میشه .جوشکاره.که اونم الان 2 ساله تقریبا کاری براش پیش نیومده و از جیب میخوره خودشم مستاجره هنوز بعد 30 سال کارگری و هنوزم با وجده بیماری و کمر درد و پا دردو ارتوروز که نتیجه 30سال کار طاقت فرساست هنوز باید اگه...اگه کاری جور شد به صورت پاره وقت واسه معاشه روزانش بره 12 ساعت در روز زیره تیغه آفتاب جوشکاری کنه .اگه شد منم ببره با خودش یه دستمزد روزانه هم به من بده . نمیدونم چیکار کنم؟ لیسانس کامپیوتر دارم ولی اصلا فکر کاره مرتبت با رشتمم نمیکنم چون نیست که نیست.والا به همین کارگریم رازیم اگه باشه که نیست.اگه هفته ای مثلا 3 روز کار گیرم بیاد کلامو میندازم هوا.چی بگم دیگه؟اونایی که میگن تنبلن جوونا و فلان و بیسار بیان بگن من تنبلم که 7 صبح تا 7 شب یه کله وایمیسمتو آفتابه جنوب با انبر جوشکاری و اشعه تو صورتم دستو بالم میسوزه.بازم کار پیدا نمیکنم.همین خرج روزانه هم به زور جور میکنم از خیلی نیازام میزنم تا بتونم اولیه ترین مایحتاج زندگیمو تهیه کنم تا بتونم با همسرم هفته ای یه بار بیرون برم اونم هنوز با کمک پدرم که هنوز تو خونش زندگی میکنم وهنوز بسیاری از مخارجم با اونه . چیکار کنم ؟ چطوری خونه بگیرم با این کرایه ها؟چطوری خرج خونه رو در بیارم؟ از کجا؟چطوری خواسته های همسرم که خیلیم به حقه بر آورده کنم؟اولیه ترین چیزایی که واسه زندگیه ساده ی ساده لازمه واسه ما آرزو شده.
این اواخر هم خودم هم همسرم دیگه کم آوردیم.بعده تقریبا 2 سال گذشت از ازدواجمون با اینکه حتی از گرفتن مراسمه عروسی بعلت بی پولی منصرف شدیم هنوز خونه پدرامون زندگی میکنیم.دیگه ناراحتی روانی پیدا کردم .داروی اعصاب برام تجویز کرده دکتر.دیگه چقدر به همسرم امید واری بدم در حالتی که خودم امیدی ندارم.
خدا هیچکسو پیشه خانوادش شرمنده نکنه.خدایی همسرم خیلی خانومه که خیلی چیزا رو حتی به رو نمیاره و از خواسته هاش میگذره.با نداریمو بی پولیم میسازه.ولی تا کجا میتونه این شرایط ادامه داشته باشه؟تا کی؟
خسته شدم از این همه بدبختی و بیچارگی.
حالا هی بگید جوونا برن ازدواج کنن. آخه یکی نیست بگه این بدبختا از کجا بیارن؟ چطوری آخه؟
دیگه بریدم بخدا بریم.
من تازه فوق گرفتم 2 سال هم سابقه کار دارم .تازگی رفتم مدرسه برای تدریس. خیلیا اومده بودند بعد یه خانمی اومد گفت :من یه سری شرایط میگم هر کی نداره فرم پر نکنه.( 3 تا 5 سال سابقه تدریس در مدرسه و فارغ التحصیل یکی از 5 6 دانشگاه دولتی تهران). من لیسانسم آزاده ولی فوقم دولتی تهران. از خانمه پرسیدم 2 سال سابقه میشه ؟ حدس بزنید چی جواب داد؟ نه حدس بزنید؟ گفت مگر اینکه دانشجوی دکترا باشی........این همه زحمت کشیدم درس خوندم استرس کشیدم اینم جوابم. دست از پا درازتر برگشتم خونه......
من از 87 که لیسانس گرفتم بیکارم
دیدم عمرم میگذره و جایی استخدام نمیشم ناچارا فوق گرفتم رشتم فقط مستلزم کار دولتیه (مهندسی نفت)
توی یه شهرستان کوچک زندگی میکنیم، حتی روم نمیشه بگم واسه چه کارایی رفتم و نخواستن گفتن سابقه کار، استخدام دولتی هم قبول شدم اما تو مصاحبه به دلیل کفالت از مادرم رد کردن!!!!!!!، گفتن نمیتونی مادرتو تنها بذاری و بیای جنوب!!!!!!! باور کردنی نیست اما هنوز نامه هاشو دارم و میتونم بدم. الان یک ساله تو خونه خودمو حبس کردم و مثلا واسه دکتری میخونم اینجوری لااقل خرج دیگه مثل لباس و ... ندارم، همه سرگرمیم هم شده آخر شب خوندن نظرای تابناک
بیزار شدم از مردمی که میپرسن چی کار میکنی، سرخورده شدم
منم دوست دارم ازدواج کنم، سر و سامون بگیرم، الان که اینها رو تایپ میکنم داره اشکم در میاد و هر روز پای این کتابهای لعنتی میشینم
به خاطر کاری که دارم با پیکای موتوری ارتباط زیادی دارم. یکیشون رو میشناختم که از مشهد اومده بود. سال 88 اومد با یه موتور پلاک قدیم. روزی 50 از پیک ماهی 300 از پیک غذا شب هم یه جا سرایدار بود. سه ماه که گذشت یه وانت خرید زد تو کار اوراقی و شیرآلات. کنارش لوله کشی رو بصورت خرده کاری یاد گرفته بود. سال 90 بود که یه نیسان یخچال دار خرید اجاره داد به یکی از فامیلاش. هنوز هم لوله کشی می کنه. یه اتوبوس خریده داده به دو نفر اجاره. یه سوله هم خریده که توش شیرآلات و اوراقی ها رو تعمیر می کنن و می فروشه. یه ساختمان 4 طبقه هم تو گلبرگ خرید همین امسال. متولد 64 تا 5 ابتدایی هم درس خونده
امام علی میگه بزرگترین گناه نا امیدیه...
من دیگه فرا نا امیدم....خدا گمونم فقط تویی دیگه... آخه 4 سال چرا رفتم دنبال مدرک...میرفتم یه فنی یاد میگرفتم...تمام نشاط و جوانیم الکی حروم شد ..شکرت که زنده ایم.یا علی
آمار دولت غلطه قبول.آمار شما از کجا میاد که اینقدر مطمئنید؟
داشتن شغل امروز تنها راهش پارتی و رابطه و سفارشه.........................
الان نتایج کنکور رو اعلام کردن همه مجاز شدن! ظرفیت ها چندین برابر شده، با همون امکانات 10-15 سال پیش. خوب نتیجه این میشه که تو اطرافیان 10 تا دکترا و فوق لیسانس می بینی. چرا خدایا!! چرا اینا اینجوری مدرک رو بی ارزش کردن؟.... بخدا ظلمه که با بالاتری مدرک تحصیلی استرس شغل داشته باشی....
من حدود ۱۰ ساله که تو یه شرکت دولتی تحت عنوان نیروی پیمانکاری کارمیکنم.حقوق ماهیانه ۲۷۹ هزارتومن تازه اون هم بعد ۵ تا۶ ماه. اون هم تو دمای ۶۰ درجه خوزستان.لابد به من هم می گن شاغل.
من بازنشسته هستم اما خدا را شکر کار دوم دارم تمام جوانهای خانواده ما مشغول به کار مرتبط با مدرک تحصیلی خود هستند چون یاد گرفته اند که کار جوهر ادم است حقوق زیادی نمی گیرند با اتوبوس ومترو رفت وامد میکنند وامیدواربه اینده هستند .دلیل کار نداشتن بسیاری از جوانها اینست که یا کار بلد نیستند ویا توفع حقوق زیاد دارند به این جوانهای عزیز عرض میکنم عزیزان من به حقوق کم رضایت دهید و بیکار نباشید بیکاری سم است
من از تمام دوستام و همکلاسی های دانشگام باخبرم. بجز چند نفر بقیه بیکارند خیلی ها کار گیرشون نیومد مجبور به ادامه تحصیل شدند البته از بیکاری الان دکترا میخونن.. امسال واسه آخرین بار در آزمون نفت شرکت کردم یا بهنره بگم شرکت کردیم یه بار در مصاحبه یه بار در نرسیدن امتیاز به آخرین نفر هر بار به دلیلی رد میشیم. بچه ها میگفتند چون سهمیه بومی دادند به خوزستانی ها ما هیچکدوم قبول نشدیم من با بچه های خوزستان در ارتباطم اونا هم هیچکی رو نمیشناسن قبول شده ...حالا فهمیدیم این اشتغال همش سر کاریه فقط واسه پیر کردن جوونا. اصلا در در این کشور تا آشنا و پارتی نداشته باشی بیکار موندی هرچه هم تحصیلات عالی داشته باشی نمیدونم چطور سر کنیم.
خدا عاقبت مارو بخیر کنه....
سی سال است خانه ی کارگر در راس آن کمالی -محجوب-ربیعی کارگران را به این وضعیت کشانده اند
اگر خدمت دلسوزی حمایت وکنترل کارگران را بر عهده داشته اند کافی است وضعیت کارگران وقوانین کار رادر12 سال وزارت کمالی بررسی کنید تا مجددا گرگ را در لباس میش نشان ندهند
نمیدونید بیکاری چطوری از بین رفته؟!
درس... امتحان... کنکور... درس... کنکور...پشت کنکور... درس.... درس... درس... شغل تمام وقت (حقوق 700 هزار تومن، بدون بیمه)... مشروطی... درس... بی پولی
من مهندس مکانیک تقریباً بی کار هستم. متاسفانه به دلیل اینکه نتونستم کار مناسب پیدا کنم (به خدا هر جا که تونستم خودمو بند کردم، گفتم اولش مجانی کار می کنم هر وقت خواستید پول بدید!! کارهای مهندسی غیر متناسب با رشته ی خودم مثل تولید نرم افزار کردم.) ولی متاسفانه شغل ثابت پیدا نکردم. با اینکه به پیمانکارم سود های چند ده ملیونی رسوندم ولی جاضر نشد حتی من رو بیمه کنه. کار های داخل کشور به صورت پروژه های موقت شده.سرمایه گذار و مدیر عامل بیش از 95 درصد سود رو به جیب می زنند. پروژه که انجام شد تمام قرار ها یادشون می ره. خوب سودشونو کردن و می گن این برگشت پول ما بوده. فقط پول، پول رو می آره. چرا باید اینقدر غیر منصفانه سرمایه داران خون مردم رو تو شیشه کنند. منم می خوام ازدواج کنم ولی تمام دارمدم رو باید بدم بابت اجاره. چرا باید اجاره ها اینقدر بالا باشه. چرا کسی که سرمایه دارهست باید همیشه سود کنه و بقیه تمام کارشونو برای سود اونها پیش فروش کنن. من الآن چندین ماهه که بیکارم. کارهای خورد و پروژه ای انجام می دم. تدریس هر چی بگید انجام دادم. کارم رسیده به انجام پروژه های دانشجویی بچه های دانشگاه آزاد. به هر کی سفارش کردم منو معرفی کنه. رزومه سازی کردم. کسی هست بفهمه یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟ بعضی وقتا فکر می کنم بدبخت ترین جوونایی که خدا آفرید همین دهه ی 60 ای ها هستن. الان نزدیک 30 سالمه. هنوز خرج خودمو نمی تونم در بیارم. ضمناً من فوق لیسانس مکانیک از یه دانشگاه دولتی داخل تهران هستم.

امیدوارم که پاک نکنید.
ضمن عرض همدردی با هموطنان بیکار عزیز ، خدمت شما عرض کنم که بنده 13/5 ساله شاغلم و زیر حکم من 800 هزار تومن می باشد.
مدرک تحصیلیم لیسانس بوده ودر حال تحصیل در فوق لیسانس هستم.در زندگی و کار سعی کرده ام ادم درستکاری باشم .اما واقعیت این است که با تمام این اوصاف با این تورم سر سام آور زندگی طعمی جز لذت و بدبختی ندارد.جوانان جویای کار و اکثرا مجردو نا امید و مایوس را وقتی در خیابان می بینم همیشه زجر می کشم. وضعیت دختران مجردی که به امید یک زندگی ساده خود را به چه حال و روزی می اندازند ،زجر آور و کسانی که از این آشفته بازار سو استفاده می کنند مشکل را زجر آورتر می کند.
اما در این میان کسانی که سرمایه ، زندگی ، جوانی و امید این مردم را برای زیاده خواهی خود به باد می دهند باید خجالت بکشند.
کسانی که یک زندگی ساده و آبرومندانه را از مردم ما دریغ می کنند.
کسانی که با ثروت خود و دلال بازی حتی یک سر پناه اجاره ای را کابوس کرده اند.
منم با فوق لیسانس حسابداری وچندین مقاله ی isi بیکارم. البته خیلی از دوستهام که با هم فارغ التحصیل شدیم هم بیکارند!!!
عرض شود بنده بیکار نیستم به قول حضرات جویایی کار هستم.
تو این دوره زمونه فقط باید یه پدر پولدار داشته باشی که ساپورتت کنه وگرنه ...
همه مصائب بیکاری به کنار رو زدن به بقیه و رو تو زمین انداختن خیلی آدم رو آزار میده
در بین 50 خانواری نزدیکی که ما داریم و با هم مرتبط هستیم دست کم 70 بیکار از دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس سراغ دارم
مشکل بی کاری آموزش نادرست و نابجا و مدرک گرایی است.
نباید عناوین و مدارک دانشگاه های دولتی و آزاد یکی باشد.
باید این نکته رو هم در نظر داشت که تا سال 84 کسی که حداقل دو روز در هفته سر کار باشه شاغل به حساب می آد، اما از سال 84 به بعد طبق تعریف سازمان آمار !!!!! کسی که در هفته دو ساعت، فقط 2 ساعت، سر کار بره شاغل به حساب می آد!!
به نظر شما مقایسه ی این آمارها کار منطقی و منصفانه ای است؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی