بازدید 32007
«تابناک» منتشر می‌کند

جزئياتي از گزارش تحقيق و تفحص حادثه 22 بهمن قم

برخی مسئولان قم پی به انجام برخی برنامه‌ریزی‌ها برای بر هم زدن مراسم سخنرانی دکتر علی لاریجانی برده بودند. پس از پیگیری‌ها، یکی از این مسئولان به دلیل ایفای نقش و تحریک‌سازی عوامل بر هم زدن مراسم از سمت خود عزل شد. یکی از مسئولان استان قم که در جایگاه مراسم حضور داشت، پیش از سخنرانی آقای دکتر لاریجانی، اقدام به جابجایی چند نفر از مسئولان حاضر در جایگاه مراسم می‌کند.
کد خبر: ۳۳۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹ 23 July 2013
هشت نفر از اعضای کابینه روحانی نهایی شدند +اسامیپس از حادثه 22 بهمن قم كه در آن عده‌‌اي معدود ـ كه گزارش تحقيق و تفحص كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس آن را برنامه‌ريزي شده دانسته است ـ به رئيس مجلس شوراي اسلامي بی‌حرمتی کرده و با بر هم زدن مراسم، مانع از ‌سخنرانی وی شدند، كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم، مأمور رسيدگي و بررسي اين حادثه و ارائه گزارش شد.

به گزارش «تابناک»، این کمیسیون نیز هیأتی را بدین منظور مأمور کرد که به دنبال آن برخی جلسات‌ ‌با مسئولان و نهادهای مسئول امنیت نظم و انتظام از یک سو و مسئولان و نهاد‌های برگزاری مراسم از سوی دیگر، نشست‌هایی برگزار کردند که نتایج بررسی آن طی گزارشی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خوانده شد، ولی تا کنون در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است.

یک منبع آگاه درباره این گزارش به تابناک گفت: این گزارش اشاره دارد که برخی مسئولان و نهادهای استان قم، پی به انجام برخی برنامه‌ریزی‌ها برای بر هم زدن مراسم سخنرانی دکتر علی لاریجانی برده و حتی برخی از آن‌ها هشدار‌هایی نیز به مقامات مسئول قم داده بودند که البته این هشدار‌ها و خبر‌ها به مجلس و رئیس آن ارایه نشده بود؛ هر چند پس از پیگیری‌ها، یکی از این مسؤلان به دلیل ایفای نقش و تحریک‌سازی عوامل بر هم زدن مراسم از سمت خود عزل شد. بر هم زدن مراسم ۲۲ بهمن قم همچنین در این گزارش با نام بردن از افراد که نقش اساسی در برنامه ریزی بر هم زدن مراسم ۲۲ بهمن قم را داشتند. اشاره شده است که مسئول دفتر یکی از شخصیت‌های مشهور قم از عاملان اصلی برنامه ریزی، هدایت و محرک برنامه بوده است.

جزئياتي از گزارش تحقيق وتخصص حادثه 22بهمن قم

بنا بر این گزارش، یکی از مسئولان استان قم که در جایگاه مراسم بود، پیش از سخنرانی آقای دکتر لاریجانی، اقدام به جابجایی چند نفر از مسئولان حاضر در جایگاه مراسم می‌کند که در گزارش مجلس به آن اشاره و بیان شده ‌که این کار با توجه به مطلع بودن وی از بروز تشنجات به هنگام پرتاب اشیا به سوی جایگاه و به منظور جلو‌گیری از آسیب احتمالی به این شخصیت‌ها و جلوگیری از هتک حرمت آن‌ها انجام شده است.

همچنین در این گزارش پس از اشاره به نشست‌های متعدد و بررسی برخی اسناد و نیز با گلایه از عدم همکاری برخی دستگاه‌های استان قم، آمده است که برخی ‌مسئولان در نهاد‌هایی از استان قم از انجام برنامه‌ریزی‌هایی برای بر هم زدن مراسم ۲۲بهمن قم آگاه‌ شده بودند؛ اما به رغم جلساتی که مسئولان امنیت وحفاظت رئیس مجلس داشتند، این هشدار‌ها و اخبار به مسئولان امنیت مجلس و رئیس مجلس داده نشده است.

در این گزارش همچنین اشاره شده ‌که در جریان راهپیمایی، چند نفر انگشت‌شمار در پیرامون رییس مجلس، اقدام به سر دادن شعارهایی علیه دکتر لاریجانی کرده بودند که انتظار می‌رفت نیروهای حفظ و برقراری امنیت آن‌ها را شناسایی کرده و در اختیار مسئولان گذارد که متأسفانه چنین نشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۶
انتشار یافته: ۱۱
حالا مجلس چه پیش نهادی میده ، پیشنهاد میده که مردم چشمشون را روی اون فیلم ببندند
تابناك گير نده
لابد اين مسئله هم به مانند ديگر مسائل به مصلحت نيست كه ما ها بدونيم
من كاري به شخص آقاي لاريجاني ندارم ولي اقدام عليه رئيس مجلس كشور توهين به شخص ايشان قلمداد نمي شود لذا قانون بايستي اين افراد را شديداً تنبيه نمايد
چه جزئیات دقیقی ی ی ی ی
اینو که همه میدونن تابناک
متاسفم براي اين بي احترامي ها بداخلاقي ها
حمله به ايشون اگه جدي گرفته نشه ممنكه به رجال ديگه كشور آسيب بزنه
آقاي دكتر لاريجاني هميشه موفق و سربلند باشين .
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
واقعا از گزارش دقيقتون ممنونم!
پیگیری کردن خوب است .ولی علل را پیدا کردن واقعیت را که در نهان است بهتراست چرا ها پیدا کردن درد هنر است نه از گرفتن و توبیخ .
اولاً فیلم مراسم را پخش کنید تا مردم بفهمند انگشت شمار بوده یا نه زیرا همیشه از یک عکس زاویه بسته استفاده میکنید که مربوط به آغاز یا پایان ماجراست.
گفتم حالا چی کشف کردی نتایج تحقیق وتفحص!!!!!!
اين مطالبي كه به عنوان جزئيات نوشته ايد قبلا بارها منتشر شده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم