بازدید 32661
خوانده می‌شوید:

نظر شما درباره ساده‌زیستی مسئولان چیست؟

یکی از شعارهای مهم در فرهنگ سیاسی ایران، ساده‌زیستی است. شاید بیشتر مردم نپذیرند که مقامات نسبت به آن‌ها، مزایا و برتری خاصی داشته باشند یا در شرایط متفاوتی زندگی کنند. شما درباره ساده‌زیستی مسئولین چه نظری دارید؟ این گزارش با دیدگاه‌های شما کامل می‌شود.
کد خبر: ۳۳۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵ 23 July 2013
از مفهوم ساده‌زیستی مسئولین می‌توان برداشت‌های گوناگونی داشت؛ این که مقامات و مسئولین در شرایط مرفه‌تری از مردم عادی زندگی نکنند یا‌ آن که فرصت این را نداشته باشند ‌از امکانات دولتی ـ حتی به ‌ظاهرا قانونی ـ‌ برای رفاه خود استفاده کنند، این که امتیاز ویژه‌ای به آن‌ها داده نشود و به طور کلی‌تر ‌هیچ برتری نسبت به مردم عادی نداشته باشند.

تولد یک وارث جدید برای تاج و تخت سلطنتی در انگلیس و سیل اخبار مربوط به آن، شاید این پرسش را به ذهن آورد که چرا در قرن بیست‌و‌یکم هنوز باید حکومتی پادشاهی وجود داشته باشد که تولد وارثی برای آن برخی را به هیجان آورد. مواردی با شدت و وسعت کمتر یا بیشتر در برخی کشورهای دیگر هم قابل مشاهده باشد.

پرسش خوانده می‌شوید امروز این است که:

* نظر شما درباره ساده‌زیستی مسئولین چیست؟

* به نظر شما مقامات باید چه مزایایی بیشتر از مردم عادی داشته باشند؟

* آیا رسیدن به یک پست و مقام را دلیل برتری بر دیگران می‌دانید؟

* آیا شما شکل حکومت پادشاهی را توهین‌آمیز می‌دانید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵۷
انتشار یافته: ۱۹۹
نظر شما در مورد ساده‌زیستی مسئولین چیست؟ریا کاری،رئیس جمهور مملکت باید در شان مردم ایران لباس بپوشه و زندگی کنه

به نظر شما مقامات باید چه مزایایی بیشتر از مردم عادی داشته باشند؟
از نظر حقوقی هیچ ،ولی از نظر زندگی کردن در مقام بلند پایه کشور،باید در شان مردم ایران باشد

آیا رسیدن به یک پست و مقام را دلیل برتری بر دیگران می‌دانید؟
خیر
آیا شما شکل حکومت پادشاهی را توهین آمیز می‌دانید؟
پادشاهی به معنای مدرن را خیر،انگلستان در حاظر پادشاهی هست که یک مقام تشریفاتی بیش نیست
ساده زيستى در هر جاه ومقامى لازمه, ولى بگونه اى نباشه که مورد تحقير قرار بگيره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
ساده زیست نباشه اشکال نداره ، سوار ماشین بنز بشه ، حقوق افسانه ای بگیره ، اما به مردم و کشورش خیانت نکنه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
اگه ساده زیست دیدید ما را خبر کنید
تا وقتی عقل مردم به چشمشونه بایدم دنبال این حرفا بگردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
ساده زیست نباشه اشکال نداره ، سوار ماشین بنز بشه ، حقوق افسانه ای بگیره ،
اما
اما با دل و جون و دلسوزی برای مردم و کشور کار کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
مسولان ارشد بنز سوار بشند اصلا بهترین ماشینها دنیا را سوار بشند بهترین امکانات در اختیارشون باشه ولی به شرط کارامدی و و خدمت به مردم کشورشون نه اینکه در ظاهر پراید سوار بشند ولی با ندانم کاریشون و یا برا منافع شخصی مملکت را به لب پرتگاه ببرند
حسین
| Taiwan, Province of China |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
دقیقا همینطوره... ساده زیست باید باشه نه البته ریا کار و تظاهر به ساده زیستی!
اسماعیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
مدیر باید کارآمد و کارگشا باشد
ساده زیست باشد ولی نا کار آمد چه فایده دارد؟
البته یکی از شروط درک ملت ساده زیستی ست
MRR
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
ساده زیستی کاملا لازمه و یک ارزش هر جوری بخواید حساب کنید دینی و غیر دینی
خیانت نکردن به کشور هم یک ارزش
با هم تزاحمی هم ندارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
اگر از قبل شروع به کار ساده زیست نباشه اصلا بهتره.... چشم و دلش سیره اونوقت شاید به امور مردم هم برسه.......ولی اینایی که قبلش ساده زیست بودن (فقیر یا وضع متوسط رو به پایین داشتن) وقتی به یه جایی میرسن نمیدونند با ابن هم ثروت و قدرت چیکار کنند!!!! نتیجه اش هم میشه اختلاس های چند هزار میلیاردی
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
مسئولین اگر خدمتگذار باشند باید:
بهترین غذاها و نوشیدنی ها را در اختیار داشته باشند
بهرین وسایل آسایشی و ایمنی در اختیار خود و خانواده‌هایشان باشد.
حتی شده بچه هایشان را با چرخ‌بال اینور و آنور ببرند
اما خدمت کنند.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
اتفاقا باید ساده زیست باشند یعنی اینکه خوی کاخ نشینی نداشته باشند،بنز سوار شدن مربوط به مسائل امنیتیه،
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
ساده زیستی بله اما ساده زیست نمایی نه. ساده زیستی در زندگی شخصی بله، برای ما صادقانه زیستن مهم است که اکسیر نایابی است!!!
مقامات باید از نظر مالی کاملا تامین باشند تا کل فکر و ذکرشان بر انجام امور محوله متمرکز باشد نه برای حل مشکلات مالیشان. ساده زیستی هم مسخره ترین شعار ممکن می باشد، چون مسوولی که توانایی تامین زندگی مناسب برای خانواده خود نداشته باشد برای جامعه هیچ فایده ای نخواهد داشت.
سلام ساده زيستي چه دردي از مردم دوا مي كنه مهم اينه در كاراشون به مردم خيانت نكنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
دمت گرم حمید جون.توی این سالها در هر سازمانی که دم از ساده زیستی زدند پدر مردم رو دراوردند. بهتره خودشون خوب بخورند اما هوای زیردستی هارو هم داشته باشند
حسین
| Taiwan, Province of China |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
خیانت کردن و ساده زیستی دو مقوله متفاوت از یکدیگر هستش!
چرا فکر میکنی ساده زیست خیانت میکنه؟
امین اسبوئی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
به نظر من هم با توجه به حقوق های زیادی که برای مسئولین هست ( البته همه جای جهان هم هست) انتظار ساده زیستی نباید داشته باشیم. فقط انتظار شرعی و اخلاقی این هست که اولا با توجه به حقوق زیادی که میگیرن وظایفشون رو هم درست انجام بدن. ثانیا با استفاده از روابطی که دارن وام های کلان برای خودشون یا نزدیکاشون نگیرن که از اون طریق ثروتشون بیشتر بشه. به نظر من گرفتن وام های کلان از این طریق شاید حرام هم نباشه حتی ( چون بر اساس ضوابط بانکی هست معمولا) ولی درست نیست که با استفاده از این وام ها که پول مردم هست برای خودشون ثروت بیشتر به وجود بیارن...
حكومت پادشاهي را خدمتتان عرض كنم كه نه تنها توهين به مردم است، بلكه بيشتر از اين‌ها و اصلاً فحش ناموسي است. از جانب ديگر نشانه حماقت مردم هم محسوب مي‌شود. ببنيد كه اين روز‌ها مردم عوام بدبخت و بسيار نادان انگليسي سر توليد كاكل‌زري سلطنتي چه وقت و پولي را هدر داده‌اند. فاعتبروا يا اولوا البصار!
در فرهنگ ما ساه زیستی خوبه ولی به شرطی که عوام فریبانه نباشه
نظر شما در مورد ساده‌زیستی مسئولین چیست؟

شما یه مسئول مثال بزن که به معنی واقعی کلمه ساده زیست باشه .
(یه زندگی ساده و نرمال )
عمرا اگه پیدا کنی . اگرم پیدا کردی جو گیر نشو یه مدت صبر کن بیشتر تحقیق کن مطمئنم نظرت عوض میشه

به نظر شما مقامات باید چه مزایایی بیشتر از مردم عادی داشته باشند؟

مقامی که بدرد جامعه بخوره صد در صد مردم قدرشو میدونن و این بالاترین مزیت یا امتیاز میتونه واسه مقامات باشه . نه اینکه با ندونم کاری هر بلایی سر این مردم به اسم مردم دربیاره بعدشم بخواد مزیت داشته باشه . یه همچین مقامی یه عمر نفرین مردم پشت سرشه . ( پس بزرگتریم مزیت و امتیاز واسش نظر مثبت یا منفی مردم در موردشه )

آیا رسیدن به یک پست و مقام را دلیل برتری بر دیگران می‌دانید؟

در حال حاضر که اینطوره (و جالبه همه اونایی که احساس خود برتری میکنن خودشون خادم همه میدونن!)


آیا شما شکل حکومت پادشاهی را توهین آمیز می‌دانید؟

بگم نه میگین ظاغوتیه !
حکومت از هر نوعش باید در خدمت ملتش باشه . تو دینا هستند حکومتهایی پادشاهی که واسه ملتشون بهترین رفاه و امکانات فراهم میکنن و از منافعشون دفاع میکنن .مثل کانادا که کشوری با نظام پادشاهی مشروطه مبتنی بر دموکراسی پارلمانیه
(بنا بر آمار سازمان ملل متحد، ۷ کشور از ۱۰ کشوری که دارای بهترین شرایط زندگی در دنیا هستند با حکومت پادشاهی پارلمانی اداره می‌شوند)

حکومتهایی مثل مصر و سوریه و لیبی امثالهم هم هستند که دیکتاتوری به معنای واقعی توش حاکم بوده تا به امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
حکومت پادشاهی به حکومت تلقی می شود که حرف آخر را یک نفر به اسم پادشاه بزند و در واقع حرفش بتواند تمام قواعد و قوانین را بهم بزند.
از شما تشکر میکنم بابت مطلب بسیار خوب و مفیدی که در سایت خود درج نمودید. البته ساده زیستی (نه به صورت آدم های محتاج ) در راس کار انبیاء بوده تا نشان دهند که الگویی سالم و پاک برای جامعه هستند و در واقع قول و فعل آنها یکی باشد. پیامبر بزرگ اسلام نیز در روایات آمده است که زندگی تجملاتی نداشتند. اما امروزه علیرغم شعارهای توخالی مسولین در این مورد مشاهده می شود که دارای آنچنان ثروت هنگفتی از بیت المال هستند که انسان مدهوش می شود. ضعیف ترین مدیر کل یک اداره آنچنان ثروتی در طول خدمت خود جمع آوری میکند که واقعا جای بسی سوال و شبهه ایجاد می شود. مگر چقدر حقوق می گیرند و یا امتیازهای مختلف مالی به آنها داده می شود؟ بنده خود کارمند بوده و خبر دارم میزان حقوق و مزایای قانونی آنها چقدر است. حال اگر سراغ اعضای هیئت مدیره مثلا یک بانک و یا یک شرکت بروید و میزان حقوق ایشان را مطالبه نمایید متوجه می شوید که رقم درست و معقولی است اما اگر آمار ثروت ها و فرآورده های مالی ایشان را دریابید متوجه خواهید شد که .... اگر جلوتر بروید و سری به وزرا بزنید باز هم خیره تر خواهید شد! در مملکت اسلامی مسولین باید الگو باشند حضرت امیر (ع) می فرماید قصری بنا نمی شود مگر آنکه فقیری فقیرتر گردد و اگر فقر از یک در وارد خانه شود دین از در دیگر خارج می شود. با تشکر
نظر ما
نظر امام علی (ع) هستش در باره بیت مال.
اگر مسئولی قبل از کسب مقام و منصب از رفاه خوبی برخوردار باشد و بعد ساده زیست شود بهتر است از مسئولی که ساده زیست بوده و بعد به واسطه مقام ثروت اندوزی کند.
مسئولی که طعم رفاه را چشیده باشد می تواند برای مردم رفاه بخواهد.
ترجیح می دهم مسئولین کشور رفاه طلب باشند و آسایش طلب برای مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Taiwan, Province of China |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
ساده زیستی متضاد رفاه طلبی نیست!
ساده زیستی یعنی اینکه مسئول محترم نفس پرست نیست در پی تظاهر اموالش به دیگران نیست! یک نفر می تواند ساده زیست باشد اما بسیار پول دار هم باشد و در عین حال رفاه طلب باشد.
شما اگر به کشور چین سفر کنید، بسیاری از متمولین و صاحبان شرکتهای بزرگ حتی جنس لباسشان هم با مردم عادی تفاوت ندارد. از ظاهر زندگی افراد اساساً قابل تشخیص نیست که این فرد پولدار است یا خیر! و این روحیه ساده زیستی باعث افزایش روحیه فقیران برای زیستن سالم می شود چرا که یک فقیر تفاوت خاصی احساس نمی کند و در پی یک شبه پولدار شدن نمی گردد.
کدوم ساده زیستی؟؟؟ یکی از کاندیدای ریاست جمهوری در قسمتی از فیلمش در خانه خودش و روی یک تخت که کنار حیاط خانه اش بود سعی داشت که زندگیش رو ساده جلوه بده غافل از اینکه اون خونه به ظاهر ساده در یکی از گرانترین خیابان های پاسداران است و با آن متراژ قیمتی بالای چند ده میلیارد تومان دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
راست میگه به خدا کدوم ساده زیستی؟ رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ماهی ده میلیون درآمد داشته باشه و کارمندش با یه مدرک پایین تر ماهی هشتصد هزار تومن اون موقع زندگی این کجا و زندگی اون کجا؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
به هر حال واقعیت بهتر از ریاکاری است
زندگی خوب و مرفه داشتن حق همه مردم می باشد. به نظر من مسئولین نیز باید زندگی مرفه ی داشته باشند و از درآمد مناسبی برخوردار باشند. بعضی از وقتها ساده زیستی مسئولین شبیه به ریاکاری می باشد. مهم عملکرد افراد می باشد. آن چیز که در مسنولین خطرناک است اشرافگرایی می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
از اينكه مجوز بخور بخور مرا شما ملت فهيم صادر نموديد متشكرم.
يك مسول ساده زيست
نگاهی به کشورهای اروپایی یا حتی همین شیخ نشین کنید. مسئولین آنها ساده زیست نیستند، اما آنقدر رفاه برای مردم ایجاد کرده اند که کسی هیچ توجهی ندارد که آن مسئول چه می خورد و چه می پوشد. به نظر شما اگر یک رییس جمهور نان خشک بخورد و شب ها روی حصیر بخوابد و اقتصاد و فرهنگ و سیاست را نابود کند بهتر است یا اینکه رییس جمهور از همه امکانات مادی برخوردار باشد و با مدیریت صحیح، ثروت کشور را افزایش دهد. برای مثال ساده زیستی این دولت چه دردی از مردم دوا کرده است؟ امروزه ارزش ها خردمندانه تعریف می شوند.
سالها در انگلیس زندگی کردم. شکل حکومت پادشاهی وقتی توهین امیز است که مردم در فقر باشند. مردم بریتانیا در برابر مالیاتی که می پردازند انواع و اقسام مزایا - خدمات اجتماعی و به خصوص درمانی رایگان و تسهیلات را دریافت می کنند. بیشتر خدمات رایگان است. مخلص کلام اینکه اگر مسولین در غرب زندگی تجملی دارند موجبات رفاه مردم را هم در مقابل فراهم می کنند.قابل قیاس با مملکت ما نیست. ولی اینجا در مملکت خودمان: مدیران و مسولان پادشاهی می کنند ولی تمامیت خواه هستند. مفاهیمی همچون "ساده زیستی " هم مانند باقی چیزها برای عوام فریبیست. تفاوت ان با غرب این است که انها ادعا دین را ندارند ولی ادعای مسلمانی ما گوش فلک را کر کرده است. در غرب سیاست مدار هم مانند یک شهروند معمولی در صورت ارتکاب جرم قابل پیگرد است.
بهتر است کسی نه ادعای ساده زیستی بکند و نه آرزوی ان را داشته باشد. همانطور که دوست دارد زندگی کند برای ما مردم نتيجه بهتری دارد. اقلا ممکن است یک کمی هم بعدش به فکر مردم بیفتد.
Agar halal be dast Amedeo bashed, narayan ashkal Dashti bashe.
پاسخ ها
حسین
| Taiwan, Province of China |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
دقت کنید پولدار بودن تضادی با ساده زیستی ندارد.
طرف می تواند بسیار پولدار باشد اما ساده زیست هم باشد.
اساساً دین اسلام با حسابی بانکی افراد مشکلی ندارد با تظاهر و تفاخر ورزیدن چه به پولدار بودن چه به برتر بودن مشکل دارد. به عبارت دیگر شما می توانید بسیار پولدار باشید اما زندگی شاهانه برای خود نباید بسازید و باید شبیه مردم عادی زندگی کنید.
روحیه ساده زیستی یعنی تقویت روحیه فقرا به زندگی عادی خویش، اگر تفاخر به پولداری و تجمل پرستی در بین متمولین باب شود که شده است فقرا و مردم عادی آرزوی یک شبه پولدار شدن رو خواهند داشت که این آرزو فسادهای آنچنانی که دیدیم را به بار خواهد آورد.
به نظرم این جور حرف ها در مورد لزوم ساده زیستی بعضا نادرسته البته نه در مورد همه پست ها.
مثلا رییس جمهور باید از بهترین امکانات برخوردار باشه و همچنین از خودروی لوکس استفاده کنه چون در معرض دید رسانه های دنیاست و باید شان این پست حفظ بشه.
منظورم این نیست که ماهی یه ماشین عوض کنه ولی باید از خودروی روز استفاده کنه.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
کدام شان؟!
به قول دکتر احمدی نژاد، مسئولین هیچ شانی جز خدمت به مردم ندارند.
اگر مردم كشور در رفاه باشند چه اشكالي دارد كه مسئولين هم تشريفات درخوري داشته باشند.هر وقت درآمد سرانه ما برابر با انگليس شد تجملاتمان هم زياد باشد و قم پز دركنيم. ايرادي ندارد.
به نظر من ساده زیستی خوبه ولی مهمتر اینه که مسئول کاره خودشو به خوبی انجام بده و به نظرم اگه یکی دردی از مردم دوا کنه و ماشین گرون قیمت سوار شه او بهتر اینه که هی با یه پراید بیادو کاری هم نکنه چون این که با پراید بیاد یا بی ام و کاری رو سودی برا ملت نداره البته دیگه نباید زیاده روی هم باشه و خیلی تجملیش کنیم .
شمایل پادشاهی و یا گدا مآبانه هر دو توهین آمیز است. مخصوصا کلاس رییس جمهور بخاطر نمایندگی کشورش در عرصه های بین المللی مهم است.
اولا باید ساده زیستی در جامعه دوباره تعریف شود وحدود و ابعاد آن کاملا مشخص شود.ساده زیستی یک امتیاز مثبت برای یک مسئول است اما همه چیز نیست. مدیر و مدبر بودن و عقل و درایت و تدبیر مهم تر است.به نظر میرسد یک مدیر باکفایت حتی اگر کاخ نشین باشد از مدیر ساده زیست بی لیاقت بهتر است.
ثانیا بدیهی است که رسیدن به یک پست و مقام دلیل برتری انسانی بر انسان دیگر نیست اما می تواند دلیل استفاده یک شخص از امکانات خاص باشد. توقع نداریم که رئیس جمهور در صف نانوایی بایستد و سوار تاکسی شود.
1:‌ساده زيستي يعني عدم تكبر ،‌فخر فروشي و افراط در استفاده از حلال خدا.

2:‌مسئولان بايد اتومبيل و خانه اي امن داشته باشند براي حفظ امنيت ، لباس و ظاهري تميز و مرتب داشته باشند براي حفظ احترامشان.

3:‌اگر انتخاب افراد بر اساس شايسته سالاري باشد ، انتحاب يك رد نشان دهنده برتي توانايي هاي وي نسبت به ديگران در آن مورد خاص بوده است .

4: ما در دنيا كشورهايي داريم كه نام پادشاهي بر روي آنهاست ولي داراي دموكراسي قوي هستند اما كشورهايي هم داريم كه در آن به اسم جمهوري و رياست جمهوري ديكتاتوري بر آنها حامكم است كه نمونه هاي متاخر آن صدام حسين و حسني مبارك بودند .
سلزنت يا جمهوريت مسئله اصلي نيست ، مهم احترام به حقوق مردم يك كشور است
باسلام به نظر من یکی اررموز موفقیت هر دولت مردی خصوصا در حکومت اسلامی ساده زیستی و بی ادعا و تکلف بودن آن است البته در عصر حاضر و به جهت مطابقت با دنیا میتوان این ساده زیستی همراه با اقتدار و زیبایی و شکوه هم باشد اما متاسفانه بعضی ا ز مدیران ما به حدی تکبر دارند که .... در استانی که من زندگی میکنم و سازمانیکه کار میکنم به خدا قسم اگه کارمندی میخواست مدیرکل و ببینه باید بین یک ساعت تا سه ساعت منتظر پشت در بشینه ، ضمنا خدمه بیچاره هر روز صبح باید نون تازه ، چای شیرین و پنیر و... داخل یک سینی بزاره و برا مدیرکل ببره من وقتی می دیدم یاد خاطراتی می افتادم که پدربزگم از دوره خان و خان بازی برام تعریف میکرد .
پاسخ ها
صفائی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
دوست عزیز ، نظر شما در مورد مدیرکل درست ولی منظور نویسنده از ساده زیستی چیز دیگری است.
اگر ساده زیستی مسولان جا بیوفتد حتما ریا کاری نیز با آن بالا خواهد رفت در ضمن به نظر من مرفح بودن مسئولان حق آنهاست چون آنها همیشه در استرس هستند و تنها دلخوشی آنها پولی هست که برای آینده اندوخته اند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
هر کارخوبی که جا بیفتد آفت ریا هم برای آن هست. این حرف غلطی است که کارهای خوب را بخاطر افت ریا تعطیل کنیم. مثل آنست که بگوییم کسی کشاورزی نکند، چون اگر چیزی نکاریم، آفتی هم نخواهد بود!
احمدی نژاد با شعار ساده زیستی روی کار آمد در نهایت هم همه دیدیم نتیجه آنرا
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
احمدی نژاد هم مثل همه موفقیت و شکست داشت. و البته خوبست در مقابل موفقیت های بی نظیر او هم تغافل نکنیم. اما اگر شکستی بوده ایا از ساده زیستی او بوده است؟ معلومست که خیر. نباید کودکانه مطالب نامربوط را بهم ببافیم تا نتیجه سطحی و غیر معقول دلخواه بدست اوریم. مسئول جمهوری اسلامی بیجا می کند که از پول مردم زندگی اشرافی راه بیندازد.
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
بی نظیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا ما ندیدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینکه صرفا به خاطر ظاهر کاری یه مسئول بگیم ساده زیسته اشتباهه.نمیشه که یه نفر واسه جلب نظر عده ای با پراید سفر کنه،اما از کلی رانت استفاده کنه.متاسفانه صدا و سیما هم فقط رو همون ظواهر تاکید میکنه!
باسلام وخسته نباشید.
ج-1متاسفانه مسئولین ساده زیست نیستند.
ج-2یک مسئول به سبب مسئولیت نبایدهیچ برتری خاصی به غیرازآنچه قوانین ومقررات جهت وقت گذاردن بیشتراوبرای انجام امورداشته باشد.
ج-3رسیدن به پست ومقام به هیچ عنوان دلیل برتری وبزرگی کسی نیست.
ج-4حکومت پادشاهی کثیف ترین نوع اشغال حکومت است.
اگه مسئولین در بهترین مدل بنز یا بی ام و بنشینن ولی کارشون رو درست انجام بدن خیلی بهتر از اینه که در پراید یا پژو 405 بشینن ولی به کشور ضرر بزنن
بعضی مسئولین در پراید میشینن ولی با یه تصمیم غلط میلیاردها دلار به کشور ضرر میزنن بعد از کسانی که ایراد میگیرن که فوقش 100 هزار دلار هزینه شخصی داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
جانا سخن از دل ما می گویی
بهنظر من اصل اساسی خدمت صادقانه برمردمه
مسوولین باید در حد شئونات یک مسوول زندگی کند و در حد یک مسئول رفتار و کردار و گفتار داشته باشد لیکن این تفاوت در زندگی نباید باعث تبیعض شود در جامعه نیز هیچکس مثل دیگری زندگی نمی کند اما همه در مقابل قانون یکسان هستند و یک مسوول با هر شرایط زندگی که دارد باید در مقابل قانون مثل سایر افرا د جامعه باشد
همه میدونن که اختلاف طبقاتی بیشتر از بین مسیولین و مردم عادی وجود دارد
ساده زيستي خوب است اما نه درحد ريا بنظر من هر انسان بايد در جهت رفاه و اسايش خودوخانواده تلاش نمايد واگر كسي از راه حلال ومشروع زندگي عالي ،خودروي عالي ومنزل عالي داشته باشد هيچگونه اشكالي ندارد
اگر مسولين از مشكلات مردم باخبر باشند خبرداشته باشند هرمزيتي رابراي خود نمي پسندند
خير اگر شخصي وزير شد دليل بر برتري بر ديگران ندارد بسيار انسانهاي لايقتر وتواناتر وجوددارد كه بدنبال وزارت ورياست نيستند
حكومت پادشاهي بله توهين آميز است زيرا حكومت متعلق به مردم است و بايد خوددر سرنوشتشان تصميم بگيرند اما شاهانه زندگي كردن توهين آميز نيست
به تجربه سی و چند ساله ثابت شده که اونهایی که ساده زیست ترند یا ریاکارند یا بی عرضه . پس همان بهتر که ساده زیست نباشند
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
احسنت

یه رفیق دارم میگه مسئولی که نتوونسته برا خودش و خونوادش با این سابقه، با پس انداز و مدیریت مصرف و اینجور کارا، از پراید بالا تر جور کنه چطور می تونه تضمین کنه کشور توی سال های مدیریتش می تونه پیشرفت کنه!!!؟؟
این درست که شما ساده زیستی ولی بنظر یه مقدار بی عرضه هم بودی که نتونستی یه پس اندازی کنی تا سر و وضع زندگیتو از ضعیف و متوسط بکشی بالاتر!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
آفرین واقعاً درست میگی
ساده زیستی برای مردم فریبی بدتر از اشرافیگریسیت. ساده زیستی از روی عادت و علاقه به ریاضت نیز هیچ مزیتی ندارد. چیزی که مهم است این است که سطح تمکن یک مسئول نباید تفاوت چندانی در زمان، قبل و بعد از مسئولیت او بکند. البته باید بیاد داشت که برای بسیاری جلوه و شکوه قدرت بسیار وسوسه انگیزتر از تمکن مالی ناشی از آن است.
فقط تقوا باید دلیل برتری افراد باشد واگر توزیع ثروت وامکانات بر اساس عدالت باشد حکومت پادشاهی توهین امیز نخواهد بود زیرا در دموکراسی هم نهایتایک نفر در راس امور قرار می گیرد
به نظر من نباید ساده زیست باشن یکی از فاکتورهای مهم تو عالم مدیریت لباس شیک پوشیدن و مرتب بودن هست باید یک فرد مدیر، سیاستمدار یا دیپلمات مرتب و منظم باشه و همیشه آراسته باشه و زندگی خوبی داشته باشه
به عنوان مثال وقتی که تو سازمان ملل یا هر کشور دیگه مردم اون ها ظاهر سفیر ما یا رئیس حمهور ما را میبینن از روی اون قضاوت میکنن و میگن ایرانی ها اینجورین.
رسیدن به پست و مقام اگر بر حسب ضابطه باشه بله حتما از دیگران برتر بودن که به اونجا رسیدن چون تو تو یه رقابت علمی و درست و بر حسب شایستگی به اون مقام رسیدن ولی اگه بر حسب رابطه باشه نه هیچ برتری ندارن ولی اگر با رابطه هم رفته باشن بازم دلیل بر ساده زیستی نیست
بعدش ساده زیستی یک نوع شعار دادن هستش وقتی که آدم دستش به دهنش میرسه ساده زیستی معنی و مفهمومی نداره
واژه ساده زیستی برای فرار از فقر و نداری درست شده و یک نوع توجیه و موجه کردن زندگی فقرا است
البته اینم بگم من خودم تو یه خانواده فقیر و کم درآمد بزرگ شدم ولی پدرمون با این که چیزی نداشت ولی هیچ موقع بحث ساده زیستی و این حرفا را وارد بنیان فکری خانواده نکرد تا این که ما بزرگ شدیم و با تلاش و کمک هم الان وضع مالیمون خوب شده و دوران نداری زمان کودکی به سر اومده
اگه پدر ما هم دنبال همین فکر ساده زیستی و این حرفا را گرفته بود که الان وضعمون این نبود که تو همون وضعیت مونده بودیم الان
و در آخر اون سوال چهارم چه ربطی به موضوع بحث شما داره!!!!!!!
حکومت پادشاهی انگلستان به صورت نمادین هستش
ولی اگه بصورت دیکتاتوری باشه نه به هیچ عنوان مورد قبول نیس
متاسفانه الان ساده زیستی شده فقط یک شعار فکر نکنم مردم ایران از اینکه مسئولین این مملکت در رفاه باشن و ثروتمند ناراحت باشند اما اگر برای رفاه و ثروتمند شدن مردمشون هم تلاش بکنند من به شخصه دوست دارم مسئول مملکت مثلا رئیس جمهور بهترین ماشین و لباس و خونه رو داشته باشه اما این چیزها رو برای مردمش بخواد نه اینکه سر سفره نون و پنیر بشینه و نون پنیر مردم رو هم آجر بکنه مسئله اینه
به هر حال هر مسئول به خاطر سختی هایی که میکشه و کار شبانه روزی که داره باید زندگی اش تو رفاه باشه ولی این رفاه نباید طوری باشه که مفسده و فساد مالی برای مسئولان بیاره
مدیر و مسئول اداری درآمد قانونیش در حدی نیست که بتونه لوکس گرا باشه.من خودم 15 سال مسئولیت اداری داشتم و شب و روزم فقط رتق و فتق امورات ادری و بهبود اوضاع امورات.و وضع مالیم چندان تعریفی نداشت.اما ظرف 5 سال اخیر که د ربخش خصوصی فعالیت دارم بدون استفاده از هرگونه رانت و... الحمد الله از حقوق متناسب با تخصص و کارم برخوردارم و بالتبع وضعیت بهتری نسبت به دوره کارمندی دارم.با این مقدمه میخوام بگم که حقوق مدیر و مسئول متناسب با حجم کار و مسئولیت که در سیستم اداری به عهده اش گذاشته میشه نیست مگر..........
پس انتظار عموم مردم در این خصوص که مسئول باید ساده زیست باشه ناشی از حساب دو دوتا چهرتاست .
پاسخ ها
محمدجعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
منظورشون شما نبود. شما راحت باش.
رمز پیروزی و اساسا عظمت امام خمینی به ساده زیستی او بود و وقتی حتی مقامات خارجی در مقابل مردی ساده و عرقچین به سر بر و در اتاقی کوجک و محقر بر زمین می نشستند، شکوه و عظمت ایران و رهبرش بیشتر جلوه گر می بود.
مقامات باید در کمال ساده زیستی به نوکری مردم افتخار کنند و به مقام به عنوان قدرت و برتری نگاه نکنند و در غیر اینصورت غاصب موقعیت خود بوده و مورد تایید مردم نخواهند بود.
ساده زیستی یک مسئول صرفه جویی سالیانه نهایتا یک میلیارد تومان است.
در صورتیکه همون مسئول با بی لیاقتی سالیانه ممکن است یکصد میلیترد دلار را هدر دهد.
يکي از مصاديق راستين اما گمنام ساده زيستي واقعي فارغ از شعارزدگي در بين مسئولان رده بالا را مي توانم نماينده شهرمان نام ببرم که در اوج ساده زيستي و سلامت نفس بود و اوايل امسال درگذشت. سيد جليل‌القدري که به واسطه «تعهد»، «ساده‌زيستي» و «جديت در خدمتگزاري»، محبوبيتي شگفت داشت و آن‌گاه که بانگ «إرجعي إلي ربک» را لبيک گفت، دل‌هاي بسياري در فرقت جانسوزش به ماتم نشست و مردمان در تشييع پيکر دردکشيده‌اش قيامتي کم‌نظير برپاکردند. جانباز شيميايي حجت‌‌الاسلام سيد جلال يحيي‌زاده فيروزآبادي در بسياري از ابعاد شخصي و شخصيتي«متناسب با مسؤوليت خود»، مي‌تواند الگويي شايسته براي کساني باشد که اين ‌روزها به دنبال حضور در جايگاه‌هاي حکومتي هستند. «ساده‌زيستي» مثال‌زدني‌‌اش به‌رغم حضور چندين ساله در کسوت نمايندگي مردم و فراهم‌بودن زمينه بهره‌مندي از امکانات فراوان و «احتياط فوق‌العاده» در استفاده از بيت‌المال، چنان بود که مورد تمجيد رهبري عالي‌قدر نظام هم قرار گرفت. وي به جاي اين‌که هزينه سفرهاي کاري خود را بر بيت‌المال تحميل کند، مسير طولاني حوزه انتخابيه ميبد تا مجلس شوراي اسلامي را با اتوبوس و قطار مي‌پيمود و براي سرکشي به حوزه انتخابيه‌اش، از موتورسيکلت شخصي خويش استفاده مي‌کرد؛ مرکبي بسيار ساده و قديمي که شايد قراردادن آن در موزه مجلس بتواند براي توده‌هاي مردم اميدبخش و براي برخي متصديان امروز و فردا، درس‌آموز باشد. او نمايندگي مجلس را نه طعمه‌اي براي خود و خانواده و بستگان، بلکه «امانت» و «ابزار»ي براي خدمت‌رساني به مردمان به‌ويژه محرومان مي‌دانست و از آن جايي که خود و خانواده‌اش زندگي «فوق‌العاده ساده»‌اي داشتند، مشکلات مردم را با تمام وجود لمس مي‌کرد و براي رفع آن‌ها سر از پا نمي‌شناخت. حجت‌الاسلام يحيي‌زاده که در دوران دفاع مقدس بارها در جبهه‌ها حضور يافته و «جانباز شيميايي» به‌شمار مي‌آمد، گفتار عالمانه را با رفتار صادقانه‌ پيوند زده بود و در مجلس شوراي اسلامي در زمره «منظم‌ترين»، «پرکارترين» و در عين‌حال «کم‌هزينه‌ترين» نمايندگان شناخته مي‌شد که با کم‌ترين استفاده از امکانات بيت‌المال- هرچند حلال و مباح- بيش‌ترين خدمت‌ها را ارائه مي‌کرد. او هيچ‌گاه شيفته جاه و مقام نشد و چنان ساده و بي‌‌‌پيرايه بود که اگر غريبه‌اي او را درجمع و يا سوار بر مرکبش مي‌ديد، باور نمي‌کرد که وي يکي از نمايندگان شاخص و کارآمد مجلس شوراي اسلامي است. سيد، ساده زيست؛ همچنان که بسيار ساده وارد مجلس شد و ساده و بي هيچ‌ ذخيره‌اي مادي پس از سال‌ها خدمتگزاري مثال‌زدني، به ديار باقي شتافت. او نماينده‌اي صادق و متعهد بود که در قضاوت‌هاي سياسي و رعايت حريم‌هاي شرعي، دقتي بس فراوان داشت و با اين همه وصيت کرده بود که «اگر در چند صباح عمر زماني از کسي گلايه داشتم، به هيچ وجه راضي نيستم کسي بعد از مرگم آن‌ را بيان کند، چه رسد به اين که بخواهد همان حرف‌ها را که چه بسا نابخردانه هم زده‌ام، علم کند و به رخ ديگري بکشد.» کل دارايي اش چنين بود:يک خانه کلنگي خشت و گلي-يک سيم کارت و يک موتورسيکلت ياماها مدل 1367
اوهيچگاه از ماشين مجلس و راننده و محافظ استفاده نکرد!
باورش براي بعضي ها خيلي سخته اما بسيار ژرکار و خدوم بود. روحش شاد. به عشق سيد فاتحه اي قرائت کنيم
کی گفته مسئولین حتما باید ساده زیست باشند؟ اصلا ساده زیستی در این دوران چه معنی داره؟ جای سوار شدن بر یک ماشین مدل بالا با پیکان اینطرف و اونطرف بره؟ جای لباس و ظاهر زیبا با یک کاپشن به مراسمات دولتی بره؟ اینها ساده زیستی هست؟
زندگی شاهانه & اولین قدم خائنانه...
با عرض پوزش مسئولان باید بهترین شرایط رفاهی از نظر مالی و اسایش زندگی داشته باشند که دیگر دغددغه خانواده را نداشته باشند و به کار و وظیفه که قبول مسئولیت کرده اند فکر کرده و هر گز به فکر رانت خواری از پست ومسئولیتی که دارد سو استفاده ننماید
ساده زندگی کردن یک سبک زندگی است که به خود افراد بستگی دارد. هر چند در دین اسلام اولویت بیشتری دارد. ولی هیچ اشکالی ندارد که مسئولی زندگی مجلل البته از راه حلال برای خود دست و پا کند. مشکل این است از رانت های دولتی برای خود رفاه درست کند.
ساده زیستی یعنی تنهایی خودت نخور یه کم هم به فکر بقیه باش و به اونا هم نگاهی بینداز
1-به نظر من ساده زیستی یکی از بهترین نوع زندگیهاست
فرقی نمی کنه وزیر باشد یا یک کارمند معمولی یا یک شغل آزادی

2-مقامات نماد یک مملکت باید باشند
مثلا ما یک خودروی داخلی با کیفیت و حتی گرانقیمت تولید کنیم و رئیس جمهور از ان استفاده کند ، یا لباس رئیس جمهور باید از بهترین تولیدی داخل کشور باشدو...

3-برتری از نظر مدیریتی بله ولی اگر همه درک کنند ساده زیستی ، همان سالم زندگی کردن هست چه تفاوتی می تواند داشته باشد؟

4-بله ، چون دلیل برتری سلطنت بود و هیچ علت اخلاقی با منطقی نداشت
خيلي ساده است اول اينكه حضرات حداقل زير ميدان انقلاب خانه مسكوني اشان باشددوم اينكه از ماشين هاي وطني استفاده كنند سوم اينكه ازرانت پستشان استفاده نكنند
بیشترپیامبران ساده زیست بودند وزندگی ساده برای مردم خوب است درزمان فعلی برای مسئولین استفاده ازامکانات رفاهی درسطح بالاخوب است که مشغله فکری نداشته باشند
وقتی توزیع ثروت عادلانه نباشد ساده زیستی معنا ندارد.بخصوص در مورد مسولان رده بالا که مزایای فراوان در اختیار دارند. مقامات از امکانات خوب باید بر خوردار باشند ولی نه خیلی زیاد پست ومقام در حال حاظر در تمام دنیا دلیل برتری هست اما امید وارم در آینده چنین نباشدوکسی خود را بیشتر یا کمتر از دیگران نداند در مورد حکومت پادشاهی باید گفت که در اغلب کشورهای دنیا دیگر وجود ندارد وموارد کمی که هست بیشتر جنبه تشریفاتی دارد البته کشورهایی هم حکومت پادشاهی دارند مانند عربستان که نشان از عقب ماندگی است. لازم به ذکر است که بسیاری از حکومتهای غیر پادشاهی هم استبدادی وخود کامه هستند وحقوق مردم را رعایت نمیکنند بنا براین فقط نگاه بشکل حکومت نباید کرد.
هر چیزی تو جاش قشنگه.مثلا اگه ریش تو پیشونی داشته باشی قشنکه ؟ بجاش باید کار بلد باشه بجاش هم از بهترین امکانات استفاده کنه تا با ارامش و امنیت کار کنه .
همه كشورهايي كه داراي مقامات ساده زيست هستند بدبختن . كسي كه وضعش خوب نباشه نمي تونه حواسشو به خدمت جمع كنه . ساده زيستي فقط براي شيره ماليدن سر مردم عاميه . بهتره كه مسولان پولدار باشند و به مردم خدمت كنند تا ساده زيست باشند و تصميمات بد بگيرند
ساده زیستی برای مسئولین بلند مرتبه مملکتی در هر مقام و مسئولیت یک واژه تکراری است اگر مسئول ،مسئول باشد آنهم در سطح کلان یک کشور ،دیگر ساده زیستی یا مرفه زیستی برای آن فرقی ندارد شما فرض کنید یک وزیر نفت در زندگی خصوصی خود ساده زیستی کند ولی در هنگام عقد قرارداد با طرف مقابل بودجه یک سال یک کشور را به طرف مقابل امتیاز بدهد آیا یک عقل سلیم به این می گویند ساده زیستی ؟ مسئول باید در رفاه باشد چه در حکومت اسلامی ایران یا هر نوع حکومتی دیگر - اما مسئول باید پاسخ گویی مسئولیت کاری خود باشد تا رفاه دیگر مردم در اثر ندانم کاری وی از بین نرود و مردم مجبور شوند ساده زیستی کند .
براي وضع فعلي كشور ما اصلاً چيز مهمي نيست اگه مسئولان بابت رفاه نخواهند درد مردم را از ياد ببرند و يا بر مردم بزرگي كنند. مديريت صحيح و نگاه مردمي مهم است. يكي ساده زيست است ميلياردها دلار برا خودش و كشورش نكبت مياره. يكي هم مرفه زندگي ميكنه ميلياردها دلار به نفع مردمش كار ميكنه. اونجا كه بحث ميليارد ميليارد دلار است. هزينه مرفه بودن يا نبودن يك مسئول به حساب نميايد.
مسوولان ماشین چند میلیاردی سوار بشن و یا حقوق چند ده میلیونی بگیرند مهم نیست. فقط کارشون رو درست انجام بدن
من به شخصه برام اهمیت نداره که مسئول کشورم از کدوم دسته باشه به لحاظ مالی پولدار باشه ویا بی پول ویا حتی این پول رو چطور بدست آورده ولی برام مهمه که فیلم بازی نکنه یعنی برای مردم دم از ساده زیستی نزنه و خودش با یه پیکان مدل 50 اینور و اونور بره بعد گندش در بیاد که مثلا فلان قدر میلیارد پول داره ترجیح میدم مسئولان خودشون باشن مثل همه ی مسئولان کشور های خارجی با مردم رو راست باشن .مثل ژاپنی ها که مثلا تو روزنامه چاپ می کنن نخست وزیر ژاپن برای اینکه معلوم شد از دفتر کار با تلفن دولتی -بیت المال- با منزل صحبت کرده اون وزیر اول میاد از مردم عذر می خواد بعد استعفا میده بعد خود کشی می کنه.
حالا وضع اینجا مثلا آقای ج.ج -اینجوری می نویسن و جالبیش اینه که همه میدونن این کیه!!!- متهم به اختلاص 5 میلیارد دلاری میشه بعد با اینکه معلومه اینکار رو کرده با خواهش هم از جاش تکون نمی خوره و بعد تازه تهدید هم میکنه -
کسیکه ثروت فراوان دارد اگر ساده زندگی کند یا خسیس است یا ریا کار .
متاسفانه ساده زيستي الآن در بين مسئولين از بالا تا پايين جايي ندارد .
سلام
چی دارید میگید؟
ساده زیستی؟!!!!
ههه دروغ تلخ و خنده داریه...!!!
ههه واقعا که...
1- بستن سنگ به شکم
2- بخشش سه افطاری متوالی به فقیر
3- خریدن لباس گرانتر برای غلام و پاره کردن آستین لباس خود چون بزرگ بود
4- پینه زدن کفش ها
5- بردن طعام شبانه
6- جلوی قاضی در دادگاه قرار گرفتن در حکومت خود وقتی که میدانست حق با خود او است
7- حفر چاه و احداث نخلستان و سپس وقف آنها
8- نشتن جلوی درب خانه در آفتاب برای رسیدگی به کار مردم و راضی نبودن به اتلاف وقت آنها حتی برای بالا آمدن به درون خانه
9- بازی با ایتام
10- گذاشتن زغال به دست برادر خود
11- مراعات در مصرف شمع برای کارهای بیت المال و کارهای شخصی
12- خوردن فقط یک طعام از بین نمک و شیر و نان جو
بازم بگم...............
فقط یک میلیونیوم این باشید
ما به كشور هاي ديگه كاري نداريم كه حكومتشان چگونه باشد؟ طرف خطاب ما مديران ودولتمردان نظام اسلامي است كه دم از حكومت علوي ميزنن در حالي كه عملشان با آن حضرت زمين تا آسمان تفاوت دارد . رئساي محترم شما حداقل امام خميني (ره)را الگوي خود قرار بديد كه مخالفين هم به ساده زيستي آن انسان نمونه در عصر حاضر اعتراف دارن.درحالي كه آموزش وپرورش هنوز حقوق تير ماه را نتوانسته پرداخت نكرده ،با مشكل جدي مالي مواجه است،در مقابل چشم مردم چك هاي ميلياردي براي بعضي ها به عنوان هديه صادر ميشه . ما به عنوان يك فرهنگي با زبان روزه به خداي رمضان شكايت مي بريم . شما قطعاً بدانيد روزي دز پيشگاه خدا بايد جوابگوي لحظات مسئوليت هايتان باشيد تا آن روز فاصله اي نيست .
اینها که شما مطرح می کنید آدرس غلط دادن به مردم است.
هیچکس مخالف بهره گیری مسئولین از امتیازات خاص ولی معقول نیست ودر واقع یک نوع نیاز هم هست که کشور را در برابر چشم جهانیان با پرستیژ جلوه میدهد. مسئله اصلی که باعث از بین رفتن منابع ومنافع ملی میشود رانت خواری و باند بازی است
به نظر من ساده زیستی نمیتونه کمک کنه که مسئول درد مردم رو بفهمه . چرا ؟ چون یه مسئول اینقدر سرش شلوغه که چه ساده زیست باشه و چه نباشه نمیتونه مثل مردم عادی بره خرید ، بره بنزین بزنه ، نون بگیره و بچشو مدرسه ثبت نام کنه و این کارو زیر دستی هاش انجام میدن . به همین دلیل چه ساده زیست باشه و چه نباشه خودش و خانوادش در رفاه و آسایش خواهند بود . پس بهتره یه مسئول مرفه باشه تا هم نتونه از ساده زیستی سوئ استفاده کنه و هم ساده زیستیش مثل بعضی ها آبروی مملکت رو به باد نده
طرح کلمه ساده زیستی مسوولین نوعی عوام فریبی است که این کلمه گوهر نایاب است
زندگي در رفاه حق همه مردم هست و سياست مدار و مسئول كسي است كه خود به دسترنج خود اينقدر داشته باشد كه طمع مال دنيا از طريق مقام و منصب نداشته باشد. طبيعتاً اگر كسي خود در رفاه باشد رفاه را براي همه مردمش هم ميخواهد. متاسفانه طوري مطرح شده است كه كسي كه قدرت توليد ثروت دارد تقبيه ميشود و تظار به ساده زيستي ترويج!
تظاهر به ساده زيستي بلائي كه بسيار بدتر از رفاه هست.
ساده زیست؟بنده که عمرن به ان باور ندارم.شنونده باید عاقل باشد؛به عنوان نمونه,که ده نفر غیر ان را با اسم و رسم و فیلم و ضبط و شنود به همه مردم معرفی نماید,که ان زمان باید گفت؛جل الخالق؛؛؛؛؛
نیاز به ساده زیستی تحمیلی یا ریاکارانه نیست. زندگی معمولی اما حقوق و مزایا ، پاداش ، تسهیلات و ... باید معمولی باشه نه غیر عادی. صدها میلیون تومان پاداش به یک مسئول خیلی ظلم هست. مسئول بیش از حد مرفه از دل محرومان خبر ندارد. اگر پاداش قانونی نجومی باشه پس خدا نکرده غیر قانونی برخی چقدر هست!!!!!!!!!!!!!!
آقازاده ای که ماشین میلیاردتومانی سوار می شه از کجا آورده؟؟؟؟؟؟؟؟ چه حقوق و مزایایی پرداخت شده که چنین قدرت خریدی داره؟؟؟؟؟؟؟؟
البته همیشه خوب و بد هستند. انسانهای شیفته خدمت و در مقابل تشنه پول و قدرت همیشه وجود دارند.
ما ساده زیستی از مسولان نمیخواهیم
فقط خودشون هم ساده نباشند
ساده زیستی بعضیا تزویر و ریا است
خودشون پراید سوار میشن بچه هاشون پرایدو.!!!!!
مسئولی که زندگیش در سطح فقیر ترین فرد افراد تحت مسئولیتش نباشه از خدا بترسه
دو تا حسن داره:
1- فقرا ناراحتی کمتری میکشن و تحمل میکنند چون میبینن اونم در این وضعیت است
2- مسئول هم با همه وجودش همه مشکلات اونها رو درک میکنه

هرچی که بخواین تو این آموزه ها هست ولی کو گوش شنوا
فقط بازار درست کردیم از این آموزه ها...
در جامعه از ساده زیستی و ساده پوشی صحبت می شود حال انکه من به ذهنم نمرسه قران کریم به ساده زیستی دعوت کنه. ما درقران میبینیم که می فرماید قل من حرم زینه الله اللتی اخرج لعباده. در ایت دیگر هم از زینت صحبت شده. قران از حرام خواری و اسراف منع کرده نه استفاده از نعمت های هالی.
امروزه سخن از این مقوله کردن اب در هاون کوبیدن است . در شریعت اسلام اینگونه مسائل حل و تدوین شده و انقدر بیان گردیده که همه انرا حفظ کرده اند و مشکل جامعه امروز عمل به دانسته هاست . متاسفانه امروزه خیلیها در حالی که رطب میخورند ، منع رطب میکنند و واقعیت این است که سبو شکست و .....
اشرافی گری بهتر از ساده زیستی برای عوام فریبی است
3 میلیارد دلارو کی برد و چه کسانی کمکش کردن که ببره؟
همیشه واسم سوال بوده چرا باید یک مقام بلند پایه که با توجه به دانش و عملکردش صاحب منصب شده مثل من زندگی کنه؟اگر با وجدان بیدار به این مسئله نگاه کنیم می بینیم رفاه به میزان لیاقت افراد باید تقسیم بشه وهر کس سهم خودشو ببره جالبه واسم افرادی شعار میدن ولی نمیدونن ملت بیدار شده همیشه بهترین سیاست صداقته. تمام ایرانیها باتوجه به موقیت ایران حق داشتن یک رفاه حداقلیو دارن ولی چون اینم نداریم و خیلی فقیر شدیم اعتراضات شکل می گیره البته این فقط یک نظره شخصیه
برتری مقامات ناشی از این است که مردم خود را کمتر از انان میدانند باید بمردم آموزش داد که خود را کوچک نشمرند امکانات خوب برای همه لازم است نظام پادشاهی ودیگر نظامها همگی بفکر خودشان هستنند نه مردم. برخی بیشتر وبرخی کمتر
الان بعضی مسولین ما بالا شهر تهران میشینن و به نوعی همشون پادشاهن فقط از اسم پادشاهی رو برمیگردونن!
اتفاقا اگر از پول بیت المال زندگی مرفح و حقوق بالا برای مسئولین تامین بشه دیگه کمتر مسئولی فکر چپاول بیت المال میفته و قطعا بسیار بهتره از اینکه به اسم ساده زیستی قانونی چیزی گیرش نیاد و این مسئله باعث دزدی های کلان بشه
ساده زیستی اقوام و خویشان نزدیک مسئولین، پسر خاله ها، دختر عمه ها، داماد ها و ... اهمیت مهمتری دارد.
اگر کارش و خوب و خدایی انجام بده پولشم حلال باشه مال بیت المال نباشه هیچ اشکالی نداره آدم خوب و تجملاتی زندگی کنه
اول بگم من یک کارگر بازنشسته ام و در چند سال گذشته با مسئولین ساده زیست هر روز فقیرتر از روز قبل شدم.در زمان جنگ شاغل شدم در زمان سازندگی اشرافی خونه خریدم در زمان اصلاحات ماشین دار شدم و اخرش 206 خریدم . گفتن یول نفت می دیم گفتم لابد دیگه بنز رو شاخه . الان یراید 85 دارم . دو نفر بازنشسته تو خرجمون موندیم.
رئیس جمهور نماینده یک ملت است ویترین ایران در دنیاست هیچ جایی نامی از ایران و نقشی نمی بینید مگر خبری از وزیر و وکیل و رئیس جمهور ایران باشد اعتبار ملت است.اگر رئیس جمهور بعد از عمری اینقده توان نداشته باشه زندگی خودشو درست کنه و با یراید غیراستاندارد غیر ایمن رفت و امد داره این چطور می خواد برا زندگی من رفاه بیاره ؟
عزیزان من ایقده عمر کردم ازین حرفای عوامفریبانه کیی شده از چیگرایانه شنیدم که حالم بهم می خوره .من بخیل نیستم ارزو می کنم یک نفر 10 شغل ایجاد کنه مرسدس سوار بشه و روزی که اون برای کمبود مواد اولیه و نداشتن نقدینگی ماشینشو می فروشه دستش رو می بوسم.
مسئولینی که هیچ عملکرد مفیدی ندارند برای فریب عوام به این شعارهای یوچ متوسل میشن.
اگر کسی در زندگی شخصی خودش وضع مالی مرفهی ندارد و نتوانسته ایجاد کند هرگز برای کشور مفید نخواهد بود و همین دلیل بیصلاحیتی اش برای مسئولیت است.
بهترین خانه اشرافی ترین ماشین بهترین غذا و عالی ترین سفر نوش جانش واینها اصلا رقمی در سطح ملی نیست مهم این است که یولی که گذاشته کف دست من از چرک دستم بهتر باشه .مهم این است که اگر نتوانست رفاه من را بالا ببرد لااقل سقوط ازاد نکنم و فقیرتر نشوم.مهم این است که ارزش یول ملی و قدرت خرید کارگر به دوسال ثلث نشود.
دیگه این حرفای ریاکارانه صد تا یه غاز دوره اش سراومده.
در بسیاری از نظرها، مواردی همچون خیانت، رانت، ریاکاری، زندگی سخت داشتن و یا رفاه طلبی در ذیل بحث ساده زیستی آمده است.
آنچه که در بحث ساده زیستی نهفته است فاصله گرفتن از طبقه متوسط جامعه است. دقت شود ساده زیستی متضاد تظاهر و تفاخر به پولدار بودن است نه خود پولدار بودن. ساده زیستی متضاد تجمل گرایی است نه متضاد رفاه طلبی. تظاهر و تفاخر به هرچیزی در اسلام ممنوع است ما نباید به قوم، ملیت، خانواده، لباس، کفش، خانه و کلیه شئونات زندگی تفاخر کنیم و تظاهر به برتر بودن کنیم. ما می توانیم بسیار باهوش باشیم یا وزنه برداری قوی باشیم یا حساب بانکی آنچنانی داشته باشیم اما نمی توانیم به گونه ایی زندگی کنیم که به این داشته ها افتخار کنیم.
مبحث ساده زیستی برای مسئولین از وجوبات است نه از مستحبات، تفاخر مسئولین از این رو که در طبقه ضعیف و متوسط جامعه که اکثریت جامعه را تشکیل می دهد ایجاد سرخوردگی می کند و این سرخوردگی و حسرت خوردن باعث ایجاد آرزوی یک شبه پولدار شدن در طبقه متوسط جامعه میکند و نهایتاً اکثریت جامعه در رقابتی پایان ناپذیر تحت عنوان تجمل گرایی سوق پیدا میکنند. این رقابت پایان ناپذیر از آنجا که وابسته به پرورش امیال نفسانی است از اینکه در شرع مردود است شکی نیست اما از اینکه در جامعه ایجاد رقابت منفی می نماید بستر را برای وقوع انواع جرایم ایجاد می کند و از آن بدتر باعث ایجاد استرسهای کاذب و فشارهای روانی بی فایده برای اکثریت جامعه می کند. امروزه در جامعه ما چه تعداد از مخارج به واسطه چشم و هم چشمی ایجاد می شود. و این چشم و هم چشمی، همان تجمل گرایی که به سبب تفاخر ایجاد شده است.
امروز یکی از این موارد تجمل گرایی عمل مضحک زیبایی است که صفحات فیس بوک را از دخترانی که از نیم رخ عکس میگیرند پر کرده است. این تجمل گرایی همان بلایی است که این روزها در شهرهای بزرگ رایج شده است خودروهای چند صد میلیونی! این تجمل گرایی و یا تفاخر به پول دار بودن همان بلایی است که این روزها وجود خیلی چیزها را برای مردم عادی آرزو کرده است در صورتیکه مردم نیازی به این خودروها و اینگونه زندگی ندارند اما آرزوی داشتنش را دارند.
ساده زیستی یعنی عدم فاصله ملموس بین مردم، یعنی فقیر و غنی تمایزی ظاهری نداشته باشند. یعنی فقیری که نمی تواند پول هنگفت در بیاورد از فقر خود خجالت نکشد و فقط رنج پول نداشتن را تحمل کند نه سرخوردگی و خجالت و سر افکندگی را!
ساده زیستی مترادف ریاکاری نیست. فرد ساده زیست ظاهر خانه اش، ظاهر زندگی اش، لوازم زندگی اش، خودرو اش، پوشاکش تفاوت ملموسی با مردم عادی ندارد.
ساده زیستی منافاتی با پول دار بودن ندارد. در کشور چین اعم پولدارها که میزان درآمدشان سرسام آور است در خانه هایی چنان عادی زندگی میکنند که باورش برای ما ایرانیان سخت است. نه اینکه خسیس باشند بلکه در این کشور ساده زیستی متمولین نهادینه شده است. اگر شخصی تفاخر به اموال کند معنی تازه به دوران رسیده می دهد و از طبقه متمولین رانده می شود بر خلاف کشور ما که اگر هم پول نداشته باشی باید تظاهر به پولدار بودن بکنی تا جامعه متمولین بپذیردت و احترام بگذارد. باید حتما برند گوشی موبایلت بهترین برندها باشد تا جامعه پذیرش شما را داشته باشد.
از دیدگاه شرع مقدس، لباس شهرت پوشیدن و تفاخر و تظاهر برای همه آحاد جامعه حرام و برای مسئولین به زعم بنده حرام اندر حرام است زیرا که مسئولین در ملأ عام هستند و بسیاری از اخبار و جراید به آنها می پردازد.
یک مسئول می تواند بسیار پولدار باشد اما نمی تواند خودرو و خانه و البسه ایی بپوشد که او را متمایز با اقشار عادی جامعه کند. از اینکه پولدار است کاملاً مشهود است که رفاه دارد اما تجمل ندارد. مسئول نمی تواند خودرویی آنچنان ضعیف انتخاب کند برای ریاکاری ولی خانه ایی آنچنان شاهانه داشته باشد یا اینکه نمی تواند خانه و خودرویی عادی برای روزهای کاری داشته باشد و ویلایی آنچنانی برای تعطیلات. همه شئونات زندگی اش باید بوی سادگی دهد نه بوی تشریفات و تجملات.
بیاییم بعد از سی و چند سال شعار را تمام کنیم و با شعور مسئله را ببینیم مطمئن باشید مسئولی که گیر و گور است فکرش و زمانش صرف کار مملکت نمیتواند باشد و باید به فکر رفع
مشکلات و عقده های خودش باشد و برای خانم و بچه ها بهر بهانه ای مسافرت جور کند و غیره ما کسی را میخواهیم که سیر باشد و به فکر مشکلات بزرگ مردم و ملت باشد نه مشکلات کوچک و شخصی خود و خانواده.
1-ساده زیستی امر بسیار خوب و پسندیده ای هست و توصیه اسلام .
2- در حکومت حضرت علی (ع) کارگزاران و حتی خود حضرت علی (ع) جایگاه مساوی یا حتی کمتری نسبت به مردم عادی داشتند ولی اکنون چیزی که می بینیم خلاف چیز هایی است که شنیده ایم .
3-همان طوری که خداوند می فرماید : ملاک برتری فردی نسبت به فرد دیگر تقوا هست و امری پنهان است و پست و مقام برتری برای کسی نمیاره مسولی هم اگر به مقامی میرسه به خاطر رای مردم به اونجایگاه رسیده پس باید بدونه هرچی که داره از مردمه نه از خودش .
4- جواب این سوال رو نمی تونم بدم چون خیلی طولانیه .
بریتانیا پادشاهی مشروطه داره و ملکه فقط جنبه تشریفاتی داره و نمیتونه دخالتی در سیاست داشته باشه
مزایای مسئول نسبت به مردم :
حتما باید درامدی بالاتری داشته باشد
شئونات شغلی اش رعایت شود.
امنیت خود و خانواده اش تامین گردد.
یک مسئول بیش از مردم عادی در جامعه موثر است و امنیت و حیثیت و اعصاب و روانش بیشتر در مخاطره قرار دارد.ولی در مقابل قانون به عنوان شخصیت حقیقی نباید فرقی با بقیه داشته باشد.
به نظر من اصلا نیازی به ساده زیستی نیست . مگر نه اینکه تلاش برای رسیدن به وضعیت بهتر معیشتی و مالی دلیل اصلی تلاش انسانهاست ؟ کسی که درس میخونه و تلاش میکنه و مدیر میشه باید از مزایا و مواهب بهره مند باشه . باید بتونه بنز بخره و پزش رو بده ! چون تلاشش رو کرده . کسی که با کار و تلاش مثلا وزیر یا معاون وزیر میشه باید وضعیت مالی خیلی خوبی داشته باشه تا بتونه تمرکزش رو از مسائل معیشتی خودش به سمت کارهای دیگه بره ... به نظر من ساده زیستی هم شعاری و هم عملی کار مذمومی هست . مردم باید بدونن که فرضا وزیر علوم شخصی متمول با شعور و ... هست...
albateh sadeh zisty khob ast ama dar shaeene 1 reyse jomhor nist man motagedam ishan namade keshwar ast va bayad abberoye nezam ra hefz konad
garchee sadeh zisty khob ast ama ishan ensane ady nist va ba gahan taamol darad va bayad hamrange degaran bashad
donya az in raftar soee bardasht mikonad
reza
همین که مسئولین کاری کردن که اکثر مردم به زور هم که شده ساده زیست باشن مچکریم
چندان رضایت بخش نیست
عزیز
بگذار مردم کار کنند مثل ....
و مسئولان بچه هایشان خارج در س بخوانند بعدا دوباره بیایند جای پدروماردشان را بگیرند بازهم
مردم کار کنند مثل.....
ساده زیست بودن مهم نیست.پاک بودن مهمه
به نظر من ملت ساده زیستی و تجملات و این چیزها براشون مهم نیست.بخورند نوش جونشون ولی درد و مشکلات ملت هم حل کنند.فقط به فکر خودشون نباشند
یک مدیر خوب هرچقدر هم که دارارای امکانات خوب باشد اشکالی ندارد ولی با یک تصمیم خوب می تواند اوضاع را تغییر و بهبود به بخشد
ساده زيستي يعني حق حمل سلاح بعد از اتمام دوران نماينگي مجلس!ساده زيستي يعني 300 سفر خارجي يك فرد نامربوط!ساده زيستي يعني داشتن پاسپورت سياسي بعد از پايان دوره نمايندگي! ساده زيستي يعني براي خودمون و فرزندامون خارج خوبه برا بقيه خارج بد!
ساده زیستم نباشند نباشند فقط پول مردم نکشند بالا کافی
پدر بیامرز فردا دوم مرداد است ولی حقوق فرهنگیان واریز نشده و پیامک های بانک ها مبنی بر رسیدن سر رسید اقساطشان
اگرمسلمانیم وپیرو ائمه ،دیگرنیازی به این همه حرف نیست .تکلیفمان معلوم است.بایدچون علی بود وبس.
باید دید ثروتش ازکجا آمده اگه مال خدشه وبا کار اقتصادی جمع شده اشکالی نداره اگه هم کلا چیز زیادی نداره ودر زندگی شخصی ساده زیسته ولی باید امکاناتی که دراختیارش قرار میگیره درشان مقامش باشه مثلا هیچ اشکالی نداره که مسئولین بلن پایه ازماشین خوب استفاده کنند که باعث آبروی کشور میشه ولی مال خودشون که نیست !
اگر قراره مسوولین ساده زیست باشند ، احتمالا" 99 درصد مسوولین باید از کار برکنار بشند.
اگر مسئولان در رفاه و تنعم باشند درد مردم بيچاره را نمي فهمند.مهم ترين الگوي ما در اين زمبنه حضرت علي (ع)ميباشند.
ساده زیستی خوب است بشرط انکه ادانباشد وجزء ذات فرد باشد درضمن کاسبکارانه هم نباشد ریاهم نداشته باشد انوقت می توان پذیرفت مثل شهید رجایی
ساده زیستی و امثال این حرفها دیگه کهنه شده خدا بیامرزد کسانی را که ادعای پیروی از امام علی ع می کردند و پس از انقلاب همه را زیر پا گذاشتند و توجیهات گوناگون هم میآورند. آقایون به اصطلاح مومنین و انقلابی باید ساده زیستی را از مقامات هندی که بودایی هستند یاد بگیرند حداقل بروند هند و ماشینهای مقامات هندی را که خیلی هم آدمهای با سواد و متشخص و تحصیلکرده و مدیر هستند ببینند . بخصوص دیپلماتهایشان و وزرای آنها باید سرمشق باشند برای ایرانیها
بزرگواری که پیوسته ساده زیست در جماران زیارتش کردیم
درست است که افرادی که بطور صادقانه ساده زیزست هستند انسانهای با ارزش و محترمی برای جامعه هستند. ولی اگر تنها شاخص مزیت یک رجل سیاسی در مقابل دیگران قرار گیرد همانطوریکه شاهد بودیم هزینه سنگینی را به حامعه تحمیل میکند. یادم میاد حدود 7 یا 8 سال پیش از یک رجل سیساسی عکسی انداخته یودند که مشعول صرف نهار بود . سفره نامرتبی که تعدادی نان را بطور نامرتبی داخلش ریخته بودند و این شخص مشغول بر داشتن پنیر از یک ظرف با یک قاشق بود که داخل نانش قراردهد. نان و پنیر خوردن اصلاً بد نیست ولی با یک سفره ساده و مرتب و قرار دادن مرتب همان نان و پنیر در سفره و نحوه لقمه گرفتن نیز بایستی با شان هر شخص تناسب دتشته باشد. اگر شخصیتی چنین بی نظمی در غذا خوردنش داشته باشد بی شک در اداره کردن امور یک مملکت به همین تناسب بی نظم و نا موفق است و ساده زیستی تنها یک تبلیغ دروغین برای فرد است
به نظر من ساده زیستی برای مسئول مملکت سم است چون طبق قانون باید برای رفاه ملت تلاش کند و اینها با هم تناقض دارد. ساده زیستن یک روش و منش شخصی است اما ایجاد رفاه برای مردم طبق قانون اساسی اصلی ترین وظیفه مسئول کشور است.
به نظرمن مسئول باید به حق خودش قانع باشه عدالت هم یعنی قراردادن هرچیزدرجای خودش ،مسلما حقوق وبه تبع آن سطح رفاه یک مسئول بایک کارمندساده فرق می کنه مهم اینه که به حق خودشون قانع باشن وبه میزان حق ومسئولیتی که دارن برای مردم کار انجام بدن
برخی از مسئولان به ظاهر نشان می دهندکه ساده زیست هستند واین مسئله را وانمود میکنند واقعا اگر اعتماد به نفس این هارا جت اسکی داشت الان نفت کش شده بود
خدایا روا مدار که گدا معتبر شود . مسئولین محترم باید میزان دارایی خود را اعلام دارند تا وقتی از ایشان سئوال شود از کجا اوردی نگویند داشتیم خیلی هم بیشتر کلی هم صدقه دادیم البته همه میدانند در روزی که به راستی مورد کنکاش قرار بگیرند تا ریال اخرش مشخص خواهد شد ای کبکهای سر زیر برف کرده روزش فرا میرسد .
ساده زیستی را نباید نداشتن منزل و ماشین دانست بلکه با مردم زیستن و درد آنها را داشتن دانست. مسولین باید در حالیکه مثل هر ایرانی از حق داشتن ثروت حلال بهرهمند باشند باید در حوزه مسولیتشان به دردها آشنا باشند و اجازه ندهند اطرافیان چاپلوس اطلاعات و آمار هدایت شده به آنها بدهند. سرزدن های مثلا بدون اطلاع و یا نشستن و پذیرفتن مردم در ساعلت خاصی آنهم با پخش از صدا و سیما نباید ملاک ساده زیستی باشد. مسولین باید با مسائل و مشکلات عجین باشند
مسئولان رده بالا باید حقوق بالا و متناسب با پستشان داشته باشند ولی دزدی و اختلاس نکنن !!! دزدی و اختلاس و رانتخواری مثل ویروس اقتصاد کشور رو از درون نابود می کنه!!
به نظر من ساده زیستی مسئولان مهم نیست
مهم این هست که جوون بیکار نداشته باشیم
مهم این هست سیاست معقول داشته باشیم
مهم این هست اقتصاد پویا و قوی داشته باشیم
شعار پپولیستی متاسفانه تو دل مردم ایران خوب میشینه اما وقت عمل که میشه مردم فراموش میشن
ساده زیستی یه چیزه بی توجهی به مال دنیا یه چیز دیگه یعنی واسه مدیر و مسوول مورد نظر تفاوت نکنه که حتما باید سوار چه ماشینی بشه یا خونه ودفتر کارش کجا باشه و غیره اگه سفر خارجی به کشورهای پیشرفته رفت محو تجملات اونا نشه, امکانات یه طرف تجملات یه طرف
سلام مهم کارکردن برای مردمه واصراف نکردن بیت الماله ولی مرفه بودن واسایش داشتن حق همه مردمه -به قول دکتربهشتی تامسولین خود در رفاه نباشن وطعم زندگی خوب رونفهمن نمیتونن زندگی خوب برای مردم فراهم کنن
ریس جمهور کشوری مثه ایران با این عظمت و کلاس باید با شخصیت ترین ماشین هم سوار شه
صادق زیستی بهتر از ساده زیستی است. به عنوان مثال میگم اگه فرد مسئولی منزل مسکونی 80 متری در یک نقطه معمولی شهر و یک خودرو داخلی داشته باشد و ادعای ساده زیستی بکند ، امّا در حسابش چند ملیارد پول و در بورس سهام و ... داشته باشد در حالی که کسی از این موضوع باخبر نباشد بهتر است یا مسئول دیگری که هیچ کدامک از اینها رامخفی نمی کند؟
اخی بمیرم براتون چه قد زجر می کشن این بنده خدا ها
در ظاهر ساده زیست در باطن کیسه پر کن که وقت تنگه دادا
مدير دلسوز واقعي اوني نيست كه مثل مردم فقير باشه، كسيه كه مردم رو از فقر در بياره
من آقایی را می شناسم که ایشان پیش از انقلاب در شهر ما تبعید بود .روزی شخص خودم شاهد بودم ایشان می خواست به شهر خودشان برود به مغازه شخص خیر و معتمدی آمد و آن شخص آن زمان بیست 20 تومان به ایشان داد برای هزینه سفرش که در آن زمان کافی بود . این آقای تبعیدی گفت کم است . بعد یکی از کفه های ترازو مغازه را به دست گرفت و دکان به دکان مقداری پول هم به این گونه جمع کرد .
آیا می دانید که همین شخص حالا چه وضعی دارد و چگونه زندگی می کند ؟؟
شخص دکتر احمدی نژاد بهترین الگوی ساده زیستی است
به 3 سوال اول دوستان جواب دادند ولی سوال چهارم را کسی جواب نداده ( تا اینجای کار) واسه همین من فقط اخریو جواب میدم
مملکت چه جمهوری باشه چه سلطنتی در هر دو صورتش داره به مردم توهین میشه
قبول ندارید تمام نظرات رو بخونین ببینید حاکی از اینه اگر مردم در رفاه باشن مسئول هم باشه ایرادی نداره پس چه فرقی کرده ! انقلاب کردیم که از ریا کاران توهین بشیم ؟ گور بابای شاهان و سلطنت عرض بنده اینه که پس حق ملت چی ؟ من از حقوق اولیه زندگی برخوردار نیستم چه انتظاری دارید راجع به رفاه مسئول نظام نظر بدم !
من فکر می کنم اگه رییس جمهور مملکت پراید سوار بشه قطعا قشر متوسط به پایین اون جامعه نمی تونه حتی دوچرخه یا الاق سوار بشه
اما اگه بنز یا بی ام وی سوار شه قشر متوسط به پایین می تونند حداقل یه پراید سوار بشند

رییس جمهوری که معنی رفاه رو نفهمه نمی تونه برای مردمش رفاه بیاره

آقا ما ساده زی نمی خواییم برای مردم رفاه بیاره خودش هرچی می خواد سوار بشه هرچی می خواد بپوشه نوش جونش باشه
در هر چال دروغ است
با همین قمپز هاست که انگلیسو میزارین تو آمپاز
با سلام نمی شود ارزش انقلاب ما ساده زیستی مسئولین باشد و از بین رفتن اختلاف های طبقاتی ولی شاهد زندگی آنچنانی برخی مسئولین باشیم . خواهشمندیم تابناک بررسی کند و اعلام کند محل زندگی و متراژ خانه مسکونی معاونین وزیر و وزرا از ابتدای انقلاب تاکنون در حال حاضر کجا است و طبقه بندی و گزارش نماید نیازی نسیت نام ببرید و یا اطلاعات دقیق ارائه نمایید که منطقی نیز نمی باشد ولی می توان آمار داد که مثلا 20 درصد معاونین وزیر در منطقه مثلا 17 !!! ساکنند یا 40 درصد نمایندگان مجلس در منطقه 19 تهران هستند با متراژ مثلا 100 متر فکر کنم گزارش جالبی باشد .
ساده زیستی مسئولان در کشور امکان ندارد چون در واقع قانون نیست چون اگر قانون باشد این همه افراد برای ریاست جمهوری و شوری شهر نمیتوانستند شرکت کنند چون از مسولیت میترسدند
مهم اینه که همه چیز شفاف باشه. مثل بیشتر کشورهای اروپایی . ممکنه یه نماینده سوار پراید بشه اما حاصل رشوه گیری باشه و یک نماینده دیگه سوار تویوتا باشه و پول اون از راه حلال بدست آمده باشه. خیلی از مسئولها هستن که ادعای حقوق ماهانه یک میلیون و نیم را دارن. ولی سالی یکی دو بار امتیاز واردات ماشین مدل بالا به اونا داده می شه که هر امتیاز یه میلیارد قیمتشه و هزاران رانت دیگر.
آقا باور کنید مردم ما براشون مهم نیست که مسئولان زندگیشون مرفه باشه یا نه
اصلا هر کی مسئولیت و سختی کارش بیشتر حقوقش هم بیشتر ... نوش جانشون
ولی ای کاش ، ای کاش از کار فقط هدفشون نان در آوردن نباشه و گره گشا هم باشند
بزار کاخ نشین دلسوز باشند
نه ساده زیست نمایشی یا کاخ نشین بی معرفت
ما فقط میخواییم که مسئولان اگر 1 تومان برای خودشون در میارند به فکر 1 تومان های مردم هم باشند
دزدی نکنند و جلو دزدی را هم بگیرند
کاری کنند مشکل جوون ها حل بشه و به فکر مردم باشند
ما از مسئولان نمیخواییم امام علی باشند میخواییم خودشون باشند ولی به فکر مردم باشند
فکر معیشت و آرامش و اسایش مردم باشند
دقدقه اونها فقط بیشتر کردن صفر های حساب بانکی نباشه ..وقتی قرار سفر خارج برند بگند وای یه مسئولیت خطیر تر و مهم تر نه اینکه بیان خونه بگن حاج خانم جمع کن بریم و لبشون به خنده برا مسئولیت باز شه
مسئولیت ناراحتی داره هر وقت مسئولی پیدا کردید که از بار مسئولیت لبش خندون بود مطمئن باشید این دلش با مردم نیست
لب مسئول وقتی باید به خنده باز شه که یک نتیجه خوشایند برای عموم مردم بگیره نه اینکه ارتقا سمت و بالا بردن درجه خوشحالش کنه
کاخ نشین باش عزیز اما فقط و فقط وفقط ماهی یک شب به فکر حلبی نشین ها هم باش نه تو حرف بلکه تو عمل ....
بابا نظرمون اينه كه خودشون مثل آدم حسابيا زندگي كنند براي مردم هم بخيل نباشن بزارن مردم هم مثل آدم زندگي كنن
این کشوردیگردولتمردی به ساده زیستی احمدی نژادنخواهددید
CHIIII BGAMMMMM
ساده زیستی چرت ترین چیزی هست که تا حالاشنیده ام. تمام امکاناتی که الان مثل آب خوردن در دسترس همه هست روزی وسیله لوکسی در دستت آدمهای متمول بوده مثل موبایل ماشین خود تلفن هر چی که فکرشو کنی . اگر همه از قدیم ساده زیست می شدند نمی دونم الان آب رو از کجا تهیه میکردیم یا اینکه برای غذای ظهر باید میرفتیم شکار. خخخخ
مهم تر از ساده زیستی بدست آوردن مال حلال است... یک مسئول باید آنقدر خوب کار کند که مالش حلال باشد. اگر خوب کار نکند حالا ساده زیستیش به چه درد مردم می خوره؟!
سوال : ما در مملکت مقامی بالتر از رهبر داریم؟
تعجب می کنم چرا مسئولان مملکت ما نمی خواهند یاد بگیرند ساده زیستی را و به فکر مردم بودن را.البته کار هرکس نیست خرمن کوفتن/گاو نر می خواهد و مرد کهن.
ساده زیستی یه اعتقاد هست که بستگی به میزان ایمان آدم ها داره.دین با کسی تعارف نداره چیزی که در مورد ساده زیستی به ما رسیده از آدم های معصوم بوده و حرف دومی درش نیست.احتیاجی به صغرا کبری هم نداره کسی که مطیعه خودش می فهمه و کسی هم که در مقابل حرف معصوم اظهار نظر می کنه باید به عقلش شک کرد.
تابناک لطفا سوالی بپرس که به مردم مربوط باشه. ما که مسئولی نمی بینیم که بخوایم حرص بخوریم که چی سوار می شه خونش چه شکلیه و ...مسئولین که برای من و تو خودشونو آفتابی نمی کنن.
بین ساده زیستی ورعایت مسائل امنیتی نباید خلط شود
رهبرانقلاب در زندگی شخصی ساده زیست وزادانه زندگی می کند ولی درمسئله حفظ امنیت ویا تشریفات معمول در رفت وآمدها انجام می شود
پس تضادی بین ساده زیستی وحفظ شأنیت وامنیت نیست
به نظر من اینکه از راه حلال و با تلاش و کوششکردن بنز بخره هیچ اشکالی نداره نوشه جونش، ولی این بنزش نباید باعث فاصله افکندن با مردم بشه،که اکثرا هم میشه
اکثرا جنبه بنز سواری رو ندارن..
این بحث مفصلیه که با نظر نمیشه بهش رسید و باید در موردش بحث بشه.من همین جا با صداقت میگم که تجملاتی بودنو دوست دارم ولی میدونم مشکل فقط اون نیست اصل داشتن قدرته که پشتش دوست داشتن و اشرافیتم هست و غیره... شاید منم اینجوری میبودم همه میتونن با کارایی که تو زندگیشون میکنن ببینن دوستدار قدرت هستن یا نه که کمتر کسی میشه این طور نباشه و اونجاست که شاید همه چیزو از یاد ببریم خیلی از مسئولین ما دوستدار قدرتن که از رفتارشون معلومه ولی همیشه باید خودمونم بزاریم با همه زوایا جای طرف که ما چجوری میبودیم نه روش بودن و رفتار کردن که بهر حال با هم فرق میکنه بلکه قدرت داشتن و چجوری بگیم مام هستیم و حرف ما درسته .ولی در مورد سوالاتون
1. هم ساده زیستی و هم اشرافی بودن نه خوبه نه بد. در 2 حالت به شخص بر میگرده که اگه ساده زیست باشه درد و رنجی اگه مردم دارن اونم درک میکنه(درد دیده را درد میفهمد) و بر عکس میتونه کم کم فساد و بیشتر خواستنم داشته باشه.در مورد اشراف گری هم همینه یکی اینجور بودنو دوست داره ولی برای همم اینو میخواد و سعی و تلاشش اینه که همه مردم اشرافی زندگی کنن و برعکس ساده زیستی هم اینه که در اشراف گری غرق میشه و دردی از مردم نمیفهمه و فقط خودشو میبینه(البته که اشرافی گری راهش کج تره چون طمع کردنش بیشتره) .بهر حال در 2 حالت هر کسی در این روزگاری که من میبینم تاب مقاومت در برابر وسوسه قدرت داشتنو نداره

2.قدری باشه که به فساد کشیده نشن و اون قدری نباشه بیشتر بخوان.باشد که دلشون گرم بشه و خستگی کارایی که میکنن از یادشون بره (البته درست انجام دادن کارم مهمه) ولی از نظر شخصیت به نظر من هیچ مزیتی نباید داشته باشن که همه خدارو در یک صف افریده و فکر نکنن جدا بافته ای هستن

3. اگه واسه مردم و کشور و رضای خدا باشه نه ولی تو اخرت برتری هست ولی دروغ چرا اگه واسه قدرت باشه تو دنیا برتریه چون قدرت دار میشه( حالا هرکی نسبت به مسئولیتش) تو اخرتو فکر نکنم

4.اگه پادشاهی مطلق باشه و حرف حرف خودش باشه توهین امیزه ولی به فکر مردم و کشور باشه و منافع رو واسه همه بخواد نه خودش بیشتر و مشورت هم انجام بده . که اینم بد وسوسه انگیزه, من که از پسش بر نمیام بقیرو نمیدنم.اما یکی باید بالای همه باشه که حرفش رو قبول داشته باشن چون اگه نباشه هر کسی میخواد به قدرت برسه نمونش مصر که هیچ چیز خاصی جز ضرر برای کشورشون نداره و ادمای که عوض میشنن هم قبلا بودن و از اسمون نیومدن که بخوان زیرو رو کنن مصرو(اینم بحث مفصلی داره چون مسئولام میتونن دست بسته و دست باز باشن).
اوناییم که میگن مرفه بودن رییس جمهور احترام میاره ببینن رییس جمهوری که واسه مردمش میاد نه لباس عزیز تر هست یا اونی فقط میپوشه که کشورای دیگه ببینن و بگه منم هستم الان رییس جمهور بولیوی لباس توپ نپوشه یا بپوشه تو دید ما احترام میاره؟ نمیگم رییس جمهور گونی بپوشه ولی دارندگیو برازندگی به اندازه باشه مثلا مردم یه کشور کشنه باشن و رییس جمهورشون بره تیپ بزنه همه کشورا به به بگن. نشه قضیه کسی که خانوادش غذا درست گیرشون نمیاد میره وام میگیره ماشین بخره که مثلا همه احترام بزارن.میخوایید الان اقای روحانی بره کت و شلوار ایتالیایی بپوشه احترام میاره میخوایید ؟خوبه نه دوست دارید؟ عزیزان من احترام به نظر من به فکر و اعمالی هست که انجام میدیم نه لباس. لباس یه مامور شهرداری واسه من محترم تره تا کت و شلوار.منم شاید مثل شما چشم بین باشم ولی دیگه میدونم که حق چیه نظر نمیدم احترام میاره لباسو این حرفا
زیاد حرف زدم منم یه جوانم مثل همه جوانا که ته دلشون همه چیزای خوبو واسه مردمو کشورشون میخوان و امیدوارم بتونیم به ته دلمون پایبند باشیم و اسیر قدرت نشیم شدیمم زیاد نشیم.
از نامه‏هاى امام عليه السلام‏كه به‏«شريح ابن حارث‏»قاضى خود نوشته [1]

نقل شده‏«شريح ابن حارث‏»قاضى امير مؤمنان عليه السلام در عصر حكومت‏امام عليه السلام خانه‏اى براى خود به 80 دينار خريد اين گزارش كه به امام رسيد وى رااحضار كرده به او فرمود:

به من خبر رسيده كه خانه‏اى به قيمت 80 دينار خريده و آنرا قباله كرده‏اى‏و بر آن شهود و گواه گرفته‏اى.

«شريح‏»پاسخ داد چنين بوده است اى امير مؤمنان!

امام عليه السلام نگاه خشم آلودى به وى كرد و فرمود:

اى‏«شريح‏»به زودى كسى بسراغت‏ خواهد آمد كه نه قباله‏ ات را نگاه مى-كند و نه از شهودت مى‏ پرسد،تو را از آن خارج مى‏كند و تنها ترا به قبرت ‏تحويل مى‏دهد.

اى‏«شريح‏»بنگر اين خانه را از ثروت غير خود نخريده،و يابهاى آنرا ازغير مال حلال خود نپرداخته باشى كه هم در دنيا و هم در آخرت خود را زيانكاركرده‏اى آگاه باش!اگر هنگام خريد خانه نزد من آمده بودى نسخه قباله رابدين گونه مى‏ نوشتم كه ديگر در خريدن خانه ‏اى حتى به بهاى يك درهم يا بيشترعلاقه بخرج ندهى!

نسخه قباله اين است:

«اين چيزى است كه بنده ‏اى ذليل از مرده ‏اى كه آماده كوچ است‏ خريدارى‏ كرده،خانه ‏اى از سراى غرور،در محله فانى شوندگان،و در كوچه هالكان!

اين خانه به چهار حد منتهى ميگردد:

يك حد آن به آفات و بلاها مى‏خورد،و حد دوم به مصائب،و حد سوم به‏هوا و هوس‏هاى سست‏كننده،و حد چهارم آن به شيطان اغواگر منتهى ميشودو در خانه همينجا است.

اين خانه را مغرور آرزوها از كسى كه پس از مدت كوتاهى از اين جهان‏رخت‏برمى‏بندد،به مبلغ خروج از عزت قناعت و دخول در ذلت دنيا پرستى،خريدارى نموده،هر گونه عيب و نقص و كشف خلافى در اين معامله واقع شودبعهده بيمارى‏بخش اجسام پادشاهان!و گيرنده جان جباران،و زايل كننده‏سلطنت فرعونها:همچون‏«كسرى‏»،«قيصر»،«تبع‏»و«حمير»مى‏باشدو به عهده كسانيكه مال را گردآورى كردند و بر آن افزودند،و آنها كه بنا كردندو محكم ساختند، طلاكارى نمودند و زينت دادند،اندوختند و نگهدارى كردندو به گمان خود براى فرزندان باقى گذاردند،همانها كه همگى به پاى حساب‏و محل ثواب و عقاب رانده مى‏شوند،يعنى هنگاميكه فرمان داورى قضاوت الهى‏رسيده باشد«و بيهودگان در آنجا بزيان برسند»!(سوره مؤمن (40) ، آيه 78.)

«شاهد»اين قباله عقل است آنگاه كه از تحت تاثير هوا و هوس خارج گرددو از علائق دنيا جان سالم بدر برد.»

توضيحها

[1]جريان مربوط به شريح را شيخ‏«صدوق‏»در كتاب‏«امالى‏»صفحه‏187 با سندى كه به‏«سيد عبد العظيم ابن عبد الله حسنى‏»مى‏رسد نقل كرده است(مصادر نهج البلاغه جلد3 صفحه‏199)شريح كيست؟

«شريح ابن حارث‏»حدود شصت‏سال عهده‏دار منصب قضاوت در اسلام‏بود،در اين ميان تنها سه سال در جريان فتنه‏«عبد الله زبير»دست از قضاوت‏كشيد.نخستين بار«عمر»او را بقضاوت برگزيد و همچنان عثمان و در زمان‏امام عليه السلام و بعد از او اين منصب را داشت تا زمان‏«حجاج‏»كه استعفانمود.او عمرى طولانى داشت،گفته شده حدود 168 سال،و بعضى 100 سال‏ميدانند.وى در سال‏87 هجرى و طبق گفته بعضى ديگر سنه‏76،97 و99 وفات‏كرده است. او مردى شوخ طبع و مزاح بوده و در قضاوت يد طولائى داشت.

تنها يك بار امام عليه السلام بر او غضبناك شد و او را به يكى از روستاهاى‏نزديك كوفه‏«بانقيا»كه اكثر ساكنين آن يهودى بودند تبعيد نمود و پس از آنكه از وى راضى شد او را بكوفه برگردانيد.

گفته شده‏«شريح‏»عصر جاهليت را درك كرده،ولى پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم را ملاقات‏ننموده است،بهمين مناسبت او را از«صحابه‏»نميدانند بلكه از تابعين بشمار مى-آوردند.(براى توضيح بيشتر به شرح ابن ابى الحديد جلد 14 صفحه 28 و اسد-الغابه جزء 2 صفحه 394 و شرح خوئى جلد17 صفحه 154 ببعد مراجعه فرمائيد)
اصرار زیاد، بی مورد و بی معنی بر ساده زیستی، یکی از علل پیدایش جو دو رویی و نیز مفاسد مالی است. منزل پدری من در برجی در نیاوران تهران است. آنها همسایه ای دارند که از مقامات درجه دو و سه نظام است که در پنت هاوس چند میلیاردی آن خانه زندگی می کند اما با یک رنوی بسیار کهنه و داغون که نظیرش را به سختی می شود جایی دید سر کار می رود. این اسمش ساده زیستی نیست، دو رویی است.
بهترین رو سوار بشوند .بهترین رو بپوشند رو داشته باشند ولی به رفاه همه ی مردم هم فکر کنند.دیدیم در دولت 8ساله ی ساده زیستی چه بلایی به سر سفره ی مردم اومد.بخورند مردم رو هم بگذارند لقمه راحت از گلوشون بره پایین.همین!
امیدوارم که این افراد حسود و بخیل نباشند....
که مزاحمتی برای انهایی که ساده زیستی نمیکنند ایجاد نکند...
هر کس به کیش خود ولی بدون مزاحمت برای دیگران
زر نبارید از اسمان به سرش یا خودش دزد بود یا پدرش
متاسفانه بیشتر از آنکه ما اسلام را در معادلاتمان وارد کنیم سیاست را وارد کرده ایم. آمده ایم اسلام را سیاسی می کنیم. مسئولان هرکاری میخواهند میکنند، حتی دروغ که مذموم ترین گناهان است(نمونه خبرها کاملا گویای این واضحند)، ولی به آن "اسپری" اسلام میزنند تا بوی اسلام بگیرد، اما بنا به شعر: روی کسی سرخ نشد بی مدد لعل لبت/ بی تو گر سرخ شود از اثر غازه شود
اما باید ما سیاستمان را اسلامی کنیم. روح اسلام را در تصمیم گیری هایمان بدمیم.
تعداد زیادی خانواده فقیر در شهرها وجود دارد نمونه اش در همین سفره هایی که بغضا افطاری میدهند، درد نهفته ای سینه انسان را میفشارد ، اما مسئولان یا نمیدانن یا خود را به نشنیدن می زنند. وقتی از آقای غلامعلی.ح تجلیل میکنند؛ به ورزشکاران اجازه میدهند خودروی "لوکس" وارد کنند؛ و ده ها نمونه دیگر از این دست خرج ها.
مسئولان "وظیفه دارند" که مسئولیتشان را درست انجام دهند. اینکه بگوییم فلانی دستش درد نکند که خوب کار کرد، خب وظیفه اش بوده، دلیلی ندارد بگوییم چون خوب کار کرده پس در رفاه باشد. امام(ره) گفتند "مردم، ولی نعمت ما هستند"، مقام معظم رهبری هم گفتند " فلسفه وجود ما خدمت به مردم است"
ضمنا بنا به گفته رهبری: "يل به اشرافيگرى، ميل به تجمل، ميل به جمع ثروت و استفاده‌ى از ثروت به شكل نامشروع و نامطلوب، به طور طبيعى در خيلى از انسانها هست. وقتى ما خودمان را رها كرديم، ول كرديم، دچار شديم، اين سرريز ميشود به مردم؛ در مردم هم اين مسئله پيدا ميشود."(14/11/90)
به قول امام خمينى ره با زندكى اشرافى نمى توان ارزشهاى اسلامى وانسانى را حفظ نمود. به راستى كه ساده زيستى امام را در كمتر كسى ميتوان سراغ داشت.
ساده زیستی ملاک نیست مهم اونکه خیانت به مردم و مملکتش نکنه
سخن از ساده زیستی و یا پز دادن بعضی ها در این مورد مثل این است که بپرسیم فردی که مدعی است مسلمان است باید نماز بخواند یا نه؟ و یا فردی مسلمان به خاطر این که نماز می خواند به بقیه فخر بفروشد.
چون حتی در جوامع غربی هم این مسأله امری بدیهی است و حتی جز فرهنگ انهاست و کسی به خاطر شغل خاصی، مدرک خاصی یا پست خاصی توقع زیادخواهی بیش از قانون ندارد.
برا مثال های مستند در این زمینه به کتاب آناتومی جامعه دکتر رفیع پور و یا توسعه و تضاد از همین نویسنده مراجعه کنید (متأسفانه دقیقاً خاطر نیست که کدام کتاب بود و این که در هر دو).
ایا مسئولان واقعا ساده زیست هستند؟ اگر هستند چند درصد؟ ایا مردم از حقوق های کلان انها نا اگاهند؟
ساده زیستی مسئولان را ازنظر اینجانب به چند دسته میشود تقسیم کرد
1 - واقعا به پول فکر نمیکنند 80 درصد حقوق خود رو انفاق میکنند و ساده زیستند
2-ساده زیستند اما مال اندوزی میکنند و در عوض اقا زاده ها جبران میکنند
3- ساده زیست نیستند اما ساده زیست جلوه میدهند (ریا کارند)
4- ساده زیست نیستند و ساده زیست هم جلوه نمیدهخد
اینجانب به دسته چهارم را قبول دارم زیرا ان چیزی را نشان میدهند که واقعا هستند چون مردم از در امد های مسئولین اگاهند پس ان چیزی را باید نشان دهند که هستند
ساده زیستی با زندگی نسبتا تحملی مسئولین رده بالای کشور آنچنان بار مالی برای مردم ندارد. ولی عدم مدیریت مناسب، بخشش های آنچنانی به گروههای خاصی از مردم مانند ورزشکاران و ... هرینه های زیادی برای ملت دارد
تابی جون سیاسی صحبت می کنی:)
مسئولین باید هیچ گونه مشکلی از نظر مالی رفاهی نداشته باشند. اتومبیلشان باید ضد گلوله باشد. در نتیجه اتومیل نمی تواندپراید باشد. نباید امکان خراب شدن و پنچر شدن داشته باشد. نباید فاقد کولر و بخاری باشد. منزلشان نباید در جایی باشد که دسترسی به آن به سادگی صورت بگیرید که احیانن خطری متوجه آن ها بشود. همه و همه ی اینها باعث می شود که آن ها خیالشان از بابت مسائل شخصی آسوده باشد که بتوانند به امور مردم خارج از هر دغدغه خاطری بپردازند. این در تمام دنیا هست و در اینجا هم باید باشد. ولی خودشان هم باید بدانند که این ها همه موقتی است. ینی تا وقتی هست که در خدمت مردم هستند. نباید توقع داشته باشند که بعد از اتمام دوره ی مسئولیت کماکان این امکانات در اختیارشان باشد. چرا که کسان دیگری جای آن ها را گرفته اند. و اگر می خواهند مادام العمر این امکانات را داشته باشند باید مادام العمر در خدمت مردم باشند.
خودش بخوره . کاری کنه مردم هم در کنارش بخورند.
واقعا این شعار فقط و فقط یه شعاره. آخه کدوم عقلی باورش میشه که کسی که رئیس جمهوره ماشین سطح پایین داشته باشه. کسی که عرضه نداره واسه خودش و زن و بچش زندگی خوب بسازه، واسه ملت میخواد چی کار کنه؟
در کل ساده زیستی باعث میشه مسئول وضع افراد پایین جامعه رو با پوست و گوشت و خون لمس کنه
اگه شما یه بیمار سرطانی داشته باشی میسپریش دست دکتر ساده زیست ولی نابلد یا میسپریش دست دکتر حرفه ای اما غیر ساده زیست!
البته منظورم این نیست که اون شخصی که به یه مقامی مثل ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس میرسه حسابی خودش رو بسازه و برعکس من دوست دارم واقعا ساده زیست باشه اما...
اما از طرفی دوست ندارم این شخصیت با اسم ساده زیستی پدر مردم رو در بیاره و جیب دوستاشو پر کنه!!!
به نظر بنده اولین چیزی که در ساده زیستی مهمه حداقل حداقل نظارت مکرر مسوولان به محل زندگی قشر ضعیف جامعه هست تا از درد ملت با خبر باشند تا برای رفع مشکلات آنان بکوشند ولی کلا شدنی نیست ینی کسی این کارها رو انجام نمیدهد
من اصل ساده زیستی رو قبول ندارم ولی منکرش هم نمیشه
البته من آقای هاشمی رفسنجانی رو قبول داره
آقا ما حاضریم بهترین ماشین و خونه و لباس و همه چیز داشته باشه، فقط به فکر مردم هم باشه و براشون کار کنه!
پراید و پیکان نخواستیم سوار بشن!
پاسخ ها
شاپور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
راست میگه.
به نظر من انتظار اینکه همه مسئولین یک کشور ساده زیست باشند موجب به وجود اومدن ریا کاری بین اونها میشه. این مسئله کاملا شخصیه. کسی که به این درجه از مقام میرسه جزو نخبگان اون مملکت به حساب میاد و باید متناسب با مسئولیتی که داره از بهترین امکانات استفاده کنه که دقدقه داشتن درامد رو نداشته باشه.
مدیر اگه امکانات لازم را داشته باشد و احساس حقارت و کمبود نکند قطعا در برابر افراد فرصت طلب خود را واگذار نمیکند.
ساده زیستی یعنی عدالت !!!!
یعنی درد دردمندان جامعه را حس کردن
ودرمان نمودن .
شعار تخیلی و قشنگی هست !!!!!!!!!!
اگر مطابق دستورات قرآن و شرع بر روی درآمدها و هزینه های زندگیهامان نظارت میکردیم و اغنیا حق فقرا را پرداخت میکردند سطح زندگی عموم مردم بهبود پیدا میکرد و نیازی به طرح موضوع ساده زیستی نبود.
* نظر شما درباره ساده‌زیستی مسئولین چیست؟

ساده زیستی خوب است و البته با بد زندگی کردن تفاوت بسیار دارد. مثلا بیل گیتس را ساده زیست می دانند ولی بد زندگی نمی کند در بهترین خانه با بهترین امکانات پولدارترین مرد جهان اما کسی که بیشترین تلاش را می کند، سازندگی می کند و با احترام به جهان! از پولش در راه تحقیق و تفحص و کمک به فقرای آفریقا هم استفاده می کند. الگوی خوبی است .

* به نظر شما مقامات باید چه مزایایی بیشتر از مردم عادی داشته باشند؟

آنقدر که برای انجام امور و وظایفشان از امکانات کافی برخوردار باشند و دغدغه مالی نداشته باشند.
ضمنا باید طوری باشد که بدانند در صورت کم کاری و بد کار کردن مزایایشان گرفته و بازخواست می شوند و باید تاوان اشتباهاتشان را بدهند.

* آیا رسیدن به یک پست و مقام را دلیل برتری بر دیگران می‌دانید؟
نباید چنین باشد! ولی فعلا که چنین است . پست پول می آورد نه مسئولیت. پول امکانات و رفاه می آورد. به تو اجازه می دهد جهان را بگردی و تجربه کسب کنی! می توانی برای فرزندانت بهترین را فراهم کنی آینده بهتر بسازی و ... نتیجتا بله در شرایط موجود پست و مقام برتری می آورد.
برادر من حق و حقوق و مزایای مسئولان از رده بالا گرفته تا پایینش طبق قانون مشخصه، مشکل مزایا و ثروتهای باد آورده ای که برابر قانونای نانوشته به افراد تعلق میگیره و از دید قانون و مردم مخفی میمونه؟!!!
در صورتیکه مدیر یا مسئولی براساس تحصیلات و سابق مثبت خودش پستی بگیرد باید امکانات رفاهی مناسب را هم به وی اعطای کنند تا برای دیگران هم اشتیاق تلاشکردن برای پیشرفت ایجاد گردد و خود اوهم به کاری که انجام می دهد دلگرم باشد و بشرط اینکه پست اعطای از سر لیاقت باشد نه رفاقت و خویشاوندی...!
به نظر بنده مشگل همه ما در تعريفي جامع ومانع از ساده زيستي است در ذهن ما چند تصور از ساده زيستي وجود دارد كه مزاحم ترسيم واقعي ساده زيستي است.1.ساده زيستان تاريخ بشر كه به مرتبه و مقامات بزرگي در زندگي دست يافته اند مانند گاندي.2.آشنايي با بعضي افرادي كه ادعاي ساده زيستي داشته اند ولي عمل بارز وبرجسته مديريتي نداشته اند.... ودهها تصور ديگر در خصوص اين موضوع كه در اذهان دوستان نظر دهنده وجود دارد و در نوشته هايشان منعكس گرديده است .از نظر من تعريف ساده زيستي زندگي ساده و متناسب با شان وشخصيت انسان است كه در آن نه اغراق باشد ونه تغريق ونه اصراف باشد و نه تبذير ونه اشرافي باشد ونه تظاهر به فقر و در يك كلام كفايت لازم را براي زندگي متناسب با شخصيت و جايگاه فرد را داشته باشد با اين تعريف روشن است كه هر كس در هر جايگاه ومنزلت وضعيتش نسبت به ساده زيستي مشخص است با اين ترتيب فرد ساده زيست كسي است كه در حد منزلت وجايگاه شغلي واجتمائي اش بايد زندگي متعارف داشته باشد وعرفا در آسايش و آرامش نسبي اقتصادي و اجتمائي باشد
مگه مسئولان ساده زیست نیستند اینجا؟
یه دروغ خیلی بزرگ !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی