بازدید 17368

آمریکا گزینه‌های نظامی احتمالی علیه سوریه را اعلام کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیامدها و هزینه گزینه‌های ‌مداخله نظامی در سوریه را شرح داده است. ژنرال مارتین دمپسی در گزارشی که به کمیته نیروهای مسلح سنای ایالات متحده فرستاده، گفته است: در صورت صدور دستور رئیس‌جمهوری آمریکا، ارتش این کشور آمادگی آن را دارد تا کارهای گوناگون نظامی را در حمایت از مخالفان مسلح حکومت سوریه به اجرا گذارد.
کد خبر: ۳۳۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ 23 July 2013
آمریکا گزینه‌های نظامی احتمالی علیه سوریه را اعلام کرد
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیامدها و هزینه گزینه‌های ‌مداخله نظامی در سوریه را شرح داده است. ژنرال مارتین دمپسی در گزارشی که به کمیته نیروهای مسلح سنای ایالات متحده فرستاده، گفته است: در صورت صدور دستور رئیس‌جمهوری آمریکا، ارتش این کشور آمادگی آن را دارد تا کارهای گوناگون نظامی را در حمایت از مخالفان مسلح حکومت سوریه به اجرا گذارد.

به گزارش «تابناک»، این گزارش در پاسخ به پرسش‌های دو تن از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا تهیه شده که با فرستادن نامه‌ای به رئیس ستاد مشترک، نظر او را درباره دخالت نظامی ایالات متحده در سوریه جویا شده بودند. گزارش ژنرال دمپسی نشان می‌دهد که هنوز دولت آمریکا درباره دخالت نظامی در سوریه تصمیم نهایی را نگرفته است.

«بی‌بی‌سی» اشاره می‌کند، پیش از این هم گزینه‌هایی در زمینه حمایت رزمی از مخالفان مسلح حکومت سوریه مورد بحث و بررسی کار‌شناسان آمریکایی قرار گرفته، ولی گزارش مارتین دمپسی، نخستین اظهار نظر تفصیلی یک مقام نظامی مسئول درباره مداخله نظامی آمریکا در بحران سوریه است.

ژنرال دمپسی با یادآوری این که حمایت ایالات متحده از نیروهای مخالف حکومت سوریه تا کنون شامل تجهیزات نظامی «غیرکشنده» بوده، گزینه‌های دیگر را ‌بررسی ‌و هزینه و نتایج متفاوت آن‌ها را تشریح کرده است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پنج گزینه ‌در حمایت از نیروهای مخالف حکومت سوریه را همراه با هزینه، خطرات احتمالی و پیامدهای سیاسی و نظامی آن‌ها مطرح کرده است.

در یک سوی طیف، او از فرستادن مربی و مستشار برای آموزش و راهنمایی افراد نیروهای مخالف سخن گفته و افزوده است که این کار با خطر کمتر درگیری مستقیم نظامیان آمریکاییان در جنگ داخلی سوریه همراه است و شاید هزینه آن ‌از چند میلیون دلار نگذرد.

گزینه دیگر مورد اشاره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، وارد کردن «ضربات موردی» به مواضع، تجهیزات و مراکز حساس نیروهای دولتی سوریه است، به گونه‌ای که توانایی آن‌ها در اجرای عملیات نظامی علیه مخالفان مسلح و مناطق شهری مختل شود.

برای این منظور، ارتش آمریکا می‌تواند با استفاده از پایگاه‌های زمینی، دریایی و زیردریایی خود در مناطق نزدیک به سوریه، نقاط مورد نظر را هدف موشک قرار دهد.

به گفته مارتین دمپسی، هزینه استفاده از این گزینه به نوع و دامنه حملات و همچنین مدت زمان اجرای آن‌ها بستگی دارد و شاید به چند میلیارد دلار برسد.

ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه، گزینه دیگری است که در گزارش رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مطرح شده است. در صورت انتخاب این گزینه، تجهیزات هوایی و موشکی ایالات متحده باید در مرحله نخست، امکانات نیروی هوایی ارتش سوریه مانند فرودگاه‌ها، پایگاه‌ها و آمادگاه‌های آن را غیرقابل استفاده کند، به گونه‌ای که هواپیماهای آمریکایی بتوانند از برتری کامل هوایی بر فراز خاک سوریه برخوردار شوند و از حمله هوایی ارتش آن کشور به نفرات و مواضع نیروهای مخالف از جمله در مناطق شهری جلوگیری کنند.

ژنرال دمپسی هزینه اولیه اجرای این گزینه را نزدیک پانصد میلیون دلار و هزینه اجرای موثر طرح پرواز ممنوع را تا ماهی یک میلیارد دلار برآورد کرده و افزوده است، شاید این گزینه ‌شامل خسارات مادی و تلفات انسانی احتمالی به نیروهای آمریکایی هم باشد. در عین حال، ایجاد منطقه پرواز ممنوع، مانع از ادامه عملیات زمینی و موشکی ارتش سوریه علیه مخالفان مسلح حکومت نخواهد شد.

دیگر گزینه مورد اشاره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، ایجاد «منطقه حائل» تحت حمایت نظامی ایالات متحده احتمالاً در مناطق مرزی سوریه با ترکیه و اردن است، به گونه‌ای که نیروهای مخالف بتوانند بدون خطر حمله هوایی یا زمینی ارتش سوریه، به آموزش نفرات و سازماندهی عملیات خود در این مناطق مبادرت کنند.

و سرانجام این که ایالات متحده می‌تواند توجه خود را بر نظارت و جلوگیری از کاربرد تسلیحات شیمیایی توسط ارتش سوریه متمرکز کند. تا کنون، کشورهای غربی مدعی استفاده نیروهای سوری از اسلحه شیمیایی علیه مخالفان بوده‌اند. این در حالی است که شواهدی مبنی بر استفاده گروه‌های شورشی از این سلاح‌ها وجود داشته است.

ژنرال دمپسی در گزارش خود یادآور شده است که توسل ایالات متحده به «قوای قهریه در سوریه»، عملا به منزله ورود به جنگ است که در آن صورت «اجتناب از درگیری وسیع‌تر دشوار خواهد بود» و توصیه کرده ‌که هر گونه تصمیم‌ در این زمینه، با بررسی همه جوانب گرفته شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش با تأکید بر این که مداخله نظامی آمریکا قطعا به منزله تقویت توانایی مخالفان حکومت سوریه است، در اشاره‌ای غیرمستقیم به شرایط افغانستان و عراق، افزوده است: «از تجربه‌های ده سال گذشته آموخته‌ایم که مداخله به منظور تغییر دادن توازن نظامی به سود یکی از طرفین، بدون توجه به فراهم کردن زمینه فعالیت یک ساختار حکومتی کارآمد، کار کافی نخواهد بود».

به هر حال، از همین اشاره دمپسی چنین برمی‌آید که با وجود اعلام آمادگی ارتش آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه، تجربیات گذشته آمریکا در منطقه و نیز ترس از پیامدهای پیش‌بینی نشده، احتمال استفاده از گزینه نظامی، دست‌کم در سطح گسترده را در مقابل دولت سوریه کاهش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۴۷
حقوق بشر
دموکراسی
آزادی
زندگی آمریکایی
.
.
.
همه و همه دروغ های کثیف یانکی های بی تمدن آدم کشه که در نحایت به جنگ ترور اشغال و قتل عام ختم میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
در نهایت یا در نحایت مجید جان؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
خیلی وحشین
مرگ بر امریکا
به اسم حقوق بشر یک کشور رو نابود کردن
خدا لعنتشون کنه همین و همین ......!!
در سازمان ملل شورای امنیت مجامع بین الملل همه وهمه نهادهای پا گرفته بعد از جنگ اول و دوم جهانی که برای دفاع از صلح و حقوق بشر تشکیل شدند باید گل گرفت ... دنیا به ساختار جدیدی نیاز دارد.
به هر حال آمریکا دارد روی برنامه هایش کار می کند. به نظر من آنها در نهایت منجر به پیروزی مخالفان می شوند. البته بنده از این مورد ناراحتم. زیرا یک متحد استراتژیک مهم ممکن است از دست برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
در نحایت ملت سوریه و مقاوت پیروز میشن انشاالله .
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
آمریکا و شرکا در نهایت شکست خواهند خورد
به آمریکا چه ربطی داره. فکر کرده کلانتر دنیاست
گزارش دمپسي هيچ اشاره اي به تبعات دخالت مستقيم نظامي آمريكا در منطقه نكرده است، اين اقدام باعث خواهد شد نفرت مردم مسلمان منطقه از آمريكا افزايش يافته و علاوه بر مشكلات اقتصادي مشكلات امنيتي نيز براي اين كشور و نيروهايش ايجاد نمايد مضافا اينكه وجهه بين المللي اين كشور همانند تجربه عراق مخدوش شده و در روابط اين كشور با كشورهايي مثل روسيه و چين تاثير منفي خواهد گذاشت مضافا اينكه با اين اقدام گروهها تندروي تكفيري تقويت شده و پس از غائله سوريه خاري در چشم آمريكا و كشورهاي غربي خواهند شد لذا هزينه هاي اين اقدام بسيار بيشتر از منافع آن خواهد بود.
من نمی دونم چرا کشورهای اسلامی یک سازمان مثل ناتو نداره تا این غار نشینای عصر حجر هر از گاهی هوس حمله به یک کشور اسلامی رو نکنن اگه حمله به سوریه بشه شورشیا تا عراقم می یان اردنم همینطور از روی ویدیویی که اون سرباز شوری قلب یک رزمنده سوری رو خورد می شه فهمید اینا چکارن جنگ در منطقه زیر سر اسرائیله تا اینا هستن همیشه همینطوری هست باید اسرائیل محو شه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
چرا؟
واقعا چرا فکر کرد کشورهای اسلامی متحدن با هم؟
اونم تو قضیه ی سوریه!
شما زیاد به خودت فشار نیار
آمریکا دیر یا زود به سوریه حمله می کند
خدا کنه امریکا با سوریه مظلوم وارد جنگ نشه ما نگران حرم حضرت زینب هستیم خیلی از ایرانی ها به انجا میروند
فقط حس قلدر مابی آمریکا ممکن است باعث حمله به سوریه و الحاق آن به اسرائیل شود.
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
نه اشتباه نکن حس قلدری نیست...میخواد راه اسرائیل برای حمله به ایران باز بشه...
در اینصورت جنگ فرا منطقه ای دور از انتظار نیست که یه پاشم ایرانه.
امریکا جرات حمله به سوریه رو نداره چون باید با ایران طرف بشه و چون قبلا از ایران شکست خورده یقینا در اینجا هم شکست می خوره اینا همه یه نوع جنگ روانی بیشتر نیست
امریکایی ها بلوف می زنند و فقط میخواهند به ایران و روسیه فشار دیپلماسی بیاورند
اينجور اظهار نظر براي اينكه عكس العمل مارو ببينن.حتي قول ميدم نظرات مردم تو اين خيرگزاري ها رو هم ميخونن.
اينبار بدونن وارد شدن در اين جنگ براشون وارد شدن به يك جنگ منطقه ايه
از جمله جنگ با ايران و روسيه است.
احتمال زياد بلوف ميزنن.
اینا دارن میسوزن ازاینهمه قدرت ایران وهم پیمانانش.ایشاا...بااومدن امام زمان نوبت ماهم میرسه حال حکمرانان لشکرشیطانو بگیریم.الهم عجل لولیک الفرج
حقوق بشر و به رسميت شناختن تماميت ارضي يك كشور در لغت نامه آمريكا و غرب همين تفسير را دارد. آمريكا و متحدانش هر دولتي را سرسپرده خود نبينند آنرا غير دموكراتيك و خطرناك براي جامعه جهاني دانسته و به جنگ آن مي روند.
اينها نسل همان يانكي ها هستند كه با توجه به قانون مجازات اسب دزدي ، از هر كسي كه مثل آنها فكر نمي كرد و با آنها همراه نبود، متهم به اسب دزدي مي كردند و با همراه ساختن سايرين به كشتن او و خانواد هاش و آتش زدن خانه و اموالش مي پرداختند.
وعده خدا نابودي ظالمين و استقرار صالحان در روي زمين است.
سوریه هم در نهایت به سرنوشت عراق دچار خواهد شد.
باید به فکر دفاع از خودمان باشیم در این حیات وحش مدرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
سوریه پیروزه
انقلت نیا !
جنگ داخلی در سوریه ادامه پیدا می کند مانند عراق - لیبی- افغانستان و تحریم ایران و جنگ بین کردها وترکها در ترکیه در ضمن مصر یادتون نره اما دلیل : تضعیف تمام کشورهای اسلامی نهایت آرزو غربیها و شرقیهاست که با درایت کامل در حال اجرای اون هستند
آخه اونا که خودشونو ته سیاستمدار میدونن و کلمه کلمه گفته هاشون حساب شده هست اگر واقعا قصد حمله و تدارک جنگ رو داشتند مثل یه مغازه دار میومدن رسما صورت هزینه ها و فاکتور مخارجشونو رسانه ای کنند؟ یادمون نره در کتاب آسمانی اومده که به قول یهود اعتماد نکنید که جعل خبر می کنند.
این زنراله مالیات بر ارزش افزوده رو هم حساب کرده یا به عهده سوریه گذاشته؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
نه گذاشته امثال تو حساب كنن
سوریه راه سختی در پیش داره...
حتی اگر پیروز میدان هم بشه بعدش باید با دوران سخت تحریم دست و پنجه نرم کنه
تا جایی که من می دانم ایران در سالها پیش با سوریه پیمان نامه نظامی امضا کردند. اینکه ترکیه یا هر کشور دیگه ای جرات نکرد با سوریه مستقیما وارد جنگ بشه, احتمالاً دلیلش همینه. آمریکا هم از این قضیه مبرا نیست
آمریکایی ها خمیر مایه شان قتل و غارت است از بنیان تا بحال . اگر شک دارید یک نگاه اجمالی به تاریخ آمریکا از بدو تشکیل تا بحال بیاندازید . اما آن چیزی که در حال حاضر مانع اقدامات بی حد و حساب آمریکایی ها شده تلفات و هزینه های سنگینی است که این اواخر به آنها تحمیل شده است
اینها هر وقت دستشون به گوشت نرسه مثل گربه ها از خودشون قمپز در می کنند.
عین بی بی که دائم قپی میاد.
واکنش احتمالی ایران و روسیه با این موضع آمریکا حتما" جالب خواهد بود
عملیات آمریکا بر علیه سوریه یعنی جنگ سوم جهانی.حمله آمریکا بسوریه به این آسانی نیست آمریکا با این تجزیه وتحلیل ها عکس العمل متحدین سوریه یعنی ایران وروسیه وحزب الله را می سنجد.
امریکا نمیتواند به ایران حمله کند.هر کی ایرانیه مثبت بزنه اونهای که منفی میزنن منافقانی هستند که غرب رو اینا سر مایه گذاری خواهد کرد یعنی همین حالا هم میکنه تا ایرانو فتح کنه.همین که تو سوریه میبینیم.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
دوست من آنهای که منفی میدهند درایران سکونت ندارند بلکه آوراره های مثل منافقین وضد انقلاب در خارج از کشور بسر میبرند هستند ومنفی میدهند.ناراحت نباش
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
چه ریطی داره..منفی میدم..چون خوش خیالی..آقا ما باید راه دیگه ایو انتخاب کنیم..سوریه چقدر تو این چندسال سرحمله به برنامه هسته ایش و...کوتاه اومد؟!...خوبی که ازحد بگزرد،ابله خیال بد کند...ما باید از nptخارج شیم..ایران باید به خاطر همکاری با آژانس اسمش تو گینتس ثبت شه...عراق یادتون رفته؟بازرسای س.م اومدن و رفتن ازهمه جیک و پوک عراق خبردارشدن..چندسال بعد جنگ...کره شمالی بهترین کاروکرد!!سوریه هسته ای نداشت..سوریه منعطف بود..سوریه سکولار ولاییک بود...توخود حدیث مفصل خوان.............
هدف اصلی حمایت از امنیت اسراییل هست. در آینده همین گروههای تکفیری بلای جان ترکیه و همسایگان عربی خواهند شد.اختلاف بر سر تقسیم قدرت موجب تجزیه ترکیه و نهایتا بدبختی ملت مظلوم آن خواهد شد.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
ترکیه ی کشور ماسونیه همچون اردن و...اینها جهان وطنی عمل میکنند مثل بهایی ها،وهابی ها و... ما خواب بودیم،هستیم،خواهیم بود...فرهنگ مصرفی،سینماگران غرب زده و اهالی زر وزور وتزویر کاری با ملت ما کرذند..که جنگ 8 ساله نکرد...خدایا خودت به دادمون برس!!!!
خداوند انشالله همه شما را شفای عاجل عنایت فرماید.
in hamon amrikayi hast ke iran 30 sale dare be donya moarefish mikone va goshe shenavayi nist
ما از امروز باید متوجه امکانات آمریکا و پایگاه ها و استحکاماتش در صورت حمله به سوریه باشیم و نجهیزات لازم برای شدید ترین پاسخ های سوریه رو در اختیارش بذاریم. حتما بعد از سوریه این وهابی ها میان سر مرزهای ایران پس ما باید از امروز از خاک و وطنمون دفاع کنیم
ما در مثل داريم: من كه زور دارم عقل براي چه ميخواهم ........حالا امريكاست آقا زور داره .ماچه داريم؟؟
آمریکا در دنیا قدم از قدم برنیدارد و کلمه ای حرف نمی زند و کوچکترین موضعی نمی گیرد مگر در جایی که منافعش و فقط منافع خودش تامین بشه حتی حرفها و وعده های به ظهر قشنگشون. ولی متاسفانه در سرتاسر دنیا هستند کسانی که این را نمی فهمند و باهاش هم صدا میشن
نظر من این است که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد . اشتباه خاندان اسد در تصاحب مطلقه قدرت ، زمینه ساز انباشت کینه و عقده در تعداد زیادی از مردم سوریه گردید طوریکه وقتی فرصتی برای تغییر اوضاع با حمایت کشورهای خارجی بدست آوردند ، دیگر حاضر به هیچگونه مصالحه ای نشدند و اینجاست که آمریکا برنده است ، همانطور که در عراق موفق به براندازی شد .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی