بازدید 25960

از شمال تا جنوب، نمایندگانی که دولتی‌ها را کتک می‌زنند

کارکنان دولت در حال رفتن را راحت‌تر می‌توان مورد ضرب و شتم قرار داد. برای همین ‌است که از شمال و جنوب کشور خبر می‌رسد ‌مدیران دولتی از معدود نمایندگان مجلس سیلی می‌خورند. آیا مدیران دولت روحانی نیز کتک خواهند خورد یا راه برای تکرار کتک‌کاری فیزیکی و غیر فیزیکی بین مقامات بسته خواهد شد؟
کد خبر: ۳۳۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵ 22 July 2013
معنای سخنان رهبر انقلاب، یک کلمه بود

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره یکشنبه، سی‌ام تیر ماه خود نوشته است، یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، سیلی محکمی به صورت معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان نواخته است. معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان که برای بازدید از وضعیت آب‌رسانی به مردم یکی از مناطق جنوب استان رفته بود، پس از آن که نماینده یاد شده بعد از بحثی کوتاه به صورت او سیلی می‌زند، نقش زمین شده است.

به گزارش «تابناک»، این دومین مورد از اخبار منتشره درباره توسل معدودی از نمایندگان مجلس به ضرب و شتم کارکنان دولت در کمتر از ده روز اخیر است. پیش از این هم در خبر‌ها آمده بود که نماینده تالش اقدام به ضرب و شتم مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان کرده است.

در این باره، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان درباره ضرب و شتم‌ چندی پیش مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان از سوی نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی‌ گفته است: به دلیل عدم تمکین مدیرکل طبیعی استان گیلان در هنگام مأموریت به زیاده‌خواهی نماینده شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی در تقاضای صدور مجوز افزایش بهره‌برداری از جنگل‌های تالش برای شرکت بهره‌برداری جنگل شفارود، این مدیرکل مورد فحاشی و ضرب و شتم مستقیم این نماینده مجلس در حضور تعدادی از مدیران استانی و کشوری قرار گرفت.

جالب آن ‌که مدیرکل محیط زیست گیلان با یادآوری رخدادهای مشابه و تلخ گذشته که برای رئیس وقت اداره محیط زیست شهرستان آستارا و رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه رخ داده است افزوده: سه سال پیش، راننده کامیون شهرداری لوندویل به دستور شهردار وقت این شهر با کامیون خود‌ عمدی به رئیس اداره محیط زیست آستارا ـ که مانع از برداشت غیرمجاز شن و ماسه توسط وی شده بود ـ حمله‌ و وی را مصدوم کرد.

ظاهرا دلیل اعلام شده برای ضرب و شتم این مسئول گیلانی، مخالفت وی با افزایش پروانه بهره‌برداری از جنگل شفارود است. گفته می‌شود، از اسفند ماه سال گذشته، درخواست‌های این نماینده از مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان آغاز شده و وی خواستار افزایش سهمیه بهره‌برداری از جنگل‌های شفارود به نفع شرکت سهامی جنگل شفارود شده، بدون آن که تعهدات متقابل در قبال جنگل را انجام دهد.

توسل به استفاده از زور و یا توهین در برخورد با کارکنان دولت، هر چند در روزهای آخر یک دولت آسان‌تر به نظر می‌رسد، به هر حال مستوجب مجازات‌هایی برای مرتکب آن بنا بر قوانین کشور است؛ هر چند‌ انجام چنین مجازاتی نیز نمی‌تواند زشتی حمایت یک نماینده مجلس از درخواست‌های غیرقانونی ادعایی در بهره‌برداری غیر مجاز از جنگل را بپوشاند.

به نظر می‌رسد برای جلوگیری از وقوع اتفاق مشابه در آینده، مرور چند حادثه مهم در سالیان اخیر سودمند باشد.

یکی از مهم‌ترین این مسائل تغییرات دولت نهم در نظام برنامه‌ریزی کشور در سال‌های ۸۵ و ۸۶ است که با وجود همه مخالفت‌های کار‌شناسی عملی شد، ولی قرار است با اراده مشترک دولت جدید و مجلس نهم سازمان برنامه‌ریزی کشور در قالبی جدید احیا شود.

دلیل مطرح ‌از سوی دولت نهم برای انحلال سازمان برنامه، ایجاد مانع توسط کار‌شناسان آن در روند مسائل اجرایی کشور و آلوده شدن آن به فشار‌ها برای تخصیص منابع بود. جدای از این که دلیل مطرح ‌چقدر درست و جدی بوده ‌و اینکه آیا روش استفاده شده در دولت نهم روشی مناسب برای رفع مشکل بوده است یا نه، توجه به این نکته مهم است که حذف سازمان برنامه، بخش‌هایی از دولت را در مقابل فشارهای بیرونی بدون حفاظ کرده است. حتی برخی از خود نمایندگان مجلس پذیرفته‌اند که بعضی از سیاسیون از ابزارهای نظارتی برای پیشبرد برنامه‌های منطقه‌ای خود بهره گیرند.

از سوی دیگر، احمدی‌نژاد در مهر ماه سال 91 در نامه‌ای به مسئولان اجرایی نوشت: «ضمن اعتقاد به لزوم تعامل فعال و سازنده با مجلس شورای اسلامی در چهارچوب قانون، لازم است از پذیرش و ‌انجام هر گونه کاری که شائبه دخالت در عزل و نصب مدیران اجرایی را در اثر فشار یا خواست نمایندگان مجلس متبلور می‌کند جداً خودداری کنند‌».

این نامه جدای از انگیزه نوشتن آن، نشان دهنده نگرانی از دخالت‌های بیرونی در کار اجرا و حتی عزل و نصب‌های اداری است. حجت‌الاسلام روحانی در نخستین حضور خود به عنوان رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی از جبران آسیب‌ها به جایگاه مجلس سخن گفت ولی ظاهرا در نگاهی دیگر باید به تنظیم دقیق رابطه بین دستگاه اجرایی با دیگران نیاز است، به گونه‌ای که یک مدیر کل، اختیار صدور مجوز بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل را نداشته باشد که از وی انتظار چنین کاری وجود داشته باشد و از سوی دیگر، در صورتی که وی تن به کار غیرقانونی نداد مورد ضرب و شتم قرار نگیرد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۴
انتشار یافته: ۱۶
کی جرات میکنه به نمایندگان چیزی بگه
حقیقت اینگونه که در سایت ها عنوان شده نیست. یکی از اقوام بنده در جلسه ی مزبور حضور داشته و طبق گفته ی ایشون اول آقای مدیر کل شروع به فحاشی و حمله به نماینده کرده و نماینده تالش مجبور به دفاع از خودش شده. در ضمن اختلافات بین آقای نماینده و آقای مدیر کل از آنجایی شروع شد که آقای مدیر کل کمر همت بر ورشکسته نمودن دو شرکت بزرگ دولتی با بیش از هزار و پانصد کارگز و کارگاه های تولید لوازم چوبی که از اونها خریداری می کردند، بسته بودند. می تونید از تمامی پرسنل شرکت های صنایع چوب چوکا و شرکت سهامی جنگل شفارود و سهامی چوب اسالم صحت و سقم این مطلب رو جویا بشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
مجبور به دفاع از خودش شده!! من بهت منفی میدم
واقها برای این نماینده مجلس متاسفم.
اب که ازسر گذشت...
اگر مجلس مدعی قانونمداری است باید مطابق قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، این چند نماینده را توبیخ و تنبیه نماید
متاسفانه بعضی از نمایندگان بخاطر بی اطلاعی از قوانین و برخی به دلایل دیگر که گاهی شخصی نیز مینماید زیاده خواهی های عجیبی می کنند و خود را کاملا حق به جانب میدانند.این از وظایف دستگاه قضایی است و البته هیئت رئیسه و خود نمایندگان مجلس که جلوی این بی اخلاقی ها را در کشور اسلامی بگیرند
جالب است یک به اصطلاح قانون گذار درخواست غیر قانونی دارد؟
خيلي زشته
بیاین تمام این جنگلا و درختا ی خیابونا رو قطع کنین و برین تا خیالتون راحت شه!واقعا من نمیدونم این بی زبونا چه هیزم تری به شما فروختن که هر روز تیشه به ریشه شون میزنین..
واقعاَ خجالت آوره
به نظر من این نمایندگانی که خود قانون شکن و زیاده خواه هستند صلاحیت نمایندگی نداشته و باید اعتبارنامه آنها در خود مجلس مورد بازبینی قرار گیرد و این امکان وجود داشته باشد که از نمایندگی عزل شوند.
اگه پوشش گیاهی و جنگل های یک کشور نابود بشه جبران اون خیلی زمان بر و گاهی هم غیرممکنه.
تحت هیچ شرایطی کسی حق کتک زدن دیگری را ندارد.
اغلب نمایندگان فراموش میکنند که برای چه کاری به مجلس رفته اند
واقعاً متاسفم
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی